STRATEGICZNA LOGIKA FIRM RODZINNYCH MODEL BELIEFS
Model BELIEFS
-
Autor: Lewandowska Adrianna
- ISBN: 9788301209735
- EAN: 9788301209735
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 17.0x24.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 496
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
64,93złCena detaliczna: 89,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,68 zł
x
Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania
Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.
Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu