Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym rynku turystycznym. Uwzględniono w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.
Ta nowatorska publikacja pokazuje, jak zorganizować system kontroli zarządczej.
Kontrola zarządcza została wprowadzona w 2010 r. Ustawą o finansach publicznych. Kierownicy jednostek administracji rządowej ustawowo zostali zobligowani do oceny systemu kontroli zarządczej w swoich jednostkach, w formie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Również coraz więcej jednostek samorządowych sporządza to oświadczenie.
Autorzy publikacji, pracownicy naukowi i praktycy sektora finansów publicznych, połączyli rozważania teoretyczne z praktycznymi wskazówkami. W książce czytelnik znajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
- Co to jest kontrola zarządcza?
- Jak ją zorganizować?
- Jak określić cele kontroli i mierniki poziomu ich osiągnięcia?
- Jak przygotować oświadczenie o stanie kontroli zarządczej?
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.
Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli. Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:
Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami?
Jak skuteczniej pracować z ludźmi?
Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy?
Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju?
Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym
kontroli ani autorytetu?
Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny?
W czym pomaga postawa menedżera-coacha?
Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.
W książce w sposób kompleksowy przedstawiono wszystkie zbiorowe obowiązki informacyjne spoczywające na pracodawcy i innych podmiotach działających w jego imieniu oraz uprawnienia informacyjne przysługujące stronie pracowniczej. Zaprezentowane zostały instrumenty prawne mające na celu z jednej strony zagwarantowanie pracownikom dostępu do informacji i umożliwienie im wykorzystania jej do ochrony własnych interesów, z drugiej strony zaś - poszanowanie i ochronę tajemnicy pracodawcy.
Autorka omawia takie zagadnienia, jak:
- procedury realizacji zbiorowego prawa pracowników do informacji,
- uprawnienia realizowane przez rady pracowników i rady pracownicze, ponadnarodowe przedstawicielstwa pracownicze oraz związki zawodowe,
- skutki prawne naruszenia zbiorowego prawa pracowników do informacji.
W opracowaniu przedstawiono bogaty wybór orzecznictwa oraz poglądy doktryny dotyczące zbiorowego prawa pracowników do informacji.
Książka stanowi cenne źródło wiedzy o kosztach ponoszonych w systemie ochrony zdrowia. Jej walorem jest interdyscyplinarny charakter, zawiera bowiem opinie i analizy dyrektorów i menedżerów szpitali, prawników, ekonomistów, specjalistów od zdrowia publicznego, organizacji i zarządzania, finansów, marketingu, rachunkowości oraz ubezpieczeń.
Publikacja składa się z trzech części, z których każda z innej perspektywy przedstawia problematykę kosztów w ochronie zdrowia. Część pierwsza poświęcona jest analizie ekonomicznej. Omówiono w niej m.in. metodę pay for performance (P4P), kwestie konsolidacji świadczeniodawców w Polsce, ładu finansowego i ekonomicznego, który stanowi warunek efektywnego funkcjonowania świadczeniodawców, a także problem wydatków gospodarstw domowych na leczenie i współpłacenia w ochronie zdrowia.
Cześć druga zawiera analizę menedżerską kosztów ponoszonych przez świadczeniodawców. Przedstawiono w niej m.in. propozycje zmian w organizacji rachunku kosztów ze względu na potrzeby zarządzania szpitalem, rozważania na temat zadłużenia szpitali, zasady racjonalizacji kosztów w szpitalach powiatowych, które zawiązały konsorcjum, oraz w szpitalach prywatnych, a także systemy zarządzania jakością w szpitalach klinicznych.
Część trzecia poświęcona jest analizie prawnej. Zaprezentowano w niej m.in. skutki nowej ustawy o działalności leczniczej, zagadnienia realizacji zasady pomocniczości w Polsce, misji publicznej szpitala w konfrontacji z rynkiem świadczeń medycznych, racjonalizacji finansowania ochrony zdrowia z perspektywy pacjentów, a także kwestie systemu kompensacji szkód z tytułu zdarzeń medycznych oraz prawne aspekty dokumentacji medycznej.
Przedmiotem publikacji jest charakterystyka procesu dostosowania funkcjonowania szpitali, będących kluczowym elementem reformy systemu ochrony zdrowia, do nowych realiów gospodarczych poprzez:
- podejmowanie działań restrukturyzacyjnych,
- usystematyzowanie wiedzy z zakresu etapów restrukturyzacji charakterystycznych dla sektora opieki zdrowotnej w Polsce oraz
- zaprezentowanie zmian zachodzących w funkcjonowaniu polskich szpitali.
Autor przedstawił analizę rozwiązań systemowych dotyczących restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej oraz programów restrukturyzacyjnych realizowanych na poziomie krajowym i regionalnym, jak również studia przypadków działań restrukturyzacyjnych podejmowanych w wybranych szpitalach.
Jak sprawić, aby ludzie byli prawdziwie zaangażowani w swoją pracę?
Jak zbudować system wynagrodzeń, z którego wszyscy będą zadowoleni?
Jak prowadzić dialog społeczny w firmie?
Co zrobić, aby ludzie myśleli o swojej firmie, jakby była ich własnością?
Jak przyczynić się do tego, aby menedżer czuł się nie tylko kierownikiem, ale i nauczycielem swoich podwładnych?
Na czym polega tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata?
Zbudowanie systemu wynagrodzeń, który byłby dopasowany do strategii, struktury i kultury firmy oraz skutecznie motywował pracowników, nie jest sprawą łatwą. Nie wystarczy do tego wiedza teoretyczna ? konieczne są umiejętności praktyczne. Najczęściej zdobywa się je bardzo kosztowną metodą prób i błędów. Zamiast eksperymentować na żywym organizmie firmy, warto zweryfikować swoją wiedzę, wykonując ćwiczenia, rozwiązując zadania i testy, oraz skorzystać ze sprawdzonych wzorców. To właśnie umożliwia ta książka.
Zasadniczą jej część stanowią studia przypadków. Obejmują one takie zagadnienia, jak:
projektowanie systemów wynagrodzeń,
wartościowanie pracy i ocena jej efektów,
rynkowe przeglądy wynagrodzeń,
projektowanie tabel płac i podwyższanie płac,
wynagradzanie różnorodnych grup pracowników,
negocjacje płacowe ze związkami zawodowymi.
Ten wyjątkowy zbiór studiów przypadków zawiera także wzory formularzy i dokumentów. Publikacja stanowi znakomite uzupełnienie książki prof. Stanisławy Borkowskiej Skuteczne strategie wynagrodzeń tworzenie i zastosowanie. Jest przeznaczona dla pracowników działów ZZL, właścicieli firm i kadry kierowniczej, a także dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią oraz wykładowców, trenerów i konsultantów biznesowych.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autorów z Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Przedstawiono w nim najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem współczesnymi organizacjami. Informacje teoretyczne uzupełnione są o zestaw ćwiczeń. Mają one różnorodną formę, od analizy studiów przypadków, poprzez gry menedżerskie, testy samooceny, odgrywanie ról, aż po dyskusje, dzięki czemu pozwalają nabyć Czytelnikowi różnorodne umiejętności.
Trzy lata po ukazaniu się pozycji Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, która szybko stała się bestsellerem, Małgorzata Sidor-Rządkowska przygotowała kolejną książkę. Tym razem przedmiot rozważań stanowi odpowiedź na pytanie, czym jest profesjonalny coaching - jakie zasady i standardy etyczne muszą być przestrzegane, aby proces ten przebiegał prawidłowo, autentycznie wspierając rozwój jednostek i zespołów.
W książce omówiono:
-istotę i rodzaje coachingu,
-relacje między coachingiem a innymi formami wspierania rozwoju, taki mi jak mentoring, konsulting, szkolenia,
-różnice między coachingiem a psychoterapią,
-najważniejsze zasady etyczne coachingu,
-dylematy etyczne pojawiające się w codziennej pracy oraz propozycje ich rozstrzygania - w tej części swoim doświadczeniem dzieli się kilkunastu coachów wywodzących się z różnych -nurtów i szkół omawianej profesji.
Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych
Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych w kraju.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi m.in. na pytania:
Co zrobić, by szybko zbudować wizerunek firmy w internecie?
Jak sprzedawać w sieci i skutecznie się w niej reklamować?
W jaki sposób wypromować markę w wyszukiwarce Google?
Kiedy warto, a kiedy nie, promować się na Facebooku?
Ile kosztuje promocja on-line i na co zwracać szczególną uwagę przy planowaniu kampanii reklamowych?
Książka jest kompleksowym poradnikiem o promowaniu, sprzedaży oraz budowaniu wizerunku marek, firm, produktów i osób w najszybciej rozwijającym się dziś medium. Autorzy opisują w nim szczegółowo wszystkie istotne narzędzia on-line i radzą, jak je wykorzystać w praktyce.
Czytelnik dowie się, jak stworzyć dobrą stronę WWW lub sklep internetowy, jakie metody są najlepsze do promowania sprzedaży, a jakie sprawdzają się w działaniach PR. Znajdzie tu także rady, jak wybrać agencję bądź freelancera do przygotowania strony WWW lub kampanii promocyjnej i na co uważać przy współpracy ze zleceniobiorcą. Dowie się też, jak badać skuteczność prowadzonych działań.
Niniejsza publikacja to kompendium wiedzy na temat zasad prowadzenia obrotu produktami leczniczymi, uwzględniające dotychczasowe orzecznictwo sądów krajowych i Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Praca w przystępny sposób przedstawia reguły związane z obrotem produktami leczniczymi, począwszy od badań klinicznych, poprzez postępowanie przed organami państwowymi, po sposób funkcjonowania produktu leczniczego na rynku po wprowadzeniu go do obrotu.
Autorka zastosowała podział tematyczny na określone obszary związane z obrotem produktami leczniczymi, co ułatwi czytelnikowi znalezienie informacji dotyczących konkretnych zagadnień prawnych.
Książka przedstawia opis i analizę procesu Jezusa w świetle norm rzymskiego prawa karnego materialnego i procesowego. Analizując materiał źródłowy, autorka poszukuje odpowiedzi na pytania:
- Kto skazał Jezusa na śmierć - Żydzi czy Rzymianie?
- Z jakiego powodu Jezus został w rzeczywistości skazany? Religijnego czy politycznego?
- Czy wyrok skazujący został wydany zgodnie z regułami proceduralnymi, czy proces może być określony jako proces nielegalny?
- Czy wina Jezusa została wystarczająco udowodniona, czy Jezus był raczej ofiarą ogromnego błędu procesowego?
Praca może być wykonywana na podstawie stosunku pracy, w ramach umów cywilnoprawnych, jak również w oparciu o relacje administracyjne i penalne.
Nie można także pominąć autonomicznych podstaw, które za przedmiot mogą mieć wykonywanie pracy. W obrocie prawnym szczególnie problematyczne jest rozróżnienie zatrudnienia pracowniczego od pracy wykonywanej na podstawie przepisów prawa cywilnego.
Opracowanie stanowi próbę uporządkowania reguł pozwalających na wybór właściwego rodzaju zatrudnienia.
W książce omówiono m.in.:
? cechy charakterystyczne stosunku pracy,
? skutki wyboru rodzaju zatrudnienia,
? zatrudnienie w spółkach kapitałowych, na podstawie kontraktów menedżerskich,
? problematykę umów o pracę między osobami bliskimi,
? konsekwencje prawne wyboru niewłaściwej podstawy zatrudnienia.
Publikacja zawiera wzory najczęściej stosowanych umów wraz z komentarzem, a także bogaty wybór orzecznictwa sądowego i literatury przedmiotu.
Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla pracodawców, którzy stają przed wyborem właściwego rodzaju zatrudnienia, jak i dla prawników uczestniczących w procesach o ustalenie istnienia umowy o pracę ? sędziów, radców prawnych i adwokatów.
Stan prawny na 30 czerwca 2012 roku
Zbiór dokładnych instrukcji przeprowadzenia 201 ciekawych i nieschematycznych grupowych ćwiczeń i gier, przeznaczony dla trenerów i szkoleniowców prowadzących sesje różnego typu i o różnej tematyce.
Zaprezentowane tu gry przeznaczone są zarówno dla dużych grup, jak i małych, kilkuosobowych zespołów. Pozwalają urozmaicić długą lub monotonną sesję szkoleniową, mogą być znakomitym sposobem na rozpoczęcie spotkania lub wprowadzenie nowego tematu, umożliwiają uczestnikom szkoleń odprężenie się i rozluźnienie, będąc okazją do wspólnej zabawy. Pomagają prowadzącemu podtrzymać zainteresowanie uczestników tematem sesji i zaktywizować ich, i to nie tylko dzięki gimnastyce umysłu, ale także ciała.
Gry zostały podzielone na kategorie odzwierciedlające ich zastosowania i cele, takie jak autoprezentacja i otwarcie się na innych, rozpoczęcie spotkania, wzajemne zapoznanie się, ożywienie monotonnej wypowiedzi, ćwiczenia dodające energii, integracja grupy, wyciszenie i relaks, ćwiczenia w plenerze i inne.
Opis każdego z ćwiczeń zawiera informacje dotyczące:
- celów i proponowanych zastosowań,
- liczby uczestników, dla której dane ćwiczenie jest przeznaczone,
- poziomu aktywności fizycznej i zaangażowania,
- przybliżonego czasu trwania, niezbędnych rekwizytów,
- przebiegu ćwiczenia krok po kroku.
Opisy uzupełnione są dodatkowymi wskazówkami dla prowadzącego oraz propozycjami modyfikacji w celu dostosowania do specyficznych potrzeb grupy. Do wybranych gier i ćwiczeń dołączono arkusze z materiałami pomocniczymi dla prowadzącego i uczestników.
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility) to filozofia działania oparta na zasadzie poszanowania interesów wszystkich podmiotów funkcjonujących w organizacji i jej otoczeniu.
W książce wyjaśniono pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności. Wskazano, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.
Dzięki lekturze można:
- zrozumieć koncepcję społecznej odpowiedzialności oraz jej powiązania z innymi koncepcjami z zakresu zarządzania,
- poznać standardy i modele zarządzania społeczną odpowiedzialnością,
- dowiedzieć się, jak przedsiębiorstwa mogą umiejętnie tworzyć relacje z interesariuszami,
- poznać narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością oraz ich praktyczne zastosowania.
W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:
- Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?
- Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?
- Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.
Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.
W publikacji przedstawiono zagadnienia przetwarzania danych osobowych zarówno w obrocie tradycyjnym, jak i z wykorzystaniem internetu, w szczególności dotyczące:
- uprawnień kontrolnych Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- przekazywania danych osobowych do państw trzecich,
- zakresu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Atutem pracy jest zamieszczenie w niej kazusów, których źródłem są sprawy z zakresu ochrony danych osobowych oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zaczerpnięte z orzecznictwa sądów polskich i rozstrzygnięć organów regulacyjnych, m.in. publikowanych decyzji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, oraz zaleceń i opinii, w tym opinii Grupy Roboczej. Analiza różnych stanów faktycznych pozwoli czytelnikowi na bardziej wnikliwe zapoznanie się z danym zagadnieniem.
Stan prawny na 1 maja 2012
"Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem" - to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym.
Robert Stępowski, ekspert marketingu miejsc,
redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl
Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca, a przy tym książka, która po prostu wciąga.
Piotr Lutek, Kancelaria D oradcza Synergia
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich przedsiębiorstwach.
W książce szczegółowo omówiono:
- cechy aliansów marketingowych, ich rodzaje i przyczyny rozwoju,
- zarządzanie aliansami marketingowymi - wraz z analizą ich skuteczności i efektywności oraz koncepcją aliansu jako projektu,
- tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe, licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe,
- alianse marketingowe różnych podmiotów - przedsiębiorstw różnych branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego, właścicieli mediów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?