KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

38,84 zł
64,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

17,39 zł
32,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,37 zł

47,67 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,75 zł

84,93 zł
99,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 84,93 zł

24,50 zł
33,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,50 zł

24,50 zł
33,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,50 zł

26,72 zł
36,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,72 zł

28,21 zł
38,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,20 zł

28,95 zł
39,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,61 zł

28,95 zł
39,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,94 zł

40,82 zł
55,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,60 zł

36,73 zł
49,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,73 zł
Okładka książki Pedagogika społeczna

49,90 zł 44,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł

Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społecznopedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych.Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej, socjalnej, opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy zachodzących w nich procesów.
Okładka książki Edukacja do samodzielności

44,90 zł 32,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,90 zł

Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu trudnych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, ale głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za konkretnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia, ale również, a może przede wszystkim – potężna etyka. To nie tylko technika – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki, ale również, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych), ale przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei. Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Macieja Woźniczki Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Okładka książki Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowoś

50,00 zł 38,34 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,34 zł

Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
Okładka książki Dla mózgu trudy na dzień bez nudy

14,99 zł 7,79 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 7,79 zł

„Nudzi mi się”, „Nie mam, co robić”. Jeśli i Wy nieraz słyszeliście lub wypowiadaliście takie zdania, ta książeczka okaże się strzałem w dziesiątkę. Łamigłówki to wspaniałe rozwiązanie, aby zająć czymś głowę i wytrenować mózg. Przecież nie tylko nasze ciało potrzebuje aktywności. Rozwiązując krzyżówki, znajdując w gąszczu liter ukryte słowa, wytężając wzrok w poszukiwaniu drobnych elementów czy starając się odszukać drogę do celu, nie tylko zapewniamy sobie wspaniałą rozrywkę, ale pobudzamy szare komórki, co w przyszłości na pewno zaprocentuje.
Okładka książki Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie

94,00 zł 75,94 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,94 zł

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego. Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym. „Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych. Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”. Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
Okładka książki WARSZTATY PLASTYCZNE DLA DZIECI

29,99 zł 18,98 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,32 zł

Projekty zebrane w tej książce zainspirują dziecięcą wyobraźnię swoją tematyką: zabawki, zwierzęta, ozdoby domu i ogrodu, kwiaty, magiczne pudełka czy pomysłowe upominki.Projekty są bardzo różnorodne od strony technik ich realizacji, poczynając od sztuki składania papieru, poprzez malowanie, wycinanie, kolaże, szycie, odlewanie, rzeźbę, nawlekanie, a nawet posługiwanie się prostymi narzędziami. Książka uczy równocześnie dzieci jak wykorzystywać do pracy twórczej różnego rodzaju materiały: karton, papier, masę solną, tkaniny, drewno, plastik, płótno, kamienie, perły, wstążki, a także różne przedmioty z odzysku: butelki, opakowania, wieszaki czy używaną odzież. Wykonanie efektownych projektów stanie się łatwe i przyjemne dzięki precyzyjnej i wyczerpującej prezentacji etapów ich realizacji, opatrzonej zdjęciami i rysunkami. Końcowy produkt jest zawsze przedstawiony na osobnym zdjęciu.Przystępne dla dzieci od 6 roku życia Warsztaty plastyczne dla dzieci staną się doskonałym narzędziem w nauczaniu plastyki w szkole podstawowej.
Okładka książki Pięć dziecięcych języków miłości TW

67,00 zł 49,72 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,72 zł

Każde dziecko ma podstawowy język miłości jest nim sposób, w jaki najlepiej rozumie miłość rodziców. Z tej książki dowiesz się, jak rozpoznać podstawowy język miłości twojego dziecka i jak porozumiewać się z nim tym językiem. Poznasz też cztery inne, a wszystkie one uświadamiają dziecku, że je kochasz. Dziecko, które wie, że jest kochane, wyrośnie na bezinteresownego, kochającego i odpowiedzialnego dorosłego człowieka.Książka zapozna cię z wszystkimi pięcioma dziecięcymi językami miłości i pomoże ci określić ten jeden podstawowy, w którym komunikuje się z tobą twoje dziecko.Wszystkie aspekty rozwoju dziecka wymagają fundamentu miłości. Ta książka o doskonaleniu miłości do dziecka zawiera również sugestie dotyczące skutecznego rodzicielstwa. Gdy będziesz się nimi kierował, przekonasz się, że relacje w twojej rodzinie staną się nie tylko silniejsze, ale także pozbawione napięć i dające więcej radości.
Okładka książki Zaburzenia u dzieci i młodzieży

54,90 zł 29,81 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,50 zł

Naszym dzieciom powodzi się lepiej niż jakiemukolwiek pokoleniu wcześniej, a mimo to ich troski są ogromne. W jaki sposób zmotywować Lenę, która boi się chodzić do szkoły? Jak dotrzeć do agresywnego chłopca, którego nic nie obchodzi? Co robić, kiedy dziecko nie może spać? Albo gdy brat uważa, że jego siostra jest wstrętna? I jak pomóc nastolatkowi, który już nie widzi sensu w swoim życiu?Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości.Niedawno opublikowana książka tego autora, Wypalone dzieci. O presji osiągnięć i pogoni za sukcesem, zyskała sporo zainteresowania również w Polsce.
Okładka książki Fale istnienia. Moje spotkania z Kenem Wilberem

50,00 zł 35,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł

Oddajemy do rąk czytelników zbiór szkiców dedykowanych osobie Kena Wilbera, niestrudzonego pisarza i jednego z filarów globalnego sprzężenia dwóch tradycji duchowych, autora odważnie patronującego zbliżeniu tradycji Wschodu i Zachodu. W obliczu niepokojących trendów kultury konsumpcyjnej propozycja Wilbera twórczo odsłania nam możliwości duchowego wzrostu i dojrzewania, ukazuje możliwości aktualizacji wizji przekraczającej materialistyczne nastawienie kultury instant. Świat dzisiejszy, zbytnio pochłonięty rozwojem technologicznym i zwykłą karnawalizacją konsumpcji, zmierza ku dehumanizacji życia społecznego. Pomimo tego istnieje grono propagatorów duchowego przebudzenia na Zachodzie, wśród których Wilber należy do pionierów duchowego wymiaru egzystencji i zbalansowania pustki materialistycznej kultury poprzez przekazy odsłaniające rzeczywistość życia przebudzonego z troską, mądrością i współczuciem. „Książka Jarosława Marca ma szansę stać się znaczącą lekturą dla pedagogów, socjologów, terapeutów czy kulturoznawców. Jest ona jedną z naprawdę nielicznych tak szeroko pomyślanych prezentacji koncepcji Wilbera na polskim rynku wydawniczym”. prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek
Okładka książki Trudne sytuacje w klasie szkolnej. Identyfikacja, propozycje rozwiązań

50,00 zł 47,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,20 zł

Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. osoby, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna. Można w niej znaleźć wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Publikacja może być ponadto wykorzystana jako literatura uzupełniająca do wykładów z zakresu pedagogiki czy teorii wychowania.
Okładka książki Jak być szczęśliwszym rodzicem

54,90 zł 30,47 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł

KJ Dell’Antonia – dziennikarka, blogerka, matka czworga dzieci – w swojej debiutanckiej książce przeprowadza czytelników przez labirynt rodzicielstwa. Z zaangażowaniem i humorem rozkłada na czynniki pierwsze dziewięć typowych problemów, które dotyczą (prawie) każdej rodziny. Odwołując się do prac autorytetów psychologicznych, komentarzy edukatorów, a przede wszystkim doświadczeń innych rodziców i własnych, podpowiada, jak skutecznie znaleźć radość i zadowolenie w życiu osobistym i rodzinnym oraz udowadnia, że pragnienie szczęścia może nas naprawdę daleko zaprowadzić. Jak być szczęśliwszym rodzicem to nie tylko zbiór cennych wskazówek. To niezwykle ważny głos, uwzględniający perspektywę rodzica i dziecka, w dyskusji na temat współczesnej rodziny. I choć może się wydawać, że o wychowaniu dzieci i byciu rodzicem napisano już wszystko, to książka KJ Dell’Antonia udowadnia, że wciąż wiele pozostaje do odkrycia. Dzięki tej książce dowiesz się m.in.: - jak zacząć dzień z dziećmi i nie stracić dobrego humoru, - dlaczego warto wspólnie wykonywać prace domowe, - jak nauczyć dzieci przegrywać (nie tylko w sporcie), - jak prowadzić rodzinną „politykę medialną”, - dlaczego powtarzanie jest matką wiedzy, - czy wspólne posiłki są ważne, - jak naprawdę dobrze się bawić jako rodzic. KJ Dell’Antonia – autorka bloga Motherlode, który prowadziła dla „New York Times” od 2011 do 2016 roku. W latach 2016–2017 redagowała w „Times” dział Well Family. Mieszka w Lyme, New Hampshire, z mężem i czwórką dzieci.
Okładka książki B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci

36,00 zł 24,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,72 zł

Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej. Ze wstępu W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
Okładka książki Dziennik logopedycznych zajęć grupowych

21,00 zł 13,82 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,98 zł

Dziennik został przygotowany w celu dokumentacji grupowych zajęć logopedycznych. Zawiera między innymi: tygodniowy rozkład zajęć, rejestr osób w poszczególnych grupach, rejestr obecności, program pracy, ocenę pracy, przebieg zajęć grupowych oraz dokumentację czynności związanych z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Okładka książki JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ PRZEDSZKOLAKA

36,90 zł 22,03 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,03 zł

Książka autorki bloga Pani Monia, której zaufało prawie 40 tysięcy nauczycieli i rodzicówWiek przedszkolny to najlepszy czas na to, by wspierać wszechstronny rozwój dziecka. A zabawa to naturalna forma działania, dzięki której przedszkolaki uczą się, poznają świat, radzą sobie z trudnościami i odkrywają swoje zainteresowania przekonuje Monika Sobkowiak autorka bloga Pani Monia, inspirującego nauczycieli w ich codziennej pracy.Autorka tej książki prezentuje zabawy i aktywności, które pozwolą wszechstronnie i harmonijnie wspierać przedszkolaki we wszystkich obszarach rozwoju: poznawczym, społeczno-emocjonalnym i psychomotorycznym. Zachęca do kształtowania u dzieci kompetencji przyszłości, takich jak: umiejętność analitycznego myślenia, kreatywność, znajomość podstaw programowania, zdolność do komunikowania się w prosty i bezpośredni sposób czy inteligencja emocjonalna. Pokazuje również, jak ogromne znaczenie dla kształtowania pewności siebie i poczucia sprawczości ma rozwój pasji i próbowanie swoich sił w różnorodnych działaniach, np. komponowaniu własnych piosenek, programowaniu czy układaniu tanecznej choreografii.Dzięki lekturze książki:- dowiesz się, jak rozbudzać ciekawość i samodzielność przedszkolaka- pomożesz dziecku przygotować się do nauki czytania i pisania- zaproponujesz przedszkolakowi zabawy matematyczne rozwijające myślenie analityczne i zdolność do rozwiązywania problemów- odkryjesz aktywności stymulujące twórcze myślenie i umiejętność eksperymentowania- wprowadzisz przedszkolaka w świat nowych technologii i podstaw programowania- poznasz gry poprawiające pamięć, spostrzegawczość i koncentrację- nauczysz się, jak wspierać dziecko w rozwoju społeczno-emocjonalnym i psychofizycznymO autorce:Monika Sobkowiak nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.
Okładka książki DYSKURSYWNY OBRAZ REFORMY SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE 2011-2014

