Zbierz wokół siebie utalentowany zespół!
Jak rozpoznać talent?
Jak wydobywać ze zdolnych osób to, co najlepsze?
Jak motywować utalentowany
Zarządzanie talentami jest pozycją niezbędną dla menedżerów, którzy chcą efektywnie wykorzystać możliwości zdolnych pracowników, a dzięki temu osiągnąć wyjątkowe wyniki. Alan Robertson i Graham Abbey wyjaśniają:
jakimi cechami wyróżniają się wyjątkowe osoby,
jakie mają potrzeby i pragnienia związane z pracą,
jak należy wchodzić z nimi w relacje, motywować ich i kierować ich zadaniami,
dlaczego firmy mają do nich ambiwalentny stosunek.
Autorzy nie ukrywają, że zarządzaniu talentami towarzyszą napięcia związane z różnicami między oczekiwaniami zdolnych osób a wymogami organizacji. W błyskotliwy i zabawny sposób pokazują jednak, jak strategicznie podołać temu zadaniu. Dzięki ich wskazówkom nie tylko będziesz potrafił w pełni wykorzystać potrzebny firmie potencjał intelektualny pracowników, lecz także udoskonalisz swoje zdolności przywódcze.
Tajemnica sukcesu liderów
„Przejdź na wyższy poziom” jest przewodnikiem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych menedżerów. Autor dostarcza praktycznych wskazówek, które pomogą zarządzającym osiągnąć doskonałość pracy. Wykorzystaj je w swojej karierze, aby piąć się w górę i rozwijać!
Czy droga do sukcesu Twojej marki wiedzie tylko przez kosztowne kampanie marketingowe? Nie! To kapitał konwersacyjny jest lepszym i znacznie tańszym rozwiązaniem. Autorzy niniejszej książki, czerpiąc z własnego doświadczenia w marketingu czołowych marek, pokazują czynniki, które kształtują mechanizm poczty pantoflowej, i mówią, jak osadzić je w produktach. Pomagają w ten sposób czytelnikom stworzyć rzeczy, które dla konsumentów staną się atrakcyjnym tematem do rozmów. Konsumenci zaczną mówić o Twoich produktach! Autorzy kierują SID LEE, spółką zajmującą poczesne miejsce wśród agencji świadczących usługi z zakresu projektowania doświadczeń i komunikacji marketingowej, która pracuje dla wielkich brandów, m.in. Cirque du Soleil, Adidas oraz Red Bull.
Dzięki tej lekturze dowiesz się, jak sprawić, aby Twoja marka
i Twoje produkty stały się atrakcyjnym tematem do rozmów.
? Stwórz produkty i usługi, które są naprawdę istotne dla
konsumentów.
? Wykorzystaj doświadczenia klientów, by twoja marka
mogła stać się liderem rynku.
? Nie zdawaj się na ślepy los! Kontroluj mechanizm poczty
pantoflowej i zarządzaj nim!
? Wykorzystaj osiem potężnych czynników odpowiedzialnych
za kształtowanie doświadczeń.
Potyczki prawne dyrektora szkoły to książka, która w sposób lekki i przystępny prowadzi czytelnika przez istotne problemy prawne związane z codziennie realizowanymi zadaniami, pomagając je zrozumieć i rozwiązać zgodnie z literą prawa.
Pytanie wydaje się zaskakujące, ale jeśli weźmiemy pod uwagę stałe elementy pracy menedżera, którymi niewątpliwie są nieustanne konfrontacje, rozwiązywanie konfliktów, odróżnianie wrogów od przyjaciół i opracowywanie taktyk, odpowiedź nasuwa się sama.
Jak funkcjonuje władza i polityka w organizacji?
Jak, korzystając ze strategii, zostać wytrawnym graczem politycznym w swojej firmie?
Dlaczego jako polityczny nawigator wzmacniasz swoją wiarygodność i przyczyniasz się do lepszych wyników firmy?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w niniejszej książce, która zawiera również praktyczne narzędzia samooceny i cenne wskazówki określające plan rozwoju, niezbędne do wyostrzenia zmysłu politycznego każdego menedżera. Dowiesz się, jak zbudować znakomite relacje ze współpracownikami, a jednocześnie wzmocnić swój autorytet na arenie politycznej, jaką jest każda współczesna firma.
W ostatnich latach granica oddzielająca liderów od zwykłych pracowników uległa nieodwracalnemu zatarciu. W następstwie tych zmian przedsiębiorstwa muszą dziś odpowiedzieć sobie na trzy zasadnicze pytania:
Jak rozbudzić w każdym pracowniku ducha przywództwa?
Jak osoby obejmujące dowodzenie mogą wpłynąć na innych, by pracowali wydajniej?
Jak liderzy mają zachować skuteczność w nieustannie zmieniających się warunkach?
Przedstawiony model przywództwa kontekstowego wskazuje na dziewięć podstawowych ról lidera i sześć powszechnych kontekstów, w których wykorzystywane są działania przywódcze. Każdy menedżer dowie się, jak ma dopasować swoje role i działania do konkretnego kontekstu, w którym aktualnie działa. Zastosowanie opisanego modelu pomaga wykształcić w sobie świadomość i zręczność, którymi powinna wykazywać się osoba występująca w roli lidera.
Wiele przykładów, narzędzi diagnostycznych i arkuszy ćwiczeniowych pomaga opanować sztukę przywództwa, niezależnie czy jest się dyrektorem, menedżerem, kierownikiem, czy też "zaszytym" gdzieś w organizacji pretendentem do roli lidera.
Stan prawny na: 1.08.2010 r.
Monografia zawiera analizę społecznie kontrowersyjnego zagadnienia, jakim jest karcenie dzieci. Omówiono je w odniesieniu do płaszczyzny historycznej oraz komparatystycznej, jak też poprzez zaprezentowanie poglądów doktryny i dorobku judykatury. Publikacja uwzględnia aktualny stan prawny wyznaczony przez wprowadzenie w Polsce w 2010 r. prawnego zakazu stosowania kar cielesnych wobec dzieci.
Jest to książka nie tylko dla prawników, ale także dla tych wszystkich, których z różnych względów interesuje perspektywa prawna karcenia dzieci, a więc przede wszystkim rodziców, opiekunów oraz osób profesjonalnie zaangażowanych w działania na ich rzecz.
Autorzy książki, szefowie grupy doradczej RBL, pokazują, jak wielki wpływ mają praktyki zarządzania zasobami ludzkimi na funkcjonowanie catego przedsiębiorstwa. Uważają, że ze względu na kontekst działalności firmy oraz oczekiwania klientów i inwestorów działy HR powinny rozważyć reorganizację swojej pracy. W szczególności podpowiadają, jak:
uwzględniać zmiany w otoczeniu biznesowym,
planować cele przekształceń i oceniać ich realizację,
reorganizować pracę działów i specjalistów HR,
dzielić odpowiedzialność i zadania wśród osób zaangażowanych w transformację.
Koncepcję autorów ilustrują inspirujące studia przypadków czterech dużych firm, opisane przez osoby kierujące projektami transformacji. W książce zamieszczono też praktyczne narzędzia pozwalające szefom HR zaprojektować i zrealizować przekształcenia we własnych działach, a dzięki temu przyczynić się do sukcesu swojej firmy.
Utalentowani, ambitni pracownicy pozostaną w firmie tylko wtedy, gdy zyskają odpowiednie możliwości rozwoju i poczują się zmotywowani. Samo wysokie wynagrodzenie może jednak nie wystarczyć. Książka pokazuje, jak zarządzać potrzebami poszczególnych pracowników i całej organizacji, jak rozpoznać aspiracje i oczekiwania najlepszych, najbardziej uzdolnionych jednostek oraz jak efektywnie nimi kierować. Proces ten wymaga zastosowania technik pozwalających na ocenę sposobu myślenia, zachowań, wiedzy i umiejętności pracowników, a następnie zorganizowania skutecznych szkoleń, wdrożenia programu rozwojowego i zarządzania wydajnością pracy.
