W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Grupa innowatorów - Twoja prywatna enklawa wsparcia!
Zbiorowy geniusz, czyli co kilka głów, to nie jedna!
Odniesienie sukcesu w pracy i życiu osobistym nie jest łatwym zadaniem. Nie sposób znać się na wszystkim, posiadać kontaktów w każdej instytucji, a powiedzenie: "Człowiek człowiekowi wilkiem" bywa aż nazbyt prawdziwe. Wydaje Ci się, że cały świat jest przeciw Tobie? A jak by to było, gdybyś posiadał własną - prywatną - instytucję wspierającą, której członkowie mogliby Ci doradzać, zachęcać i inspirować? Czy pomogłoby Ci to w skupieniu się na wytyczonych celach i szybszym ich osiągnięciu? Oczywiście, że tak! Skąd to wiem? Ponieważ od lat, podświadomie, tworzysz takie związki. Sięgnij teraz po pierwszą książkę w historii, która krok po kroku wyjaśni Ci, jak stworzyć sieć pozytywnych powiązań. Zacznij to wreszcie robić, jak należy!
Grupę innowatorów tworzą ludzie, którzy wpierają się wzajemnie i kibicują sobie na drodze do realizacji marzeń - bez względu na to, czy będą to cele biznesowe, finansowe, dotyczące kompetencji i zainteresowań, czy też związane z relacjami międzyludzkimi. Od zebranych wokół kuchennego stołu osób, zajmujących się rozwiązywaniem problemów, po telefoniczne czy internetowe spotkania umysłów - możliwości stworzenia i wykorzystania grupy innowatorów ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia!
Zorganizuj, zarządzaj i podtrzymuj działanie grupy.
Wykorzystaj wsparcie jako punkt wyjścia do osiągnięcia założonego celu.
Pójdź w ślady wielkich przedsiębiorców - Napoleona Hilla i Andrew Carnegie.
Używaj grup do osiągnięcia całkowitego sukcesu.
Poznaj sugestie i sposoby postępowania pochodzące od ekspertów -- odkryj mnóstwo działających grup wokół siebie.
Cel - właściwy pracownik na właściwym miejscu
Na każde ogłoszenie o pracy pojawiające się w gazecie czy też na portalach rekrutacyjnych przychodzą setki zgłoszeń. Niestety, po wstępnej selekcji okazuje się, że większość osób nie spełnia podstawowych potrzeb pracodawcy. Zostaje kilkunastu, czasem dwudziestu kandydatów, których zaprasza się na rozmowę kwalifikacyjną. Po tym etapie selekcji wyłania się dwie, trzy osoby i wśród nich wybiera zwycięzcę rekrutacji. Zostaje zatrudniony. Sukces? Nie zawsze. Nader często okazuje się, że mimo starannie przeprowadzonego procesu rekrutacji, uważnej selekcji i rozważnego wyboru kandydata jedna i druga strona są niezadowolone z efektów. Pracodawca rezygnuje z pracownika albo też pracownik dziękuje za pracę. I rekrutacja zaczyna się od nowa?
Poszukiwanie potencjalnych pracowników nie musi być powtarzającym się, kosztownym i czasochłonnym koszmarem. Dzięki książce Dominika Wieczorka masz szansę szukać idealnego kandydata tylko raz (lub raz na długi czas), a skutecznie! Autor, specjalista w dziedzinie zasobów ludzkich, poprowadzi Cię przez proces rekrutacji krok po kroku. Pomoże Ci zdefiniować, kogo tak naprawdę szukasz, i wskaże odpowiednie kanały dotarcia do takiej osoby z ogłoszeniem o pracy. Gdy zaleje Cię fala dokumentów CV, podpowie, jak odsiać prawdę od kłamstwa i ustrzec się błędów selekcyjnych. Otworzy przed Tobą świat przydatnych testów psychologicznych i metod oceny umiejętności praktycznych. Będzie z Tobą podczas rozmowy kwalifikacyjnej i po niej, gdy wybierzesz doskonałego kandydata. Kandydata, który stanie się Twoim najlepszym pracownikiem!
Dwoje do zawodowego tanga:
Najczęstsze błędy, które popełniasz oceniając zachowania swojego przełożonego
Typy wrednych szefów i sposoby na doprowadzenie ich do wściekłości
Strategie łagodzenia sytuacji kryzysowych
Niezawodne wskazówki ulepszania relacji panujących w zespole
"Niczego nie krytykuje się tak chętnie i wyczerpująco, jak szefa i stołówkowego jedzenia"
Heiko Mell, doradca personalny
Szef idealny, to szef ... ... nie, nie martwy. Szef idealny, to szef wychowany!
Spędzasz w pracy przynajmniej jedną trzecią doby. Na pewno zawsze marzyło Ci się, że będzie to zajęcie, które Cię interesuje i sprawia Ci satysfakcję, a w dodatku wykonywane jest w gronie przyjaznych, kompetentnych i skorych do pomocy ludzi. Niestety. Jeśli nie wykonałeś heroicznego skoku w nurty własnej działalności gospodarczej, albo na nazwisko nie masz Gates, Kulczyk, czy też Bochniarz (Uwaga: imię także ma znaczenie), to z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić - masz szefa! Niewiele mniejsza jest szansa na to, że nie prezentuje on (ona) sobą wszystkich tych najbardziej uciążliwych, irytujących, załamujących, demotywujących, żenujących cech osobowości, których nienawidzisz od zawsze. Jeśli do tego jesteś zwolennikiem poglądu, że krwawy mord to nie rozwiązanie, jakie masz możliwości na sielankowe 8 godzin spędzone w ulubionym miejscu pracy z potulnym przełożonym za ścianą?
Ta książka to krótki trening współistnienia. Zestaw ćwiczeń przysposabiających do życia w firmie. Być może nie od razu zaakceptujesz kontrowersyjny pogląd, że szef to też człowiek, ale wyobraź go sobie jako krnąbrnego nastolatka. Dziecko, które jest Ci bliskie i za którego wychowanie jesteś odpowiedzialny. Bez względu na to, czy miewa humory, ciągle się spóźnia i zapomina o istotnych sprawach, jest wybuchowe albo kłamie i kręci - musisz starać się uczynić z niego lepszą osobę. Nie jest to instrukcja jak "przechytrzyć" zwierzchnika, czy jak nim "manipulować". Tu mowa głównie o lojalnym i otwartym postępowaniu w życiu zawodowym, a nie o wspinaniu się po drabinie kariery. Ale, przecież, jedno nie wyklucza drugiego.
Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego!
sposoby pobudzania własnej aktywności w zakresie kształtowania atmosfery w pracy
rozpoznawanie nieporozumień na płaszczyźnie relacji formalno-służbowych i indywidualnych
"wychowanie" szefa w duchu lojalności i sprawiedliwości w życiu zawodowym
zdobywanie wyższej pozycji w firmie dzięki Twojemu zaangażowaniu, kompetencjom i odrobinie zmysłu dyplomatycznego.
" - Przepraszam szefie, nie dostałem w tym miesiącu premii. - Wybaczam panu. "
Oczywiście znasz język - podczas zagranicznych wakacji bez problemu robisz zakupy i pytasz o drogę; w kinie oglądasz film, tylko czasem zerkając na polskie napisy; ba, spotkawszy obcokrajowca, z przyjemnością rozpoczynasz towarzyską pogawędkę. Jednak rozmowa kwalifikacyjna w obcym języku to coś zupełnie innego niż luźna wymiana myśli. To Twoja szansa na wymarzoną pracę, przepustka do lepszej przyszłości, innymi słowy - najpoważniejszy test ze znajomości języka! Dlatego też musisz się do niego dobrze przygotować./
Dowiedz się, kogo naprawdę szukają
Poznaj firmę, do której aplikujesz
Sprawdź, jakie będą Twoje przyszłe obowiązki
Dobierz właściwą garderobę
Opanuj odpowiednie słownictwo
Przygotuj trafne odpowiedzi na typowe pytania
Naucz się odpowiadać na pytania nietypowe
"Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
Bob Cialdini
"Marek -- TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA -- i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
Kevin Hogan
"W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie -- do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea -- techniki z najwyższej półki -- podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu -- Cialdiniego, Hogana, Ury’ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
Katarzyna Niezgoda
"Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
Igor Chalupec
"Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem -- ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi. Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki Psychologia zmiany
Spis treści
Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie (11)
Moje spotkania z Bobem (13)
Wywieranie wpływu na ludzi - list od Roberta Cialdiniego (15)
Etyka manipulacji - szmugler, partacz i detektyw (17)
Siła MY (19)
CHWILE MOCY numer jeden i dwa (21)
Metazasada samowyzwalacza (23)
Zasada 1. Wzajemność (25)
Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja (27)
Zasada 3. Społeczny dowód słuszności (29)
Zasada 4. Lubienie i sympatia (31)
Zasada 5. Autorytet (33)
Zasada 6. Niedostępność (35)
Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach (37)
Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego (39)
Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie (41)
Energia podąża za myślą, myśl... (43)
Chcę? - Skąd! Ja muszę!!! (45)
BETIS, ale nie Sewilla... (47)
Tywonkowanie (49)
Myśli/myślało/okazało się (51)
A przejdź sobie po desce... (53)
Afirmacje Piwniczne i nie tylko... (55)
Wizualizuj! - Ale co??? (57)
A gdybym był młotkowym (59)
Z żab w szczury - techniki zwierzęcych guru (61)
Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji (63)
Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność (65)
Spotkanie ze Stephenem (67)
7 nawyków - idea (69)
Nawyk 1. Bądź proaktywny (71)
Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca (73)
Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze (75)
Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana (77)
Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym (79)
Nawyk 6. Twórz synergię (81)
Nawyk 7. Ostrz piłę (83)
Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! (85)
Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci... (87)
Wściec się to nie wszystko - szukaj GURU! (89)
Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! (91)
Philip Kotler - GURU szczególny (93)
Kevin Hogan - Matko Boska?! Tak tanio?! (95)
Russell Crowe - What you give out, you'll get back (97)
Chris Daffy - Ucz się od misia Henry'ego (99)
Tom Peters - Obserwuj świat i myśl! (101)
Brian Tracy - Cztery miliony ludzi!!! (103)
Renée Mauborgne i W. Chan Kim - Twórcy i żeglarze Blue Ocean (105)
William L. Ury - Pomiędzy TAK i NIE (107)
Rudolph W. Giuliani - Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! (109)
Rozdział 5. Rozglądaj się - GURU są wśród nas (111)
Wojciech Eichelberger - Dobry Opiekun, ból egzystencji (113)
Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała - 3 Skały różne - ucz się od dzieci (115)
Małgorzata Tomankiewicz - Komandosi dadzą radę! (117)
Tomasz Kammel - Nie kucaj! - rzecz o tremie - I nie tykaj! (119)
Robert Krool - Jedni szukają powodu, inni sposobu (121)
Piotr Stós - Napieramy, nalegamy (123)
Marek Rożalski - Pierwsza i Druga Metafora Rożala (125)
Grzegorz Turniak - Odpuść sobie, przyjacielu (127)
Rozdział 6. To niedobre NLP (129)
Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga (131)
Pozycje, ale nie te ;-) - teoria (132)
Pozycje, ale nie te ;-) - schemat praktyczny (133)
Tylko mi NIE PRÓBUJ... (135)
...ale, bo... (137)
Na wszystkich poziomach - Dilts (138)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Kim jestem? (139)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Co jest możliwe?! (141)
Małpowanie, czyli technika modelowania (143)
Metaprogramy - ile razy? (145)
Metaprogramy - kilka innych do wyboru? (147)
Zamów nowe ramki (149)
Rozdział 7. Między Marsem i Wenus (151)
Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia (153)
Dlaczego facet ogląda się za kobietami? (155)
Nie słuchaj, jak mówię (157)
Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach (159)
Męska intuicja (161)
Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność (163)
Kobieta zmienną jest (165)
Odwieczna walka płci - chyba męskiej! (167)
A może ... - rzecz o winie i scenariuszach (169)
Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu (171)
Jednak i z Marsa, i z Wenus - podsumujmy (173)
Megalityczny dekalog (175)
MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA (177)
Otwórz się na starożytną mądrość, która uczyni Cię genialnym przywódcą Co czyni człowieka naprawdę wielkim liderem? Czy zdolności przywódcze to kwestia genów, kultury, treningu? Jeśli jesteś przekonany, że zostałeś stworzony do kierowania ludźmi, i szukasz konstruktywnych rozwiązań, zdolnych zapewnić Ci sukces, oto książka, na którą czekałeś. Przesiąknięta duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, dokonuje przełożenia ponadczasowych prawd bezpośrednio na realia współczesnego biznesu. To niezwykłe połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami zarządzania stanie się Twoim kompasem, pomagającym Ci nawigować po wzburzonych morzach gospodarki bez granic, internetu i zmieniających się rynków. Dzięki temu swobodnie dołączysz do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczynisz się do kreowania innowacji, dokonasz rzeczy niemożliwych i zmobilizujesz innych do osiągania przełomowych rezultatów!
Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic.
Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja.
Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka.
Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy.
Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu.
Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem.
Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa.
Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian.
Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu.
Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu.
Dr Thomas D. Zweifel to dyrektor generalny Swiss Consulting Group, profesor przywództwa i autor książek takich, jak choćby Communicate or Die czy Culture Cash.
Aaron L. Raskin to dynamiczny przywódca żydowski i autor książki Letters of Light.
Wspólnie udało im się osiągnąć efekt synergii i połączyć ponadczasową mądrość zawartą w Dziesięciu Przykazaniach z najnowocześniejszą metodologią, opracowaną na podstawie dwudziestu pięciu lat doświadczeń w pracy coachingowej z przywódcami. Z tego połączenia powstały narzędzia, które gwarantują trwały sukces.
Rabin i CEO
Spis treści:
Przedmowa (15)
Dlaczego powstało Dziesięć Przykazań Lidera XXI wieku? (19)
Podziękowania (31)
Prolog. Samoocena lidera (35)
Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic (39)
Narzędzie 1.1. Pięć mitów myślenia rozmytego (57)
Narzędzie 1.2. Pięć typów władzy (59)
Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja (75)
Narzędzie 2.1. Sprawy niedokończone (89)
Narzędzie 2.2. Współtworzenie wizji (92)
Narzędzie 2.3. Przywracanie wizji w pięciu krokach (100)
Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka (105)
Narzędzie 3.1. Efektywne przekazywanie informacji zwrotnej w sześciu krokach (117)
Narzędzie 3.2. Od narzekania do zobowiązania (124)
Narzędzie 3.3. Teksty i podteksty (128)
Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy (131)
Narzędzie 4.1. Zarządzanie przez priorytety (147)
Narzędzie 4.2. Odsiewanie (153)
Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu (157)
Narzędzie 5.1. Strata energii a przywództwo i nauka (162)
Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem (177)
Narzędzie 6.1. Problem z szefem (195)
Narzędzie 6.2. Poszukiwania źródła gniewu (196)
Narzędzie 6.3. Formalizacja zarządzania gniewem (203)
Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa (207)
Narzędzie 7.1. Cztery dylematy etyczne (225)
Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian (237)
Narzędzie 8.1. Model Raula Julii - inwestowanie z przyszłości (247)
Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu (255)
Narzędzie 9.1. Od cytryny do lemoniady w trzech krokach (271)
Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu (279)
Narzędzie 10.1. Teatr - odegranie roli drugiej strony (292)
Narzędzie 10.2. Odczytywanie nastawienia drugiej osoby. Model cebuli (294)
Dodatek (309)
Dziesięć przykazań (Księga Wyjścia 20, 1 - 17) (309)
Siedem uniwersalnych praw Noego (310)
Trzynaście zasad wiary (310)
Dalsza lektura (313)
O autorach (319)
Inne książki (321)
Oferta dla liderów (323)
Radykalne rozwiązania w burzliwych czasach.
Tradycyjne techniki i praktyki zarządzania odchodzą do lamusa. W świecie gwałtownych przemian, gdzie technologie, kadra zarządzająca czy warunki społeczno-gospodarcze zmieniają się z tygodnia na tydzień, żadna firma, która nadal chce się rozwijać, nie może pozwolić sobie na bezczynne czekanie i liczenie, że jakoś to będzie. Nadszedł czas na wdrożenie zarządzania radykalnego, które obejmie wszystkie kluczowe aspekty działalności firmy.
Ten poradnik został stworzony dla wszystkich menedżerów i liderów, którzy nie boją się zdecydowanych rozwiązań i szukają nowych, skutecznych oraz dopasowanych do realnej sytuacji metod zarządzania. Pomaga wdrożyć całkowicie nowy sposób organizacji pracy, oparty na działalności zespołów, śledzeniu ewoluujących zachowań klientów czy reorganizacji kanałów komunikacyjnych. Prowadzi do zbudowania zupełnie nowego, bardziej wydajnego środowiska pracy. Zasady zawarte w tej książce zwiększają potencjał ludzi i prowadzą do podwyższonej efektywności, nieustających innowacji, głębokiego zadowolenia z pracy i bardzo dużego poziomu satysfakcji klienta. To książka o przejęciu kontroli nad życiem i radości z nadzwyczajnych osiągnięć.
Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu
Pomysły są jak dzieci.
Nie wystarczy wpaść, trzeba jeszcze wyprowadzić je na ludzi.
Życie i śmierć pomysłów
Rozbicie projektów na części pierwsze
Zarządzanie energią podczas realizacji życiowych projektów
Tao egzekwowania
Rytuały i ciężka praca
Wykorzystywanie otaczających Cię sił
Chemia kreatywnego zespołu
Kierowanie samym sobą
Eksperyment z Purpurowym Mikołajem
Podejście Belsky’ego sprawiło, że moje życie stało się jeszcze łatwiejsze. Pokazuje on, że pomysł, bez względu na jego skalę, może zostać zrealizowany dzięki stopniowym działaniom. Belsky prezentuje ilustrowaną mapę, która pozwala dotrzeć do celu podróży twoich pomysłów.
Scott Thomas,
dyrektor artystyczny kampanii prezydenckiej Baracka Obamy
Czy za dużo kreatywności może Ci zaszkodzić?
W świecie mającym obsesję na punkcie innowacji łatwo jest zakochać się w pomysłach. Kreatywność jest czymś oszałamiającym. Nasze społeczeństwo posunęło się nawet do wprowadzenia podziału na "ludzi o dominującej lewej półkuli mózgu" oraz "ludzi o dominującej prawej półkuli mózgu" na podstawie radykalnego założenia, iż dwie części mózgu nie mogą efektywnie współdziałać ? że wspaniali, kreatywni ludzie z natury nie są w stanie działać jako organizatorzy i przywódcy. Na szczęście w rzeczywistości jest inaczej. Kiedy kreatywne i organizacyjne tendencje zaistnieją razem, następuje rozwój cywilizacji, ponieważ urzeczywistniają się niezwykłe pomysły.
Błyskotliwe umysły mają możliwość zmieniania świata — ale tylko wtedy, gdy potrafią pokonać powszechne trudności, takie jak dezorganizacja oraz perfekcjonizm, z którymi musi zmagać się kreatywna psychika. Podczas gdy wielu z nas koncentruje się na generowaniu i poszukiwaniu wspaniałych koncepcji, Belsky pokazuje nam, dlaczego lepiej jest rozwijać zdolność do urzeczywistniania pomysłów — umiejętność, która potrafi przetrwać próbę czasu.
Pomysły nie mają wartości, jeśli nie możesz ich urzeczywistnić. Poznaj techniki, które zmieniają zdezorganizowane kreatywne primadonny w zorganizowane kreatywne primadonny:
Generuj pomysły z umiarem (więcej nie oznacza lepiej).
Działaj bez uprzedzeń, aby zachować impet i szybko udoskonalać pomysły.
Zachęcaj do sporów w obrębie zespołu.
Staraj się współzawodniczyć z innymi; to podniesie Twoje poczucie odpowiedzialności oraz zaangażowanie.
Zredukuj wielkie projekty do trzech elementów.
Realizacja Genialnych pomysłów – Fragment książki
Twoje podejście do organizacji i los Twoich pomysłów
Zarządzanie łańcuchem dostaw jest związanym z logistyką aspektem biznesu, który rzadko przyciąga wiele uwagi. Takie firmy jak Wal-Mart oraz Toyota słyną z tego, jak znakomicie radzą sobie z dystrybucją i zarządzaniem swoimi zasobami. Nie ma wątpliwości co do tego, że mechanizmy funkcjonujące w firmie — zwłaszcza praktyki dotyczące zarządzania łańcuchem dostaw — wpływają na koszty, jakość oraz dostępność produktu. Istnieją firmy doradcze oraz stanowiska na szczeblu kierowniczym w firmie, które poświęcone są całkowicie zarządzaniu łańcuchem dostaw — zarządzaniu czymś, co świadczy o poziomie organizacji w firmie. Wielu z nas nie łączy jednak tego rodzaju zadań z kreatywnością i pomysłami.
Od 2004 r. AMR Research, firma zajmująca czołową pozycję w dziedzinie badań łańcucha dostaw, obsługująca liczne firmy z listy Fortune 500, publikuje corocznie listę dwudziestu pięciu firm mających najlepszy system zarządzania łańcuchem dostaw. Może zaskoczyć Cię informacja o tym, że Apple zadebiutowało na liście na miejscu drugim w 2007 r. i wyprzedziło takie firmy jak Anheuser-Busch, Wal-Mart, Procter & Gamble oraz Toyota, aby w 2008 r. w zestawieniu zająć miejsce pierwsze.
Dlaczego Apple, firma znana z nowych pomysłów oraz umiejętności niekonwencjonalnego myślenia, jest również jedną z najlepiej zorganizowanych firm na naszej planecie? Odpowiedź — czy Ci się to podoba, czy nie — kryje się w fakcie, że organizacja jest główną siłą, która umożliwia realizację pomysłów.
Organizacja jest tak ważna jak same pomysły, jeśli chodzi o efekt...
Realizacja Genialnych Pomysłów
Spis Treści:
WSTĘP. URZECZYWISTNIANIE POMYSŁÓW (9)
Urzeczywistnienie pomysłu tej książki (11)
Dlaczego większość pomysłów nigdy nie zostaje zrealizowana (14)
Siły, które urzeczywistniają pomysły (20)
Ostatnie słowo, zanim zaczniemy (24)
1. ORGANIZACJA I REALIZACJA (27)
KONKURENCYJNA KORZYŚĆ ORGANIZACJI (31)
Twoje podejście do organizacji i los Twoich pomysłów (32)
METODA DZIAŁANIA: ŻYCIE I PRACA UKIERUNKOWANE NA DZIAŁANIE (36)
Zastanów się nad tym, w jaki sposób zarządzasz projektami (38)
Rozbicie projektów na części pierwsze (39)
Znaczenie działań (42)
Zachowanie kwestii na potem (47)
Odniesienia warto przechowywać, ale nie należy ich czcić (49)
Stosowanie metody działania (52)
Znajdź i poświęć czas na przetwarzanie informacji (54)
USTALANIE PRIORYTETÓW: ZARZĄDZANIE ENERGIĄ PODCZAS REALIZACJI ŻYCIOWYCH PROJEKTÓW (60)
Miej na oku swoją linię energii (60)
Pogodzenie tego, co pilne, z tym, co ważne (62)
Darwinowskie ustalanie priorytetów (68)
WYKONANIE: CIĄGŁE TOCZENIE PIŁKI DO CELU (70)
Działaj bez przekonania (72)
Zabijaj pomysły bez skrępowania (74)
Oceniaj spotkania przez pryzmat działań (77)
Biologia i psychologia realizacji marzeń (79)
Tao egzekwowania (82)
Szukaj ograniczeń (84)
Umiarkowanie toleruj zmiany (86)
Postęp rodzi postęp (88)
Wizualna organizacja i działalność promocyjna na rzecz samego siebie (90)
LOJALNOŚĆ UMYSŁU: PODTRZYMYWANIE UWAGI I POSTANOWIEŃ (94)
Rytuały i ciężka praca (94)
Pomyśl o swoim miejscu pracy (97)
Zmniejsz ilość "zawodowej niepewności" (99)
2. SIŁY SPOŁECZNE (101)
WYKORZYSTYWANIE OTACZAJĄCYCH CIĘ SIŁ (105)
Marzyciele, działacze i inkrementaliści (106)
Rzadko kiedy osiągamy coś w odosobnieniu (110)
Swobodnie dziel się pomysłami (113)
Wykorzystuj opinie innych (117)
Przejrzystość zjednuje siły społeczne (120)
Siły społeczne najlepiej przekazywane są w kręgach (122)
Szukaj okazji do współzawodniczenia z innymi (126)
Zaangażuj się, aby zaangażować innych (128)
Stwórz systemy odpowiedzialności (130)
Presja publicznego zainteresowania (130)
Siła siatki społecznej (132)
Korzyści płynące ze wspólnej przestrzeni pracy (133)
Przypadkowe odkrycia jako źródło stymulacji (135)
PRZEKAZYWANIE POMYSŁÓW TWOJEJ SPOŁECZNOŚCI (137)
Pokonaj piętno autopromocji (138)
Efektywna autopromocja buduje szacunek (140)
Znajdź swoją własną częstotliwość i dostrój się tak, aby angażować innych (144)
Urealniaj swoje pomysły (146)
Rozpoznaj sytuację, kiedy już nie powinieneś być solistą (148)
3. ZDOLNOŚCI PRZYWÓDCZE (151)
WERYFIKACJA SYSTEMU NAGRÓD (155)
Uproszczenie systemu nagród (156)
Motywująca nagroda płynąca z zabawy (160)
Nagroda w postaci uznania (162)
CHEMIA KREATYWNEGO ZESPOŁU (164)
Angażuj inicjatorów w realizację Twoich kreatywnych dążeń (165)
Wykorzystuj zestaw wzajemnie uzupełniających się umiejętności (166)
Zadbaj o elastyczność produktywności (167)
Buduj system odpornościowy, który zabija pomysły (169)
Walcz o rozwiązania podczas debaty (171)
Nie obciążaj siebie koniecznością osiągnięcia konsensusu (172)
ZARZĄDZANIE KREATYWNYM ZESPOŁEM (176)
Podziel się własnością pomysłów (177)
Przywódcy powinni mówić na końcu (179)
Oceniaj i bądź oceniany podczas sporu (180)
Wspomagaj rozwój innych dzięki sile uznania (181)
Szukaj mocnych ogniw w sieci informacyjnej (184)
KIEROWANIE SAMYM SOBĄ (187)
Znajdź drogę do samoświadomości (188)
Toleruj niepewność (189)
Odkryj korzyści płynące z porażki (190)
Unikaj pułapki narcyzmu wizjonera (191)
Zwalczanie konwencjonalnych przekonań za pomocą kontrarianizmu (193)
Traktuj samego siebie jak przedsiębiorcę (195)
Przeciwstawiaj się przyjętym normom (196)
Patrz na zegar odmierzający Twój czas (198)
Zagadka miłości (199)
OKAZJE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ (202)
PODZIĘKOWANIA (205)
DODATEK 1. WSKAZÓWKI, W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTYWAĆ METODĘ DZIAŁANIA (209)
DODATEK 2. EKSPERYMENT "PURPUROWY MIKOŁAJ" (211)
DODATEK 3. RZUT OKA NA PLATFORMĘ BEHANCE NETWORK (213)
O AUTORZE (215)
SKOROWIDZ (217)
Pracujesz bez wytchnienia, by zrealizować trudny projekt? Tworzysz strategię działu i masz nadzieję na dodatkowe pieniądze z firmowego budżetu? Jako przedstawiciel handlowy pozyskujesz nowych klientów lub rozszerzasz ofertę produktów wprowadzanych na rynek? A może jeszcze się uczysz i w pocie czoła przygotowujesz do sesji egzaminacyjnej?
Nad czymkolwiek się głowisz, cokolwiek chcesz zaprezentować światu, prędzej czy później musisz zabrać głos. Dziś nie wystarczy już recytowanie wyuczonych formułek, nieskuteczny okaże się monolog do okna i skomplikowane operacje z użyciem tony materiałów rozpraszających uwagę audytorium. Czas, byś wykorzystał ponad dwa tysiące lat rozwoju sztuki retoryki. Musisz stanąć z podniesionym czołem przed wpatrzonymi w Ciebie oczyma, nawiązać kontakt i przeprowadzić wspaniałą prezentację.
Gdy zrobisz już pozytywne pierwsze wrażenie, zacznij płynnie:
* przedstawiać interesująco przygotowany temat;
* przekazywać nawet bardzo trudne informacje;
* posługiwać się modulacją głosu;
* wciągać słuchaczy w dyskusję;
* używać odpowiednio dobranych materiałów;
* celnie podsumowywać i pomagać w wyciąganiu wniosków.
Jabłko to... jabłko, chyba że jest to jabłko rozpoznawalnej marki, znanej jakości, kojarzonej z zestawem konkretnych cech i korzyści. Dzięki marce konsumenci mogą rozróżnić jedno jabłko od drugiego. Marka produktu odgrywa rolę drogowskazu, informatora. Dostrzeżona przez konsumenta przenosi go do "innego" świata, czaruje i urzeka. Marka to świat percepcji, żyje w sercach i umysłach konsumentów. Dobra marka ma ogromne znaczenie dla jej właściciela. Jest źródłem przewagi konkurencyjnej, rozpoznawalności, ochroną przed konkurencją, podstawą budowania lojalności konsumentów oraz zdolności do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Marka to największa wartość, jaką posiada firma.
Wiedza o decyzjach i postawach e-konsumentów wobec marek staje się jednym z ważniejszych zasobów firm działających w sieci. Książka, którą Państwo trzymają w ręce, to wiedza o tym:
1. JAK e-konsument POSTRZEGA MARKI dóbr i usług?
2. SKĄD e-konsument CZERPIE INFORMACJE O MARKACH kupowanych dóbr i usług?
3. JAKIE MARKI dóbr i usług KUPUJE e-konsument?
4. W JAKI SPOSÓB zorganizować i zrealizować badania MAREK KUPOWANYCH I POSIADANYCH przez e-konsumentów?
W książce przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu pt. "Polski e-konsument ? typologia, zachowania" (2008 ? 2011). Badania o charakterze ilościowym przeprowadzone wśród e-konsumentów techniką ankiety online uzupełniono wynikami badań jakościowych (techniką netnografii wirtualnej). Celem było rozpoznanie zachowań nabywczych polskiego e-konsumenta, a w szczególności znaczenia marki w jego decyzjach zakupowych.
Autorzy publikacji są pracownikami naukowymi Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Szef na miarę naszych czasów
Zarządzanie konfliktem
Prowadzenie negocjacji
Wywieranie wpływu
Mentoring
A jak Ty wyobrażasz sobie skutecznego SZEFA?
A/ Taki szef to ponury ekonom z nieodłącznym batogiem w dłoni.
B/ Taki szef to bezwzględny robot, zmuszający do pracy po godzinach.
C/ Taki szef to fachowiec, mentor, trener, negocjator, przywódca.
Jeśli wybrałeś odpowiedź A — z żalem informujemy, że te czasy już nie wrócą. Jeśli wybrałeś odpowiedź B — te czasy właśnie odchodzą w siną dal. Przyszłość biznesu stoi otworem przed ludźmi, którzy posiadają przede wszystkim doskonałe umiejętności interpersonalne. Skoro czytasz ten tekst, z pewnością również aspirujesz do tego elitarnego grona. Jesteśmy tu po to, aby zebrać wszystkie Twoje najlepsze cechy, talenty oraz kwalifikacje i oszlifować je niczym cenny diament. Niech wizja szefa doskonałego stanie się ciałem!
Ta książka to praktyczny zeszyt ćwiczeń, dopełniony niezbędną dawką teorii i przykładów wziętych prosto z życia. Pozwoli Ci doskonalić Twoje umiejętności i wypracowywać nowe wzory zachowań.
Poznaj zatem:
dobroczynne skutki wpływu i perswazji,
sprawdzone sposoby wpływania na otoczenie,
narzędzia radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
zasady prowadzenia prezentacji publicznych,
arkana motywacyjnych odpraw i narad.
Zastanawiasz się, czy są jakieś podobieństwa między prowadzeniem działalności mafijnej a zarządzaniem legalną firmą. Co w podejściu mafiosa do biznesu może okazać się korzystne w normalnej pracy?
Poznaj kilka prawd, które mogą ocalić Ci życie (zawodowe i nie tylko):
O wartości posiadania dobrego zespołu i rzetelnego consigliere
O tym, że długi język może Cię pogrążyć (oraz zagrozić Twojej firmie)
O lekcjach, które powinieneś wynosić z porażek
O naginaniu reguł, które jest niebezpieczne dla Ciebie i Twojej firmy
O tym, czego możesz nauczyć się od klasyków, takich jak Machiavelli i Salomon
Biznes to NIE JEST miejsce dla cykorów. Jeśli obawiasz się podjęcia ryzyka czy poniesienia porażki, nawet nie myśl o zakładaniu własnej firmy. Chcąc odnieść sukces, musisz odłożyć na bok sentymenty, a także uzbroić się w ogniotrwały pancerz stalowych nerwów.
Przygotuj się na lawinę kłód rzucanych Ci pod nogi, okazjonalny zestaw łajdactw, które szykuje Ci konkurencja, oraz draństw i manipulacji autorstwa kontrahentów. Nadstawianie drugiego policzka to piękna, idealistyczna koncepcja, jednak chcąc przetrwać, musisz znać kluczowe zasady i małe sztuczki, dzięki którym ograniczysz ryzyko do minimum i utrzymasz niezagrożoną pozycję na rynku. Uwolnij w sobie twardziela i nie pozwól, by ktokolwiek zniszczył Twój genialny plan!
Najlepsza rada? Zapomnij o jakiejkolwiek magicznej recepcie gwarantującej sukces. Wszelkie reklamy, które obiecują Ci dziesięć sekretnych kroków prowadzących do bogactwa, o jakim Ci się nie śniło, po prostu kłamią. Zejdź na ziemię. Życie wnosi do takich recept zbyt wiele zmiennych, aby były one warte więcej niż królewskie czeki dla autorów poradników biznesowych. Nie ma w tym nic złego, ale nie bądź frajerem. Po raz pierwszy dostajesz do ręki książkę, która jest tak bezpośrednia, szczera i bezkompromisowa. Franzese nie mydli oczu i nie owija w bawełnę, dlatego też po skończonej lekturze spojrzysz na świat biznesu zupełnie innym wzrokiem.
Nauka mówienia dla dorosłych
Pokonanie stresu, zrozumienie emocji, przepędzenie nudy
Główne zasady wystąpień publicznych
Wpływ na odbiorców Twoich słów
Denerwujesz się przed prezentacją dla wymagającego klienta? Przygotowujesz wypowiedź na obronę pracy magisterskiej? Jesteś moderatorem dyskusji z kolegami w pracy i obawiasz się nadmiernego rozprężenia? A może planujesz wygłosić mowę podczas zaprzysiężenia na prezydenta? Bez względu na to, czy Twój głos będzie niósł się po sali konferencyjnej, czy zabrzmi w amerykańskim Kongresie, musisz zdobyć uwagę audytorium. Zyskać jego szacunek. Podbić serca. Skłonić do myślenia. Wciągnąć w rozmowę. I to wszystko w ciągu dziesięciu, piętnastu minut. Minut, które dla amatora ciągną się niemiłosiernie, ale dla wprawnego oratora są chwilą, gdy rozwija skrzydła i pokazuje swoją klasę.
Nikt nie rodzi się mówcą. Można mieć jedynie większe lub mniejsze predyspozycje do przemawiania. Na szczęście wszystko jest kwestią treningu. Sztukę krasomówstwa jesteś w stanie doprowadzić do perfekcji ćwiczeniami. Przeanalizuj swoje osobiste możliwości w zakresie wystąpień publicznych. Poznaj podstawowe zasady prowadzenia prezentacji. Dowiedz się, co możesz zrobić, by stać się lepszym, bardziej skutecznym prelegentem.
Dobrego mówcę poznaje się po tym, jak zaczyna i kończy
Poznaj swoich słuchaczy i dostosuj do nich tekst wypowiedzi.
Sam pisz swoje przemówienia i przygotowuj się do prezentacji.
Zadbaj o to, by prezentacja odpowiadała Twojej osobowości, temperamentowi, doświadczeniu i wiedzy.
Trzymaj się konkretnych punktów wystąpienia.
Przyciągaj uwagę i wybudzaj zainteresowanie.
Pamiętaj, by skończyć w odpowiednim momencie.
Twój osobisty regulamin pracy
Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu
Reguły -- strona po stronie
Wygrana w wojnie decyzyjnej
Na Twoich barkach spoczywa codzienny ciężar podejmowania decyzji. Czasem musisz zrobić to samodzielnie, innym razem konieczna jest szersza konsultacja albo nawet podział odpowiedzialności. Od tego, jak się zachowasz, zależeć będzie Twoja reputacja, wypracowany autorytet, a nawet przyszła kariera. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jakie narzędzia zastosować podczas określonego procesu decyzyjnego, sięgnij po niezawodny zestaw reguł, które doprowadzą Cię do dokonania trafnego wyboru.
Jakość Twojej pracy i działań Twojego zespołu określana jest również poprzez odpowiednie delegowanie kompetencji. To, ile zadań będziesz prowadzić osobiście, a ile razem z kredytem zaufania przekażesz swoim pracownikom, zależy od Twoich umiejętności. Musisz cenić swój czas, znać możliwości i kompetencje podwładnych oraz nauczyć się rozpoznawać obowiązki, które mogą zostać delegowane. Aby proces ten uczynić łatwiejszym, skorzystaj z praktycznych wskazówek stworzonych w oparciu o wieloletnie doświadczenia.
Metody działania w sytuacji, gdy:
podejmujesz szybką decyzję lub opracowujesz stosowną strategię,
potrzebna jest burza mózgów albo zdanie się na własny osąd,
trzeba kogoś przekonać lub odwieść od jakiegoś wyboru,
obawiasz się oddać część władzy albo boisz się konsekwencji,
pragniesz większego zaangażowania zespołu albo zdobycia zaufania.
Galeria sprzedanych pomysłów
Graficzne przedstawienie idei
Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego
Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!
Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.
Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.
Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.
Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
Naszkicuj swój sukces!
Kilka naprawdę prostych prawd o tym:
ile jesteś wart i dla kogo
co znaczą zdrowe relacje w grupie
dlaczego należy się rozwijać
jak osiągać zamierzone cele i zwyciężać
jak nie dać sobą manipulować
Największym odkryciem mojego pokolenia jest to, że istoty ludzkie mogą odmieniać swoje życie przez zmianę postawy życiowej.
W. James
Włosi szczycą się tym, że pracują po to, by żyć, podczas gdy większa część Europy żyje po to, by pracować. A czego Ty oczekujesz od swojego życia zawodowego? Jeśli uważasz, że praca powinna być czymś więcej niż tylko przystankiem na drodze do kolejnych wakacji, jeśli chcesz wykonywać swoje obowiązki z satysfakcją, nieustannie się rozwijać, a przy tym stworzyć sobie zdrową i pozytywną atmosferę w środowisku zawodowym, możesz to osiągnąć. Ta książka powstała po to, by udowodnić, że nic nie jest w stanie przeszkodzić Ci w realizowaniu Twoich planów — nawet w niekorzystnych warunkach rynkowych.
Kluczem do sukcesu jest znajomość kilku prostych zasad — choć, jak wiadomo, na najprostsze rozwiązania zwykle najtrudniej wpaść. Zacznij od odpowiedniego rozplanowania organizacji pracy, dbaj o pozytywne relacje z kolegami, unikaj prób zdominowania Cię czy zmanipulowania, a nie dopuścisz do wypalenia zawodowego. Warto też poznać swoje prawa, od tych najbardziej oczywistych — praw człowieka — po te szczegółowe, zapisane w kodeksie pracy. Gdy stworzysz własne zasady, stawiaj sobie śmiałe cele i nie bój się do nich dążyć!
Bądź świadom własnych możliwości i ograniczeń.
Poznaj sztukę skutecznej komunikacji i zasady zachowania w zespole.
Pracuj nad własnym rozwojem, ucz się i próbuj nowych rzeczy.
Poszukaj pozytywnego wsparcia i poznaj potęgę automotywacji.
Naucz się radzić sobie w sytuacjach konfliktu.
Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu.
Nie daj się zwolnić.
czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces
Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy
Podane wcześniej słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków — pierwotnie na pewno odnosiły się do sytuacji w świecie polityki. Jednak zakład usługowy i polityka są dosyć podobne. Tu i tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach posiadamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagań polityków, jak również w biznesie czasami po najwyższe laury sięgają ludzie, którym na start nie wróżylibyśmy sukcesu — czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do osiągnięcia sukcesu? Cechy osobowości? Rodzaj inteligencji? A ma możliwość decyduje przypadek?
Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu/firmy/spółki/działalności/przedsiębiorstwa równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie funkcjonowania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, próbuje odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę drogi do sukcesu zawodowego i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc przykładowo. o roli tytułu zawodowego, konstatuje temat dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, przez kształcenie podyplomowe, MBA, warsztaty doszkalające etc. Książka nie jest jednakże tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi przydatny przewodnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i wyłącznie szukają sposobu na to, aby go obudzić.
Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Olsztynie. Do 1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na podstawowych stanowiskach (prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. A dodatkowo prezes i właściciel firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu/działalności/przedsiębiorstwa (korporacji, przedsiębiorstwa/firmy/spółki). Autor wielu artykułów naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.
Wprowadzenie Od przedstawiciela handlowego do ...
Pracę w biznesie rozpocząłem stosunkowo późno, bo w wieku 31 lat (jeżeli nie liczyć 4-letniego epizodu jako właściciela małego sklepu spożywczego), w 1993 roku, bez znajomości, bez układów, bez doświadczenia, bez wsparcia politycznego, z jedynym handicapem, którym była niezła znajomość języka francuskiego, a szerzej kultury francuskiej.
W ciągu minionych 18 lat przebyłem długą, ciekawą drogę zawodową, pełną fascynujących wyzwań biznesowych, dramatycznych zwrotów oraz trudnych, a nierzadko i bolesnych decyzji. Pracowałem w wielu regionach kraju, w wielu branżach, z właścicielami rozmaitej proweniencji. Znam specyfikę pracy i system wartości właścicieli polskich, zagranicznych, instytucjonalnych, pracowałem dla funduszy inwestycyjnych (zwłaszcza Private Eąuity i Yenture Capital, choć doświadczenie ze współpracy z NFI też nie jest mi obce), wprowadzałem firmę na GPW w Warszawie. Mam także doświadczenie w zarządzaniu spółkami za granicą.
Poznałem firmy o zróżnicowanych: kulturze organizacyjnej, strukturze, wielkości (przychody największych przekraczały znacznie 100 min zł), potencjale (są wśród nich przedsiębiorstwa obiektywnie oceniane jako liderzy rynkowi) oraz zatrudnieniu (w największej pracowało prawie 1000 osób), w różnych fazach rozwoju.
Uczestniczyłem w procesie organicznego wzrostu firm, inicjowałem i przeprowadzałem zarówno akwizycje, jak i sprzedaże zarządzanych przeze mnie przedsiębiorstw, wiem też z autopsji, co to jest proces upadłości, ponieważ raz — mam nadzieję, że był to jedyny taki przypadek w moim życiu zawodowym — po niespełna 4-miesięcznym
okresie pracy w firmie, poznaniu jej rzeczywistej sytuacji i dramatycznych uwarunkowań zastanego stanu rzeczy składałem wniosek o upadłość firmy.
Pracowałem zarówno w przedsiębiorstwach produkcyjnych, produkcyjno-handlowych, jak i wyłącznie usługowych (handlowych i logistycznych).
Wiem, co to są relacje z podmiotami społecznymi, ze związkami zawodowymi, lokalnymi władzami, na czym polegają specyficzne uwarunkowania takiej współpracy oraz czym są one determinowane, zwłaszcza w trudnych i dotkliwych — w aspekcie kosztów społecznych — procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw. Doświadczenie to jest tym cenniejsze, że przypada na okres transformacji systemowej, a następnie czas kryzysu ekonomicznego w naszym kraju.
Znam zasady współpracy z sieciami handlowymi, jako wymagającymi, głównymi klientami firm produkcyjnych i usługowych, oraz jestem świadom zarówno szans, jak i zagrożeń z tego płynących.
Nieprzerwanie, od 1996 roku, pracuję na najwyższych stanowiskach w biznesie (prezes zarządu — dyrektor generalny), w liczących się rynkowo firmach polskich i zagranicznych.
W swoim życiu zawodowym i prywatnym miałem też sporo szczęścia, bez którego trudno o sukcesy: trafiłem swego czasu na znakomitych nauczycieli i doradców, a nierzadko po prostu bezinteresownych przewodników po meandrach biznesu.
Mam świadomość i wiem z obserwacji, że nie dla wszystkich, z którymi kiedyś razem zaczynaliśmy zawodową drogę, życie było tak łaskawe jak dla mnie.
Poznałem wiele autorytetów i prawdziwych VIP-ów, choćby z racji sponsorowania przez zarządzane przeze mnie firmy dużych imprez sportowych, z igrzyskami olimpijskimi włącznie.
Zbliżając się do symbolicznej dla każdego mężczyzny cezury 50. roku życia, coraz częściej zastanawiam się nad tym, co spowodowało, jaki splot okoliczności przyczynił się do tego, że właśnie mnie się udało.Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej Spis Treści
Wprowadzenie (8)
Rozdział 1. Cenzus tytułu zawodowego
- mit czy faktyczne źródło
przewagi konkurencyjnej na rynku pracy? (12)
1.1. Studia techniczne, ekonomiczne, humanistyczne?
W szukaniu optymalizacji (19)
1.2. Studia w Polsce - kompleks, determinizm ekonomiczny
czy świadomy wybór? (24)
1.3. MBA - uzasadniona, racjonalna wymaganie
czy zbędny snobizm o marketingowym charakterze? (30)
1.4. Kształcenie ustawiczne: mądrość osiągamy z wiekiem, największą z wiekiem... od trumny (34)
1.5. Firmy edukacyjno-szkoleniowe:
nie wszystko złoto, co się świeci (36)
1.6. Nie samą szkołą żyje człowiek (38)
Rozdział 2. Rekrutacja - obiektywny proces
czy coś więcej? (42)
2.1. Wybieraj i daj się wyselekcjonować tylko
z pełną świadomością skutków (43)
2.2. Relatywizm decyzji i wyborów - pozorność porażek (47)
2.3. Standardy i etyka Twoim uniwersalnym drogowskazem (50)
2.4. Przewaga konkurencyjna w procesie rekrutacji i jej determinanty (53)
Rozdział 3. Start w biznesie
- czyli wykorzystaj swoją szansę (58)
3.1. W branży jak w życiu - szanse są na każdym kroku (59)
3.2. Cokolwiek robisz, wykonuj to dobrze i lepiej;
koncepcja, analizuj Oraz planuj (61)
3.3. Skóra, fura i komóra - nie zapominaj o priorytetach (64)
3.4. W branży jak w Legii: kto nie maszeruje, ten ginie (66)
3.5. Starych przyjaciół szanuj, nowych zdobywaj
i umiejętnie dobieraj (68)
Rozdział 4. Od wykonywania,
poprzez kierowanie, do zarządzania (72)
4.1. Awans - czyli jak osiągnąć sukces w hierarchii (72)
4.2. Cechy dobrego kierownika - teoria czy/i praktyka (76)
4.3. Osobowość a sukcesy kierownicze (81)
4.4. Czy Fayol miał rację? - umiejętności kierownicze
i ich ewolucja (85)
4.5. Wychowanie następców to Twoja powinność (87)
Rozdział pięć. Relacje przełożony - podwładny,
czyli jakim być szefem (94)
pięć.1. Wiarygodność wzmocniona przykładem osobistym (95)
5.2. Promuj dobrych i zdolnych, choćby nie tylko młodych (97)
pięć.3. Komunikacja i informacja zwrotna kluczem do sukcesu (100)
5.4. Delegowanie uprawnień (105)
pięć.5. Liczby i wskaźniki analizuj w każdej chwili
poprzez pryzmat człowieka (107)
pięć.6. Uwłaczająca prywata
- trąba powietrzna Twojego autorytetu (110)
Rozdział 6. Firma państwowa - firma prywatna
- firma zagraniczna: różnice i podobieństwa
z perspektywy pracobiorcy, kierownika i zarządzającego (116)
6.1. Od królestwa procedur po spontaniczną intuicję (117)
6.2. Wynik nie musi być najważniejszy,
czyli korygujący mechanizm polityki (121)
6.3. Nic nie trwa wiecznie
- stabilność zatrudnienia i zarządzania (124)
6.4. Ulotny czar firmie,
optymalna droga zawodowej ścieżki do sukcesu (129)
Rozdział 7. Relacje z partnerami społecznymi i otoczeniem firmowym (134)
7.1. Kooperacja - konfrontacja - konsensus
- relacje ze związkami zawodowymi i pomocą pracowniczą (135)
7.2. Skomplikowane partnerstwo - relacje z samorządem lokalnym (143)
7.3. Organizacje pracodawców
- towarzystwa wzajemnej adoracji czy realna siła? (146)
7.4. Przedsiębiorstwo a środowiska naukowe (148)
7.5. Nie masz potencjału, by zbawić świat,
czyli relacje z organizacjami pożytku publicznego (151)
Rozdział 8. Proces upadłości i debiut giełdowy
- antypody tego samego procesu administrowania (156)
8.1. Dlaczego spółce upadają i jaki w tym udział
mają zarządzający? (157)
8.2. Po co przedsiębiorstwa/firmy/działalności jednoosobowych/spółki/działalności jednoosobowych "idą" na giełdę
i jaka w tym zasługa kierowników? (164)
8.3. Czy debiut giełdowy i proces upadłości
posiadają wymiar edukacyjny dla kierownika? (172)
8.4. Kierowniku, w obu procesach zważaj na reputację
i pamiętaj o odpowiedzialności (175)
Rozdział 9. Nie możesz i nie chciej być sam
- jak budować zespół zarządzający (182)
9.1. Ambicja - lojalność - zaufanie,
czyli alfabet tworzenia zespołu (183)
9.2. Zespół świadczy o Wam
- kompetencje i zadania kierownika (186)
9.3. Dyktator czy "primus inter pares"
- style administrowania zespołem (190)
9.4. Synergia w zespole jako fundament jego sukcesów (194)
Rozdział 10. W czym jesteś najlepszy
- czyli domeny zastrzeżone prezesa (200)
10.1. Czy rzeczywiście warto manifestować, że wszystko Inni ludzie wolno? (201)
10.2. Administrowanie z "tylnego siedzenia"
- maniera czy uzasadniona konieczność? (203)
10.3. Pomagaj tam, gdzie możesz,
angażuj się indywidualnie wyłącznie tam, gdzie powinniśmy (206)
10.4. Twoja główna domena
- nielimitowana odpowiedzialność (213)
Rozdział 11. Posiadacz to nie Bóg
- posiada rację jedynie do czasu (220)
11.1. Granice optymalizacji podatkowej (220)
11.2. Różnice percepcji - różnice interesów
- zróżnicowana odpowiedzialność (225)
11.3. Własność kapitału a kontrolowanie (229)
Rozdział 12. Rodzina Twoim największym kapitałem... co najmniej bez przesady! (236)
12.1. Arystotelesowski złoty środek,
czyli równoważność priorytetów (236)
12.2. Nepotyzm - wstydliwy fakt,
niezbywalne prawo czy publicystyczna fikcja? (240)
Rozdział 13. Jak nie zwariować
- czyli podwójne życie prezesa (246)
13.1. Poczucie humoru jako metoda
na rozładowanie napięcia i stresu (247)
13.2. Nie tylko biznesem żyje prezes
- znajdź czas na Twoje pasje i zainteresowania (250)
Zakończenie (256)
Notatka o autorze (259)
Bibliografia (261)
Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami
Naucz się wdrażać odpowiednie procedury w swojej firmie
Dowiedz się, jak omijać zagrożenia i radzić sobie z problemami
Odnieś sukces biznesowy i popraw wyniki przedsiębiorstwa
PMO - Project Management Office lub po prostu biuro projektów - to jednostka, której zadaniem jest kompleksowe wspieranie procesu zarządzania projektami w organizacji. Jest to również idea, która robi ostatnimi czasy oszałamiającą karierę w świecie nowoczesnego biznesu i zarządzania. Idea, której wręcz nie wypada nie znać, jeśli marzy się o karierze w tych dziedzinach, zwłaszcza że efektywne zarządzanie projektami staje się palącą koniecznością w firmach planujących rozwój i pragnących skutecznie działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
W polskich księgarniach brakowało dotąd pozycji kompleksowo i w sposób praktyczny omawiającej zagadnienia związane z PMO. Lukę tę wypełnia książka "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji". Znajdziesz w niej wszystkie kluczowe zagadnienia, nierozerwalnie związane z efektywnym funkcjonowaniem biura projektów. Jest ona doskonałym wprowadzeniem w arkana efektywnego zarządzania projektami, wdrażania właściwych procedur oraz odpowiedniego definiowania priorytetów. Może także pomóc w planowaniu rozwoju, wprowadzaniu i przestrzeganiu standardów oraz rozwiązywaniu pojawiających się przy tym problemów z personelem czy budżetem organizacji.
Doświadczenia z PMO w naszym kraju
Praktyka stosowania standardów
Zasady efektywnego zarządzania projektami w organizacjach
Praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania PMO
Doświadczenia związane z priorytetyzacją projektów
Skuteczne metody zwiększania wydajności przedsiębiorstw
Sposoby poprawiania terminowości i rozwiązywania konfliktów
Ulepszanie zarządzania budżetami i zasobami
Najlepsza książka 2009 roku o rozwoju kariery według "New York Post"
Najlepiej sprzedająca się książka na Amazon.com w Japonii
Rezultaty, które odmienią Twoje życie
Odkryj swoją markę
Wykreuj swoją markę
Zaprezentuj swoją markę
Utrzymaj swoją markę
Świat biznesu zmienia się, a Dan Schawbel uchwycił w tej książce rytm, w którym postępuje metamorfoza rynku brandingowego.
Gary Vaynerchuk,
założyciel i prowadzący Wine Library TV
Moc Twojej marki
Jako świadomy konsument dobrze wiesz, że zwykle nie kupujesz jeansów, telefonów, sprzętu RTV, hamburgerów, tylko logo, którymi są opatrzone. A w jakiej formie jest Twoja osobista marka? Nim podejmiesz pracę na rachunek któregoś z produktów lub usług, zadbaj o swój prywatny marketing. Musisz zrozumieć, że sam - jako człowiek - także jesteś marką, a któż może lepiej od Ciebie wypromować Twoją osobistą markę? Przemyślane działanie pozwoli Ci zająć najatrakcyjniejsze miejsce na półce hipermarketowego rynku pracy lub niszowego sklepu z pracownikami dla szczególnie wymagających. Koniec końców, sukces zawsze zależy od Ciebie. W obliczu ciągłych przemian gospodarczych sposób, w jaki należy zarządzać karierą, uległ nieodwracalnej zmianie. W przytłoczonym wizją bezrobocia świecie dysponujesz największym atutem - sobą samym!
Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu.
(Schawbel i inni, 2009)
Budujesz swoją markę nie tylko w najbliższym otoczeniu. Dzięki narzędziom wskazanym w tej książce zyskasz świeże i szersze spojrzenie na cały proces osobistego marketingu. Nauczysz się w nienachlany i indywidualny sposób wykorzystywać media społecznościowe, takie jak LinkedIn, Facebook i Twitter (to też marki!). Sięgniesz również po takie możliwości autopromocji, jak blogi i życiorysy wideo. Wedle własnego uznania zbudujesz swój wizerunek poważnego specjalisty i eksperta lub bardzo kreatywnego, otwartego człowieka. Stworzysz publiczną personę, dzięki której staniesz się znany jako autorytet w swojej dziedzinie.
Dan Schawbel jest partnerem zarządzającym Millennial Branding LLC oraz autorytetem w dziedzinie personal brandingu. Jego blog, PersonalBrandingBlog.com, promowany przez najbardziej liczące się media, takie jak Reuters i Fox Business, został uznany za najlepszy w rankingu Careerbuilder, a także znalazł się na liście Top 30 bloga marketingowego AdAge. Schawbel jako człowiek spoglądający w przyszłość był jednym z siedmiu pierwszych blogerów, którzy stworzyli własną aplikację na iPhone"a. W wieku dwudziestu sześciu lat został najmłodszym redaktorem "BusinessWeek". Na stałe współpracuje z WSJ.com, wydawcą "Personal Branding Magazine". Jest też felietonistą w "Metro US". Jego teksty pojawiały się w ponad 150 różnych mediach, takich jak "New York Times", "Wall Street Journal", CBS, Fox, ABC, NPR, "USA Today" i "Details".
Moc tkwi w psychologii
Kreuj swój osobisty wizerunek i naucz się osłabiać negatywny rozgłos
Zamień każdego sabotażystę w najszczerszego sprzymierzeńca
Kieruj trudnymi ludźmi
Poznaj kulisy psychologii konfliktu
Stosuj pięć zasad psychologicznych, pozwalających osiągnąć każdy cel
FBI już korzysta z niezawodnych rad Liebermana, a Ty?
Na rynku gra toczy się o wysoką stawkę. Możesz działać po omacku, mając nadzieję, że intuicja Cię nie zawiedzie, albo uzbroić się w zestaw efektywnych narzędzi psychologicznych, które pozwolą Ci zwyciężać w każdej sytuacji biznesowej. Poznaj niezawodne techniki i strategie perswazji!
Zdobądź niezachwianą lojalność i nigdy więcej nie trać pracowników, klientów lub pacjentów.
Podnieś morale, popraw wydajność, motywację i zadowolenie pracowników.
Błyskawicznie rozwiązuj konflikty na tle osobowościowym.
Pracuj nad wizerunkiem osobistym i zamykaj usta plotkarzom.
Ściągaj należności, nie zważając na ich przedawnienie.
Odzyskaj utraconego klienta, bez względu na to, w jaki sposób go straciłeś.
Oto podręcznik, który zamiast suchych praw i zasad dostarcza konkretnych rozwiązań rzeczywistych problemów. Daje Ci szansę zastosowania najważniejszych narzędzi psychologicznych, rządzących ludzkim zachowaniem. Pozwoli Ci zdobyć zaufanie pracowników, zacieśnić pozytywne kontakty z klientami, wpłynie na to, jak jesteś postrzegany przez konkurencję. Dzięki niemu szybko i sprawnie uporasz się z najtrudniejszymi sytuacjami. Kiedy stawka jest wysoka, możesz zrobić coś więcej, niż tylko zwiększyć swoje szanse — możesz ustawić grę tak, że zawsze wygrasz.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?