Prezentowana publikacja, przygotowana przez zespół pracowników naukowych Katedry Rachunku Kosztów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego pod kierunkiem prof. Marii Hass-Symotiuk, stanowi kompendium wiedzy o zintegrowanym systemie pomiaru i oceny dokonań szpitali. Ukazane w niej zostały zasadnicze problemy związane z budową tego systemu, a wynikające ze specyfiki działalności szpitali oraz wielorakości realizowanych przez nie celów [medycznych, społecznych i finansowych). Zaproponowana koncepcja uwzględnia pięć obszarów: pacjenta, procesy wewnętrzne, rozwój, finanse i interesariuszy. Dla każdego z nich dobrano adekwatne wskaźniki, odzwierciedlające dokonania szpitala.
Książka jest przeznaczona dla kierownictwa szpitali zarówno publicznych, jak i niepublicznych, przedstawicieli rad społecznych i nadzorczych, głównych księgowych, pracowników służb finansowo-księgowych i statystyki medycznej oraz kontrolerów i audytorów wewnętrznych szpitali.
Opracowanie może stanowić także cenną pomoc dla organów założycielskich szpitali w sprawowaniu funkcji kontroli i nadzoru, agend wojewody i Ministerstwa Zdrowia dokonujących kontroli ich działalności oraz płatników (w tym Narodowego Funduszu Zdrowia). Ponadto może być wykorzystane przez słuchaczy studiów podyplomowych z zarządzania w ochronie zdrowia czy studentów studiów ekonomicznych, a także okazać się przydatne podczas projektowania i wdrażania rachunkowości zarządczej oraz stosowania nowoczesnych metod zarządzania w szpitalach.
Wydaje Ci się, że rewolucja internetowa w marketingu już się dokonała? Mylisz się, ona dopiero się rozkręca... Czołowy ekspert od marketingu sieciowego, Michael Tasner, stworzył pierwszą książkę o marketingu w świecie Web 3.0 - jeszcze szybszym, jeszcze bardziej mobilnym, jeszcze bardziej dedykowanym.
Świat rządzony przez smartfony, Symbian, BlackBerry, Android
Jak dotrzeć do miliarda klientów: SMS-y, MMS-y, reklama mobilna, transmisje głosowe?
Nowy "marketing treści"
Jakie są efekty przejścia od blogowania do mikroblogowania?
Plurk? Ustream?Joost?Tumblr? iGoogle?
Jak korzystać z adresów i narzędzi, o których do tej pory nawet nie słyszałeś?
Oceny 360-stopniowe w marketingu sieciowym
Jak systematycznie optymalizować wszystkie działania w sieci?
Świat marketingu internetowego zmienia się szybko i nikt nie wie, co czeka nas za chwilę. Ta książka pomoże Ci przygotować się na zmiany czyhające za rogiem.
Tony Hsieh, prezes Zappos, autor "Delivering Happiness"
Ta wspaniała książka jest pełna doskonałych pomysłów, które pomogą Ci błyskawicznie przyciągnąć więcej klientów
Celem książki jest przybliżenie czytelnikom w syntetycznym ujęciu najbardziej powszechnych zagadnień związanych z komitetami rady dyrektorów/rady nadzorczej. Omówiono regulacje istniejące w Polsce, ale przedstawiono też problem w szerszym kontekście: zarówno z perspektywy historycznej, jak i perspektywy regulacji ponadnarodowych i rozwiązań przyjętych w innych krajach. Opracowanie prezentuje także wyniki badań pierwszych doświadczeń polskiego ładu korporacyjnego z komitetami rad nadzorczych.
Szczegółowo omówiono następujące obszary tematyczne:
ogólne zagadnienia dotyczące skuteczności rad nadzorczych, koncepcjo niezależności członków rady, rola i praktyka powoływania komitetów w radach nadzorczych spółek,
tworzenie i funkcjonowanie komitetów audytu - proces rozwoju regulacji w tym zakresie na świecie i w Polsce, wyniki badań empirycznych dotyczących rozwoju komitetów audytu i ich skuteczności w Polsce,
komitety nominacji i wynagrodzeń - czynniki stymulujące ich tworzenie oraz ich rola i zadania,
wyniki badań ilościowych, których celem było określenie wpływu funkcjonowania komitetu audytu na wartość przedsiębiorstwa,
kierunki rozwoju systemu ładu korporacyjnego i najważniejsze zagadnienia związane ze zwiększaniem skuteczności działania rady nadzorczej.
Treść uzupełnia przykładowy regulamin komitetu audytu.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z ładem korporacyjnym i rynkami finansowymi. Będzie doskonałym źródłem wiedzy dla praktyków: zarządzających, członków rad nadzorczych, uczestników polskiego rynku kapitałowego, a także studentów kierunków ekonomicznych, prawniczych, zarządzania i finansów.
Prezentowana publikacja przedstawia zagadnienia związane z szeroko rozumianym zbiorowym prawem pracy.
Książka została podzielona na trzy działy tematyczne:
I. Spory zbiorowe
II. Usytuowanie i uprawnienia związków zawodowych u pracodawcy
III. Wzory pism
Autor zbioru na podstawie ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych i ustawy o związkach zawodowych oraz zebranych poglądów doktryny, orzecznictwa sądowego i wzorów pism udziela odpowiedzi na wiele problemowych kwestii.
Dzisiejsi pracodawcy wymagają, aby ich kadra techniczna była wszechstronnie wykształcona. Powinna znać nie tylko własną dziedzinę, lecz także klientów i rynki swojej organizacji. Warunkiem sukcesu jest zatem połączenie technologii z myśleniem w kategoriach marketingu biznesowego.
Podręcznik składa się z czterech części. Pierwsza opisuje współczesne zagadnienia i konteksty marketingu. Druga to przegląd siedmiu składników mieszanki marketingowej. Trzecia mówi o tym, czego potrzebuje marketing w praktyce - na przykład o umiejętnościach negocjacyjnych. Czwarta przedstawia trzy główne obszary, na których kadra techniczna styka się z marketingiem - opracowywanie nowych produktów, jakość rynkowa i plany marketingowe.
Od uchwalenia w dniu 6 września 2001 r. ustawy - Prawo farmaceutyczne Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał kilkaset decyzji dotyczących zgodności bądź niezgodności z prawem reklam produktów leczniczych. Znajomość powyższego orzecznictwa umożliwia skuteczne i efektywne prowadzenie reklamy tych produktów, przy użyciu legalnych, a jednocześnie optymalnych marketingowe form i treści. Przedstawiona publikacja stanowi kompendium wiedzy z tej dziedziny - jej podstawą nie są bowiem teoretyczne wywody na temat możliwych interpretacji przepisów prawa, ale dogłębna analiza treści decyzji administracyjnych.
Decyzje dotyczące reklamy w wielu przypadkach są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże, na potrzeby przygotowania niniejszego opracowania, autorzy uzyskali dostęp również do decyzji dotychczas nieopublikowanych. Dzięki temu zawiera ono unikalną wiedzę i pozwala poznać praktyczne aspekty wykładni przepisów prawa dokonywanej przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego. Cytowane decyzje zostały ułożone tematycznie, tak by ułatwić korzystanie z publikacji i uczynić ją jak najbardziej efektywnym i przyjaznym źródłem wiedzy. Każdy z rozdziałów został opatrzony krótkim komentarzem, który ma na celu przywołanie podstawy prawnej i podsumowanie dotychczasowego orzecznictwa z danego zakresu. Zastosowany układ decyzji ułatwi czytelnikom wgląd do najbardziej aktualnego stanowiska inspekcji farmaceutycznej i zapoznanie się z ewentualnymi zmianami jej poglądów na przestrzeni czasu.
Kiedy w 2007 roku firma xtech.pl rozpoczęła swoją przygodę z zarządzaniem przy pełnej partycypacji, tak naprawdę niewiele osób sądziło, że rozwinie się ona w długotrwałą i głęboką więź. Mało kto spodziewał się też, że pełna partycypacja zakorzeni się w świadomości pracowników na tyle mocno, by stać się jednym z dwóch filarów, na których opiera się strategia firmy. Któż mógłby wtedy przewidzieć, że w xtech.pl dojdzie do sytuacji, gdy pracownik z własnej inicjatywy obniża sobie wynagrodzenie, a zespół gotów jest dobrowolnie zrezygnować z premii, której wypłacenie mogłoby zagrozić bezpieczeństwu finansowemu firmy?
Dialog organizacyjny to ekscytująca podróż w świat firmy zarządzanej w pełni partycypacyjnie. W jej trakcie śledzimy historię wdrażania przełomowej zmiany organizacyjnej, na jaką zdecydowała się jedna z niewielkich krakowskich firm. Jako kontynuacja książki Pełna partycypacja w zarządzaniu autorstwa R. Stockiego, P. Prokopowicza i G. Żmudy niniejsza publikacja stanowi przewodnik pełen praktycznych wskazówek, jak krok po kroku włączać wszystkich pracowników w zarządzanie organizacją. Stanowi ona dowód na to, że wdrożenie w trudnym polskim środowisku biznesowym tak innowacyjnego systemu zarządzania jak pełna partycypacja jest nie tylko możliwe, ale przede wszystkim niezwykle korzystne, zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i organizacji rozumianej jako całość.
Publikacja stanowi kompendium doskonale łączące teorię z praktyką. Jego atutem jest odniesienie międzynarodowych standardów zarządzania ryzykiem do sytuacji gospodarczej w Polsce, Przedstawiciele średniego i najwyższego kierownictwa polskich firm z pewnością znajdą w tej publikacji inspirację do większego inwestowania w ten obszar zarządzania. Polecamy tę pozycję również menedżerom małych i średnich przedsiębiorstw, w których wciąż dominuje intuicyjne podejście do zarządzania ryzykiem.
Dariusz Szkaradek, partner w Deloitte, Dział Audytu i Zarządzania Ryzykiem
Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
- zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
- strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
- zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,
- zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
- reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej.
Książka stanowi kompleksową, opartą zarówno na wynikach badań naukowych, jak i doświadczeniach menedżerów pracujących w ochronie zdrowia publikację z dziedziny niezwykle ważnej dla każdego kraju i społeczeństwa. Powstała jako efekt wspólnej pracy autorów zajmujących się tą problematyką w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.
Jej głównym celem jest wsparcie edukacji i rozwoju menedżerów specjalizujących się w organizacjach opieki zdrowotnej i systemach ochrony zdrowia, a także osób, które podejmują studia podyplomowe z zakresu polityki zdrowotnej, zarządzania służbą zdrowia i tematów pokrewnych. Została podzielona na trzy części.
W pierwszej zdefiniowano kontekst polityczny, społeczny i ekonomiczny, w którym funkcjonują placówki opieki zdrowotnej.
W drugiej omówiono charakterystyczne cechy zarządzania w opiece zdrowotnej.
W trzeciej zaprezentowano teorie, idee, modele, ramy organizacyjne i techniki z obszaru biznesu i zarządzania, które powinny być wykorzystywane w opiece zdrowotnej.
Niniejsza publikacja przedstawia problematykę powoływania, kompetencji i funkcjonowania rady nadzorczej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb praktyki. Autorzy skoncentrowali się na przedstawieniu zagadnień dotyczących kształtowania składu osobowego wskazanego organu, ustawowych i statutowych kompetencji rady oraz problematyki jej funkcjonowania, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji posiedzeń rady i procesu podejmowania przez nią uchwał. Opracowanie jest uzupełnione o zarys problematyki odpowiedzialności członków rady, w którym została ukazana granica pomiędzy zachowaniem dozwolonym a prowadzącym do odpowiedzialności cywilnej, karnej i administracyjnej.
Podręcznik zawiera kilkadziesiąt wzorów dokumentów korporacyjnych, w tym wzory statutu spółki akcyjnej i regulaminu rady nadzorczej, które mogą być wykorzystywane zarówno w spółce publicznej, jak i prywatnej. Wzory te powinny usprawnić pracę rady nadzorczej, zwłaszcza takiej, która nie korzysta ze stałego doradztwa prawników specjalistów prawa handlowego.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób niebędących prawnikami albo prawników niespecjalizujących się w prawie spółek handlowych. Podręcznik może być także pomocniczo wykorzystywany podczas zajęć poświęconych ładowi korporacyjnemu na wydziałach prawa, ekonomii i zarządzania.
Książka zawiera całościowe omówienie problematyki zarządzania zasobami ludzkimi pokazanej na bardzo szerokim tle - od uwarunkowań międzynarodowych do poziomu pojedynczego pracownika.
Książka wprowadza w tajniki zarządzania talentami. Jej autorzy – doradcy wielu międzynarodowych korporacji, takich jak Xerox, Oracle, Ford – podpowiadają, jak:
* rozpoznać, kiedy twoi ludzie dobrze pracują (a kiedy nie!),
* zmierzyć ich pracę, aby wprowadzać dalsze udoskonalenia i utrzymać jej satysfakcjonujący poziom,
* pomóc pracownikom rozwijać profesjonalne umiejętności,
* odkryć ich potencjał i maksymalnie go rozwinąć,
* przyciągnąć do firmy ludzi obdarzonych dużymi zdolnościami,
* zatrzymać najlepszych.
Talenty są wszędzie. Trzeba tylko wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi pokierować!
Ta książka pokazuje, jak rozwinąć w sobie talent do wydobywania z podwładnych tego, co w nich najlepsze.
Każdy menedżer traktujący swoją pracę poważnie powinien przeczytać tę książkę.
W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do zarządzania interakcjami międzykulturowymi w korporacjach. Głównym celem tej książki jest poszerzenie wiedzy na temat zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w aspekcie barier kulturowych.
Niniejsza publikacja przedstawia techniki kierowania apteką, które prowadzą do wypracowywania odpowiedniej marży i usatysfakcjonowania klientów, a tym samym do zbudowania wysokiej pozycji rynkowej apteki. W pracy zostały omówione zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i wynikające z nich praktyczne sposoby działania ilustrowane licznymi przykładami z życia aptek. Publikacja podkreśla szczególną misję zawodu farmaceuty, przedstawiając zarazem oczekiwania pacjentów oraz uwarunkowania ich procesów decyzyjnych. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku książka ta może być nieocenioną pomocą w procesie tworzenia i wdrażania własnej, unikalnej strategii rozwoju apteki. Autorzy mają nadzieję, że opracowanie będzie inspiracją do wprowadzenia w aptekach wielu nowych rozwiązań, które przyniosą obopólne korzyści - zwiększenie zadowolenia pacjentów i obrotów aptek.
Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków. Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na następujące pytania:
Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe umiejętności, których mogą używać?
Czego tak naprawdę się nauczyli?
Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy? Jaki był efekt biznesowy programu?
Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji? Czy program przyniósł korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu, sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
O krok dalej to książka o zaangażowaniu i jego decydującym wpływie na sukces rynkowy każdej firmy. To ono właśnie - w połączeniu z jasnością celów, zdecydowanym kierownictwem i szacunkiem dla pracowników - pozwala na osiągnięcie sukcesu niezależnie od branży i warunków rynkowych.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak zdobyć trwałą przewagę konkurencyjną, bardziej angażując pracowników w to, co robią na co dzień, musisz wiedzieć jak zmieniać ich w zwycięzców, dla których misja firmowa jest misją pracowniczą.
Jak angażować pracowników? Jak motywować ich do większego wysiłku? Jak pracować, by dodatkowy wysiłek był naturalny jak firmowe powietrze? David Macleod i Chris Brady udzielają wyczerpujących odpowiedzi na te pytania, a ponadto przytaczają przykłady pokazujące, ze większe zaangażowanie przykłada się bezpośrednio na sukces rynkowy.
Nasilanie się konkurencji na rynku powoduje, że coraz większego znaczenia nabiera umiejętność odpowiedzialnego zarządzania. Aby tak zarządzać, menedżer musi posiadać wiedzę o współczesnych systemach wytwarzania oraz orientować się dobrze w związanych z tym zagadnieniach technicznych i socjopsychologicznych. Autorzy omawiają problematykę zarządzania operacyjnego, wychodząc z założenia, że każdy system wytwórczy ma charakter spoteczno-techniczny, a o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa decydują przede wszystkim zatrudnieni w nim ludzie. Dlatego też w książce przedstawiono nie tylko techniczny aspekt zarządzania operacyjnego, ale także zwrócono uwagę na kwestie kadrowe. W książce w sposób kompleksowy zostały omówione następujące zagadnienia:
* zasady organizacji działalności operacyjnej,
* mechanizmy funkcjonowania systemów operacyjnych,
* podejmowanie w ich obszarze decyzji strategicznych,
* planowanie zadań i zasobów,
* organizowanie procesów wytwórczych w czasie i przestrzeni,
* logistyka procesów wytwarzania,
* kształtowanie jakości w procesie wytwarzania,
* organizacja pracy,
* szkolenie, motywowanie i ocenianie pracowników.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków organizacji i zarządzania oraz dla osób zajmujących kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwie, zwłaszcza działających w sferze operacyjnej.
Stan prawny 1 września 2010 r.
Seria książek Prawo ochrony zdrowia w pytaniach i odpowiedziach powstała z chęcią niesienia pomocy wszystkim, którzy w konkretnych sytuacjach życiowych napotykają trudności w rozumieniu i prawidłowym stosowaniu przepisów dotyczących sfery ochrony zdrowia. Źródłem wiedzy o rozwiązywaniu problemów w tym przypadku jest serwis Prawo i Zdrowie prowadzony przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Zgromadzone w nim ogromne zasoby pytań od korzystających z publikacji dyrektorów i kadry menedżerskiej zakładów opieki zdrowotnej, a przede wszystkim odpowiedzi udzielane przez specjalistów - doświadczonych prawników i pracowników administracji ochrony zdrowia, stanowią bogate źródło praktycznej wiedzy prawnej, pozwalającej per analogiam działać tym, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji.
Skorzystajcie Państwo z doświadczeń innych, aby zapobiec własnym problemom zawodowym albo rozwiązać je od razu. Polecamy!
W książce zaprezentowano problematykę związaną z wykonywaniem zawodu farmaceuty i prowadzeniem apteki. Opracowanie w znaczącej części stanowi analizę pytań zadawanych w ramach serwisu "Prawo i Zdrowie". Dodatkowo wprowadzono wątki o charakterze fundamentalnym dla prawa ochrony zdrowia oraz rozszerzono publikację o pytania dotyczące nierozwiązanych bądź wywołujących najwięcej wątpliwości interpretacyjnych zagadnień prawnych. Wybrana forma - pytania i odpowiedzi, ma na celu wyjaśnić w przystępny sposób poruszane kwestie. Autorka, prezentując swoje stanowisko w tym zakresie, stara się wskazać obowiązujące przepisy prawa związane z wykonywaniem zawodu farmaceuty. Szeroko zostały omówione najbardziej dyskusyjne tematy poparte orzecznictwem krajowym i unijnym oraz tezami zawartymi w literaturze i doktrynie prawa.
Marketing bez tajemnic to książka proponująca nowe podejście do rozwiązań marketingowych, od określenia produktów i rynków po ustalanie cen, promocję i dystrybucję.
Autor podkreśla konieczność uwzględniania badań w wyborach marketingowych i przestrzega przed "intuicyjnym" podejmowaniem decyzji w tym obszarze. Swoje refleksje przedstawia w wyjątkowo zabawny, błyskotliwy i bezpośredni sposób. Wyjaśnia:
jak połączyć formuły 4P i 4C,
na czym naprawdę polega przyjmowanie perspektywy klienta,
jak kształtować własny rynek,
jak nie współpracować z agencjami reklamowymi,
dlaczego opłaca się być uczciwym.
Dzięki przejrzystemu wywodowi oraz przykładom wpadek i sukcesów różnych firm każdy menedżer z łatwością przełoży rady autora na własną praktykę. Książka dostarczy mu świeżych pomysłów, zainspiruje do działania oraz zmieni sposób, w jaki postrzega on własne rynki i swoją rolę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?