POZNAJ PROSTY PRZEPIS NA TO, JAK UZYSKAĆ SATYSFAKCJĘ Z PRACY Brak satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa nie tylko na los jednostek, ale także na los całych ?rm. Niezadowolenie pracowników przekłada się bezpośrednio nawydajność, rotację kadry oraz morale, co w końcu musi odbić się na kondycji ?nansowej przedsiębiorstwa. Remedium jest na wyciągnięcie ręki, ale mało kto po nie sięga. W tej książce Patrick Lencioni, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, prezentuje rewolucyjny, a przy tym bardzo prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i w swoim życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy oraz narzędzia pozwalające je pokonać. Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, ta książka przyniesie ci natychmiastową ulgę – i nadzieję. Książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy i która ujawnia tajemnicę satysfakcji z pracy. Nieważne, czy zarządzasz sześcioma, czy sześćdziesięcioma ludźmi – ta książka to lektura obowiązkowa. Trevor Fetter, wykładowca w Harvard Business School, były prezes Tenet Healthcare Corporation W morzu podobnych do siebie książek na temat angażowania i inspirowania pracowników Lencioni rzuca nam prawdziwe koło ratunkowe. Jego książka jest wspaniałym dziełem, polecam ją liderom i wszystkim, którzy próbują wprowadzić do swojej pracy poczucie osobistej satysfakcji. Kevin D. Wilde, wykładowca w Carlson School of Management na Uniwersytecie Minnesoty, byływiceprezes i dyrektor działu szkoleń w General Mills, Inc. Nie daj się zwieść prostocie przekazywanego tu komunikatu. Lencioni przedstawia praktyczne rozwiązania, które pozwolą uzyskać lepsze wyniki finansowe poprzez skoncentrowanie uwagi na ludziach. Znalazłem tu wiele nowych pomysłów na samodoskonalenie, które chciałbym jak najszybciej wypróbować! Jeff Lamb, były wiceprezes ds. rozwoju pracowników i przywództwa w Southwest Airlines, COO Vari PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami menedżerów wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technologii, jak i uniwersytetach i firmach typu non profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy „New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Patrick Lencioni, bestsellerowy autor "New York Timesa," stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy.Rozbieżności między naszą pracą a talentamiLudzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy.Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami.Jakim typem geniusza jesteś w pracy?Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy.Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołuW pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu. Praca z modelem pozwala na lepsze wzajemne zrozumienie i uwidacznia braki w zespole, a także pokazuje pomysły na zmiany i reorganizację.Patrick M. Lencioninapisał kilkanaście bestsellerowych książek, między innymi "Pięć dysfunkcji pracy zespołowej," "Motywacje lidera" czy "Odkryj się". Pionier ruchu zdrowej organizacji oraz jeden z najbardziej pożądanych mówców na świecie. Jego firma, The Table Group, oferuje liderom produkty i usługi, dzięki którym mogą zapewnić swoim organizacjom większą efektywność, zespołom większą spójność, a pracownikom poczucie spełnienia. Od wczesnej młodości zafascynowany naturą pracy, jest przekonany, że jednym z najlepszych sposobów wpływania na kulturę i społeczeństwo jest zapewnienie większego zaangażowania i poczucia godności w pracy. Więcej na temat modelu osobowości zawodowych dowiesz się na stronie WorkingGenius.com.
Po wydaniu bestsellera Patricka Lencioniego zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej jego wielbiciele chcieli wiedzieć więcej na temat tego, jak wdrażać idee przedstawione w tej książce.
W Przezwyciężaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Lencioni zamieszcza bardziej szczegółowe, praktyczne porady dotyczące przezwyciężania pięciu dysfunkcji – opisuje narzędzia, ćwiczenia, modele oceny, a także przytacza przykłady z własnej praktyki. Stawia pytania, na które każdy zespół musi sobie odpowiedzieć, takie jak: „Czy naprawdę jesteśmy zespołem?”, „Jaka jest nasza obecna efektywność?”, „Czy jesteśmy przygotowani na to, by zainwestować czas i energię i stać się wspaniałym zespołem?”.
Napisany w zwięzły i przejrzysty sposób przewodnik daje liderom, menedżerom liniowym i konsultantom narzędzia potrzebne do tego, by mogli pomagać zespołom działać szybko i efektywnie.
Niniejszy przewodnik jest kontynuacją bestsellera „New York Timesa” zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich.
Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości.
W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie.
Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Po pierwszych dwóch tygodniach obserwowania problemów występujących w firmie DecisionTech Kathryn Petersen, jej nowy dyrektor generalny, przeżyła wiele chwil zwątpienia, czy w ogóle powinna była przyjmować tę pracę. Wiedziała jednak, że niewiele przemawiało za odrzuceniem tej propozycji. Przede wszystkim przejście na emeryturę sprawiło, że stała się niecierpliwa i nic nie ekscytowało jej tak, jak trudne wyzwania. W chwili gdy zdecydowała się przyjąć tę pracę, nie zdawała sobie jednak sprawy z tego, jak źle funkcjonuje zespół zarządzających i jakie wyzwania rzucą jej jego członkowie - wyzwania większe niż te, które napotkała kiedykolwiek wcześniej. Kathryn Petersen staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie?
Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości. W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywane są w pracy zespołowej. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której każdy element jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
***
Opowiadając tę historię, Lencioni zręcznie pomaga czytelnikowi zrozumieć rozbrajającą prostotę i potęgę tworzenia zdrowej organizacji i ujawnia cztery kluczowe dyscypliny, których należy przestrzegać, by to osiągnąć.
Po raz kolejny Lencioni przynosi nam naprawdę porywającą opowieść z potężnym i zapadającym w pamięć przesłaniem dla wszystkich, którzy starają się być nadzwyczajnymi przywódcami. Następna wspaniała lektura od Lencioniego! Równie przyjemna w czytaniu, co odkrywcza.
John J. Donahoe, dyrektor zarządzający na cały świat w Bain & Company, Inc.
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której każdy element jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
***
Opowiadając tę historię, Lencioni zręcznie pomaga czytelnikowi zrozumieć rozbrajającą prostotę i potęgę tworzenia zdrowej organizacji i ujawnia cztery kluczowe dyscypliny, których należy przestrzegać, by to osiągnąć.
Po raz kolejny Lencioni przynosi nam naprawdę porywającą opowieść z potężnym i zapadającym w pamięć przesłaniem dla wszystkich, którzy starają się być nadzwyczajnymi przywódcami. Następna wspaniała lektura od Lencioniego! Równie przyjemna w czytaniu, co odkrywcza.
John J. Donahoe, dyrektor zarządzający na cały świat w Bain & Company, Inc.
W swoim najnowszym, niepozwalającym oderwać się od czytania dziele z gatunku business fiction, bestsellerowy autor, Patrick Lencioni, oferuje czytelnikom kolejną interesującą i prowokującą do myślenia książkę. Tym razem koncentruje się on na rozwiązaniu jednego z najboleśniejszych, a jednocześnie najczęściej lekceważonych problemów współczesnego biznesu – źle przeprowadzanych zebraniach. To, co proponuje, jest jednocześnie i proste, i rewolucyjne. Casey McDaniel, założyciel i dyrektor generalny Yip Software, znalazł się w gąszczu problemów, do których sam się przyczynił, a z którymi nie potrafi sobie poradzić. Nie wie także, gdzie lub do kogo ma się zwrócić o radę. Jego podwładni nie mogą mu pomóc. Są równie zdezorientowani wskutek ich nużących zebrań jak on sam.
W świat Caseya wkracza nietypowy doradca, Will Petersen. Kiedy zaproponuje niekonwencjonalne, wręcz radykalne podejście do rozwiązania problemu spotkań, Casey jest już na tyle zdesperowany, by go posłuchać.
Podobnie jak w innych swoich książkach, Lencioni pokazuje schemat przełomowego modelu, pozwalając na jego zastosowanie w praktyce. Efektywne spotkanie biznesowe to szczegółowy plan działania dla przywódców, którzy pragną zwiększyć efektywność, a zmniejszyć frustrację wśród członków swojego zespołu oraz stworzyć atmosferę zaangażowania i pasji.
Brak satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa nie tylko na los jednostek, ale także na los całych firm. Niezadowolenie pracowników przekłada się bezpośrednio na wydajność, rotację kadr oraz morale, co w końcu musi odbić się na kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Remedium jest na wyciągnięcie ręki, ale mało kto po nie sięga. W swej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, prezentuje rewolucyjny, a jednak bardzo prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy oraz narzędzia pozwalające je pokonać. Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach.
Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników, czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę i nadzieję.
