W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Transformacja cyfrowa, której wyrazem jest przenikanie technologii cyfrowych przez wszystkie aspekty działania organizacji i aktywności jej reprezentantów oraz klientów, to jedno z kluczowych zjawisk opisujących współczesną rzeczywistość gospodarczą. Pozwala osiągnąć zwiększoną wydajność i sprawność działania organizacji, ale również wymusza silne skupienie się na kliencie oraz ułatwia powstawanie nowych źródeł zysku. Ogromną rolę w procesach transformacyjnych odgrywa marketing, który także ? za sprawą internetu i rozwiązań cyfrowych ? ulega głębokim przeobrażeniom.Książka ma na celu zidentyfikowanie całokształtu zmian jakie wywołuje technologia cyfrowa na koncepcję, instrumenty i działania marketingowe. Najnowsza wiedza teoretyczna przeplata się z licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Opisane zostały także badania na wybitnych, światowej klasy ekspertach od technologii i marketingu oraz menedżerach i specjalistach marketingu z polskich przedsiębiorstw. To wszystko stanowi przyczynek do głębszej dyskusji oraz pogłębionej analizy nad rolą marketingu i współczesnego menedżera marketingu w organizacji.Cechą publikacji, stanowiącą o jej szczególnej wartości i przydatności jest holistyczne, kompleksowe, całościowe i logiczne ujęcie skomplikowanego zagadnienia, jakim jest transformacja cyfrowa gospodarki koncentrujące się na jej obszarze mikroekonomicznym ? biznesowym. Autor przedstawia istotę i dokonuje charakterystyki transformacji cyfrowej, charakteryzuje technologie transformacyjne (media społecznościowe, sztuczna inteligencja, internet rzeczy, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, technologie mobile, big data i technologie chmurowe) i ich wpływ na marketing, by w końcowej części zwrócić uwagę na konsekwencje transformacji cyfrowej dla marketingu. Podstawowym celem książki jest autorskie spojrzenie na problematykę transformacji cyfrowej, technologii ją determinujących i wpływu opisywanych zjawisk na marketing ? jego istotę, koncepcję oraz zarządzanie.Z recenzji prof. dr hab. Andrzeja Sznajdera, Szkoła Główna Handlowa
Książka jest zwięzłym źródłem wskazówek, jak kształtować przewagi konkurencyjne w warunkach nowoczesnego zarządzania ryzykiem oraz stosowania współczesnych form finansowania procesów innowacyjnych. Książka łączy w sobie zatem trzy podstawowe kategorie ważne w rozwoju współczesnych podmiotów gospodarczych: ryzyko, finansowanie działalności, innowacje. Rozważania zawarte w monografii odnoszą się przede wszystkim do rozwijających się sektorów innowacyjnych (głównie na gruncie polskim), m.in. sektorów kreatywnych oraz sektorów wysokich technologii. Książka zawiera wyniki badań empirycznych (jakościowych i ilościowych), a także opisuje przykłady (studia przypadków) rzeczywiście działających na rynku przedsiębiorstw innowacyjnych – pokazując, jak zarządzanie ryzykiem i finansami w procesach innowacyjnych może wpływać na kreowanie przewag konkurencyjnych.
KAŻDEGO DNIA FIRMY, CHCĄC PRZETRWAĆ, PODEJMUJĄ NIEWŁAŚCIWE DZIAŁANIA. Kierują się dogmatami i „najlepszymi praktykami”, nie zastanawiając się nad tym, co właściwie robią. Przez lata rynek pozwalał, by taki bezmyślny, automatyczny wybór działał bez większych konsekwencji. Jednak otaczająca nas rzeczywistość gwałtownie się zmienia – i to w tempie, na które nie wszyscy są przygotowani.
Detonuj! to książka, której autorzy odwołują się do zachowań sprzecznych z intuicją, zachęcając organizacje do kwestionowania wszystkiego, co przyczynia się do tworzenia złudnej stabilności. Tłumaczą, w jaki sposób kształtują się niewłaściwe firmowe nawyki. Uczą, jak wykrywać - i likwidować - „najlepsze praktyki”; przedstawiają rozwiązania alternatywne, które mogą zapewnić sukces. Analizując naturę zmiany, Tuff i Goldbach wyjaśniają, dlaczego „standardowe procedury prowadzenia działalności”, opracowane w przeszłości, nie będą obowiązywały w przyszłości, i wskazują siedem „utartych reguł postępowania”, które należy zastąpić nowymi praktykami. Radzą też firmom, jak tego dokonać, stosując cztery podstawowe zasady pozwalające skutecznie współzawodniczyć w czasach przyspieszającej zmiany.
Aby być gotowym na detonację, musisz nauczyć się kwestionować czynności i sposoby działania nieprzynoszące twojej organizacji żadnej wartości. Zamiast trzymać się wiedzy sprzed dekad, korzystaj z lekcji, jakich współcześnie udzielają nam firmy skutecznie i z sukcesem konkurujące w cyfrowej rzeczywistości. Dzięki tej książce nauczysz się określać strategiczne obszary aktywności twojej organizacji i wypróbujesz nowe praktyki w sposób niezagrażający jej wydajności oraz podstawowemu zakresowi działania. Będzie to z korzyścią zarówno dla ciebie, jak i twojej firmy.
Detonuj!, książka wypełniona przykładami i rozwiązaniami wynikającymi z doświadczeń autorów, którym wielokrotnie powierzano projektowanie innowacyjnych postaw w największych i najbardziej dochodowych firmach świata, to skierowane do ciebie wyzwanie, by wysadzić w powietrze przeterminowane idee i przestarzałe sposoby biznesowej działalności.
Najbardziej kompleksowa książka ekonomiczna odnosząca się do systemu podatkowego i możliwości kształtowania polityki gospodarczej poprzez system podatkowy oraz jej zamienne, bądź równoległe zastosowanie obok polityki monetarnej. Napisana na bazie przeglądu blisko ośmiuset pozycji literatury światowej i ugruntowana w autorskiej i rzetelnej analizie danych empirycznych. Ekonomia systemu podatkowego to nowy pragmatyzm ekonomiczny i lektura obowiązkowa. Wyznacza drogi i możliwości łączenia teorii i praktyki, odpowiadając na wyzwania rozwojowe, kryzysowe i recesyjne współczesnych gospodarek. Książka stanowi oryginalną, wartościową i potrzebną próbę zaprezentowania istotnych problemów naukowych z zakresu dyscyplin ekonomia i finanse (polityka społeczno-gospodarcza, finanse publiczne, polityka fiskalna). Dowodzi też, że autorzy dysponują bogatą i profesjonalną wiedzą oraz stosownym warsztatem naukowym. Przyszło im zmierzyć się z przedsięwzięciem o nadzwyczaj wysokim poziomie złożoności. Problematyka podatkowa jest relatywnie skomplikowana, a liczba dylematów jej towarzyszących wręcz imponująca. Autorzy zaprezentowali interesujące, a zarazem pragmatyczne myśli i podejścia do analizowanej problematyki. Opisują, mierzą, porównują, wartościują, objaśniają (!), przewidują, proponują, a zatem próbują, w granicach możliwości, sprostać wszystkim głównym powinnościom analityków zajmujących się ekonomią i finansami. Odbiorcami pracy mogą być naukowcy, doktoranci i studenci zainteresowani polityką społeczno-gospodarczą oraz finansami publicznymi z uwzględnieniem wyników obecnego stadium debaty nad kierunkami rozwoju nauki ekonomii i finansów. Ważnym adresatem mogą być też praktycy związani z administracją rządową oraz samorządową, zainteresowani problematyką ewolucji systemów podatkowych. Z recenzji prof. Stanisława Flejterskiego
Książka mieści się w centralnym obszarze światowej ekonometrii finansowej. Jej wyjątkowość polega na tym, że prezentuje modele teoretyczne i wyniki empiryczne związane z wykorzystaniem w ocenie i prognozowaniu zmienności informacji na temat cen maksymalnychi minimalnych, a dokładnie mówiąc, różnicy między nimi, czyli zakresu ceny.
Oznacza to, że wykorzystywana jest informacja na temat przebiegu cen w ciągu całego dnia, a jednocześnie zbiór potrzebnych danych nie jest tak duży, jak w przypadku stosowania danych śróddziennych i – co najważniejsze – jest łatwo dostępny nawet dla indywidualnego inwestora.
prof. dr hab. Małgorzata Doman (z recenzji)
Autor dokonał drobiazgowej prezentacji dotychczasowych koncepcji teoretycznych oraz zaproponował (we współautorstwie) własne modele, które poddał weryfikacji, wykazując ich przewagę nad klasycznymi rozwiązaniami. Przedstawione wyniki analiz empirycznych stanowią ważny wkład w rozwój badań nad możliwościami wykorzystania – poszerzonych w stosunku do typowych podejść – powszechnie dostępnych zbiorów danych w obszarze modelowania i prognozowania finansowych szeregów czasowych.
dr hab. Krzysztof Piontek, prof. UE we Wrocławiu (z recenzji)
Publikacja jest pierwszą monografią w literaturze światowej poświęconą modelom zmienności zakresu cen. Jest przeznaczona dla pracowników akademickich, doktorantów oraz studentów zainteresowanych zastosowaniami metod ilościowych w finansach, a także dla praktyków rynku finansowego oraz inwestorów poszukujących bardziej wyrafinowanych narzędzi służących zarządzaniu ryzykiem i podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Jak wspierać pracowników w rozwoju zawodowym? Czy istnieje idealny model przywódcy? W jaki sposób można unikać błędów w pracy? Jakie reguły obowiązują psychologa zatrudnionego w biznesie? Jak dbać o dobrostan zespołu i wzmacniać motywację pracowników? Co o tym wszystkim mówi naukowa psychologia? Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając pokaźny dorobek polskich teoretyków i badaczy. Treści publikacji zorganizowane są w ośmiu częściach: Historia psychologii biznesu – autorzy przedstawili tu zarys zmian głównych podejść i paradygmatów w obrębie tej dyscypliny, opisując także dokonania polskich naukowców. Kwestie etyczne – psycholog, realizując zawód zaufania publicznego, ponosi w przestrzeni biznesu szczególną odpowiedzialność. W tej części Czytelnik znajdzie informacje na temat obowiązujących psychologa norm i kodeksów etycznych. Kwestie metodologiczne – przedstawiono tu pełen zakres metod badawczych stosowanych w psychologii organizacji, umożliwiających diagnozę, a także – przydatną w procesie rekrutacji – prognozę zachowań i zjawisk w organizacji. Kariera zawodowa – Czytelnik znajdzie tu informacje na temat wzorów karier, indywidualnego rozwoju pracownika, bezrobocia i powrotu na rynek pracy oraz psychologii przedsiębiorczości. Psychologia pracy – przedstawiono tu zagadnienia związane z analizą pracy, doborem i oceną personelu oraz błędami popełnianymi w pracy. Organizacja – najbardziej obszerna grupa zagadnień dotyczy m.in. prawidłowej komunikacji, wielokulturowego środowiska pracy, modeli przywództwa, sprawiedliwości w organizacji oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Człowiek w organizacji – autorzy przybliżyli tu problematykę dobrostanu pracownika oraz motywacji do pracy. Osobny rozdział został poświęcony zachowaniom organizacyjnym „poza rolą”. Psychologia konsumpcji – ostatnia część podręcznika została poświęcona zastosowaniom psychologii w obszarze marketingu i analizie zachowań konsumenckich. Psychologia biznesu pod redakcją Bohdana Rożnowskiego i Pawła Fortuny jest ciekawą i ważną propozycją wydawniczą, dostarczającą szerokiej, wielotematycznej i usystematyzowanej wiedzy. (…) Jest to publikacja niezwykle potrzebna, gdyż brakuje na rynku wydawniczym szerokozakresowych opracowań, obejmujących najświeższe doniesienia z literatury zarówno obcej, jak i rodzimej w dziedzinie psychologii organizacji i pracy. Większość istniejących propozycji wielotematycznych z zakresu pracy i organizacji to książki pisane z perspektywy nauk o zarządzaniu, a książki psychologiczne dotyczą wybranych obszarów psychologii pracy bądź organizacji. Co należy podkreślić, autorami poszczególnych rozdziałów są badacze polscy, znawcy tematyki, którzy mają znaczące dorobki w podjętych w podręczniku tematach. Książka dostarcza wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznych wskazówek pochodzących z badań i doświadczeń z praktyki w biznesie autorów publikacji. Publikacja będzie użyteczna dla szerokiego grona użytkowników, począwszy od naukowców zajmujących się psychologią i zarządzaniem, pedagogiką, prawem czy ekonomią, poprzez studentów, skończywszy na prezesach i kadrze kierowniczej firm i przedsiębiorstw, uczelni i szkół, służb publicznych i innych organizacji, które chcą nie tylko trwać na rynku, lecz także wzmacniać się i rozwijać. Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Zawadzkiej
Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę przełomowej innowacji i to, jak na nią reagować. Znajdziecie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić.Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to, że przełomową innowacją da się zarządzić, jednakże proste recepty - jak choćby zalecenie, by zacząć kreować innowację wewnątrz własnej organizacji zanim zmusi nas do tego konkurencja - rzadko okazują się skuteczne.Za to rozwijanie produktów metodą prób i błędów rodem z epoki przedchristensenowskiej wciąż zdaje się działać w świecie pełnym przełomów. Chaos i wątpliwości zostaną rozwiane, a menedżerowie zyskają szansę zmiany nastawienia i przyjęcia, przynajmniej do pewnego stopnia, kontroli nad przyszłością ich biznesów. Chciałbym zamienić niepohamowany lęk w ostrożną nadzieję.To nie jest książka, która ma pogrzebać ideę przełomowej innowacji. Ma on pomóc jej się odrodzić i utrzymać ikoniczny status.Z przedmowy
HonorUczciwośćOdwagaSzacunekZdecydowaniSpokójDyscyplinaUprzejmośćCzy te wartości, typowe dla samurajów, mają zastosowanie w zarządzaniu? Reinhard Lindner przedsiębiorca, doradca biznesowy, trener rozwoju osobistego i mistrz karate adaptuje elementy kodeksu samurajów do realiów współczesnego biznesu. Udziela jasnych wskazówek, w jaki sposób z sukcesem podejmować decyzje, negocjować i zarządzać firmą według reguł, których przestrzeganie zapewniało samurajom społeczne uznanie i szacunek.Jakie jest najistotniejsze przesłanie tej książki? Co chcę wam w niej przekazać? Chodzi przede wszystkim o to, abyście za pomocą narzędzi w niej opisanych rozwinęli w sobie instynkt pozwalający podejmować właściwe decyzje. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, przedsiębiorstwa potrzebują autentycznych menedżerów, a nie takich, którzy sprawdzają się tylko w dobrych czasach. W cenie jest kadra zarządzająca, która potrafi wyczuć, co może popchnąć przedsiębiorstwo do przodu, i zdecydowanie działać. Właśnie zdecydowanie było tym, co cechowało samurajów i sprawiało, że byli gotowi walczyć o jakąś sprawę, nawet jeśli musieli złożyć w ofierze własne życie.
Dlaczego powódź pieniędzy pochodzących spoza Stanów Zjednoczonych została wykorzystana do finansowania kredytów subprime?Dlaczego Stany Zjednoczone w przeciwieństwie do innych krajów, np. Niemiec i Japonii, nie wykorzystały eksportu do wyjścia z recesji w 2001 r.? Dlaczego uboższe kraje rozwijające się, takie jak Chiny, finansują niezrównoważoną konsumpcję krajów bogatych, takich jak Stany Zjednoczone? Dlaczego Rezerwa Federalna utrzymywała niskie stopy procentowe przez tak długi czas?Dlaczego instytucje finansowe udzielały tak powszechnie kredytów ludziom, którzy nie mieli ani dochodu, ani pracy, ani żadnego majątku, że aż powstał akronim tego zjawiska: NINJA (ang. no income, no job, no assets, czyli bez pracy, bez dochodu, bez majątku)?Dlaczego banki - niczym, że tak się wyrażę, producenci kiełbasy - trzymały tak dużo kiełbasy do konsumpcji własnej, skoro już wiedziały, co wchodzi w jej skład?Staram się rozprawić z powyższymi dylematami. Nie mam jednego wyjaśnienia przyczyn kryzysu ani też żadnej cudownej recepty na to, by zapobiec jego objawieniu się w przyszłości. Podanie pojedynczej przyczyny byłoby uproszczeniem. Używam metafory linii uskoku. W geologii linia uskoku to wyrwa w powierzchni Ziemi, w miejscu, w którym następuje zetknięcie płyt tektonicznych lub ich zderzenie. Wokół tych rys wytwarzają się ogromne napięcia. Opisuję linie uskoku, które wyłoniły się w globalnej gospodarce, i wyjaśniam, jak wpływają one na sektor finansowy.Ze wstępu AutoraRaghuram G. Rajan jest światowej sławy hinduskim ekonomistą. Wykłada w Szkole Biznesu Bootha przy Uniwersytecie Chicagowskim. W latach 2003-2006 był głównym ekonomistą Międzynarodowego Funduszu Walutowego. Autor wielu publikacji naukowych.
Brendan Hall stanął na czele 44-osobowej załogi w regatach ""The Clipper Round the World"". Udział w nich wymagał niezwykle efektywnej pracy zespołowej, zdolności przywódczych, odwagi, umiejętności skupienia na zadaniu. Miał 28 lat, był najmłodszym i najmniej doświadczonych skiperem spośród wybranej ostatecznie finałowej dziesiątki. Ta książka to fascynująca relacja z wyprawy dookoła świata, ale także strategia budowania dobrej załogi - potrzebna na jachcie tak samo, jak w każdej firmie. Autor szybko dochodzi do wniosku, że o sukcesie w zawodach przesądzić może odpowiednia praca z ludźmi. Seria TEAM SPIRIT to nowa seria Wydawnictwa Nautica, opisująca związki żeglarstwa z zarządzaniem i przywództwem. Załogi żeglarskie, jeśli mają osiągać wyznaczone cele, muszą stawać się zgranymi ekipami, i podczas regat, gdzie koordynacja i współpraca przesądzają o zwycięstwie, i podczas żeglugi w ekstremalnych warunkach, kiedy dobre dopasowanie i praca członków zespołu mają wpływ na bezpieczeństwo, a w skrajnych przypadkach życie załogi. Okazuje się, że doświadczenia przywódcze na morzu mają wiele wspólnego z przewodzeniem zespołom na lądzie. Sukcesy odnoszą Ci, którzy umieją zbudować TEAM SPIRIT - ducha załogi.
Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. „Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało” – to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń.
Wychodząc z powyższych założeń, autor – ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Po ujawnieniu i odrzuceniu mitów zaprezentowano świeże, nieraz rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące:
-istoty marketingu,
-komunikacji marketingowej,
-zarządzania marką,
-strategii marketingowych,
-tworzenia relacji z nabywcami,
-kariery w marketingu.
Adresaci
Książka przeznaczona jest dla wszystkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swojej firmie, dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań.
O autorze
Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką oraz doświadczeniem klienta. Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji.
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej oraz MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie. Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: Praktyczny marketing miast i regionów, Marka na cztery sposoby, Mity marketingowe, Kod skuteczności, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego. Współautor książki Wskaźniki marketingowe.
Autor bloga o marketingu dostępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.
Monografia (…) stanowi istotną pozycję na rynku wydawniczym. Będzie ona przydatna zarówno dla osób prowadzących badania na temat kapitału intelektualnego organizacji, jak i studentów zgłębiających tę złożoną materię. Z kolei jej aplikacyjne elementy i prezentowane wyniki badań własnych Autorów powodują, iż powinna spotkać się również z zainteresowaniem praktyków zarządzania, a w szczególności w kontekście analiz i dyskusji nad problemami rozwoju kapitału intelektualnego organizacji w warunkach turbulentnych zmian ich otoczenia.
z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Ryszarda Borowieckiego, dr h. c. mult.
(…) monografia stanowi interesujące podejście do badań nad kapitałem intelektualnym organizacji (…). Ważne jest przy tym włączenie w te rozważania kwestii związanych z zarządzaniem różnorodnością. Zestawienie dwóch tak istotnych dla współczesnych organizacji zagadnień stanowi nowum w badaniach nad kapitałem intelektualnym, dostarczając cennej wiedzy zarówno dla naukowców zajmujących się tą problematyką, studentów, jak i praktyków – menedżerów i osób odpowiedzialnych za projektowanie interwencji publicznej kierowanej do przedsiębiorstw. Jej dużą zaletą jest interdyscyplinarność.
z recenzji wydawniczej dr hab. Justyny Wiktorowicz, prof. UŁ
Analiza decyzji jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień – omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak:
- technika oceny wieloatrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej, metoda równych zmian i technika MACBETH),
- podejmowanie decyzji w warunkach niepewności,
- drzewa decyzyjne i diagramy wpływu,
- metody szacowania prawdopodobieństwa,
- metoda delficka, rynki prognostyczne i debaty decyzyjne,
- modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów,
- planowanie scenariuszowe,
- systemy eksperckie.
Proces podejmowania decyzji częstokroć przebiega niewłaściwie – i to zazwyczaj bez naszej wiedzy. W tej książce pokazano, jak stosować analizę decyzyjną, aby podejmowane decyzje byty skuteczne. Atrakcyjność tej książki polega na przedstawieniu wielu ujęć analizy decyzyjnej w formie przystępnej dla zapracowanych dyrektorów i zarządzających firmami.
prof. Lawrence D. Phillips
London School of Economics and Political Science
Książka opisuje sposoby podejmowania decyzji tak, aby decyzje te były racjonalne i trafne. Chodzi tu przede wszystkim o decyzje podejmowane przez dyrektorów i inne osoby zarządzające instytucjami państwowymi, firmami czy pojedynczymi projektami, ale autorzy chętnie odwołują się też do decyzji osobistych – np. czy zmienić niesatysfakcjonujące miejsce zatrudnienia, jak wynająć lokal na biuro.
prof. Tadeusz Tyszka
Kierownik Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji Akademia Leona Koźmińskiego
Adresaci
Książka jest przeznaczana nie tylko dla uczestników kursów MBA oraz studentów zarządzania i kierunków ekonomicznych, lecz także samych zarządzających, od tych prowadzących pojedyncze projekty po szefów dużych przedsiębiorstw.
"„Ze wszystkich biografi i Led Zeppelin, powstałych w okolicach 50. rocznicy powstania zespołu, ta jest najbardziej porywająca” – Times „Fascynująca i gruntownie opracowana pozycja książkowa” – Sunday Times „Blake rozmawiał z każdym, a zaprezentowane w tej książce historie są zarówno szokujące, jak i melancholijne” – Mail on Sunday „Soczysta saga, opowiadająca o ekscesach w każdej dziedzinie życia. Ta napisana przez Marka Blake’a biografi a Petera Granta, bojowego managera Led Zeppelin, to książka, którą momentami czyta się niczym opowieść o wszelkiego rodzaju grzesznych przyjemnościach… to taki szalony roller coaster” – The Times „To opowieść tak ekspansywna i skomplikowana, jak człowiek, o którego życiu opowiada” – Mojo „Powiedzieć, że Do Samego Końca to szalona książka, od której nie można się oderwać, to stanowczo za mało. Pomimo całej przedstawionej w niej przemocy i dziwactw, nie da się nie polubić prawdziwego Petera Granta, który wyłania się z jej kart” – Planet Rock Nieżyjący już Peter Grant wprowadził Led Zeppelin na światową scenę muzyczną, ale historia jego życia była równie niezwykła i dramatyczna, jak historia muzyków, którymi się opiekował. Po raz pierwszy rodzina Grantów udzieliła autorowi tej książki wglądu do nieznanej wcześniej korespondencji i zdjęć, co pomogło zbudować najbardziej kompletną i odkrywczą opowieść o życiu człowieka, który nie tylko był pionierem zarządzania zespołem rockowym, ale był także synem, mężem i ojcem. Wydana z okazji 50. rocznicy powstania Led Zeppelin, książka ta opowiada o tym, jak Peter Grant dorastał w ubóstwie w czasach wojny, a potem zarabiał na życie jako nocny portier, zapaśnik i epizodyczny aktor, aż do narodzin rock’n’rolla w latach pięćdziesiątych XX wieku. Przedstawia ona również kluczową rolę Petera Granta w powstaniu Led Zeppelin i pokazuje niewiarygodne wzloty i upadki, związane także z życiem w trasie z najbardziej szokującym zespołem rockowym świata. Do samego końca to prawie 100 nowych wywiadów z członkami rodziny, przyjaciółmi, muzykami i managerami oraz fragmenty związane z Sharon Osbourne, Bobem Dylanem, Stanleyem Kubrickiem, Freddie’em Mercurym, Elizabeth Taylor, FBI, CIA, mafią i Elvisem Presleyem. Bo, jak mówi dziś Warren, syn Granta: „Mój tata znał wszystkich”. Jest to pierwsza biografi a, która ujawnia prawdę o końcu Led Zeppelin, o późniejszym upadku Granta, któremu towarzyszyły groźby śmierci i cień zorganizowanej przestępczości, a także jego ostatnich dniach życia już jako człowieka, który unikał ekscesów i świata przemysłu muzycznego, preferując spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi. "
SPRAWDŹ, CO ŁĄCZY FIRMY, KTÓRE ODNOTOWUJĄ ŚWIETNIE WYNIKIDOWIEDZ SIĘ, JAK UMIEJĘTNIE PROWADZIĆ FIRMĘ DO SUKCESUPOZNAJ TRZY WYJĄTKOWE REGUŁY:WYSOKA JAKOŚ WAŻNIEJSZA NIŻ NISKA CENAPRZYCHÓD WAŻNIEJSZY KOSZTNIE MA INNYCH REGUŁ""U podstaw badań unikatowych firm leży naturalne zainteresowanie wielkością. Niestety, takie badania nie zawsze prowadzą do ważnych wniosków. Wyjaśnienia przyczyn wzlotów i upadków firm osiągających najlepsze wyniki ograniczają się często do przedstawiania zbioru nieprawdopodobnych i niemożliwych do powtórzenia zdarzeń. Ich efektem jest często niewiele więcej niż ciekawa biografia firmy, które nie pozwala sformułować ważnych uogólnień.Aby wyjść poza miłą dla ucha opowieść, należy wyizolować wpływ konkretnych działań danej firmy na jej wyniki od innych istotnych czynników, takich jak struktura branży, tempo i charakter zmian technologicznych, nieprzewidywalność otoczenia regulacyjnego, zjawiska globalne itd. czy nawet ślepy traf. Wszystkie one składają się na tzw. szum systemowy. My zaś musimy dowiedzieć się, jak je odfiltrować, jeśli zależy nam na tym, by usłyszeć pośród nich sygnał (niekiedy bardzo słaby), wywołany przez te działania firm, które rzeczywiście wpływają na ich wyniki. A zatem mając na uwadze wspomniany cel, nasze poszukiwania czynników napędzających doskonalsze, długoterminowe wyniki, zaczęliśmy od całkowicie odmiennego założenia: że to, co decyduje o spektakularnym sukcesie, wcale nie jest oczywiste.""Z Rozdziału I
W "Sile dobrych pytań" Andrew Sobel i Jerry Panas demonstrują, jak zgłębić potencjał każdej sytuacji, określając bliżej konkretne pytanie, które należy w niej zadać. Przeczytaj tę niezwykłą książkę i miej ją pod ręką, bo może odmienić każdą sferę twojego życia.
Ken Blanchard, współautor "Jednominutowego menedżera" i "Przywództwa wyższego stopnia"
W Białym Domu nauczyłem się odpowiadać na różne pytania, ale zawsze twierdziłem, że najtrudniejsze jest zadanie tego właściwego. Andrew i Jerry opanowali tę sztukę. To książka niezbędna, aby skorzystać z potencjału udanej komunikacji. Lektura obowiązkowa!
Mike McCurry, były rzecznik prasowy prezydenta Billa Clintona
Wykorzystaj potencjał dobrych pytań!
Jak sądzisz, co przykuwa uwagę potencjalnego klienta lub wywiera trwałe wrażenie na niedawno poznanej osobie? Panuje powszechne przekonanie, że klientów zdobywa się dzięki sprytowi i refleksowi, zaś błyskotliwość – umiejętność doboru trafnych słów – zjednuje sympatię innych. Nasza książka usiłuje przekonać, że zadawanie celnych pytań jest o wiele ważniejsze niż posiadanie gotowej odpowiedzi.
To niezawodny sposób, aby zdobywać coraz to nowych klientów, pogłębiać relacje z nimi i opanować umiejętność nawiązywania kontaktu z ludźmi o wiele szybciej, niż wydawało się to możliwe. Dowiesz się z niej, jak wykorzystywać pytania prowokujące do myślenia. Dostarczy ci narzędzi, z pomocą których będziesz mógł dotrzeć do serc i umysłów napotykanych osób. W trzydziestu pięciu inspirujących rozdziałach poznasz fascynujących ludzi. Dzięki ciekawym, wziętym z życia historiom zorientujesz się, w jaki sposób wykorzystano każde z dobrych pytań i jaki odniosło to skutek.
Poznasz jedno motywujące pytanie zadane przez Steve’a Jobsa, które doprowadziło do przełomu w pracach nad komputerem osobistym Macintosha. Ale też jedno niezadane, które kosztowało znaną firmę utratę bardzo ważnego kontraktu. A także inne, nie mniej interesujące i przydatne.
Umiejętność wykorzystywania potencjału zawartego w pytaniach może zdecydowanie zwiększyć twoją skuteczność w działaniu i w realizacji spraw natury osobistej. Ta książka pomoże ci budować i pogłębiać relacje. Sprzedawać więcej produktów, usług czy pomysłów. Motywować innych do zwiększonego wysiłku, który wydawał się im nierealny. Skuteczniej wywierać wpływ na klientów, współpracowników i znajomych."
Kobiety zabierają publicznie głos dwa razy rzadziej niż mężczyźni. Nie dlatego, że nie mają nic do powiedzenia. Kobiety nie wierzą, że ich historie są ciekawe. Że ktoś chce ich wysłuchać. Nie są też przyzwyczajone, żeby mówić o sobie dobrze. To wymaga zmiany! Czas nauczyć się mówić o sobie. Mówić o sobie dobrze. Tak, żeby inni słuchali i pytali co dalej. To książka dla: • kobiet, którym głos więźnie w gardle , gdy słyszą “powiedz coś o sobie” • kobiet, które boją się zabierać głos w większym gronie • kobiet, które chcą występować jako mówczynie • kobiet, którym zależy na rozwoju zawodowym, awansie albo zdobyciu wymarzonej posady • przedsiębiorczyń i właścicielek firm • nauczycielek, wykładowczyń, trenerek • studentek • managerek, kobiet na stanowiskach kierowniczych • aktywistek społecznych • kobiet, które chcą inspirować innych, dzieląc się swoją historią • kobiet, które chcą dowiedzieć się więcej o sobie i mówić o sobie dobrze Aleksandra Więcka - Story designer, dziennikarka, socjolożka. Moderator design thinking. Łączy storytelling z design thinking i treningiem kreatywności. Uczy innych jak opowiadać o sobie, markach, firmach. Absolwentka Laboratorium Dramatu i Krakowskiej Szkoły Scenariuszowej. Współpracowała m.in TVN, AGORĄ, PKN ORLEN, Hellenic Coca Cola, SheXo Deloitte, Idea Bank, Mbank, BZWBK, IMS Group. Doktorantka na Akademii Leona Kożmińskiego w Warszawie (Management in new technologies). Wykłada na School of Form w Poznaniu, oraz SWPS i Akademii Leona Kożmińskiego w Warszawie.
Emisja obligacji jest często stosowaną formą pozyskania dofinansowania przez spółki kapitałowe.Dotyczy to zwłaszcza emisji obligacji w tzw. trybie zamkniętym, w którym propozycja nabycia obligacji skierowana jest do z góry określonej grupy inwestorów.Od 1 lipca 2019 r. emisja obligacji w tym trybie podlega jednak dodatkowym warunkom.Kluczową zmianą jest wprowadzenie obowiązku dematerializacji wszystkich obligacji, udziału wyspecjalizowanego doradcy w postaci agenta emisji oraz wprowadzenie obowiązków raportowych w zakresie wykonywania zobowiązań wynikających z wyemitowanych obligacji.Książka ma na celu przedstawienie podstawowych informacji o rynku finansowym, rynku kapitałowym i jednym z jego segmentów rynku Catalyst. Pokazuje specyfikę emisji obligacji jako źródła finansowania rozwoju przedsiębiorstw oraz wymagania i etapy postępowania w toku wprowadzania obligacji na rynek długu.Publikacja jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków takich jak finanse przedsiębiorstw, do przedmiotów takich jak: źródła finansowania działalności przedsiębiorstw, podstawy finansowania przedsiębiorstwa, zarządzanie portfelem akcji i obligacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?