Budowanie szczęścia w życiu: praca, którą warto wykonać jak żadną inną. Co jest w życiu najważniejsze? Szczęście! (Takiej odpowiedzi udziela ponad 50% ankietowanych, bez względu na kraj, płeć i wiek). Haczyk polega na tym, że upatrujemy szczęścia nie tam, gdzie ono naprawdę jest. Jak sądzisz, czy któraś z tych trzech rzeczy mogłaby cię uszczęśliwić: wzrost dochodów, awans społeczny albo lepszy wygląd? Jeśli uważasz, że tak, to jesteś w błędzie - padłeś ofiarą mitów o szczęściu zakorzenionych we współczesnym społeczeństwie. Te mity - błędne przekonania o tym, skąd bierze się szczęście - odcinają nam drogę do radości i życiowego spełnienia.
Nie czekaj, działaj i przekuj pasję w bogactwo
Czy masz hobby, któremu mógłbyś oddawać się całymi dniami? Jakiegoś bzika, przez którego jesteś gotów siedzieć do późna w nocy? Nadeszły wspaniałe czasy, w których można się oddawać swojej pasji i żyć z robienia tego, co kochasz. W Wybij się! Nie czekaj, działaj i przekuj pasję w bogactwo Gary Vaynerchuk pokazuje, jak wykorzystywać potęgę Internetu do zamiany hobby w prawdziwy biznes. Przez wiele lat rozwijał rodzinny sklep z winami i uczynił z niego czołowy biznes w kraju. Jednak pewnego razu włączył kamerę i dzięki sekretnym chwytom, które zdradza w tej książce, zmienił swoje życie i zaczął wyrabiać sobie osobistą markę, która posiada ogromny potencjał do zarobienia pieniędzy. Pod koniec książki czytelnik potrafi panować nad mocą Internetu, dzięki której jego marzenia stają się rzeczywistością. Wybij się! stanowi przedstawioną w punktach instrukcję obsługi nowoczesnego biznesu.
Gry Vaynerchuk należy do przedsiębiorców, którzy odkryli sekret łączenia pasji z biznesem. Zawsze jest zabawny i inspirujący. Jesteś sobie winien lekturę tej książki!
Tony Hsieh, dyrektor generalny zappos.com, autor książki Dawaj innym szczęście
Gary to siła natury. Każdego porusza jego troskliwość i szczera pasja. Swoim rozeznaniem w serwisach społecznościowych i swoim przesłaniem idealnie trafił w czas.
Tony Robbins, autor Obudź w sobie olbrzyma
Gary V. wybił się po mistrzowsku. Pożycz, wyżebraj, ukradnij tę książkę, żeby poznać techniki, które pomogły mu rozkręcić biznes wart 60 milionów dolarów i zrobić to na własnych zasadach.
Tim Ferriss, autor 4-godzinny tydzień pracy - nr 1 na liście bestsellerów “New York Timesa”.
Gary Vaynerchuk stał się chodzącym, gadającym (i to jak!), twitterującym i surfującym przykładem na to, że jeśli wierzysz w to, co robisz, i bawisz się tym, to twoje życie zyskuje pod każdym względem. Z nikim tak bardzo nie lubię gadać o sporcie, winie i… życiu.
Scott Simon, prowadzący program Wekkend Edition Saturday w radiu NPR
Gary to pierwsza osoba, która przekonała mnie, jak ważna jest otwartość i własna marka. Mówił o tym wiele miesięcy wcześniej niż inni. On zawsze jest krok do przodu.
Kevin Rose, założyciel digg.com
Gary Vaynerchuk - zwrócił na siebie uwagę pionierskim podejściem do popularyzacji swojej marki i swojego biznesu. Początkowo wykorzystywał tradycyjne metody reklamowe i rozwinął lokalny, rodzinny sklep winiarski w krajowego lidera branży, a później szybko się przerzucił na serwisy społecznościowe – na przykład Twitter i Facebook – żeby promować swój wideoblog o winach, Wine Librery TV. Zakładając zarówno detaliczny sklep internetowy w 1997 roku, jak i Wine Library TV w lutym 2006 roku, potrafił wcześnie wyłapać nowe trendy i zrobić na nich biznes. Jego lekcji o serwisach społecznościowych, pasji, otwartości i reakcyjności biznesowej nie wolno przegapić!
www.garyvaynerchuk.com
Ścieżka pasji, zysku i celu
Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście.
Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu.
Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1.
Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu.
Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo.
Staraj się zmienić świat.
Aaa, i zarabiaj pieniądze…
Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia.
W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście.
Ta książka jest fantastyczna. To, jak Tony i Zappos rozwinęli się do miliarda dolarów w sprzedaży brutto, jest tylko początkiem. Porusza ona wszystko – od pozyskiwania funduszów po znajdowanie szczęścia, od autentycznych e-mali po listy kontrolne. Mocno osobista i mocno praktyczna.
Tim Ferriss, autor bestsellera 4-godzinny tydzień pracy
W tej fascynującej (i często zabawnej) książce Tony objaśnia, jak przekuł swoje przekonania w działania, które rzeczywiście przynoszą szczęście.
Grretchen Rubin, autorka The Happiness Project
10 najważniejszych powodów, dla których powinieneś przeczytać tę książkę:
10. Chcesz poznać drogę, jaką przeszliśmy w Zappos, aby osiągnąć ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto w niespełna dziesięć lat.
