Jaki jest sekret wielkich liderów? Odpowiedzi na to pytanie udzielą Ken Blanchard, którego książki na temat przywództwa osiągnęły nakład ponad osiemnastu milionów egzemplarzy oraz Mark Miller, który z pracownika fizycznego awansował na wiceprezesa jednej z największych sieci fast foodów w Stanach Zjednoczonych. Dowiesz się: W jaki sposób efektywnie motywować i inspirować ludzi. Dlaczego wielcy liderzy interesują się przyszłością. Jakie trzy obszary wymagają ciągłych ulepszeń. W jaki sposób można świadomie umacniać lub niszczyć wiarygodność lidera. Jakie dwa składniki są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na stanowisku przywódczym. "Sekret" przyniesie korzyść tobie, twojej firmie oraz osobom, które liczą na twoje przywództwo.
Przywództwo nie jest tym, co lider narzuca pracownikom, lecz tym, co osiąga wspólnie z nimi. Skuteczne przywództwo to proces wywierania wpływu, w którym liderzy poprzez konsekwentne wdrażanie zdroworozsądkowych praktyk pomagają ludziom i organizacjom odnosić sukcesy. Niestety, w większości miejsc pracy z niezrozumiałych przyczyn ignoruje się te podstawowe zasady. Dlatego w niniejszej książce legendarny ekspert w dziedzinie przywództwa i autor bestsellerów Ken Blanchard oraz jego współpracownik Randy Conley postanowili podzielić się 52 prostymi wskazówkami, które pomogą liderom uczynić zdroworozsądkowe przywództwo powszechną praktyką. Proste prawdy o przywództwie jest dwuczęściową kompilacja przemyśleń Blancharda i Conleya na temat servant leadership i budowania zaufania. To świadectwo przenikliwej, zapadającej w pamięć, a miejscami sprzecznej z intuicją mądrości przywódczej. Czytelnicy dzięki niej odkryją: •Kiedy należy stosować różne podejścia (style przywódcze) do różnych – i do tych samych osób, •Co sprawia, że przywódcy służebni są gotowi przyjąć odpowiedzialność za swoje błędy, •Jak zachęcać ludzi do autonomii poprzez wyznaczanie granic, •Co jest wyznacznikiem skuteczności zaufanego przywódcy służebnego , •Dlaczego kluczem do wspierania rozwoju ludzi jest „przyłapywanie” ich na robieniu czegoś dobrze. Proste prawdy o przywództwie pozwolą każdemu liderowi wzbogacić swój styl przywódczy o proste, lecz nieodzowne praktyki, budować zaufanie poprzez servant leadership i wywierać pozytywny wpływ na otaczających go ludzi. *** Ken Blanchard i Randy Conley napisali niezastąpiony przewodnik po servant leadership, z realnymi i praktycznymi krokami, jakie należy podjąć, aby stać się lepszym przywódcą i człowiekiem. — Marshall Goldsmith, zdobywca pierwszego miejsca w rankingu najlepszych trenerów kadry menedżerskiej wg Thinkers50; autor bestsellerów „New York Timesa” W młodzieżowym slangu Ken Blanchard to prawdziwy gangster. To on pokazał nam, jak olbrzymią wartość ma servant ledership – i jak być przywódcą służebnym. Proste prawdy o przywództwie to kolejny ważny krok w naszej edukacji. — Simon Sinek, optymista i autor bestsellera Zaczynaj od dlaczego‚ wyróżnionego w rankingu „New York Timesa” Kiedy wprowadzisz w życie praktyczne pomysły przedstawione w tej książce – umocnisz swoje przywództwo, zbudujesz zaufanie w zespole i poprawisz swoje relacje. Czytaj i stosuj! — Jon Gordon, autor bestsellera Potęga pozytywnego przywództwa Ken i Randy napisali prawdziwą perełkę. Każdy czytelnik znajdzie w niej ulubione wskazówki dotyczące przywództwa i – co bodaj najważniejsze – poczuje przypływ inspiracji pod wpływem konsekwentnego i pełnego pasji etosu zaufania i służby, który przewija się przez wszystkie pięćdziesiąt dwie wskazówki niczym złota nić. — Dr John Blakey, założyciel The Trusted Executive Foundation Proste prawdy o przywództwie to rzadkie połączenie inspiracji i praktycznych porad, które uwielbiam w książkach. Sięgnij po tę propozycję, aby wzmocnić swoje relacje w pracy i w życiu osobistym. — Larry C. Spears, autor i badacz przywództwa służebnego, Uniwersytet Gonzaga
Nowe wydanie światowego bestsellera! Ponad 22 miliony sprzedanych egzemplarzy! 35 lat przełomowych wiadomości dotyczących przywództwa w jednej wyjątkowej książce! Opanuj przywództwo wyższego stopnia. Poprowadź swoich ludzi do wielkości, budując efektywne organizacje zmieniające życie wszystkich ludzi na lepsze. Ta książka cię poprowadzi, zainspiruje, skłoni do myślenia i będzie dla ciebie punktem odniesienia. Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców nowe wydanie przełomowego dzieła „Przywództwo wyższego stopnia”, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywódców. W nowym wydaniu znalazły się porady dotyczące wzmacniania wyników indywidualnych i wyników całej organizacji z wykorzystaniem coachingu, a także wskazówki z zakresu budowania kultury organizacji, która sprzyja wydobywaniu z ludzi tego, co w nich najlepsze. Przeczytaj, jak: przestać myśleć krótkoterminowo i skupić się na właściwych celach i stworzyć fascynującą wizję, dbać o klientów, zapewniać im doskonałą obsługę i zdobyć wiernych fanów, stworzyć efektywne zespoły i wydobywać ich niewiarygodny potencjał, oprzeć swoje przywództwo na pokorze i skoncentrować się na wyższym dobru.
Ta książka jest błyskotliwą refleksją nad sposobem, w jaki dzisiejszy świat prowadzi działalność gospodarczą. Ludzie biznesu inwestują uzyskiwane dochody w rozwój swoich firm, tak aby IPO (pierwsza publiczna oferta akcji spółki na giełdzie) było jak najatrakcyjniejsze. Zarobione pieniądze przeznaczają na rozliczne plany inwestycyjne mające zapewnić im bezpieczeństwo finansowe na emeryturze. Jednocześnie gołym okiem widać szybko rosnącą przepaść między biednymi a bogatymi, podczas gdy dobroczynność pozostaje ciągle na niezmienionym poziomie (czyli relatywnie maleje). Czy zatem gromadzenie majątku jest najważniejszym celem każdego biznesu? Czy świat staje się lepszy przez rozwój korporacyjnej koncentracji kapitału? Czemu tak naprawdę powinien służyć rozwój ludzkiej przedsiębiorczości? Szukając odpowiedzi na te pytania, Ken Blanchard i S. Truett Cathy zapraszają nas w podróż z fascynującym spojrzeniem na zagadnienia biznesu, rodziny i osobistego życia, która może na zawsze zmienić definicję prawdziwego sukcesu.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.
W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn „Fortune” do rankingu „100 Najlepszych Pracodawców” uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.
Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację – zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.
Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.
Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
***
Jedyna droga do znakomitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to, aby zawsze stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu.
John Maxwell
Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swoimi własnymi przywódcami.
Robert E. Kelley
Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.
Jednominutowy Menedżer to książka, która pomogła milion ludziom osiągnąć sukces w życiu zawodowym i osobistym. Choć ogólne zasady w niej przedstawione mają charakter ponadczasowy, nasz świat bardzo się zmienił, odkąd została ona wydana po raz pierwszy. W związku z dynamicznym rozwojem technologii, globalizacją rynków, usprawnieniem komunikacji, a także rosnącą presją na pracowników korporacji, od których oczekuje się coraz lepszych wyników przy coraz niższym nakładzie środków – zasobów, pieniędzy czy czasu pracy – w naszym świecie dokonała się prawdziwa rewolucja.
Ken Blanchard i Spencer Johnson przedstawiają zatem Nowego Jednominutowego Menedżera, czyli te same cenne i ważne wnioski w ujęciu bliższym nowemu pokoleniu.
Podstawowym założeniem książki jest przekonanie, że jedna minuta naprawdę może wiele zmienić. Stosując Trzy Sekrety w praktyce, ludzie często odkrywają, że 20 procent ich wysiłków pozwala im osiągnąć 80 procent oczekiwanych przez nich rezultatów.
Pierwszy sekret: Jednominutowe cele. Cele muszą być jednoznaczne. Pokaż, na czym polega właściwe zachowanie. Umieść każdy cel na oddzielnej stronie. Często do nich wracaj i sprawdzaj ich realizację. Zachęcaj ludzi do analizowania swoich działań i kontrolowania, czy są one zgodne z ich celami. Jeśli nie, nakłaniaj ich do zmiany postępowania.
Drugi sekret: Jednominutowe pochwały. Przyłapuj ludzi na tym, co robią dobrze! Chwal ich zachowanie. Rób to bezzwłocznie. Bądź konkretny. Powiedz, co czujesz w związku z tym. Zrób krótką przerwę, by ludzie także poczuli się dobrze. Zachęcaj ich do dalszej pracy.
Trzeci sekret: Jednominutowe przekierowania. Raz jeszcze wyjaśnij cele i upewnij się, że pracownicy dobrze je rozumieją. Podsumuj to, co się wydarzyło. Jak najszybciej omów błąd, który się przydarzył. Powiedz o swoich troskach i obawach. Zrób krótką przerwę, by pracownicy też zaczęli odczuwać ten sam niepokój. Przypomnij, że masz do nich zaufanie, wierzysz w ich możliwości i wspierasz ich w dążeniu do sukcesu. Co się stało, to się nie odstanie i nie ma sensu do tego wracać.
Autorzy książki pokazują, w jaki sposób działa Nowy Jednominutowy Menedżer i dlaczego jest on bardziej skuteczny we współczesnym świecie niż jego poprzednik:
• Uznaje, że współpraca z ludźmi – praca z nimi – przynosi lepsze rezultaty niż stary, hierarchiczny styl zarządzania.
• Stosuje zmodyfikowane Trzy Sekrety – każde działanie zajmuje tylko minutę, a wszystkie razem mają naprawdę znaczący wpływ.
• Zmienił sposób komunikowania się z ludźmi, a także sposób, w jaki stosuje swój nowy Trzeci Jednominutowy Sekret.
• Pokazuje ludziom, jak powinni zarządzać samymi sobą, tak aby praca sprawiała im więcej przyjemności i aby byli w niej bardziej wydajni.
• Wie, że pomimo wszystkich postępów technologicznych najważniejszą i najcenniejszą minutą w ciągu dnia wciąż jest ta, którą inwestuje w swoich ludzi.
Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz. Nie zmarnuj okazji – poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce!
Odkryj, na czym polega codzienne rodzinne szczęście.
Ta książka to więcej niż poradnik. To żywe świadectwo autorów oraz rodziców, na których przykład się powołują. Przedstawiane historie uczą i zachęcają, aby poddać swoje myśli, emocje, nawyki oraz działania samemu Twórcy rodziny. Przekonaj się, jak postawa usługiwania na wzór doskonałego przywódcy – Pana Jezusa, może odmienić twoje życie rodzinne! Ta mądra, biblijna, przemieniająca i praktyczna książka pomoże ci sprostać codziennym wyzwaniom.
Autorzy książki uczą realizmu, czyli świadomości, że przyjaźń z Bogiem i całkowite zaufanie Jego mądrości to podstawa miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie musimy być doskonali, żeby kochać i wychowywać. Potrzebujemy natomiast doświadczenia tego, że jesteśmy bezwarunkowo kochani przez Boga i że wiemy, iż nasi bliscy nie potrzebują naszej doskonałości, lecz naszej miłości – wiernej, czułej, ofiarnej i mądrej jednocześnie.
Ks. dr Marek Dziewiecki – doktor psychologii, odznaczony Medalem Ministerstwa Edukacji Narodowej
Książka to bardzo szczere, miejscami wzruszające świadectwo, w jaki sposób radykalne szukanie Boga i Jego woli kształtuje codzienne rodzinne szczęście. Jest zaproszeniem do rodzicielstwa opartego na osobistym świadectwie życia oraz dialogu z dziećmi.
o. Józef Augustyn SJ – profesor Akademii Ignatianu w Krakowie
„Rodzina według Bożego serca” to fenomenalna pozycja(...) Rzadko się zdarza, by w jednej książce można było znaleźć tak wiele perełek dotyczących relacji. Najciekawsze jest to , że prawdy te można zastosować do każdej sytuacji w rodzinie.
Kurt Bubna – Pastor prowadzący, Eastpoint Church, Spokane Valley, Washington
Gorąco polecam książkę „Rodzina według Bożego serca”. Autorzy przedstawiają model rodzicielskiego strategicznego myślenia, przewodzenia i opieki na wzór Pana Jezusa w sposób inspirujący i bardzo praktyczny.
Henryk Wieja – lekarz, założyciel Chrześcijańskiej Fundacji Życie i Misja
Nowy Jednominutowy MenedżerNOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Zwięzła lektura dla wiecznie zajętych menedżerów. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz.Poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce.Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespołyAutorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności: rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.Jednominutowy Menedżer i przywództwoKsiążka ta w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób.Jednominutowy Menedżer spotyka małpęNie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić.Jednominutowy Menedżer: Równowaga życia i pracyZdrowy tryb życia kluczem do sukcesuTa łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami.Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyceTo kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Książka opisuje sposób, w jaki różnego typu firmy mogą osiągnąć większy sukces - mierzony nie w kategoriach rozmiarów bądź zysków, lecz z punktu widzenia jakości życia ich pracowników oraz jakości świadczonych usług.
Poprzez zaangażowanie się w dążenie do wspólnego celu i dzielenie pewnych wartości każda organizacja może prowadzić działalność biznesową w sposób pozwalający wszystkim zainteresowanym - właścicielom i udziałowcom, pracownikom, odbiorcom i klientom - wygrywać. Książka Zarządzanie przez wartości, napisana w oparciu o materiały zgromadzone podczas ponad dwudziestopięcioletnich badań, a także na postawie obserwacji dotyczących zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, w sposób szczegółowy opisuje praktyczny plan działania. Plan ten ma na celu określenie najważniejszych wartości organizacji, zakomunikowanie ich pośród związanych z nią ludzi, zestrojenie z bieżącymi praktykami, a także osiągnięcie nowego, wyższego poziomu sukcesu organizacyjnego.
Ken Blanchard, główny przywódca duchowy Ken Blanchard Companies, jest współautorem 'Jednominutowego Menedżera', 'Cała naprzód!' i kilkunastu innych bestsellerów.
Michael O'Connor jest współzałożycielem i dyrektorem Center for Managing by Values (Ośrodka zarządzania przez wartości). O'Connor jest uznanym ekspertem w zakresie badań behawioralnych. Specjalizuje się w dziedzinach strategii, zachowania oraz wyników zorientowanych na proces.
Dzięki tej książce ty i twoja firma poznacie strategie wykorzystywania zdobywanej wiedzy w praktyce! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się przecież z dużym wysiłkiem, zupełnie nam się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych narzędzi, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować. W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię pisarza, którego nurtują pewne pytania, i przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, pozwalającej skuteczniej się uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę, a także wprowadzić w swoim życiu trwałe zmiany. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: • poradzić sobie z zalewem informacji, czyli uczyć się „mniej, ale częściej zamiast więcej, ale rzadziej”, • dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, aby nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła, • określić plan kontynuacji, aby wykorzystać nowo zdobytą wiedzę w praktyce. Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mimo iż wiem, że powinienem coś robić, nadal tego nie robię?”. Ta książka to brakujące ogniwo, które dostarcza narzędzi niezbędnych do wypełnienia luki między wiedzą a działaniem! *** Poruszająca i niezwykle praktyczna książka trzech wybitnych autorów daje nam wyraźne wskazówki, jak wypełnić lukę między nabywaniem kompetencji a faktycznym wykorzystywaniem ich w codziennych wyzwaniach. Daje organizacjom rozwiązanie w obszarze, w którym najczęściej nam go brakuje. Gorąco polecam! Paweł Kopijer, prezes 2C Consulting, wykładowca na Uniwersytecie SWPS, certyfikowany Coach LMI™ To prosta i niezwykle wartościowa książka dla każdego, kto chce się uczyć. Blanchard i jego partnerzy osiągnęli kolejny sukces. Pokazują, jak korzystać z posiadanej wiedzy i zmieniać życie własne oraz najbliższych. Lektura obowiązkowa! Elliott Masie, prezes The Learning Consortium Książkę, którą trzymasz w ręku, powinieneś przeczytać niezależnie od tego, ile masz lat oraz jaka jest twoja sytuacja życiowa, zawodowa czy rodzinna, ponieważ zawiera ona prawdy uniwersalne. Autorzy koncentrują się na tym, co decyduje o rozwoju człowieka i jego adaptacji do ciągle zmieniającego się otoczenia. To swoisty traktat o rozwoju oparty na konkretnych wnioskach i praktycznych rozwiązaniach. Wnioskach, które dotyczą również ciebie. Rozwiązaniach, które od zaraz możesz zacząć skutecznie (!) wdrażać. Życzę ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również twoje życie. Ireneusz Bisikiewicz, prezes Leadership Management Polska sp. z o.o. *** Ken Blanchard główny patron Ken Blanchard Companies. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym bestsellerowej serii Jednominutowy Menedżer. Paul J. Meyer przedsiębiorca i założyciel ponad czterdziestu firm, które prowadzą działalność na całym świecie i osiągają przychody przekraczające łącznie 2 miliardy dolarów, w tym Success Motivation Institute, Inc. oraz Leaderskip Management International, Inc. Był autorem wielu książek, między innymi The 5 Pillars of Leadership czy 24 Keys That Bring Complete Success. Dick Ruhe niezwykle popularny mówca motywacyjny, szanowany konsultant i utalentowany trener. Jest starszym wspólnikiem w Ken Blanchard Companies oraz autorem programu szkoleniowego Blancharda, zatytułowanego „Total Quality Leadership”.
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
***
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
***
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska, dyrektor serwisu qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... Przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
Autor wielu bestsellerów i legendarnej książki Nowy Jednominutowy Menedżer oraz była menedżer Twittera przedstawiają przewodnik, który pozwoli zbudować silną relację mentorską.
Mentoring to wspaniały sposób na rozwój kariery. Bez względu na to, czy uczysz się od doświadczonego profesjonalisty, czy przekazujesz swoją wiedzę innym, mentoring ma do zaoferowania wiele korzyści – od poszerzenia wiedzy i zdobycia nowych umiejętności po uzyskanie zastrzyku energii i głębokiej satysfakcji.
Ale w jaki sposób relacja mentorska zaczyna się i rozwija? Co zrobić, by trwała z korzyścią dla obu stron? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tej oto inspirującej przypowieści biznesowej.
Dwudziestosiedmioletni Josh Hartfield pracuje na tym samym stanowisku w dziale sprzedaży już od pięciu lat. Wypalił się, jego kariera uległa zahamowaniu i Josh nie jest już nawet pewien, czy nadal chce pracować w handlu.
Przypadkowo spotyka Diane Bertman, osiągającą doskonałe wyniki kierowniczkę działu sprzedaży, tuż przed sześćdziesiątką. Nadmiar pracy sprawia, że kobieta zaczyna zastanawiać się nad przejściem na emeryturę.
Od pierwszego spotkania Josh i Diane wiedzą, że wiele mogą się od siebie wzajemnie nauczyć. W miarę rozwoju ich relacji odkrywają siłę mentoringu, dzięki któremu Josh wchodzi na nową ścieżkę kariery, a Diane na nowo rozbudza w sobie pasję do pracy.
Jednominutowy Mentor zawiera praktyczne narzędzia i wskazówki, które pomogą w budowaniu trwałych i korzystnych dla obu stron relacji mentoringowych. Jednominutowe Spostrzeżenia na końcu każdego rozdziału oraz Model MENTOR zamieszczony na końcu książki pozwolą czytelnikom krok po kroku utworzyć trwałe i skuteczne relacje mentoringowe.
Dr Ken Blanchard to jeden z najbardziej wpływowych światowych ekspertów z zakresu przywództwa. Jest współautorem 60 książek, które przetłumaczono na ponad 40 języków i sprzedano łącznie w liczbie ponad 21 milionów egzemplarzy. W 2005 roku został przyjęty do Galerii Sław Amazonu (Amazon’s Hall of Fame) jako jeden z 25 bestsellerowych autorów wszech czasów.
Claire Diaz-Ortiz jest autorką, prelegentką i innowatorką, uznaną przez „Fast Company” za jedną ze 100 Najbardziej Kreatywnych Osób w Biznesie. Była jednym z pierwszych pracowników Twittera, gdzie przepracowała pięć i pół roku, odpowiadając za innowację społeczną i filantropię. Autorka siedmiu książek, między innymi Twitter for Good: Change the World One Tweet at a Time. Prowadzi popularny blog biznesowy ClaireDiazOrtiz.com i jest współzałożycielką Hope Returns, organizacji typu non-profit prowadzącej sierocińce dla dzieci chorych na AIDS w Kenii.
Widziałem to na własne oczy już niezliczoną ilość razy: nic nie jest w stanie bardziej przyspieszyć sukcesu niż odpowiednia relacja mentoringowa. Ale od czego zacząć? W Jednominutowym Mentorze Ken Blanchard i Claire Diaz-Ortiz przedstawiają narzędzia i model mentoringu, który pozwoli każdemu osiągnąć sukces w życiu.
Michael Hyatt, autor Living Forward bestsellera „USA Today”
Blanchard i Diaz-Ortiz zajmują się podstawami relacji mentor–klient, dostarczając narzędzi umożliwiających budowę i pełne wykorzystanie tej relacji. Znaczenie książki Jednominutowy Mentor jest tym istotniejsze, iż przedstawia ona historię opowiedzianą na przykładzie życia dwóch osób, co znacznie ułatwia odbiór i zastosowanie zawartych tu wskazówek w praktyce.
Stedman Graham, autor bestsellerów, mówca i przedsiębiorca
Każdy sukces, jaki odnosimy w życiu, ma ścisły związek z relacjami. Relacje kształtują nas i zmieniają, zachęcają do działania i tworzą nas takimi, jakimi jesteśmy. W Jednominutowym Mentorze Blanchard i Diaz-Ortiz oddają nam w ręce narzędzia budowy relacji, które są nam niezbędne, abyśmy mogli odnieść sukces w biznesie i w życiu.
dr John Sowers, autor i współzałożyciel The Mentoring Project
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas. - Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie. - Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar. - Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii. Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE Wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań to trzyetapowy proces zarządzania, który stale towarzyszy menedżerowi. Najważniejszym ogniwem tego procesu są ludzie, warto zatem poświęcić trochę czasu i zapoznać się z Technikami Jednominutowego Menedżera w praktyce, by efektywnie prowadzić swój zespół do celu i osiągać jak najlepsze wyniki. - Dorota Wilkanowicz, specjalista ds.. Public relations, serwis
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nas wszystkich w pracy coraz większej skuteczności zespołowej. Czy jednak wiemy, jak zbudować zespół, który naprawdę potrafi wykorzystać wiedzę, doświadczenie i motywację swoich członków? Większość z nas nie wie, szybko popada we frustrację, poddaje się i skłania ku samodzielnemu działaniu, ale w dzisiejszym środowisku biznesowym nie jest to dobre rozwiązanie. Na szczęście jest lepszy sposób. Trzej eksperci, Ken Blanchard, Alan Randolph i Peter Grazier, przedstawiają nam w tej książce trzyetapowy proces, dzięki któremu potrafimy przekształcić każdy zespół w tzw. zespół na wyższym poziomie, czyli zespół wykorzystujący efektywnie pomysły i motywację wszystkich swoich członków oraz czas swoich przywódców, proces przynoszący korzyści każdemu członkowi zespołu z osobna i całej organizacji.
Dyskusje, analizy przykładów i pytania pomogą czytelnikowi i jego kolegom z zespołu nauczyć się dzielenia informacjami, by budować większe zaufanie i poczucie odpowiedzialności, jasnego wyznaczania granic, by dać członkom zespołu wolność do odpowiedzialnego działania, oraz zarządzania samym sobą, by zespołowo podejmować dobre decyzje. Jeśli wprowadzisz w życie rady zawarte w tej książce, przekonasz się, że praca zespołowa sprawia przyjemność, daje satysfakcję i zapewnia wysoką wydajność.
Zatroszcz się o swoich klientów, bądź ktoś inny zrobi to za ciebie!
KEN BLANCHARD, jeden z najbardziej wpływowych na świecie ekspertów w dziedzinie zarządzania, współzałożyciel i szef The Ken Blanchard Companies. Współautor 60 książek, które sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 21 milionów egzemplarzy, w tym kultowego Jednominutowego Menedżera.
KATHY CUFF jest konsultantem w firmie The Ken Blanchard Companies i współautorką programu szkoleniowego o nazwie Legendarna Obsługa Klienta. Jest znaną trenerką, konsultantką i prelegentką, prowadzi szkolenia dla organizacji z całego świata.
VICKI HALSEY jest wiceprezesem ds. szkoleń stosowanych w The Ken Blanchard Companies. Jest współautorką programu szkoleniowego Legendarna Obsługa Klienta i popularną na całym świecie trenerką, konsultantką, autorką materiałów szkoleniowych i prelegentką.
Każda firma chciałaby być znana z doskonałej obsługi klienta, a jednak większość ludzi uważa, że uzyskuje w najlepszym wypadku przeciętny poziom obsługi. Firmy, które odnoszą sukcesy, rozumieją związek między legendarną obsługą klienta a zyskami i rozwojem – wiedzą też, że sposób, w jaki ich pracownicy traktują klientów, jest bezpośrednio związany ze sposobem, w jaki oni sami są traktowani przez przełożonych.
Kelsey Young to młoda, ale już pozbawiona złudzeń pracownica działu sprzedaży, która łączy pracę z nauką. Świat otwiera się przed nią otworem w momencie, gdy jeden z profesorów zachęca ją do budowy kultury służenia opartej na pięciu komponentach kursu Legendarnej Obsługi Klienta. Chociaż Ferguson’s, sieć, w której pracuje Kelsey, z całą pewnością nie słynie z dobrej obsługi, studentka wierzy, że może to zmienić. Szybko okazuje się, że zmiana kultury organizacji nie jest łatwa, ale Kelsey dowiaduje się także, że jej rola sprzedawczyni – pracownika na pierwszej linii kontaktu z klientem – jest ważniejsza niż mogłoby się wydawać.
Napisana w charakterystycznym stylu Blancharda, książka Legendarna Obsługa Klienta. Troska jest najważniejsza stanowi niezwykle pouczającą, ale przy tym lekką lekturę dla pracowników na każdym szczeblu organizacji, bez względu na branżę, w jakiej ta firma działa. Zastosowanie zawartych tu idei i wskazówek w praktyce będzie miało ogromny wpływ na doświadczenie twoich klientów. Bez względu na to, czy jesteś dyrektorem naczelnym, czy pracownikiem na część etatu, każdy może coś zmienić, a obsługa klienta jest przecież zadaniem wszystkich.
Świat bardzo potrzebuje dziś nowego modelu przywództwa. Wystarczy zajrzeć do gazet, żeby znaleźć przykłady obrazujące odrzucone wartości, zawiedzione zaufanie, wykorzystywanie i manipulacje, których dopuszczają się ludzie wpływowi, sprawujący władzę. W przekonaniu autorów chrześcijanie mają w Jezusie kogoś więcej niż tylko duchowego przywódcę. Chodzi o praktyczny i skuteczny wzór lidera, odpowiedni dla każdego człowieka i dla każdej organizacji. Książka może być narzędziem pomagającym oddać Bogu ster we wszystkich naszych codziennych działaniach i relacjach, nie tylko w pełnieniu roli lidera.
Ken Blanchard – profesor uniwersytecki, teoretyk i praktyk zarządzania i biznesu. Autor m.in. bestselleru Jednominutowy menedżer, który w Stanach Zjednoczonych został sprzedany w nakładzie 13 mln egz.
Phil Hodges – specjalista od zasobów ludzkich i przemysłowych, współautor kilku książek o zarządzaniu.
Jesteś gotów zarządzać samym sobą wtedy,
gdy przyjmujesz odpowiedzialność za własny sukces
Skończ z wymówkami
Przejmij inicjatywę
Bądź wsparciem dla swojego zespołu
Pokaż szefowi, co potrafisz
Koniec z biernym wykonywaniem poleceń przełożonych! Czas przejąć stery i wykazać się inicjatywą. Umiejętność zarządzania samym sobą i radzenia sobie w chwilach kryzysu to olbrzymi atut każdego menedżera. Firmy najbardziej cenią pracowników potrafiących dokonać właściwej oceny sytuacji i odważnie podejmujących się samodzielnego rozwiązywania problemów. Nie pozwól, żeby inni byli lepsi od Ciebie. Poznaj techniki opracowane z myślą o ambitnych liderach -- takich jak Ty.
To nie jest kolejny nudny poradnik na temat zarządzania. To wspaniale opowiedziana historia, którą będziesz czytać z zapartym tchem. Poznaj jej dwóch głównych bohaterów: Steve´a (menedżera pracującego w agencji reklamowej) oraz czarodziejkę Caylę (obdarzoną niezwykłą mocą). Steve właśnie wrócił z nieudanej prezentacji i przybity porażką postanawia napisać wypowiedzenie z pracy... Śledząc jego drogę od skrajnego załamania do euforii zwycięstwa, wprowadź do własnego życia magię zarządzania samym sobą. Zostań prawdziwym autoliderem i śmiało zacznij:
rzucać wyzwania ograniczeniom,
doceniać posiadane przez siebie rodzaje władzy i korzystać z nich,
współpracować z innymi dla osiągnięcia sukcesu,
a nawet przekładać głowę przez standardową wizytówkę!
Jednominutowy Menedżer"" Od ponad dwudziestu lat miliony menedżerów na całym świecie stosuje techniki prezentowane w książce Jednominutowy Menedżer, zwiększając w ten sposób własną produktywność, poziom zadowolenia z pracy i powodzenia w życiu osobistym. Przyswojenie sobie zasad zarządzania przynosi wymierne rezultaty w postaci korzyści finansowych dla samej organizacji, jak również dla jej pracowników. To zwięzła i przyjemna historia, która opisuje trzy sekrety o dużej wartości praktycznej: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy. To bestseller wszech czasów w dziedzinie zarządzania własną pracą i życiem! ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"" Ta książka w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa SytuacyjnegoR - prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy traktowania wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować. ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"" Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! - ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Poznaj cztery zasady, dzięki którym nauczysz się przekazywać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"" Autorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności - rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo. ""Jednominutowy Menedżer Równowaga życia i pracy"" Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał zupełnie o swoim zdrowiu. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem. Poznaj cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbaniem o kondycję fizyczną, gdyż prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz. ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"" Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy. Teraz czas na kolejną odsłonę światowego bestsellera - ta książka to praktyczny poradnik umożliwiający zamianę trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?