TUS skrojony na miarę. Jak planować i realizować Trening Umiejętności Społecznych dostosowany do potrzeb każdej grupy Trening Umiejętności Społecznych w pierwotnych założeniach miał mieć formę zajęć dla dzieci z dużymi deficytami społecznymi, wynikającymi najczęściej z zaburzeń rozwojowych. Obecnie bywa stosowany jako forma oddziaływania wspierającego procesy terapeutyczne, a w TUS-ach coraz częściej uczestniczą dzieci w normie rozwojowej. Ta książka pokazuje, że TUS może być traktowany jako niezależne oddziaływanie terapeutyczne. Autorki chcą zaszczepić w Czytelniku myślenie o TUS-ie jako o elastycznym narzędziu oddziaływania, które powinno bazować na korygującym doświadczeniu społecznym. Właśnie w duchu takiego podejścia do Treningu Umiejętności Społecznych powstała ta pozycja. W założeniu ma ona być podręcznikiem dla psychologów, pedagogów i wszystkich tych, którzy chcieliby prowadzić TUS. Poparta wieloletnim doświadczeniem, opiera się na autorskim spojrzeniu na metody pracy, zgodnie z którym program zajęć jest dopasowany do potrzeb grup i uczestników. W książce między innymi: Czym jest TUS i jakie założenia mu przyświecają Jak poprawnie kwalifikować uczestników do grup Jak pracować z różnymi grupami wiekowymi i jak nawiązywać współpracę z rodzicami W jaki sposób zaplanować zajęcia dostosowane do potrzeb uczestników Na czym polegają autorskie metody motywacyjne, jakie mają zalety i wady Jak pracować z grupami dzieci neuroatypowych W środku znajdziesz propozycje aktywności, a także karty kwalifikacji i obserwacji dostosowane do grup wiekowych.
Emocje to kompas... który niekiedy długo czeka schowany w najniższej szufladzie, zanim nauczymy się z niego korzystać. Przykładowo złość (która już przez samą nazwę ma złą prasę) może dodawać nam energii i pchać nas do działania. I niekoniecznie muszą to być kompulsywne porządki dzięki niej możemy powiedzieć nie albo aktywnie zawalczyć o ważne dla nas sprawy.
Albo zazdrość. Ileż razy jej się wstydziliśmy! To emocja niewygodna, uwierająca niczym kamyczek w bucie, a przecież przypomina nam o ukrytych potrzebach?i niespełnionych marzeniach.? Zyskujemy wewnętrzną siłę, gdy uczymy się obchodzić z naszymi emocjami. To one informują nas o niebezpieczeństwach, prowadzą ku spokojowi ducha, pozwalają żyć w pełni i pogłębiać nasze relacje. Pod warunkiem, że wiemy, jak emocje odczytywać i regulować, by czerpać z nich mądrość i korzystać z ich siły do twórczej przemiany życia.
Autorka zabiera nas w podróż, pokazując, że pomiędzy blokowaniem dostępu do emocji (by nie czuć związanego z nimi dyskomfortu) a impulsywnym podążaniem za nimi jest jeszcze trzecia droga. Droga życia w pełni. Na niej emocje są parametrami, które bierzemy pod uwagę, podejmując decyzje, lub drogowskazami, które kierują nas ku naszym potrzebom.?
Prawda, której nie pokazują w wiadomościachWyobraź sobie, że twoje życie to gra. Nieświadomie bierzesz w niej udział. Codziennie. Myślisz, że masz wybór. Myślisz, że widzisz rzeczywistość. Ale to tylko... symulacja.Z czego naprawdę składa się świat, który uważamy za realny? Czy "Matrix" był jedynie filmem, czy może - ostrzeżeniem? Kto i dlaczego zaprogramował rzeczywistość, w której tkwimy?David Icke - mistrz niewygodnych pytań i kontrowersyjnych odpowiedzi - wraca z prawdopodobnie najmocniejszą książką w swojej karierze. Po "Największym sekrecie" i "Pułapce iluzji" czas na podróż jeszcze głębiej: do wnętrza systemu kontrolującego nasze myśli, emocje i wybory.To książka dla tych, którzy czują, że świat jest czymś więcej niż tym, co widać. Dla tych, którzy chcą się obudzić z koszmaru iluzji.Prawda nie zawsze jest wygodna. Ale daje wolność. Czy jesteś gotów... wyjść z symulacji?
Zawarte w tej publikacji ćwiczenia mają na celu uświadomienie nastolatkom w spektrum autyzmu występowania szerokiego wachlarza emocji i cech charakteru, doskonalenie umiejętności ich nazywania i rozmawiania o nich, a także naukę samokontroli i regulacji emocji oraz uczuć. Materiał ćwiczeniowy umożliwia pracę z przekonaniami i myślami na temat różnych trudnych stanów emocjonalnych oraz proponuje sposoby ich oswajania i wyciszania (np. poprzez relaksację czy afirmacje). Praca z emocjami nastolatków jest bardzo istotna, gdyż bez niej są oni narażeni na frustrację potrzeb i ryzyko uciekania w niebezpieczne zachowania, takie jak samookaleczanie, stosowanie używek, zamykanie się w sobie i odcinanie od świata. Niewystarczająca praca z emocjami u nastolatków lub jej całkowity brak mogą także skutkować kryzysami psychicznymi i chorobami, np. depresją.
Rzeźnik Jedna z najwybitniejszych amerykańskich autorek, od lat typowana do Literackiej Nagrody Nobla, nie zwalnia tempa i dobiegając dziewięćdziesiątki jest w znakomitej pisarskiej formie. "Rzeźnik" Joyce Carol Oates opowiada wstrząsającą historię eksperymentów medycznych na kobietach, jakich dopuszczał się w przytułku dla nerwowo chorych doktor Silas Aloysius Weir; postać wzorowana na kilku rzeczywiście istniejących lekarzach, w tym Silasie Weirze Mitchellu, tak zwanym ojcu ginekopsychiatrii. Wymyślona przez Mitchella pseudonauka miała udowodnić, że zaburzenia psychiczne da się wyleczyć przez wyeliminowanie schorzeń części intymnych. Mitchell okaleczył wiele kobiet, jednak przez lata pozostawał bezkarny, gdyż bestialskich zabiegów dokonywał przede wszystkim na obłąkanych, robotnicach kontraktowych i dziewczynkach - obywatelkach pozbawionych głosu. Choć wśród jego pacjentek były również postaci tak światłe i prominentne jak Virginia Woolf czy Jane Addams, Mitchell uchodził bowiem za geniusza. "Rzeźnik" to niezwykle potrzebna w dzisiejszych czasach literacka analiza źródeł nienawiści do kobiet oraz nadużyć systemu władzy, który zalegalizował niewolnictwo, a pacjentów szpitali psychiatrycznych pozwalał traktować nieludzko. Zarazem jest to imponujące dzieło pisarskiej wyobraźni, czerpiące pełnymi garściami z tak popularnych gatunków, jak gotycka powieść grozy, "dark romance" czy "body horror" po to, by w sposób radykalny odsłonić naturę zła. "Oates jest geniuszką w ścisłym tego słowa znaczeniu". Rebecca Makkai "Rzeźnik to wstrząsający page-turner oparty na faktach". Stephen King
ZADANNIK to zestaw ćwiczeń przygotowanych do osobistej pracy z własnymi zasobami i trudnościami. Jego zadaniem jest uczynienie życia łatwiejszym, przyjemniejszym i bardziej przyjaznym. Ponieważ jednak nic nie przychodzi bez osobistego zaangażowania, więc ćwiczenia zostały opracowane po to, by lepiej poznać siebie i w ten sposób rozpocząć drogę ku sobie żyjącemu w zgodzie z otaczającym światem. Książka złożona jest z 3 części:- "Zadannika" - czyli zestawu ćwiczeń do przerobienia,- "Tłumacznika" - wyjaśniającego proces poznawania siebie,- "Przerywnika" - gry terapeutyczno-towarzyskiej.ZADANNIK został tak skonstruowany, by można było z niego korzystać w różnych miejscach - w podróży, w domu, w poczekalni wszędzie, gdzie tylko znajdziesz chwilę dla siebie. Autorka wykorzystuje techniki mindfulness i CBT. Polecany jest między innymi osobom z ADHD. Zarówno książka, jak i dołączona do niej gra mogą być wykorzystane w pracy indywidualnej oraz w zajęciach prowadzonych przez pedagogów, psychologów, terapeutów czy edukatorów.Danuta Sadownik - pedagog kultury, trenerka biznesu, edukatorka i terapeutka; nauczycielka szkolna i akademicka. Wykładała w Międzynarodowej Akademii Nauk w San Marino, Kolegium Karkonoskim w Jeleniej Górze, Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu i Wyższej Szkole Przedsiębiorczości w Wałbrzychu. Swoje doświadczenie przekuła w pakiet ćwiczeń pt. ZADANNIK, który ma za zadanie ułatwić czytelnikowi pracę z własnymi cechami osobowości w drodze ku lepszemu życiu. Dotychczas ukazały się jej autorstwa: "Szkolne tango", "A ty dokąd?", "Gdzie jesteś?", "A teraz co?", "Muszki owocówki", "Pośrodku mapy".
Czy Swojość pozwoli nam zrozumieć miejsce, w którym żyjemy? I to, Kim jesteśmy, Kim stajemy się właśnie dzięki temu miejscu? A na koniec, gdy już wiemy… co nam daje takie zrozumienie? Jaka więź wytwarza się między nami a tym od niedawna „naszym” miejscem? Jakie tworzą się tutaj relacje? Od zawsze tęsknię za domem, a dom mój jest właśnie w Sudetach. To absolutnie moja Ojczyzna. Miejsca i ich historię tworzą ludzie, często Ci, którzy stawiają opór zewnętrznemu niezrozumieniu. Jestem stąd. Jak Zbyszek, który tak pięknie tę zależność zauważył i ujął w słowa. Polecam.
Rafał Fronia
"Mężczyznologia" to pierwsza na polskim rynku empiryczna publikacja kompleksowo poświęcona socjologii męskości. Autorka - Katarzyna Wojnicka - opierając się na wieloletnich badaniach własnych, wprowadza Czytelników i Czytelniczki w kluczowe debaty dotyczące współczesnych mężczyzn i męskości. Książka jest unikalna, nie tylko dzięki nowatorskiemu podejściu, ale również przez połączenie aktualnych tematów społecznych z pogłębioną analizą teoretyczną. Czytelnicy i Czytelniczki znajdą tu rozdziały poświęcone m.in. męskiemu zdrowiu, ojcostwu, męskim emocjom i pracy, a także takim zagadnieniom jak migracje, wojna i aktywizm. Książka łączy socjologiczną głębię z przystępnym językiem, co czyni ją wartościową zarówno dla akademików i studentów, jak i wszystkich osób zainteresowanych tematyką męskości.Jedyna publikacja w Polsce, która w sposób naukowy, empiryczny i przystępny analizuje wielowymiarowo współczesne męskości - od ojcostwa po migracje i wojny."Książka stanowi znakomitą i wnikliwą analizę socjologiczną, wrażliwą na niuanse współczesnych debat dotyczących męskości. Autorka odważnie podejmuje krytyczne pytania o to, jak rozumieć i badać męskość, ukazując jednocześnie, jak wysoką cenę płacą społeczeństwa, wspólnoty, kobiety, osoby niebinarne, a także sami mężczyźni za utrwalanie wzorca hegemonicznej męskości. Publikacja imponuje erudycją oraz niezwykle bogatym wykorzystaniem literatury przedmiotu, która nie została potraktowana powierzchownie, lecz dogłębnie i z namysłem. To nie tylko dzieło akademickie, ale również ważny głos w refleksji społecznej, oferujący nowe spojrzenie na kluczowe zagadnienia."dr hab. Katarzyna Leszczyńska, prof. AGH (z recenzji)
Kiedy w 1999 roku hiszpański Sąd Najwyższy orzekł, że każde dziecko ma prawo wiedzieć, kim są jego rodzice, do biura prawnika Enrique Vili Torresa zaczęli pukać nowi klienci. Chociaż od rodziny lub sąsiadów dowiedzieli się, że zostali adoptowani, w ich dokumentach nie było śladów adopcji, a w aktach urodzenia rodzice adopcyjni figurowali jako biologiczni. Enrique nazwał ich hijos falsos, fałszywymi dziećmi, a ich liczbę oszacował na około trzystu tysięcy.Wkrótce do prawników i mediów zaczęli zgłaszać się także rodzice poszukujący dzieci, które dotąd uważali za zmarłe. Pojawiło się nowe, budzące grozę określenie: bebes robados, ukradzione dzieci. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych nowo narodzone dziecko można było kupić za równowartość mieszkania. W proceder sprzedaży zamieszane były instytucje państwowe i kościelne.Katarzyna Kobylarczyk opisuje jeden z najbardziej wstrząsających rozdziałów w najnowszej historii Hiszpanii, nadal pełen pytań bez odpowiedzi.""Wszystkim się zajmiemy" - zapewniają pielęgniarki, zakonnice i lekarze. I rzeczywiście, złowrogi system działa bez zarzutu. Katarzyna Kobylarczyk przekracza ramy reporterskiego śledztwa i odważnie kreśli obraz wielkiej, patriarchalnej konstrukcji, w której kobieta, jej prawa i jej dobro nie mają szans w zderzeniu z autorytetem księdza, lekarza, mężczyzny. Lapidarny, chłodny język tej poruszającej książki pozwala dobrze wybrzmieć prawdziwej grozie, jaką niesie czytelnikom konfrontacja z faktami. Jak to było możliwe?" Joanna Gierak-Onoszko
Czy twoja matka nieustannie cię kontrolowała lub miała skłonność do manipulacji?Czy stosowała przemoc emocjonalną lub psychiczną?Czy sprawiała, że czułaś się zawstydzona, odrzucona lub "nienormalna"?Czy zawsze musiała być w centrum uwagi?Narcyzm matki może negatywnie wpływać na twoje poczucie własnego Ja, powodować skłonność do samokrytyki, nieustanne uczucie niepokoju i zwątpienie we własne możliwości. Istnieją jednak strategie, dzięki którym ruszysz z miejsca i nabierzesz pewności siebie. Oparte na wynikach badań naukowych metody opisane w tej książce pomogą ci zaleczyć rany z dzieciństwa spędzonego w cieniu skupionej na sobie, narcystycznej matki.Książka Dorosłe córki narcystycznych matek, napisana przez psycholożkę i specjalistkę od narcyzmu, zawiera sprawdzone i skuteczne strategie oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), dialektycznej terapii behawioralnej (DBT) oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT). Pomogą ci one złagodzić lęk, zwiększyć pewność siebie, pokonać samokrytykę i żyć tak, jak pragniesz. Znajdziesz tu także wiele praktycznych wskazówek, dzięki którym zaczniesz tworzyć zdrowe relacje oparte na zaufaniu, przestaniesz przepraszać za cudze winy i nauczysz się ufać własnemu osądowi.Jeśli wychowała cię narcystyczna matka i zmagasz się z konsekwencjami dorastania w jej cieniu, ta książka pomoże ci uleczyć rany z przeszłości. Dzięki niej zaczniesz się rozwijać i planować lepszą przyszłość, na jaką zasługujesz.
Kto myśli, że ludzkie życie musi kroczyć od sukcesu do sukcesu, jest jak głupiec, który stoi na placu budowy kręcąc głową, bo jest zdziwiony, że kopią w głębinach, gdy ma powstać katedra.Każdy człowiek potrzebuje sensu życia, który nada mu kierunek i perspektywę oraz pozwoli wieść zdrowe - pod względem psychicznym - życie. Bez odpowiedzi na pytanie "po co?", cierpimy. Ta paraliżująca pustka jest chorobą naszych czasów. W ubiegłym wieku Viktor E. Frankl opracował koncepcję terapeutyczną zwaną logoterapią, czyli leczeniem poprzez odnajdywanie sensu, dzięki której można skutecznie radzić sobie z tą egzystencjalną próżnią. Książka Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś daje wgląd w tę koncepcję i dzięki wielu przykładom ilustruje, w jaki sposób można uporać się z cierpieniem wynikającym z pustki egzystencjalnej.Książka jest zapisem wykładów wygłoszonych przez Victora E. Frankla w Warszawie na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, na Uniwersytecie w Zurychu na zaproszenie Fundacji Limmat oraz w Monachium na zaproszenie Fundacji Carla Friedricha von Siemensa.
Turystyka jest ważną częścią gospodarki światowej. W książce szczególną uwagę zwrócono na branżę hotelarską, która w czasach pandemii COVID-19 przeżywała ogromny kryzys. W tym czasie branża hotelarska odnotowała poważny spadek rozwoju, a sektor turystyczny uległ przeobrażeniom oraz skutecznej adaptacji do nowych warunków. W opracowaniu zaprezentowano również zagadnienia związane z rekreacją, która pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka kształtując jego osobowość i charakter. Prezentowana monografia składa się z czterech części. Część pierwsza publikacji poświęcona została ekonomiczno-społecznym uwarunkowaniom rozwoju turystyki. Przedstawiono w niej podstawowe informacje dotyczące znaczenia gospodarki doświadczeń w turystyce, jak również ukazano istotę kredytowania przedsiębiorstwa turystycznego. W tej części zwrócono również szczególną uwagę na transport psów w turystyce, który w obecnych czasach jest zagadnieniem bardzo ważnym. W części drugiej przybliżono szanse i kierunki rozwoju wybranych rodzajów turystyki. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia związane z turystyką wiejską, turystyką medyczną i kwalifikowaną. W części tej podkreślono potrzebę większego uwzględniania zainteresowań turystów w kształtowaniu oferty turystycznej. W trzeciej części monografii zaprezentowano wybrane czynniki rozwoju branży hotelarskiej. Zwrócono szczególną uwagę na kategoryzację hoteli, transfer wiedzy jako istotnego aspektu zarządzania. Znaczenie rekreacji ruchowej przedstawiono w części czwartej. Opracowania w niej zawarte dotyczą m.in. osób ćwiczących na siłowniach, jak również organizację obozów sportowych dla dzieci i młodzieży. Książka jest adresowana do studentów turystyki, rekreacji, hotelarstwa, wychowania fizycznego, sportu, zarządzania, a także właścicieli podmiotów gospodarczych wchodzących w skład przemysłu czasu wolnego.
Josef Breuer, jeden z ojców założycieli psychoanalizy, stoi u szczytu kariery. Friedrich Nietzsche, największy filozof Europy, jest na skraju samobójczej rozpaczy, nie mogąc znaleźć lekarstwa na bóle głowy i inne nękające go dolegliwości.Gdy Breuer zgadza się poddać Nietzchego swojemu eksperymentalnemu leczeniu, terapii poprzez rozmowę, nie spodziewa się, że on także znajdzie ukojenie w ich sesjach. Tylko stawiając czoła własnym wewnętrznym demonom, utalentowany uzdrowiciel może zacząć pomagać swojemu pacjentowi.W Kiedy Nietzsche szlochał Irvin Yalom łączy fakty i fikcję oraz tworzy atmosferę pełną napięcia, aby rozwinąć niezapomnianą opowieść o odkupieńczej sile przyjaźni.
Czy odnosisz wrażenie, że nie jesteś w stanie powstrzymać się przed ciągłym zerkaniem na
swój smartfon? Czy spędzasz długie godziny na grach online? Czy czujesz przymus
częstego sprawdzania swoich mediów społecznościowych? Czy technologia cyfrowa
zaczyna przejmować kontrolę nad Twoim życiem?
Dostępnych jest mnóstwo książek, publikacji, kursów i podcastów o tym, jak mierzyć się z
cyfrowym uzależnieniem dzieci i młodzieży. I bardzo dobrze! Nie możemy jednak przymykać
oczu na fakt, że ten problem dotyka nie tylko młodszych. I że przykład często idzie z góry
Ta książka skierowana jest do dorosłych, którzy zdają sobie sprawę z tego, że ich relacja z
elektroniką przekroczyła czerwoną linię. Nie jest częścią kampanii przeciwko technologii
cyfrowej. Jej celem jest pomóc czytelnikowi w odzyskaniu kontroli nad własnym życiem przy
jednoczesnym czerpaniu korzyści z nowoczesnej technologii bez popadania w obsesję.
Nadchodzi nowa era w dziedzinie monitorowania i hakowania umysłu. Czy jesteśmy przygotowani na taką przyszłość? Wyobraźmy sobie świat, w którym będzie można pozyskiwać dane z mózgu, żeby poznać czyjeś poglądy polityczne, myśli będą mogły stanowić dowód przestępstwa, a skrywane uczucia zostać użyte w sądzie jako zarzut. A jednocześnie świat, gdzie chorzy na padaczkę otrzymują ostrzeżenia na chwilę przed atakiem, a przeciętna osoba może zajrzeć do własnego mózgu, żeby usunąć bolesne wspomnienia lub wyleczyć się z uzależnień. Neuronauka już obecnie umożliwia to wszystko, a skomplikowane urządzenia neurotechnologiczne staną się wkrótce „uniwersalnymi sterownikami” w naszych interakcjach z technologią. Może to zapewnić ludzkości ogromne korzyści, lecz bez odpowiednich zabezpieczeń może też poważnie zagrozić podstawowym prawom człowieka do prywatności, wolności myśli i samostanowienia. „Profesor Farahany, powszechnie uznawana za autorytet w dziedzinach etyki i sztucznej inteligencji, nie podchodzi ani alarmistycznie, ani z rezygnacją do obecnych trendów, jedynie zwraca się do nas z wyważoną propozycją: jeśli teraz nie wprowadzimy niezbędnych regulacji, to ludzkość taka, jaką znamy, będzie zagrożona”. Ahmed Shaheed, profesor University of Essex, autor pierwszego w historii ONZ raportu na temat wolności myśli
Publikacja stanowi unikalny przewodnik po zastosowaniach sztucznej inteligencji w badaniach jakościowych, oferując konkretne narzędzia, przykłady i refleksje metodologiczne. Autorki prezentują, jak AI może wspierać: analizę dużych zbiorów danych, odkrywanie wzorców oraz automatyzację wybranych etapów procesu badawczego. Książka łączy podejście praktyczne z krytyczną oceną ograniczeń i wyzwań wynikających z wykorzystania nowych technologii w naukach społecznych. To pozycja obowiązkowa dla studentów, doktorantów, badaczy oraz wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi metodami eksploracji danych jakościowych.
Karty edukacyjne Dbam o ciało zachęcają do zachowań prozdrowotnych i promują zdrowy styl życia. Są doskonałą inspiracją do mądrej, empatycznej rozmowy o ciele i zdrowiu z dziećmi oraz nastolatkami. W pudełku znajdziesz 50 kart o tematyce: profilaktyka chorób i zaburzeń, aktywność fizyczna, szacunek do ciała, dieta i odżywianie, profilaktyka uzależnień. Karty przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat. Wykorzystaj je w gabinecie psychologicznym, w klasie i w domowym zaciszu - wszędzie tam, gdzie chcesz budować świadomość i dobre nawyki.
Karty edukacyjne Dbam o emocje pomagają kształtować zdrowe nawyki, wspierają rozwój emocjonalny i zachęcają do troski o zdrowie psychiczne. To świetny punkt wyjścia do mądrych, empatycznych rozmów oraz inspirujące narzędzie, które podpowiada, jak lepiej rozumieć i regulować emocje. Tematyka kart: potrzeby i emocje, odporność psychiczna, samoświadomość i samoakceptacja, relacje interpersonalne. W pudełku znajdziesz 50 kart, które przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat. Wykorzystaj je w gabinecie, w szkole lub w domu. Pokaż nastolatkowi, że jego emocje są ważne!
Przedstawiamy atrakcyjną i przyjazną pomoc, która sprawdzi się zarówno w pracy z grupą - podczas lekcji wychowawczych, treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, socjoterapii - jak i w trakcie terapii indywidualnej. Formuła pracy znana jako "puszka Pandory" została dostosowana do poszerzania kompetencji poznawczych w obszarze życia społecznego u młodych ludzi w wieku 12-20 lat.W skład zestawu wchodzą:zeszyt z podstawowymi informacjami dla moderatora grupylista 360 zagadnień (po 30 na każdy z 12 poruszanych tematów)puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują zadania.Na czym polega praca z "Puszką"? Członkowie grupy kolejno losują po jednym pytaniu i odpowiadają na nie. Inni uczestnicy zajęć także mogą podawać swoje odpowiedzi. Moderator dba o atmosferę wolną od oceniania, sprzyjającą wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.Ćwiczenia z "Puszką" pozwalają na analizę możliwych przyczyn wystąpienia sytuacji społecznych, uczą uwzględniania potrzeb oraz emocji innych ludzi, pomagają w tworzeniu przybliżających do osiągnięcia celu procedur działania. Zadania dotyczą także odróżniania faktów od opinii innych ludzi oraz tworzenia i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych."Puszka. Część 3. Otwarty umysł w sytuacjach społecznych":wpływa na rozwój funkcji poznawczychułatwia myślenie o różnych sytuacjach społecznychoddziałuje terapeutycznie na uczniówuczy wypowiadania się na forum grupydotyczy tematów ze świata psychospołecznego dzieci i młodzieżyuczy mentalizacjiuczy tolerancji i szacunku do innych perspektywuczy wymiany myśli i dyskusjipomaga tworzyć relacje i więzi pomiędzy członkami grupydaje każdemu uczestnikowi spotkania, niezależnie od jego temperamentu, równe szanse w dyskusjiotwiera uczniów na nowe punkty widzeniaintegruje grupę.
W obliczu narastającego kryzysu klimatyczno-ekologicznego największym wyzwaniem współczesnej humanistyki stają się pytania o to, w jaki sposób literatura, sztuka i praktyki edukacyjne mogą kształtować świadomość ekologiczną, postawy prośrodowiskowe oraz nową wrażliwość otwartą na relacje między ludźmi a nie-ludzkimi mieszkańcami świata.Zwrot ekologiczny w edukacji i kulturze. Nowa wrażliwość młodego pokolenia trzeci tom z serii Kultura Literacka Dzieci i Młodzieży to interdyscyplinarna refleksja, w której wyraźnie wybrzmiewają pytania o przyszłość naszej wspólnej planety. Autorki i autorzy artykułów odwołują się do wielu obszarów naukowych badań, zarówno humanistycznych, jak i społecznych (literaturoznawstwa, filozofii, socjologii, psychologii) oraz przyrodniczych (fizyki, zoologii, biologii, nauki o Ziemi), i pokazują, jak ekokrytyczne i posthumanistyczne strategie interpretacji utworów literackich, wzmocnione empatią i troską, mogą otwierać młodych ludzi na nowe sposoby rozumienia, doświadczania i współodczuwania świata. Teksty zamieszczone w niniejszym tomie, przedstawione w perspektywie szeroko rozumianej edukacji humanistycznej dzieci i młodzieży, humanistyki ekologicznej i ekopedagogiki, skupiają się na mocy narracji, która tworzy przestrzeń do wspólnego istnienia. Publikacja adresowana jest nie tylko do badaczy humanistyki, nauk ścisłych i przyrodniczych, lecz także, ze względu na podjęty w tym tomie dyskurs na temat praktyk edukacyjnych, do nauczycieli, uczniów, również bibliotekarzy oraz wszystkich, którym bliska jest ochrona środowiska, ale też myślenie ekocentryczne i postantropocentryczne pojmowanie rzeczywistości oraz takie rozumienie ekosystemu, w którym każde życie ma znaczenie i głos.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?