KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

45,36 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,61 zł

45,36 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,67 zł

47,67 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,66 zł

42,36 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,14 zł

55,07 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

55,07 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

47,20 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,01 zł

31,44 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł

32,63 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,47 zł

41,45 zł
64,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,45 zł
Okładka książki Wydatki publiczne

69,90 zł 49,48 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,48 zł

Zagadnienie wydatków publicznych jako przedmiot zainteresowania nauk ekonomicznych jest stosunkowo słabo rozpoznane, np. w porównaniu z dochodami publicznymi, a zwłaszcza podatkami. Jeśli już, to wydatki publiczne najczęściej analizowane są z punktu widzenia ich wpływu na gospodarkę w ujęciu zagregowanym, w ramach badań nad przebiegiem cyklu koniunkturalnego. Rzadziej natomiast dokonuje się prób uchwycenia wpływu wyodrębnionych kategorii wydatków na wzrost gospodarczy i rozwój społeczny kraju. Takie zdezagregowane podejście do wydatków publicznych – według funkcji i zadań państwa – jest cechą charakterystyczną dla wyników badań zaprezentowanych w książce. Ekonomiczne i społeczne znaczenie wydatków publicznych, których wielkość i struktura wyznaczają poziom fiskalizmu, zasługuje na większą uwagę zarówno ze strony teoretyków, jak też polityków. Źródłem każdego wydatku publicznego są w ostateczności daniny publiczne. Lepiej alokowane i efektywniej wykorzystane wydatki publiczne mogą zatem skutecznie wpływać na ograniczanie ciężarów podatkowych (fiskalizmu). Nowatorskie podejście do mierzenia efektów wydatków publicznych może znacznie zwiększyć korzyści społeczeństwa. Autorzy książki wyrażają nadzieję, że przedstawione w niej wyniki będą inspiracją do dalszych pogłębionych badań teoretycznych i skłonią polityków do głębszej refleksji przy podejmowaniu decyzji o wykorzystaniu środków publicznych.
Okładka książki Sztuka prezentacji. Rozwiń swoje umiejętności występowania przed publicznością

34,90 zł 26,45 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł

Z tego poradnika dowiesz się, jak skutecznieprzygotować i przeprowadzić atrakcyjną prezentację.Poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z tremą,nauczysz się sztuki przekonywania i staniesz siępewnym siebie mówcą.Zawarte w książce ćwiczenia i wskazówki pomogąci odnaleźć własny styl prezentacji, który przykujeuwagę publiczności. Seria Droga do Sukcesu jest skierowana do początkującychmenedżerów i przyszłych liderów oraz do wszystkich, którzychcą rozwijać swoje kompetencje. Znajdziesz w niej cennerefleksje, przydatne rady i sprawdzone techniki.KSIĄŻKI Z TEJ SERII POMOGĄ CI:zdobyć podstawowe umiejętności i podnieść swoją efektywnośćbłyskawicznie osiągnąć wymierne postępyrozwinąć swoją karierę, a także poprawić jakość życia osobistego
Okładka książki Wprowadzenie do zarządzania danymi naukowymi

49,00 zł 46,27 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,27 zł

Monografia podejmuje pierwszą w Polsce próbę kompleksowego ujęcia zagadnienia zarządzania danymi naukowymi oraz opisuje problematykę gromadzenia, przechowywania, archiwizacji i udostępniania danych. Przedstawione zostały aspekty związane ze znaczeniem metadanych, jakością repozytoriów naukowych czy też koniecznością dbania o szerokie udostępnienie danych środowisku naukowemu. Publikacja opisuje również zadania stewarda danych, podaje szereg rekomendacji dotyczących kontroli zarządczej, a także wskazuje na rolę danych w realizacji strategii ochrony własności intelektualnej w jednostkach naukowych. Monografia obfituje w liczne praktyczne przykłady, dzięki czemu w przystępny sposób przekazuje wiedzę dotyczącą roli poprawnego zarządzania danymi w realizacji celów naukowych indywidualnych badaczy oraz całych instytucji naukowych. Przedstawiona jest również problematyka konieczności ochrony interesów prawnych i finansowych wynikających z posiadania i archiwizowania danych. Uzupełnieniem publikacji są praktyczne wskazówki dotyczące zasad przygotowywania planu zarządzania danymi (ang. Data Management Plan).
Okładka książki Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie. Perspektywa czwartej rewolucji przemysłowej