***
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami kierowników wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technologii, jak i uniwersytetach i firmach typu non profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy „New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
W swojej klasycznej książce zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Patrick Lencioni przedstawił przełomowe rozwiązanie problemu zachowań szkodliwych dla funkcjonowania grupy. Teraz postanowił zaś zająć się jednostką i omówić trzy najważniejsze cechy idealnego gracza zespołowego.
Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu to opowieść, której bohaterem jest Jeff Shanley, lider podejmujący rozpaczliwą próbę odbudowy firmy swojego wuja na gruncie wartości związanych z pracą zespołową. Musi w tym celu zdefiniować najważniejsze cechy prawdziwego gracza zespołowego, a następnie na ich podstawie stworzyć odpowiednią kulturę rekrutacji i rozwoju firmy.
Opierając się na tej opowieści, Lencioni kreśli przekonujący model, który staje się jednocześnie praktycznym narzędziem przydatnym przy identyfikacji, rekrutacji i doskonaleniu idealnych członków zespołu w każdej organizacji. W intrygujący sposób przedstawia praktyczne rady, które przydadzą się każdemu – zarówno liderowi, który stara się budować kulturę współpracy, jak i pracownikowi działu kadr skupionemu na rekrutacji wartościowych członków do zespołu czy pracownikowi, który pragnie się takim wartościowym członkiem zespołu stać.
***
Żaden inny ze współczesnych autorów książek biznesowych nie jest w stanie zawrzeć na jednej stronie tyle cennych treści co Patrick Lencioni. Ta książka jest zachwycająco prosta, a przy tym zasadniczo zmienia nasze spojrzenie na kwestię cech dobrego członka zespołu.
Travis Bradberry, współautor książki Inteligencja emocjonalna 2.0
Stosuję ten model w pracy z moim zespołem kierowniczym i on się po prostu sprawdza.
Steve Smith, dyrektor naczelny firmy Equinix, Inc.
Dobór członków do zespołu to kwestia, która ma zasadniczy wpływ na po-ziom konkurencyjności organizacji. W swojej książce Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu Pat Lencioni maksymalnie ten proces upraszcza, istotnie ułatwiając liderom podejmowanie trafnych decyzji kadrowych.
Dee Ann Turner, wieloletnia wiceprezes ds. talentów w firmie Chick-fil-A, Inc.
*****
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy konsultingowej, która specjalizuje się we wspieraniu rozwoju kadry menedżerskiej oraz zdrowych organizacji. Jako konsultant i prelegent miał okazję współpracować z tysiącami menedżerów i zespołami z przeróżnych organizacji, zarówno tych ujmowanych na liście Fortune 500, jak i startupów technologicznych, uniwersytetów oraz instytucji non profit. Jest autorem jedenastu bestsellerowych książek, w tym Pięć dysfunkcji pracy zespołowej oraz Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej.
Opowieść o przywództwie
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie. Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów. Po pierwszych dwóch tygodniach obserwowania problemów występujących w firmie DecisionTech Kathryn Petersen, jej nowy dyrektor generalny, przeżyła wiele chwil zwątpienia, czy w ogóle powinna była przyjmować tę pracę. Wiedziała jednak, że niewiele przemawiało za odrzuceniem tej propozycji. Przede wszystkim przejście na emeryturę sprawiło, że stała się niecierpliwa i nic nie ekscytowało jej tak, jak trudne wyzwania. W chwili gdy zdecydowała się przyjąć tę pracę, nie zdawała sobie jednak sprawy z tego, jak źle funkcjonuje zespół zarządzających i jakie wyzwania rzucą jej jego członkowie - wyzwania większe niż te, które napotkała kiedykolwiek wcześniej. Kathryn Petersen staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości. W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywane są w pracy zespołowej. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Książka ukazała się na rynku amerykańskim nakładem wydawnictwa Jossey-Bass w marcu 2012 roku. To nie jest powieść biznesowa, ale - jak to określa sam autor - poradnik, choć równie dobrze można tę książkę określić jako esej z teorii organizacji i zarządzania. Jak można oczekiwać od Lencioniego, książka jest bardzo dobrze napisana, do połknięcia w jeden wieczór bądź weekend. Przewaga dotyczy miękkich aspektów zarządzania. Teza książki jest prosta: oczywiście strategia, finanse, marketing etc. są ważne, jednak nawet najlepsze poszczególne techniki zarządzania zapewnią w najlepszym razie ograniczony sukces, jeśli nie są stosowane w zdrowej organizacji. Zdrowa organizacja to taka, w której wszystkie wymienione elementy uzupełnione o kulturę organizacyjną współgrają ze sobą. Oczywiste? Tak oczywiste, że zdecydowana większość firm nawet o tym nie myśli, a ich szefowie i menedżerowie skupiają uwagę na skomplikowanych metodach zarządzania, tworząc złożone modele i przeprowadzając efektowne (i najczęściej mało przydatne) symulacje komputerowe. Ważne: Lencioni nie twierdzi, że ilościowe techniki zarządzania nie są potrzebne czy przydatne, zwraca jednak uwagę, że tylko w zdrowej organizacji ich możliwości są w pełni wykorzystywane. W Przewadze znajdziemy wiele ciekawych ministudiów przypadku.
Żyła złota w twojej organizacji...
Podczas, gdy bardzo wielu przywódców wciąż jeszcze ogranicza się w swoich poszukiwaniach źródeł przewagi do konwencjonalnych i niemal całkowicie wyeksploatowanych obszarów, takich jak: marketing, strategia czy technologia, Lenconi pokazuje, że poza nimi istnieje zupełnie niewykorzystana prawdziwa żyła złota. Przekonuje, że zamiast starać się być mądrzejszymi, przywódcy i organizacje, powinny skupić się raczej na tym, by stać się zdrowszymi, a dzięki temu wykorzystać bogatą i zupełnie wystarczającą wiedzę i doświadczenie, jakie już posiadają.
Lencioni, autor licznych bestsellerowych opowieści biznesowych takich jak Pięć dysfunkcji pracy zespołowej czy Efektywne spotkanie biznesowe w tej książce odwołuje się do swojego dwudziestoletniego dorobku pisarskiego, badań naukowych i pracy w charakterze konsultanta zarządzających w niektórych spośród czołowych organizacji na świcie. Łączy anegdoty i historie zaczerpnięte z życia z praktycznymi, możliwymi do zastosowania radami, tworząc dzieło przyjemne w czytaniu i bezcenne jako pomocne narzędzie. Rezultatem tej pracy jest bez wątpienia najbardziej - jak dotychczas - wszechstronne i znaczące dzieło Lencioniego.
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść dla menedżerów Autor podejmuje tu najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, menedżerem, czy pracownikiem, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę – i nadzieję. Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść dla menedżerów
Autor podejmuje tu najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, menedżerem, czy pracownikiem, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę – i nadzieję.
Cztery obsesje wyjątkowego szefa. Opowieść o przywództwie
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu. Bohater opowieści- fikcyjny dyrektor naczelny, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać wszystkim, co uważa on za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie
To wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie. Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów
Cel tej książki jest prosty: dać menedżerom, liderom zespołów, konsultantom i praktykom zarządzania narzędzie pomagające wdrożyć koncepcje opisane w Pięciu dysfunkcjach pracy zespołowej. Książka jest napisana w taki sposób, by była łatwa w lekturze jako całość, lecz również by można byłow niej łatwo odnaleźć interesujące danego czytelnika zagadnienie.
O tym, jak przywrócić zdrowie najważniejszej organizacji w twoim życiu
Theresa Cousins nigdy jeszcze nie była tak wściekła na swojego męża.
Jak na ironię uwaga, która wywołała jej złość, nie była skierowana do niej i z pewnością nie miała na celu krytyki. W istocie wypowiedział ją bez złości czy emocji.
Gdyby nasi klienci zarządzali swoimi firmami tak, jak zarządzamy naszą rodziną, musieliby zamknąć interes.
W tej niezwykłej, przełomowej książce, konsultant biznesowy i bestsellerowy autor, Patrick Lencioni, koncentruje swoją uwagę wokół najważniejszej organizacji w naszym życiu, jaką jest rodzina. Jako mąż i ojciec czterech chłopców Lencioni jest świadomy przepaści pomiędzy czasem i energią, jakie jego klienci inwestują w zarządzanie swoimi firmami, a zachowawczym sposobem, w jaki większość osób wiedzie swoje życie osobiste. Doświadczywszy wielu stresów związanych z życiem w rozgorączkowanej rodzinie, autor wraz z żoną z zaskakującym powodzeniem zaczął wykorzystywać w swoim domu część narzędzi stosowanych w pracy z firmami figurującymi w rankingu Fortune 500.
