Ćwiczenia matematyczne z serii Wielka Przygoda klasa 2, część 3 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Ćwiczenia matematyczne z serii Wielka Przygoda klasa 2, część 2 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Ćwiczenia matematyczne z serii Wielka Przygoda klasa 2, część 1 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Podręcznik Matematyka z serii Wielka Przygoda klasa 2, część 2 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka, uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Umożliwia stosowanie różnych sposobów liczenia dodawania, odejmowania i mnożenia.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia: wyszukiwania i analizowania danych, wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań (strony z opowiadaniami matematycznymi).Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką) uczeń może zaproponować własny sposób interpretacji danych.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań, polecenia mobilizują ucznia do sprawdzenia, jak z danym zadaniem poradziły sobie inne dzieci, uczą uzasadniania swojego stanowiska i dzielenia się wiedzą z innymi.
Podręcznik Matematyka z serii Wielka Przygoda klasa 2, część 1 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka, uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Umożliwia stosowanie różnych sposobów liczenia dodawania, odejmowania i mnożenia.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia: wyszukiwania i analizowania danych, wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań (strony z opowiadaniami matematycznymi).Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką) uczeń może zaproponować własny sposób interpretacji danych.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań, polecenia mobilizują ucznia do sprawdzenia, jak z danym zadaniem poradziły sobie inne dzieci, uczą uzasadniania swojego stanowiska i dzielenia się wiedzą z innymi.
Podręcznik zawiera aktualne i kompleksowe omówienie wszystkich aspektów związanych ze stanowieniem oraz stosowaniem prawa finansów samorządowych z uwzględnieniem regulacji prawa unijnego i krajowego, rozstrzygnięć nadzorczych regionalnych izb obrachunkowych i sądów administracyjnych oraz literatury przedmiotu.
W książce przedstawiono najważniejsze zagadnienia systemu finansowego jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
– zasady, zakres i strukturę tego systemu;
– gospodarkę budżetową z uwzględnieniem wszystkich etapów procedury budżetowej;
– dochody i wydatki jednostek samorządu terytorialnego;
– dług i deficyt ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnego wskaźnika zadłużenia, który trzeba wyliczyć od 2013 r.;
– sprawozdawczość, nadzór i kontrolę nad jednostkami samorządu terytorialnego;
– odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Publikacja przeznaczona jest dla studentów oraz doktorantów prawa, administracji i ekonomii. Zawarte w opracowaniu wskazówki dotyczące prawidłowego interpretowania i stosowania przepisów prawa będą przydatne pracownikom jednostek samorządu terytorialnego i regionalnych izb obrachunkowych.
Stan prawny na 1 marca 2013 roku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?