49,90 zł 33,77 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,61 zł

Celem monografii, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest próba opracowania modeluobjaśniającego wpływ czynników technologicznych powiązanych z czwartą rewolucjąprzemysłową na zarządzanie projektami rozwoju nowych produktów (NPD) w przedsiębiorstwie.W książce:scharakteryzowano obecne trendy w działalności projektowej w organizacjach;omówiono podejście procesowe w zarządzaniu projektami;przedstawiono koncepcję ładu projektowego oraz jego operacjonalizacji;opisano czwartą rewolucję przemysłową (genezę i istotę pojęcia, jego niejednoznaczność,wzajemne relacje koncepcji z działalnością projektową przedsiębiorstwa, implikacjedla zarządzania projektami NPD, aktywatory czwartej rewolucji przemysłowej);określono wpływ aktywatorów czwartej rewolucji przemysłowej na zarządzanie projektemw przedsiębiorstwie;przedstawiono autorski model zarządzania projektami NPD w czwartej rewolucji przemysłowej.
Okładka książki Feedback (i inne brzydkie słowa)

46,90 zł 36,96 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,96 zł

Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne! Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne. Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju. Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi. Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy. Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów. *** Szukasz sposobu na to, aby budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę i rozwój? Przeczytaj tę książkę! Marshall Goldsmith, wybitny coach i teoretyk przywództwa, uhonorowany przez Thinkers50 tytułem #1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the World *** M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona przez magazyn „Forbes” do najlepszych amerykańskich firm konsultingowych zajmujących się zarządzaniem. Do grona ich klientów zaliczają się między innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike, WorldPay, Christiana Health Care System oraz Bill & Melinda Gates Foundation. Tamra Chandler większość swojej trzydziestoletniej kariery spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi i przeobrażaniu modeli organizacyjnych. Jest nie tylko dyrektor generalną i konsultantką, ale także pisarką i aktywną prelegentką. Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific Lutheran University. Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w swojej pracy dokonania różnych dyscyplin naukowych, aby następnie dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w tworzeniu sprzyjającego środowiska pracy, budowaniu efektywnych zespołów i wypracowywaniu nowoczesnych technik zarządzania wynikami.
Okładka książki Leadershift. Przemiana przywództwa

44,90 zł 35,37 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,37 zł

Leadershift. Przemiana przywództwa, czyli 11 k
Okładka książki Przyczepne historie

59,90 zł 47,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,20 zł

Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na długo, a inne nawet nie zostają przez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się viralem?Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz aby zostało właściwie odebrane i aby dzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów według braci Dana i Chipa Heathów można właściwie zaprogramować, żeby metaforycznie przyczepiło się do mózgu odbiorcy.Jak to zrobić?Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych elementów chwytliwych opowieści i koncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalny slogan?Sprawdź, jak dowódcy wojskowi upraszczają sposób formułowania planów działań bojowych.Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje?Sprawdź, jak kierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, aby przyswoili sobie wysokie standardy obsługi klienta.Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać?Sprawdź, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci z uprzedzeń rasowych.Cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz?Sprawdź, jaki plan opracowali trenerzy NBA, by uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców?Sprawdź, jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, żeby przestali zaśmiecać pobocza.Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?Sprawdź, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieci Subway wbrew woli głównych marketingowców tej marki.Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć opowieści z góry zaprojektowane, by przetrwać w umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów, czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.Niniejsze NOWE WYDANIE zostało wzbogacone o:Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu?Dowiedz się, jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, aby uczniowie zapamiętywali materiał?Poznaj najskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.Rady dla każdego: Czy można sprawić, aby chwytliwy przekaz jednak został zapomniany?Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały sięw czasie II wojny światowej.
Okładka książki Tyrania merytokracji. Co się stało z dobrem wspólnym?

84,00 zł 67,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,99 zł

Najnowsza książka Michaela J. Sandela, w której autor wyjaśnia, dlaczego mamy teraz tak bardzo niebezpieczny czas dla demokracji. Jego zdaniem nasila się bunt przeciw partiom i politykom i tę walkę widać na całym świecie. Triumf Brexitu w Wielkiej Brytanii czy wybór Donalda Trumpa był gniewnym sprzeciwem wobec rosnących od dziesięcioleci nierówności czy globalizacji, która przynosi korzyści tym, którzy są na szczycie, a zwykłych obywateli pozostawia samym sobie. Zdaniem Michaela J. Sandela niepokojący jest fakt, że partie i politycy głównego nurtu zdają się nie rozumieć niezadowolenia, które ogarnia politykę i ekonomię na całym świecie. Zanim wiele partii będzie mogło odzyskać poparcie publiczne, muszą przemyśleć wiele aspektów ekonomicznych oraz swoją misję i cel."W dzisiejszej polityce mnóstwo debatuje się nad tym, kto na co zasługuje. Na pierwszy rzut oka debaty te poruszają kwestię sprawiedliwości: czy wszyscy mają naprawdę równe szanse w rywalizacji o najbardziej pożądane dobra i pozycję społeczną?Nasze spory o to, kto na co zasługuje, nie sprowadzają się jednak tylko do słuszności. Dotyczą one również definicji sukcesu i porażki oraz stosunku szczęśliwców do tych, którym powiodło się gorzej. Ponieważ są to naprawdę trudne pytania, staramy się unikać ich tak długo, aż same nam się narzucą.Jeśli mamy znaleźć właściwą drogę w dzisiejszych realiach spolaryzowanej polityki, musimy się zastanowić nad kwestią zasług. W jaki sposób w ostatnich dekadach zmieniało się znaczenie zasług? Etos pracy uległ istotnemu osłabieniu i zostawił wiele osób z poczuciem, że elity patrzą na nie z góry. Czy ci, którzy na globalizacji wygrali, słusznie wychodzą z założenia, że zapracowali sobie na swój sukces, więc na niego zasługują? A może to po prostu merytokratyczna pycha?W momencie, w którym gniew wymierzony w elity doprowadził demokrację na skraj urwiska, kwestia podejścia do zasług nabiera szczególnego znaczenia i pilności. Musimy się zastanowić, czy rozwiązaniem problemów naszej podzielonej rzeczywistości politycznej jest wzmacnianie przywiązania do koncepcji życia zgodnie z systemem zasług, czy też raczej powinniśmy szukać wspólnego dobra ponad podziałami i ambicjami."Ze wstępu Autora
Okładka książki Księga dobrych praktyk najlepiej zorganizowanych polskich firm

99,20 zł 53,94 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,58 zł

Zajrzyj do głowy przedstawicieli polskiego biznesu z najwyższej półki. Poznaj dobre praktyki polskich przedsiębiorców, którym udało się stworzyć wyjątkowe firmy wyjątkowe nie tylko w oczach ich właścicieli, lecz także w oczach ich pracowników, kontrahentów oraz klientów. Przeczytaj wywiady z ludźmi, którzy odnieśli sukces w sektorze prywatnym i zgodzili się podzielić swoimi doświadczeniami oraz przemyśleniami. Skorzystaj z ich ciężko zdobytej wiedzy zebranej w tej pięknie wydanej książce!Przedmiotem tej książki nie są sugestie i pomysły na model biznesowy. Istnieje już wiele publikacji na ten temat. Zakładam, że tę wiedzę już masz, a teraz celujesz w coś więcej w stworzenie firmy wyjątkowej, ponadczasowej. W jej nieustanne ulepszanie i pomnażanie zysków. Zadowoleni pracownicy, profesjonalna organizacja i dbałość o doświadczenia klienta mają ogromny wpływ na wartość przedsiębiorstwa. To fundament, na którym możesz oprzeć każdy biznes.Krystian Pluciak, autor Księgi dobrych praktykMało kto interesuje się metodami zarządzania i tym, co mają do powiedzenia właściciele odnoszących sukcesy małych firm czyli zwyczajni, zatrudniający 100 lub 200 osób przedsiębiorcy z sąsiedztwa. W biznesie odnieśli sukces jakich mało. Miliony ludzi pragną znaleźć się na ich miejscu. Krystian spotkał się właśnie z takimi przedsiębiorcami i każdego z nich dokładnie wypytał o dobre praktyki w ich firmach. Z każdej rozmowy Czytelnik wyciągnie lekcję dla siebie.Kamil Cebulski, przedsiębiorca
Okładka książki Makroekonomia. Nowe wydanie

134,00 zł 108,26 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 86,87 zł

Nowe wydanie jednego z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych podręczników z zakresu makroekonomii zarówno na polskich, jak i światowych uczelniach.Główny tok znakomicie prowadzonej narracji o skomplikowanych problemach makroekonomicznych został uzupełniony o bardzo ciekawe wstawki oraz narzędzia dydaktyczne, które wzbogacają proces wykładu i przybliżają złożone zagadnienia, a jednocześnie uatrakcyjniają przekazywaną treść."Choć do napisania tej książki zachęciło nas wiele małych, konkretnych wizji i poglądów na poszczególne aspekty ekonomii, mieliśmy też jedną dużą, całościową wizję: podręcznik ekonomii powinien być zbudowany wokół narracji, opowieści zaczerpniętych z prawdziwego życia - i nigdy nie powinien tracić z oczu faktu, że ekonomia jest w końcu zbiorem opowieści o tym, co robią ludzie.Wiele z takich historii snutych przez ekonomistów staje się modelami - bo poza wszystkim innym modele ekonomiczne to właśnie opowieści o tym, jak działa świat. Jesteśmy jednak przekonani, że to, jak studenci rozumieją i doceniają te modele, zależy od tego, jak są one przedstawiane, na ile to możliwe, w kontekście opowieści o rzeczywistym świecie, które ilustrują ekonomiczne koncepcje, ale także dotykają problemów, przed którymi wszyscy stoimy w świecie ukształtowanym przez siły ekonomiczne."Ze wstępu autorów
Okładka książki Manipulacje i oszustwa na rynku finansowym

104,00 zł 84,02 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,72 zł

W książce autorzy podają analizie nadużycia na polskim rynku finansowym oraz sposoby przeciwdziałania i zapobiegania z perspektywy konsumenta. Omawiają nieprawidłowości na rynku finansowym, mechanizmy i narzędzia wykrywania oraz zapobiegania tym nieprawidłowościom oraz współczesne ramy ochrony konsumenta. Publikacja adresowana jest do studentów, zawłaszcza studiów podyplomowych oraz nauczycieli akademickich (ekonomia, prawo, finanse), a także do osób przygotowujących się do egzaminów na doradców inwestycyjnych. Jest również praktycznym źródłem wiedzy dla osób uczestniczących w rynku finansowym - instytucji finansowych oraz instytucji nadzorczych. "Walka z nieprawidłowościami dotyczącymi funkcjonowania rynku finansowego jest ciągłym wyzwaniem dla wielu instytucji, w tym szczególnie dla Rzecznika Finansowego. Zadanie to nigdy nie będzie łatwe, ze względu na zmieniające się uwarunkowania gospodarcze, niestałość systemu prawnego, a przede wszystkim z powodu wyobraźni, pomysłowości oraz kreatywności podmiotów dopuszczających się nadużyć. Oddane do rąk Czytelników opracowanie oprócz pogłębionej i rzetelnej oceny zarówno genezy nieprawidłowości, jak i ich przyczyn takich jak: niski poziom świadomości i wiedzy finansowej, luki regulacyjne, struktury motywacyjne w postaci określonych planów sprzedażowych produktów czy słabości w zakresie stosowania prawa, formułuje również wiele postulatów na przyszłość." Mariusz J. Golecki, rzecznik finansowy "Książka dotyczy niezwykle ważnej i aktualnej zarówno w Polsce, jak i na świecie problematyki ochrony konsumenta usług finansowych. Konsumenta, który wyposażony w oręż rozmaitych rozwiązań prawnych mających go chronić, w rzeczywistości jest słabszą stroną relacji istniejących na rynku finansowym. Publikacja stanowi, kompleksowe ujęcie problematyki ochrony konsumenta przed nadużyciami na rynku finansowym. Autorzy podjęli się zadania niezwykle trudnego, mając na uwadze szeroki zakres problematyki, której koniecznym było dokonanie wyboru określonego jej wycinka przy zachowaniu dyscypliny prowadzonego wywodu i przede wszystkim układu pracy." prof. dr hab. Tomasz Nieborak "Publikacja będzie wielce przydatna dla szerzenia wiedzy finansowej i podnoszenia świadomości ludzi w tym zakresie. Powinna być upowszechniana wśród studentów, a nawet młodzieży szkół średnich. Na niewątpliwą wartość merytoryczną książki istotny wpływ ma fakt, że do napisania pracy zaproszono spore grono praktyków." prof. dr hab. Stanisław Owsiak
Okładka książki Mikroekonomia. Nowe wydanie

134,00 zł 108,26 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 94,27 zł

Nowe wydanie jednego z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych podręczników z zakresu mikroekonomii zarówno na polskich, jak i światowych uczelniach.Główny tok znakomicie prowadzonej narracji o skomplikowanych problemach mikroekonomicznych został uzupełniony o bardzo ciekawe wstawki oraz narzędzia dydaktyczne, które wzbogacają proces wykładu i przybliżają złożone zagadnienia, a jednocześnie uatrakcyjniają przekazywaną treść."Choć do napisania tej książki zachęciło nas wiele małych, konkretnych wizji i poglądów na poszczególne aspekty ekonomii, mieliśmy też jedną dużą, całościową wizję: podręcznik ekonomii powinien być zbudowany wokół narracji, opowieści zaczerpniętych z prawdziwego życia - i nigdy nie powinien tracić z oczu faktu, że ekonomia jest w końcu zbiorem opowieści o tym, co robią ludzie.Wiele z takich historii snutych przez ekonomistów staje się modelami - bo poza wszystkim innym modele ekonomiczne to właśnie opowieści o tym, jak działa świat. Jesteśmy jednak przekonani, że to, jak studenci rozumieją i doceniają te modele, zależy od tego, jak są one przedstawiane, na ile to możliwe, w kontekście opowieści o rzeczywistym świecie, które ilustrują ekonomiczne koncepcje, ale także dotykają problemów, przed którymi wszyscy stoimy w świecie ukształtowanym przez siły ekonomiczne."Ze wstępu autorów
Okładka książki Inżyniera finansowa na rynkach zupełnych i niezupełnych

84,00 zł 67,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,81 zł

Książka ma na celu przygotowanie studentów z obszaru inżynierii finansowej do pracy w towarzystwach funduszy inwestycyjnych, spółkach giełdowych, bankach, giełdzie towarowych, GPW i innych instytucji finansowych.Chociaż nie ma w Polsce ani jednego funduszu hedgingowego, mimo że od 30 lat działa w każdym kraju Europy Zachodniej po kilkadziesiąt tego typu instytucji, to należy z zadowoleniem odnotować powstanie FASZ, czyli funduszy absolutnej stopy zwrotu mogących, przy odpowiedniej wiedzy z zakresu inżynierii finansowej, generować znaczne zyski niezależnie od poziomu optymizmu czy pesymizmu na rynkach kapitałowych w Polsce i świecie.Dotychczas z powodu braku kadr odnoszą one jednak umiarkowany sukces, generując stopy zwrotu tylko niewiele wyższe od średniej stopy zwrotu z pozostałych funduszy inwestycyjnych. W zdecydowanej większości polskie firmy nawet nie przypuszczają, że można zarabiać na spadkach kursów akcji własnej spółki i pozostałych spółek giełdowych.Książka ta daje potrzebną wiedzę aktualnym i potencjalnym inwestorom oraz motywację dla GPW w Warszawie, aby ponownie pojawiły się na niej (i na rynku OTC) tak bardzo elementarne instrumenty finansowe, jak opcje kupna i sprzedaży na wybrane spółki giełdowe, indeksy oraz najważniejsze pary walutowe.
Okładka książki Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej społecznej i zarządczej

49,90 zł 33,77 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,77 zł

Rynek pracy podlega zmianom, a analiza zagadnień związanych z kapitałem ludzkim nabiera corazwiększego znaczenia. Z tego powodu wzrasta zainteresowanie analizą sprawiedliwegowynagradzania z perspektywy zarówno pracowników, jak i zarządzających organizacją. Złożonośćtego problemu wymaga jednak przeprowadzenia analizy z kilku perspektyw: jakościowych cechwynagrodzenia za pracę, skuteczności systemu wynagrodzeń w organizacji oraz percepcjiindywidualnego pracownika.Książka ""Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej, społeczneji zarządczej"" to jedna z pierwszych tak interdyscyplinarnych publikacji omawiającychsprawiedliwość wynagradzania w różnych aspektach: z perspektywy zarówno zarządzaniakapitałem ludzkim, prawa, polityki społecznej, jak i dyskursu medialnego. Jej celem jesteksploracja teoretyczna i empiryczna istoty sprawiedliwości wynagradzania oraz sprawiedliwościopodatkowania z uwzględnieniem szerokiej perspektywy badawczej. Monografia zawiera takżeocenę różnych aspektów sprawiedliwego wynagradzania na podstawie opinii pracownikówznajdujących się na różnych szczeblach kariery. Dzięki tak szerokiemu podejściu do problemubadawczego publikacja może stać się pozycją obowiązkową zarówno dla praktyków, jaki teoretyków prawa, zarządzania, polityki społecznej czy komunikacji wewnętrznej w firmach. Wpracy poruszone zostały także aspekty związane z budowaniem sprawiedliwego systemuopodatkowania, w tym opodatkowania dochodów z wykonywanej pracy.
Okładka książki Optymalizacja zatrudnienia

99,00 zł 71,07 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 71,07 zł

Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - Jarosław Marciniak - opis książki:Publikacja dotyczy problematyki efektywności zatrudnienia w firmie. Informacje zawarte w książce mogą być pomocne do samodzielnego przeprowadzenia przeglądu zatrudnienia oraz do optymalizacji podziału pracy w organizacji.Czytelnik znajdzie tutaj:- informacje, jak powinna wyglądać analiza zasobów pracy,- porady, jak krok po kroku wdrażać procedury niezbędne w procesie restrukturyzacji,- przykładowe narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu optymalizacji (m.in. listy kontrolne, formularze, ankiety).Poprzednie wydanie tej książki ukazało się w 2016 roku pod tytułem Optymalizacja zatrudnienia, wynagrodzeń i struktur organizacyjnych. W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także uzupełniony o nowe treści dotyczące lepszego wykorzystania potencjału różnych kategorii wiekowych pracowników, z zakresu analizy struktur organizacyjnych oraz rozpiętości kierowania, a także rozliczania pracowników. Część dotyczącą telepracy poszerzono o zagadnienia dotyczące pracy zdalnej.Kwestie opisane przez autora mają szczególne znaczenie w kontekście sytuacji kryzysowej oraz przy podejmowaniu decyzji o redukcji lub restrukturyzacji zatrudnienia oraz komunikowania zmian pracownikom.Książka Optymalizacja zatrudnienia. Właściwe praktyki w czasie zmian - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business.Książka posiada 262 stron i została wydana w 2020 r.
Okładka książki Hipnotyczny Marketing

54,90 zł 40,75 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,75 zł

Jak dzięki trzem krokom strategii hipnotycznego marketingu zrobić fortunę online?""Jak Można Zwiększyć Zyski Swojej Firmy od Kilkudziesięciu do Kilkuset Procent?""Joe VitaleOd: Joe VitaleWimberley, Texas, Stany ZjednoczoneDrogi przyjacielu,Może to się już i Tobie przytrafiło.Nadchodzi czas w życiu każdego z nas, gdy musimy przestać martwić się o zarabianie pieniędzy z tego, co robimya zacząć myśleć o tym, jak pomóc innym.Ten czas nastał dla mnie 29 grudnia 2001 roku. To były moje 48 urodziny. To było dla mnie ważne wydarzenie.Przecież nikt z nas nie wie, ile jeszcze czasu nam zostało.Zastanawiałem się nad całym moim życiem i zdałem sobie sprawę, że choć kiedyś zmagałem się, głodowałem, a nawet zbankrutowałem, teraz jestem w punkcie, w którym życie jest piękne.Żyję w przepięknym domu w malowniczych, górzystych, wiejskich terenach w okolicach Austin, w stanie Texas. Jeżdżę luksusowymi samochodami. Mam piękną, inteligentną kobietę, która mnie kocha.Moje książki są bestsellerami.I mam wystarczająco wiele pasywnego przychodu ze wszystkiego, czego do tej pory dokonałem, że nie muszę nic już więcej robić.Życie jest piękne.Wtedy właśnie zadałem sobie pytanie, które zmieniło moje życie: Co dalej?
Okładka książki Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw

54,00 zł 43,63 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,38 zł

Dynamiczne zdolności polskich przedsiębiorstw to publikacja z zakresu współczesnych teorii zarządzania, zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą i zarządzania innowacyjnością przedsiębiorstwa. W książce omówiono: Istotę i naturę dynamicznych zdolności Proces kształtowania dynamicznych zdolności Badania nad zdolnościami dynamicznymi polskich przedsiębiorstw.
Okładka książki Dobry zysk. Jak tworzenie wartości dla innych..

54,90 zł 37,77 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,00 zł

Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców. Opisywane przez Kocha metody to bardzo humanistyczne reguły, których stosowanie daje Koch Industries ogromny dynamizm. Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania. LESZEK BALCEROWICZ Forum Obywatelskiego Rozwoju Poza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia dobrze prosperującej firmy potrzebna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek. Na nich budujemy reputację naszej firmy każdego dnia. Gorąco zachęcam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do zapoznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie. ARKADIUSZ MUŚ Press Glass SA Rewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów. Charles Koch dołączył do rodzinnej firmy, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów. Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Obecnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach. Przez ponad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat. Czym zajmuje się ta firma i dlaczego jest tak niezwykle dochodowa? Nazwy „Koch” nie znajdziecie na swoim plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super chłonnych pieluszkach waszego dziecka, chociaż produkuje je właśnie ta spółka. A te innowacje oraz wiele innych napędza opracowany przez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM). Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć oraz praktycznego stosowania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie dobrego zysku. Dobry zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które klienci dobrowolnie głosują swoimi pieniędzmi. Jest rezultatem kultury, w której pracowników motywuje się, by jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów oraz najlepsze sposoby ich zaspokajania. Dobry zysk pojawia się, kiedy tworzona jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców oraz społeczeństwa. W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, wiele mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć wymiarów MBM, aby wskazać, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, by wygenerować więcej dobrego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji. Podczas lektury można dowiedzieć się, jak: • stworzyć wizję rozwoju pomimo nieustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji; • wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się zarówno zaletami, jaki i talentem; • wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, pozwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić lepszymi; • nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w firmę; • motywować wszystkich zatrudnionych do większego zaangażowania w firmę poprzez taką strukturę bodźców, aby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie przez wytworzoną przez pracownika wartość. Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie. Dobry zysk z pewnością dołączy do najlepszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.
Okładka książki Zarządzanie strategiczne i zmiana w organizacji..

69,00 zł 49,54 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,54 zł

Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości;planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły;zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty;zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły.Adresaci:Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
Okładka książki Zwolnienia pracowników a polityka personalna..

69,00 zł 49,54 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,54 zł

W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość sprawdzianem kultury organizacji. W czasach kryzysu tematyka ta nabiera szczególnej aktualności.Autorka skupia się na następujących zagadnieniach:zjawisko redukcji zatrudnienia przebieg, rozwiązania alternatywne, kryteria wyboru osób do zwolnienia;wpływ formy zwalniania na wizerunek organizacji;zasady prowadzenia rozmów ze zwalnianymi pracownikami;outplacement i związane z nim korzyści;zwolnienia spowodowane negatywną oceną pracy;sposoby zapobiegania odchodzeniu wartościowych pracowników;wykorzystanie informacji zwrotnej od odchodzących pracowników.Rozważania poparte są licznymi wynikami badań oraz przykładami z praktyki. Książka wzbogacona jest także o materiał Pawła Gniazdowskiego, dyrektora polskiego oddziału Lee Hecht Harrison DBM, który dzieli się niezwykle interesującymi i aktualnymi informacjami na temat procesów restrukturyzacji zatrudnienia w Polsce.Adresaci: Publikacja skierowana jest do menedżerów wszystkich szczebli oraz dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich. Zbiór wartościowych wskazówek znajdą tu również osoby rozstające się z organizacją.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,63 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 120,73 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,02 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,18 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj