Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa.
Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
W polskiej literaturze psychologicznej jest stosunkowo niewiele wartościowych pozycji, poruszających tematykę funkcjonowania człowieka w ramach struktur organizacji produkcyjnych czy, szerzej, biznesowych. (...) stan ten wzbudza potrzebę bardziej zwartego i uporządkowanego przedstawienia teoretycznych i aplikacyjnych zastosowań psychologii w tej dziedzinie. Przygotowana pod redakcją Anny M. Zawadzkiej książka jest próbą uzupełnienia tej luki.
z recenzji dr hab. Wojciecha Cwaliny
Co robić, żeby dzieci i młodzież mieli dobre życie i wyrastali na szczęśliwych ludzi? Odpowiedzi na to pytanie od dawna poszukują rodzice i nauczyciele. Jednak wizja dobrego życia i szczęścia z pokolenia na pokolenie się zmienia w wyniku przemian społeczno-kulturowych. Obecnie panuje powszechne przekonanie, że warunkiem dobrego życia i szczęścia jest bycie bogatym – gromadzenie dóbr materialnych, kolekcjonowanie doświadczeń i wrażeń dzięki pieniądzom wydawanym na to, co chcemy i kiedy chcemy. Badania przeprowadzone do tej pory wskazują, że nasileniu się dążeń materialistycznych towarzyszy spadek dobrostanu, czyli mniejsze zadowolenie z życia, spadek pozytywnych emocji, gorszy stan zdrowia, wzrost lęku i niepokoju, a także negatywnych emocji i uzależnień. Pojawia się pytanie: skoro jest tak dobrze (coraz większy dobrobyt materialny), to dlaczego jest tak źle (pogarsza się stan zdrowia fizycznego i psychicznego)? *** Książka jest poważną refleksją, popartą wynikami licznych badań empirycznych, nad funkcjonowaniem młodych osób, głównie nastolatków, w społeczeństwie konsumpcjonistycznym, zorientowanym na osiąganie celów materialistycznych. Autorka jest wybitną ekspertką i znawczynią tej problematyki. Od wielu lat prowadzi badania w polskich i międzynarodowych zespołach nad psychologicznymi aspektami materializmu. Analizując zagadnienia psychologiczne, przygląda się zarówno przyczynom, które sprawiają, że nastolatki kierują swoją aktywność na cele materialistyczne, jak i konsekwencjom takich dążeń, a dodatkowo proponuje działania, które mogą zmienić materialistyczną orientację młodych osób. Z recenzji wydawniczej prof. USWPS Romany Kadzikowskiej-Wrzosek Anna Maria Zawadzka – psycholożka, profesorka, aktywna badaczka, autorka wielu artykułów naukowych na temat uwarunkowań jednostkowego i społecznego dobrostanu w obliczu zmian kulturowych i społeczno-ekonomicznych, zachodzących w różnych sferach życia człowieka. W ostatnich kilkunastu latach jej badania koncentrują się na poszukiwaniu społecznych uwarunkowań konsumpcjonizmu i materializmu wśród młodzieży i dorosłych oraz antidotów na materializm i konsumpcjonizm.
Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez konsumpcję. Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak ?konsumowanie? pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł, odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to ? znajome, zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia ? ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy, religii, polityce czy rodzinie. Tytułowy supermarket, oferując różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy, powinien ? wedle ich oczekiwań i nadziei ? zapewnić im szczęście i satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka. Ma ona charakter interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie, socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców ? studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze konsumpcji. Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy, socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i społeczeństwa jako całości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?