„Przeprowadzona analiza kodów kulturowych [...], sondaż dotyczący komiksów potwierdzają, że komiksy mogą być interesujące dla współczesnej młodzieży. Żeby to ułatwić do publikacji dołączono scenariusze z propozycjami zajęć popularyzujących twórczość Chmielewskiego, które mogą być przeprowadzone w instytucjach kultury, zwłaszcza w bibliotekach publicznych lub szkolnych. Scenariusze zajęć dotyczą: Stop Hejtowi! Edukacja w duchu szacunku; Kibicowanie z klasą – etyka i emocje na stadionie; Świat Komiksu: kreatywne opowieści i ich znaczenie; Kosmiczne przygody – odkrywanie tajemnic Wszechświata; Sztuczna Inteligencja – technologia przyszłości i jej wpływ; Strażnicy natury – ochrona środowiska w praktyce; Patriotyzm w XXI wieku – wartości, historia i tożsamość; Bezpieczny świat – budowanie poczucia bezpieczeństwa; Sport jako pasja – zdrowie, rywalizacja, fair play; Cyberświat – jak unikać zagrożeń w przestrzeni cyfrowej.
Zaproponowane zajęcia dotyczą aktualnych problemów współczesnego świata, więc jak najbardziej mogą zainspirować do aktywności. Książka łączy teorię z praktyką, może być inspiracją do promocji twórczości H.J. Chmielewskiego. W ostatnich latach polski rynek komiksowy znacznie się rozwija, a bogactwo tytułów i gatunków przyciąga szerokie grono czytelników. Komiksy cieszą się coraz większym zainteresowaniem, warto więc zwrócić uwagę również na te, które były wydane wcześniej, a przygody Tytusa, Romka i A’Tomka mogą znaleźć zwolenników, nie tylko wśród współczesnych 50- 60-latków. Publikacja jest starannie przygotowana [...] na pewno zainteresuje bibliotekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale również tych, którzy chcą promować komiksy,jako ciekawy wytwór kultury”.
z recenzji dr Doroty Grabowskiej (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW)
W publikacji Biblioteki muzealne i teatralne w systemie kultury analizowany jest status, zawartość i rola zasobów bibliotecznych w muzeach i teatrach. Przedstawiono, jak te instytucje, mimo różnic, realizują swoje misje w różnych przestrzeniach kulturalnych, wypełniając zadania interakcji i komunikacji z odbiorcami poprzez obiekt, obraz, dźwięk i słowo. Muzea, z ich cennymi kolekcjami sztuki i artefaktów oraz teatry, jako przestrzenie kreatywności i integracji społecznej, odgrywają kluczową rolę w zachowaniu i prezentacji dziedzictwa kulturowego.
Publikacja dr Marleny Gęborskiej wpisuje się w bardzo ważny, a nierealizowany dotąd w wystarczającym zakresie, nurt zagadnień związanych ze zdrowiem, jego ochroną, profilaktyką oraz wspomaganiem i rehabilitacją schorzeń w profesji bibliotekarzy i innych pracowników instytucji kultury. Duże znaczenie dla zdrowia ma również aspekt psychologiczny, co w sytuacji kryzysu wartości intelektualnych, społecznych i politycznych utrudnia lub wręcz uniemożliwia dobre samopoczucie osób pracujących w tych instytucjach. Działania prozdrowotne dla pracowników instytucji kultury powinny przebiegać dwutorowo, skutkując wzrostem aktywności fizycznej równolegle ze wzrostem samooceny i kondycji psychicznej. Publikacja ta z pewnością wzmocni pozytywne zmiany w procesie zdobywania nowoczesnego i modnego wizerunku osobowego oraz sprawnościowego w profesjach rzadko kojarzonych z koniecznością wdrażania kultury fizycznej, w tym pracowników instytucji kultury”
.
Z recenzji prof. UŚ dr hab. Anny Tokarskiej
Zasadniczym celem rozprawy jest zaproponowanie modelu akcji bibliotecznych w kontekście promocji oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży. Termin model został w pracy zawężony do aktywności i promocji biblioteki, i nie odnosi się do pozostałych aspektów jej funkcjonowania. W programie badawczym wzięto pod uwagę osiem następujących typów źródeł: odpowiedzi uzyskane w trakcie ogólnopolskiej i zagranicznej ankiety, w tym podczas podróży badawczych, wypowiedzi bibliotekarzy i czytelników zebrane z użyciem scenariusza, materiały promocyjne zebrane w bibliotekach i podczas targów książki, strony internetowe bibliotek publicznych, dokumentację biblioteczno-statystyczną, publikacje z wydawnictw zwartych i czasopism fachowych, raporty o stanie czytelnictwa i bibliotek oraz statystyki. ADRESACI: badacze, bibliotekarze, studenci, każdy zainteresowany działalnością kulturalną bibliotek w Polsce i na świecie oraz promocją literatury i czytelnictwa.
Przedmiotem niniejszej publikacji są działania bibliotek aktywnie promujących książkę dziecięcą, z uwzględnieniem działań podejmowanych we współpracy z twórcami literatury dla dzieci i młodzieży oraz różnymi instytucjami. Zasadniczym celem rozprawy jest ukazanie oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży. Do celów szczegółowych należą:
przedstawienie typologii i funkcji najpopularniejszych imprez bibliotecznych dla dzieci i młodzieży,
ukazanie biblioteki jako jednego z elementów systemu promocji książki dziecięcej,
wyznaczenie wspólnych obszarów promocji biblioteki oraz pisarzy dla dzieci i młodzieży.
Praca ma charakter syntetyczny, diagnostyczny oraz pragmatyczny.
Powinna posłużyć zarówno badaczom, jak i bibliotekarzom jako przewodnik, który pozwoli na rozeznanie w możliwościach, określenie popełnianych błędów i wypróbowanie rozwiązań, które sprawdziły się już w innych bibliotekach, bądź mają szansę się sprawdzić, biorąc pod uwagę kierunki zachodzących w bibliotekarstwie zmian.
Promocja książki i biblioteki powinna nie tylko polegać na ich prezentacji, ale też edukować, dążyć do zrozumienia i akceptacji, czyli tworzyć przestrzeń do działań.
ze Wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?