Niniejsza książka powstała na podstawie artykułów pisanych do specjalistycznej prasy medycznej. W przystępnej formie omówione w niej zostały wybrane zagadnienia dotyczące infrastruktury technicznej szpitala. Publikacja ta pomyślana jest jako przegląd podstawowych systemów technicznych i uwarunkowań umożliwiających poprawne funkcjonowanie instytucji ochrony zdrowia. Adresowana jest przede wszystkim do dwóch głównych grup odbiorców: personelu medycznego oraz osób odpowiedzialnych za prawidłowe zarządzanie i eksploatację infrastruktury technicznej. W przypadku personelu medycznego, lektura książki powinna przybliżyć tym grupom zawodowym skalę i znaczenie zaplecza technicznego dla zapewnienia prawidłowych warunków wykonywania usług medycznych. Dla innych czytelników stanowić może przegląd zagadnień technicznych i zarządczych, z którymi stykają się przy podejmowaniu określonych zadań inwestycyjnych, projektów czy decyzji eksploatacyjnych.
Planowanie strategiczne do dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorczo wykorzystywać szanse. Dostosowanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości. Takie podejście do funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.
W niniejszej książce przedstawione są wypróbowane narzędzia i techniki pozwalające firmie uzyskać znakomite rezultaty. Dzięki lekturze czytelnik będzie wiedział, jak:
wykorzystać do maksimum potencjał firmy,
wprowadzić usprawnienia, które otworzą nowe możliwości wzrostu,
wejść na nowe rynki,
osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną,
zachęcić pracowników do wspierania tej strategii.
W książce znajdziemy przykłady z działań czołowych korporacji, na których można się wzorować, aby również osiągnąć sukces.
Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady. A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów?
W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów. Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
Stan prawny na 29.01.2010 r.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do zamawiających jak i do wykonawców. Składa się z dwóch części - pierwsza poświęcona jest interpretacji zagadnień prawnych, zawiera propozycje rozwiązań problemów najczęściej występujących w praktyce a mogących stanowić zagrożenie dla sprawności i efektywności działania organizacji. Druga część to swoisty podręcznik lidera zespołu traktujący o zarządzaniu zespołami ludzkimi i kompetencjami w sferze zamówień publicznych oraz wdrażaniu procedur w organizacji.
Nowatorskie podejście do poruszanej problematyki sprawia, że opracowanie stanowi ciekawą pozycję bibliograficzną na rynku wydawniczym, a jego lektura może być drogowskazem dla wielu menedżerów i innych osób podejmujących trudne decyzje w tej złożonej materii.
Książka, będąca następstwem cyklu wykładów i warsztatów prowadzonych dla dyrektorów szkół, jest poświęcona współpracy szkół z mediami w zakresie zarządzania sytuacją kryzysową. Media są zainteresowane działalnością szkół, choć wydaje się, że szkoły nie zawsze są do takiej współpracy przygotowane. Nieznajomość oczekiwań każdej ze stron takiej współpracy nie ułatwia. Poznanie przez szkoły zasad budowania relacji i współpracy z mediami może pomóc w przełamywaniu barier i korzystnie wpłynąć na kreowanie pożądanego przez szkoły wizerunku ich działalności i roli społecznej.
W organizacjach opartych na wiedzy szczególne znaczenie maja inwestycje w aktywa niematerialne, w tym w kapitał ludzki organizacji. Chodzi o inwestowanie w składowe kapitału ludzkiego w organizacji, takie jak wiedza, umiejętności, zdrowie, motywacja, postawy i wartości, które stanowią źródło przyszłych dochodów zarówno dla pracownika, jak i organizacji. Spowolnienie gospodarcze, w przeciwieństwie do okresu ożywienia i rozkwitu, może prowadzić do decyzji zmniejszających nakłady inwestycyjne. Autorka tej publikacji zwraca uwagę na konieczność inwestowania w kapitał ludzki w każdej fazie cyklu koniunkturalnego, podkreślając, że nieprzemyślane reakcje i nadmierne ograniczenia w tym zakresie implikują obniżenie jakości kapitału ludzkiego, a tym samym zdolności konkurencyjnej firmy oraz jej możliwości rozwojowych. Uzasadnia, że inwestycje te mają ekonomiczny i społeczny sens oraz że nie stoją w sprzeczności z trendami w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Prezentowana publikacja ukazuje całokształt sytuacji cywilnoprawnej związanej z procedurami medycznymi obejmującymi diagnostykę i terapię przedurodzeniową. Autorka omawia niezwykle złożone zagadnienie statusu i podmiotowości prawnej dziecka poczętego w kontekście podejmowania decyzji i wyrażania zgody na zastosowanie medycznych procedur przedurodzeniowych. Opracowanie przedstawia także sytuację matki i ojca dziecka wobec konieczności podjęcia diagnostyki i terapii ich nienarodzonego dziecka, jak również analizę konfl iktu wartości: zdrowie matki a zdrowie dziecka poczętego. Na szczególną uwagę zasługuje ponadto analiza statusu prawnego dziecka poczętego poza organizmem kobiety, znajdującego się w fazie preimplantacyjnej oraz uprawnienia rodziców w tych okolicznościach.
Coaching i inteligencja emocjonalna to dwa pojęcia, które robią zawrotną karierę. Razem tworzą nową jakość: wyjątkową metodę rozwoju osobistego. Coaching inteligencji emocjonalnej zawiera liczne wskazówki pozwalające stosować ją w celu doskonalenia własnych umiejętności lub kierowania rozwojem innych.
Autorzy są coachami, którzy podjęli pionierski wysiłek usystematyzowania wiedzy na temat coachingu inteligencji emocjonalnej oraz wyznaczenia standardów etycznych dla osób i organizacji zajmujących się tą dziedziną. W jasny sposób pokazują, że rozwój inteligencji emocjonalnej bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki w biznesie. Ich książka powinna więc zainteresować każdego menedżera.
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności.
Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne:
rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania,
rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia,
motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania, <
kształtowanie systemów wynagrodzeń,
systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających,
rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych.
Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm.
W książce Cykl popularności Jackie Fenn i Mark Raskino opisują proces przyswajania przez rynek nowych rozwiązań. Znajomość tego procesu pozwala studzić przesadne oczekiwania wobec innowacji, a dzięki temu przewidywać prawdopodobne skutki ich wprowadzenia. Cykl popularności to zatem nie tylko abstrakcyjne pojęcie, lecz także narzędzie przydatne dla tych, którzy muszą decydować, czy i kiedy wykorzystać nowy produkt, technologie, proces, praktykę lub pomysł.
W pierwszej części autorzy opisują etapy cyklu popularności oraz związane z nimi pułapki i okazje,
W części drugiej omawiają program przyswajania innowacji STREET, który pomaga menedżerom podejmować racjonalne decyzje dotyczące wprowadzania nowych rozwiązań i oceniać ich przyszłe znaczenie.
Książka zawiera wiele przykładów wprowadzania nowych technologii (między innymi opisane zostało zjawisko ?bańki internatowej"), a także mnóstwo praktycznych wskazówek. Zarówno historie porażek i sukcesów różnych firm, jak i narzędzia proponowane przez autorów sprawiają, że Cykl popularności stanowi cenną pomoc dla menedżerów odpowiedzialnych za innowacje.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?