69,00 zł 55,75 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,75 zł

"Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami - gorąco polecam!"Z recenzji prof. dr. hab. Marka Kwieka, autora książki Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji (PWN, 2015)"Opisane w książce badania pokazują dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jako wielowarstwowy pejzaż, który splata wypowiedzi odnoszące się stricte do procesu i efektów reformowania tego sektora (tj. do polityki ministerstwa, regulacji prawnych, konkretnych rozporządzeń i decyzji ministerialnych) z bardziej ogólnymi wypowiedziami, wyrażającymi wiedzę (idee, przekonania i wyobrażenia) na temat edukacji, badań naukowych oraz uniwersytetu i jego związków z rynkiem, państwem i otoczeniem społecznym. Mamy nadzieję, że zaprezentowane tu analizy zainteresują zarówno badaczki i badaczy szkolnictwa wyższego, jak i wszystkich bezpośrednich uczestników, obserwatorów i twórców zmian."Z Wprowadzenia dr hab. Heleny Ostrowickiej, prof. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego
Okładka książki Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostowanych społecznie

84,00 zł 67,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,86 zł

Wiele osób niedostosowanych społecznie doświadczało zdarzeń, które zakłócały ich rozwój i prawidłowe funkcjonowanie. Nadane tym doświadczeniom znaczenia mogą stanowić źródło dalszych problemów. Dodatkowo osoby niedostosowane społecznie nie zostały przygotowane (przez rodziców szkołę, grupę rówieśniczą) do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Kiedy więc doświadczają konfliktów, trudnych sytuacji i stresu, brak przygotowania na tego typu okoliczności może powodować u nich wzrost poczucia dyskomfortu i aktywować dysfunkcyjne przekonania, co w konsekwencji przejawia się w ich zachowaniach niedostosowanych społecznie.Zaburzenia zachowania u młodych osób stanowią problem społeczny, a radzenie sobie z nimi jest wyzwaniem dla wielu specjalistów. W celu wyeliminowania niepożądanych zachowań konieczne jest przede wszystkim zrozumienie ich mechanizmu, a następnie posłużenie się odpowiednimi strategiami korekcyjnymi.Robert Opora wskazuje na rolę grupy terapeutycznej w procesie resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie. Zaprezentowane metody pracy korekcyjnej bazują przede wszystkim na koncepcji poznawczo-behawioralnej, a ich zastosowanie w grupie i późniejsza generalizacja na warunki pozaterapeutyczne pozwalają na dostarczenie podopiecznemu korygujących doświadczeń oraz umożliwiają rozwój kompetencji społecznych.
Opakowanie Wiedza a wzrost gospodarczy

37,80 zł 27,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,17 zł

Punktem wyjścia jest analiza związków między poziomem rozwoju gospodarczych krajów OECD, w tym Polski, a zdobywaną i wykorzystywaną wiedzą oraz poziomem wykształcenia społeczeństwa. Dalej rozważany jest dystans dzielący Polskę od krajów Unii Europejskiej oraz korzenie zacofania naszego kraju. W ostatnim rozdziale prezentowany jest scenariusz rozwoju gospodarki do roku 2040 wraz z analizą szans i zagrożeń.
Okładka książki Nowa psychologia dysleksji

84,00 zł 67,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,86 zł

Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie:rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego,część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim,rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania.Na nowo spojrzymy na dysleksję z perspektywy modelu biopsychospołecznego, modyfikując stosowany wcześniej model opisu zaburzeń rozwojowych autorstwa Uty Frith (1985), m.in. poprzez wprowadzenie modelu wieloczynnikowego Bruce'a F. Penningtona (2009).Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.Z recenzji dr hab. Anety R. Borkowskiej, prof. UMCS
Okładka książki LEGO w terapii autyzmu

38,00 zł 30,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,32 zł

Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO® Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały. „Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję”. Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA „Oto praktyczny przewodnik pokazujący, jak dzięki czystej magii klocków LEGO® uczestnicy programu mogą spędzać razem czas i wspólnie tworzyć”. Prof. Uta Frith, Emeritus Professor of Cognitive Development, Institute of Cognitive Neuroscience, University College London Daniel B. LeGoff jest licencjonowanym neuropsychologiem dziecięcym, a także pionierem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń neurorozwojowych oraz neurobehawioralnych u niemowląt, dzieci i nastolatków. Gina Gómez de la Cuesta uzyskała stopień doktora w 2008 roku w Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadziła i oceniała terapię z wykorzystaniem klocków LEGO® pod nadzorem Daniela LeGoffa, Simona Baron-Cohena oraz Ayli Humphrey. Jest wykwalifikowanym nauczycielem i prowadził „Kluby LEGO®” w szkołach oraz szpitalach. G.W. Krauss od sześciu lat pracuje wraz z dr. LeGoffem nad rozwojem i wdrażaniem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Zajmuje się wprowadzaniem tego podejścia do planu społecznego uczenia się w szkole oraz klinice Y.A.L.E. w Cherry Hill w stanie New Jersey, gdzie pracuje jako licencjonowany neuropsycholog kliniczny. Simon Baron-Cohen jest profesorem psychopatologii rozwojowej na Uniwersytecie Cambridge, a także dyrektorem Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadzi klinikę dla dorosłych z zespołem Aspergera i jest zaangażowany w badania nad terapią z wykorzystaniem klocków LEGO®.
Okładka książki Nareszcie skoncentrowani

52,00 zł 37,80 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł

Nieoceniona pomoc w terapii ADHD Nareszcie skoncentrowani to doskonała pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków. Fachowe porady autora będą wsparciem dla małych pacjentów z ADHD w pracy nad osiągnięciem dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Nareszcie skoncentrowani dostarcza alternatywy dla obecnej rzeczywistości, w której dwie trzecie pacjentów z ADHD zażywa silne lekarstwa, podczas gdy ich długodystansowego działania nikt nigdy nie próbował oszacować. Publikacja Jamesa Greenblatta pozostaje w zgodzie z zasadą „przede wszystkim nie szkodzić”, a zapewniając taką możliwość, jednocześnie pozwala osiągnąć oszałamiające rezultaty. David Perlmutter, neurolog, autor książki Grain Brain. Zbożowa głowa Książka Greenblatta to jedna z najbardziej wartościowych pozycji o ADHD wydanych w ostatnich latach. Zawiera przejrzysty, efektywny i naukowo udokumentowany program dostarczający wszystkich niezbędnych elementów umożliwiających naturalne i skuteczne przeciwdziałanie ADHD. Gorąco polecam Państwu tę publikację. Daniel G. Amen, psychiatra, założyciel Amen Clinics, autor książki Zmień swój mózg, zmień swoje życie James Greenblatt jest certyfikowanym psychiatrą dzieci i osób dorosłych. W ciągu ostatnich trzydziestu lat leczył tysiące pacjentów z ADHD, korzystając z unikatowego podejścia łączącego terapie farmakologiczne i naturalne, a także szkolił i nadzorował pracowników służby zdrowia w zakresie integracyjnych strategii leczenia depresji, niepokoju, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych i schizofrenii. Obecnie pracuje jako główny dyrektor medyczny i wicedyrektor ds. usług medycznych w szpitalu Walden Behavioral Care w Waltham, Massachusetts. Jest również wykładowcą w szkołach medycznych Tufts Medical School oraz Dartmouth’s Geisel School of Medicine. Jest autorem książek z dziedziny psychologii i psychiatrii: Breakthrough Depression Solution (Przełomowe rozwiązanie problemu depresji), Answers to Binge Eating (Odpowiedź na napady objadania się) oraz Answers to Anorexia (Odpowiedź na anoreksję). Bill Gottlieb jest amerykańskim specjalistą zajmującym się ochroną zdrowia i autorem książek z tej dziedziny. Działa jako dziennikarz publikujący na tematy zdrowotne w takich czasopismach jak „Prevention”, „Men’s Health”, „Bottom Line Health” oraz wielu innych magazynach i periodykach, a także jako trener zdrowia certyfikowany przez American Association of Drugless Practitioners. Pracował także jako redaktor naczelny w wydawnictwach Rodale Books oraz Prevention Magazine Health Books.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 87,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,97 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,72 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,35 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,91 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj