Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka jest adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, w normie intelektualnej, a także z niepełnosprawnością i zaburzeniami funkcji językowych (afazją, opóźnionym rozwojem mowy itp.). Publikacja zawiera 11 opowiadań, które mają na celu usprawnianie narządów mowy w jak najciekawszy dla dziecka sposób. Dzięki obrazowej metodzie dzieci chętnie wykonują ćwiczenia i podejmują współpracę podczas prowadzonej terapii. Po każdej bajeczce umieszczono obrazek do pokolorowania. Zabawne i sympatyczne ilustracje nie tylko pozwolą dziecku zrelaksować się po wykonanych ćwiczeniach, ale także rozwiną jego zdolności manualne.
Publikacja zawiera opisy wybranych instytucji pomocowych, które dbają o sprawy osób z niepełnosprawnościami. Należą do nich instytucje państwowe, instytucje wspierające osoby z niepełnosprawnościami w pobliżu ich miejsca zamieszkania, a także placówki, w których mogą przebywać dorosłe osoby z niepełnosprawnościami po skończeniu szkoły.W publikacji znajdują się także informacje dotyczące chronionego rynku pracy.
Opracowanie Renaty Bednarz-Grzybek jest bardzo wartościowe. Należy wziąć pod uwagę, iż sporządzenie jakiejkolwiek bibliografii jest pracą nader żmudną, wymagającą niezwykłej dokładności i skrupulatności, a także umiejętności syntetycznego przekazania treści często obszernego artykułu. Dopracowana i przemyślana treść stanowi dużą zasługę Autorki, efekt jej niesłychanej pracowitości, co dało pożądany wynik. Z pewnością publikacja okaże się ważna dla grona badaczy w zakresie nie tylko pedagogiki i kwestii z nią związanych, ale też prasoznawstwa. Bibliografia adnotowana, podobnie jak wszelkie tego rodzaju edycje, stanowi pozycję, która nigdy się nie "przeterminuje", lecz często jest bazą wyjściową dla różnego rodzaju badań.
Z recenzji dr hab. Ewy Danowskiej
Jak za pomocą sznurka narysować kwadrat, wyznaczyć granice ogródka (tak żeby nie zdenerwować sąsiada) i zbudować piramidę? Niezwykła historia o krokodylach, skarabeuszu i narodzinach geometrii.
Dzień, w którym dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, jest wyzwaniem i dla świeżo upieczonego ucznia, i dla rodziców. Aby dobrze wybrać z bogatej oferty dostępnych opcji edukacyjnych (szkoły publiczne, prywatne, nauczanie domowe), warto być dobrze poinformowanym. Zespół specjalistów w zakresie edukacji przygotował przewodnik dla rodziców, który pomoże zorientować się w tym, czego mogą oczekiwać od szkoły, czego szkoła może wymagać od nich, co powinno już umieć dziecko u progu szkoły oraz jak pomóc dziecku ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Krytyczne i kreatywne podejście do życia - trudno wyobrazić sobie większe przeciwieństwaWedług powszechnie znanych definicji tych postaw, z jednej strony mamy do czynienia z intelektualną i rzeczową selekcją faktów, z drugiej z otwieraniem się na nowe, nietypowe pomysły. Ale czy na pewno? Zdaniem Roberta DiYanniego krytyczne i kreatywne myślenie to w rzeczywistości dwie strony tego samego medalu, które umiejętnie wykorzystane mogą znacząco ułatwić nam życie.Autor rozprawia się ze stereotypami na temat myślenia i uczy zupełnie nowych metod twórczego rozwiązywania problemów i analizowania otaczającego nas świata. Pokazuje na przykład, jak krytyczna ocena argumentów i uważna lektura prasy czy tekstów reklamowych mogą uratować nas przed polityczną, medialną czy marketingową manipulacją. Towarzyszy mu Leonardo da Vinci - jeden z najwybitniejszych umysłów w historii ludzkości, który w niespotykany sposób łączył krytyczne i twórcze podejście do rzeczywistości.Twoja inteligencja jest sumą nawyków twojego umysłu - tego, jak te nawyki wykorzystujesz, żeby myśleć i rozwiązywać problemy. Celem tej książki jest wzmocnienie twoich istniejących dobrych nawyków umysłu i pomoc w zmodyfikowaniu lub wyeliminowaniu tych złych.Z książkiO autorzeRobert DiYanni - profesor nauk humanistycznych na New York University, konsultant NYU Center for the Advancement of Teaching. Autor i redaktor wielu książek, m.in. Literature: An Introduction, The Scribner Handbook for Writers, Occasions for Writing, Arts and Culture: An Introduction to the Humanities oraz Modern American Poets: Their Voices and Visions.
Logotomy to zestawy ćwiczeń wspomagających pracę dziecka nad poprawną wymową głosek. To doskonała pomoc dla terapeutów, logopedów, nauczycieli i rodziców, chcących urozmaicić monotonne ćwiczenia logopedyczne.
Psycholog kliniczny oraz lekarz medycyny łączą siły, by zmierzyć się z jedną z najbardziej niezrozumiałych tendencji, która coraz silniej uwidacznia się wśród młodych pokoleń. Doktor Gordon Neufeld i Gabor Mat szukają odpowiedzi na trudne pytanie: dlaczego dzieci stawiają kolegów wyżej niż rodziców?Książka Więź ułatwia rodzicom zrozumienie tego niepokojącego zjawiska i proponuje rozwiązania mające przywrócić intuicyjnej więzi między dzieckiem a rodzicem należne jej pierwszeństwo, ustalić właściwą hierarchię w domu i odzyskać zaufanie i miłość swoich dzieci.Koncepcje, zasady i praktyczne porady zawarte w książce pomogą rodzicom w zapewnieniu dzieciom tego, co przewidziała natura: prawdziwej bliskości, bezpieczeństwa i ciepła oraz możliwość przekazania wartości często nieobecnych w relacjach z rówieśnikami.
Książka kierowana do rodziców, nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy poszukują prostych, sprawdzonych ćwiczeń i wskazówek w zakresie komunikacji i rozwiązywania konfliktów.W publikacji przedstawione zostały przyczyny powstawania deficytów komunikacyjnych w zakresie relacji społecznych we współczesnym, zdominowanym przez media świecie. Autorka w przystępny sposób ukazuje, jak budować i odbudowywać porozumienie z dzieckiem i nastolatkiem.
"Taka piękna jest przyroda" to zbiór wierszy o tematyce przyrodniczo-ekologicznej, który jest owocem wieloletniej pracy doświadczonego nauczyciela zafascynowanego edukacją ekologiczną.
Proponowane wiersze są doskonałą pomocą dla nauczycieli do pracy z dziećmi. Pomogą w kształtowaniu właściwej postawy maluchów wobec przyrody; uwrażliwiają je na piękno niezwykłego świata roślin i zwierząt, nauczą wnikliwie obserwować otaczającą nas przyrodę i zwrócą uwagę na potrzeby ochrony środowiska.
MOJE UKŁADANKI to pomoc edukacyjna dla dzieci uczących się czytać. Polecana jest także dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. Zestaw zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno- sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej. Jest uzupełnieniem serii MOJE SYLABKI i pozwala na zwielokrotnienie ćwiczeń, co jest niezbędne w nauce czytania. Układanki są skonstruowane tak, aby w formie zabawy wykorzystać wszystkie możliwości dziecka.W kolejnym etapie nauki prezentujemy dziecku wyrazy zbudowane z dwóch sylab: sylaby otwartej (zakończonej na samogłoskę) i sylaby zamkniętej obudowanej spółgłoskami. Tak skonstruowane sylaby są dla dzieci uczących się czytać dość trudne.Zestaw składa się z 21 kompletów. W skład każdego kompletu wchodzą następujące elementy:1. Obrazek;2. Przecięty obrazek z podpisem;3. Podpis - cały wyraz do czytania globalnego;4. Sylaby - wyraz rozcięty zgodnie z podziałem na sylaby.
