Monografia Agnieszki Lewickiej-Zelent to ważna i udana próba innego/nowego czy też niedostatecznie dotąd wykorzystywanego w pedagogice resocjalizacyjnej spojrzenia na osoby obarczone piętnem skazania/uwięzienia z perspektywy rozumiejącej i w pewnym stopniu pozytywnej. Kategoria poczucia krzywdy u osób skazanych nie należy do priorytetowych w ujmowaniu zjawiska niedostosowania społecznego i widzenia osób nieprzystosowanych/niedostosowanych. Tymczasem to właśnie doświadczanie krzywdy może stanowić mechanizm tworzenia się czy też autonomizowania się tożsamości dewiantywnej, nierzadko powiązanej z racjonalizowaniem zachowań pozanormatywnych, traktowanych jako uzasadnione w doświadczanych przez skazanych warunkach rozwoju. []Monografia stanowi wielowątkową, ale merytorycznie konsekwentnie realizowaną refleksję dotyczącą funkcjonowania osób skazanych, z dominującą kategorią przebaczenia (innym i sobie), traktowaną jako swoisty mechanizm resocjalizacji, której efektem może stać się rozwój/samorealizacja osób skazanych, zapoczątkowana przez przebaczenie, a następnie potencjalnie warunkująca proces wewnętrznej i trwałej przemiany skazanych. To specyficzne i wciąż zbyt słabo wykorzystywane, nie tylko w rodzimej pedagogice resocjalizacyjnej, ujęcie zagadnienia zrealizowane w autorskim projekcie badawczym (dodajmy organizacyjnie i realizacyjnie trudnym) stanowi podstawę oceny jego rezultatów jako ważnego i poważnego autorskiego wkładu w rodzimą (i nie tylko) pedagogikę i pedagogikę resocjalizacyjną, dając równocześnie możliwości implementowania założeń konstruowanej czy modyfikowanej autorsko teorii przebaczenia do praktyki resocjalizacyjnej, a ostatecznie w moim przekonaniu decydując w niebagatelnym stopniu o jej skuteczności czy efektywności. []Pod względem zawartości treściowych praca w moim przekonaniu stanowi istotny wkład w rozwój nauk o wychowaniu pedagogiki i pedagogiki resocjalizacyjnej, a zawarte w niej treści egzemplifikują realizację postawionych przez Autorkę celów. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Wysockiej
Autor z dużym znawstwem naświetla główne problemy współczesnej edukacji muzycznej. To ciekawe opracowanie niesie ze sobą ważne przesłanie, a jednocześnie postulat o potrzebie dokonania fundamentalnych zmian w jej obszarze oraz dostosowania edukacji muzycznej do współczesnych przeobrażeń cywilizacyjnych, społecznych i kulturowych. Autor w szczególny sposób podkreśla konieczność uczynienia całej edukacji, a w szczególności muzycznej, artystycznej i kulturalnej bardziej autonomiczną, demokratyczną i podmiotową w stosunku do uczniów. Z recenzji dr hab. Beaty Bonny, prof. UKW W tej książce głos oddajemy obecnym i byłym uczniom szkolnictwa ogólnokształcącego, którzy opowiadają swoje historie, przybliżają osobiste doświadczenia, wyrażają własne opinie. Układa się to w wyjątkowo spójną opowieść o współczesnej szkole i miejscu, jakie zajmuje w niej edukacja muzyczna. [] W tym miejscu chcę gorąco podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej pracy. Przede wszystkim wyrazy wdzięczności kieruję do studentów animacji kultury Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS, którzy bardzo mi pomogli w badaniach, nie tylko jako grupa badana, ale również jako badacze zagadnienia. Dziękuję także uczniom, którzy zechcieli wypełnić ankiety, podzielić się swoimi opiniami. To dzięki nim powstała ta - dla mnie fascynująca - opowieść o edukacji muzycznej. Ze słów Wstępu
Zamierzeniem redaktorek monografii było przybliżenie Czytelnikom narodzin i rozwoju powojennej stosowanej psychologii klinicznej, jak również jednej z jej najmłodszych dziedzin-psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej. Prezentowane opracowania ukazują badania naukowe psychologii kryzysu, jak i strategie działań interwencyjnych wobec nowych rodzajów zjawisk kryzysowych oraz stanów traumatycznych będących konsekwencją wyzwań współczesniości. Ostatnie opracowania w monografii wprowqwadzająw problematykę społecznych oczekiwań wobec psychologicznych działań interwencyjnych, nieuchronnie powiązanych z zaangażowaniem ideologiczno-politycznym. Tak rozumiana, niełatwa, rodząca liczne dylematywspólczesna droga interwencji kryzysowej zdaje równocześnie otwierać nowe, szerokie perspektywy przyszłości przed psychologią i psychologami. Dorota Kubacka-Jasiecka Małgorzata Kuleta-Krzyszkowiak
Album z pracami Marii Hiszpańskiej-Neumann, polskiej graficzki, malarki i ilustratorki książek. Do 1939 r. artystka studiowała na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od początku okupacji niemieckiej zaangażowała się w konspirację, wstępując do Związku Walki Zbrojnej. Zajmowała się między innymi kolportażem wydawnictw podziemnych, dokumentowała też zniszczenia stolicy. W czerwcu 1941 r. została aresztowana przez Gestapo i po brutalnym śledztwie, w kwietniu 1942 r., przewieziona do KL Ravensbrck. W roku 1943 r. znalazła się w podobozie Neubrandenburg, gdzie pracowała w fabryce zbrojeniowej. Odskocznią od tragicznej obozowej rzeczywistości było dla Marii Hiszpańskiej przede wszystkim rysowanie, które traktowała również jako swoją powinność - danie świadectwa piekłu na ziemi, jakiego doświadczały więźniarki: pracy ponad siły, głodu, poniżenia i przemocy. W kwietniu 1945 r., tuż przed wyzwoleniem KL Ravensbrck, Marii udało się uciec z marszu śmierci i powrócić do Polski. Podczas pobytu w obozie Maria Hiszpańska wykonała około czterystu grafik. Niestety zdecydowana większość z nich przepadła. W tej publikacji zaprezentowane zostały wszystkie jej prace o wspomnianej tematyce, do jakich udało się dotrzeć - powstałe zarówno w KL Ravensbrck, jak i po wojnie, w Warszawie - z wyjątkiem kilku niewykończonych szkiców. Dodatkowo kilka prac to wykonane w obozie obrazki o tematyce sakralnej i jeden - o charakterze okolicznościowym.
Święta Lipka leży na Mazurach, ale od czterystu lat jest eksterytorialną częścią historycznej Warmii. Stało się tak dzięki staraniom płomiennego katolika Stefana Sadorskiego, którego wspomógł wyznawca luteranizmu Otto von der Groeben. Obaj byli gorliwymi chrześcijanami. W naszym przewodniku najpierw opisujemy okoliczności zaistnienia i rozkwit kultu Matki Bożej w Świętej Lipce jako fenomenu, którego skutkiem było powstanie w tym miejscu wspaniałego sanktuarium klejnotu sztuki baroku. Rozdziały Zwiedzanie i Muzeum Jezuitów to skarbnica wiedzy o poszczególnych częściach założenia i o pojedynczych niezwykle interesujących artefaktach.
Galileusz jest postrzegany jako uczony występujący przeciw Kościołowi. Wszyscy słyszeli o jego procesie przed trybunałem Inkwizycji. Był on jednak równocześnie wiernym synem Kościoła, doradcą kardynałów i profesorów. Co Kościół mu zawdzięcza?
Henryk Lacordaire, słynny XIX-wieczny francuski kaznodzieja, pisarz i działacz religijny. Po rezygnacji z dobrze zapowiadającej się kariery adwokata, został kapłanem, a wkrótce potem cenionym konferencjonistą wielkopostnym w katedrze Notre-Dame w Paryżu i w wielu miastach Francji; sięgając do argumentacji historycznej, nauk ścisłych i studiów porównawczych religii dowodził, że religia katolicka nie przeciwstawia się nauce i wolności; po wstąpieniu do zakonu dominikańskiego podjął skuteczne starania o jego restaurację we Francji zostając pierwszym prowincjałem od czasu Wielkiej Rewolucji; zabiegał o zbliżenie Kościoła do mas robotniczych; deputowany do Konstytuanty, wychowawca młodzieży w Soreze, członek słynnej Akademii Francuskiej. Lacordaire pyta Czytelnika, czy z pasją poszukuje prawdy i dzieli się nią z innymi, czy miłuje Jezusa i założony przez Niego Kościół?
Sługa Boży O. Serafin Kaszuba OFM Cap. (1910-1977) należy do tych heroicznych przedstawicieli Kościoła Milczenia w Związku Radzieckim, którzy w warunkach terroru ideologicznego i walki z religią byli dla wielu, nie tylko katolików, "wszystkim we wszystkich". Bezustannie tropiony i prześladowany, mimo ciężkich przeciwności przemierzał ów "Włóczęga Boży" rozległe obszary sowieckiego imperium, od rodzinnego Lwowa i Wołynia, aż po daleki Kazachstan, stając się znakiem nadziei na "nieludzkiej ziemi".
Girolamo Savonarola, włoski kaznodzieja, dominikanin, przeor klasztoru San Marco we Florencji, żył w okresie wspaniałego rozwoju kultury renesansowej ale i w czasach kiedy Kościół potrzebował głębokiej reformy. Sprzeciwił się moralnemu rozluźnieniu papiestwa i publicznie wystąpił przeciwko Aleksandrowi VI. Za swoją działalność został ekskomunikowany, oskarżony o herezję a następnie spalony na stosie. Czy słusznie?
Mikołaj Kuzańczyk (ok. 1401-1464), filozof i teolog niemiecki, dyplomata, uczestnik soboru w Bazylei. Jako legat papieski brał udział w przygotowaniu unii Kościołów. W 1448 r. wyniesiony do godności kardynała. Zwolennik reformy Kościoła oraz duchowej odnowy życia świeckiego. Fascynował wybitnych pisarzy i uczonych. Jednak jego życie i dokonania budzą wciąż wiele pytań i rozbieżnych interpretacji...
Grzegorz VII, papież lat 1073-85. Walczył o to, by władcy nie mianowali biskupów, duchowni zachowywali celibat, a chrześcijaństwem nie kierował cesarz, lecz papież. By wyrugować cezaropapizm położył fundamenty pod papocezaryzm swych następców. Koszta i konsekwencje tej rewolucyjnej operacji były ogromne.
Na niniejszy zbiór złożyło się dziesięć poruszających opowieści o ludzkich losach i sile psychoterapii. Wybitny psychiatra Irvin D. Yalom odkrywa przed czytelnikiem pilnie skrywane tajemnice, lęki i humor, które są nieodłączną częścią nie tylko pracy terapeutycznej, ale także samego życia. U kresu długiej i błyskotliwej kariery, przywołuje zawodowe doświadczenia, zarówno ostatnie, jak i dawno minione, by zmierzyć się z dwoma największymi wyzwaniami, którym musi stawić czoło każdy człowiek: jak w wartościowy sposób przeżyć życie i jak radzić sobie z perspektywą jego nieuchronnego końca.Rozważając dylematy swoich pacjentów, Yalom nie tylko daje nam wgląd w ich osobiste pragnienia i motywacje, lecz także opowiada o wysiłkach, jakie musi podejmować, by pogodzić własne życie emocjonalne z wymaganiami, jakie stawia przed nim zawód terapeuty. Dzięki pokorze i empatii lekarza oraz mistrzowskiej narracji doświadczonego literata pokazuje, że proces psychoterapii może należeć do najbardziej poruszających wydarzeń w życiu człowieka.
Czy za mrokami II wojny światowej skrywają się wciąż jeszcze mroczniejsze sekrety?Straszliwe zbrodnie największej z wojen coraz częściej ukazuje się jako wyłączne dzieło "demonicznych nazistów". Ten "przefiltrowany" obraz historii odsłania wszak drugie dno. Obsesyjna wręcz fascynacja niemieckich elit i hitlerowskich organizacji metafizyką, okultyzmem i demonologią była bowiem niezbitym faktem.Marzenia władców III Rzeszy do sięgania i czerpania mocy spoza świata materialnego nie są jedynie fantazją. Czy zatem miejsca, gdzie odbywali swe często zbrodnicze rytuały, mogły pociągać za sobą nadprzyrodzone konsekwencje? Czy do dziś mogą one budzić dreszcz, a nawet przerażać?Co kryje nawiedzony czołg?Jakie tajemnice skrywają ponure zamczyska SS?Czy duchy niemieckich żołnierzypowracają do dawnych koszar?W co naprawdę wierzyli członkowie "czarnego zakonu" Hitlera?Czy Irma Grese pojawia się w ruinach krematorium w Auschwitz?Tragizm i cierpienia II wojny światowej wciąż rzucają złowrogi cień. Ich niewyobrażalne rozmiary sprawiają, że niektórzy próbują je obecnie podważać. A może prawda o nich jest jeszcze bardziej złowieszcza?
Głupota to słowo posiadające w języku polskim 283 synonimy występujące w co najmniej 28 różnych grupach znaczeniowych.W Szkicach zostały opisane wyłącznie "przypadki zawinione" wynikające z gnuśności, ewentualnie etycznej niegodziwości określonych osób, a nie przypadki, na które ktoś nie mógł mieć żadnego wpływu. Autorzy opisują swoje własne doświadczenia związane z głupotą i głupcami w myśl przekonania, że każda próba mająca na celu "policzenie" i "ponazywanie" głupoty jest warta zachodu.Trzej wybitni profesorowie i myśliciele: M. Heller, J. Stelmach i B. Brożek po świetnie przyjętym Sporze o rozumienie (CCPress 2019) ponownie zdecydowali się na współpracę. Ich "Szkice z filozofii głupoty" to wyjątkowy, wyrafinowany intelektualnie, ale także zabawny zbiór traktatów, anegdot, czy - jak wolą Autorzy - szkiców, swoisty "strumień świadomości" trzech uczonych.Bartosz Brożek - filozof, kognitywista i prawnik, profesor nauk prawnych, pracownik Katedry Filozofii Prawa i Etyki Prawniczej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.Michał Heller - teolog, profesor nauk teologicznych specjalizujący się w filozofii przyrody, fizyce, kosmologii relatywistycznej oraz relacji nauka-wiara. Pierwszy polski laureat Nagrody Templetona.Jerzy Stelmach - teoretyk i filozof prawa, profesor nauk prawnych, profesor zwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, radca prawny.
Współczesne plemię to każda grupa ludzi, którą jednoczą podobne przekonania. Może przybierać różne formy - od religijnych stowarzyszeń, przez partie polityczne i państwa, aż po firmy, organizacje czy grupy pasjonatów.Dlaczego jesteśmy lojalni wobec członków tej samej grupy, a wspólny cel sprawia, że pracujemy efektywniej i możemy więcej osiągnąć? Co sprawia, że instynkt plemienny nie tylko wpływa na nasze decyzje, ale też kształtuje nasze myśli i emocje?Po pierwsze, działa w nas instynkt stada - niepostrzeżenie dostrajamy się do rytmu większości, chcąc być jej częścią. Po drugie, uruchamia się instynkt bohatera - popycha nas do poświęceń dla dobra grupy i motywuje, by dorównać tym, którzy cieszą się największym szacunkiem. Po trzecie, przemawia do nas głos przodków - każe pielęgnować tradycje i powielać wzorce przekazywane z pokolenia na pokolenie. To właśnie te pierwotne impulsy - pozwalają nam dzielić się wiedzą, współpracować i budować lepszą przyszłość.Nasze plemienne instynkty są naszą największą supermocą. Używaj jej mądrze!
Nauka jest wspaniałym osiągnięciem ludzkości. Jak każdy wynalazek może być jednak niewłaściwie stosowana, zwłaszcza jeżeli nie do końca wiadomo do czego służy i jak działa. Elementarna wiedza o nauce, jej metodzie, strukturze, ambicjach, możliwościach i ograniczeniach, wydaje się być czymś nieodzownym dla współczesnego, wykształconego człowieka.Książka "Filozofia nauki" zrodizła sie przede wszystkim z wieloletniej praktyki dydaktycznej ks. prof. Michała Hellera, który prowadził wykłady dla kilku pokoleń studentów, oraz jego doświadczeń na polu popularyzacji nauki. Oba te obszary działalności wiążą się z koniecznością usuwania fałszywych uprzedzeń oraz prostowania najczęstzszych błędnych poglądów i teorii.Książka od lat jest nieocenioną pomocą dydaktyczną dla studentów i pasjonaów filozofii oraz nauk przyrodniczych, czego odzwierciedleniem jest jej niniejsze wydanie.
Jak wygląda prawdziwa struktura materii? Czy najbardziej fundamentalnymi prawami natury rządzi prawdopodobieństwo, a nie konieczność? Dlaczego świat kwantów rządzi się prawami sprzecznymi ze zdrowym rozsądkiem?Mechanika kwantowa, jedna z najważniejszych dziedzin współczesnej fizyki, narodziła się w pierwszych dekadach ubiegłego stulecia. Panowało wówczas niemal powszechne przekonanie, że natura skrywa już niewiele tajemnic. Sformułowanie teorii kwantów obaliło ten optymistyczny pogląd - stało się jasne, że przyroda w najmniejszej skali funkcjonuje całkowicie inaczej niż w skali, w której działają nasze zmysły. Świat cząstek elementarnych, zjawiska nielokalne, indeterminizm i wiele paradoksów (jak słynny jednocześnie żywy i martwy kot Schrodingera) pociąga zwłaszcza filozofów, bo sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem obraz mikroświata wywołuje doniosłe filozoficzne konsekwencje. Żeby zrozumieć te wszystkie zjawiska, trzeba zagłębić się w matematyczną strukturę mechaniki kwantowej. Książka Michała Hellera umożliwia to nawet tym, którzy nie mają za sobą akademickiego kursu z matematyki, wymagana jest wyłącznie umiejętność precyzyjnego myślenia.
Przynosząc do domu szczeniaczka, chcemy wychować go na wspaniałego psa. Jak należy postępować, żeby to się udało? Co musimy wiedzieć o rozwoju psów, żeby stać się dla nich jak najlepszymi opiekunami?Są to jedne z najtrudniejszych - i najważniejszych - pytań, jakie zadają sobie miłośnicy psów. Brian Hare i Vanessa Woods odpowiadają na nie, oprowadzając swoich czytelników po ośrodku badań nad rozwojem szczeniaków - zwanym po prostu Psim Przedszkolem. Badają, kiedy psy zaczynają zapamiętywać cokolwiek na dłużej niż kilka sekund, kiedy rozwijają samokontrolę i jakie cechy czynią je wyjątkowymi towarzyszami człowieka. Wyjaśniają, dlaczego najwcześniejsze interakcje ze szczeniakiem mają kluczowe znaczenie dla jego późniejszego rozwoju emocjonalnego i społecznego, a także odpowiadają na pytania nurtujące każdego opiekuna: jak oduczyć szczeniaka jedzenia kup, jak nauczyć go chodzenia na smyczy i jak sprawić, żeby wreszcie rozpracował fizykę miski z wodą i nie rozchlapywał jej na wszystkie strony.Dzięki tej książce staniesz się lepszym opiekunem swojego psa!
Bogactwo kulturowe i przyrodnicze świata, zróżnicowanie jego atrakcji turystycznych jest niemal nieogranczone. Piękno światowego dziedzictwa przejawia się w zapierających dech w piersiach krajobrazach, wytworach człowieka i natury, górach i oceanach. W niniejszej publikacji przedstawiono 500 miejsc, które ze względu na wartości poznawcze czy estetyczne warto zobaczyć. A nawet jeśli się to nie uda, warto je znać.
WEJŚCIE NA SZCZYT JEST TRUDNE,ALE POZOSTANIE NA NIM OKAZUJE SIĘ JESZCZE TRUDNIEJSZE. NEYMAR JNIOR COŚ O TYM WIEKiedy miał 4 miesiące, cudem uszedł z życiem. W wieku 14 lat zrezygnował z przejścia do Realu Madryt, a kilka lat później jednym irokezem odmienił fryzury milionów nastolatków na całym świecie. W wieku 21 lat stał się idolem już nie tylko Santosu, ale także całej Brazylii.Młody Neymar miał wszystko, co potrzebne piłkarzowi, by wejść do panteonu największych gwiazd: wyjątkową technikę, magiczny drybling, niekonwencjonalny strzał i niedostępną innym piłkarzom fantazję. W wieku 25 lat był gwiazdą Barcelony i najsłynniejszym piłkarzem swojego pokolenia. Ale zdecydował się na krok, który zmienił wszystko. W 2017 roku za rekordowe 222 miliony euro przeniósł się do Paris Saint-Germain. Stał się najdrożej sprzedanym piłkarzem w historii futbolu i zakładnikiem pieniędzy, które za niego zapłacono. Dziś, pokonany przez kontuzje i niepohamowany styl życia, wrócił tam, gdzie wszystko się zaczęło - do ukochanej Brazylii.NEYMAR to nie tylko historia chłopca, który potrafi czarować piłką. To opowieść o dorastaniu i życiowych decyzjach, za które zawsze ponosi się konsekwencje. A także o tym, że zrobienie kroku w tył nie musi być porażką. Czasem po prostu oznacza krok w tył i tyle. Z tym też da się żyć.Przeczytaj i przekonaj się, że to wszystkoWYDARZYŁO SIĘ NAPRAWDĘ
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?