Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja jest wnikliwą analizą kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej w kontekstach pedagogicznym i prawnym. Justyna Kusztal stawia w swojej pracy szereg pytań o znaczenie, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest dobru dziecka i zasadzie działania dla dobra dziecka. Zdaniem autorki tylko na gruncie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej w jej obecnym stanie, definiowanym w literaturze przedmiotu jako ciągłość i zmiana, jest możliwe dokonanie analizy i rekonstrukcji znaczenia kategorii tak niejednolitej, nasyconej wieloma zaszłościami, wyobrażeniami, mitami, jak dobro dziecka-wychowanka, bo to ona stanowi sens i umocowanie aksjologiczne działań nakierowanych na zmniejszanie obszarów niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży.Praca ma charakter interdyscyplinarny i składa się z trzech zasadniczych części. W części pierwszej autorka wyprowadza z literatury pedagogicznej kategorię badawczą dobra dziecka, by w części drugiej pokazać, czy i jak funkcjonuje ona we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej i naukach prawnych. W części trzeciej proponuje i realizuje własną koncepcję badań empirycznych, których przedmiotem są znaczenie dobra dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w procesie resocjalizacji.Ze Wstępu""Szczególnie istotne jest podjęcie przez autorkę pionierskich rozważań koncentrujących się na rozumieniu pojęcia dobro dziecka"" oraz na różnorodnych aspektach jego funkcjonowania w obszarach teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Termin ten jest wieloznaczny i stwarza pretekst do różnych interpretacji, a Justyna Kusztal konsekwentnie analizuje te możliwości, ukazując ich etiologię i konsekwencje. Uwzględnia bogaty dorobek z tego zakresu dostępny w literaturze krajowej i obcej i po rozważaniach dotyczących problematyki dobra dziecka we współczesnych koncepcjach filozoficznych, pedagogicznych i prawnych przechodzi do wnikliwej analizy problematyki dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej. W ujęciu ewolucyjnym zarówno ukazuje zmianę poglądów co do rozumienia dobra dziecka, jak i prezentuje najważniejsze rozwiązania w tej kwestii oraz ich adaptację do praktyki wychowawczej i resocjalizacyjnej. Publikacja stanowi istotny wkład w dotychczasowy dorobek nauk pedagogicznych, w tym zwłaszcza pedagogiki resocjalizacyjnej.Z recenzji dr. hab. Marka HeinegoJustyna Kusztal, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki, magister prawa, magister pedagogiki, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka oraz redaktorka monografii, artykułów w czasopismach i pracach zbiorowych i realizatorka projektów badawczych. W jej pracy naukowo-badawczej istotne miejsce zajmują dzieci i młodzież zagrożone niedostosowaniem społecznym oraz instytucjonalny system zapobiegania niedostosowaniu społecznemu (szkoła, instytucje wychowawcze i resocjalizacyjne) i wymiar sprawiedliwości w sprawach nieletnich.
Czego bogaci uczą swoje dzieci na temat pieniędzy i o czym nie wiedzą biedni i średnia klasa?
Dowiedz się, jak sprawić, aby pieniądze pracowały dla ciebie i dlaczego nie musisz mieć bardzo wysokiej pensji, aby stać się zamożnym.
Książka, która wstrząsnęła światem finansów!
Jeśli borykasz się z finansami, zarabiając jedynie na skromne życie i co miesiąc z tęsknotą wypatrujesz dnia wypłaty, wiedz, że dzielisz los większości. Możesz jednak szybko znaleźć się wśród mniejszości, która w pełni korzysta z życia.
Książka, która uświadamia ludziom ich niewiedzę!
"Bogaty ojciec, Biedny ojciec" - czyli czego bogaci uczą swoje dzieci na temat pieniędzy i o czym nie wiedzą biedni i średnia klasa - od kilku lat utrzymuje się na szczycie światowych bestsellerów biznesu. Autor, Robert Kiyosaki, otwiera nam oczy na świat, jakiego nie poznamy w szkole czy na studiach. Współczesna edukacja przygotowuje dzieci i młodzież do życia w świecie, który tak naprawdę już nie istnieje.
O tym, że rzeczywistość jest bardzo odmienna od teorii, dowiadujesz się dopiero wtedy, gdy nie możesz znaleźć pracy, płacisz nadmierne podatki, nie możesz podołać spłacie kredytów itd. Pewna praca, świadczenia socjalne, naiwne mniemanie, że państwo będzie w stanie zagwarantować Ci byt, gdy będziesz u schyłku życia i tym podobne mrzonki - to myślenie z minionej epoki.
Książkę czyta się jednym tchem. Na początku wydaje się nieco kontrowersyjna, ale im dłużej ją czytasz, tym bardziej uświadamiasz sobie swoją niewiedzę i potrzebę dokonania zmian w swoim życiu. "Bogaty ojciec, Biedny ojciec"; nie zawiera cudownego przepisu na sukces: "Jak stać się bogatym", ale wskazuje, co powinieneś zrobić, aby wziąć sprawy w swoje ręce oraz jak umiejętnie generować i pomnażać swoje pieniądze.
Książka ta powinna stać się punktem zwrotnym w życiu 20% bezrobotnych Polaków i 70% etatowych pracowników. Dla pozostałych 10% powinna być inspiracją do dalszego działania i receptą na niepowodzenia w biznesie.
W związku ze zbliżającym się Dniem Matki, Teologia Polityczna wydaje zupełnie nową książkę Joanny Paciorek współzałożycielki Fundacji Świętego Mikołaja Mama w pracy. Autorka z lekkością pisze o łączeniu macierzyństwa z pracą w międzynarodowej korporacji i początkach Fundacji Świętego Mikołaja. Pisze o wyborach, tych dużych i tych codziennych, z których składa się życie mamy czwórki dzieci.
Książka Neuroplastyczność jest podręcznikiem przeznaczonym dla studentów neurokognitywistyki, neuropsychologii, neurobiologii, pedagogiki, neurorehabilitacji i medycyny. Przedstawia podstawowy zasób wiadomości o mechanizmach plastyczności mózgu.
Przygotowana przez doświadczoną nauczycielkę i instruktorkę papieroplastyki książka zawiera wzory efektownych łatwych do wykonania modeli i jest pomyślana tak, aby mogło z niej korzystać zarówno jedno dziecko jak i nauczuciel z grupą dzieci. Wszystkie modele można wykonać ze standardowych kartek papieru ksero. Oprócz szczegółowych instrukcji i szablonów, które można wykorzystać do pracy z grupą dzieci i złożenia dowolnej liczby modeli, książka zawiera także ponad 20 gotowych modeli dowycięcia i złożenia. Nieoceniona pomoc dla nauczycieli papieroplastyki a także rodziców dbających o rozwój manualny dzieci.
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię.
Senior w rodzinie. Poradnik komunikacyjny
Rozwój technologii i postęp w niemal wszystkich dziedzinach życia ułatwia nam funkcjonowanie w zglobalizowanym świecie, lecz osłabia więzi międzyludzkie. Młodzi ludzie, tak skuteczni w obcowaniu z nowoczesną techniką, są często samotni i bezradni w relacjach. Inaczej starsi – oni wychowywali się i funkcjonowali w czasach, w których wielką wagę przywiązywało się do pielęgnowania kontaktów z innymi...
Teraz ci starsi – wiekowi rodzice, dziadkowie, czasem pradziadkowie, wymagają opieki tych młodszych – dzieci, wnuków, prawnuków. Tylko jak zapewnić seniorowi pomoc, której potrzebuje? Jak w międzypokoleniowym galimatiasie znaleźć wspólną przestrzeń? W jaki sposób porozumieć się mogą generacje o zupełnie odmiennych wizjach rzeczywistości? Jak przekonać seniora do dobrych zmian? W jaki sposób mu pomóc, nie naruszając przy tym jego autonomii?
Jeśli Ty także stoisz przed wyzwaniem mieszkania z i opieki nad seniorem, z pewnością zadajesz sobie takie i podobne pytania. Ta książka – napisany przez specjalistkę międzypokoleniowy pomost porozumienia - jest właśnie dla Ciebie. Pamiętaj: opieka nad starszym człowiekiem to nie tylko obowiązek. To także niepowtarzalna okazja! Senior ma niewyobrażalny potencjał. Każde przeżycie i emocja, jakich niegdyś doświadczył, dołożyły cegiełkę do gmachu jego wiedzy życiowej. Zbierane przez całe dekady, doświadczenia układają się w zbiór mądrości, stworzony w oparciu o osobiste sukcesy i porażki. Warto po nie sięgnąć, skorzystać z rady starszego członka rodziny. Warto, choćby po to, by uniknąć błędów, które on już dawno temu popełnił i z których wyciągnął cenne dla nas wnioski. Rozmawiajmy ze sobą, póki mamy na to czas. Wbrew technologicznym pozorom, wymiany myśli potrzebujemy do życia jak powietrza.
Jak zacząć? Dowiesz się z tej książki!
