Publikacja Rok w sadzie i ogrodzie jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Może być także wykorzystywana w pracy edukacyjnej i terapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, którzy doświadczają trudności w nauce. Prezentowane karty z powodzeniem sprawdzą się w pracy nauczycieli, pedagogów i terapeutów w placówkach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w trakcie zajęć edukacyjnych oraz rewalidacyjnych.Uczniowie, pracując z publikacją, poznają zmiany zachodzące w świecie roślin w ciągu roku. Uczą się, że wraz z każdą porą roku przychodzi czas na zbieranie różnych jej darów: warzyw, owoców oraz kwiatów. W kartach opracowano następujące zagadnienia: jesienne warzywa i owoce, przetwory, jesienne oraz wiosenne prace w sadzie i ogrodzie, wiosenne kwiaty, nowalijki, majowa łąka, letni sad i ogród.Materiały zawierają rozmaite typy zadań obejmujące edukację polonistyczną, matematyczną i przyrodniczą. Ćwiczenia polegają między innymi na:dopasowywaniu etykiet do obrazkówbudowaniu zdań zgodnie ze wzorem lub według instrukcji nauczycielaćwiczeniu słuchu fonematycznegookreślaniu relacji przestrzennych między obiektami na ilustracjiukładaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)wyszukiwaniu brakujących elementów obrazkaukładaniu puzzli matematycznychuzupełnianiu szeregówprzeliczaniu elementów oraz wykonywaniu działań dodawania i odejmowania na konkretach w zakresie 20.Prezentowane w kartach zadania zawierają liczne przykłady, co sprzyja utrwalaniu wiedzy i rozwijaniu różnych umiejętności, takich jak:doskonalenie nauki czytania, pisania i liczeniakształcenie orientacji przestrzennej, pamięci i percepcji wzrokowejtrenowanie pamięci i percepcji słuchowejćwiczenie spostrzegawczości, uwagi i myśleniausprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej.Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Publikacja zawiera karty pracy opracowane z myślą o uczniach z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną. Służą one przede wszystkim rozwijaniu i utrwalaniu umiejętności oceny stosunków przestrzennych, których podstawę stanowi prawidłowe ukształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała, umiejętność oceny położenia przedmiotów względem własnego ciała oraz względem drugiej osoby.Zróżnicowany stopień trudności kart pracy pozwala na ich wielostronne zastosowanie, zgodnie z możliwościami i potrzebami uczniów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?