W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Czyżby kolejna Twoja prezentacja okazała się nieskuteczna?
Czas skończyć gadać i zacząć sprzedawać!
Sedno NLP
Zasady procesu kupowania
Język sprzedawcy, język nabywcy
Słowa, które działają
Prowadzenie prezentacji i sprzedaż zespołowa
Skuteczne słowo pisane
NLP w telemarketingu
Człowiek ma jeszcze tę wyższość nad maszyną, że umie się sam sprzedać.
Stanisław Jerzy Lec
Masz szansę odkryć swoją własną, jednoosobową niszę rynkową. Nie ma potrzeby, byś koncentrował się na szerokiej grupie klientów. Musisz dotrzeć tylko do jednego umysłu. Do jednej pary uszu. Do jednego portfela. Musisz dostać się do świadomości Twojego klienta. A kiedy już się tam znajdziesz, zacznij sprzedawać siebie!
Mimo całego dzisiejszego natłoku informacyjnego, reklam, promocji, nowinek, wiadomości i gadżetów - to, co powinno wstrząsnąć Twoim klientem, to właśnie Twój komunikat. Niech będzie osobisty, elastyczny i kuszący. Niech płynie swobodnie wśród chaosu i szumu informacyjnego, docierając wprost do wybranego odbiorcy. Niech trwale programuje jego zachowanie, a Tobie zapewni sukces w sprzedaży.
Poznaj język umysłu:
Odkryj mechanizmy przyswajania informacji.
Kreuj swoją mentalność.
Naucz się wywierać wpływ na podświadomość innych ludzi.
Wzbudzaj aktywność umysłu, poprzedzającą zaplanowane zachowanie.
Komunikuję się, więc jestem... w retorycznym raju
Nudne wywody o niczym? Zakazane! Gładkie i poprawne politycznie przemówienia? Wzbronione! Blablanie godzinami do zasypiających słuchaczy? Niedozwolone! Jako inteligentna i całkowicie zdrowa na umyśle jednostka masz niezbywalne prawo do wyrażania swoich myśli w sposób błyskotliwy i olśniewający. Twoim obywatelskim obowiązkiem jest prowokowanie słowem i używanie pokrętnej argumentacji w celu zdobycia przewagi nad twoimi rozmówcami!
Odrzuć myślenie stereotypowe -- to prosta droga skierowania Twojego umysłu... na manowce. Doceń wartość humoru w reagowaniu na cudze wypowiedzi. Poznaj zasady tworzenia inspirujących i porywających przemówień. Odkryj tajniki nowej, skutecznej techniki zadawania pytań. Dowiedz się, na czym polegają grzechy główne fatalnych wystąpień i dlaczego ich popełnianie grozi ogniem piekielnym.
Twórz prezentacje, które jeszcze długo będą rozbrzmiewać w sercach Twojej publiczności.
Na początku było słowo. Kiedy odkryto jego perswazyjną moc, słowo zawładnęło masową wyobraźnią. Nieco później za sprawą prezentacji multimedialnych zostało ono wyparte przez obraz. Wyobraź sobie jednak, że Twoim głównym narzędziem prezentacji nie jest komputer, ale Ty sam i Twój werbalny przekaz. Żadna inna forma komunikacji nie dorównuje potędze starannie dobranych i wypowiedzianych słów. Dorobek przedstawionych w tej książce wybitnych postaci jest tego najlepszym świadectwem. Dowiedz się, jak porwać publiczność ? zawsze i wszędzie, nawet bez technicznych wspomagaczy.
Najwięksi mówcy potrafią wprowadzić publiczność w prawdziwy trans, oczarować ją i zdobyć jej niepodzielną uwagę. Jak to robią? Siła skutecznej prezentacji tkwi w doskonale poprowadzonej opowieści. Szybko przekonasz się, jak efektywna jest komunikacja biznesowa oparta na tej formie przekazu. Oryginalna i fascynująca książka Nancy Duarte pokaże Ci, jak przekształcić dowolną prezentację w porywającą przygodę. Odkryjesz, jak zrozumieć publiczność, opracować przekonującą treść i przeciągnąć wszystkich na swoją stronę. Prezentacja jest potężnym narzędziem perswazji, a koncepcje wyrażane w formie opowieści dodatkowo wzmacniają jej moc. Teraz będziesz mógł osiągnąć taką biegłość w dziedzinie prezentacji, jakiej pozazdrościłby Ci sam Arystoteles.
Kontynuacja bestsellera Narysuj swoje myśli
Czarno na białym z dodatkiem koloru
Weź udział w czterodniowym kursie wizualnego rozwiązywania problemów
Odkryj nowy sposób myślenia
Wpadaj na nowe pomysły, znajduj nieoczekiwane rozwiązania i znacznie skuteczniej dziel się wnioskami
Poznaj narzędzia, reguły i zasady niezbędne, by w końcu stworzyć ten prosty rysunek
Książka bogato ilustrowana
Zaczarowany ołówek na biurku
Czy pamiętasz jeszcze, w natłoku bardzo ważnych spraw i niezwykle skomplikowanych projektów, że najskuteczniejsze są najprostsze rozwiązania? Wyobraź sobie, że musisz wskazać drogę z punktu A do punktu B komuś, kto nie zna Twojego języka. Co zrobisz? Właśnie! Proste rysunki to świetne narzędzie do dzielenia złożonych spraw na mniejsze elementy. Szkice znacząco ułatwiają przekazywanie pomysłów ludziom wywodzącym się z różnych kultur i dysponującym różną wiedzą.
Trzymasz w ręku kontynuację bestsellera Narysuj swoje myśli. Książka utrzymana jest w konwencji warsztatów — przerabiając kolejne ćwiczenia, nauczysz się wykorzystywać myślenie wizualne do rozwiązywania złożonych problemów za pomocą przystępnych rysunków. Przekonaj się, że naprawdę możesz zobaczyć świat na nowo.
Zapomnij o PowerPoincie. Dan Roam pokaże Ci, w jaki sposób przekształcić papier i tablicę w niezbędne narzędzia biznesowe. Pamiętaj, że możesz rysować po całej tej książce! Bierz się do dzieła! Oto podstawy.
1. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na wygenerowanie nowego pomysłu.
2. Prosty rysunek jest najszybszym sposobem na rozwinięcie i sprawdzenie pomysłu.
3. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na przedstawienie tego pomysłu innym ludziom.
Ta książka przypomina nam, że to, czego nie widzimy, determinuje to, co widzimy i co ostatecznie zostaje zrobione. Niniejsza książka jest zarówno świetną pożywką dla myśli, jak i znakomitym źródłem technik pozwalających uzyskać rewelacyjne wyniki. David Allen, autor książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywnościSądzę, że może to być jedna z najważniejszych książek ostatnich lat. Zawiera ona koncepcje znacznie szersze od tych, z którymi zwykliśmy się stykać w innych książkach biznesowych. Warren Bennis, autor książki Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwaTajemnica doskonałych wyników została odkryta. Opowieści o konkretnych sukcesach odnoszonych przez bardzo różne firmy powodują, że koncepcji autorów nie da się zakwestionować. Lektura obowiązkowa dla menedżerów i liderów przyszłego pokolenia. Bob Young, były prezes Lockheed CorporationTo książka jedyna w swoim rodzaju. Wyjaśnia, na czym naprawdę polega życie - pokazuje nam słonia w całej okazałości, a nie jedynie ogon czy trąbę. Autorzy dostarczają nam również wskazówek, które gwarantują wyraźny wzrost skuteczności działania, dokonujący się w sposób całkowicie nieoczekiwany, lecz w pełni niezawodny. Można odnieść wrażenie, że poznali tajemnicę życia i bardzo pragną podzielić się nią ze swoimi czytelnikami. Rosamund Zander, współautorka książki Sztuka możliwości* W jaki sposób małym i dużym firmom, działającym w różnych krajach i w różnych warunkach, udało się osiągnąć przełomowe wyniki, mimo że wszystko przemawiało na ich niekorzyść? * Jak to się dzieje, że ludzie z nową energią i entuzjazmem są w stanie przekraczać granice własnej skuteczności? * Jak można pokonać sceptycyzm i dysfunkcyjne relacje, blokujące nasze możliwości?* Jak zmienić upadającą firmę w branżowego lidera? * Jak odnosić sukcesy sprzedażowe w samym środku kryzysu? Kluczem do powodzenia są ""trzy prawa skutecznego działania"", sprawdzające się w każdym miejscu i każdej sytuacji - w Twoim życiu osobistym, relacjach towarzyskich i Twojej organizacji. Autorzy tej książki pomogą Ci wejść do świata ludzi wybitnych, którym udało się zredefiniować cele zawodowe i prywatne oraz z sukcesem wdrożyć nowe scenariusze działania. Pomogą Ci też zadomowić się w nim.
Twój cel to skutecznie przekazać wiedzę:
Jak inspirować i dzielić się ze słuchaczami swoim przesłaniem?
Kiedy unikać stosowania słowa "nie"?
Dlaczego "wirus idei" może uzdrowić Twoją prezentację?
Czy notatki to pomoc, czy sposób na położenie wystąpienia?
Jak zamieniać stres w pozytywną energię?
Prezentacja z prawdziwego zdarzenia
Prowadzenie prezentacji to wyższa szkoła jazdy w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Umiejętnie rozegrane wystąpienie publiczne jest milowym krokiem do sukcesu w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, a także podczas negocjacji i rozmów z klientami. To nie wszystko — świetnie przeprowadzona prezentacja może okazać się przyczynkiem do zwycięstwa przy egzaminach maturalnych i podczas zdobywania kolejnych tytułów naukowych. Od umiejętności jej przygotowania często zależą i nasza kariera, i powodzenie realizowanego zadania. Nie pozwól, by strach oraz brak wiedzy przeszkodziły Ci w swobodnym i skutecznym prezentowaniu treści szerokiemu audytorium.
Myślisz sobie: "To nie dla mnie. Nie nadaję się do wystąpień publicznych"? Zastanów się nad tym raz jeszcze. Ludzie różnią się między sobą usposobieniem, cechami charakteru czy temperamentem. Każdy prezenter jest inny. Po odpowiednim treningu i nabraniu właściwych nawyków Ty także znajdziesz własny styl prezentacji, w którym będziesz się czuł komfortowo. Nauczysz się wykorzystywać swoje atuty, a słabsze punkty zamieniać w zalety.
Zacznij trening z Pawłem Lenarem. Sięgnij po książkę i wśród ciekawych przykładów, pomocnych rad, mnóstwa ilustracji, ćwiczeń, formularzy i diagramów znajdź własną drogę prowadzenia prezentacji:
naucz się przykuwać uwagę słuchaczy i trafiać do ich umysłów;
przygotuj się do występów przed męskim lub żeńskim audytorium;
poznaj najczęstsze błędy i nigdy więcej ich nie popełniaj;
zaskakuj "efektem Zeigarnik";
zaprzyjaźnij się ze swoim sprzętem komputerowym i twórz atrakcyjne wizualnie prezentacje.
Grupa innowatorów - Twoja prywatna enklawa wsparcia!
Zbiorowy geniusz, czyli co kilka głów, to nie jedna!
Odniesienie sukcesu w pracy i życiu osobistym nie jest łatwym zadaniem. Nie sposób znać się na wszystkim, posiadać kontaktów w każdej instytucji, a powiedzenie: "Człowiek człowiekowi wilkiem" bywa aż nazbyt prawdziwe. Wydaje Ci się, że cały świat jest przeciw Tobie? A jak by to było, gdybyś posiadał własną - prywatną - instytucję wspierającą, której członkowie mogliby Ci doradzać, zachęcać i inspirować? Czy pomogłoby Ci to w skupieniu się na wytyczonych celach i szybszym ich osiągnięciu? Oczywiście, że tak! Skąd to wiem? Ponieważ od lat, podświadomie, tworzysz takie związki. Sięgnij teraz po pierwszą książkę w historii, która krok po kroku wyjaśni Ci, jak stworzyć sieć pozytywnych powiązań. Zacznij to wreszcie robić, jak należy!
Grupę innowatorów tworzą ludzie, którzy wpierają się wzajemnie i kibicują sobie na drodze do realizacji marzeń - bez względu na to, czy będą to cele biznesowe, finansowe, dotyczące kompetencji i zainteresowań, czy też związane z relacjami międzyludzkimi. Od zebranych wokół kuchennego stołu osób, zajmujących się rozwiązywaniem problemów, po telefoniczne czy internetowe spotkania umysłów - możliwości stworzenia i wykorzystania grupy innowatorów ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia!
Zorganizuj, zarządzaj i podtrzymuj działanie grupy.
Wykorzystaj wsparcie jako punkt wyjścia do osiągnięcia założonego celu.
Pójdź w ślady wielkich przedsiębiorców - Napoleona Hilla i Andrew Carnegie.
Używaj grup do osiągnięcia całkowitego sukcesu.
Poznaj sugestie i sposoby postępowania pochodzące od ekspertów -- odkryj mnóstwo działających grup wokół siebie.
Cel - właściwy pracownik na właściwym miejscu
Na każde ogłoszenie o pracy pojawiające się w gazecie czy też na portalach rekrutacyjnych przychodzą setki zgłoszeń. Niestety, po wstępnej selekcji okazuje się, że większość osób nie spełnia podstawowych potrzeb pracodawcy. Zostaje kilkunastu, czasem dwudziestu kandydatów, których zaprasza się na rozmowę kwalifikacyjną. Po tym etapie selekcji wyłania się dwie, trzy osoby i wśród nich wybiera zwycięzcę rekrutacji. Zostaje zatrudniony. Sukces? Nie zawsze. Nader często okazuje się, że mimo starannie przeprowadzonego procesu rekrutacji, uważnej selekcji i rozważnego wyboru kandydata jedna i druga strona są niezadowolone z efektów. Pracodawca rezygnuje z pracownika albo też pracownik dziękuje za pracę. I rekrutacja zaczyna się od nowa?
Poszukiwanie potencjalnych pracowników nie musi być powtarzającym się, kosztownym i czasochłonnym koszmarem. Dzięki książce Dominika Wieczorka masz szansę szukać idealnego kandydata tylko raz (lub raz na długi czas), a skutecznie! Autor, specjalista w dziedzinie zasobów ludzkich, poprowadzi Cię przez proces rekrutacji krok po kroku. Pomoże Ci zdefiniować, kogo tak naprawdę szukasz, i wskaże odpowiednie kanały dotarcia do takiej osoby z ogłoszeniem o pracy. Gdy zaleje Cię fala dokumentów CV, podpowie, jak odsiać prawdę od kłamstwa i ustrzec się błędów selekcyjnych. Otworzy przed Tobą świat przydatnych testów psychologicznych i metod oceny umiejętności praktycznych. Będzie z Tobą podczas rozmowy kwalifikacyjnej i po niej, gdy wybierzesz doskonałego kandydata. Kandydata, który stanie się Twoim najlepszym pracownikiem!
Dwoje do zawodowego tanga:
Najczęstsze błędy, które popełniasz oceniając zachowania swojego przełożonego
Typy wrednych szefów i sposoby na doprowadzenie ich do wściekłości
Strategie łagodzenia sytuacji kryzysowych
Niezawodne wskazówki ulepszania relacji panujących w zespole
"Niczego nie krytykuje się tak chętnie i wyczerpująco, jak szefa i stołówkowego jedzenia"
Heiko Mell, doradca personalny
Szef idealny, to szef ... ... nie, nie martwy. Szef idealny, to szef wychowany!
Spędzasz w pracy przynajmniej jedną trzecią doby. Na pewno zawsze marzyło Ci się, że będzie to zajęcie, które Cię interesuje i sprawia Ci satysfakcję, a w dodatku wykonywane jest w gronie przyjaznych, kompetentnych i skorych do pomocy ludzi. Niestety. Jeśli nie wykonałeś heroicznego skoku w nurty własnej działalności gospodarczej, albo na nazwisko nie masz Gates, Kulczyk, czy też Bochniarz (Uwaga: imię także ma znaczenie), to z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić - masz szefa! Niewiele mniejsza jest szansa na to, że nie prezentuje on (ona) sobą wszystkich tych najbardziej uciążliwych, irytujących, załamujących, demotywujących, żenujących cech osobowości, których nienawidzisz od zawsze. Jeśli do tego jesteś zwolennikiem poglądu, że krwawy mord to nie rozwiązanie, jakie masz możliwości na sielankowe 8 godzin spędzone w ulubionym miejscu pracy z potulnym przełożonym za ścianą?
Ta książka to krótki trening współistnienia. Zestaw ćwiczeń przysposabiających do życia w firmie. Być może nie od razu zaakceptujesz kontrowersyjny pogląd, że szef to też człowiek, ale wyobraź go sobie jako krnąbrnego nastolatka. Dziecko, które jest Ci bliskie i za którego wychowanie jesteś odpowiedzialny. Bez względu na to, czy miewa humory, ciągle się spóźnia i zapomina o istotnych sprawach, jest wybuchowe albo kłamie i kręci - musisz starać się uczynić z niego lepszą osobę. Nie jest to instrukcja jak "przechytrzyć" zwierzchnika, czy jak nim "manipulować". Tu mowa głównie o lojalnym i otwartym postępowaniu w życiu zawodowym, a nie o wspinaniu się po drabinie kariery. Ale, przecież, jedno nie wyklucza drugiego.
Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego!
sposoby pobudzania własnej aktywności w zakresie kształtowania atmosfery w pracy
rozpoznawanie nieporozumień na płaszczyźnie relacji formalno-służbowych i indywidualnych
"wychowanie" szefa w duchu lojalności i sprawiedliwości w życiu zawodowym
zdobywanie wyższej pozycji w firmie dzięki Twojemu zaangażowaniu, kompetencjom i odrobinie zmysłu dyplomatycznego.
" - Przepraszam szefie, nie dostałem w tym miesiącu premii. - Wybaczam panu. "
Oczywiście znasz język - podczas zagranicznych wakacji bez problemu robisz zakupy i pytasz o drogę; w kinie oglądasz film, tylko czasem zerkając na polskie napisy; ba, spotkawszy obcokrajowca, z przyjemnością rozpoczynasz towarzyską pogawędkę. Jednak rozmowa kwalifikacyjna w obcym języku to coś zupełnie innego niż luźna wymiana myśli. To Twoja szansa na wymarzoną pracę, przepustka do lepszej przyszłości, innymi słowy - najpoważniejszy test ze znajomości języka! Dlatego też musisz się do niego dobrze przygotować./
Dowiedz się, kogo naprawdę szukają
Poznaj firmę, do której aplikujesz
Sprawdź, jakie będą Twoje przyszłe obowiązki
Dobierz właściwą garderobę
Opanuj odpowiednie słownictwo
Przygotuj trafne odpowiedzi na typowe pytania
Naucz się odpowiadać na pytania nietypowe
"Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
Bob Cialdini
"Marek -- TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA -- i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
Kevin Hogan
"W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie -- do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea -- techniki z najwyższej półki -- podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu -- Cialdiniego, Hogana, Ury’ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
Katarzyna Niezgoda
"Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
Igor Chalupec
"Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem -- ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi. Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki Psychologia zmiany
Spis treści
Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie (11)
Moje spotkania z Bobem (13)
Wywieranie wpływu na ludzi - list od Roberta Cialdiniego (15)
Etyka manipulacji - szmugler, partacz i detektyw (17)
Siła MY (19)
CHWILE MOCY numer jeden i dwa (21)
Metazasada samowyzwalacza (23)
Zasada 1. Wzajemność (25)
Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja (27)
Zasada 3. Społeczny dowód słuszności (29)
Zasada 4. Lubienie i sympatia (31)
Zasada 5. Autorytet (33)
Zasada 6. Niedostępność (35)
Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach (37)
Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego (39)
Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie (41)
Energia podąża za myślą, myśl... (43)
Chcę? - Skąd! Ja muszę!!! (45)
BETIS, ale nie Sewilla... (47)
Tywonkowanie (49)
Myśli/myślało/okazało się (51)
A przejdź sobie po desce... (53)
Afirmacje Piwniczne i nie tylko... (55)
Wizualizuj! - Ale co??? (57)
A gdybym był młotkowym (59)
Z żab w szczury - techniki zwierzęcych guru (61)
Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji (63)
Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność (65)
Spotkanie ze Stephenem (67)
7 nawyków - idea (69)
Nawyk 1. Bądź proaktywny (71)
Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca (73)
Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze (75)
Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana (77)
Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym (79)
Nawyk 6. Twórz synergię (81)
Nawyk 7. Ostrz piłę (83)
Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! (85)
Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci... (87)
Wściec się to nie wszystko - szukaj GURU! (89)
Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! (91)
Philip Kotler - GURU szczególny (93)
Kevin Hogan - Matko Boska?! Tak tanio?! (95)
Russell Crowe - What you give out, you'll get back (97)
Chris Daffy - Ucz się od misia Henry'ego (99)
Tom Peters - Obserwuj świat i myśl! (101)
Brian Tracy - Cztery miliony ludzi!!! (103)
Renée Mauborgne i W. Chan Kim - Twórcy i żeglarze Blue Ocean (105)
William L. Ury - Pomiędzy TAK i NIE (107)
Rudolph W. Giuliani - Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! (109)
Rozdział 5. Rozglądaj się - GURU są wśród nas (111)
Wojciech Eichelberger - Dobry Opiekun, ból egzystencji (113)
Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała - 3 Skały różne - ucz się od dzieci (115)
Małgorzata Tomankiewicz - Komandosi dadzą radę! (117)
Tomasz Kammel - Nie kucaj! - rzecz o tremie - I nie tykaj! (119)
Robert Krool - Jedni szukają powodu, inni sposobu (121)
Piotr Stós - Napieramy, nalegamy (123)
Marek Rożalski - Pierwsza i Druga Metafora Rożala (125)
Grzegorz Turniak - Odpuść sobie, przyjacielu (127)
Rozdział 6. To niedobre NLP (129)
Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga (131)
Pozycje, ale nie te ;-) - teoria (132)
Pozycje, ale nie te ;-) - schemat praktyczny (133)
Tylko mi NIE PRÓBUJ... (135)
...ale, bo... (137)
Na wszystkich poziomach - Dilts (138)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Kim jestem? (139)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Co jest możliwe?! (141)
Małpowanie, czyli technika modelowania (143)
Metaprogramy - ile razy? (145)
Metaprogramy - kilka innych do wyboru? (147)
Zamów nowe ramki (149)
Rozdział 7. Między Marsem i Wenus (151)
Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia (153)
Dlaczego facet ogląda się za kobietami? (155)
Nie słuchaj, jak mówię (157)
Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach (159)
Męska intuicja (161)
Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność (163)
Kobieta zmienną jest (165)
Odwieczna walka płci - chyba męskiej! (167)
A może ... - rzecz o winie i scenariuszach (169)
Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu (171)
Jednak i z Marsa, i z Wenus - podsumujmy (173)
Megalityczny dekalog (175)
MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA (177)
Otwórz się na starożytną mądrość, która uczyni Cię genialnym przywódcą Co czyni człowieka naprawdę wielkim liderem? Czy zdolności przywódcze to kwestia genów, kultury, treningu? Jeśli jesteś przekonany, że zostałeś stworzony do kierowania ludźmi, i szukasz konstruktywnych rozwiązań, zdolnych zapewnić Ci sukces, oto książka, na którą czekałeś. Przesiąknięta duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, dokonuje przełożenia ponadczasowych prawd bezpośrednio na realia współczesnego biznesu. To niezwykłe połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami zarządzania stanie się Twoim kompasem, pomagającym Ci nawigować po wzburzonych morzach gospodarki bez granic, internetu i zmieniających się rynków. Dzięki temu swobodnie dołączysz do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczynisz się do kreowania innowacji, dokonasz rzeczy niemożliwych i zmobilizujesz innych do osiągania przełomowych rezultatów!
Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic.
Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja.
Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka.
Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy.
Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu.
Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem.
Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa.
Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian.
Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu.
Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu.
Dr Thomas D. Zweifel to dyrektor generalny Swiss Consulting Group, profesor przywództwa i autor książek takich, jak choćby Communicate or Die czy Culture Cash.
Aaron L. Raskin to dynamiczny przywódca żydowski i autor książki Letters of Light.
Wspólnie udało im się osiągnąć efekt synergii i połączyć ponadczasową mądrość zawartą w Dziesięciu Przykazaniach z najnowocześniejszą metodologią, opracowaną na podstawie dwudziestu pięciu lat doświadczeń w pracy coachingowej z przywódcami. Z tego połączenia powstały narzędzia, które gwarantują trwały sukces.
Rabin i CEO
Spis treści:
Przedmowa (15)
Dlaczego powstało Dziesięć Przykazań Lidera XXI wieku? (19)
Podziękowania (31)
Prolog. Samoocena lidera (35)
Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic (39)
Narzędzie 1.1. Pięć mitów myślenia rozmytego (57)
Narzędzie 1.2. Pięć typów władzy (59)
Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja (75)
Narzędzie 2.1. Sprawy niedokończone (89)
Narzędzie 2.2. Współtworzenie wizji (92)
Narzędzie 2.3. Przywracanie wizji w pięciu krokach (100)
Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka (105)
Narzędzie 3.1. Efektywne przekazywanie informacji zwrotnej w sześciu krokach (117)
Narzędzie 3.2. Od narzekania do zobowiązania (124)
Narzędzie 3.3. Teksty i podteksty (128)
Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy (131)
Narzędzie 4.1. Zarządzanie przez priorytety (147)
Narzędzie 4.2. Odsiewanie (153)
Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu (157)
Narzędzie 5.1. Strata energii a przywództwo i nauka (162)
Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem (177)
Narzędzie 6.1. Problem z szefem (195)
Narzędzie 6.2. Poszukiwania źródła gniewu (196)
Narzędzie 6.3. Formalizacja zarządzania gniewem (203)
Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa (207)
Narzędzie 7.1. Cztery dylematy etyczne (225)
Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian (237)
Narzędzie 8.1. Model Raula Julii - inwestowanie z przyszłości (247)
Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu (255)
Narzędzie 9.1. Od cytryny do lemoniady w trzech krokach (271)
Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu (279)
Narzędzie 10.1. Teatr - odegranie roli drugiej strony (292)
Narzędzie 10.2. Odczytywanie nastawienia drugiej osoby. Model cebuli (294)
Dodatek (309)
Dziesięć przykazań (Księga Wyjścia 20, 1 - 17) (309)
Siedem uniwersalnych praw Noego (310)
Trzynaście zasad wiary (310)
Dalsza lektura (313)
O autorach (319)
Inne książki (321)
Oferta dla liderów (323)
Radykalne rozwiązania w burzliwych czasach.
Tradycyjne techniki i praktyki zarządzania odchodzą do lamusa. W świecie gwałtownych przemian, gdzie technologie, kadra zarządzająca czy warunki społeczno-gospodarcze zmieniają się z tygodnia na tydzień, żadna firma, która nadal chce się rozwijać, nie może pozwolić sobie na bezczynne czekanie i liczenie, że jakoś to będzie. Nadszedł czas na wdrożenie zarządzania radykalnego, które obejmie wszystkie kluczowe aspekty działalności firmy.
Ten poradnik został stworzony dla wszystkich menedżerów i liderów, którzy nie boją się zdecydowanych rozwiązań i szukają nowych, skutecznych oraz dopasowanych do realnej sytuacji metod zarządzania. Pomaga wdrożyć całkowicie nowy sposób organizacji pracy, oparty na działalności zespołów, śledzeniu ewoluujących zachowań klientów czy reorganizacji kanałów komunikacyjnych. Prowadzi do zbudowania zupełnie nowego, bardziej wydajnego środowiska pracy. Zasady zawarte w tej książce zwiększają potencjał ludzi i prowadzą do podwyższonej efektywności, nieustających innowacji, głębokiego zadowolenia z pracy i bardzo dużego poziomu satysfakcji klienta. To książka o przejęciu kontroli nad życiem i radości z nadzwyczajnych osiągnięć.
Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu
Pomysły są jak dzieci.
Nie wystarczy wpaść, trzeba jeszcze wyprowadzić je na ludzi.
Życie i śmierć pomysłów
Rozbicie projektów na części pierwsze
Zarządzanie energią podczas realizacji życiowych projektów
Tao egzekwowania
Rytuały i ciężka praca
Wykorzystywanie otaczających Cię sił
Chemia kreatywnego zespołu
Kierowanie samym sobą
Eksperyment z Purpurowym Mikołajem
Podejście Belsky’ego sprawiło, że moje życie stało się jeszcze łatwiejsze. Pokazuje on, że pomysł, bez względu na jego skalę, może zostać zrealizowany dzięki stopniowym działaniom. Belsky prezentuje ilustrowaną mapę, która pozwala dotrzeć do celu podróży twoich pomysłów.
Scott Thomas,
dyrektor artystyczny kampanii prezydenckiej Baracka Obamy
Czy za dużo kreatywności może Ci zaszkodzić?
W świecie mającym obsesję na punkcie innowacji łatwo jest zakochać się w pomysłach. Kreatywność jest czymś oszałamiającym. Nasze społeczeństwo posunęło się nawet do wprowadzenia podziału na "ludzi o dominującej lewej półkuli mózgu" oraz "ludzi o dominującej prawej półkuli mózgu" na podstawie radykalnego założenia, iż dwie części mózgu nie mogą efektywnie współdziałać ? że wspaniali, kreatywni ludzie z natury nie są w stanie działać jako organizatorzy i przywódcy. Na szczęście w rzeczywistości jest inaczej. Kiedy kreatywne i organizacyjne tendencje zaistnieją razem, następuje rozwój cywilizacji, ponieważ urzeczywistniają się niezwykłe pomysły.
Błyskotliwe umysły mają możliwość zmieniania świata — ale tylko wtedy, gdy potrafią pokonać powszechne trudności, takie jak dezorganizacja oraz perfekcjonizm, z którymi musi zmagać się kreatywna psychika. Podczas gdy wielu z nas koncentruje się na generowaniu i poszukiwaniu wspaniałych koncepcji, Belsky pokazuje nam, dlaczego lepiej jest rozwijać zdolność do urzeczywistniania pomysłów — umiejętność, która potrafi przetrwać próbę czasu.
Pomysły nie mają wartości, jeśli nie możesz ich urzeczywistnić. Poznaj techniki, które zmieniają zdezorganizowane kreatywne primadonny w zorganizowane kreatywne primadonny:
Generuj pomysły z umiarem (więcej nie oznacza lepiej).
Działaj bez uprzedzeń, aby zachować impet i szybko udoskonalać pomysły.
Zachęcaj do sporów w obrębie zespołu.
Staraj się współzawodniczyć z innymi; to podniesie Twoje poczucie odpowiedzialności oraz zaangażowanie.
Zredukuj wielkie projekty do trzech elementów.
Realizacja Genialnych pomysłów – Fragment książki
Twoje podejście do organizacji i los Twoich pomysłów
Zarządzanie łańcuchem dostaw jest związanym z logistyką aspektem biznesu, który rzadko przyciąga wiele uwagi. Takie firmy jak Wal-Mart oraz Toyota słyną z tego, jak znakomicie radzą sobie z dystrybucją i zarządzaniem swoimi zasobami. Nie ma wątpliwości co do tego, że mechanizmy funkcjonujące w firmie — zwłaszcza praktyki dotyczące zarządzania łańcuchem dostaw — wpływają na koszty, jakość oraz dostępność produktu. Istnieją firmy doradcze oraz stanowiska na szczeblu kierowniczym w firmie, które poświęcone są całkowicie zarządzaniu łańcuchem dostaw — zarządzaniu czymś, co świadczy o poziomie organizacji w firmie. Wielu z nas nie łączy jednak tego rodzaju zadań z kreatywnością i pomysłami.
Od 2004 r. AMR Research, firma zajmująca czołową pozycję w dziedzinie badań łańcucha dostaw, obsługująca liczne firmy z listy Fortune 500, publikuje corocznie listę dwudziestu pięciu firm mających najlepszy system zarządzania łańcuchem dostaw. Może zaskoczyć Cię informacja o tym, że Apple zadebiutowało na liście na miejscu drugim w 2007 r. i wyprzedziło takie firmy jak Anheuser-Busch, Wal-Mart, Procter & Gamble oraz Toyota, aby w 2008 r. w zestawieniu zająć miejsce pierwsze.
Dlaczego Apple, firma znana z nowych pomysłów oraz umiejętności niekonwencjonalnego myślenia, jest również jedną z najlepiej zorganizowanych firm na naszej planecie? Odpowiedź — czy Ci się to podoba, czy nie — kryje się w fakcie, że organizacja jest główną siłą, która umożliwia realizację pomysłów.
Organizacja jest tak ważna jak same pomysły, jeśli chodzi o efekt...
Realizacja Genialnych Pomysłów
Spis Treści:
WSTĘP. URZECZYWISTNIANIE POMYSŁÓW (9)
Urzeczywistnienie pomysłu tej książki (11)
Dlaczego większość pomysłów nigdy nie zostaje zrealizowana (14)
Siły, które urzeczywistniają pomysły (20)
Ostatnie słowo, zanim zaczniemy (24)
1. ORGANIZACJA I REALIZACJA (27)
KONKURENCYJNA KORZYŚĆ ORGANIZACJI (31)
Twoje podejście do organizacji i los Twoich pomysłów (32)
METODA DZIAŁANIA: ŻYCIE I PRACA UKIERUNKOWANE NA DZIAŁANIE (36)
Zastanów się nad tym, w jaki sposób zarządzasz projektami (38)
Rozbicie projektów na części pierwsze (39)
Znaczenie działań (42)
Zachowanie kwestii na potem (47)
Odniesienia warto przechowywać, ale nie należy ich czcić (49)
Stosowanie metody działania (52)
Znajdź i poświęć czas na przetwarzanie informacji (54)
USTALANIE PRIORYTETÓW: ZARZĄDZANIE ENERGIĄ PODCZAS REALIZACJI ŻYCIOWYCH PROJEKTÓW (60)
Miej na oku swoją linię energii (60)
Pogodzenie tego, co pilne, z tym, co ważne (62)
Darwinowskie ustalanie priorytetów (68)
WYKONANIE: CIĄGŁE TOCZENIE PIŁKI DO CELU (70)
Działaj bez przekonania (72)
Zabijaj pomysły bez skrępowania (74)
Oceniaj spotkania przez pryzmat działań (77)
Biologia i psychologia realizacji marzeń (79)
Tao egzekwowania (82)
Szukaj ograniczeń (84)
Umiarkowanie toleruj zmiany (86)
Postęp rodzi postęp (88)
Wizualna organizacja i działalność promocyjna na rzecz samego siebie (90)
LOJALNOŚĆ UMYSŁU: PODTRZYMYWANIE UWAGI I POSTANOWIEŃ (94)
Rytuały i ciężka praca (94)
Pomyśl o swoim miejscu pracy (97)
Zmniejsz ilość "zawodowej niepewności" (99)
2. SIŁY SPOŁECZNE (101)
WYKORZYSTYWANIE OTACZAJĄCYCH CIĘ SIŁ (105)
Marzyciele, działacze i inkrementaliści (106)
Rzadko kiedy osiągamy coś w odosobnieniu (110)
Swobodnie dziel się pomysłami (113)
Wykorzystuj opinie innych (117)
Przejrzystość zjednuje siły społeczne (120)
Siły społeczne najlepiej przekazywane są w kręgach (122)
Szukaj okazji do współzawodniczenia z innymi (126)
Zaangażuj się, aby zaangażować innych (128)
Stwórz systemy odpowiedzialności (130)
Presja publicznego zainteresowania (130)
Siła siatki społecznej (132)
Korzyści płynące ze wspólnej przestrzeni pracy (133)
Przypadkowe odkrycia jako źródło stymulacji (135)
PRZEKAZYWANIE POMYSŁÓW TWOJEJ SPOŁECZNOŚCI (137)
Pokonaj piętno autopromocji (138)
Efektywna autopromocja buduje szacunek (140)
Znajdź swoją własną częstotliwość i dostrój się tak, aby angażować innych (144)
Urealniaj swoje pomysły (146)
Rozpoznaj sytuację, kiedy już nie powinieneś być solistą (148)
3. ZDOLNOŚCI PRZYWÓDCZE (151)
WERYFIKACJA SYSTEMU NAGRÓD (155)
Uproszczenie systemu nagród (156)
Motywująca nagroda płynąca z zabawy (160)
Nagroda w postaci uznania (162)
CHEMIA KREATYWNEGO ZESPOŁU (164)
Angażuj inicjatorów w realizację Twoich kreatywnych dążeń (165)
Wykorzystuj zestaw wzajemnie uzupełniających się umiejętności (166)
Zadbaj o elastyczność produktywności (167)
Buduj system odpornościowy, który zabija pomysły (169)
Walcz o rozwiązania podczas debaty (171)
Nie obciążaj siebie koniecznością osiągnięcia konsensusu (172)
ZARZĄDZANIE KREATYWNYM ZESPOŁEM (176)
Podziel się własnością pomysłów (177)
Przywódcy powinni mówić na końcu (179)
Oceniaj i bądź oceniany podczas sporu (180)
Wspomagaj rozwój innych dzięki sile uznania (181)
Szukaj mocnych ogniw w sieci informacyjnej (184)
KIEROWANIE SAMYM SOBĄ (187)
Znajdź drogę do samoświadomości (188)
Toleruj niepewność (189)
Odkryj korzyści płynące z porażki (190)
Unikaj pułapki narcyzmu wizjonera (191)
Zwalczanie konwencjonalnych przekonań za pomocą kontrarianizmu (193)
Traktuj samego siebie jak przedsiębiorcę (195)
Przeciwstawiaj się przyjętym normom (196)
Patrz na zegar odmierzający Twój czas (198)
Zagadka miłości (199)
OKAZJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ (202)
PODZIĘKOWANIA (205)
DODATEK 1. WSKAZÓWKI, W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTYWAĆ METODĘ DZIAŁANIA (209)
DODATEK 2. EKSPERYMENT "PURPUROWY MIKOŁAJ" (211)
DODATEK 3. RZUT OKA NA PLATFORMĘ BEHANCE NETWORK (213)
O AUTORZE (215)
SKOROWIDZ (217)
Pracujesz bez wytchnienia, by zrealizować trudny projekt? Tworzysz strategię działu i masz nadzieję na dodatkowe pieniądze z firmowego budżetu? Jako przedstawiciel handlowy pozyskujesz nowych klientów lub rozszerzasz ofertę produktów wprowadzanych na rynek? A może jeszcze się uczysz i w pocie czoła przygotowujesz do sesji egzaminacyjnej?
Nad czymkolwiek się głowisz, cokolwiek chcesz zaprezentować światu, prędzej czy później musisz zabrać głos. Dziś nie wystarczy już recytowanie wyuczonych formułek, nieskuteczny okaże się monolog do okna i skomplikowane operacje z użyciem tony materiałów rozpraszających uwagę audytorium. Czas, byś wykorzystał ponad dwa tysiące lat rozwoju sztuki retoryki. Musisz stanąć z podniesionym czołem przed wpatrzonymi w Ciebie oczyma, nawiązać kontakt i przeprowadzić wspaniałą prezentację.
Gdy zrobisz już pozytywne pierwsze wrażenie, zacznij płynnie:
* przedstawiać interesująco przygotowany temat;
* przekazywać nawet bardzo trudne informacje;
* posługiwać się modulacją głosu;
* wciągać słuchaczy w dyskusję;
* używać odpowiednio dobranych materiałów;
* celnie podsumowywać i pomagać w wyciąganiu wniosków.
Jabłko to... jabłko, chyba że jest to jabłko rozpoznawalnej marki, znanej jakości, kojarzonej z zestawem konkretnych cech i korzyści. Dzięki marce konsumenci mogą rozróżnić jedno jabłko od drugiego. Marka produktu odgrywa rolę drogowskazu, informatora. Dostrzeżona przez konsumenta przenosi go do "innego" świata, czaruje i urzeka. Marka to świat percepcji, żyje w sercach i umysłach konsumentów. Dobra marka ma ogromne znaczenie dla jej właściciela. Jest źródłem przewagi konkurencyjnej, rozpoznawalności, ochroną przed konkurencją, podstawą budowania lojalności konsumentów oraz zdolności do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Marka to największa wartość, jaką posiada firma.
Wiedza o decyzjach i postawach e-konsumentów wobec marek staje się jednym z ważniejszych zasobów firm działających w sieci. Książka, którą Państwo trzymają w ręce, to wiedza o tym:
1. JAK e-konsument POSTRZEGA MARKI dóbr i usług?
2. SKĄD e-konsument CZERPIE INFORMACJE O MARKACH kupowanych dóbr i usług?
3. JAKIE MARKI dóbr i usług KUPUJE e-konsument?
4. W JAKI SPOSÓB zorganizować i zrealizować badania MAREK KUPOWANYCH I POSIADANYCH przez e-konsumentów?
W książce przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu pt. "Polski e-konsument ? typologia, zachowania" (2008 ? 2011). Badania o charakterze ilościowym przeprowadzone wśród e-konsumentów techniką ankiety online uzupełniono wynikami badań jakościowych (techniką netnografii wirtualnej). Celem było rozpoznanie zachowań nabywczych polskiego e-konsumenta, a w szczególności znaczenia marki w jego decyzjach zakupowych.
Autorzy publikacji są pracownikami naukowymi Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Szef na miarę naszych czasów
Zarządzanie konfliktem
Prowadzenie negocjacji
Wywieranie wpływu
Mentoring
A jak Ty wyobrażasz sobie skutecznego SZEFA?
A/ Taki szef to ponury ekonom z nieodłącznym batogiem w dłoni.
B/ Taki szef to bezwzględny robot, zmuszający do pracy po godzinach.
C/ Taki szef to fachowiec, mentor, trener, negocjator, przywódca.
Jeśli wybrałeś odpowiedź A — z żalem informujemy, że te czasy już nie wrócą. Jeśli wybrałeś odpowiedź B — te czasy właśnie odchodzą w siną dal. Przyszłość biznesu stoi otworem przed ludźmi, którzy posiadają przede wszystkim doskonałe umiejętności interpersonalne. Skoro czytasz ten tekst, z pewnością również aspirujesz do tego elitarnego grona. Jesteśmy tu po to, aby zebrać wszystkie Twoje najlepsze cechy, talenty oraz kwalifikacje i oszlifować je niczym cenny diament. Niech wizja szefa doskonałego stanie się ciałem!
Ta książka to praktyczny zeszyt ćwiczeń, dopełniony niezbędną dawką teorii i przykładów wziętych prosto z życia. Pozwoli Ci doskonalić Twoje umiejętności i wypracowywać nowe wzory zachowań.
Poznaj zatem:
dobroczynne skutki wpływu i perswazji,
sprawdzone sposoby wpływania na otoczenie,
narzędzia radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
zasady prowadzenia prezentacji publicznych,
arkana motywacyjnych odpraw i narad.
Zastanawiasz się, czy są jakieś podobieństwa między prowadzeniem działalności mafijnej a zarządzaniem legalną firmą. Co w podejściu mafiosa do biznesu może okazać się korzystne w normalnej pracy?
Poznaj kilka prawd, które mogą ocalić Ci życie (zawodowe i nie tylko):
O wartości posiadania dobrego zespołu i rzetelnego consigliere
O tym, że długi język może Cię pogrążyć (oraz zagrozić Twojej firmie)
O lekcjach, które powinieneś wynosić z porażek
O naginaniu reguł, które jest niebezpieczne dla Ciebie i Twojej firmy
O tym, czego możesz nauczyć się od klasyków, takich jak Machiavelli i Salomon
Biznes to NIE JEST miejsce dla cykorów. Jeśli obawiasz się podjęcia ryzyka czy poniesienia porażki, nawet nie myśl o zakładaniu własnej firmy. Chcąc odnieść sukces, musisz odłożyć na bok sentymenty, a także uzbroić się w ogniotrwały pancerz stalowych nerwów.
Przygotuj się na lawinę kłód rzucanych Ci pod nogi, okazjonalny zestaw łajdactw, które szykuje Ci konkurencja, oraz draństw i manipulacji autorstwa kontrahentów. Nadstawianie drugiego policzka to piękna, idealistyczna koncepcja, jednak chcąc przetrwać, musisz znać kluczowe zasady i małe sztuczki, dzięki którym ograniczysz ryzyko do minimum i utrzymasz niezagrożoną pozycję na rynku. Uwolnij w sobie twardziela i nie pozwól, by ktokolwiek zniszczył Twój genialny plan!
Najlepsza rada? Zapomnij o jakiejkolwiek magicznej recepcie gwarantującej sukces. Wszelkie reklamy, które obiecują Ci dziesięć sekretnych kroków prowadzących do bogactwa, o jakim Ci się nie śniło, po prostu kłamią. Zejdź na ziemię. Życie wnosi do takich recept zbyt wiele zmiennych, aby były one warte więcej niż królewskie czeki dla autorów poradników biznesowych. Nie ma w tym nic złego, ale nie bądź frajerem. Po raz pierwszy dostajesz do ręki książkę, która jest tak bezpośrednia, szczera i bezkompromisowa. Franzese nie mydli oczu i nie owija w bawełnę, dlatego też po skończonej lekturze spojrzysz na świat biznesu zupełnie innym wzrokiem.
Nauka mówienia dla dorosłych
Pokonanie stresu, zrozumienie emocji, przepędzenie nudy
Główne zasady wystąpień publicznych
Wpływ na odbiorców Twoich słów
Denerwujesz się przed prezentacją dla wymagającego klienta? Przygotowujesz wypowiedź na obronę pracy magisterskiej? Jesteś moderatorem dyskusji z kolegami w pracy i obawiasz się nadmiernego rozprężenia? A może planujesz wygłosić mowę podczas zaprzysiężenia na prezydenta? Bez względu na to, czy Twój głos będzie niósł się po sali konferencyjnej, czy zabrzmi w amerykańskim Kongresie, musisz zdobyć uwagę audytorium. Zyskać jego szacunek. Podbić serca. Skłonić do myślenia. Wciągnąć w rozmowę. I to wszystko w ciągu dziesięciu, piętnastu minut. Minut, które dla amatora ciągną się niemiłosiernie, ale dla wprawnego oratora są chwilą, gdy rozwija skrzydła i pokazuje swoją klasę.
Nikt nie rodzi się mówcą. Można mieć jedynie większe lub mniejsze predyspozycje do przemawiania. Na szczęście wszystko jest kwestią treningu. Sztukę krasomówstwa jesteś w stanie doprowadzić do perfekcji ćwiczeniami. Przeanalizuj swoje osobiste możliwości w zakresie wystąpień publicznych. Poznaj podstawowe zasady prowadzenia prezentacji. Dowiedz się, co możesz zrobić, by stać się lepszym, bardziej skutecznym prelegentem.
Dobrego mówcę poznaje się po tym, jak zaczyna i kończy
Poznaj swoich słuchaczy i dostosuj do nich tekst wypowiedzi.
Sam pisz swoje przemówienia i przygotowuj się do prezentacji.
Zadbaj o to, by prezentacja odpowiadała Twojej osobowości, temperamentowi, doświadczeniu i wiedzy.
Trzymaj się konkretnych punktów wystąpienia.
Przyciągaj uwagę i wybudzaj zainteresowanie.
Pamiętaj, by skończyć w odpowiednim momencie.
Twój osobisty regulamin pracy
Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu
Reguły -- strona po stronie
Wygrana w wojnie decyzyjnej
Na Twoich barkach spoczywa codzienny ciężar podejmowania decyzji. Czasem musisz zrobić to samodzielnie, innym razem konieczna jest szersza konsultacja albo nawet podział odpowiedzialności. Od tego, jak się zachowasz, zależeć będzie Twoja reputacja, wypracowany autorytet, a nawet przyszła kariera. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jakie narzędzia zastosować podczas określonego procesu decyzyjnego, sięgnij po niezawodny zestaw reguł, które doprowadzą Cię do dokonania trafnego wyboru.
Jakość Twojej pracy i działań Twojego zespołu określana jest również poprzez odpowiednie delegowanie kompetencji. To, ile zadań będziesz prowadzić osobiście, a ile razem z kredytem zaufania przekażesz swoim pracownikom, zależy od Twoich umiejętności. Musisz cenić swój czas, znać możliwości i kompetencje podwładnych oraz nauczyć się rozpoznawać obowiązki, które mogą zostać delegowane. Aby proces ten uczynić łatwiejszym, skorzystaj z praktycznych wskazówek stworzonych w oparciu o wieloletnie doświadczenia.
Metody działania w sytuacji, gdy:
podejmujesz szybką decyzję lub opracowujesz stosowną strategię,
potrzebna jest burza mózgów albo zdanie się na własny osąd,
trzeba kogoś przekonać lub odwieść od jakiegoś wyboru,
obawiasz się oddać część władzy albo boisz się konsekwencji,
pragniesz większego zaangażowania zespołu albo zdobycia zaufania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?