Społeczność naukowa wypracowała i stosuje w praktyce pewne standardowe zasady formalne, które obowiązują wszystkich autorów prac naukowych. Dotyczą one stylu wypowiedzi, kolejności określonych fragmentów tekstu, sposobu cytowania literatury, zamieszczania tabel itd. Takie standardy są ściśle przestrzegane w periodykach naukowych, a czytelnicy i redaktorzy taj już do nich przywykli, że nie akceptują prac nie spełniających odpowiednich wymagań formalnych. Dlatego nie chcemy, aby traktowano nasz poradnik jak swoistą ""książkę kucharską"" do pisania prac magisterskich, artykułów lub raportów; zresztą sporządzenie czegoś takiego jest niemożliwe. Nie należy więc liczyć na mechaniczne wypełnianie przepisu, którego tu nie ma, a jedynie kierować się proponowanymi wskazówkami w pisaniu własnego, ciekawego, twórczego tekstu.""
Zamieszczone w zbiorze ćwiczenia umożliwiają przeprowadzenie rozłożonego na trzy dni, kompleksowego szkolenia z zakresu negocjacji. Mogą także służyć jako podstawa do stworzenia przez trenera własnego programu dostosowanego do indywidualnych potrzeb organizacji i osób szkolonych.
Proponowana koncepcja treningu opiera się na ujęciu negocjacji jako procesu, który polega na ujawnianiu i rozwiązywaniu problemów za pomocą analizy ukrytych teorii przyczynowych. Ćwiczenia koncentrują się zatem na kształceniu tych właśnie umiejętności. Uczestnicy szkolenia uczą się również, jak radzić sobie z nieuczciwymi chwytami negocjacyjnymi i z ograniczeniami wynikającymi z ich cech indywidualnych.
W zbiorze wykorzystano różnorodne formy pracy, kładąc nacisk na metody aktywizujące uczestników (symulacje, gry, dyskusje).
Zawarte w zbiorze ćwiczenia mogą być przydatne nie tylko podczas treningów umiejętności negocjacyjnych, lecz także podczas zajęć z zakresu podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów czy rozwijania kreatywności.
Komplet zawiera teczkę z testami i płytę CD.
Każda organizacja to złożony system, na który powinno się patrzeć z wielu perspektyw. Najczęściej audyt organizacyjny oznacza albo spojrzenie z punktu widzenia ekonomicznego, albo z punktu widzenia operacji. Kiedy jednak trzeba dokonać poważnych zmian w organizacji, oznacza to najczęściej konieczność zmian w mentalności. Tymczasem mało jest narzędzi diagnostycznych do oceny sposobu myślenia w organizacji, a przeprowadzanym w tej dziedzinie badaniom można często zarzucić, że ich wyniki są niejednoznaczne i nie wykazują, czy organizacja jest zdrowa czy chora, a jeśli chora, to co konkretnie należałoby zrobić, by ją uzdrowić.
Autor tej książki - praktyk, który sam jako konsultant zdiagnozował ponad 100 organizacji - proponuje bardzo szeroki zakres zaawansowanych narzędzi diagnostycznych do badania organizacji. Przede wszystkim zaś - co jest ewenementem - pierwszą klasyfikację modeli mentalnych związanych z życiem organizacyjnym, które nazywa patologiami organizacyjnymi. Prezentuje opisy dwunastu najczęściej występujących patologii wraz z wyjaśnieniami, jak sobie z nimi poradzić.
Każda z patologii jest zilustrowana odpowiednim studium przypadku i określona za pomocą pięciu osi, opisujących kolejno: łatwo dostrzegalne objawy patologii, patologie związane z osobami kierującymi organizacjami, nieprawidłowości operacji i procesów, patogenne oddziaływanie środowiska organizacji i rozwój zjawisk patologicznych w czasie. W części o charakterze narzędziowym omówiono szczegółowo takie zagadnienia jak:
- proces diagnostyczny i rola, jaką odgrywają w nim specjaliści z różnych dziedzin,
- badania diagnostyczne prowadzone przy użyciu map poznawczych,
- najważniejsze metody diagnostyczne i sposoby analizowania ich wyników,
- metody tworzenia wybranych testów psychologicznych.
Jak sprawić, aby ludzie byli prawdziwie zaangażowani w swoją pracę?
Jak zbudować system wynagrodzeń, z którego wszyscy będą zadowoleni?
Jak prowadzić dialog społeczny w firmie?
Co zrobić, aby ludzie myśleli o swojej firmie, jakby była ich własnością?
Jak przyczynić się do tego, aby menedżer czuł się nie tylko kierownikiem, ale i nauczycielem swoich podwładnych?
Na czym polega tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?