Małgorzata Modrak – gerontolog i promotor zdrowia, autorka książek poradnikowych dla osób starszych i ich opiekunów. Prowadzi warsztaty z zakresu promocji zdrowia i aktywizacji psychoruchowej (przede wszystkim wśród osób dorosłych) oraz treningi pamięci dla pacjentów z zaburzeniami demencyjnymi, a także ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dla pacjentów z problemami neurologicznymi np. po udarach, z chorobą Parkinsona, stwardnieniem rozsianym. Szefuje Centrum Edukacji i Wspomagania Osób Starszych, dzieli się wiedzą i doświadczeniem w gabinecie gerontologiczym (poradnictwo i wspieranie dla pacjentów oraz ich rodzin). Naucza opiekunów osób starszych i opiekunów medycznych w szkole policealnej. Przez kilka lat pracowała w hospicjum. Miłośniczka pięknych książek i sportów zimowych, zwłaszcza morsowania .
Tematem niniejszej książki są zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Omówione w niej zostały zagadnienia dotyczące ekologii, pomocy chorym i potrzebującym, tolerancji, zdrowego trybu życia, a także problemów typu terroryzm i wojna. Pokazano wpływ, pozytywny lub negatywny, przedstawionych działań na środowisko oraz życie ludzi i zwierząt. W książce zamieszczono 56 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom jak? i dlaczego?
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności (z recenzji ks. prof. Andrzeja Gretkowskiego).
Książka wychodzi z bardzo jasnej etycznej pozycji, definiującej miasta jako miejsca dialogu [...], równocześnie definiując cel książki nie tylko jako diagnozę, lecz przede wszystkim jako projekt (lepszego świata). Na dodatek książka jest pisana przez pedagoga, łączącego co najmniej dwie (urbanistyczną i pedagogiczną) perspektywy badawcze. Te perspektywy łączą się w fascynującym splocie terytorialnie zdefiniowanych działań ufundowanych na mocnym systemie wartości [...]. Autorka głęboko wierzy w równościowy, horyzontalny i dialogiczny projekt miejskiej pedagogiki, lecz jej wiara jest osłabiana poprzez „pochwałę epistemologicznego braku pewności” oraz zafascynowanie „nieprzewidywalnością miejsca”. [...] Książka profesor Marii Mendel nie tylko jest mocnym głosem we współczesnej debacie nad stanem polskich miast, ale jest szkicem projektu budowania lepszego świata, szkicem, który łączy różne dyscypliny naukowe oraz różne rodzaje społecznych aktywności. Owa transdyscyplinarność jest istotą i siłą studiów miejskich, w których ramach ta książka powinna znaleźć w Polsce ważne miejsce. (Krzysztof Nawratek)
Maria Mendel ? profesor nauk humanistycznych; pracuje w Zakładzie Pedagogiki Społecznej Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Naukowo skoncentrowana na pedagogice społecznej w wersji zaangażowanej, przybierającej postać polityki publicznej, aktywizującej m.in. rodziców, od lat działa w obszarze refleksji teoretycznej, badań i praktyki edukacyjnej określanym jako pedagogika miejsca (Pedagogika miejsca, red. 2006; Społeczeństwo i rytuał. Heterotopia bezdomności, 2007, Obraz, przestrzeń, popkultura, współred. 2009). Ostatnio pedagogikę miejsca rozwija w ramach problematyki miasta (m.in. Tożsamość gdańszczan, współred. 2010, Miasto jak wspólny pokój, red. 2015, Miasto pedagogiczne, red. 2016).
Analiza obrazów jako sposób udzielania odpowiedzi na pytania badawcze okazuje się w pedagogice, a może ogólniej - w badaniach społecznych, zabiegiem wciąż nieczęstym. Uważne oglądanie obrazów łączy się z refleksją na temat sposobów, za pomocą których przedstawiają bardzo konkretne wizje różnych dostępnych kategorii społecznych oraz aktywności ludzkiej w heterogenicznych obszarach życia. Chciałbym podkreślić, że wtórnym pozostaje fakt, jak obrazy wyglądają, a istotnym, jak się je ogląda. Patrzymy nie tylko za pomocą oczu. Widzenie związane jest z wiedzą, co sugeruje, że oko naiwne nie istnieje, że obrazy obejmujemy również słowami, procesami poznania, a także kategoriami myślowymi. Zagadnieniami fundamentalnymi pozostają pytania: jak patrzymy? jak opisujemy to, co widzimy? na jakiej podstawie dokonujemy interpretacji?Rafał Ireneusz Wawer
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. [] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką.Z recenzji prof. Henriette W. Langdon
Publikacja będzie przydatnym narzędziem diagnostycznym przy badaniu artykulacji przede wszystkim dzieci pięcioletnich, ale także starszych, młodzieży i dorosłych, jeśli z jakiegoś powodu ich wymowa jest niepoprawna, nieutrwalona, nieukończona w swym rozwoju lub opóźniona czy głęboko zaburzona. Zawarty w segregatorze obszerny kwestionariusz obrazkowo-wyrazowy służy ocenie ilościowej i jakościowej wymawianych głosek w mowie kontrolowanej i spontanicznej oraz tych, które uległy elizji, substytucji i deformacji.
Jak się zachować, wręczając komuś kwiaty, gdy mijamy kogoś w drzwiach lub witamy się
z kimś w drodze do piekarni? W co się ubrać, gdy idziemy do teatru, a w co, gdy wybieramy się do kina? Kto kogo przepuszcza w drzwiach i, ups, czy naprawdę nie wypada siorbać, jedząc zupę? Na te wszystkie pytania udzieli nam odpowiedzi ten praktyczny poradnik, który nauczy małych czytelników zasad dobrego wychowania. Ta książka zachęca dzieci do zwracania uwagi na to, co wypada, a co jest towarzyskim faux pas, a taka umiejętność wcale nie jest reliktem przeszłości, przeciwnie, jest wciąż cenioną sztuką, która bardzo przydaje się
w codziennym życiu.
Książka, którą… mieć wypada.
Odbiorcy
– dzieci, które poznają zasady savoir-vivre’u;
– nauczyciele pragnący wpoić dzieciom ważne informacje dotyczące dobrego wychowania;
– rodzice i opiekunowie, którzy chcą nauczyć dzieci, jak zachować się w różnych sytuacjach towarzyskich.
Dlaczego warto nabyć tę książkę
– to praktyczny poradnik, który w humorystyczny sposób przedstawia najpopularniejsze towarzyskie gafy,
a także sposoby ich uniknięcia;
– dzięki niej dzieci będą potrafiły wręczyć kwiaty, zachować się w kinie i teatrze czy przywitać się z sąsiadem.
Gdy pięcioletnia córka Mattiego zapytała, czy przyjaciółka mogłaby przychodzić codziennie, by czesać ją w warkocz francuski, Matti postanowił, że nie będzie gorszy. W końcu jak trudne może być plecenie warkoczy? Ojciec dwóch córek, bloger i samouk, w tej książce dzieli się swoimi sposobami na warkocze. Okazuje się, że nie trzeba mieć specjalnych zdolności ani doświadczenia, żeby zaimponować światu i uczesać dziewczynkę. Ta książka to instruktaż, jak krok po kroku wykonać znakomity warkocz i przy okazji wzmocnić więź z córką, sprawić mnóstwo radości i nasłuchać się komplementów ze wszystkich stron!
Przejrzyste rysunki etapów powstawania fryzur ułatwiają ojcom zadanie, a artystyczne zdjęcia w skandynawskiej scenerii dodają książce nieodpartego uroku.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.
Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Książka Renaty Zubrzyckiej Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie rodziców dzieci z mukowiscydozą wpisuje się w problematykę badawczą pedagogiki specjalnej. Podejmowane w niej zagadnienia dotyczące radzenia sobie rodziców z chorobą przewlekłą dziecka nawiązują do badań prowadzonych przez licznych autorów w odniesieniu do rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Jednak poprzez zawężenie do wybranej choroby dziecka, którą w tym przypadku jest mukowiscydoza, Autorka mierzy się z nowym zagadnieniem. [...] Autorka wykazała się dobrą orientacją badawczą i podjęła się problematyki, która w ostatnim czasie pojawia się w polskiej literaturze naukowej i nawiązuje do badań interdyscyplinarnych, łączących aspekty uwarunkowań indywidualnych (psychologicznych) i społecznych (pedagogicznych, socjologicznych) rodziców wychowujących dziecko z niepełnosprawnością lub przewlekle (również terminalnie) chore. Atutem jest to, że temat choroby genetycznej (mukowiscydozy) został skoncentrowany na ważnym problemie trudności środowiska rodzinnego. [...] Publikację uznać należy za wartościową. Lektura książki sprawia, że czytelnik lepiej zrozumie problem psychospołecznego funkcjonowania rodzin wychowujących dziecko przewlekle chore i znaczenie wsparcia społecznego w tym obszarze.[Z recenzji dr hab. Beaty Jachimczak, prof. UAM]
Domek terapeutyczny… ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby – poza radością obu stron – przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?