KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo MT Biznes

Okładka książki Komunikacja bez barier MP3 - Audiobook
audiobook

29,90 zł 23,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi. Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu. Ta książka jest poradnikiem, który traktuje: ? o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna; ? o złożoności procesu komunikacji; ? o podstawowych błędach w komunikacji; ? o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian; ? o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu; ? o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych. Jeśli jesteś: * mężem bądź żoną; * dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny; * rodzicem bądź dzieckiem; * nauczycielem lub uczniem; * szefem bądź pracownikiem? to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak: * prowadzić właściwie rozmowę, * budować pozytywne relacje z rozmówcą, * przekonywać do swojego zdania, * interpretować zachowania innych, * radzić sobie z trudnymi rozmówcami, * panować nad swoimi emocjami, * mówić tak, aby być zrozumianym, * zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP). OPINIE Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: ?Po co było tracić na nie czas??. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi? - Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (?) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji. - Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (?)
Okładka książki Grzeczne dziewczynki stoją w miejscu a przebojowe kobiety robią karierę - Audiobook
audiobook

29,90 zł 19,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przez wiele lat Kate White prowadziła życie grzecznej dziewczynki – potulnie wsłuchiwała się w czyjeś polecenia i wykonywała je, starała się przypodobać ludziom, pracowała za trzech – do momentu aż pominięto ją w rekrutacji na stanowisko redaktor naczelnej pisma, którym zarządzała od paru miesięcy. W końcu zdała sobie sprawę, że jedyną drogą do sukcesu jest śmiałość i odwaga. Potem poszła jak burza! Kate White opowiada o tym, jak zmieniła swój styl i wizerunek. Daje ci konkretne, proste rady, jak zacząć prowadzić życie na najwyższych obrotach i spełnić zawodowe marzenia. Dzięki programowi dziewięciu kroków pokazuje, jak przeć do przodu i dostawać to, czego się pragnie. Na początku musisz sprawdzić, ile jest w tobie grzecznej dziewczynki, a ile kobiety przebojowej, i rozwiązać test. Potem White omawia każdą z obowiązkowych dla przebojowych kobiet dziewięciu strategii, dzieląc się jednocześnie własnym doświadczeniem i opowiadając o śmiałych poczynaniach kobiet, które na swoim polu działania osiągnęły wszystko co możliwe. Oprócz inspiracji dostaniesz też wskazówki i opis technik, dzięki którym odkryjesz: • trzy niezwykłe korzyści płynące z tego, że stałaś się kobietą przebojową, w tym możliwości rozwoju zawodowego, na których bardzo ci zależy • dlaczego ograniczenie pracy do wymiaru krótszego niż sześćdziesiąt godzin tygodniowo jest mądrym posunięciem • jak wprawić szefów w zachwyt pomysłami, dzięki którym twoja firma zdystansuje konkurencję o całe lata świetlne • pięć słów, których zwycięzcy nigdy nie wypowiadają • jak zarządzać własnym wizerunkiem – kształtować go, zmieniać, sprawiać, żeby inni postrzegali cię jako dynamicznego lidera • kiedy i w jaki sposób podejmować ryzyko, łamać zasady gry i słuchać podpowiedzi intuicji… A to jeszcze nie wszystko! Książka Grzeczne dziewczynki stoją w miejscu... A przebojowe kobiety robią karierę może cię zmotywować, wzmocnić oraz zmienić w kobietę, która nie tylko MA marzenia i pragnienia, ale również je realizuje! KATE WHITE zaczęła karierę w branży wydawniczej od magazynu „Glamour”, wygrywając konkurs na 10 Najlepszych Studentek. Potem została redaktor naczelną „Family Weekly” i „Mademoiselle”. Następnie zajmowała kluczowe stanowiska redakcyjne w magazynach „Child”, „Working Woman” oraz „McCalls”. Obecnie jest naczelną czasopisma „Redbook”. Kate White mieszka w Nowym Jorku z mężem, prowadzącym programy informacyjne Bradem Holbrookiem, i dwójką dzieci.
Okładka książki Autobus energii Audiobook
audiobook

19,90 zł 12,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej. Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić. Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce. Jest poniedziałek rano. Damian wychodzi z domu i widzi, że z opony w samochodzie uszło powietrze. Ale to najmniejszy z jego problemów. Życie rodzinne Damiana leży w gruzach, a jego zespół w pracy jest rozbity. Damian odpowiada za przygotowanie premiery rynkowej nowego produktu, NRG-2000. Ma na to dwa tygodnie. Jeśli mu się nie uda, straci pracę. A jeśli nie zrobi czegoś, co ocali jego małżeństwo, żona go opuści. Damian jest zmuszony jechać do pracy autobusem. Kierowca okazuje się człowiekiem jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak pasażerowie tego wyjątkowego autobusu. W ciągu następnych dwóch tygodni kierowca i pasażerowie wpajają Damianowi dziesięć zasad podróży jego życia. Pomagają mu pokonać kryzys: ocalić jego pracę i małżeństwo. Autobus energii to wciągająca, fabularyzowana książka biznesowa. Zabierze cię w inspirującą podróż, podczas której odkryjesz dziesięć sekretów życia i pracy z pozytywną energią. Pozytywna energia poszerzy horyzonty twojego myślenia i doprowadzi cię do spełnienia, zarówno w pracy, jak i w życiu rodzinnym. Każdy z nas zmaga się z trudnościami. Każdy człowiek i zespół, każda organizacja i firma ma do pokonania przeszkody, które stoją na drodze do sukcesu. Nie ma wśród nas nikogo, kto w życiu nie przechodził kryzysu. W tym teście życia jest tylko jedna poprawna odpowiedź: pozytywna energia. Składają się na nią: wizja, zaufanie, optymizm, entuzjazm i cel. Bez tych składników żaden przywódca nie stanie się wielki i nie urzeczywistni swoich marzeń. Jon Gordon ma wieloletnie doświadczenie w pracy z tysiącami przywódców, handlowców, zespołów, organizacji non profit, szkół i sportowców. Fascynującą fabułę tej książki wzbogaca o wnikliwe obserwacje. Podsuwa strategie, które możesz od zaraz wprowadzić w życie. I aplikuje nam wszystkim końską dawkę pozytywnej energii. Autobus energii to pierwszorzędny plan działania dla menedżerów, liderów zespołów i każdego innego, kto chce wyzbyć się negatywnych postaw na drodze osiągnięć. Ta książka pomoże ci pokonać przeszkody w pracy i w domu. Jon Gordon nauczy cię wydobywać z ciebie i twojego zespołu to, co najlepsze. Wsiądź do Autobusu energii i przeżyj podróż swojego życia. O AUTORZE Jon Gordon jest szanowanym autorytetem w dziedzinie motywowania. Pomaga menedżerom, specjalistom i zespołom w firmach, w szkołach, a nawet w organizacjach kościelnych wykrzesywać z życia więcej pozytywnej energii. Jest współtwórcą „Programu pozytywnej energii” (PEP: Positive Energy Program), inicjatywy na rzecz edukacji i poprawy zdrowia dzieci. Jon Gordon zaraża pozytywną energią miliony ludzi na całym świecie, występując w telewizji i udzielając licznych wywiadów dla prasy. Wystąpił między innymi w znanych programach: American Morning na kanale CNN i w Today na NBC.SPIS TREŚCI Rozdział 1. Złapałem gumę! Rozdział 2. Dobra i zła wiadomość Rozdział 3- Długi spacer do domu Rozdział 4. Następny poranek Rozdział 5. Autobus bez Radosnej Rozdział 6. Zasady Rozdział 7. To ty jesteś kierowcą Rozdział 8. Chodzi o energię Rozdział 9. Damian opowiada o swojej wizji Rozdział 10. Koncentracja Rozdział 11. Siła pozytywnej energii Rozdział 12. Spacer dziękczynny Rozdział 13- Golfowa teoria jednego świetnego strzału Rozdział 14. Bilety autobusowe Rozdział 15. Bardzo długi weekend Rozdział 16. Kto wsiada do autobusu? Rozdział 17. Negatywne nastawienie to wróg Rozdział 18. Wampirom energetycznym wstęp wzbroniony Rozdział 19. Uniwersalna zasada pozytywnej energii Rozdział 20. Damian przejmuje kontrolę nad swoim autobusem Rozdział 21. Sen Damiana Rozdział 22. Dziś lepiej niż wczoraj Rozdział 23- Dobre samopoczucie Rozdział 24. Przewodzić z sercem Rozdział 25. Dyrektor „energetyczny" Rozdział 26. Pokochaj swoich pasażerów Rozdział 27. Pięć strategii budowania miłości Rozdział 28. Strach i zaufanie Rozdział 29. Poczucie celu Rozdział 30. Inspirowanie zespołu Rozdział 31. Dzień meczu Rozdział 32. Prezentacja Rozdział 33- Radosna Rozdział 34. W autobusie jest weselej! Twój energetyczny plan działania
Okładka książki Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo

69,90 zł 42,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewolucyjnych zmian w nauce dla zarządzania. Jednak przede wszystkim podążają w kierunku nowej interpretacji przedsiębiorstwa przyszłości – sustainable enterprise, które na ogół kojarzone jest z ideą zrównoważonego rozwoju, tymczasem może mieć zupełnie nową, dopełniającą racjonalność. Jaką? Sustainablity to nowatorski pomysł na biznes trwały, odnawialny, zdolny przetrwać różne okoliczności, biznes, którego procesy zapewniają mu witalność w nieprzewidywalnym i turbulentnym otoczeniu. Książka odpowiada w szczególności na następujące pytania: •    Jak wyglądać będzie przedsiębiorstwo przyszłości? •    Co stanowi główne czynniki krytyczne jego sukcesu? •    Na czym polegają nowe paradygmaty w zarządzaniu? •    Jakie są konsekwencje teorii chaosu dla zarządzania? •  Na czym polega zarządzanie kluczowymi obszarami w przedsiębiorstwie, takimi jak: zmiana, zaufanie, innowacje, ekologia, wiedza, wirtualizacja, przywództwo, wartość ... Te i wiele innych istotnych zagadnień wyjaśnia ta publikacja, którą odróżnia od innych pozycji na rynku kompleksowe, odważne i przyszłościowe spojrzenie na problemy zarządzania. Jest więc ona niezbędną pozycją dla Czytelników, którzy pragną być na bieżąco w nowych realiach zarządzania.
Okładka książki Trudna sztuka konfrontacji. Jak poradzić sobie...

39,90 zł 27,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak poradzić sobie ze złamanymi obietnicami, zawiedzionymi oczekiwaniami i niewłaściwym zachowaniem Już nigdy więcej nie będziesz uciekał przed żadnym konfliktem! Za wszystkimi problemami, z którymi borykać się muszą rodziny, zespoły i organizacje, stoją osoby, które nie mogą lub nie chcą zajmować się przypadkami niedotrzymania obietnic. Czasem ludzie łamią zasady, nie dotrzymują terminów lub po prostu zachowują się niewłaściwie. Jeśli nawet ktoś zajmie się tym problemem, często robi to nieodpowiednio i przyczynia się do powstania całej serii nowych problemów. Ostatnie badania dowodzą, że wszystko to jest nie tylko irytujące, ale również kosztowne. Ocenia się, że powoduje spadek wydajności firm o 20 do 50 procent i jest przyczyną nawet do 90 procent rozwodów. Na podstawie ponad 10 tysięcy godzin bezpośredniej obserwacji autorzy niniejszej książki wyizolowali umiejętności, które zwiększają szanse osiągnięcia sukcesu przy rozwiązywaniu trudnych problemów. Naucz się zapobiegać przypadkom niedotrzymania obietnic i terminów. Dowiedz się, w jaki sposób łamanie zasad i niewłaściwe zachowanie można zastąpić poczuciem odpowiedzialności Naucz się rozwiązywać problemy, wzmacniając przy tym relacje.
Okładka książki Carpe diem

39,00 zł 25,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przyszłość jest tylko nadchodzącym ciągiem krótkich chwil dziejących się w "teraźniejszości". W każdej z tych chwil decydujemy o tym, jak będą wyglądać następne "momenty teraźniejszości". Zatem decyzje podjęte w danej chwili mają zasadniczy wpływ na nasze dalsze poczynania w przyszłości i sposób, w jaki zatroszczymy się o każdą z chwil, w których aktualnie się znajdujemy, decyduje o naszych osiągnięciach w dalszym życiu. Oczywiście myśl ta nie jest nowa, ale jakże często zapominamy o niej i marnujemy kolejną szansę dokonania w naszym życiu czegoś znaczącego, lub odważnego zmierzenia się z nowym, mogącym zapewnić nam pozytywne efekty wyzwaniem. Każdy z nas jest sumą dokonanych przez siebie wyborów. Jeśli nasze decyzje są trafne, wywiera to istotny wpływ na jakość naszego życia. Stosując rady podane w tej książce, możesz dołączyć do osób, którym się w życiu powiodło. Nikt nie rodzi się człowiekiem sukcesu, ale każdy może się nim stać. Tytuł "Carpe diem" to znany cytat z pieśni Horacego i w luźnym tłumaczeniu oznacza "Używaj dnia" lub "Korzystaj z każdego dnia, nie marnuj mijających chwil". Autorowi chodzi jednak nie o "korzystanie", ale o "pełne wykorzystanie" tych chwil, jakie każdy z nas ma przed sobą. Danny Cox, były pilot samolotów odrzutowych armii USA, wytrawny biznesmen, autor książek z dziedziny psychologii motywacyjnej i cieszący się ogromną popularnością prelegent, proponuje nowe, dynamiczne metody osiągania sukcesu w życiu, polegające nie tylko na pokonywaniu napotykanych w nim problemów i trudności, lecz - co ważniejsze - na przełamywaniu równie uciążliwych i krępujących nasze poczynania barier wewnętrznych. Autor ilustruje swoje przesłanie licznymi przykładami z życia nieprzeciętnych ludzi.
Okładka książki Kultura Toyoty. Serce i dusza filozofii Toyoty

74,90 zł 46,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Serce i dusza filozofii Toyoty Uroczysta polska premiera książki odbędzie się podczas VI Kongresu GEMBA KAIZEN w dniach 24-25 listopada 2009 we Wrocławiu Przedmowę do polskiego wydania książki napisał Masaaki Imai - światowy ekspert kaizen, natomiast wprowadzenie jest autorstwa Mariusza Bryke - Country Managera KAIZEN Institute Polska. W międzynarodowym bestsellerze, Droga Toyoty tłumaczono sukces tej firmy rewolucyjnym modelem 4P, którego elementami składowymi jest filozofia, ludzie, proces i rozwiązywanie problemów. Teraz, w książce Kultura Toyoty, autorytety w zakresie Toyoty, Jeffrey Liker i Michael Hoseus ujawniają, w jaki sposób Toyota wybiera, rozwija i motywuje swoich ludzi, aby zaangażowali się w proces wytwarzania produktów o najwyższej jakości. Z tej książki możesz dowiedzieć się, jak zrobić to w swojej firmie. Kultura Toyoty poświęcona jest „systemom ludzkim”, które Toyota wprowadziła po to, by wzmocnić zasady zaufania, obopólnego dobrobytu i perfekcji w swoich zakładach, salonach dilerskich i biurach na całym świecie. Autorzy zaczynają od przyjrzenia się procesowi ewolucji kultury Toyoty i zastanawiają się, dlaczego to właśnie ludzie są „sercem i duszą” Drogi Toyoty. Firma stosuje czteroetapowy proces rozwijania i zatrzymywania doskonale przygotowanych pracowników. Oto te etapy: przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie. Na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z długoletnich badań Likera oraz osobistego doświadczenia Hoseusa jako kierownika Toyoty, książka ta zapewnia narzędzia, które pozwalają: •    znaleźć kompetentnych, zdolnych i chętnych pracowników, •    rozpocząć proces szkolenia i „uspołeczniania” zatrudnianych pracowników, •    ustalać i komunikować kluczowe wskaźniki efektywności na każdym poziomie organizacji, •    szkolić pracowników tak, aby byli w stanie rozwiązywać problemy i nieustannie usprawniali wykonywane przez siebie procesy, •    rozwijać liderów, którzy żyją filozofią firmy i uczą jej innych, •    nagradzać doskonałą pracę i zapewniać pomoc tym, którzy zostają z tyłu Kultura Toyoty, która obejmuje całą firmę, stanowi podstawę jej sukcesu jako globalnego lidera pod względem doskonałości operacyjnej. Aby pomóc innym firmom stać się „Toyotą” w ich branży, autorytety w zakresie Toyoty – Jeffrey Liker oraz Michael Hoseus – przedstawiają tajniki tworzenia i utrzymywania kultury nakierowanej na ludzi, która zapewnia spójny rozwój, innowację, zyskowność i doskonałość. Dzięki pełnemu dostępowi do dyrektorów, menedżerów i fabryk na całym świecie, autorzy mogą pokazać, w jaki sposób każda firma może zbudować kulturę ciągłego doskonalenia, poprzez: przyciąganie, rozwijanie i angażowanie wyjątkowych osób zachęcanie do rozwiązywania problemów na wszystkich poziomach organizacji sprawianie, by kierownictwo stawało się odpowiedzialne przed pracownikami inspirowanie pracowników do tego, by angażowali się na rzecz firmy, rodziny i społeczeństwa zmianę działu HR w arbitrów uczciwego i spójnego postępowania wykorzystywanie odgórnego i oddolnego procesu planowania w celu angażowania wszystkich w proces osiągania przełomowych celów. Książka oferuje wgląd w fascynującą kulturę Toyoty ze zwróceniem szczególnej uwagi na niuanse procesu przenoszenia i odtwarzania tej kultury w różnych zakładach i biurach na całym świecie. Te wyjątkowe szczegóły są właśnie tym, czego potrzebuje Twoja firma, aby móc skorzystać z doświadczeń Toyoty. O AUTORACH JEFFREY K. LIKER, autor bestsellera Droga Toyoty, jest profesorem inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan, a także współwłaścicielem firmy konsultingowej Optiprise. MICHAEL HOSEUS jest dyrektorem wykonawczym organizacji typu non-profit Center for Quality People and Organizations. Wcześniej przez 12 lat pracował w zakładzie Toyoty w Georgetown w stanie Kentucky jako lider grupy, kierownik montażowni oraz dyrektor działu HR. OPINIE Toyota pokazuje jak wykorzystać swój potencjał, aby być organizacją uczącą się, jak kroczyć codziennie drogą Kaizen. Toyota jest wzorcem i źródłem inspiracji dla wielu z nas. Książka KULTURA TOYOTY. SERCE I DUSZA FILOZOFII TOYOTY to ważna pozycja, dzięki której mamy szansę lepiej zrozumieć fenomen Toyoty i zainspirować się do poszukiwania własnej drogi. - Mariusz Bryke, KAIZEN Institute Polska Fragment książki       WPROWADZENIE       Mam niewątpliwą przyjemność w bardzo krótkim czasie pisać już drugie wprowadzenie do książki, która traktuje o japońskim podejściu do zarządzania. Asystowałem przy „polskich narodzinach" dwóch książek: GEMBA Kaizen i Kaizen: Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, autorstwa uznanego autorytetu w obszarze kaizen, pana Masaakiego Imai. Z niezwykłym szacunkiem odnoszę się również do książek Jeffreya Likera: Droga Toyoty i Toyota Talent. Wszystkie te pozycje charakteryzuje jedna wspólna cecha - odniosły niezwykły sukces na rynku światowym, znajdując odbiorców we wszystkich kręgach kulturowych.       Mój dylemat, o którym pisałem parę lat temu w innym wprowadzeniu do książki — czy polski rynek zaaprobuje japońską filozofię zarządzania — nie jest już aktualny. To bardzo dobra wiadomość. Droga kaizen, którą kroczy Toyota, a za nią niezliczona rzesza innych firm, obroniła się sama.       Jednakże nie wystarcza sama filozofia, potrzebne są również narzędzia. Toyota od samego początku, czyli od roku 1926 (moment narodzin firmy produkującej automatyczne krosna) narzędzia te wymyśla i rozwija. Zostały one zebrane i są znane pod nazwą „system produkcyjny Toyoty" (TPS). System ten jest wzorcem dla każdej firmy, która podejmuje działania w obszarze doskonalenia procesów produkcyjnych i administracyjnych. Okazuje się jednak, że wzór jest niedościgły. Prosta próba kopiowania TPS jest daremnym zabiegiem. Nikomu na świecie nie udało się jeszcze dokonać operacji kopiowania i uzyskać 100% skuteczności oryginału.       Filozofia i narzędzia to jednak tylko część kultury Toyoty. Trzecim brakującym ogniwem są ludzie. „Ludzie są sercem i duszą drogi Toyoty" — ten cytat z książki jest kluczem do zrozumienia, czym naprawdę jest TPS i którędy naprawdę wiedzie droga Toyoty.       Ta książka jest próbą przedstawienia podejścia firmy do jednego z trzech najważniejszych czynników sukcesu Toyoty — do ludzi, czyli pracowników tej firmy. To czynnik złożony i nie można go skopiować. Stąd autorzy starają się, aby ich czytelnicy zrozumieli podejście Toyoty i na tej podstawie opracowali własne rozwiązania. To ważne, by zrozumieć, dlaczego zasadniczym strumieniem wartości w firmie jest strumień wartości kapitału ludzkiego, a także zobaczyć i pojąć, jak przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie pracowników wspomaga proces produkcji na najwyższym poziomie.       Książka traktuje o kulturze, a ona nie bardzo da się zmierzyć czy uchwycić w całej rozciągłości. Żeby dogłębnie zrozumieć tę materię, należałoby wniknąć w umysły pracowników Toyoty, postawić się w roli pracownika linii, który korzysta z możliwości użycia andon, czyli zatrzymuje linię produkcyjną, bo dostrzegł nieprawidłowość. Jak bardzo złożona musi być argumentacja wewnętrzna pracownika, pchająca go do takiego kroku? Autorzy podjęli się niezwykle karkołomnego i odpowiedzialnego zadania, aby w sposób czytelny i przejrzysty pokazać czytelnikowi kulturę firmy, stanowiącą przedmiot „westchnień" naśladowców. W jaki sposób to zrobili?       W pięciu odsłonach konsekwentnie wyprowadzają oni pewien „model" kultury.       Sam początek, czyli rozważania na temat teorii kultury, zakończyli istotną konkluzją. Łamanie konwencjonalnych sposobów myślenia w Toyocie nie jest rezultatem wprowadzenia programu szczupłej produkcji czy sześć sigma. Proces ten odbywa się dzięki pracownikom, którzy przez całą swoją karierę szkolą się i doskonalą.       Autorzy przedstawiają dwa kluczowe strumienie wartości w firmie: strumień wartości produktu i strumień wartości kapitału ludzkiego. Przyrównują je do DNA drogi Toyoty. Bodaj najważniejszą konkluzją jest tutaj to, że obydwa te strumienie spotykają się w procesie rozwiązywania problemów, który w Toyocie jest doprowadzony do perfekcji. Wszyscy pracownicy koncernu doskonale rozumieją, że proces ten jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy i kluczowym elementem decydującym o wyjątkowości Toyoty.       W kolejnej odsłonie autorzy zwracają uwagę czytelnika na sposób, w jaki Toyota wspiera strumień wartości kapitału ludzkiego. Główny nacisk kładą na sferę komunikacji. Dowodzą, że jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy są przemyślane systemy komunikacji (formalnej i nieformalnej), stanowiące podstawę otwartej i szczerej dyskusji pracowników. Stąd już tylko krok do efektywnego systemu sugestii i ciągłego kaizen w firmie. Pozwolicie państwo, że przytoczę tylko dwa wskaźniki z jednego z zakładów Toyoty: 90 000 sugestii, 90% wdrożonych... w ciągu roku.       Jednym z obszarów, w których szczególnie uwydatniają się różnice między kulturą Wschodu i Zachodu, jest obszar działań Toyoty na rzecz bezpiecznego i sprawiedliwego miejsca pracy, czy nagród i uznania. Autorzy przybliżają czytelnikowi posunięcia działu HR, skutkujące bardzo niskimi współczynnikami rotacji i absencji pracowników. Jednym z ważniejszych spostrzeżeń jest to, że pracownicy tego działu spędzają znacznie więcej czasu na poziomie gemba (czyli z pracownikami liniowymi) niż w swoich biurach, przez co znacznie lepiej rozumieją potrzeby i motywacje pracowników. Dużo miejsca Liker i Hoseus poświęcają również systemowi hoshin kanri, czyli procesowi planowania celów firmy. Proces, który pozwala wszystkim poziomom organizacji — od roboczego po najwyższe kierownictwo — na uczestnictwo w kształtowaniu celów korporacyjnych, odzwierciedla jednoznacznie jedną z kluczowych wartości Toyoty, jaką jest szacunek wobec wszystkich ludzi w firmie.       Jaka główna konkluzja przychodzi mi na myśl po przeczytaniu tej książki? Z pewnością to, że próba skopiowania wszystkich aspektów kultury Toyoty jest zadaniem niewykonalnym, ale też niepotrzebnym. Każda firma działa w innych warunkach i powinna skupić się na solidnym zbudowaniu podstaw własnej kultury. Toyota pokazuje, jak wykorzystać swój potencjał, aby zostać organizacją uczącą się i kroczyć codziennie drogą kaizen. Toyota jest wzorcem i źródłem inspiracji dla wielu z nas. Książka Jeffreya Likera i Michaela Hoseusa to ważna pozycja, dzięki której mamy szansę lepiej zrozumieć fenomen Toyoty i zacząć poszukiwanie własnej drogi.       Mariusz Brykę KAIZEN Institute Polska       Wrocław, 01.09-2009 Kultura ToyotySpis treści Podziękowania 7 Przedmowa do wydania polskiego 12 Wprowadzenie 15 Słowo wstępne 18 Od drogi Toyoty po kulturę Toyoty 21 CZĘŚĆ I Na czym polega kultura Toyoty? 27 ROZDZIAŁ l. Tajemnica sukcesu Toyoty kryje się w jej kulturze - DNA firmy 29 ROZDZIAŁ 2. Model systemu ludzkiego (ang. human system model) 66 ROZDZIAŁ 3. Droga Toyoty + środowisko lokalne + cel = sukces__ 85 CZĘŚĆ II Strumień wartości kapitału ludzkiego 115 ROZDZIAŁ 4. Przyciąganie kompetentnych i zdolnych pracowników 117 ROZDZIAŁ 5. Rozwijanie kompetentnych i zdolnych pracowników 151 ROZDZIAŁ 6. Angażowanie kompetentnych i chętnych pracowników w proces ciągłego doskonalenia 203 ROZDZIAŁ 7. Inspirowanie ludzi w taki sposób, by byli zaangażowani na rzecz firmy, rodziny i społeczeństwa 252 CZĘŚĆ III Procesy wspierające ludzi 295 ROZDZIAŁ 8. Grupy robocze i zespołowe rozwiązywanie problemów 298 ROZDZIAŁ 9. Czyste i bezpieczne miejsce pracy 337 ROZDZIAŁ 10. Dwustronna komunikacja i zarządzanie wizualne 371 ROZDZIAŁ 11. Przywództwo służebne 404 CZĘŚĆ IV Organizacyjne procesy wspierające 431 ROZDZIAŁ 12. Zaangażowanie i narzędzia służące utrzymaniu stabilnego zatrudnienia 434 ROZDZIAŁ 13. Sprawiedliwe i spójne zasady oraz praktyki działu HR 461 ROZDZIAŁ 14. Powolny proces awansowania i nagradzanie członków zespołu 491 ROZDZIAŁ 15. Hoshin kanri i system zarządzania rozwojem obszaru produkcyjnego 538 CZĘŚĆ V Czego można nauczyć się od Toyoty na temat rozwoju szczupłej kultury 577 ROZDZIAŁ 16. Ulepszanie kultury firmy w Toyota Motor Sales __ 581 ROZDZIAŁ 17. Historie marek Lexus i Scion 602 ROZDZIAŁ 18. Rozwijanie kultury firmy i pracowników w celu zapewnienia długofalowego, obopólnego dobrobytu 626
Okładka książki Klucz do VITO. Dotrzeć do ważnego klienta...

49,90 zł 39,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autor bestsellera Selling to VITO powraca, prezentując strategię pozwalającą odszukać VITO i zwrócić jego uwagę. Kim jest VITO? VITO  to bardzo ważny członek firmy, który posiada zwierzchnictwo nad wszystkimi jej  pracownikami. To on decyduje, czy proponowana przez ciebie transakcja zostanie zawarta. Jeśli nie przekonasz VITO, sprzedaż nie dojdzie do skutku, bez względu na to ilu szeregowych pracowników, stażystów i ekspertów twierdzi, że to znakomity pomysł. Czy kiedykolwiek w tajemniczy sposób straciłeś "pewnego" klienta? Stało się tak najprawdopodobniej dlatego, że VITO, którego nigdy wcześniej nie widziałeś wspomniał komuś, że twoja oferta nie wydaje się atrakcyjna. W ten sposób w ciągu dziesięciu sekund stałeś się radioaktywny dla pozostałych pracowników przedsiębiorstwa. Jeśli VITO dojdzie do wniosku, że warto zainteresować się tym co masz do zaproponowania, transakcja będzie miała miejsce. Nie ma tu znaczenia ilu vice prezesów, stałych dostawców czy krewnych aktualnego partnera handlowego firmy uważa to za fatalną decyzję. VITO musi być po twojej stronie. Z tej książki dowiesz się jak to osiągnąć. O AUTORZE Anthony Parinello w roku 1995 rozpoczął rewolucję w świecie handlu, tworząc własną markę o nazwie VITO Selling™. Została ona wdrożona przez większość przedsiębiorstw znajdujących się na liście Fortune 100 oraz ponad półtora miliona handlowców, pozwalając im w krótszym czasie zawierać większą liczbę transakcji. OPINIE Bez względu na to ile obecnie zarabiasz na dokonywanych transakcjach, z tej książki dowiesz się jak zarobić dwa razy więcej, błyskawicznie docierając do VITO. - Brian Tracy, autor książki Droga do bogactwa. Jeśli, podobnie jak ja, uważasz że kluczowym elementem handlu jest dotarcie do najważniejszego decydenta, powinieneś przeczytać tę książkę. Anthony Parinello opanował tę technikę do perfekcji i jest znakomitym nauczycielem. - Warren Greshes, międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie handlu i rozwoju osobistego, gospodarz programu radiowego So Who’s Stopping You?  w radiu World Talk. Tony Parinello osiągnął kolejny sukces! Zdobądź wiedzę, która pozwoli ci zostać profesjonalistą. Zrób dziesięć kroków do biura VITO. - Tom Hopkins, autor książki Sztuka sprzedawania. Tony hojnie obdarowuje czytelnika swą bogatą wiedzą, nie pomijając żadnych szczegółów. Wykazuje się ogromnym poczuciem humoru, empatią oraz głębokim zrozumieniem specyfiki pracy w dziedzinie handlu. Nie polecam tej książki jedynie tym, którzy już teraz nie są w stanie obsłużyć wszystkich otrzymywanych zamówień. - Dave Stein, autor książki How Winners Sell.
Okładka książki Zarządzanie XXI wieku - wyzwania

59,90 zł 47,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W tej książce Drucker rozważa, jakie prognozy przyszłości biznesu i zarządzania są racjonalne, a jakie nie. Pisze, na co menedżerowie muszą przygotować się w XXI wieku. Omawia sprawy najważniejsze, które stanowią "być albo nie być" organizacji w obecnym stuleciu. Dziś potrzebne są nowe paradygmaty zarządzania, ponieważ świat przechodzi zmiany dużo bardziej radykalne niż te w wieku dziewiętnastym i dwudziestym. Jak pisze sam Drucker: „Każda organizacja działa w oparciu o własną Teorię Biznesu, czyli zbiór podstawowych założeń. (..) Strategia służy przekształceniu owej własnej Teorii Biznesu w wydajność (...) w wysoce nieprzewidywalnym środowisku. (...) Ale na czym oprzeć strategię w XXI wieku, w epoce gwałtownych zmian i całkowitej nieprzewidywalności? Czy istnieją jeszcze jakieś założenia, na których można spokojnie budować strategię organizacji, zwłaszcza biznesowej? Czy są jeszcze jakieś pewniki? Owszem. Wydaje się, że istnieje co najmniej pięć zjawisk, które można uznać za pewniki. Kłopot w tym, że są one zdecydowanie odmienne od tych, na których przywykliśmy do niedawna budować strategie”. — Fragment książki O AUTORZE Urodzony w Wiedniu w roku 1909, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005 w Claremont. OPINIE Odpowiedzialność za podejmowanie decyzji to codzienność współczesnego menedżera. Warto mieć pewność, że będą one właściwe. Pewność tę zyskasz tylko dzięki doświadczeniu lub zdobytej wiedzy. Przekonaj się więc, jak podejmować trafne decyzje, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek Petera Druckera. Autor pisze o nowych paradygmatach zarządzania, rewolucji informacyjnej, liderach zmian i wyzwaniach przed nimi stojących. O trudnych pytaniach i niełatwych odpowiedziach, o zasadach, które dadzą ci siłę, pewność siebie i przewagę nad konkurencją. Zarządzanie XXI wieku. Wyzwania to obowiązkowa lektura w szybko zmieniającym się świecie biznesu. - Jarosław Waśkiewicz, dyrektor generalny Pomorski-Biznes.pl Ten wielki myśliciel i wizjoner jeszcze raz udowodnił, że potrafi dostrzec i objaśnić złożone relacje we wszechogarniającym chaosie nowych zjawisk i trendów. Lektura obowiązkowa. - Library Journal Peter F. Drucker opisuje nowe paradygmaty zarządzania oraz zmiany w podstawowych założeniach na temat praktyki i teorii zarządzania. Zarządzanie.XXI wieku - wyzwania to wnikliwe i błyskotliwe spojrzenie na bieżące trendy gospodarcze, społeczne i kulturowe, które już niebawem zaczną kształtować nasze rozumienie organizacji i jednostki jako części tej struktury. Głęboka wiedza, bogate doświadczenie, uważna analiza i trafny osąd – te cechy pisarstwa Druckera znamy i cenimy od lat. - Harvard Business Review
Okładka książki Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu..

69,90 zł 55,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym Księga mądrości, która pomoże ci wygrywać w biznesie i w życiu prywatnym. Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film Piękny umysł i zacząłeś się zastanawiac, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia. Ta książka powie, jak to zrobić. •    Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać? •    A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja firma powinna zareagować na cięcie cen rywala? •    Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych? Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szcześcia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać, takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować. Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier. Dzięki wieloletnim doświadczeniom w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów. Sztuka strategii pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o filmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na e-Bay’u, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń. Dzięki lekcjom zawartym w książce, dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom. Dzięki teorii gier nauczysz się strategicznego myślenia i zaczniesz je z powodzeniem stosować w swoim życiu. To sztuka przechytrzenia przeciwnika, gdy wiemy, że on próbuje zrobić to samo. To sztuka rozpoznania prawdziwych intencji innych na podstawie tego, co robią, a nie tylko mówią. To sztuka przewidywania, jak postąpią inni, pozwalająca ci z wyprzedzeniem wybrać najlepsze działanie. W ten sposób nikt cię nie zaskoczy. I wreszcie, równie ważne, to sztuka współpracy z innymi, nawet gdy ich pobudki są czysto egoistyczne. O AUTORACH Avinash Dixit wykłada ekonomię na Uniwersytetcie Princeton. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Johna J.F. Sherrerda. Barry Nalebuff wykłada ekonomię w Yale School of Management. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Miltona Steinabacha.  .Dixit jest jednym z najwybitniejszych naukowców i wykładowców wśród ekonomistów. Nalebuff wykorzystuje teorię gier w pracy konsultanta. Jest również współzałożycielem jednej z najprężniej rozwijających się firm w Stanach Zjednoczonych – Honest Tea. OPINIE Gdy już przeczytasz tę fantastyczną książkę, będziesz znał całkowicie nowe i wielce przebiegłe sposoby podejmowania decyzji. Anegdoty i przykłady w niej zawarte zadziwią cię. – Sylvia Nasar, autorka Pięknego umysłu Przez lata zadawano mi te same pytania – co przeczytać, aby nauczyć się lub choć poznać teorię gier. Wreszcie wybrałem Myślenie strategiczne Dixita i Nalebuffa. Teraz mogę polecić z jeszcze większym entuzjazmem ich cudownie genialną nową książkę. A jeśli już znacie teorię gier, po prostu się nią cieszcie. – Thomas C. Shelling, laureat nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii w roku 2005
Okładka książki Deszcz zamówień

69,90 zł 60,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

SPRZEDAWAJ JAK ZAWODOWIEC! W najnowszym wydaniu swojej klasycznej już książki, Deszcz zamówień, Ford Harding pokazuje krok po kroku, jak możesz prawdziwym asem w sprzedaży usług twojej firmy – nawet jeśli nigdy w życiu nie zajmowałeś się sprzedażą żadnych produktów. Ten przejrzysty, pełen łatwych do zastosowania strategii i wskazówek podręcznik podpowiada ci, jak: • Pisać artykuły do pism branżowych • Odbywać wizyty akwizycyjne i dzwonić „w ciemno” jak zawodowy sprzedawca • Prowadzić networking, by zbudować trwałą bazę klientów • Opracować skuteczną strategię sprzedaży Dzięki tej książce opanujesz umiejętności z zakresu marketingu i sprzedaży, potrzebne, by przetrwać i świetnie prosperować – transakcja po transakcji. Profesjonalistę, który znakomicie radzi sobie ze zdobywaniem nowych zleceń i klientów, uważa się za więcej niż tylko sprzedawcę. Jego specjalne zdolności mają wpływ na styl życia firmy, tego małego społeczeństwa, którego jest on częścią. Rainmaker - ten, który sprowadza do firmy deszcz zamówień i pozwala jej kwitnąć - to trafny tytuł dla osoby wnoszącej tak istotny wkład. Jeśli rozwiniesz odpowiednie umiejętności; jeśli potrafisz zrozumieć, że marketing to gra liczbowa, w której trzeba zaliczyć wiele drobnych porażek, żeby później wygrać; jeśli umiesz narzucić sobie dyscyplinę potrzebną do utrzymania się na rynku; jeśli potrafisz dopingować siebie aż do osiągnięcia sukcesu - to ty także możesz zostać rainmakerem. O AUTORZE Ford Harding jest prezesem firmy Harding & Company, która zajmuje się szkoleniem profesjonalistów w zdobywaniu nowych klientów. Jego książki to lektura obowiązkowa niezbędna do uzyskania certyfikatu Society for Marketing Professional Services. Publikował m. in. w „Harvard Business Review” i „Wall Street Journal”. Mieszka w Maplewood, w stanie New Jersey. OPINIE Koncepcje Forda Hardinga są innowacyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne i wykonalne. Przedstawia bardzo przejrzystą formułę przyciągania nowych klientów. Ta książka to ważne źródło informacji dla każdego profesjonalisty, który chce rozwinąć swoje w tym zakresie umiejętności. – David Nadler, wiceprezes Marsh & McLennan Companies
Okładka książki Asertywność

39,90 zł 27,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Test: sprawdź swoją asertywność Popraw swoją samoocenę Wyzwól się spod presji, jaką wywierają na ciebie inni
Okładka książki Menedżer skuteczny

59,90 zł 47,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przedmowa Skuteczność menedżerska zainteresowała mnie po raz pierwszy we wczesnych latach II wojny światowej. Niektórym z ludzi ściąganych podczas wojny z cywilnych stanowisk w biznesie do rządowych agend Waszyngtonu wiodło się jako administratorom doskonale. Innych, w założeniu nie mniej zdolnych czy doświadczonych, frustrowały niepowodzenia. Nikt nie potrafił wyjaśnić, dlaczego się tak działo. I nikt nic o tym problemie nie wiedział. Od owego czasu, świadom już istnienia menedżerów skutecznych, obserwowałem tych, których zdarzyło mi się spotkać, żeby dowiedzieć się, co też menedżerską efektywność określa. Dopiero w długie lata później miałem okazję zsumować te obserwacje. W roku 1959 czy 1960 mój stary przyjaciel, Thomas D. Morris (wówczas jeden z wicedyrektorów budżetu, a od 1961 roku wysoce skuteczny zastępca Sekretarza Obrony), zaprosił mnie, bym mówił o efektywności do grupy wyższych urzędników administracji w rządzie federalnym. Przyjąłem to zaproszenie z niemałym oporem. To, co miałem do powiedzenia na ten temat, wydawało mi się oczywiste, jeśli nie wręcz banalne. Aliści ku mojemu zdziwieniu audytorium złożone z doświadczonych menedżerów najwyższego szczebla odebrało te moje oczywistości jak rewelacyjne odkrycia. I ciągle jeszcze otrzymuję prośby o kopie tej prelekcji. Od owego czasu starałem się systematycznie studiować, co też robią takiego skuteczni menedżerowie, czego my, reszta (włącznie z niżej podpisanym), nie robimy, i czego unikają z tego, co my jesteśmy skłonni robić. W tej książce przedstawiam, do czego doszedłem. Najważniejsze w niej jest to, że efektywności można się nauczyć, oraz to, że trzeba się jej uczyć. Nie przychodzi sama z siebie. To pewna praktyka, którą można opanować. Za cel mojej książki przyjąłem ukazanie w prostej formie elementów tej praktyki. Ta książka stanowi „pierwsze słowo" na ten temat. A przynajmniej nie potrafiłem znaleźć, szeroko przeszukując literaturę, żadnych innych rozważań na temat skuteczności menedżera. Wierzę jednak głęboko, że nie będzie to „słowo ostatnie". Potrzebujemy o menedżerskiej skuteczności wszelkiej wiedzy, jaką możemy uzyskać. Od tego zależy przyszłość instytucji naszego społeczeństwa - równie dobrze agend administracji państwowej, jak korporacji biznesu, laboratoriów badawczych, wielkich wyższych uczelni, nowoczesnych szpitali czy też nowoczesnych sił zbrojnych lub lotnictwa. Od skuteczności menedżerów zależy więc nasz osobisty dobrobyt, w ostat- niej zaś instancji - nasza zdolność przeżycia. A choć efektywności można się nauczyć, daleko nam do tego, by skuteczni menedżerowie byli czymś powszechnym. Ta książka, mam nieśmiałą nadzieję, spowoduje, że zdolni ludzie zajmujący się kierowaniem zechcą stać się w pełni na tym polu skuteczni. Peter F. Drucker Montclair, New JerseySpis Treści: Rozdział l Efektywności można się nauczyć Rozdział 2 Poznaj swój czas Rozdział 3 Co mogę wnieść do tej organizacji? Rozdział 4 Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich Rozdział 5 Najpierw to, co pierwsze Rozdział 6 Co się składa na podejmowanie decyzji Rozdział 7 Decyzje skuteczne Wnioski: Efektywności trzeba się nauczyć
Okładka książki 7 rodzajów inteligencji. Odkryj je w sobie i...

39,90 zł 27,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Odkryj je w sobie i rozwijaj Książka, dzięki której ludziom łatwiej będzie odkryć i uwolnić swój intelektualny potencjał. Howard Gardner, Ph.D., autor książki Inteligencje wielorakie 7 rodzajów inteligencji to książka, która wprowadzając cię w tajniki pionierskiej teorii inteligencji wielorakich, zmieni twoje postrzeganie inteligencji. Wersja zaktualizowana i rozszerzona zawiera także informacje na temat dwóch nowych typów inteligencji. Dzięki lekturze tego niezwykłego opracowania przekonasz się, że mądrym można być na wiele różnych sposóbów. Dowiesz się również, jak możesz wykorzystać swoje kompetencje w codziennym życiu. •    Inteligencja słów, czyli wyrażanie własnej inteligencji językowej •    Inteligencja obrazów, czyli myślenie za pomocą oczu •    Inteligencja dźwięków, czyli maksymalne wykorzystanie talentu muzycznego •    Inteligencja ciała, czyli wykorzystanie kompetencji kinestetycznych •    Inteligencja logiczna, czyli oszacowanie kompetencji matematycznych i naukowych •    Inteligencja społeczna, czyli korzystanie z wyczucia relacji międzyludzkich •    Inteligencja własnego ja, czyli rozwijanie potencjału intrapersonalnego •    Inteligencja przyrodnicza, czyli bliskość z naturą •    Inteligencja egzystencjalna, czyli określenie własnego stosunku do spraw ostatecznych W tej książce znajdziesz: •    Listy, za pomocą których zidentyfikujesz swoje najsilniej i najsłabiej rozwinięte inteligencje •    Analizy, które pozwolą ci dopasować  inteligencje do celów zawodowych •    Techniki i narzędzia, dzięki którym będziesz mógł rozwijać swoje wyjątkowe zdolności •    Strategie przezwyciężania trudności w uczeniu się O AUTORZE THOMAS ARMSTRONG, Ph.D., jest autorem siedmiu książek, w tym The Myth of the ADD Child, In Their Own Way oraz Awakening Your Child’s Natural Genius. Pracując jako nauczyciel edukacji specjalnej, opublikował na łamach takich czasopism jak „Ladies’ Home Journal” czy „Family Circle” liczne artykuły na temat wychowania i edukacji. Mieszka w Sonoma County w Kalifornii.
Okładka książki The Art of Woo Inteligentna perswazja w biznesie

69,90 zł 45,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

G. Richard Shell i Mario Moussa wiedzą, na czym polega problem trudnego szefa i jakiego wysiłku wymaga przeforsowanie inicjatywy w hierarchicznej organizacji. Doradzali tysiącom menedżerów i przestudiowali dzieje najsłynniejszych osób posiadających wybitną umiejętność perswazji – od Abrahama Lincolna, Johna D. Rockefellera Jr. o do Andy’ego Grave, Sama Waltona i Bono. Ich czterostopniowy proces zwany „Woo” jest systematyczną, powtarzalną strategią sprzedawania pomysłów. „Woo” to zdolność zyskiwania przychylności ludzi bez przymuszania, przy użyciu jedynie inteligentnej perswazji opartej na wzajemnej zależności. Jest to sekret sukcesu w relacjach z współpracownikami i klientami. Pokazuje także, jak menedżerowie korzystają z tej strategii do osiągania celów w swojej codziennej pracy. Shell i Moussa zaczynają podróż od dwóch technik samooceny, które pomogą ci odnaleźć w sobie talent do perswazji. Następnie pokażą, jak zastosować swoje wyjątkowe zdolności w interakcjach z innymi. Twoje „Woo IQ” wynika ze znajomości swoich mocnych stron i korzystania z nich we właściwym czasie z właściwymi ludźmi. Nieważne, czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem, lubisz konkurować czy współpracować, jesteś bardziej intelektualistą czy praktykiem, odkryjesz, że Woo poprawi twoje umiejętności perswazji w każdym obszarze życia. Być może wolałbyś korzystać z książki Sun Tzu The Art Of War (Sztuka Wojenna) aby pokonać swoich wrogów. Jednak jeżeli wolisz przeciągnąć ich na swoją stronę, wybierz The Art Of Woo.
Okładka książki Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów

49,90 zł 39,39 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

szczerość, zaufanie, jasne zasady W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze. W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie. Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą. O AUTORACH Warren Bennis jest autorem książek Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwa oraz Organizing Genius (napisanej wspólnie z Pat Ward Biederman). Jest profesorem zarządzania na University of Southern California oraz prezesem rady Center for Public Leadership przy Uniwersytecie Harvarda. Pracował jako konsultant dla wielu firm z listy najlepszych magazynu „Fortune”, współpracując z wieloma światowej klasy liderami. Mieszka w Santa Monica w stanie Kalifornia. Psycholog Daniel Goleman jest autorem wielu opracowań, między innymi przełomowych i bestsellerowych książek Inteligencja emocjonalna oraz Inteligencja społeczna. Jest jednym z dyrektorów Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations, działającej przy Rutgers University. James O’Toole jest profesorem etyki biznesu w Daniels College of Business na University of Denver. Jest autorem siedemnastu książek, między innymi Leading Change, The Executive’s Compass czy Creating the Good Life. Patricia Ward Biederman pracowała dla „Los Angeles Times”, zdobywając nagrody za reportaże i felietony. Od wielu lat współpracuje z Warrenem Bennisem, z którym napisała książkę Organizing Genius: The Secrets of Creative Collaboration. OPINIE Dziś, kiedy struktury organizacji stają się coraz bardziej płaskie, a dostęp do wiedzy dla szeregowych pracowników jest podstawą motywowania i spajania ich z firmą, coraz częściej pojawia się temat przejrzystości organizacji. Obecnie informacje przebiegają wieloma kanałami w zawrotnym tempie w wymiarze globalnym. Praca nad otwartą komunikacją i szczerością w organizacji to ważne zadanie współczesnych przywódców i liderów. Jak sobie z tym radzą i jakie mogą napotkać trudności – o tym właśnie traktują eseje zawarte w tej książce. - Katarzyna Berenda-Ratajczyk, członek zarządu BIGRAM SA
Okładka książki Dziesięć przykazań w biznesie

39,90 zł 24,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„W ciągu całego swojego życia zawodowego nigdy nie byłem w stanie opracować zbioru reguł na gwarantowany sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, nie mówiąc już o tak dynamicznej i zmiennej sferze, jaką jest biznes. Jednak mogę spokojnie opowiedzieć o tym, co robić, aby ponieść porażkę. Zapewniam, że każdy, kto zastosuje moje rady, z pewnością będzie wybitnym nieudacznikiem” Dziesięć przykazań w biznesie to lekka i humorystyczna książka, która ma być ostrzeżeniem dla każdego lidera. Tę swoistą biblię napisał szanowany i podziwiany biznesmen i doradca, z którego słowami liczą się szerokie kręgi wybitnych ludzi. Wielu mówców i pisarzy chętnie dzieli się swoimi radami, jak odnieść sukces w biznesie. Guru sukcesu są wszędzie, jednak żaden z nich nie może dać gwarancji, gdyż nie ma prostej instrukcji, która zapewni sukces. Tego samego nie można jednak powiedzieć o porażce. Porażkę ponieść łatwo. Istnieje dziesięć podstawowych błędów, ciągle popełnianych przez firmy i osoby. Ponieważ dają one całkowitą gwarancję porażki, powinny zostać wyryte w kamieniu. Don Keough, który wiele widział i słyszał w czasie swojej sześćdziesięcioletniej kariery, nazywa je dziesięcioma przykazaniami nieudacznika. Można wśród nich znaleźć takie oto rady: nie podejmuj ryzyka, bądź nieelastyczny, uwierz w swoją nieomylność, całkowicie zawierz ekspertom, obawiaj się przyszłości. Jeśli chcesz uniknąć pułapek, w które wpada wiele firm i osób na różnych stanowiskach, koniecznie przeczytaj tę książkę. Nauczysz się, czego robić nie powinieneś. „Don posiada zdolność upraszczania drogi, przedzierania się szybko przez biurokratyczną mgłę. Jego zasada brzmi: Ma być prosto. To również moja zasada” – z przedmowy Warrena Buffetta.
Okładka książki Zarządzaj swoim czasem

29,90 zł 23,85 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

NIEZBĘDNE RADY, JAKICH POTRZEBOWAŁEŚ, BY DOBRZE SIĘ ZORGANIZOWAĆ I DZIAŁAĆ! Przeczytaj tę książkę od początku do końca lub skup się na konkretnych zagadnieniach, by uzyskać poprawę. Zmodyfikuj swój obecny system lub zaprojektuj coś zupełnie nowego. Każdy znajdzie tu coś, co pomoże mu odnieść sukces. Dowiesz się: Na co naprawdę poświęcasz swój czas (i rozstaniesz się ze złudzeniami). Jak zastosować 5 łatwych metod, by uwolnić się od nadmiaru rzeczy. Jak w sposób natychmiastowy zbudować silną samodyscyplinę. Dlaczego odkładanie spraw na później nie zawsze jest rzeczą złą Jak poradzić sobie z 10 największymi „złodziejami czasu”. O AUTORACH PAMELA DODD jest psychologiem organizacyjnym, posiada doświadczenie związane z zagadnieniami rozwoju przywództwa uzyskane w jednej z firm z listy Fortune 500. Była także redaktorem American Society for Training and Development, zajmując się organizacjami uczącymi się. DOUG SUNDHEIM jest coachem kadry zarządzającej, z doświadczeniem w rozwoju biznesu w branży reklamowej i konsultingowej. To przedsiębiorca z krwi i kości, założył 100-osobową firmę cateringową, mając 21 lat. Spis Treści Część I. Skup się 1. Napisz to 2. Odkryj, co dla ciebie znaczy czas 3. Określ swoje wartości 4. Stwórz wizję Część II. Planuj 5. Zastosuj Osobisty System Planowania 6. Wyznacz cele 7. Planuj wstecz 8. Nadaj priorytety Część III. Organizuj 9. Znajdź miejsce na wszystko 10. Utrzymuj porządek na biurku Część IV. Podejmij działanie 11. Pokonaj odkładanie spraw na później 12. Naucz się mówić „nie" 13. Bądź punktualny 14. Ogranicz przeciążenie informacjami 15. Ogranicz zakłócenia do minimum 16. Rób jedną rzecz, nie kilka naraz 17. Podejmuj ryzyko 18. Deleguj więcej/lepiej 19. Organizuj lepsze spotkania 20. Komunikuj się strategicznie Część V. Ucz się 21. Eksperymentuj 22. Analizuj i zastanów się 23. Udzielaj i przyjmuj informacje zwrotne 24. Mierz wyniki 25. Zarządzaj stresem i dobrym samopoczuciem
Okładka książki Przejrzystość w biznesie

39,90 zł 34,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze. W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie. Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą.
Okładka książki Radość życia

29,90 zł 18,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Prosta Historia Freda - człowieka, który zmienił na lepsze życie wielu ludzi W swojej nowej, inspirującej książce Radość życia mówca motywacyjny Mark Sanborn przytacza prawdziwą historię Freda – listonosza, który wykonuje swoją pracę z pasją i autentycznie troszczy się o swoich klientów. Z tego powodu stale „nadkłada drogi” dostarczając ludziom pocztę – a czasem i czuwając nad ich domami – i traktując każdego napotkanego człowieka jak przyjaciela. Tam, w czym inni widzą być może wyłącznie monotonną harówkę, Fred dostrzega okazję, by wnieść w życie tych, którym służy, coś pozytywnego. Wszyscy spotykamy w naszym życiu ludzi takich jak Fred. W Radości życia Mark Sanborn wskazuje proste kroki, które każdy z nas może podjąć, aby przemienić własne życie ze zwykłego – w niezwykłe. Sanborn, poprzez historie o Fredzie i innych jemu podobnych ludziach, przedstawia cztery podstawowe zasady, które pomogą ci wnieść świeżą energię i kreatywność do twojego życia i pracy: • codziennie dokonywać pozytywnych zmian, • odnosić większe sukcesy poprzez budowę silnych więzi, • tworzyć prawdziwą wartość dla innych osób, nie wydając przy tym ani grosza, • nieustannie wymyślać siebie na nowo. Postępując zgodnie z tymi zasadami oraz ucząc się od innych „Fredów”, a także nauczając innych ludzi, jak nimi być, i ty możesz odnieść sukces w pracy i uczynić swoje życie nadzwyczajnym. Jak wyjaśnia Mark Sanborn, każdy z nas ma potencjał do bycia Fredem. Z Radości życia dowiesz się, jak go wykorzystać. O AUTORZE MARK SANBORN, autor książki I Ty możesz zostać liderem, jest cieszącym się uznaniem na arenie międzynarodowej autorem książek, mówcą motywacyjnym oraz prezesem Sanborn Associates, Inc. – studia pomysłów zajmującego się szkoleniem przywódców. OPINIE Radość życia to inspirująca, przejmująca przypowieść o sukcesie. Opowiada o dawaniu z siebie więcej, niż się tego od nas oczekuje. Jest rewolucyjna, lecz prosta. Potrafi odmienić ludzkie życie. - Brian Tracy, autor Zjedz tę żabę oraz Psychologia sprzedaży

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj