KATEGORIE [rozwiń]

David Allen

Okładka książki Getting Things Done dla nastolatków. Jak ogarnąć wiele spraw i zyskać mnóstwo czasu

49,90 zł 28,37 zł


Świat jest bardzo interesujący, ale też wymaga dostosowania się do szalonego tempa i ogarnięcia mnóstwa najrozmaitszych spraw. Współczesny młody człowiek najczęściej uczy się, utrzymuje kontakty z rodziną i przyjaciółmi, uprawia sport, być może angażuje się w działalność społeczną, pierwszy raz się zakochuje i przeżywa miłosne rozterki. Równocześnie cały czas jest on-line, co wiąże się z konsekwencjami. W jednej chwili pojedynczy sygnał w formie komentarza, zdjęcia lub filmiku, odebrany za pomocą telefonu, może całkowicie odmienić jego nastrój i wywrócić priorytety do góry nogami. Młody człowiek musi sobie z tym radzić, a przy tym nie zaniedbać żadnej z tysięcy ważnych spraw, które akurat ma na głowie. Ta książka jest znakomitym poradnikiem prezentującym nowe spojrzenie na GTD, kultową metodę Davida Allena. Została opracowana z myślą o młodych ludziach, którzy muszą sobie radzić z niespotykanym przez nich nigdy wcześniej zalewem informacji i spraw wymagających częstego podejmowania decyzji. Zaprezentowano tu bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym ograniczanie stresu i koncentracja stają się dużo łatwiejsze. Poszczególne techniki zostały przedstawione w prosty, a przy tym niebanalny i interesujący sposób. Liczne wskazówki i dodatkowe wyjaśnienia sprawiają, że korzystanie z tych technik w praktyce przychodzi niemal niezauważalnie, w bardzo naturalny i oczywisty sposób. W rezultacie zwiększa się kreatywność, odporność na stres, pewność siebie i... radość z każdego nadchodzącego dnia. Dzięki tej książce nauczysz się: stosować proste reguły analizowania swoich działań planować i realizować projekty (zarówno szkolne, jak i pozaszkolne) przygotowywać się do różnych ważnych chwil, wydarzeń i czynności spokojnie i metodycznie podchodzić do zmian nabierać przekonania o słuszności swoich poczynań Panuj nad swoim umysłem - albo on zapanuje nad Tobą!
Okładka książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności wyd. 2023

59,00 zł 33,54 zł


Całkiem nowe wydanie! Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres! Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller - pierwsze wydanie książki Getting Things Done - nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany. Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do "gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów". I oczywiście do Ciebie! Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu - efekty nie dadzą na siebie czekać! Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę! Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań Getting Things Done® na rynku polskim, firma ProOutcome Sp. z o.o., prowadząca warsztaty i działania wspierające wdrożenie metody na bazie licencji i know-how David Allen Company. Więcej informacji o warsztatach i innych formach wsparcia wdrożenia GTD® na stronie partnera: www.gettingthingsdone.com.pl O autorze książki David Allen — światowej rangi autorytet i czołowy specjalista w dziedzinie efektywności. Prowadzi wykłady i warsztaty dla osób indywidualnych, organizacji i wielkich firm. Jest prezesem firmy David Allen Company. Od ponad 35 lat jest doradcą ds. zarządzania i szkoli kadry zarządzające. Pisały o nim takie czasopisma, jak: Fast Company, Fortune, Los Angeles Times, The New York Times, The Wall Street Journal i wiele innych. Książka Getting Things Done została wydana w ponad 30 krajach.
Okładka książki Getting Things Done The Art of

62,00 zł 50,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Getting Things Done The Art of
Okładka książki Getting Things Done w praktyce

39,90 zł 22,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Efektywność stała się bardzo ważna. Wymagamy jej od siebie i innych. Bycie produktywnym nie jest jednak łatwe. W natłoku zadań, newsów, e-maili i innych rozpraszaczy uwagi trudno o właściwe zarządzanie czasem, dokonywanie odpowiednich wyborów i konsekwentne realizowanie wyznaczonych celów, a skutkiem popełnionych błędów, poza niepowodzeniem, jest narastający stres i poczucie przytłoczenia. Na szczęście tak być nie musi. Dzięki metodzie Getting Things Done wykonasz wszystkie ważne zadania, zwiększysz swoją kreatywność, a dodatkowo odzyskasz spokój i radość z życia. To wyjątkowo przystępny podręcznik praktycznego stosowania metody GTD. Wyjaśniono tu wszystkie potrzebne zasady i prawidła oraz wskazano cele do osiągnięcia na poszczególnych etapach. W każdym rozdziale przedstawiono wyzwanie, z którym musisz się uporać, techniki pracy, szereg porad, a także nieco bardziej szczegółowe wskazówki. Dowiesz się również, jak monitorować swoje postępy. Podręcznik zawiera łatwe do przyswojenia zagadnienia, z którymi można zapoznać się w niemal dowolnej kolejności. Został przygotowany tak, aby stanowić możliwie jak najprzydatniejszy zestaw instrukcji, z którego skorzystają zarówno doświadczeni praktycy GTD, jak i osoby początkujące. Przekonaj się, jak bardzo satysfakcjonująca jest osobista efektywność! W tej książce: praktyczne podstawy metody GTD i 10 działań GTD dokładny opis 10 działań stosowanie zasady 2 minut oraz list GTD przeglądy dzienne i tygodniowe oraz ich znaczenie techniki przydatnej samooceny i śledzenia postępów O autorach David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii. Dr Brandon Hall - specjalizuje się w nauczaniu, jak osiągać ambitne cele osobiste. Uczestniczy w konferencjach na całym świecie. Pracował z takimi firmami jak IBM, Apple, GE, Cisco, Microsoft, a także z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych.
Okładka książki Getting Things Done dla nastolatków...

37,00 zł 22,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Świat jest bardzo interesujący, ale też wymaga dostosowania się do szalonego tempa i ogarnięcia mnóstwa najrozmaitszych spraw. Współczesny młody człowiek najczęściej uczy się, utrzymuje kontakty z rodziną i przyjaciółmi, uprawia sport, być może angażuje się w działalność społeczną, pierwszy raz się zakochuje i przeżywa miłosne rozterki. Równocześnie cały czas jest on-line, co wiąże się z konsekwencjami. W jednej chwili pojedynczy sygnał w formie komentarza, zdjęcia lub filmiku, odebrany za pomocą telefonu, może całkowicie odmienić jego nastrój i wywrócić priorytety do góry nogami. Młody człowiek musi sobie z tym radzić, a przy tym nie zaniedbać żadnej z tysięcy ważnych spraw, które akurat ma na głowie. Ta książka jest znakomitym poradnikiem prezentującym nowe spojrzenie na GTD, kultową metodę Davisa Allena. Została opracowana z myślą o młodych ludziach, którzy muszą sobie radzić z niespotykanym przez nich nigdy wcześniej zalewem informacji i spraw wymagających częstego podejmowania decyzji. Zaprezentowano tu bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym ograniczanie stresu i koncentracja stają się dużo łatwiejsze. Poszczególne techniki zostały przedstawione w prosty, a przy tym niebanalny i interesujący sposób. Liczne wskazówki i dodatkowe wyjaśnienia sprawiają, że korzystanie z tych technik w praktyce przychodzi niemal niezauważalnie, w bardzo naturalny i oczywisty sposób. W rezultacie zwiększa się kreatywność, odporność na stres, pewność siebie i... radość z każdego nadchodzącego dnia. Dzięki tej książce nauczysz się: stosować proste reguły analizowania swoich działań planować i realizować projekty (zarówno szkolne, jak i pozaszkolne) przygotowywać się do różnych ważnych chwil, wydarzeń i czynności spokojnie i metodycznie podchodzić do zmian nabierać przekonania o słuszności swoich poczynań Panuj nad swoim umysłem - albo on zapanuje nad Tobą! Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań Getting Things Done® na rynku polskim, firma ProOutcome Sp. z o.o., prowadząca warsztaty i działania wspierające wdrożenie metody na bazie licencji i know-how David Allen Company. Więcej informacji o warsztatach i innych formach wsparcia wdrożenia GTD® na stronie partnera: www.gettingthingsdone.com.pl O autorach David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii. Mike Williams był w latach 2011 – 2016 dyrektorem naczelnym David Allen Company. Obecnie jest członkiem rady dyrektorów działającej w ramach Towarzystwa Rozwoju Talentów (td.org) i głównym wdrożeniowcem metody GTD w firmie Zappos.com. Mark Wallace od ponad dwudziestu lat jest nauczycielem w publicznych szkołach w Minnesocie. Laureat nagrody TIES Distinguished Educator.
Okładka książki GETTING THINGS DONE CZYLI SZTUKA BEZSTRESOWEJ EFEKTYWNOŚCI WYD. 2

49,90 zł 33,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Całkiem nowe, ekskluzywne wydanie z audiobookiem! Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres! Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany. Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do „gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów”. I oczywiście do Ciebie! Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu — efekty nie dadzą na siebie czekać! Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę! Patroni medialni: Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań GTD, firma DOOR Poland, która od 20 lat pomaga polskim firmom poprawiać rezultaty biznesowe poprzez kształtowanie postaw, rozwijanie kompetencji pracowników i dostarczanie sprawdzonych rozwiązań. Więcej informacji o warsztatach GTD na stronach partnera: www.door.com.pl www.gettingthingsdone.com.pl O autorze David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii. Partnerem merytorycznym jest wyłączny dostawca rozwiązań GTD w Polsce, firma DOOR Poland, która od ponad 20 lat pomaga polskim firmom poprawiać rezultaty biznesowe poprzez kształtowanie postaw, rozwijanie kompetencji pracowników i dostarczanie sprawdzonych rozwiązań. Więcej informacji o warsztatach GTD na stronach partnera: www.gtd.com.pl www.door.com.pl
Okładka książki WSZYSTKO POD KONTROLĄ GRA W PRACĘ I BIZNES ZWANY ŻYCIEM

39,90 zł 26,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Aby być efektywnym i uzyskać upragnione rezultaty, musisz działać. Sednem jest dokonywanie właściwych wyborów i ich skuteczna realizacja. Znanych jest wiele technik zarządzania czasem i poprawy produktywności, ale nie dają one podstawowego zrozumienia ani efektywnego modelu dynamiki tego procesu jako całości. Istnieje jednak spójna metoda, całościowa, a jednocześnie możliwa do zastosowania w dowolnym aspekcie życia i w dowolnej chwili. Obojętnie, czy jesteś prezesem korporacji, matką trójki dzieci, czy studentem kilku kierunków - możesz uniknąć niepotrzebnego stresu i niepowodzeń. Wystarczy zrozumieć, że trzeba szybko wprowadzić zmiany i zastosować GTD - metodę, dzięki której miliony ludzi odzyskało kontrolę nad swoim życiem i odniosło sukces.Metoda Getting Things Done okazała się skuteczną odpowiedzią na potrzeby rzeszy zestresowanych i przemęczonych menedżerów różnego stopnia. Po latach David Allen, twórca tej metody, odkrył, że jest ona nie tylko systemem osobistej produktywności. GTD ma znacznie szersze zastosowanie - zapewni Ci kontrolę nad wszystkimi aspektami codzienności i z łatwością umieścisz je w obrębie własnych celów i dążeń.Poprzednia książka poświęcona Getting Things Done była zestawem narzędzi. Ta z kolei jest mapą pozwalającą zorientować się, na jakim etapie życia obecnie się znajdujesz i jak dotrzeć tam, gdzie chcesz się znaleźć.David Allen jest światowej rangi autorytetem w dziedzinie efektywności. Jest twórcą przełomowej metody GTD (Getting Things Done), dzięki której każdy może odzyskać kontrolę nad własnym życiem, przeładowanym informacjami, gwałtownymi zmianami i nieskończoną liczbą możliwości. Allen twierdzi, że do ukończenia 35. roku życia imał się 35 zawodów. Obecnie szkoli kadry zarządzające i pisze książki, artykuły i eseje dotyczące produktywności i zarządzania czasem. Wraz z żoną Kathryn mieszka w Kalifornii.
Okładka książki Przygotowani na wszystko

37,00 zł 20,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jeśli znasz już program Getting Things Done, koniecznie sięgnij po tę książkę! Jeśli go nie znasz, czas najwyższy nadrobić stracony czas! Wiedza o zobowiązaniach Zarządzanie przepływem pracy w pięć minut Magiczny świat przyziemnych spraw Podstawy mentalnej "pamięci RAM" Wielka tajemnica list obowiązków Wizjoner a człowiek czynu - osobisty podział pracy Czy często masz wrażenie, że bezskutecznie gonisz bardzo szybko znikający punkt? Jesteś zewsząd otoczony terminami, spotkaniami, zaległościami? Obowiązki zawodowe, deklaracje prywatne, sprawy, które musisz załatwić, filmy, które musisz zobaczyć... Nie ma rady - takie życie musi przytłaczać. A przecież możesz nauczyć się tak zarządzać czasem, by zaczął on pracować na Twoją korzyść. David Allen od ponad dwudziestu lat zajmuje się poszukiwaniem najskuteczniejszych metod pozwalających żyć oraz pracować w sposób przyjemniejszy, mniej szkodliwy i bardziej pozytywny. Zapewne sam zauważyłeś, że jeśli wykonanie jakiegoś zadania wymaga od Ciebie wysiłku, Twoja podświadomość wymyśla tysiące pretekstów, by nic nie robić. Poprawa wydajności to nic innego, jak doskonalenie umiejętności radzenia sobie z wewnętrznymi przeszkodami, które sam stawiasz sobie na drodze do celu. Wiedza zawarta w tej książce może wydać Ci się zaskakująco oczywista - gdy tylko uda Ci się ją ogarnąć. To wszystko zasługa intuicji i bezbłędnie wykorzystującego jej istnienie planu działania. Z właściwym sobie poczuciem humoru oraz wykorzystując skuteczność programu Getting Things Done, David Allen przedstawi Ci 52 sposoby na to, jak sprawić, by wszystkie Twoje poczynania wiązały się z mniejszym nakładem pracy i mniejszym stresem. Poza tym każde podejmowane działanie będzie wyzwalać w Tobie więcej energii, kreatywności i pozytywnych myśli. 52 rewolucyjne zasady zarządzania czasem, z uwzględnieniem: osiągania stanu odprężenia i opanowania, zdobywania swobody, wypracowywania bezstresowego i produktywnego stylu życia, maksymalizacji Twoich wysiłków, panowania nad zadaniami, tworzenia struktur zapewniających sukces. David Allen jest twórcą przełomowej metodologii GTD (Getting Things Done). Dzięki niej wiele milionów ludzi dowiedziało się, jak odmienić swoje życie. Allen pokazał, jak zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od ciągłej presji czasu, aby osiągnąć wewnętrzną równowagę, harmonię, a co za tym idzie, lepsze wyniki w pracy. Ogromna popularność metody GTD polega na tym, że znajduje ona zastosowanie zarówno w pracy czy szkole, jak i w domu.
Okładka książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II

49,90 zł 33,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Całkiem nowe wydanie! Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres! Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany. Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do 'gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów'. I oczywiście do Ciebie! Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu — efekty nie dadzą na siebie czekać! Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę!
Okładka książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności. Wydanie II

39,90 zł 23,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Całkiem nowe wydanie! Przejmij stery swojego życia i zapomnij, co to stres! Kiedy piętnaście lat temu David Allen pisał swój bestseller — pierwsze wydanie książki Getting Things Done — nie przypuszczał, że świat biznesu oszaleje na punkcie tej publikacji. Książkę adresował głównie do menedżerów wyższego szczebla w korporacjach i szybko wpłynęła ona na filozofię działania wielu dyrektorów. Jednak Allen uznał, że czas na zmiany. Dziś oddaje w Twoje ręce jej całkowicie nową wersję swojej książki. Co prawda techniki GTD są wciąż aktualne, jednak zmieniło się wiele aspektów rzeczywistości, a co ważniejsze, znacznie rozszerzył się krąg osób, do których David Allen pragnie dotrzeć ze swoim przesłaniem. Dlatego radykalnie przeredagował cały tekst i skierował go także do „gospodyń domowych, studentów, księży, artystów, a nawet emerytów”. I oczywiście do Ciebie! Sprawdź, jak kilka prostych zasad GTD może poprawić jakość Twojego życia. Dzięki nim nauczysz się wybierać, czym, kiedy i w jaki sposób się zajmiesz, delegować, nie zapominając, co i komu przekazałeś, eliminować stres i tworzyć swoją prywatną przestrzeń relaksu — efekty nie dadzą na siebie czekać! Zaangażuj się w swoje życie i swoją pracę!
Okładka książki Getting Things Done

37,00 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Siła, prostota i efektywność technik, o których piszę w Getting Things Done Sztuka bezstresowej efektywności, zostały sprawdzone w rzeczywistym czasie, rzeczywistych sytuacjach, mających miejsce w rzeczywistym świecie. Oczywiście, forma książkowa wymaga, aby umieścić esencję tej dynamicznej sztuki zarządzania strumieniem pracy i efektywności osobistej w formacie linearnym. Starałem się pisać tę książkę w taki sposób, aby jednocześnie pokazać inspirujący zarys całości i umożliwić Czytelnikowi odczuwanie natychmiastowych rezultatów w trakcie jej czytania. Książka Getting Things Done Sztuka bezstresowej efektywności podzielona jest na trzy części. Część I ukazuje całościowy obraz gry, przedstawiając ogólny opis funkcjonowania systemu wraz z wyjaśnieniem, dlaczego jest on tak unikalny i adekwatny do bieżących realiów. W części Getting Things Done, w sposób skondensowany i podstawowy, zaprezentowane zostały też główne metodologie postępowania. Część II pokazuje, w jaki sposób zaimplementować system. To forma osobistego szkolenia, aplikowanie krok po kroku podstawowych elementów modeli. Część III jeszcze głębiej wchodzi w szczegóły systemu, opisując mniej oczywiste, acz istotne rezultaty, jakich możecie spodziewać się, jeśli w swoje życie zawodowe i osobiste wdrożycie opisaną tu metodologię i modele. Chciałbym, abyście spróbowali, byście przetestowali system, a nawet go udoskonalali. Chciałbym, abyście przekonali się, że to, co obiecuję, jest nie tylko realne, ale wręcz natychmiastowo osiągalne dla każdego z Was. Chciałbym też, abyście mieli świadomość, że wszystko, co proponuję, jest łatwe do zrealizowania. Nie musicie zdobywać żadnych nowych umiejętności. Wiecie już przecież, jak koncentrować uwagę, jak robić notatki, jak decydować o działaniach i zakładanych rezultatach, jak rozpatrywać możliwe opcje rozwiązań i dokonywać wyborów. Przekonacie się, że wiele rzeczy, które dotychczas robiliście w sposób instynktowny i intuicyjny, było słuszne. Oferuję Warn nowe sposoby, które, wykorzystując Wasze umiejętności, wyniosą Was na nowy poziom efektywności. Chciałbym zainspirować Was, abyście, wykorzystując moje wskazówki, wypracowali zupełnie nowy zestaw zachowań, który wprowadzi Was w zachwyt. Na łamach tej książki odnoszę się do materiałów z moich szkoleń i seminariów. Przez ostatnie dwie dekady byłem konsultantem kadr menedżerskich, pracując zarówno w pojedynkę, jak i w niewielkich zespołach. Moja praca polegała głównie na uczeniu technik doskonalenia efektywności osobistej i prowadzaniu seminariów, na bazie metod, które przedstawiłem w tej książce. Wraz z moimi kolegami wyszkoliliśmy ponad tysiąc osób prywatnych, trenowaliśmy dziesiątki tysięcy pracowników i przeprowadziliśmy setki otwartych seminariów. Wszystko to stanowi podstawę moich doświadczeń i bazę dla prezentowanych przykładów. Jeden z moich klientów bardzo trafnie opisał rezultaty, jakich możecie się spodziewać: „Kiedy z przyzwyczajenia zacząłem stosować reguły tego programu, moje życie zostało ocalone... Kiedy wdrożyłem je z pełną ufnością i wiarą, moje życie uległo zmianie. To lekarstwo na codzienną »walkę z pożarami« (tzn. codziennymi sytuacjami kryzysowymi, wymagającymi natychmiastowego działania) i antidotum na stan utraty równowagi, w który wpędza się wielu ludzi".Getting Things Done Spis treści   Witam Czytelników Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności (7) Część I: Sztuka skutecznego realizowania zadań (13) Rozdział 1. Nowe praktyki w nowej rzeczywistości (15) Rozdział 2. Jak kontrolować swoje życie: pięcioetapowy proces zarządzania strumieniem zadań (41) Rozdział 3. Jak kreatywnie zabrać się do realizacji projektu: pięć stadiów opracowywania projektu (77) Część II: Nauka sztuki bezstresowej efektywności (109) Rozdział 4. Jak zacząć: wybór czasu, miejsca i narzędzi (111) Rozdział 5. Kolekcjonowanie: Gromadzenie niezbędnych Ci rzeczy (135) Rozdział 6. Analiza: Opróżnianie skrzynek spraw przychodzących (157) Rozdział 7. Porządkowanie: Odpowiednia kategoryzacja zadań (179) Rozdział 8. Przegląd: Utrzymanie funkcjonalności Twojego systemu (231) Rozdział 9. Realizacja: Wybór najlepszych opcji działania (243) Rozdział 10. Przejęcie kontroli nad realizowanymi projektami (265) Część III: Efekty przestrzegania podstawowych zasad (279) Rozdział 11. Efekt nawyku kolekcjonowania (281) Rozdział 12. Efekt podejmowania decyzji zgodnie z zasadą "Najbliższego działania" (295) Rozdział 13. Efekt ukierunkowania na rezultaty (311) Podsumowanie (319) Skorowidz (321)
Okładka książki Życie i praca.

34,90 zł 23,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Utrata kontroli to naturalna cena, jaką płacimy za swoją kreatywność i produktywność. Cała sztuka polega na tym, by skrócić do minimum czas poczucia utraconej równowagi i szybko wrócić na właściwą ścieżkę. Pomóc w tym może metoda GTD, opracowana przez autora niniejszej książki. Dzięki niej na nowo uporządkujemy swoje życie na wszystkich jego płaszczyznach i przejmiemy nad nim kontrolę. Nie będzie wówczas potrzebne rozgraniczenie między sferą osobistą i zawodową, nie będzie dylematu równowagi między pracą i życiem osobistym. Sekret leży w tym, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w to, co robimy, i czy wszystko w naszym otoczeniu znajduje się na swoim miejscu. Wystarczy tylko mieć zaufane narzędzia – a takie właśnie zapewnia ta książka. · Jesteś studentem, zapracowaną matką, właścicielem jednoosobowej firmy, a może zarządzasz wielką korporacją? Życie i praca Jak znaleźć czas na wszystko – fragment ksiażki Aby żyć efektywnie, musimy posiadać umiejętność sprawiania, by różne rzeczy się zdarzały - by były związane z naszym światem, wzbogacały go w doświadczenia i przynosiły oczekiwane przez nas rezultaty. Dokonywanie właściwych wyborów i pilnowanie, by wszystko zostało doprowadzone do końca, zawsze stanowiło klucz do sukcesu. Nieskończona liczba książek, seminariów, konsultacji czy programów coachingowych ma na celu uruchomienie owych procesów oraz przypomnienie, jak planować, budować wizję, wyznaczać cele, weryfikować wartości oraz motywować siebie i innych. Dostępnych jest wiele technik i narzędzi, które mają nam pomóc w zorganizowaniu się, zarządzaniu własnym czasem i byciu bardziej efektywnymi. Brakuje nam jednak podstawowego zrozumienia i efektywnego modelu procesu jako całości - sposobu, dzięki któremu wszystko zacznie działać. Czy istnieje jakaś spójna metoda, która obejmując całość, w każdej chwili może być stosowana do poszczególnych części? W rzeczy samej istnieje, i właśnie ona jest tematem niniejszej książki. Jest to swego rodzaju instrukcja, jak skierować wszystko na właściwą drogę - od poradzenia sobie z przepełnioną skrzynką mailową, przez szczególnie istotne wyzwanie zawodowe, aż po zaplanowanie urlopu. Zadaniami tymi rządzą te same zasady, a gdy zostaną one wprowadzone w szerszą perspektywę życia i pracy, nastąpi doskonała integracja. Praca stanie się lżejsza, a życie samo w sobie będzie pełnym sukcesów przedsięwzięciem. Podejście do pracy to gra - będzie sprawiała przyjemność dopóty, dopóki będziemy znać jej cel, granice, treść oraz zasady. Gdy którykolwiek z tych czynników jest niejasny, pojawia się niepotrzebny stres i stajemy się nieefektywni. Jeśli jednak mamy pod ręką sprawdzony sposób, który możemy zastosować w każdej potrzebie, by coś wyjaśnić i dostosować swoje myślenie do posiadanych zasobów - niezależnie od tego, co się dzieje - z pewnością będziemy traktować czas spędzany w pracy z większą swobodą i spontanicznością. Podobnie musimy być praktyczni i skuteczni podczas reszty naszych codziennych zajęć, przenosząc zawodowe doświadczenia na życie prywatne. Nasze codzienne zabieganie będzie pozytywne dopóty, dopóki będziemy mieli w nim rozeznanie, dopóki będziemy świadomi działań, które powinny być podjęte, oraz efektywnie zarządzali tymi działaniami i ich wynikami. Pojawia się tu paradoks - jeśli mechanizmy naszego codziennego życia nie są w żaden efektywny sposób uporządkowane, nie mamy szans na jakiekolwiek życie prywatne. By nasze rodziny, nasze zdrowie i dobrostan były zadbane, a potrzeba odpoczynku i kreatywności w pełni zaspokojone, musimy wprowadzić wiele zachowań z życia zawodowego. Gra w pracę i codzienne zabieganie tak naprawdę są tym samym, jeśli spojrzeć na nie pod kątem zasad, zachowań i metod, które pomagają w wykluczeniu rozproszenia i dobroczynnym skupieniu uwagi. Wygrana na obu tych płaszczyznach nie polega po prostu na przekroczeniu mety. Polega na stosowaniu tych reakcji i zachowań, które skutecznie pomagają w odniesieniu sukcesu i doskonaleniu każdego aspektu życia i pracy. W 2001 roku wydałem swoją pierwszą książkę, Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, która nie tylko sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy na całym świecie, ale na której wyrosło mnóstwo naśladowców, wśród wszelkich możliwych do wyobrażenia sobie grup ludzi, włączywszy w to prezesów zarządzających wielkimi firmami, profesorów uniwersyteckich, inżynierów, twórców oprogramowania komputerowego, wojskowych, muzyków, studentów i duchownych. Akronim GTD, będący symbolem metodologii opisanej w tej książce, stał się standardowym wyrażeniem, które weszło do kanonu języka związanego z samozarządzaniem (zarządzaniem samym sobą). Po wpisaniu go w wyszukiwarki internetowe otrzymujemy miliony wyszukań. Przez wiele lat od momentu wydania tej pierwszej książki za każdym razem, kiedy entuzjaści stosujący w praktyce opisane w niej zasady pytali „Co dalej?", zawsze odpowiadałem, że powinni po prostu przeczytać ją raz jeszcze! Pięć stadiów osiągania kontroli i przepracowywania własnych spraw oraz wprowadzenie ich w życie w postaci rzeczywistych wyników, a także posiadanie możliwych do wglądu dowodów na przeprowadzenie swoich działań było, jest i zawsze będzie najbardziej efektywnym sposobem na uzyskanie kontroli nad swoim najbliższym otoczeniem i nad psychiką. Podobnie ocena sześciu wyraźnych horyzontów skupienia uwagi, co do których się zgadzacie i na które nakierowujecie uwagę, była, jest i zawsze będzie sposobem na ufanie swoim przyszłym decyzjom i określanie priorytetów. Moje doświadczenie pokazało mi jednak, że nadal istnieje poważny rozdźwięk pomiędzy zrozumieniem a wprowadzeniem w życie oraz że prawie każdy może odnieść korzyści z zastosowania modeli w szerokiej perspektywie życia zawodowego i osobistego. Metoda GTD została wypróbowana przez wiele wybitnych osobowości, które oceniły ją jako nowoczesną, efektywną i niezwykle mądrą. Powinna się ona jednak stać metodą, którą każdy z nas będzie mógł stosować w swoim życiu zawodowym i osobistym.[...] · Czujesz zagubienie, frustrację, wszystko cię przytłacza? · Czujesz, że tracisz kontrolę nad swoim życiem? · Pragniesz okiełznać swoją rzeczywistość? „W tej książce chodzi o pracę, którą musicie wykonać, by poznać pracę, którą musicie wykonać, kiedy praca, którą musicie wykonać, nie mówi o tym, jaką pracę musicie wykonać.” „Życie jest pracą, a praca jest częścią życia, to, co zawodowe, jest tym, co jest również osobiste.” David Allen Życie i praca Jak znaleźć czas na wszystko Spis Treści Przedmowa Podziękowania Rozdział l Wprowadzenie 1.1. Dla tych, którzy już znają metodę GTD 1.2. Dla tych, którzy dopiero zapoznają się z metodą GTD Rozdział 2 Fenomen GTD 2.1. Koncepcja działa 2.2. Zasady są proste i łatwe do zastosowania 2.3. Problemy i postrzegane potrzeby rosną 2.4. Dotyczy czegoś fundamentalnego i intuicyjnego 2.5. Czym w istocie jest GTD? 2.6. Trzy modele GTD 2.7. GTD: podstawy mentalne 2.8. Logika GTD 2.9. Potrzeba poszerzenia umysłu Rozdział 3 Jak sprawić, by wszystko działało - proces 3.1. Podstawowy proces 3.2. Mapa drogowa życia i pracy 3.3. Ułuda równowagi między pracą a życiem Rozdział 4 Podstawy zarządzania samym sobą 4.1. Macierz zarządzania samym sobą 4.2. Macierz jest względna, zależna od sytuacji i płynna 4.3. Zwracanie uwagi na to, co zwraca naszą uwagę Rozdział 5 Odzyskiwanie kontroli: uchwycenie 5.1. Osobiste sprzątanie umysłu 5.2. Prowadzenie dziennika 5.3. Burza mózgów 5.4. Sprzątanie 5.5. Grupowe chwytanie spraw 5.6. Wyrobienie nawyku wychwytywania 5.7. Broń przeciwko czynnikom rozpraszającym 5.8. Wartość notatek 5.9. Najlepsze metody wychwytywania 5.10. Myślenie na temat spraw, a nie o sprawach Rozdział 6 Przejmowanie kontroli: rozjaśnianie 6.1. Organizer jako terapeuta 6.2. Natura i rozmiary „rzeczy" 6.3. Radzenie sobie z „rzeczami" 6.4. Klucz do pustej skrzynki spraw przychodzących 6.5. Ważne pytania, na które należy odpowiedzieć 6.6. Potęga fundamentalnego procesu myślowego Rozdział 7 Przejmowanie kontroli: organizowanie 7.1. Co naprawdę oznacza „zorganizowany" 7.2. Znaczenie wyprzedza organizowanie 7.3. Skomplikowane systemy do przyziemnych spraw 7.4. Kategorie organizacyjne 7.5. Możliwie najprostsze, ale ani trochę prostsze 7.6. Organizowanie na mapie drogowej Rozdział 8 Odzyskiwanie kontroli: refleksja 8. l. Nieużywany system nie jest systemem 8.2. Podwójna funkcja refleksji Rozdział 9 Przejmowanie kontroli: zaangażowanie 9. l. Jakie jest następne działanie? 9.2. Kiedy już wiecie, jakie jest następne działanie 9.3. Branie pod uwagę wszystkich czynników zaangażowania 9.4. Wyzwanie priorytetów Rozdział 10 Przejmowanie kontroli: wykorzystanie metody w życiu i w pracy 10.1. Przejmowanie kontroli nad Ogrodami Gracie 10.2. Roń Taylor przejmuje kontrolę nad samym sobą 10.3. I co z tego? Rozdział 11 Odzyskiwanie perspektywy 11.1. Kiedy już przejmiecie kontrolę, nie zatrzymujcie się! 11.2. Potrzebujecie perspektywy, by ciągle mieć kontrolę 11.3. Uchwycenie horyzontów 11.4. Iść w górę czy w dół hierarchii? 11.5. Praca z horyzontami skupienia Rozdział 12 Osiąganie perspektywy na rozbiegu: następne działanie 12.1. Zakres 12.2. Typowe formaty 12.3. Jak i kiedy się angażować 12.4. Rozbieg a priorytety 12.5. Poziom działania jako nowy horyzont 12.6. Wielka tajemnica przyziemnych zajęć Rozdział 13 Osiąganie perspektywy na poziomie 10 000 stóp: projekty 13.1. Zakres 13.2. Typowe formaty 13.3. Jak i kiedy się angażować 13.4. Siła myślenia na poziomie projektowym Rozdział 14 Osiąganie perspektywy na poziomie 20 000 stóp: obszar skupienia i odpowiedzialności 14.1. Zakres 14.2. Typowe formaty 14.3. Jak i kiedy się angażować 14.4. Wejście w obszar działań bardziej subtelnych i strategicznych Rozdział 15 Osiąganie perspektywy na poziomie 30 000 stóp: cele i zamierzenia 15.1. Zakres 15.2. Typowe formaty 15.3. Kiedy i jak się angażować 15.4. Gra będąca częścią większej gry Rozdział 16 Osiąganie perspektywy na poziomie 40 000 stóp: wizja 16.2. Typowe formaty 16.3. Kiedy i jak się angażować 16.4. Przyszłość jest teraz Rozdział 17 Osiąganie perspektywy na poziomie 50 000 stóp: przyczyna i zasady 17.1. Przyczyna 17.2. Zasady Rozdział 18 Odzyskiwanie perspektywy: ponowne odwiedziny w Ogrodach Gracie 18.1. Skupienie się na biznesie 18.2. Osiąganie osobistej perspektywy 18.3. Kapitan i Dowódca Rozdział 19 W prawdziwym świecie 19.1. Niebezpieczny biznes 19.2. Planowanie w sytuacji niespójności 19.3. Korzystanie z narzędzi i sztuczek - rozpracowywanie systemu 19.4. No i co z tego? Rozdział 20 Na zakończenie Dodatek l Lista Spraw Niedokończonych Dodatek 2 Naturalny Model Planowania Dodatek 3 Lista Planowania Projektów Dodatek 4 Zarządzanie przepływem pracy Dodatek 5 Cotygodniowy przegląd Dodatek 6 Przetwarzanie i organizowanie przepływu pracy Dodatek 7 Horyzonty skupienia Bibliografia 16.1. Zakres
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj