Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione "ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami". Opisane są w niej cztery ważne zasady, dzięki którym może szybko wrócić do formy i ponownie spojrzeć na życie z odpowiedniej perspektywy. Prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność, obniżysz poziom stresu i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz.
WSTĘP
Ponad trzydzieści lat temu poznałem naprawdę niezwykłego człowieka. Nazywał się Bili Oncken. Wszystko zaczęło się od artykułu Managing Management Time — Who's Got The Monkey?, który Bili (wraz z Donaldem Wassem) opublikował w „Harvard Business Review". Pracowałem wówczas jako wykładowca na Uniwersytecie Massachusetts. Zgodnie z teorią Billa byłem więc typowym, przepełnionym altruizmem intelektualistą, wierzącym, że jego powołaniem jest pomaganie wszystkim naokoło. Mój przyjaciel miał na to nawet specjalny termin — „kolekcjoner małp".
Kilka lat później wziąłem udział w jednym z prowadzonych przez Billa wykładów z cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów". Kiedy opisywał kolejne problemy napotykane w pracy na tym stanowisku, słuchacze co chwila wybuchali śmiechem. Nic innego nam nie pozostało, ponieważ mężczyznom nie wypada publicznie płakać. Skąd taka emocjonalna reakcja? Otóż Bili, jak nikt inny, potrafił wychwycić i celnie podsumować realia amerykańskiego świata biznesu.
Bili nauczył mnie, że aby komuś pomóc, należy dać mu wędkę, a nie rybę. Wyręczanie ludzi w rozwiązywaniu problemów uczy ich bezradności i na dłuższą metę może tylko zaszkodzić.
Kiedy więc Hal Burrows (długoletni wspólnik i kierownik firmy William Oncken Company oraz współtwórca cyklu „Zarządzanie czasem dla menedżerów") zaproponował mi współpracę nad niniejszą książką, byłem zachwycony. Po dziś dzień jestem dumny, że mogłem włączyć ją do mojej Biblioteki Jednominutowego Menedżera.
W ciągu kolejnych trzech lat napisaliśmy kilka szkiców tej publikacji. Niestety, Bili zmarł przed ukończeniem prac nad jej ostateczną wersją. Kiedy piszę te słowa, moje serce nadal przepełnione jest bólem. Największą stratę ponieśli jednak ci, którzy nigdy go nie poznali. Mam nadzieję, że dzięki naszej książce oni również będą mieli okazję skorzystać z niezwykłych osiągnięć Billa i zdobyć choć część wiedzy, którą w tak humorystyczny sposób przekazywał podczas seminariów. Stanowi ona kwintesencję jego pracy i stylu życia.
Książka ta opowiada o wiecznie zmęczonym menedżerze, który mimo licznych nadgodzin nie mógł nadążyć z realizacją wszystkich stojących przed nim zadań. Jego życie zmieniło się diametralnie, gdy poznał techniki zarządzania problemami i przestał wyręczać swoich pracowników w wypełnianiu ich obowiązków. Nauczył się również lepiej komunikować z przełożonymi i elastyczniej reagować na wymagania stawiane mu przez jego organizację. W rezultacie zwiększył wydajność podległego mu wydziału i przyspieszył tempo swojej kariery.
Prowadzone przez Billa seminaria oraz jego książka Managing Management Time stanowią prawdziwą kopalnię wiedzy na temat zarządzania czasem dla menedżerów. Opisują zasady funkcjonowania organizacji oraz liczne techniki pozwalające zwiększyć efektywność pracowników i skuteczniej komunikować się z przełożonymi. Niniejsza publikacja skupia się głównie na zarządzaniu personelem.
Mam nadzieję, że po jej przeczytaniu ty również zmienisz swoje życie i podzielisz się zdobytą wiedzą z innymi ludźmi.SPIS TREŚCI
Symbole
Wstęp
Problem
Pierwsze stanowisko kierownicze
Spotkanie z przełożoną
Spotkanie z Jednominutowym Menedżerem
Bardzo ważne pytanie
Diagnoza
Czyj to problem?
Błędne koło
Rozwiązanie
Przebudzenie Jednominutowego Menedżera
Skala problemu
Szkodliwa pomoc
Nutka optymizmu
Małpy wracają do właścicieli
Czas dla pracowników
Cztery zasady zarządzania małpami
Zasada l. Opis
Zasada 2. Właściciel
Zasada 3. Polisa ubezpieczeniowa
Zasada 4. Karmienie i kontrola
Delegowanie uprawnień
Szkolenie pracowników
Trzy rodzaje czasu w organizacji
Czas przełożonego
Czas systemowy
Własny czas
Czas dyskrecjonalny
Zarządzanie małpami kluczem do sukcesu
Generowanie czasu dyskrecjonalnego
Sztuka zarządzania
Wielka przemiana
Rozwój osobisty człowieka rozumnego"" odkrywa nagą prawdę o tym, czego świadomy rozwój wymaga od człowieka. Dzięki lekturze niniejszej książki poznasz siedem uniwersalnych zasad, kryjących się za każdym wysiłkiem na rzecz pomyślnego rozwoju (prawda, miłość, moc, jedność, władza, odwaga i inteligencja). Poznasz także praktyczne, odkrywcze metody poprawy zdrowia, udoskonalenia związków, osiągnięcia sukcesu zawodowego, finansowego i zapewniające powodzenie w wielu innych sprawach.
Jak to jest być tatą? Jak uporać się z narodzinami, przedszkolem, kłopotliwymi pytaniami o seks? Skąd wziąć fortunę na czesne dla swych dzieci? Nie wiem. I nigdy się nie dowiem, choćbym spłodził jeszcze tuzin. Wiem jednak, co myślałem, co czułem, co widziałem i słyszałem. O tym właśnie pragnę wam opowiedzieć.
W toku ojcowskiej kariery zrozumiałem, że ojcowie różnią się od matek. To z pewnością najciekawsze niedomówienie od czasów, gdy Noe usłyszał w prognozie zapowiedź przelotnych opadów. Po prawdzie jednak ojcostwo jest jak Wikipedia: po części oparte na faktach, ale w większości wymyślane na poczekaniu. Na rynku jest wiele poradników dla matek i o matkach. Moim zamiarem było wypełnić tę lukę opowieścią z życia taty. To mój obywatelski obowiązek i wkład w dobrobyt naszej planety.
Mam nadzieję, że taka treść odpowiada twym potrzebom. A jeśli nawet nie, to zatrzymaj się na chwilę i pomyśl: za te same pieniądze możesz zatankować i przejechać z grubsza sto kilometrów. Czy to Cię rozbawi? Taka podróż jest nudna jak diabli. Lepiej kup książkę i ubaw się setnie. Gwarantuję to własnym podpisem.
Steve Doocy
Dwa spośród największych światowych umysłów biznesu ujawniają sekrety myślenia w wielkim formacie – śmiałego myślenia i działania – które prowadzi do niezrównanych sukcesów.
Razem są żywym przykładem, jak śmiałe, WIELKOFORMATOWE myślenie i wyczucie, kiedy agresywnie forsować swoje zdanie – bez względu na to, co powiedzą krytycy czy oponenci – może pomóc w osiąganiu maksimum w życiu osobistym i zawodowym. Po raz pierwszy w historii możesz poznać sekrety Trumpa, jak myśleć śmiało, w WIELKIM formacie i jak osiągać to, na co naprawdę cię stać! Książka omawia między innymi:
* Impet: Wielki Impet. Jak go zyskać i jak wykorzystać.
* Rewanż: jak i kiedy się zemścić (i dlaczego zemsta jest taka słodka).
* Zasadę „Kocham cię, a teraz to podpisz!” – dlaczego kontrakty w biznesie i w życiu osobistym mają aż takie znaczenie.
* Historie zaczerpnięte z życia ludzi, którzy sami zaczęli stosować formułę śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia.
Omówione w tej książce strategie zostały sprawdzone przez tych, którzy nauczyli się od Donalda Trumpa śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia i osiągnęli życiowe sukcesy. Bill Zanker zastosował strategię Donalda i w niespełna trzy lata dwudziestokrotnie zwiększył przychody The Learning Annex. Obaj mieli swoje lepsze i gorsze czasy i wiedzą, jak to jest, kiedy ma się cały świat przeciw sobie – i obaj podnieśli się i wspięli na niewyobrażalne wyżyny sukcesu dzięki śmiałemu myśleniu i wykorzystywaniu całych swoich możliwości. Pokazali, na co ich stać. To podejście, którego łatwo można się nauczyć.
Donald J. Trump to człowiek-symbol: to czysta definicja amerykańskiej historii sukcesu. Gwiazda telewizyjnego programu The Apprentice i deweloper, twórca najbardziej prestiżowych obiektów na naszym globie; był na dnie i powstał, by stać się jednym z najbogatszych ludzi na świecie.
Bill Zanker założył The Learning Annex, mając tylko pięć tysięcy dolarów, a jego firma urosła tak, że zarabiała rocznie pięć milionów. Tak było, zanim spotkał Donalda Trumpa. Trzydzieści miesięcy później Zanker sam nauczył się śmiałego, WIELKOFORMAFOWEGO myślenia, a wielkość rocznych przychodów The Learning Annex wzrosła do 100 milionów dolarów i wciąż rośnie.
Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele. Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność, polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla doświadczonych coachów. Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak? w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji coachingowej.
Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także o tych najbardziej znanych i tych najświeższych modelach i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów, prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej. Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności.
O AUTORZE
Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna Whitmore’a. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching: „Influence in Coaching” oraz „Impact in Coaching”.
OPINIE O KSIĄŻCE
Praktyczny, szczegółowy i kompletny przewodnik dla każdego mającego do czynienia z coachingiem. Lektura obowiązkowa dla profesjonalnych coachów i osób zainteresowanego tą nową i rozwijającą się profesją.
- Katherine Tulpa, przewodnicząca i współzałożycielka Association for Coaching
Bez wątpienia najlepszy podręcznik coachingu dla początkujących, jaki kiedykolwiek miałem okazję przeczytać.
- sir John Whitmore, prezes Performance Consultants International
Nawet doświadczeni coachowie miewają problemy ze zintegrowaniem szerokiego wachlarza umiejętności i procesów niezbędnych do prowadzenia skutecznego coachingu w organizacjach. Dla wielu trudność stanowi połączenie teorii z praktyką i procesami. W swojej książce Carol dzieli się z czytelnikiem cennymi przemyśleniami w sposób prosty i praktyczny. Oby jak najwięcej takich pozycji o coachingu – pożytecznych, bezpretensjonalnych i napisanych przystępnym językiem!.
