Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1-3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Druga książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu. Ćwiczenia utrwalające to zbiór zadań służących doskonaleniu umiejętności liczenia w tym zakresie. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się przydatnym narzędziem pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (klasy 1–3), jak również formą wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, stanowiąc inspirację dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
W książce przedstawiono - umieszczając w wielu kontekstach - zagadnienia dotyczące doktoratów i studiów doktoranckich. Scharakteryzowano w niej ich społeczne znaczenie, biorąc pod uwagę społeczną wartość oraz wyjaśniono utrzymującą się popularność.Publikacja ma uporządkowaną strukturę, składającą się z siedmiu rozdziałów.W pierwszym i drugim rozdziale dokonano rekonstrukcji pojęcia doktoratu, rozpoczynając od jego historii, a następnie przechodząc do możliwych sposobów rozumienia i postrzegania; wzięto pod uwagę typy, rodzaje doktoratu i różne jego ujęcia.Trzeci rozdział został poświęcony rytuałom związanym z przyznawaniem doktoratów. Skupiono się w nim na immatrykulacji rozumianej jako rytuał akademicki oraz społecznym znaczeniu rytuałów i symboli akademickich, jak również charakterze i przebiegu obrony pracy doktorskiej.W kolejnym, czwartym rozdziale opisano rolę doktoratu, stanowiącego niejednokrotnie świadomy i przemyślany punkt zwrotny w karierze zarówno akademickiej, jak i pozaakademickiej i/lub w wymiarze stricte prywatnym.W rozdziale piątym dokonano syntetycznej analizy przeobrażeń współczesnego uniwersytetu. Poruszono w nim kwestię komercjalizacji procesu nabywania wiedzy, którą obserwujemy współcześnie. Ponadto zaprezentowano aktualne ujęcia badań oraz kariery naukowej, jak również odniesiono się do zagadnienia inflacji dyplomu (m.in. w kontekście teorii kredencjałów).W książce tej - w rozdziale szóstym - zarysowano także wybrane konteksty dostępu do doktoratu. Dokonano w niej analizy uczestnictwa kobiet w studiach doktoranckich, jak również określono możliwości realizowania ambicji naukowych przez obcokrajowców.W ostatnim rozdziale zaprezentowano psychospołeczne aspekty pisania doktoratu, rozpoczynając od sposobów selekcjonowania kandydatów na studia doktoranckie. Odniesiono się w nim do różnorodnych kwestii, począwszy od wyboru tematu pracy doktorskiej, przez seminaria doktorskie, zagadnienie tutoringu i mentoringu w ramach studiów doktoranckich, miejsce i znaczenie osoby promotora w procesie tworzenia dysertacji oraz prowadzenia badań naukowych (również w kontekście zjawiska wskaźnikowania i wszechobecnej walki o punkty), a skończywszy na problemach i sytuacjach trudnych występujących w trakcie tworzenia dysertacji, m.in. izolacji w przestrzeni akademickiej.Tydzień poradników >>
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?