W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Rynek celów to książka o nowoczesnym zarządzaniu. Autor nie tylko przedstawia w niej konkretną i sprawdzoną technikę zarządzania zasobami ludzkimi, ale także porusza najważniejsze problemy, takie jak premiowanie, motywowanie czy szkolenia pracowników. Burzy przy tym stereotypowe przekonania i mity, proponując praktyczne rozwiązania. Zwraca się do menedżerów językiem zrozumiałym, podaje konkretne przykłady i opisuje własne doświadczenia. Tezy przedstawione w książce są czasem kontrowersyjne, ale niezwykle inspirujące.
Jak stać się zaufanym dowódcą?
Dlaczego (biznesowych) wojen nie wygrywają bohaterowie, ale kompanie bohaterów?
Co skuteczniej eliminuje armie pracowników — zmiana czy rutyna?
Czy misje zespołowe to właściwa droga do awansu?
Jak uniknąć ciosu w plecy?
Świat biznesu od wieków korzysta z mądrości wojskowych — sprawdzonych w boju strategii dowodzenia, budowania zespołu, inspirowania do działania, przezwyciężania kryzysów i zwyciężania w walce. Skoro tak inspirujące są studia nad dowodzeniem całymi armiami, co można powiedzieć o kierowaniu jednostkami specjalnymi, wojskową elitą elit? Oddziałami, które szybko i skutecznie GROMią wroga, zanim ten zdąży podjąć działania odwetowe?
Trzymasz w ręku pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed jego autorem, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach. Tyle teorii, przejdźmy do praktyki: zacznij formować szeregi, kompletować uzbrojenie i szkolić ludzi, bo jak przyjdzie Twoja godzina, nikt nie będzie pytał, czy jesteś gotowy do walki!
Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).
Oddajemy do rąk Czytelników najpopularniejszą na świecie książkę dotyczącą negocjacji, w której pokazano prostą i wszędzie możliwą do zastosowania metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych. Autorzy proponują sprawdzoną metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony i we wszelkich rodzajach konfliktów — bez względu na to, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, współpracowników, klientów firmy. Dzięki opisanej metodzie negocjacji można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.
Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji, menedżerów, przedsiębiorców, osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
O tym, jak przywrócić zdrowie najważniejszej organizacji w twoim życiu
Theresa Cousins nigdy jeszcze nie była tak wściekła na swojego męża.
Jak na ironię uwaga, która wywołała jej złość, nie była skierowana do niej i z pewnością nie miała na celu krytyki. W istocie wypowiedział ją bez złości czy emocji.
Gdyby nasi klienci zarządzali swoimi firmami tak, jak zarządzamy naszą rodziną, musieliby zamknąć interes.
W tej niezwykłej, przełomowej książce, konsultant biznesowy i bestsellerowy autor, Patrick Lencioni, koncentruje swoją uwagę wokół najważniejszej organizacji w naszym życiu, jaką jest rodzina. Jako mąż i ojciec czterech chłopców Lencioni jest świadomy przepaści pomiędzy czasem i energią, jakie jego klienci inwestują w zarządzanie swoimi firmami, a zachowawczym sposobem, w jaki większość osób wiedzie swoje życie osobiste. Doświadczywszy wielu stresów związanych z życiem w rozgorączkowanej rodzinie, autor wraz z żoną z zaskakującym powodzeniem zaczął wykorzystywać w swoim domu część narzędzi stosowanych w pracy z firmami figurującymi w rankingu Fortune 500.
Podobnie jak w przypadku innych swoich książek, w Trzech ważnych pytaniach do rozgorączkowanej rodziny Lencioni stworzył fabułę, w której umieścił zarysowane z humorem i realizmem postaci i wątki, dzięki którym czytelnicy z niecierpliwością przewracają kolejne stronnice, dowiadując się, jak uzdrowić swoje życie. Wszyscy, którzy sięgną po tę pozycję, będą zaskoczeni, jak niewiele trzeba, by codzienną rodzinną udrękę zamienić w satysfakcjonujące życie.
O AUTORZE
Patrick Lencioni jest autorem ośmiu bestsellerowych pozycji, w tym między innymi wydanych w Polsce Pięciu dysfunkcji pracy zespołowej i Efektywnego spotkania biznesowego. Jest również mężem oraz ojcem czterech chłopców. Jako prezes i założyciel The Table Group Lencioni doradza kadrze kierowniczej szeregu organizacji, począwszy od wiodących firm z listy 500 magazynu „Fortune”, poprzez firmy dopiero rozpoczynające działalność, na organizacjach non-profit i kościołach skończywszy. Poza pisaniem książek Patrick publikuje również w „Harvard Business Review”, „The Wall Street Journal”, „Fortune”, „Business Week” oraz „USA Today”.
OPINIE
To przewodnik dla rozgorączkowanych rodzin, które chcą zmniejszyć stres, napięcie i życiową presję, czyniąc z życia rodzinnego radosną przygodę.
Frances Hesselbeim, założycielka i prezes Leader to Leader Institute (dawniej Peter F. Drucker Foundation for Nonprofit Management), była prezes Girl Scouts of the U.S.A.
To wspaniała książka. Lencioni, podobnie jak w przypadku książek biznesowych, łączy świetną fabułę z rzadką mądrością i praktyczną radą. Dostarcza prostych narzędzi, które pomogą każdej rodzinie zredukować stres i zwiększyć poziom życiowej witalności.
Tim Tassopoulos, były pierwszy wiceprezes ds. operacyjnych Chick-fil-A, Inc.
Wprowadzając do życia rodzinnego takie pojęcia jak strategia i wartości organizacyjne, Lencioni zrewolucjonizował sposób, w jaki postrzegamy siebie jako liderów w domu. Niniejsza książka powinna przejść do klasyki.
Jim Levine, autor Working Fathers: New Strategies for Balancing Work and Family
Nareszcie ktoś napisał książkę poświęconą rodzinie, która nie zanudza akademickim żargonem i nie sprawia, że czuję się złym rodzicem. Natychmiast ją pokochałam i wdrożyłam w życie zawarte w niej wskazówki.
Patty Dewitt, nauczycielka, żona, mama trojga dzieci
To pasjonująca opowieść, która miała na mnie niezwykły wpływ. Patrickowi udało się nadać trudnemu zadaniu, jakim jest zarządzanie rodziną, właściwą rangę.
Elisa Morgan, dyrektor generalny MOPS International, wydawca magazynu „FullFill”
Książka poświęcona jest zarządzaniu (rządzeniu) w samorządzie terytorialnym, ze szczególnym odniesieniem do gminy (miasta) i dotyczy teoretycznych oraz praktycznych zagadnień działania władzy samorządowej w sferze gospodarczej. Ze względu na sposób ujęcia tematu, charakter prowadzonych rozważań oraz przystępny język przekazu ? prezentowana publikacja, obok charakteru naukowego, posiada elementy zorientowane na zastosowania praktyczne. Autor należy do grona doświadczonych i najwybitniejszych w naszym kraju znawców problematyki gospodarczej samorządu terytorialnego. Książka przedstawia ambitny zamysł badawczy o nowatorskim charakterze, a jej walorem jest zaproponowanie nowego spojrzenia na procesy zarządzania w sferze publicznej. Oryginalność pracy polega także na odejściu od ujęcia typowego dla nauk organizacji i zarządzania. Mimo krytycznego obrazu zarządzania publicznego i dyskusyjności niektórych kwestii, taki sposób ujęcia tematu jest prawem każdego autora i dowodzi niezależności jego poglądów. Obserwacja polskiego życia publicznego i szczupłość literatury przedmiotu wskazuje, że książka może i powinna być źródłem inspiracji naukowych i propozycją wniosków aplikacyjnych oraz rekomendacji dla praktyki samorządowej. W wielu zagadnieniach rozważania ogniskują się na alternatywnych rozwiązaniach, co rzadko spotyka się w badaniach nakierowanych pragmatycznie.
Publikacja adresowana jest do szerokiej rzeszy czytelników, do której należy zaliczyć nie tylko pracowników nauki, ale przede wszystkim polityków (krajowych i samorządowych), osoby zatrudnione w administracji publicznej różnego szczebla oraz studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania i administracji. Ci ostatni poprzez własną weryfikację rozważań autora mogą (lub nie) dokonywać ocen skuteczności funkcjonowania samorządu terytorialnego, a co za tym idzie, funkcjonowania państwa jako całości. Wydanie drugie książki jest rozszerzone i poprawione, dostosowane do obecnych warunków gospodarowania w polskim samorządzie terytorialnym. W tekście zostały zmodyfikowane niektóre kwestie, inne zaś pogłębione. Regulacje prawne zostały zaktualizowane.
We współczesnych naukach ekonomicznych modele formalne stanowią w zasadzie podstawowe narzędzia badań naukowych. Ich wykorzystanie nie pozwala oczywiście na rozwiązanie wszystkich problemów z jakimi borykają się zarówno mikropodmioty, jak i rządy państw w sferze gospodarki, niemniej daje możliwości lepszego zrozumienia zachodzących procesów. Ich zrozumienie umożliwia przewidywanie szans i zagrożeń, które stwarzają.
W monografii Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i zarządzaniu przedstawiono w kolejnych opracowaniach zarówno propozycje nowych metod ilościowych, które mogą znaleźć zastosowanie w analizie zjawisk gospodarczych, jak i sposoby wykorzystania znanych metod matematycznych, statystycznych i ekonometrycznych w badaniach z zakresu ekonomii i zarządzania. Dlatego lektura tych opracowań powinna być interesująca nie tylko dla osób prowadzących badania naukowe w obszarze metod ilościowych, ale także dla ekonomistów i specjalistów z zakresu zarządzania, którzy zajmują się badaniem zjawisk gospodarczych. Myślę, że także studenci nauk ekonomicznych i praktycy życia gospodarczego będą zainteresowani prezentowanymi wynikami badań.
Książka adresowana jest do instytucji kultury, takich jak: teatry, opery, operetki, filharmonie, orkiestry, instytucje filmowe, kina, muzea, biblioteki, domy kultury czy galerie sztuki. Tak szeroki katalog form organizacyjnych działalności kulturalnej przekłada się na wielość problemów związanych z zatrudnianiem pracowników tych instytucji.
Osoby odpowiedzialne za sprawy kadrowe często mogą mieć problemy z zastosowaniem właściwych przepisów. Aby ułatwić im to zadanie, stworzyliśmy książkę, w której znajdą odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania, począwszy od kwestii związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem kadry kierowniczej instytucji kultury (dyrektor instytucji kultury, jego zastępca oraz główny księgowy), pracowników artystycznych (np. aktorów, solistów wokalistów, muzyków czy tancerzy) oraz pozostałych pracowników instytucji kultury, a skończywszy na odpowiedzialności porządkowej i materialnej tych pracowników.
W książce omówione zostały wszystkie odrębności dotyczące czasu pracy w instytucjach kultury oraz wynagradzania w oparciu o najnowsze rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury, które weszło w życie 2.7.2012 r.
25 lat doświadczeń w pracy nad przywództwem zebranych w jednej niezwykłej książce! Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Napisany przez niego wraz ze Spencerem Johnsonem, fenomenalny bestseller The One Minute Manager został sprzedany w 13 000 000 egzemplarzy. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców przełomowe dzieło Przywództwo wyższego stopnia, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywództwa. Czytelnik dowie się, jak wyznaczać cele i wizje w oparciu o trzy ""kluczowe dla firmy sprawy"" oraz jak sprawić, żeby pracownicy wiedzieli, kim jest lider, dokąd zmierza i jakie wartości będą przyświecać jego działaniu. Możesz być przywódcą wyższego stopnia. Tworząc wydajną organizację możesz doprowadzić pracowników do wielkości.
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy ?New York Timesa?, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny, a jednak niezwykle prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń z gabinetu uznanej firmy trafia na stok narciarski Lake Tahoe, a stamtąd pod okienko obsługi zmotoryzowanych we włoskiej restauracji. Dzięki tym doświadczeniom Brian odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy i narzędzia pozwalające je pokonać. Próbując przekonać bankiera inwestycyjnego o znaczeniu satysfakcji w pracy i motywując kierowcę w pizzerii do lepszego traktowania klientów, Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach.Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników, czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zapewni natychmiastową ulgę ? i nadzieję.
OPINIE
Książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy i która ujawnia tajemnicę satysfakcji z pracy. Nieważne, czy zarządzasz sześcioma, czy sześćdziesięcioma ludźmi ? ta książka to lektura obowiązkowa.
Trevor Fetter, prezes i dyrektor naczelny w Tenet Healthcare Corporation
W morzu podobnych do siebie książek na temat angażowania i inspirowania pracowników Lencioni rzuca nam prawdziwe koło ratunkowe. Jego książka jest wspaniałym dziełem, które polecam liderom i wszystkim, którzy próbują wprowadzić do swojej pracy poczucie osobistej satysfakcji.
Kevin D. Wilde, wiceprezes, dyrektor działu szkoleń w General Mills, Inc.
Lencioni uczy wszystkich przywódców tego świata techniki, która zapewnia niezwykłą lojalność i wyniki. Ta prosta książka może zmienić naprawdę wszystko.
Robert W. Savage, dyrektor wykonawczy w Taco Bell Corporation
Uwielbiam tę mądrą i wnikliwą książkę! Przypomina ona kierownikowi, każdemu kierownikowi na każdym poziomie, dlaczego w ogóle zostali kierownikami.
Greg Cross, wiceprezes Hilton Hotels Corporation
Problem finansowania polityki jest coraz bardziej istotny, zwłaszcza w kontekście wprowadzenia do Konstytucji RP z 1997 r. zasady jawności finansowania partii politycznych oraz obywatelskiego prawa do informacji. Ważną rolę odgrywają rozwiązania przyjęte w innych państwach UE, które mogą wskazywać na zakres koniecznych zmian w prawie polskim zmierzających do urzeczywistnienia idei państwa transparentnego.
Niniejsze opracowanie otwiera rozdział poświęcony marketingowi politycznemu oraz kwestiom wzrostu wydatków na kampanie polityczne. Następnie zostały opisane: jawność i źródła finansowania polityki, finansowanie kampanii wyborczych do parlamentu, samorządu terytorialnego oraz kampanii prezydenckich, struktura wydatków podczas kampanii wyborczych, finansowanie partii politycznych, nadzór i kontrola państwa nad finansowaniem polityki oraz patologie w finansowaniu polityki.
Najbardziej poszukiwanym skarbem w zarządzaniu projektami jest wiedza, w jakim miejscu znajdujemy się pod względem realizacji harmonogramu i wykorzystania budżetu, Tego celu nie osiąga prawie żaden z systemów zarządzania projektami.
Joe Knight (współautor bestsellera Inteligencja finansowa), Roger Thomas i Brad Angus mają rozwiązanie: łatwy do wdrożenia system rozwijany i sprawdzany w praktyce przez prawie dwadzieścia lat, który pokaże ci, jak:
- Co tydzień śledzić postępy pod kątem budżetu i terminów
- Motywować zespół do naprawianie tego, co idzie w złą stronę
- Rozpoznawać rzeczywisty wpływ finansowy, jaki mają składane przez klientów wnioski o wprowadzenie zmian oraz dokładnie uwzględniać każdą zmianę w ogólnych kosztach projektu
- Tworzyć szczegółową bazę danych projektów archiwalnych, aby do przyszłych budżetów jak najprecyzyjniej kalkulować koszty i czas.
W 1936 roku Dale Carnegie napisał do czytelników pamiętne zdanie: „Prawdopodobnie największym problemem, z jakim człowiek musi się zmierzyć, są relacje z innymi ludźmi". Stanowi ono fundament książki How to Win Friends and Influence People -wyd. polskie, Dale Carnegie, Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1993 - i nie przestaje być aktualne do dziś. Opracowywanie strategii rozwoju relacji z ludźmi to sprawa skomplikowana.
Obecnie komunikujemy się w sposób błyskawiczny. Liczba środków komunikacji od 1936 roku uległa spotęgowaniu. Kręgi znajomych wykraczają poza granice państw, branż i ideologii. Ale mimo tak poważnych zmian książka Carnegie'ego nie zestarzała się. Przeciwnie - zawarte w niej zasady są dziś bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadal stanowią podstawę każdej rzetelnej strategii pokierowania relacjami z ludźmi - obojętnie czy chodzi o promowanie marki, przeproszenie żony, czy namówienie kogoś do inwestycji. Jeśli źle do tego podchodzimy, łatwo nadać niepoprawny komunikat, urazić drugą stronę lub całkowicie minąć się z celem. „W czasach chwiejnej równowagi - twierdzi amerykański pisarz James Thurber - gdy błędnie dobrane lub źle zrozumiane słowo może spowodować tyle samo zamieszania, co pochopne i nieprzemyślane działanie, w komunikowaniu się ważna jest precyzja.
Thurber pisał te słowa 50 lat temu. W dzisiejszych czasach równowaga jest jeszcze bardziej rozchwiana. Wzrosły też stawki. Trudno rozeznać się w mnogości rodzajów środków przekazu. Każde słowo, każdy werbalny i pozawerbalny przekaz jest wnikliwiej niż kiedykolwiek rozbierany na czynniki pierwsze. Jeden błędny ruch powoduje znacznie poważniejsze komplikacje niż dawniej. Niemniej jednak w każdej relacji z drugim człowiekiem, między „dzień dobry" a „dowidzenia", istnieje szansa na zdobycie przyjaciela i wywarcie pozytywnego wpływu. Ci, którym w życiu codziennym się to udaje, odnoszą sukces. Ma on jednak cenę, którą nie każdy chce zapłacić. I nie chodzi tylko o uzyskanie biegłości w posługiwaniu się mediami społecznościowymi.
Doradca prezydenta James Humes powiedział, że „sztuka komunikacji to mowa przywództwa"2. Innymi słowy umiejętne utrzymywanie relacji z ludźmi prowadzące do wywierania na nich wpływu, w takim samym stopniu dotyczy nadawcy komunikatu - swego rodzaju lidera - co środka komunikacji. Dzięki książce Carnegie'ego zrozumiesz, dlaczego tak się dzieje. Przeczytało ją ponad 15 milionów czytelników z różnych krajów, w tym światowi przywódcy, ważne osobistości branży medialnej, słynni biznesmeni i autorzy bestsellerów. Każdy musi zdać sobie sprawę, że nie ma czegoś takiego jak „kontakt neutralny". Po kontakcie z drugim człowiekiem zawsze czujesz się albo trochę lepszy, albo gorszy3. Najlepiej każdym skinieniem głowy, każdym spojrzeniem, każdym gestem sprawiać, aby inni czuli się lepsi. Takie zachowanie na co dzień przynosi wspaniałe wyniki.
Poprawia relacje i ułatwia pozyskiwanie ludzi. A dzieje się tak dlatego, że przyjęcie tego rodzaju podejścia rozwija nasz charakter i pogłębia wyrozumiałość. A czyż dobroć nie ujmuje wszystkich?
„Interesując się innymi, w dwa miesiące zdobędziesz więcej przyjaciół, niż próbując innych zainteresować sobą przez dwa lata". To twierdzenie Carnegie'ego, jakkolwiek sprzeczne z intuicją, nadal pozostaje aktualne, ponieważ przypomina, że w epoce cyfrowej sekret rozwoju relacji z ludźmi wciąż polega na wyzbywaniu się egotyzmu.
Żyjemy w bezprecedensowej erze samodoskonalenia i auto-promocji. Obserwujemy na YouTube, jak filmiki typu Double Ra-inbow w dwa tygodnie uzyskują taką popularność, o jaką dawniej ludzie musieli zabiegać przez całe lata, a nawet dziesiątki lat. Widzimy, jak dzięki rzekomo nieumyślnie upublicznionemu wideo o treściach erotycznych, ktoś z dnia na dzień staje się cele-brytą. Oglądamy, jak politycy i eksperci, w celu poszerzenia swego elektoratu, mieszają rywali z błotem. Codziennie nakłaniają nas, abyśmy uwierzyli, że najlepszym sposobem dotarcia do opinii publicznej jest stosowanie montażu i parodii w środkach przekazu zapewniających najszybsze upowszechnianie. Wielu nie jest w stanie się temu oprzeć. Jednak ci, którzy rozumieją zasady relacji międzyludzkich, mogą działać w sposób znacznie bardziej pozytywny, szlachetniejszy i skuteczniejszy.
Autopromocja i samodoskonalenie nie są z gruntu złe. Problem pojawia się wówczas, gdy proces postępu odnosimy tylko do siebie. Należysz przecież do grona siedmiu miliardów ludzi -twój postęp nie dotyczy tylko ciebie.
Im wcześniej prawda ta zacznie kształtować twój sposób porozumiewania się z ludźmi, tym wcześniej dostrzeżesz, że metoda najszybszego rozwoju zawodowego i osobistego nie polega na robieniu wokół siebie wielkiej wrzawy, lecz na dzieleniu się sobą z innymi. Żaden autor nie pokazał tego wyraźniej niż Dale Car-negie. Ale zapewne nawet on nie wyobrażał sobie, że ścieżka prowadząca do istotnej współpracy między ludźmi zamieni się w autostradę umożliwiającą uzyskiwanie trwałych, wartościowych wpływów.
- Fragment książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej"
Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA Podstawy porozumienia
1. Zakopcie bumerangi
2. Afirmuj, co dobre
3. Docieraj do najważniejszych pragnień
CZĘŚĆ DRUGA Sześć sposobów na wywarcie trwałego wrażenia
1. Zainteresowanie cudzymi sprawami
2. Uśmiech
3. Imiona i nazwiska
4. Naucz się słuchać
5. Rozmawiaj o tym, co dla nich ważne
6. Niech po rozstaniu z tobą ludzie czują się trochę lepsi
CZĘŚĆ TRZECIA Jak zdobyć zaufanie i go nie stracić
1. Unikaj sporów
2. Nigdy nie mów „mylisz się"
3. Przyznawaj się do winy szybko i z empatią
4. Rozpoczynaj w przyjazny sposób
5. Szukaj podobieństw
6. Nie zabiegaj o uznanie
7. Okazuj empatię
8. Odwołuj się do szczytnych aspiracji
9. Podążaj wspólną drogą
10. Rzucaj wyzwania
Dlaczego rady Carnegie'ego nie tracą aktualności .
CZĘŚĆ CZWARTA
Jak pokierować zmianą, aby nikogo nie urazić i wyeliminować opór
1. Najpierw pochwal
2. Przyznawaj się do swoich wad
3. Wobec cudzych błędów zachowuj się dyskretnie
4. Nie wydawaj poleceń, zadawaj pytania
5. Umniejszaj porażki
6. Podkreślaj postępy
7. Wystawiaj wysokie oceny, a ludzie będą chcieli na nie zasłużyć
8. Trzymaj się wspólnego gruntu
Zostań malarzem swojej kariery.
Skuteczne zarządzanie i organizacja
Twórcze planowanie i rozwiązywanie problemów
Porywające prezentacje
Projekty zakończone sukcesem
Jeden obraz - tysiąc słów!
Twój umysł pracuje najwydajniej, kiedy pozwalasz mu działać w możliwie najbardziej naturalny sposób. Dowiedz się, jak naprawdę funkcjonuje, a stanie się Twoim najlepszym partnerem w interesach i nieocenionym wsparciem w realizacji dążeń.
Mind mapping (mapy myśli) to dynamiczne narzędzie biznesowe, służące do zarządzania czasem, pamięcią, projektami, a także porządkujące informacje dzięki zastosowaniu naturalnego dla mózgu sposobu ich zapisu. Jest niezwykle skuteczne w kreowaniu pomysłów, nowych koncepcji i rozwiązań. Uwalnia umysł i pobudza wyobraźnię.
Mapy myśli wyznaczają środowisko sprzyjające twórczemu myśleniu i dają nieskończone możliwości pobudzania kreatywności. To niezwykle cenne wartości w dzisiejszym pędzącym świecie. Szybkie dostrzeganie tego, co najważniejsze, wydobywanie istotnych wskazówek z szumu informacyjnego oraz szerokie spojrzenie na problem bez tracenia z oczu szczegółów to z całą pewnością najbardziej przydatne umiejętności w dzisiejszym biznesie.
Jeśli chcesz zwiększyć dynamikę pracy w swojej firmie lub zespole i pobudzić ludzi wokół siebie do większej aktywności, nie mamy dla Ciebie skuteczniejszej podpowiedzi. Wykorzystaj technikę mapowania myśli już na etapie planowania pomysłów, a rezultaty przerosną Twoje oczekiwania.
Ta nowatorska publikacja pokazuje, jak zorganizować system kontroli zarządczej.
Kontrola zarządcza została wprowadzona w 2010 r. Ustawą o finansach publicznych. Kierownicy jednostek administracji rządowej ustawowo zostali zobligowani do oceny systemu kontroli zarządczej w swoich jednostkach, w formie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Również coraz więcej jednostek samorządowych sporządza to oświadczenie.
Autorzy publikacji, pracownicy naukowi i praktycy sektora finansów publicznych, połączyli rozważania teoretyczne z praktycznymi wskazówkami. W książce czytelnik znajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
- Co to jest kontrola zarządcza?
- Jak ją zorganizować?
- Jak określić cele kontroli i mierniki poziomu ich osiągnięcia?
- Jak przygotować oświadczenie o stanie kontroli zarządczej?
G. Richard Shell i Mario Moussa wiedzą, na czym polega problem trudnego szefa i jakiego wysiłku wymaga przeforsowanie inicjatywy w hierarchicznej organizacji. Doradzali tysiącom menedżerów i przestudiowali dzieje najsłynniejszych osób posiadających wybitną umiejętność perswazji ? od Abrahama Lincolna, Johna D. Rockefellera Jr. O do Andy?ego Grave, Sama Waltona i Bono. Ich czterostopniowy proces zwany ?Woo? jest systematyczną, powtarzalną strategią sprzedawania pomysłów. ?Woo? to zdolność zyskiwania przychylności ludzi bez przymuszania, przy użyciu jedynie inteligentnej perswazji opartej na wzajemnej zależności. Jest to sekret sukcesu w relacjach z współpracownikami i klientami.
Pokazuje także, jak menedżerowie korzystają z tej strategii do osiągania celów w swojej codziennej pracy.
Shell i Moussa zaczynają podróż od dwóch technik samooceny, które pomogą ci odnaleźć w sobie talent do perswazji. Następnie pokażą, jak zastosować swoje wyjątkowe zdolności w interakcjach z innymi. Twoje ?Woo IQ? wynika ze znajomości swoich mocnych stron i korzystania z nich we właściwym czasie z właściwymi ludźmi.
Nieważne, czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem, lubisz konkurować czy współpracować, jesteś bardziej intelektualistą czy praktykiem, odkryjesz, że Woo poprawi twoje umiejętności perswazji w każdym obszarze życia. Być może wolałbyś korzystać z książki Sun Tzu The Art.?. Of War (Sztuka Wojenna) aby pokonać swoich wrogów. Jednak jeżeli wolisz przeciągnąć ich na swoją stronę, wybierz The Art.?. Of Woo.
OPINIE
Zastanów się, jaką potężną mocą będziesz władać, jeżeli nauczysz się używać inteligentnej perswazji w biznesie. Tą mocą jest wiedza o tym, w jaki sposób, zachowując się etycznie, wpływać na ludzi, którzy nas otaczają. Właśnie w tej książce znalazłem praktyczne wskazówki, które zwiększyły moją efektywność menedżerską.
- Daniel Jan Kubach, prezes zarządu 4Media Publisher wydawca ?Network Magazyn?
Dawno nie spotkałem się z książką, która w sposób tak przystępny i obfity w przykłady z życia wybitnych osobistości przedstawia odkrycia psychologów w zakresie perswazji i wywierania wpływu. Richard Shell i Mario Moussa odsłaniają przed czytelnikami cały proces perswazji ? od wyznaczenia celów poprzez analizę swoich mocnych stron aż po zabezpieczenie podjętych zobowiązań. Autorzy przyrównują perswazję do procesu sprzedaży idei i osadzają ją w kontekście wielu przełomów w historii przedsiębiorczości i polityki. Dlatego też Inteligentna perswazja w biznesie powinna trafić do biblioteczki każdego menedżera i polityka, który chce efektywnie realizować swoje plany, ale także do każdego, kto na co dzień pragnie skutecznie przekonywać innych ludzi do swoich pomysłów.
- Jarosław Świątek, Polski Portal Psychologii Społecznej
Podróż trwa...
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to inspirująca i motywująca historia młodego lidera napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak Kto zabrał mój ser? oraz Jednominutowy Menedżer) przeznaczona jest dla przywódców ? także przyszłych, coachów, i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest drugą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówek z Gandalfem, gdy zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. Tym razem Tom nieoczekiwanie dostaje awans.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone, w przejrzysty sposób, w każdym rozdziale, oraz materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
Gratulacje! ? powiedział, wciąż szczerząc się w serdecznym uśmiechu. Uścisnął mi rękę i poklepał po plecach. Coś mi się zdaje, że zaczynamy nową przygodę i będziemy się od tej chwili znowu częściej spotykali. - fragment książki
Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.
Klient lojalny, klient nielojalny…
Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.
Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!
Maciej Tesławski od lat piętnuje w swoich publikacjach działania quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest stanowczy i konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka, której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych inspiracji. Lojalność konsumentów to dziś jedno z kluczowych wyzwań coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko wyrafinowanych narzędzi, ale także pogłębionej wiedzy i refleksji – na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna, którą warunkują sztucznie tworzone bariery, zachęty i wyrabiane nawyki to zbyt mało by kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako znakomitą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności konsumentów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną!
Marek Staniszewski
CMO, Canal + Cyfrowy
Z konsternacją spełniam prośbę autora, który poprosił mnie o recenzję tej książki. Z zakłopotaniem, bo pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojąc się obalać mitów i zwyczajowych schematów myślenia. Udowadnia, że marka, która ma lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech ludzkich, budujących lojalność nie może mieć produkt, bo on jest tylko cząstką marki – jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to obowiązkowa lektura dla pracownika działu marketingu czy agencji reklamowej. To lektura podsumowująca i porządkująca wiedzę o markach, rozwijająca i kształcąca. Pokazująca, że brak myślenia i posługiwanie się w marketingu schematami oraz stereotypami są największym błędem, który prowadzi do porażki. Chapeau bas!
Marcin Kalkhoff
BrandDoctor
Maciej Tesławski — pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów: Złotej Strzały, Boomerangu i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja wizerunkowa.
Lojalność konsumenta
Spis treści:
Twórcy książki (7)
Pomysł na książkę (9)
1. Co to jest marketing? (15)
2. Właściwe (z)rozumienie lojalności (19)
3. Epoka marketingu transakcyjnego (25)
4. Geneza marketingu relacji (31)
5. Lojalnościowy marketing mix (35)
Product (36)
Price (37)
Place (38)
Promotion (40)
6. Formuła 4C (43)
7. Programy lojalnościowe B2B czy B2C? (47)
8. Dla kogo lojalność? (51)
Grupy docelowe (55)
Segmentacje (59)
Profilowanie i psychografia (62)
9. Co wiemy o konsumentach? (69)
10. Pomiar lojalności (73)
11. Piramida lojalności Aakera (77)
12. Program marki czy marka programu? (81)
13. Marki kultowe (karanie za lojalność) (83)
14. Struktura programu lojalnościowego (dekalog) (87)
15. Nie planuj zbyt daleko (93)
16. Techniki identyfikacji uczestników programu (97)
17. Narzędzia komunikacyjne (101)
Narzędzia wewnątrz programu (101)
Narzędzia dla konsumentów poza programem (103)
Narzędzia komunikacji z całym rynkiem (105)
18. Member Gets Member (107)
19. Lifetime value (wartość życiowa konsumenta) (111)
20. Nagradzanie lojalności (115)
Nagradzanie konsumentów spoza programu (117)
Nagradzanie za przystąpienie do programu (119)
Nagradzanie za "zasługi" w ramach programu (121)
Nagradzanie okazjonalne w ramach programu (123)
Nagradzanie konsumentów z grupy VIP programu (125)
21. Poufność działań lojalnościowych (129)
22. Partnerzy programu lojalnościowego (133)
23. Program lojalnościowy w internecie (137)
Internet do komunikacji programu (137)
Internet do komunikacji z uczestnikami programu (138)
24. Cause Related Marketing (141)
25. Case studies (145)
Program dla dzieci (146)
Program dla palaczy (produkty "trudne") (150)
Program dla motoryzacji (154)
Program dla artykułów spożywczych (FMCG) (160)
Na koniec (165)
Nieoceniona pomoc dla kierowników jednostek sektora finansów publicznych ? zakresy czynności pracowników, wzory powierzenia obowiązków w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości i gospodarki finansowej jednostki, zamówień publicznych, wykonywania czynności z zakresu prawa pracy, ochrony danych osobowych, a także udostępniania informacji publicznej.
Kompendium wiedzy dla kierownika jednostki sektora finansów publicznych, pomocne w zbudowaniu skutecznego systemu zarządzania jednostką w obszarze struktury organizacyjnej i tzw. systemu delegowania uprawnień.
Autor usystematyzował wiedzę na temat organizacji jednostki sektora finansów publicznych, wskazał kierownikom jednostek sektora finansów obszary funkcjonowania kierowanych przez nich jednostek wymagających powierzenia określonych obowiązków oraz/lub odpowiedzialności pracownikom, a także omówił zasady powierzania obowiązków i odpowiedzialności wynikające z przepisów prawa.
Przy analizie każdego z opisanych obszarów funkcjonowania jednostki zostały wskazane przepisy które obligują lub umożliwiają kierownikowi jednostki powierzenie pracownikom obowiązków lub odpowiedzialności w określonym zakresie.
Publikacja jest uzupełniona wzorcowymi zakresami czynności, które będą mogły zostać elastycznie wykorzystane przez kierowników jednostek sektora finansów publicznych jako skuteczne mechanizmy kontroli zarządczej. Dołączona do książki płyta CD zawiera wzory zakresów czynności oraz upoważnień i powierzeń obowiązków w formacie MS Word, co umożliwia ich łatwe wykorzystanie przez praktyków.
Krzysztof Puchacz
Prawnik, główny inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Autor wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych oraz kontroli zarządczej.
Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
Każdy z nas miał do czynienia z opisanym tu zjawiskiem i nierzadko boleśnie odczuł je na własnej skórze. Jest to stary, powszechny, bardzo ludzki oraz coraz ważniejszy problem.
Masz dobry pomysł. Jesteś przekonany, że jest on potrzebny, i to od zaraz. Jednak sam nie możesz wprowadzić go w życie. Potrzebujesz odpowiedniego wsparcia, aby go wdrożyć i sprawić, że coś stanie się lepsze. Ty lub Twoi pomocnicy przedstawiacie swój plan i robicie to dobrze. A potem, wraz z istotnymi kwestiami, które należy omówić, pojawiają się też trudne pytania, głupie komentarze i werbalne pociski — które wymierzone są albo bezpośrednio w Ciebie, albo, co gorsza, padają za Twoimi plecami. Nie ma znaczenia, że Twój pomysł jest potrzebny, błyskotliwy, logiczny i nowatorski. Nie jest ważne, że poruszone przez Ciebie kwestie są niezwykle istotne dla przedsiębiorstwa, jednostki czy nawet narodu. Twoja propozycja i tak staje się celem ostrzału albo zostaje zaakceptowana, nie uzyskawszy jednak dostatecznego poparcia, by pozwolić jej w pełni rozwinąć skrzydła, albo też umiera powolną smutną śmiercią.
To naprawdę może doprowadzić do szału. Kończy się na tym, że jesteś zdenerwowany, zakłopotany lub wściekły. Wszyscy ci, którzy mogliby skorzystać na wdrożeniu Twojego pomysłu, tracą. Ty tracisz. W ekstremalnych przypadkach cała firma czy też naród traci. Ale, jak to zademonstrujemy w tej książce, nie musi wcale tak być.
Kompetencja w tworzeniu i wdrażaniu dobrych pomysłów jest podstawową życiową umiejętnością, potrzebną zarówno świeżemu absolwentowi wyższej uczelni, jak też prezesowi firmy, który jest już dobrze po pięćdziesiątce — a także wszystkim innym. Ta umiejętność, lub jej brak, wpływa na ekonomię, rząd, rodzinę i oczywiście na nasze życie.
Fakt, że nadkłady umysłowe i edukacyjne poświęcane są w znacznie większej mierze na tworzenie dobrych rozwiązań niż na ich wdrażanie, stanowi dodatkowe wyzwanie. Na przykład w świecie biznesu umiejętność strategicznego planowania znacząco się rozwinęła w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Jeśli jednak chodzi o wdrażanie tych strategii, to te postępy nie były już tak duże.
Byłoby cudownie, gdyby dobre pomysły, na które wpadasz czy to w pracy, czy poza nią, potrafiły same się obronić. Jednak niestety zwykle tak się nie dzieje. Niezależnie od tego, czy chodzi o projekt ustawy, nowatorską strategię firmy czy też o plan na dzisiejszą kolację — często zdarza się, że dobre pomysły zostają zignorowane, zakrzyczane lub też jeszcze częściej tak okaleczone, iż nie przynoszą większych korzyści. Okaleczony pomysł może wciąż uzyskać wymagane 51% poparcia. Jeśli jednak ta przewaga jest niewielka, to nawet najmniejsza przeszkoda może doprowadzić do zarzucenia już uzgodnionej propozycji.
Ta książka nie traktuje o perswazji i o komunikacji jako takiej, ani nawet o skutecznych sposobach, jakie ludzie stosują, by przekonać innych do swojej propozycji. Zamiast tego pokazujemy tu jedną metodę, która może okazać się niezwykle skuteczna w budowaniu poparcia dla dobrego pomysłu — metodę, która jest rzadko wykorzystywana lub też rzadko wykorzystywana właściwie i która nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy.
Pod wieloma względami metoda ta może się wydawać sprzeczna z intuicją. Nie stara się wyprosić krytykantów z pokoju. Wręcz przeciwnie, zachęca ich do dyskusji nad nowym projektem i do wystrzelenia swoich wątpliwości i zastrzeżeń. Nie zakłada też występowania z pozycji siły lub wykorzystywania osoby obdarzonej autorytetem, by zmiażdżyć opozycję. Traktuje nawet niezasłużoną, pozbawioną logiki i podstępną krytykę z dużą dozą szacunku. Nie stara się onieśmielić atakujących ani uprzedzić ich ataku poprzez skomplikowane manipulacje i techniki sprzedaży czy też długaśną listę logicznych argumentów. Zamiast tego pozwala zareagować na ataki w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny.
Widzieliśmy, jak ta sprzeczna z intuicją metoda sprawdzała się w ogniu walki, pozwalając okazać szacunek wszystkim i wykorzystując proste, jasne i rozsądne odpowiedzi, które nie tylko osłaniały dobry pomysł przed ostrzałem, ale też pozwalały wykorzystać atak dla swoich korzyści, na przykład przyciągając uwagę zapracowanych ludzi, ułatwiając im zrozumienie czegoś i pozwalając na przeciągnięcie ich w pełni na swoją stronę.
Rady i pomysły przedstawione w tej książce nie są oparte na jakiejś hipotetycznej tezie czy jedynie na naszej opinii. W dużej mierze oparte są na obserwacjach Lorne'a Whiteheada zebranych podczas wielu lat pracy w charakterze przedsiębiorcy, kierownika, administratora i profesora fizyki na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej, jak również na trwających przed cały czas badaniach Johna Kottera prowadzonych w Harvard Business School i poświęconych tematyce przywództwa i zmiany.
Świetne pomysły Spis Treści
Przedmowa
opowieść o środkowie
l. Śmierć dobrego planu
2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza
3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga
4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia
Metoda
5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu
6. Sprzeczna z intuicją strategia falowania dobrych pomysłów
7. 24 ataki i odpowiedzi na nie
8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły?
Dodatek Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany na wielką skalę
O autorach
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?