Podobnie jak w przypadku innych swoich książek, w Trzech ważnych pytaniach do rozgorączkowanej rodziny Lencioni stworzył fabułę, w której umieścił zarysowane z humorem i realizmem postaci i wątki, dzięki którym czytelnicy z niecierpliwością przewracają kolejne stronnice, dowiadując się, jak uzdrowić swoje życie. Wszyscy, którzy sięgną po tę pozycję, będą zaskoczeni, jak niewiele trzeba, by codzienną rodzinną udrękę zamienić w satysfakcjonujące życie.
O AUTORZE
Patrick Lencioni jest autorem ośmiu bestsellerowych pozycji, w tym między innymi wydanych w Polsce Pięciu dysfunkcji pracy zespołowej i Efektywnego spotkania biznesowego. Jest również mężem oraz ojcem czterech chłopców. Jako prezes i założyciel The Table Group Lencioni doradza kadrze kierowniczej szeregu organizacji, począwszy od wiodących firm z listy 500 magazynu „Fortune”, poprzez firmy dopiero rozpoczynające działalność, na organizacjach non-profit i kościołach skończywszy. Poza pisaniem książek Patrick publikuje również w „Harvard Business Review”, „The Wall Street Journal”, „Fortune”, „Business Week” oraz „USA Today”.
OPINIE
To przewodnik dla rozgorączkowanych rodzin, które chcą zmniejszyć stres, napięcie i życiową presję, czyniąc z życia rodzinnego radosną przygodę.
Frances Hesselbeim, założycielka i prezes Leader to Leader Institute (dawniej Peter F. Drucker Foundation for Nonprofit Management), była prezes Girl Scouts of the U.S.A.
To wspaniała książka. Lencioni, podobnie jak w przypadku książek biznesowych, łączy świetną fabułę z rzadką mądrością i praktyczną radą. Dostarcza prostych narzędzi, które pomogą każdej rodzinie zredukować stres i zwiększyć poziom życiowej witalności.
Tim Tassopoulos, były pierwszy wiceprezes ds. operacyjnych Chick-fil-A, Inc.
Wprowadzając do życia rodzinnego takie pojęcia jak strategia i wartości organizacyjne, Lencioni zrewolucjonizował sposób, w jaki postrzegamy siebie jako liderów w domu. Niniejsza książka powinna przejść do klasyki.
Jim Levine, autor Working Fathers: New Strategies for Balancing Work and Family
Nareszcie ktoś napisał książkę poświęconą rodzinie, która nie zanudza akademickim żargonem i nie sprawia, że czuję się złym rodzicem. Natychmiast ją pokochałam i wdrożyłam w życie zawarte w niej wskazówki.
Patty Dewitt, nauczycielka, żona, mama trojga dzieci
To pasjonująca opowieść, która miała na mnie niezwykły wpływ. Patrickowi udało się nadać trudnemu zadaniu, jakim jest zarządzanie rodziną, właściwą rangę.
Elisa Morgan, dyrektor generalny MOPS International, wydawca magazynu „FullFill”
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy ?New York Timesa?, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny, a jednak niezwykle prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń z gabinetu uznanej firmy trafia na stok narciarski Lake Tahoe, a stamtąd pod okienko obsługi zmotoryzowanych we włoskiej restauracji. Dzięki tym doświadczeniom Brian odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy i narzędzia pozwalające je pokonać. Próbując przekonać bankiera inwestycyjnego o znaczeniu satysfakcji w pracy i motywując kierowcę w pizzerii do lepszego traktowania klientów, Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach.Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników, czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zapewni natychmiastową ulgę ? i nadzieję.
OPINIE
Książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy i która ujawnia tajemnicę satysfakcji z pracy. Nieważne, czy zarządzasz sześcioma, czy sześćdziesięcioma ludźmi ? ta książka to lektura obowiązkowa.
Trevor Fetter, prezes i dyrektor naczelny w Tenet Healthcare Corporation
W morzu podobnych do siebie książek na temat angażowania i inspirowania pracowników Lencioni rzuca nam prawdziwe koło ratunkowe. Jego książka jest wspaniałym dziełem, które polecam liderom i wszystkim, którzy próbują wprowadzić do swojej pracy poczucie osobistej satysfakcji.
Kevin D. Wilde, wiceprezes, dyrektor działu szkoleń w General Mills, Inc.
Lencioni uczy wszystkich przywódców tego świata techniki, która zapewnia niezwykłą lojalność i wyniki. Ta prosta książka może zmienić naprawdę wszystko.
Robert W. Savage, dyrektor wykonawczy w Taco Bell Corporation
Uwielbiam tę mądrą i wnikliwą książkę! Przypomina ona kierownikowi, każdemu kierownikowi na każdym poziomie, dlaczego w ogóle zostali kierownikami.
Greg Cross, wiceprezes Hilton Hotels Corporation
Tym razem Patrick Lencioni mierzy się z tematem kosztownych i przyprawiających o obłęd silosów, czyli barier, które tworzy polityka organizacyjna. Silosy wyniszczają przedsiębiorstwa, zabijają wydajność, wystawiają dobrych pracowników za drzwi i narażają na szwank realizację korporacyjnych celów. Walka o wewnętrzne wpływy w firmie, podobnie jak inne książki Lencioniego, to fikcyjna, ale niesamowicie realistyczna opowieść.
Jest to historia Jude’a Cousinsa, pełnego zapału młodego konsultanta do spraw zarządzania, który rozpoczyna własną działalność i poszukuje rozwiązania jednego z najpowszechniejszych i najbardziej frustrujących problemów, z jakim stykają się jego klienci. Drogą prób i błędów opracowuje prostą, a jednocześnie przełomową metodę, która pomoże klientom przekształcić zamęt i wewnętrzne konflikty w przejrzystość i współpracę.
TYDZIEŃ. Właśnie tyle czasu Jude miał na przygotowanie się do kolejnego seminarium, które tym razem miał poprowadzić w szpitalu dziecięcym. Obsesyjnie pragnął dowiedzieć się, czym jest silos, więc czytał wszystko na temat polityki organizacyjnej, co tylko wpadło mu w ręce.
Ale bez względu na to, ile by przeczytał, nie udałoby mu się znaleźć odpowiedzi w żadnej książce. Miał ją poznać w dużo bardziej zdumiewający sposób, niż kiedykolwiek mógłby sobie wyobrazić.
– fragment książki
Najnowsza opowieść Lencioniego jest zarówno praktyczna, jak i wciągająca. Walka o wewnętrzne wpływy w firmie to nieocenione źródło wiedzy dla każdego, kto przeżył korporacyjne wojny lub doświadczył na własnej skórze absurdalnej polityki instytucjonalnej.
O AUTORZE
PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem The Table Group – firmy doradczej do spraw zarządzania specjalizującej się w rozwoju zespołów zarządzających oraz kulturze organizacyjnej. Lencioni, konsultant i prelegent, pracował z tysiącami menedżerów wysokiego szczebla zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500, jak i w młodych firmach zajmujących się zaawansowanymi technologiami, a także z kierownikami wydziałów na uniwersytetach i w organizacjach non profit. Napisał pięć znanych w USA książek, w tym Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, bestseller „New York Timesa”.
OPINIE
Przenikliwe i odkrywcze spojrzenie na to, jak w przedsiębiorstwach można zlokalizować wewnętrzne konflikty i im zaradzić. Styl pisania Patricka jest ciepły i przystępny, a prezentowane porady rozsądne.
- Michael A. George, dyrektor do spraw marketingu w Dell Inc.
Teoria Lencioniego na temat współdziałania jest prosta i skuteczna. Odnosi się do każdej instytucji i dużej, i małej.
- Gary C. Kelly, wiceprezes i dyrektor generalny Southwest Airlines Co.
Lencioni to mistrz budowania autentycznej i rzeczowej współpracy w ramach firmy. Stosujemy się do jego zasad, aby zmobilizować ludzi do tworzenia globalnej marki. Wielkie brawa od całego naszego zespołu.
- Brian Scudamore, założyciel i dyrektor generalny I-800-GOT-JUNK
Opowieść o przywództwie
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której właściwie każdy szczegół jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni koncentruje się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
Wszystko, co robił Rich O’Connor, wiązało się w jakiś sposób przynajmniej z jedną z dyscyplin zapisanych na „żółtej karcie”. Niektórzy kierownicy w fifi rmie droczyli się z nim, zarzucając mu obsesję na punkcie tej listy. Co ciekawe, tylko garstka osób wiedziała, co znajdowało się na tej kartce, więc była ona ciągle swego typu tajemnicą. Richowi to odpowiadało, ponieważ tak de facto ani jedna osoba poza nim nie musiał tego rozumieć. Z pewnością przenigdy nawet nie podejrzewał, że stanie się ona szkicem do planu zniszczenia fifi rmy przez jej pracownika.