9. Chcesz poznać drogę, która ostatecznie doprowadziła mnie do Zappos, i lekcje, jakie odebrałem po drodze.
8. Chcesz poznać wszystkie błędy, jakie popełniliśmy w Zappos przez te lata, aby twoja firma mogła uniknąć zrobienia takich samych błędów.
7. Chcesz wymyślić właściwą równowagę pomiędzy zyskami, pasją i celem w biznesie i w życiu.
6. Chcesz zbudować długoterminową i trwałą firmę i markę.
5. Chcesz stworzyć silniejszą kulturę firmową, która uczyni twoich pracowników i współpracowników szczęśliwszymi, oraz pobudzić w nich większe zaangażowanie, prowadzące do wyższej produktywności.
4. Chcesz zapewniać lepsze doświadczenie klientowi, które uczyni go szczęśliwszym i zbuduje większą lojalność prowadzącą do powiększenia zysków.
3. Chcesz zbudować coś szczególnego.
2. Chcesz znaleźć inspirację i szczęście w pracy i w życiu.
1. Zabrakło ci drewna na opał w kominku, a ta książka stanowi doskonałą podpałkę.
Ta książka mogłaby rozpocząć rewolucję.
Marshall Goldsmith, autor Mojo: How to Get It, How to Keep It, How to Get It Back If You Lose It
W Dawaj innym szczęście Tony odkrywa sekret swojego sukcesu w tak młodym wieku: przywództwo w kulturze i szczęściu.
Lance Armstrong
W roku 1999, w wieku dwudziestu czterech lat, Tony Hsieh sprzedał LinkExchange, firmę, którą współzałożył, Microsoftowi za 265 milionów dolarów. Następnie dołączył do Zappos jako doradca i inwestor, a ostatecznie został dyrektorem generalnym firmy. Pomógł Zappos rozwinąć sprzedaż brutto z prawie zerowej do ponad miliarda dolarów rocznie i trafić na listę „Najlepszych firm, dla których warto pracować” magazynu „Fortune”.
Aby dowiedzieć się więcej, możesz wejść na stronę internetową autora www.DeliveringHappinessBook.com albo odwiedzić go na twitter.com/dhbook
„Zaufanie – nie istnieje nic ważniejszego w relacjach między przełożonymi a ich pracownikami, między kolegami a partnerami. Bez zaufania nie można myśleć o skutecznym zarządzaniu ani o przywiązaniu klientów, przy braku zaufania żadne przedsiębiorstwo nie osiągnie takiego tempa działania, aby zapewnić sobie przyszłość na burzliwych dziś rynkach. Ta książka ma wydobyć zaufanie z zacisznych zakątków, jak również udowodnić, że zaufanie jest czynnikiem ważnym i „opłacalnym”. Ma także wskazać szybką i bezpośrednią drogę do „bezzwłocznego zaufania”. Zrywa ona też z szeregiem stereotypów: jakoby zaufanie było czymś dobrym, ale nie dorównywało kontroli; że na zaufanie trzeba sobie dopiero zasłużyć lub że zaufanie to „jedynie” wrażenie. W rzeczywistości nie ma pewniejszego środka zabezpieczającego niż zaufanie. Zaufanie stanowi skuteczniejszą kontrolę niż jakikolwiek system kontrolny. Zaufanie tworzy większą wartość niż jakakolwiek koncepcja zarządzania, podnosząca wartość”. Fragment książki
Sekrety technik komunikacji ludzi sukcesu
TYLKO JEDNA BARIERA STOI MIĘDZY TOBĄ, A SUKCESEM.
Nie jest nią doświadczenie.
Nie jest nią talent.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Można do nich zaliczyć:
• Znajdowanie wspólnej płaszczyzny;
• Upraszczanie przekazu;
• Wzbudzanie zainteresowania;
• Inspirowanie;
• Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi.
Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi, ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już teraz!
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem ds. przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 18 milionach egzemplarzy. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP, organizacji non profit, która przeszkoliła ponad 5 milionów liderów w 126 krajach na całym świecie. Każdego roku prowadzi seminaria dla tak różnych organizacji, jak firmy z listy Fortune 500, National Football League, United States Military Academy w West Point, a także dla przywódców rządowych. Jego książki regularnie trafiają na listy bestsellerów „New York Timesa”, Wall Street Journal” i „Business Week”. Każda z trzech jego książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy. Z prowadzonym przez niego blogiem można zapoznać się na stronie JohnMaxwellOnLeadership.com.
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny.
Zobacz Zestaw: Jednominutowy Menedżer w działaniu. Część 2. Pakiet audio 3 CD MP3
3 płyty CD za 39.47 zł !
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
W ramach prowadzonej działalności dr Blanchard wyszkolił ponad sto tysięcy menedżerów. Pełnił również rolę doradcy w licznych korporacjach i agencjach. Opracowane przez niego rozwiązania zastosowano w wielu przedsiębiorstwach znajdujących się na liście Fortune 500 oraz dużej liczbie innych, dynamicznie rozwijających się firm.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas.
- Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie.
- Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar.
- Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
Nowe zasady realizacji celów
Menedżerze, przedsiębiorco:
- jak dobrze jesteś przygotowany na kryzys gospodarczy?
- jak zareagujesz, gdy dostawca odmówi kredytu kupieckiego?
- co zrobisz, kiedy firma zwolni ludzi i morale w zespole radykalnie spadnie?
- czy ulegniesz owczemu pędowi i panice?
- Jak będziesz zarządzać firmą i zespołem w czasach niepewności?
Ram Charan, pomaga nam przejść przez prawdziwe pole minowe – kurczące się rynki, braki gotówki i ciągłe poczucie niepewności. „Nie wiemy, czy już wyszliśmy na prostą i nie możemy nawet wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał świat po zakończeniu kryzysu” — pisze Charan. „Jedyne, czego możemy być pewni to fakt, iż jest to czas burzliwych zmian, a każde zmiany wiążą się zarówno z niebezpieczeństwem, jak i okazją.”
Ta książka, oparta na doświadczeniach wielu firm w kryzysowych sytuacjach – takich jak DuPont, Hanesbrands czy Wipro, pomoże ci:
• chronić przepływy pieniężne firmy,
• ustawić firmę w lepszej pozycji przed nadejściem nowego boomu,
• lepiej rozumieć klientów,
• redukować koszty, zweryfikować ceny produktów i zasadność realizowanych inwestycji.
Ram Charan jest współautorem bestsellerów: Realizacja oraz Szósty zmysł w zarządzaniu firmą, a także autorem książki Co klient chce ci powiedzieć i wielu innych. Jako cieszący się ogromnym uznaniem ekspert w zakresie strategii biznesowej, doradzał wielu dyrektorom i pomagał firmom takim, jak GE, Bank of America, Verizon, KLM czy Thomson.
Jak osiągnąć lepsze wyniki w krótszym czasie i w lepszej atmosferze
Czy masz poczucie, że twoja kariera rozwija się od jednej transakcji do kolejnej? Czy szukasz sposobu, aby rozwiązać ten problem i zapewnić sobie długoterminowy sukces? Czy masz poczucie, że jedynym sensem twojego życia jest zdolność do wykonywania pracy?
Nazbyt długo trwałeś w przekonaniu, że praca i życie to dwie zupełnie różne sprawy. Dwadzieścia dwa lata w zawodzie sprzedawcy skłoniły Todda Duncana do wyciągnięcia skrajnie odmiennego wniosku: integracja poczucia własnej tożsamości ze swoimi celami zawodowymi pozwala osiągnąć niesamowite i trwałe efekty.
Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz i jakie zajmujesz stanowisko, przyjęcie praktycznych zasad zawartych w książce Sprzedaż w warunkach pełnego zaufania otworzy przed tobą drzwi do nowego spojrzenia na świat i do życia, o jakim nawet nie marzyłeś.
Jeżeli podchodzisz poważnie do pracy w sprzedaży, musisz przeczytać tę książkę. To prawdziwy przełom!
– Ken Blanchard, współautor Jednominutowego Menedżera®
Długoterminowy sukces rodzi się z pełnego zaufania – pojawia się wtedy, gdy jako wiarygodny człowiek prowadzisz wiarygodną działalność i kiedy twoi klienci nie mają wątpliwości co do tego, że jesteś uczciwym człowiekiem, który dotrzymuje słowa i który jest w stanie wypełnić złożone zobowiązanie.
– Todd Duncan
Charakterystyczne dla Todda Duncana pragnienie wspierania ludzi w poszukiwaniu sensu życia i rozwijania pochodzącego od Boga potencjału uwidacznia się we wszystkich jego działaniach i niniejsza książka nie jest pod tym względem wyjątkiem. (…) Nie mam najmniejszych wątpliwości co do tego, że Todd jest wielkim liderem i że czytając tę książkę, również i ty skorzystasz wielce na zapoznaniu się z zawartymi w niej spostrzeżeniami.
Sprzedaż przez zaufanie nie tylko odzwierciedla osobowość Todda – pokazuje również, kim chciałby on, abyś ty, Czytelniku, się stał. Todd dostarcza ci narzędzi, dzięki którym będziesz mógł zostać wielkim liderem sprzedaży, a oprócz tego motywuje cię do maksymalnego wykorzystania własnego potencjału. Ta książka może poszerzyć twoje horyzonty; w moim przekonaniu stanie się ona jednym z kamieni węgielnych twojej firmy i świata sprzedaży jako takiego. Bez względu na to, jaką obecnie zajmujesz w tym świecie pozycję, powinieneś uznać Sprzedaż przez zaufanie za lekturę obowiązkową. Gorąco zachęcam nie tylko do lektury tej książki, ale również do przyjęcia jej za życiowy drogowskaz.
- JOHN C. MAXWELL, autor książki Przywództwo. Złote zasady
Fragment z przedmowy do książki
Sekrety technik komunikacji ludzi sukcesu
TYLKO JEDNA BARIERA STOI MIĘDZY TOBĄ, A SUKCESEM.
Nie jest nią doświadczenie.
Nie jest nią talent.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Można do nich zaliczyć:
Znajdowanie wspólnej płaszczyzny;
Upraszczanie przekazu;
Wzbudzanie zainteresowania;
Inspirowanie;
Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi.
Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi, ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już teraz!
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem ds. przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 18 milionach egzemplarzy. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP, organizacji non profit, która przeszkoliła ponad 5 milionów liderów w 126 krajach na całym świecie. Każdego roku prowadzi seminaria dla tak różnych organizacji, jak firmy z listy Fortune 500, National Football League, United States Military Academy w West Point, a także dla przywódców rządowych. Jego książki regularnie trafiają na listy bestsellerów „New York Timesa”, Wall Street Journal” i „Business Week”. Każda z trzech jego książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy. Z prowadzonym przez niego blogiem można zapoznać się na stronie JohnMaxwellOnLeadership.com.
Wszyscy się komunikują niewielu potrafi się porozumieć Spis Treści
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ l. ZASADY POROZUMIEWANIA SIĘ
1. Umiejętność porozumiewania się zwiększa twój zakres wpływu w każdej sytuacji
2. Porozumiewanie się oznacza przede wszystkim koncentrację na innych
3. Porozumiewanie się to nie tylko słowa
4. Porozumiewanie się zawsze wymaga energii
5. Porozumiewanie się jest bardziej umiejętnością nabytą niż wrodzoną
CZĘŚĆ II. PRAKTYKA POROZUMIEWANIA SIĘ
6. Osoby potrafiące się porozumiewać robią to dzięki wspólnej płaszczyźnie
7. Osoby komunikatywne ciężko pracują nad tym, by ich przekaz był prosty
8. Osoby komunikatywne osiągają porozumienie w sposób korzystny dla wszystkich
9. Osoby komunikatywne inspirują innych ludzi
10. Osoby potrafiące się porozumiewać żyją zgodnie z tym, co mówią
Podsumowanie
Przypisy
O autorze
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności tak, że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu.
Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat — zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Jeśli światowa literatura ekonomiczna stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego państw, to dzieła Portera są jej częścią.
Główne zagadnienia omawiane w tej książce to:
* teoria gier w decyzjach strategicznych firm,
* techniki odczytywania sygnałów rynkowych,
* tworzenie map strategicznych sektorów gospodarki,
* analiza firm i sektorów w różnych fazach dojrzewania,
* warianty strategiczne firm w zależności od warunków w sektorze,
* prognozowanie kosztów i korzyści posunięć strategicznych firmy.
Rozpocznij podróż... do spełnienia przedsiębiorczych ambicji
Czym tak naprawdę jest droga do bogactwa? Wynagrodzenie za pracę etatową ma tylko tę zaletę, że jest stałe. Wygrana na loterii to nierealne marzenie. Jest tylko jeden sposób na to, aby stać się niewyobrażalnie bogatym, aby zarabiać pieniądze szybciej, niż będziesz w stanie je wydawać. Tym sposobem jest przedsiębiorczość. Będąc przedsiębiorczym i wykorzystując sekrety milionerów ujawnione w tej książce, możesz osiągnąć najwyższy poziom zarobków, przekraczający twoje najśmielsze marzenia.
W tej przyjemnej w lekturze i ciekawej książce zawarte są porady i wskazówki, które mogą być natychmiast zastosowane przy otwieraniu firmy, a także w celu zwiększenia sprzedaży i zysków oraz redukcji kosztów. Zacznij podróż i osiągnij wymarzony cel finansowy. Naucz się jak:
· wybierać właściwy produkt lub usługę
· otworzyć i rozwijać firmę wykorzystując „21 podstaw sukcesu” Briana
· wyprzedzić konkurencję
· opracować i wdrożyć program efektywnej sprzedaży
· dokładnie poznać koszty działalności i prawidłowo ustalić ceny
· wyeliminować zbędne koszty i wydatki
· szybko i tanio badać rynek
· reklamować się i docierać do większej liczby potencjalnych klientów
· zdobyć pieniądze na rozwój firmy
· zwiększyć zyski ze sprzedaży
O AUTORZE
Brian Tracy otworzył 22 firmy i efektywnie nimi zarządzał. Ponad 1000 przedsiębiorstw na całym świecie skorzystało z jego usług jako doradcy. Jest prezesem Brian Tracy University of Sales and Entrepreneurship, prywatnej internetowej szkoły biznesu i przedsiębiorczości. Jest także przewodniczącym i dyrektorem Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji.
Czy twoi podwładni w pełni wykorzystują swój potencjał? Czy twój zespół – być może jest to grupa pracowników, być może grupa studentów, a być może twoja rodzina – wspina się na wyżyny swoich możliwości?
Don Shula, legenda NFL, i Ken Blanchard, konsultant cieszący się ogromnym uznaniem połączyli siły, by w książce Każdy jest trenerem przedstawić swoje sekrety dotyczące inspirowania innych do osiągania wielkich rzeczy. Filozofię przedstawioną w książce można sprowadzić do prostego skrótu, odwołującego się do najważniejszych zasad skutecznego przywództwa:
C – conviction-driven, czyli wierność przekonaniom Nigdy nie rezygnuj ze swoich przekonań!
O – overlearning, czyli nieustanne uczenie się Ćwicz aż do osiągnięcia doskonałości!
A – audible-ready, czyli reagowanie na zmiany sytuacji Zmieniaj plan, jeśli sytuacja tego wymaga!
C – consistency, czyli konsekwencja w działaniu Reaguj w sposób przewidywalny!
H – honesty-based, czyli uczciwość Zamieniaj słowa w czyny!
Shula i Blanchard, naprawdę zgrany duet, razem wyjaśniają istotę założeń składających się na powyższy skrót. Najpierw Shula wyjaśnia, jak zasady te przekładają się na pracę na boisku, a później Blanchard tłumaczy, jak może je wykorzystać lider.
Na końcu książki zamieszczony został test umożliwiający dokonanie oceny poziomu własnych kompetencji coachingowych. Każdy jest trenerem to książka, która pomoże ci odkryć w sobie pierwiastek doskonałości.
O AUTORACH
Ken Blanchard jest światowej klasy konsultantem, liderem organizacji i autorem bądź współautorem wielu książek, w tym bestsellerowego Jednominutowego menedżera.
Don Shula sześciokrotnie stawał do walki o Super Bowl – pięciokrotnie z drużyną Miami Dolphins i raz z Baltimore Colts. Nikomu przed nim nigdy się to nie udało. Magazyn „Sports Illustrated” przyznał mu tytuł Człowieka Sportu roku 1993, pragnąc uczcić w ten sposób trenera mającego na swoim koncie największą liczbę zwycięstw. W styczniu 1996 trener Shula ogłosił, że kończy swoją 25-letnią pracę z Miami Dolphins i przechodzi na emeryturę.
Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i odzwierciedlać ich wartości.
Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0. Wyjście poza obszar, w którym skupiamy się na produkcie (Marketing 1.0) i ten, w którym koncentrujemy się na konsumencie (Marketing 2.0), oznacza holistyczne podejście do klienta jako wielowymiarowego, wyznającego wartości człowieka, który może stać się współpracującym z nami partnerem. To jest właśnie Marketing 3.0.
Autorzy jasno wykładają swoje koncepcje i przytaczają przykłady, które pomogą ci we wdrożeniu praktyk Marketingu 3.0 we własnej organizacji. Konsumenci zdali sobie sprawę, że ich siła nabywcza ma globalne oddziaływanie, co wpłynęło na ich zachowanie i chęć do wymiany opinii na temat dokonanych wyborów. Marketing 3.0 wyjaśnia, jak można wykorzystać społecznościowe dyskusje, pozycjonować swoją markę jako pozytywną siłę zmieniającą świat i współpracować z konsumentami – orędownikami marki.
Książka idzie jednak dalej – nie tylko porusza kwestie relacji z konsumentami, ale również omawia to, jak firma definiuje swoje wartości i staje się ich ucieleśnieniem w oczach reszty interesariuszy. Opisuje, w jaki sposób marki walczą z ubóstwem, inicjują zmiany społeczno-kulturowe i wpływają na ochronę środowiska naturalnego. Przygląda się także wpływowi opartego na wartościach marketingu na pracowników, partnerów z kanałów dystrybucyjnych i udziałowców.
Marketing w ostatnich latach stracił nieco na rozpędzie. Ta zmuszająca do myślenia książka mówi nam, jak idee marketingowe mogą odzyskać wiarygodność i wpływy wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
- Leonard L. Berry, honorowy profesor Katedry Marketingu w Texas A&M University, współautor Management Lessons from Mayo Clinic
Philip Kotler znów przeciera szlaki w marketingu strategicznym, dostarczając aktualnego wglądu w czas transformacji. Marketing 3.0 pokazuje, jak koncentracja na ludzkim duchu przyciągnie do nas konsumentów.
- Dennis Dunlap, dyrektor zarządzający, Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu
Marketing 3.0 zawiera ważne koncepcje dla kierownictwa wyższego szczebla. Jasno wytycza ścieżkę do stworzenia humanocentrycznej firmy opierającej się na wartościach. Dziesięć innowacyjnych credo integruje marketing z wartościami i zapewnia osobowość i cel istnienia firmom, które owe zasady wyznają.
- Stephen A. Greyser, profesor w stanie spoczynku Katedry Zarządzania w Harvard Business School
Zbyt długo specjaliści od marketingu uważali, że celem ich działań jest satysfakcja konsumenta. Marketing 3.0 przekonuje, że kolejnym zadaniem dla firm jest działanie na rzecz dobra konsumenta i całego społeczeństwa. Konsumenci coraz więcej wymagają od samych siebie i tak też powinny zrobić mądre firmy.
- Nirmalya Kumar, profesor Katedry Marketingu i dyrektor Centrum Aditya Birla India przy London Business School
Philip Kotler jest honorowym profesorem w Katedrze Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management przy Northwestern University i jednym z głównych światowych autorytetów w sprawach marketingu. Jego prace determinują działania marketingowe na całym świecie od czterdziestu lat. Studia magisterskie w zakresie ekonomii ukończył na Uniwersytecie Chicagowskim, a doktorat, również z ekonomii, obronił w Massachusetts Institute of Technology. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na co najmniej dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Hermawan Kartajaya jest założycielem i dyrektorem zarządzającym MarkPlus, Inc. i jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu” według Chartered Institute of Marketing z Wielkiej Brytanii.
Iwan Setiawan jest starszym konsultantem w MarkPlus, Inc., gdzie doradza klientom w sprawach strategii marketingowych.
Niewybaczalne porażki biznesowe i co z nich wynika
Porażki biznesowe – kurs podstawowy. Witamy!
W latach sześćdziesiątych dyrektor generalny firmy IBM, Tom Watson, wezwał do siebie menedżera, którego projekt przyniósł dziesięciomilionowe straty. Menedżer przypuszczał, że zostanie zwolniony. Watson powiedział mu jednak: „Zwolniony? Przecież właśnie wydałem dziesięć milionów dolarów na twoją edukację. Chciałem tylko mieć pewność, że wyciągnąłeś stosowne wnioski”.
W książce Lekcje warte miliardy dolarów Paul Carroll i Chunka Mui analizują wyniki badań, którym poddano ponad 750 przypadków porażek biznesowych. Na tej podstawie opisują błędne taktyki, które niejednokrotnie sprowadziły na różne firmy poważne kłopoty. O sukcesach firm napisano tysiące książek, nikt jednak nie zajmuje się tym, jakie wnioski należałoby wyciągać z ich niepowodzeń.
Lekcja pierwsza. Obiektywne fakty
W latach 1981–2006 423 firmy dysponujące łącznie aktywami o wartości 1,5 biliona dolarów złożyły wniosek o postawienie ich w stan upadłości. Setki innych dokonały ogromnych odpisów, zrezygnowały z prowadzenia rozległej działalności w pewnych obszarach lub zostały przejęte ze względu na trudną sytuację. Kolejne firmy powtarzają te same błędy i wdrażają te same źle pomyślane strategie.
Lekcja druga. Schematy porażek
Carroll i Mui doszli do wniosku, że podstawową przyczyną porażek jest przyjęcie błędnej strategii: nie kiepskie wykonanie, brak odpowiednich przywódców czy pech. Opisywane przez autorów błędy strategiczne zaliczają się do siedmiu kategorii, takich jak:
• Dążenie do osiągnięcia nieosiągalnych efektów synergii
• Wejście na rynki „poboczne”, które w rzeczywistości wcale nie są poboczne
• Błędna konsolidacja, w wyniku której dochodzi do nabycia większych problemów niż korzyści
Lekcja trzecia. Jak nie powtarzać tych samych błędów
Lekcje warte miliardy dolarów można by uznać za drugą stronę monety, która ma na awersie książkę Od dobrego do wielkiego. Dorównuje ona tej klasycznej pozycji pod względem przełomowości i doniosłości. Lekcje warte miliardy dolarów pozwolą uniknąć sytuacji, w której od dobrego zmierza się w kierunku nieistniejącego.
PRZYKŁADOWE SCHEMATY PORAŻEK
Dążenie do osiągnięcia nieosiągalnych efektów synergii
Firma Quaker Oats kupiła Snapple z myślą o osiągnięciu efektów synergii w dziedzinie dystrybucji, tymczasem cała ta operacja wygenerowała 1,4 miliarda dolarów straty.
Wejście na rynki „poboczne”, które w rzeczywistości wcale nie są poboczne
Firma Avon zdecydowała się nawiązać do swojej „kultury troski” i zająć się prowadzeniem domów spokojnej starości; w wyniku tej operacji musiała dokonać odpisu na kwotę 545 milionów dolarów.
Błędna konsolidacja, w wyniku której dochodzi do nabycia większych problemów niż korzyści
Firma Ames, pionier na rynku dyskontowych domów towarowych, poniosła porażkę przy realizacji wysiłków konsolidacyjnych; po dwukrotnym bankructwie doszło ostatecznie do jej likwidacji.
Lekcje warte miliardy dolarów to studia MBA w jednej książce. Autorzy poddali analizie wnioski płynące z licznych nieudanych przejęć i fuzji i przedstawili je w prostej, ale fascynującej i przemawiającej do wyobraźni postaci. Książka ta niesie ze sobą sporą dawkę wyjaśnień i nadziei, ponieważ przedstawia koncepcję adwokata diabła i zachęca do upełnomocniania pracowników do wyrażania własnych opinii.
– Larry Kramer, założyciel, prezes i dyrektor generalny Marketwatch.com, były szef działu mediów cyfrowych CBS
Rewelacyjne spojrzenie w świat podejmowania decyzji na najwyższym szczeblu kierowniczym. Sukces zawsze staje się przyczynkiem do świętowania, o porażkach tymczasem rzadko się rozmawia. Perspektywa przedstawiona przez autorów przyda się każdemu, kto w swojej pracy podejmuje decyzje biznesowe.
– Phil Fasano, dyrektor ds. informacji Kaiser Permanente
Po co marnować miliard dolarów, skoro tę książkę można kupić już za 25,95 dolara? Okazuje się jednak, że firmy i ludzie, którym najbardziej przydałyby się rady zawarte w tej książce, będą najmniej skłonni zapoznać się z jej treścią. Nie naśladuj ich! Albo ty zapłacisz teraz, albo twoi akcjonariusze zapłacą później.
– Guy Kawasaki, współzałożyciel Alltop.com, autor książki Sztuka rozpoczynania
Paul B. Carroll od siedemnastu lat pisze dla „The Wall Street Journal”. Napisał książkę zatytułowaną Big Blues, a w 1997 roku założył czasopismo „Context”, pierwszy magazyn „nowej gospodarki”.
Chunka Mui jest współautorem biznesowego bestsellera Unleashing the Killer App. Pracuje w Diamond Management and Technology Consultants. Prowadzi wykłady i udziela porad w zakresie szeroko rozumianej strategii i innowacyjności.
Odwiedź stronę: www.BillionDollarLessons.com
Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających? Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających „szósty zmysł biznesowy” – ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco. Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie, wyjaśniają w tej książce: - dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością, - kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek, - czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów, - dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę konkurencyjną, - czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej. Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej. Autorzy bazując na swoim bogatym doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc – czy można realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę. Szósty zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom. To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla ciebie. Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym instrumentem, wkomponowanym w model biznesu – atrakcyjną propozycję Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu – zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej okazji. - Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A. Wiele firm rozmija się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim. - Radosław Polowy, prezes zarządu Collect Consulting
Wykorzystaj żyłę złota!
Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach.
John Maxwell chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu potencjału, dzieląc się z tobą Złotymi myślami przywództwa. Po prawie czterdziestu latach bycia liderem odkrył on złotą żyłę, wobec czego ty nie musisz już tego robić. W każdym z dwudziestu sześciu rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu. Razem składają się na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa.
W książce tej poruszono między innymi takie oto tematy:
? Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów
? Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy
? Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj
? Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie
? Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem ? zdecyduj teraz, jakie ono będzie
Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz ?Czas mentoringu? ? część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki.
Zdobywanie wiedzy na temat przywództwa przypomina odkrywanie złotej żyły. Nie chodzi jednak o gromadzenie nic niewartych kamieni, tylko szlachetnego kruszcu. Znajdziesz go właśnie tutaj.
Każdego roku niezliczone rzesze ludzi proszą o radę międzynarodowego eksperta w dziedzinie przywództwa, Johna C. Maxwella. Jak jeden człowiek może uczyć tak wiele osób rozproszonych po całym świecie? Odpowiedzią jest właśnie ta książka.
Przywództwo. Złote zasady to ? jak do tej pory ? najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też ?złote bryłki? mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa.
?Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki ? mówi Maxwell. ? Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota?.
Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości.
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services.
Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League.
Jego książki zostały uznane za bestsellery przez ?New York Times?, ?Wall Street Journal? i ?Business Week?. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek ? The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader ? osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy.
Czyta: Tomasz Kućma
Największe wyzwanie: być lepszym niż dobrym!
Życiowym zadaniem Ziga jest wspierać innych ludzi w urzeczywistnianiu ich marzeń i pełnym wykorzystywaniu własnego potencjału. Trzymasz teraz w rękach świetną książkę Ziga, w której wyjaśnia on znaczenie pasji i poczucia sensu i przedstawia narzędzia, za pomocą których osiągniesz upragnione doskonałe wyniki.
Zapoznając się z prawdziwymi historiami, które Zig gromadził przez blisko pięćdziesiąt lat pracy jako światowej klasy specjalista w dziedzinie motywacji, prelegent i biznesmen, dowiesz się, jak innym ludziom udało się pokonać strach i podnieść się po porażce, a następnie dostąpić życia, o jakim zawsze marzyli. Dzięki ich doświadczeniom przekonasz się, że stać cię na znacznie więcej, niż kiedykolwiek sądziłeś. W książce znajdziesz:
? Informacje o trzech filarach życia Lepszego niż Dobre.
? Nowe wiadomości, które zmotywują cię do życia.
? Zasady tworzenia planu strategicznego, który pozwoli ci osiągać założone cele.
? Informacje o czynnikach, które często utrudniają ludziom osiągnięcie maksymalnego poziomu produktywności i szczęścia.
? Wiadomości o nawykach, które otworzą przed tobą nowe horyzonty sukcesu?
? i wiele innych rzeczy!
Pozwól mistrzowi motywacji działać: oczyścić twój umysł z myśli, które czynią cię podatnym na porażkę. Wspólnie z Zigiem Ziglarem zacznij na nowo definiować swój sukces i urzeczywistniać swoje marzenia. Niech jego słowa inspirują cię do życia Lepszego niż Dobre.
Możesz mieć w życiu wszystko, czego zapragniesz, pod warunkiem że w odpowiednim stopniu przyczynisz się do tego, że inni również osiągną swoje cele.
- Zig Ziglar
Zig Ziglar jest znanym na cały świat autorem książek, prelegentem specjalizującym się w motywowaniu i inspiracji oraz autorytetem w kwestii prowadzenia życia ?lepszego niż dobre?. Jego życiowa i zawodowa filozofia ? opierająca się na prawości, lojalności, wierze, uczciwości i sile charakteru ? wyewoluowała do postaci programów szkoleniowych, które zmieniły na lepsze życie tysięcy ludzi. Dzięki umiejętności inspirowania publiczności podczas wystąpień na żywo i za pośrednictwem materiałów audio lub tekstu pisanego zyskał sobie miano amerykańskiego mistrza motywacji. Jest prezesem Zig Ziglar Corporation, której głównym celem jest pomagać ludziom w pełnym wykorzystywaniu ich fizycznego, umysłowego i duchowego potencjału.
Czyta: Robert Michalak
Czy jesteś na tyle zdecydowany i przebojowy, by przyjąć te porady?
• Zasada nr 11 o rozmowach kwalifikacyjnych: Istnieją głupie pytania. Dowiedz się, jakich pytań nigdy nie powinieneś zadawać i na jakie nie powinieneś odpowiadać.
• Zasada nr 17 o zarządzaniu: Problemem prawdopodobnie nie jest twój kolega z pracy, tylko ty. Najpierw obwiniaj samego siebie.
• Zasada nr 32 o e-mailach: Pięć wiadomości, jakich nigdy nie powinieneś wysyłać.
• Zasada nr 37 o robieniu tego, co do ciebie należy: Nie bądź tym pracownikiem, który pracuje najciężej.
Oryginalne i niezwykle skuteczne zalecenia autorki pomogą czytelnikom przyjąć zorientowane na cel, śmiałe i samodzielne podejście, które jest niezbędne, by odnosić sukcesy zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Ten niezwykle przydatny przewodnik zawiera 45 nowych zasad gwarantujących sukces, obejmujących problemy takie jak:
• Polityka biurowa: Bycie lubianym jest ważniejsze niż bycie kompetentnym.
• Poszukiwanie pracy: Zastanów się nad tym, czy nie wykonać strategicznego ruchu i nie wprowadzić się znów do rodziców.
• Szefowie: Nie ma złych szefów, tylko marudni pracownicy.
Zasady sukcesu się zmieniły i jeśli nie chcesz pozostać w tyle, przydadzą ci się „bezczelne”, ale bardzo skuteczne porady zawarte w tej książce. Na pewno dzięki niej będziesz myślał z większym rozmachem, śmielej działał i przecierał szlaki, które kiedyś wydawały ci się niedostępne, i odniesiesz sukces w życiu zawodowym na własnych warunkach.
Ten niezastąpiony podręcznik dla pragnących zrobić karierę bynajmniej nie udziela standardowych porad kolejnemu pokoleniu pracowników. Penelope Trunk – w niezwykle charakterystyczny i szczery sposób – udziela bardzo pomocnych rad milionom ludzi z pokolenia X i Y. Zdaje sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszych czasach młodzi pracownicy dokonują przełomowych zmian w świecie biznesu i poszukują nowych sposóbów realizacji swoich celów zawodowych – na własnych warunkach. W Błyskotliwej karierze Trunk prezentuje najlepsze strategie pozwalające osiągnąć szczyty w świecie biznesu bez konieczności wspinania się po korporacyjnej drabinie, do czego przywykło pokolenie ich rodziców.
Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Jednominutowy Menedżer oraz Cała naprzód!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności ? rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Autorzy wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.
Ten cenny dodatek do biblioteki Jednominutowego Menedżera? jest lekturą obowiązkową dla każdego, kto pracuje z grupami i chce zbudować wysokowydajny zespół.
Niezbędny podręcznik dla każdego i dla wszystkich, którzy są liderami lub członkami grupy. Pełen bezcennych rad.
Harvey Mackey - autor Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć oraz Dig Your Well Before You're Thirsty
Odkryłem, że te koncepcje pozwoliły moim przełożonym osiągnąć postęp, którego nie zapewniało podejście tradycyjne. Doskonałe narzędzie dla każdego, kto jest zainteresowany szkoleniem menedżerskim lub budowaniem zespołów.
Michael Stacey - menedżer Działu Zasobów Ludzkich, Simplex Time Recorder Corporation
Ta książka sprawia, że koncepcje rozwoju grup i przywództwa stają się żywe. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się budowaniem zespołów.
dr Diane Flaherty - kierownik Działu Szkolenia i Rozwoju Kadr, Uniwersytet Massachusetts
Organizowanie jako konstrukcja sieci działań
Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku.
Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej – wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.
- prof. zw. dr hab. Mariusz Bratnicki, Katedra Przedsiębiorczości, Akademia Ekonomiczna w Katowicach
Książka prof. B. Czarniawskiej to dzieło nie tylko prowokujące, erudycyjne oraz niezwykle wciągające, ale także świetnie napisane – takiej publikacji na temat teorii organizacji jeszcze na polskim rynku wydawniczym nie było. Książka dekonstruuje mity teorii zarządzania i organizacji, jak również zawiera nowe spojrzenia na możliwe pola badawcze. Ewenementem jest to, że Autorka czyni to w sposób przystępny dla studentów, a jednocześnie odkrywczy dla naukowców. Krajowa nauka o organizacji właśnie wzbogaciła się o pozycję, która z całą pewnością przejdzie do kanonu dyscypliny.
- dr hab. Dariusz Jemielniak, prof. Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego i centrum badawczego CROW
Podręcznik na jaki od dawna czekaliśmy – napisany przystępnie, a jednocześnie oferujący najbardziej aktualną wiedzę o zarządzaniu. Autorka, jedna z najbardziej znanych i cenionych reprezentantek nauk zarządzania na świecie, przekazuje skomplikowane teorie i koncepcje w lekki i zrozumiały sposób, tym razem w naszym języku ojczystym. Książka pokazuje, że teoria organizacji jest nauką potrzebną nie tylko menedżerom najwyższego szczebla, ale także każdemu z nas, na co dzień, aby rozumieć i zmieniać otaczający nas świat. Trochę inna teoria organizacji – to znaczy w pełni zrozumiała, choć wcale nieprosta.
- prof. zw. dr hab. Monika Kostera, Katedra Systemów Zarządzania, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
Barbara Czarniawska, magister psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (1970) i doktor nauk ekonomicznych SGPiS (1976) jest profesorem nauk o zarządzaniu na Uniwersytecie w Göteborgu. Członek Szwedzkiej Królewskiej Akademii Nauk, Akademii Nauk Inżynieryjnych, Królewskiego Stowarzyszenia Sztuki i Nauki w Göteborgu oraz Societas Scientiarum Finnica. Prof. B. Czarniawska jest doktorem honorowym Szkoły Ekonomicznej w Sztokholmie, Szkoły Ekonomicznej w Helsinkach i Szkoły Biznesu w Kopenhadze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?