W pogoni za chłopcem, co ma pięć dłoni to opowieść o pełnym wigoru Stasiu, który chcąc poskromić rozpierającą go energię, wpada na pomysł posiadania pięciu dłoni. Zabawne i nieprawdopodobne perypetie bohatera na pewno wywołają uśmiech na twarzach najmłodszych, a atrakcyjne i ciekawe ilustracje pobudzą wyobraźnię czytelników.W pogoni za chłopcem, co ma pięć dłoni to opowieść o pełnym wigoru Stasiu, który chcąc poskromić rozpierającą go energię, wpada na pomysł posiadania pięciu dłoni. Zabawne i nieprawdopodobne perypetie bohatera na pewno wywołają uśmiech na twarzach najmłodszych, a atrakcyjne i ciekawe ilustracje pobudzą wyobraźnię czytelników.
Adresatami książki są najmłodsze dzieci wkraczające w świat mowy. Króciutkie wierszyki mają bawić swoim rymem, rytmem, ale przede wszystkim nasycone są wyrazami dźwiękonaśladowczymi, sylabami, prostymi wyrazami, które stanowią niezwykle istotny i niezbędny etap w rozwoju mowy każdego dziecka. Wszystkie teksty zostały ożywione przykładowymi ruchami: zabawami paluszkowymi, huśtaniem, podskokami na kolanach itd., wspomagającymi rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa i pamięci.
Jeżeli chcemy funkcjonować w świecie savoir vivre trzeba savoir vivre rozumieć, czuć, umieć nim myśleć, poznać i przyswoić sobie jego ducha i filozofię. Temu służy ta książka.Ukazuje ona również savoir vivre jako sztukę życia - pewną całościową receptę na życie - receptę, której realizacja sprawi, że będzie ono nadprzeciętne - wielkie, wspaniałe, piękne, szlachetne i podniosłe.
Niniejsza publikacja składa się z 28 tekstów (poddanych modyfikacjom), które ukazały się drukiem w latach 1973–2014. Ich tematy oscylują wokół trzech głównych zagadnień (wprawdzie wyodrębnionych umownie, ale – w założeniu – porządkujących), spajających to, co obowiązywało w tradycyjnie rozumianym nauczaniu języka polskiego, z tym, co współtworzy polonistykę nowoczesną. Mamy tu więc, obok łączenia dawnych i nowych teorii językoznawczych, wykorzystywanie w podobnym (dychotomicznym) zestawieniu: pojęć i problemów, metod kształcenia oraz umiejętności redagowania przez uczniów określonych form wypowiedzi; w niemal każdym z artykułów obserwuje się liczne odniesienia do historii dydaktyki i systemu językowego. Omawiając kolejne kwestie, badaczka z reguły nawiązuje do preferowanych w rożnych okresach teorii naukowych i chętnie włącza w prowadzony wywód osiągnięcia wielu dyscyplin wiedzy: począwszy od strukturalizmu po holizm i antropocentryzm, od psycholingwistyki i socjolingwistyki przez pragmatykę językową po etnolingwistykę i aksjologię, jednocześnie doprecyzowując i stosując w swoich szkicach ważne terminy, np.: sprawność językowa, kompetencja komunikacyjna, kompozycja, spójność przekazu.
Zrozumieć emocje swoje i innych to klucz do szczęśliwego życia. Wielu z nas, rodziców, niestety nie nabyło tej cennej umiejętności w dzieciństwie, przez co czujemy się zagubieni, gdy przychodzi nam radzić sobie z emocjami własnych dzieci.Z pomocą przyjdzie ta książka, dzięki której uczymy się nie tylko rozpoznawać emocje, lecz także odpowiednio na nie reagować. Pełna jest konkretnych przykładów, scenek z życiai dialogów pomiędzy rodzicami a dziećmi, praktycznych rad i sugestii, a także testów, ułatwiających samopoznanie i wgląd we własne emocje.
49 kolorowych kart w bloku, 6 kolorowych kart (luzem)Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiPublikacja ma na celu przygotowanie uczniów do radzenia sobie w kontaktach z osobami nieznajomymi. Temat jest trudny i delikatny, ale jakże aktualny w obecnych czasach. Ćwiczenia zostały tak pomyślane, by dziecko umiało identyfikować znajomych rodziny i obcych, radzić sobie w chwili zagrożenia i świadomie podejmować decyzje, jak się zachować w określonych sytuacjach. W teczce znajduje się gra utrwalająca prawidłowe zachowania w kontaktach z innymi ludźmi, teksty do czytania dostosowane do umiejętności ucznia oraz zadania matematyczne dotyczące zagadnień związanych z orientacją przestrzenną, wielkością, licznością, tworzeniem zbiorów i szacowaniem.
Płeć: dla chłopca i dziewczynki Wiek: od 4 lat do 9 lat Oferujemy książkę z ćwiczeniami rozwijającymi uwagę, przeznaczoną dla dzieci w wieku od 4 do około 9 lat: W jej pierwszej części omówiono rozwój i właściwości uwagi u dzieci oraz czynniki mające wpływ na jej koncentrację - Informacje tam podane ułatwią rozumienie i kreatywne korzystanie z części drugiej: Część druga to ćwiczenia i zabawy wspomagające rozwój uwagi w powiązaniu z takimi procesami psychicznymi, jak: percepcja (spostrzeganie) słuchowa i wzrokowa, pamięć, wyobraźnia, myślenie i rozumowanie matematyczne. Poszczególne rozdziały łączą ćwiczenia uwagi z wymienionymi procesami psychicznymi. Książka zawiera ponad 60 zabaw, rebusów, zagadek itp. rozwijających i ćwiczących uwagę oraz jej koncentrację. Można kserować kartki z zadaniami tak, by każde dziecko miało swoją „kartę pracy” w przedszkolu czy w szkole. Można pracować z dziećmi indywidualnie (w domu) i w grupie (w klasie). Różnorodność zabaw i wzrastający stopień ich trudności (od łatwych do trudniejszych) czyni tę pozycję niezwykle przydatną także w terapii dzieci z ADHD i innymi deficytami. Każde dziecko w zabawie i poprzez zabawę w atmosferze ciepłej emocjonalnie, pozbawionej lęku, ma możliwość lepszego rozwoju i doskonalenia.
Wtargnięcie technologii cyfrowej czy szerzej mediów elektronicznych w przestrzeń życia codziennego spowodowało zmiany nie tylko na płaszczyźnie komunikacji, ale także biologii czy nawet ontologii. Wobec powyższych procesów determinowanych obecnością nowych mediów autorzy książki Edukacja w czasach cyfrowej zarazy stawiają kluczowe pytanie: Na ile współczesna edukacja odpowiada na ten problem? Nie chodzi tu jednak o wprowadzanie nowych mediów jako narzędzi w praktyce pedagogicznej, ale o stworzenie całkowicie nowego spojrzenia na edukację, zbudowaną na koncepcji nowych mediów i ich właściwości, odpowiadającej strategiom uczenia się i percepcji zgodnych z najnowszymi odkryciami z zakresu psychologii i neurobiologii, przy jednoczesnym utrzymaniu powagi i statusu humanistyki.
Prezentowana pozycja jest adresowana do osób pracujących z dziećmi w wieku od 3. do 5. roku życia. Wśród zaproponowanych scenariuszy zajęć logopedzi, terapeuci, nauczyciele znajdą różnorodne ćwiczenia emisyjne, kształtujące oddech, fonację i artykulację. Zaproponowane ćwiczenia emisyjne i dykcyjne mają za zadanie utrwalać prawidłowy sposób mówienia i oddychania, doskonalić wyrazistość wypowiedzi, likwidować napięcia powstałe w obrębie narządów biorących udział w akcie mowy. oraz doskonalić artykulatory. Ponadto przedszkolaki będą mogły rozbudowywać słownictwo, rozwijać swoje umiejętności społeczne, podejmować współpracę, poznawać możliwości własnego ciała, a także nauczyć się relaksacji i podczas wspólnej zabawy zbadać przestrzeń bliższą i dalszą.
Tematyka prezentowanych scenariuszy koncentruje się na obszarach bliskich dziecku i odnosi się do różnorodnych wydarzeń zgodnie z kalendarzem roku przedszkolnego. Dodatkowo do każdego scenariusza dołączone są karty pracy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?