- dr Anthony Grant, dyrektor Katedry Psychologii Coachingu, Uniwersytet w Sydney
Większość książek zaczyna się od wprowadzenia - krótkiego wstępu poprzedzającego właściwą część książki. My chcielibyśmy, aby nasze wprowadzenie wprowadzało cię w twoją przyszłość.
Wyobraź sobie, jak będziesz się czuł, czytając ostatnią stronę książki Jednominutowa gotówka. Jeżeli w chwili obecnej nie narzekasz na stan swojego konta, w ciągu dziewięćdziesięciu dni możesz znaleźć się na najlepszej drodze do wolności finansowej. Jeżeli jednak, podobnie jak miliony innych ludzi w okresie słabej koniunktury gospodarczej, borykasz się z problemami finansowymi, stworzysz plan przywrócenia finansowego ładu w swoim życiu i dowiesz się, jak pozbyć się finansowych zmartwień raz na zawsze. Wystarczy, że będziesz ten plan realizował. Jakie to uczucie?
Przenieś się teraz myślami w przyszłość o dziewięćdziesiąt dni. Wyobraź sobie, że twoja finansowa przygoda zakończyła się powodzeniem. Zrzucasz z ramion kolejne finansowe ciężary W twoim życiu pojawiły się dodatkowe strumienie dochodów - to niewielkie strumyki, które nawadniają i użyźniają twoją wysuszoną finansową glebę. Zima się skończyła, przyszła wiosna. Już niedługo będziesz mógł dokonać obfitych zbiorów pieniędzy.
A teraz wybiegnij w przyszłość o cały rok. Po zadłużeniu na karcie kredytowej i innych obciążeniach finansowych pozostały już tylko wspomnienia. To przeszłość. Twój styl życia wyraźnie się ustabilizował, masz teraz większe szanse na dostatnie życie. Wokół ciebie pojawia się coraz więcej oznak bogactwa - rosnące saldo na rachunku, powiększający się portfel inwestycji, zyskujące na wartości aktywa.
Musisz się uszczypnąć. Czy ja śnię? Czy to wszystko dzieje się naprawdę?
Owszem.
Istnieją setki przepisów na to, jak powoli i bez wysiłku upichcić sobie finansową ucztę. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy - w dzisiejszych czasach większość z nas potrzebuje dodatkowej gotówki w krótkim czasie. Z tego względu w książce Jednominutowa gotówka skoncentrujemy się na przepisach na dania do odgrzania w kuchence mikrofalowej, dzięki którym zapewnisz sobie przypływ gotówki w czasie nie dłuższym niż dziewięćdziesiąt dni. Pokażemy ci, jak wyposażyć finansową kuchnię, jakie przybory kuchenne nabyć oraz jak się zorganizować, by w możliwie najkrótszym czasie wieść pełne i dostatnie życie.
Książka Jednominutowa gotówka ma na celu przedstawić ci kilka podstawowych niestandardowych przepisów na generowanie niekończących się comiesięcznych strumieni gotówki. Jak byś zareagował, gdybyśmy powiedzieli ci, że już za rok będziesz mógł przestać pracować, jeśli tylko poświęcisz temu godzinę dziennie? Nawet nie musiałbyś wstawać w tym celu od kuchennego stołu. Jeżeli kusi cię taka perspektywa, zachęcamy do dalszej lektury, ponieważ w kolejnych rozdziałach przedstawimy przepisy na tego rodzaju życie.
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
163 sposoby osiągania doskonałości w biznesie
Najnowsza książka Petersa, pełna błyskotliwych i formułowanych z pasją spostrzeżeń o współczesnym biznesie i zarządzaniu, jest zarazem wyznaniem wiary w kreatywność przedsiębiorców i krytyką korporacyjnego zbiurokratyzowania. Już od pierwszej strony książki czytelnik wyrusza wraz z Petersem na krucjatę, której celem jest stworzenie świata pełnego dynamicznych i dążących do doskonałości firm, świata doskonałej obsługi klienta, innowacyjnego myślenia o wszystkich aspektach zarządzania i obsesyjnego dążenia do doskonałości. Peters radzi, nakazuje, motywuje, wyszydza, zachęca i nie odpuszcza: albo firma będzie doskonała w tym co robi, albo skazana jest na zagładę. Peters to biznesowy guru, obdarzony wielkim talentem przekonywania, wypowiadający wojnę biurokratycznemu i zidiociałemu światowi Dilberta. Tom Peters jest osobą fascynującą, obdarzoną intelektem najwyższej próby, a jednocześnie znakomitym autorem.
O AUTORZE
Tom Peters to guru zarządzania epoki postkorporacyjnej, „über-guru zarządzania” według „Fortune” i „The Economist”, od lat prowadzi na całym świecie słynne seminaria przyciągające tysiące uczestników, wraz z P. Druckerem i M. Porterem na zawsze zmienił myślenie o biznesie i zarządzaniu. Zdobył sławę jako współautor książki W poszukiwaniu doskonałości w biznesie, uznanej w rankingu wydawnictwa Bloomsbury Publishing za „najwspanialszą książkę o biznesie wszechczasów”. Napisał ją jako partner słynnej firmy doradczej McKinsey & Company. Z wykształcenia jest inżynierem (ukończył Uniwersytet Cornella), MBA i doktorat uzyskał na Uniwersytecie Stanforda, był doradcą w Białym Domu. Od wielu lat prowadzi firmę szkoleniową i doradczą Tom Peters Company. Mieszka na farmie w stanie Vermont. Tom Peters wygłasza ok.. 80 wykładów rocznie, większość poza USA.
OPINIE
Jeśli szczerze wierzysz, że „doskonałość” jest tożsama z Tomem Petersem, kupisz tę książkę, przeczytasz ją, wiele się z niej dowiesz i utwierdzisz się w swojej wierze. Każdy ze 163 sposóbów osiągania doskonałości w biznesie podanych przez Toma potwierdza każdego dnia praktyka.
- Stephen R. Covey, autor 7 nawyków skutecznego działania
Ten „czarodziej hu, hu, hu!”, ten „imperator doskonałości”, zyskuje twoją sympatię dzięki swojej niepohamowanej energii i zapałowi.
- „Financial Times”
Małe wielkie sprawy to bez cienia przesady najlepsza książka o zarządzaniu, jaką kiedykolwiek przeczytałem.
- Warren G. Bennis, pionier studiów nad przywództwem, profesor zarządzania na Uniwersytecie Południowej Kalifornii
Tom Peters to największy przyjaciel i największa zmora biznesu.
- „BusinessWeek”
Spełniaj swoje marzenia
Największe wyzwanie: być lepszym niż dobrym!
Nie zaliczam się do ludzi, którzy unikają wstępów i wprowadzeń, pozwól zatem, że ci wyjaśnię i opowiem, co znajdziesz w tej książce.
Urodziłem się w 1926 roku w Alabamie. Rodzice nadali mi imiona Hilary Hinton, ale już od czasów szkolnych przyjaciele - mam nadzieję, że ty również nim jesteś lub zostaniesz — nazywali mnie Zig. Przez całe dziesięciolecia podróżowałem po świecie i opowiadałem ludziom, jak czerpać z życia to, co najlepsze, dając to samo od siebie. Powtarzałem milionom ludzi, że w realiach zawodowych, osobistych, rodzinnych, a także w sprawach związanych z życiem społeczności lokalnej, mogą osiągać wszystko, czego tylko zapragną — pod warunkiem, że będą pomagać innym w spełnianiu ich marzeń.
Przez siedemdziesiąt dziewięć lat swojego życia napisałem ponad dwadzieścia książek o tematyce motywacyjnej, zorganizowałem niezliczoną liczbę wykładów i seminariów na temat dostatniego i owocnego życia — dziś mam zatem do powiedzenia więcej niż kiedykolwiek wcześniej. W zasadzie mam wrażenie, jakbym się dopiero rozpędzał. Właśnie dlatego napisałem niniejszą książkę — chciałbym podzielić się z tobą kilkoma uwagami, które, jak sądzę, zmotywują cię w takim samym stopniu, w jakim zmotywowały mnie. Zestawiłem ze sobą kilka zagadnień, którymi się zajmowałem przez te wszystkie lata, i w ten sposób odkryłem zupełnie nowy poziom motywacji. Chciałbym, abyś również i ty mógł go odkryć.
Nie pamiętam już dokładnie, kiedy po raz pierwszy użyłem sformułowania „lepiej niż dobrze", ale z pewnością było to dawno temu. Wychowałem się na południu Stanów Zjednoczonych, a konkretne w Teksasie, w związku z czym bardzo często zdarzało mi się uczestniczyć w takiej oto wymianie zdań:
„Cześć, Zig! Co tam u ciebie?"
„A dobrze, dobrze. A u ciebie?"
Zapewne dobrze to znasz. W takiej wymianie zdań nie ma oczywiście nic złego - to zwykły, codzienny sposób pozdrawiania i witania znajomych.
W pewnym momencie doszedłem jednak do wniosku, że słowo „dobrze" nie oddaje w pełni mojego samopoczucia — nie opisuje dostatecznie dobrze tego, co wszyscy powinniśmy czuć. Skoro chcemy się cieszyć pełnią życia, to powinniśmy się czuć „lepiej niż dobrze". Właśnie dlatego na pytanie: „Co u ciebie, Zig?" odpowiadam: „U mnie wszystko lepiej niż dobrze".
Odpowiedź ta przynosi zadziwiające efekty. Ludzie przystają na chwilę, aby jakoś się do tego ustosunkować. Niektórzy dziękują mi, że podniosłem ich na duchu, inni przejmują ode mnie ten rodzaj powitania. Nie wolno lekceważyć potęgi słów! Stwierdzając: „U mnie wszystko lepiej niż dobrze" - mówiąc o własnym stanie w czasie teraźniejszym — wyrażasz afirmację dla tego, kim jesteś i jak się czujesz. Oczywiście, samo stwierdzenie: „lepiej niż dobrze" na niewiele się zdaje. Wystarczy jednak zrozumieć, czym jest życie „lepsze niż dobre" i naprawdę się o nie postarać, aby faktycznie poczuć się lepiej niż dobrze.
Można wskazać trzy filary życia, które jest „lepsze niż dobre": pasję, doskonałe wyniki oraz poczucie sensu życia. Nie sądzę, aby bez zrozumienia każdego z tych trzech elementów ktokolwiek mógł przez dłuższy czas zachować wysoki poziom motywacji. Nie wydaje mi się też możliwe, aby ktokolwiek mógł prowadzić życie „lepsze niż dobre" bez odpowiedniej motywacji...
Jak General Electric i inne przedsiębiorstwa zmieniły proces w zyski
Dzięki programowi Six Sigma zwiększono wydajność i zyski w takich firmach jak General Electric, AlliedSignal czy Motorola. To kierunek dla menedżerów, którzy pragną stworzyć organizacje najwyższej światowej klasy. Jego ilościowe podejście podnosi efektywność i skuteczność organizacji – i sprawiło, że stał się najpopularniejszą metodyką usprawnień w historii.
W jaki sposób możesz wykorzystać program Six Sigma w swojej organizacji?
Rewolucja Six Sigma pokazuje menedżerom i osobom odpowiedzialnym za wdrożenie tego programu, jak rozpocząć i utrzymać inicjatywę Six Sigma w swojej organizacji. Pomaga w przejściu od zarządzania intuicyjnego do takiego, w którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Wyjaśnia, w jaki sposób i dlaczego Six Sigma jest lepsza od innych metod poprawy jakości. Przedstawia kluczowe elementy programu Six Sigma i pokazuje, jak utworzyć odpowiednią infrastrukturę niezbędną do pomyślnego wdrożenia go w firmie każdej wielkości.
Proste, lecz szczegółowo przedstawione narzędzia metodyki Six Sigma pozwalają osiągnąć lepszą efektywność, skuteczność i wyższe zyski. Ta książka to łatwy w użyciu przewodnik, opisujący krok po kroku poszczególne fazy metodyki DMAIC i pokazujący menedżerom, w jaki sposób:
budować zespoły, które zajmą się procesami bezpośrednio wpływającymi na strategiczne cele biznesowe firmy,
pokonywać opór przed zmianą,
obliczać wartość sigma na poziomie procesu,
tworzyć konkretne opisy wymiernych problemów, którymi zająć się mają zespoły projektowe,
stosować narzędzia analizy i usprawniania procesów,
osiągać i utrzymywać najwyższe standardy funkcjonowania procesów,
unikać błędów, które mogą doprowadzić do klęski programu Six Sigma.
Ten praktyczny przewodnik, pełen studiów przypadków ilustrujących prawidłowe i błędne sposoby wdrażania Six Sigma, ma jeszcze jedną zaletę: łatwo się go czyta.
O AUTORZE
GEORGE ECKES jest założycielem Eckes and Associates, Inc. (EAI), firmy konsultingowej specjalizującej się we wdrażaniu usprawnień, prowadzeniu szkoleń i wdrożeń Six Sigma, rozwijaniu organizacji i zarządzaniu zmianą. W roku 1996 EAI została wybrana na główną firmę konsultingową z zakresu wdrażania programu Six Sigma dla General Electric.
OPINIE
Rewolucja Six Sigma to wspaniałe kompendium wiedzy i doświadczeń, ukazujących pełne spektrum możliwości Programu Six Sigma. Dostarcza nie tylko gotowych przykładów rozwiązań ale prowokuje do tworzenia własnych, przełomowych. Autor nadaje programowi Six Sigma charakter narzędzia, wspierającego realizację celów strategicznych i podnoszącego efektywność działań doskonalących. To pierwsza tak kompletna i uniwersalna książka o Six Sigma, wydana w języku polskim. George Eckes łamie wiele stereotypów powstałych na temat Programu i ukazuje jego prawdziwy fenomen – skupienie na realizacji celów strategicznych, rozwoju i motywacji pracowników oraz budowaniu kultury organizacji.
- Jarosław Siarkiewicz, Prezes Zarządu Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Ile razy zdarzyło ci się przechodzić na dietę i tracić kilka kilogramów tylko po to, aby po raz kolejny dojść do momentu, w którym wskazówka wagi ani drgnie? Wielu osobom udaje się schudnąć pierwsze 4, 6 czy 8 kilogramów. Potem, bez względu na to, jak bardzo się starały, nie potrafią zmusić upartych wskazówek wagi do przesunięcia się w lewo; często też powracają do wyjściowej masy ciała. Na szczęście jednak udało się opracować bezpieczne dla zdrowia rozwiązanie, które pomaga uzyskać trwałą redukcję masy ciała. Rozwiązanie to uchroni cię przed frustrującym efektem jo-jo, który często stanowi konsekwencję stosowania diet cud. Dr George L. Blackburn przedstawia rozsądne podejście do kwestii trwałej redukcji masy ciała, które na zawsze zmieni sposób myślenia o odchudzaniu.
Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach.
John Maxwell chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu potencjału, dzieląc się z tobą Złotymi myślami przywództwa. Po prawie czterdziestu latach bycia liderem odkrył on złotą żyłę, wobec czego ty nie musisz już tego robić. W każdym z dwudziestu sześciu rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu. Razem składają się na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa.
W książce tej poruszono między innymi takie oto tematy:
• Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów
• Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy
• Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj
• Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie
• Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie
Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz „Czas mentoringu” – część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki.
Zdobywanie wiedzy na temat przywództwa przypomina odkrywanie złotej żyły. Nie chodzi jednak o gromadzenie nic niewartych kamieni, tylko szlachetnego kruszcu. Znajdziesz go właśnie tutaj.
Każdego roku niezliczone rzesze ludzi proszą o radę międzynarodowego eksperta w dziedzinie przywództwa, Johna C. Maxwella. Jak jeden człowiek może uczyć tak wiele osób rozproszonych po całym świecie? Odpowiedzią jest właśnie ta książka.
Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też „złote bryłki” mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa.
„Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki – mówi Maxwell. – Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota”.
Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości.
O AUTORZE
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services.
Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League.
Jego książki zostały uznane za bestsellery przez „New York Times”, „Wall Street Journal” i „Business Week”. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy.
jak zdobyć przewagę na rynku
Książka łączy najnowszą wiedzę na temat zarządzania marką z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarządzania potencjałem marki. Główne wątki dotyczą istoty kapitału marki, działań i mechanizmów jego kreowania, tożsamości i potencjału konkurencyjnego marki, a także mierzenia siły marki. Bazując na swoich wieloletnich doświadczeniach biznesowych, Autor odpowiada na kluczowe pytania: jak wykreować wartość firmy poprzez markę, jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o markę, jak skuteczne zarządzać potencjałem konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w sposób przejrzysty i przystępny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy i zjawiska ilustrowane są przykładami z firm krajowych i zagranicznych.
O AUTORZE
Paweł Patkowski – absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem. W agencji reklamowej Lintas zajmował się obsługą takich klientów, jak: Unilever, Polkomtel, Casio, Bank Śląski, Telekomunikacja Polska, Castrol. Następnie dyrektor marketingu Browarów Brok S.A. W latach 2001-2007 szef marketingu Adidas Poland. Obecnie wicedyrektor komunikacji marketingowej Polkomtel S.A.
OPINIE
Ta interesująca i inspirująca książka wnosi nowe spojrzenie i wzbogaca wiedzę na temat zasad, mechanizmów, narzędzi budowania potencjału konkurencyjnego marki i zarządzania nim. Sposób ujęcia tematu, wartka narracja, przejrzystość i przystępność tekstu czyni z niej atrakcyjną pozycję dla wielu odbiorców – właścicieli firm, menedżerów poszukujących skutecznych i efektywnych sposobów budowania strategii konkurencji; specjalistów public relations, promocji i marketingu; osób działających na rynkach i w sektorach finansowych; wreszcie dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Pasja Autora, jego głęboka wiedza teoretyczna, praktyczna i dydaktyczna przebija z kart książki i udziela się Czytelnikom.
- Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Szkoła Główna Handlowa
Na tle wielu publikacji na temat wykorzystania marki produktu jako skutecznego narzędzia konkurowania, książkę Pawła Patkowskiego wyróżnia przedstawienie innowacyjnego sposobu budowy potencjału konkurencyjnego marek. Mechanizmy skutecznego konkurowania oraz osiągania sukcesu na współczesnych rynkach Autor ukazuje z perspektywy działań związanych z kształtowaniem marki. Komunikatywny sposób przekazu, liczne przykłady oraz interesująca treść sprawia, że warto ją polecić szerokim kręgom Czytelnikom, a zwłaszcza praktykom z przedsiębiorstw.
- Prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego
Wykorzystaj każdą sekundę to nie jest kolejna książka na temat organizacji czasu. Jej autor Robert. W. Bly, dyrektor Centrum Komunikacji Technicznej i autor 40 książek na temat biznesu wychodzi poza utarte schematy dobrej organizacji czasu i proponuje szeroki wybór strategii i taktyk pozwalających na osiągnięcie sukcesu bez stresu i wykonanie więcej pracy w krótszym czasie. Autor objaśnia metody maksymalizacji wykorzystania czasu i produktywności poprzez właściwe ustalenie priorytetów, tworzenie odpowiednich schematów czasowych i przezwyciężenie chęci do odkładania czekających nas zadań na później. Porusza kwestie właściwego wykorzystania zasobów energii i dbania o zdrowie poprzez stosowanie odpowiedniej diety, ćwiczeń fizycznych i planowanie odpoczynku. Omawia też najnowsze metody zbierania informacji i efektywnego przekazywania wiadomości we współczesnym świecie. Jego rady poparte są przykładami z własnej działalności i osiągnięciami uznanych autorytetów na polu biznesu. Rady dotyczące organizacji czasu obejmują: - Sposoby eliminacji złych nawyków i działań, które nas opóźniają. - Trzy rodzaje list pozwalające na właściwe zorganizowanie priorytetów. - Metody skutecznego radzenia sobie z nadmiarem pracy biurowej. - Opanowanie sztuki mówienia "nie". - Radzenie sobie z nadmiarem informacji. Wprowadzenie technik proponowanych przez autora zapewni wykonanie wszystkich zadań w terminie, poprawi jakość kontaktów z klientami, zredukuje napięcie i stres w pracy, w wyniku czego będziemy mieli więcej czasu dla siebie, domu i rodziny, co z kolei zaowocuje lepszym samopoczuciem, a przecież to właśnie ono jest głównym - choć tak zaniedbywanym - celem naszych codziennych wysiłków. Książka Wykorzystaj każdą sekundę uczy, jak zamienić czas z pełnego stresu WROGA w spokojnego PRZYJACIELA. Nie zwlekaj! Rozpocznij tę metamorfozę NATYCHMIAST.
Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.
Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu.
Ta książka jest poradnikiem, który traktuje:
? o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna;
? o złożoności procesu komunikacji;
? o podstawowych błędach w komunikacji;
? o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian;
? o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu;
? o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych.
Jeśli jesteś:
* mężem bądź żoną;
* dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny;
* rodzicem bądź dzieckiem;
* nauczycielem lub uczniem;
* szefem bądź pracownikiem?
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak:
* prowadzić właściwie rozmowę,
* budować pozytywne relacje z rozmówcą,
* przekonywać do swojego zdania,
* interpretować zachowania innych,
* radzić sobie z trudnymi rozmówcami,
* panować nad swoimi emocjami,
* mówić tak, aby być zrozumianym,
* zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP).
OPINIE
Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: ?Po co było tracić na nie czas??. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi?
- Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska
Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (?) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji.
- Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie
Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (?)
Przez wiele lat Kate White prowadziła życie grzecznej dziewczynki – potulnie wsłuchiwała się w czyjeś polecenia i wykonywała je, starała się przypodobać ludziom, pracowała za trzech – do momentu aż pominięto ją w rekrutacji na stanowisko redaktor naczelnej pisma, którym zarządzała od paru miesięcy. W końcu zdała sobie sprawę, że jedyną drogą do sukcesu jest śmiałość i odwaga. Potem poszła jak burza!
Kate White opowiada o tym, jak zmieniła swój styl i wizerunek. Daje ci konkretne, proste rady, jak zacząć prowadzić życie na najwyższych obrotach i spełnić zawodowe marzenia. Dzięki programowi dziewięciu kroków pokazuje, jak przeć do przodu i dostawać to, czego się pragnie.
Na początku musisz sprawdzić, ile jest w tobie grzecznej dziewczynki, a ile kobiety przebojowej, i rozwiązać test. Potem White omawia każdą z obowiązkowych dla przebojowych kobiet dziewięciu strategii, dzieląc się jednocześnie własnym doświadczeniem i opowiadając o śmiałych poczynaniach kobiet, które na swoim polu działania osiągnęły wszystko co możliwe. Oprócz inspiracji dostaniesz też wskazówki i opis technik, dzięki którym odkryjesz:
• trzy niezwykłe korzyści płynące z tego, że stałaś się kobietą przebojową, w tym możliwości rozwoju zawodowego, na których bardzo ci zależy
• dlaczego ograniczenie pracy do wymiaru krótszego niż sześćdziesiąt godzin tygodniowo jest mądrym posunięciem
• jak wprawić szefów w zachwyt pomysłami, dzięki którym twoja firma zdystansuje konkurencję o całe lata świetlne
• pięć słów, których zwycięzcy nigdy nie wypowiadają
• jak zarządzać własnym wizerunkiem – kształtować go, zmieniać, sprawiać, żeby inni postrzegali cię jako dynamicznego lidera
• kiedy i w jaki sposób podejmować ryzyko, łamać zasady gry i słuchać podpowiedzi intuicji… A to jeszcze nie wszystko!
Książka Grzeczne dziewczynki stoją w miejscu... A przebojowe kobiety robią karierę może cię zmotywować, wzmocnić oraz zmienić w kobietę, która nie tylko MA marzenia i pragnienia, ale również je realizuje!
KATE WHITE zaczęła karierę w branży wydawniczej od magazynu „Glamour”, wygrywając konkurs na 10 Najlepszych Studentek. Potem została redaktor naczelną „Family Weekly” i „Mademoiselle”. Następnie zajmowała kluczowe stanowiska redakcyjne w magazynach „Child”, „Working Woman” oraz „McCalls”. Obecnie jest naczelną czasopisma „Redbook”. Kate White mieszka w Nowym Jorku z mężem, prowadzącym programy informacyjne Bradem Holbrookiem, i dwójką dzieci.
Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej. Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić. Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce. Jest poniedziałek rano. Damian wychodzi z domu i widzi, że z opony w samochodzie uszło powietrze. Ale to najmniejszy z jego problemów. Życie rodzinne Damiana leży w gruzach, a jego zespół w pracy jest rozbity. Damian odpowiada za przygotowanie premiery rynkowej nowego produktu, NRG-2000. Ma na to dwa tygodnie. Jeśli mu się nie uda, straci pracę. A jeśli nie zrobi czegoś, co ocali jego małżeństwo, żona go opuści. Damian jest zmuszony jechać do pracy autobusem. Kierowca okazuje się człowiekiem jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak pasażerowie tego wyjątkowego autobusu. W ciągu następnych dwóch tygodni kierowca i pasażerowie wpajają Damianowi dziesięć zasad podróży jego życia. Pomagają mu pokonać kryzys: ocalić jego pracę i małżeństwo. Autobus energii to wciągająca, fabularyzowana książka biznesowa. Zabierze cię w inspirującą podróż, podczas której odkryjesz dziesięć sekretów życia i pracy z pozytywną energią. Pozytywna energia poszerzy horyzonty twojego myślenia i doprowadzi cię do spełnienia, zarówno w pracy, jak i w życiu rodzinnym. Każdy z nas zmaga się z trudnościami. Każdy człowiek i zespół, każda organizacja i firma ma do pokonania przeszkody, które stoją na drodze do sukcesu. Nie ma wśród nas nikogo, kto w życiu nie przechodził kryzysu. W tym teście życia jest tylko jedna poprawna odpowiedź: pozytywna energia. Składają się na nią: wizja, zaufanie, optymizm, entuzjazm i cel. Bez tych składników żaden przywódca nie stanie się wielki i nie urzeczywistni swoich marzeń. Jon Gordon ma wieloletnie doświadczenie w pracy z tysiącami przywódców, handlowców, zespołów, organizacji non profit, szkół i sportowców. Fascynującą fabułę tej książki wzbogaca o wnikliwe obserwacje. Podsuwa strategie, które możesz od zaraz wprowadzić w życie. I aplikuje nam wszystkim końską dawkę pozytywnej energii. Autobus energii to pierwszorzędny plan działania dla menedżerów, liderów zespołów i każdego innego, kto chce wyzbyć się negatywnych postaw na drodze osiągnięć. Ta książka pomoże ci pokonać przeszkody w pracy i w domu. Jon Gordon nauczy cię wydobywać z ciebie i twojego zespołu to, co najlepsze. Wsiądź do Autobusu energii i przeżyj podróż swojego życia. O AUTORZE Jon Gordon jest szanowanym autorytetem w dziedzinie motywowania. Pomaga menedżerom, specjalistom i zespołom w firmach, w szkołach, a nawet w organizacjach kościelnych wykrzesywać z życia więcej pozytywnej energii. Jest współtwórcą „Programu pozytywnej energii” (PEP: Positive Energy Program), inicjatywy na rzecz edukacji i poprawy zdrowia dzieci. Jon Gordon zaraża pozytywną energią miliony ludzi na całym świecie, występując w telewizji i udzielając licznych wywiadów dla prasy. Wystąpił między innymi w znanych programach: American Morning na kanale CNN i w Today na NBC.SPIS TREŚCI
Rozdział 1. Złapałem gumę!
Rozdział 2. Dobra i zła wiadomość
Rozdział 3- Długi spacer do domu
Rozdział 4. Następny poranek
Rozdział 5. Autobus bez Radosnej
Rozdział 6. Zasady
Rozdział 7. To ty jesteś kierowcą
Rozdział 8. Chodzi o energię
Rozdział 9. Damian opowiada o swojej wizji
Rozdział 10. Koncentracja
Rozdział 11. Siła pozytywnej energii
Rozdział 12. Spacer dziękczynny
Rozdział 13- Golfowa teoria jednego
świetnego strzału
Rozdział 14. Bilety autobusowe
Rozdział 15. Bardzo długi weekend
Rozdział 16. Kto wsiada do autobusu?
Rozdział 17. Negatywne nastawienie to wróg
Rozdział 18. Wampirom energetycznym
wstęp wzbroniony
Rozdział 19. Uniwersalna zasada pozytywnej energii
Rozdział 20. Damian przejmuje kontrolę
nad swoim autobusem
Rozdział 21. Sen Damiana
Rozdział 22. Dziś lepiej niż wczoraj
Rozdział 23- Dobre samopoczucie
Rozdział 24. Przewodzić z sercem
Rozdział 25. Dyrektor „energetyczny"
Rozdział 26. Pokochaj swoich pasażerów
Rozdział 27. Pięć strategii budowania miłości
Rozdział 28. Strach i zaufanie
Rozdział 29. Poczucie celu
Rozdział 30. Inspirowanie zespołu
Rozdział 31. Dzień meczu
Rozdział 32. Prezentacja
Rozdział 33- Radosna
Rozdział 34. W autobusie jest weselej!
Twój energetyczny plan działania
Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania
Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewolucyjnych zmian w nauce dla zarządzania. Jednak przede wszystkim podążają w kierunku nowej interpretacji przedsiębiorstwa przyszłości – sustainable enterprise, które na ogół kojarzone jest z ideą zrównoważonego rozwoju, tymczasem może mieć zupełnie nową, dopełniającą racjonalność. Jaką? Sustainablity to nowatorski pomysł na biznes trwały, odnawialny, zdolny przetrwać różne okoliczności, biznes, którego procesy zapewniają mu witalność w nieprzewidywalnym i turbulentnym otoczeniu.
Książka odpowiada w szczególności na następujące pytania:
• Jak wyglądać będzie przedsiębiorstwo przyszłości?
• Co stanowi główne czynniki krytyczne jego sukcesu?
• Na czym polegają nowe paradygmaty w zarządzaniu?
• Jakie są konsekwencje teorii chaosu dla zarządzania?
• Na czym polega zarządzanie kluczowymi obszarami w przedsiębiorstwie, takimi jak: zmiana, zaufanie, innowacje, ekologia, wiedza, wirtualizacja, przywództwo, wartość ...
Te i wiele innych istotnych zagadnień wyjaśnia ta publikacja, którą odróżnia od innych pozycji na rynku kompleksowe, odważne i przyszłościowe spojrzenie na problemy zarządzania. Jest więc ona niezbędną pozycją dla Czytelników, którzy pragną być na bieżąco w nowych realiach zarządzania.
Jak poradzić sobie ze złamanymi obietnicami, zawiedzionymi oczekiwaniami i niewłaściwym zachowaniem
Już nigdy więcej nie będziesz uciekał przed żadnym konfliktem!
Za wszystkimi problemami, z którymi borykać się muszą rodziny, zespoły i organizacje, stoją osoby, które nie mogą lub nie chcą zajmować się przypadkami niedotrzymania obietnic. Czasem ludzie łamią zasady, nie dotrzymują terminów lub po prostu zachowują się niewłaściwie. Jeśli nawet ktoś zajmie się tym problemem, często robi to nieodpowiednio i przyczynia się do powstania całej serii nowych problemów.
Ostatnie badania dowodzą, że wszystko to jest nie tylko irytujące, ale również kosztowne. Ocenia się, że powoduje spadek wydajności firm o 20 do 50 procent i jest przyczyną nawet do 90 procent rozwodów. Na podstawie ponad 10 tysięcy godzin bezpośredniej obserwacji autorzy niniejszej książki wyizolowali umiejętności, które zwiększają szanse osiągnięcia sukcesu przy rozwiązywaniu trudnych problemów.
Naucz się zapobiegać przypadkom niedotrzymania obietnic i terminów.
Dowiedz się, w jaki sposób łamanie zasad i niewłaściwe zachowanie można zastąpić poczuciem odpowiedzialności
Naucz się rozwiązywać problemy, wzmacniając przy tym relacje.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?