- fragment książki
Patrick Lencioni jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy doradztwa w zakresie kontrolowania, specjalizującej się w rozwoju zespołów zarządzających i zdrowiu organizacji. Jako konsultant i priorytetowy wykładowca pracował z tysiącami zarządzających najwyższych szczebli w różnorakich organizacjach, od tych z listy Fortune 500 i nowo powstających fi rm z branży wysokich technice, po wyższe uczelnie i organizacje charytatywne. Jest autorem pięciu wysoko cenionych w Ameryce książek, w tym bestsellera „New York Timesa” 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
DLACZEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK?
Rok po wydaniu książki zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej otrzymałem wiadomość, że poziom sprzedaży przekroczył oczekiwania. Było to bardzo miłe. Ostrzeżono mnie jednak, że w ciągu roku lub dwóch sytuacja może się zmienić, więc jak większość autorów miałem nadzieję, że spadek nie będzie zbyt duży.
Możesz sobie wyobrazić, jak byłem przyjemnie zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że w okresie kolejnych dwunastu miesięcy sprzedaż zamiast spaść, wzrosła. Wspaniale!
Stało się jednak jeszcze coś, czego nie przewidywałem. Zwiększyła się liczba zleceń dla mojej firmy konsultingowej, The Table Group, która rozwijała się szybciej, niż mogłem to sobie wyobrazić. Czytelnicy dzwonili, by się dowiedzieć, jak mogą lepiej zrozumieć i wdrożyć koncepcje opisane w mojej książce.
Chociaż brzmi to zaskakująco, szybko okazało się, że jesteśmy w stanie pomóc jedynie niewielkiej części osób, które zwracały się do nas z zapytaniami. W rezultacie część z nich mogła mieć problemy z doskonaleniem pracy zespołów bez naszego wsparcia. Doszliśmy do wniosku, że nie jest to dobra sytuacja i stąd narodził się pomysł opracowania praktycznego przewodnika. Cel tej książki jest prosty: dać menedżerom, liderom zespołów, konsultantom i praktykom zarządzania narzędzie pomagające wdrożyć koncepcje opisane w Pięciu dysfunkcjach pracy zespołowej.
Podobnie jak w przypadku innych moich książek doszedłem do wniosku, że i ta powinna być relatywnie krótka, gdyż uważam, że najcenniejszym zasobem dla większości liderów jest czas. Uważam również, że nauka budowania zespołu, mimo że jest niezwykle istotna, nie powinna być zbyt absorbująca czy skomplikowana. Próbowałem napisać tę książkę w taki sposób, by była łatwa w lekturze jako całość, a jednocześnie by można było w niej łatwo odnaleźć interesujące danego czytelnika zagadnienie.
Mam szczerą nadzieję, że ta pozycja pomoże zarówno tobie, jak i twojemu zespołowi. Życzę powodzenia!
PATRICK LENCIONI
Lafayette, Kalifornia, styczeń 2005
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej - fragment książki
KRóTKI PRZEGLĄD MODELU
Chociaż wysoka efektywność pracy zespołowej nie jest łatwa do osiągnięcia, trudność nie polega na skomplikowaniu całego procesu. Gdyby tak było, nie udałoby mi się go zapewne opisać na stronie lub dwóch.
Prawdziwym miernikiem efektywności pracy zespołu jest to, czy osiąga on zakładane rezultaty. By tak się działo, musi on stale przezwyciężać pięć dysfunkcji charakteryzujących się zachowaniami opisanymi poniżej.
• Dysfunkcja nr 1: brak zaufania. Członkowie efektywnych zespołów ufają sobie nawzajem na podstawowym emocjonalnym poziomie. Nie obawiają się dyskutować na temat własnych słabości, błędów, obaw i zachowań. Są całkowicie otwarci wobec innych, nie stosują barier ochronnych. Jest to niezbędne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 2: strach przed konfliktem. ...członkowie zespołów, którzy sobie ufają, nie obawiają się prowadzić gorących dyskusji dotyczących kwestii kluczowych dla osiągnięcia sukcesu przez organizację. Nie wahają się nie zgadzać się z innymi, podawać w wątpliwość ich punkt widzenia, a wszystko to w duchu znalezienia najlepszych rozwiązań, odkrycia prawdy i podejmowania najlepszych decyzji. Jest to ważne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 3: brak zaangażowania... .członkowie zespołu, którzy angażują się w konflikt, są w stanie osiągnąć konsensus dotyczący podjęcia ważnej decyzji nawet w sytuacji, gdy na po-
czątku część z nich ma inne zdanie. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy mają pewność, że przedstawiono wszelkie wątpliwości, idee i pomysły i że nic nie zostało zamiecione pod dywan. Ma to decydujące znaczenie, gdyż...
• Dysfunkcja nr 4: unikanie odpowiedzialności. ...członkowie zespołów, którzy angażują się w proces podejmowania decyzji i postępowanie zgodne z ustalonymi standardami, jeżeli chodzi o efektywność, nie obawiają się wymagać od innych, by cechowali się taką samą postawą. Ponadto tacy członkowie zespołu uważają, że odpowiedzialność za wyniki dotyczy nie tylko lidera, lecz wszystkich. Jest to istotne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 5: brak przywiązywania wagi do rezultatów. ...jest bardziej prawdopodobne, że członkowie zespołów, którzy nawzajem sobie ufają, angażują się w konflikt, nie unikają przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane decyzje i wymagają tego od innych, odłożą na bok indywidualne priorytety i skoncentrują się na tym, co jest najlepsze dla ogółu. Tacy ludzie nie ulegają pokusie, by na plan pierwszy wysuwać interesy własnych działów, rozwój indywidualnej kariery, czy też własne ego, a nie to, od czego uzależnione jest osiągnięcie sukcesu przez zespół.
I to tyle, jeżeli chodzi o model osiągania efektywności pracy zespołu.
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Spis treści:
Dlaczego praktyczny przewodnik?
Część pierwsza. Doprecyzowanie pojęć
Efektywność pracy zespołowej
Krótki przegląd modelu
Dwa ważne pytania
Część druga. Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 1.
Budowanie zaufania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 2.
Doskonalenie zarządzania konfliktem
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 3.
Kreowanie zaangażowania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 4.
Przyjmowanie odpowiedzialności
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 5.
Koncentracja na rezultatach
Część trzecia. Odpowiadanie na pytania i przewidywanie mogących pojawić się problemów
Typowe pytania
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia Opowieść dla menedżerów
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny zagadnienie: brak poczucia szczęścia w pracy i pokazuje rewolucyjny, a jednakże niebywale łatwy model funkcjonowania, który umożliwia na dostanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niewyobrażalnie intrygującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w własnej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń z gabinetu uznanej korporacji trafia na stok narciarski Lake Tahoe, a stamtąd pod okienko obsługi zmotoryzowanych we włoskiej restauracji. Dzięki tym doświadczeniom Brian odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy i narzędzia pozwalające je pokonać. Próbując przekonać bankiera inwestycyjnego o znaczeniu satysfakcji w pracy i motywując kierowcę w pizzerii do lepszego traktowania nabywców, Brian musi stawić czoła różnym aspektom indywidualnej osobowości , a dodatkowo osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak zwyczajnym w wielu organizacjach.
Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić korporacji kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować indywidualnych pracowników, czy także pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zagwarantuje natychmiastową ulgę – i nadzieję.
O AUTORZE:
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, spółki konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami kierowników wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technice, jak i uniwersytetach i firmach rodzaju non-profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy “New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (wyd. polskie MT Zakład produkcyjny, 2011). Trzy oznaki pracy która nie daje szczęścia Spis Treści
Wprowadzenie
Bajka
Szok
Część pierwsza
Kierownik
Część druga
Emerytura
Część trzecia
Eksperyment
Część czwarta
Działanie w praktyce
Model
Praca, która nie przynosi szczęścia
Koszty braku poczucia szczęścia w pracy
Trzy oznaki
Zarządzanie ludźmi w sposób, który pozwoli im znaleźć
zadowolenie z pracy – korzyści i przeszkody
Badanie i rozwiązywanie przyczyn braku poczucia
szczęścia w pracy
Studia przypadków
Podejmujemy działania
Zarządzanie jako misja
Podziękowania
O autorze
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?