Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Przedstawiamy atrakcyjną i przyjazną pomoc, która sprawdzi się zarówno w pracy z grupą - podczas lekcji wychowawczych, treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, socjoterapii - jak i w trakcie terapii indywidualnej. Formuła pracy znana jako "puszka Pandory" została dostosowana do poszerzania kompetencji poznawczych w obszarze życia społecznego u młodych ludzi w wieku 12-20 lat.W skład zestawu wchodzą:zeszyt z podstawowymi informacjami dla moderatora grupylista 360 zagadnień (po 30 na każdy z 12 poruszanych tematów)puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują zadania.Na czym polega praca z "Puszką"? Członkowie grupy kolejno losują po jednym pytaniu i odpowiadają na nie. Inni uczestnicy zajęć także mogą podawać swoje odpowiedzi. Moderator dba o atmosferę wolną od oceniania, sprzyjającą wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.Ćwiczenia z "Puszką" pozwalają na analizę możliwych przyczyn wystąpienia sytuacji społecznych, uczą uwzględniania potrzeb oraz emocji innych ludzi, pomagają w tworzeniu przybliżających do osiągnięcia celu procedur działania. Zadania dotyczą także odróżniania faktów od opinii innych ludzi oraz tworzenia i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych."Puszka. Część 3. Otwarty umysł w sytuacjach społecznych":wpływa na rozwój funkcji poznawczychułatwia myślenie o różnych sytuacjach społecznychoddziałuje terapeutycznie na uczniówuczy wypowiadania się na forum grupydotyczy tematów ze świata psychospołecznego dzieci i młodzieżyuczy mentalizacjiuczy tolerancji i szacunku do innych perspektywuczy wymiany myśli i dyskusjipomaga tworzyć relacje i więzi pomiędzy członkami grupydaje każdemu uczestnikowi spotkania, niezależnie od jego temperamentu, równe szanse w dyskusjiotwiera uczniów na nowe punkty widzeniaintegruje grupę.
Proponowana karta, opracowana przez dr Elżbietę Stecko, stanowi rezultat wieloletniej pracy z dziećmi od noworodków po uczniów starszych klas o zróżnicowanym poziomie rozwoju psychoruchowego i intelektualnego. Dokładna skala oceny ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, u których występują opóźnienia w rozwoju mowy oraz trudności w zakresie funkcji ją warunkujących. Karta składa się z wywiadu oraz trzech części oceniających, których wyniki łącznie dają pełny obraz możliwości i rozwoju dziecka od urodzenia aż do zakończenia terapii logopedycznej lub momentu bieżącej oceny. Chociaż pełny obraz rozwoju mowy tworzy analiza wszystkich części karty, można korzystać z poszczególnych elementów niezależnie. Kompleksowe zastosowanie narzędzia jest szczególnie przydatne u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, deficytami rozwojowymi czy historią komplikacji okołoporodowych. Umożliwia to nie tylko ocenę aktualnego stanu dziecka, ale również zaplanowanie terapii i monitorowanie postępów. W skład Sprawdź jak mówię wchodzą: teczka w formacie A4:- instrukcje i karty w oprawie zeszytowej - 24 strony. Zawiera wstęp do karty, instrukcje kart badania, szablon wywiadu, karty badań do wszystkich trzech części, klucze do wszystkich trzech części, kartę zbiorczą, materiał obrazkowy - wyjaśniający oznaczenia na kartach z obrazkami, załączniki 1a oraz 1b.- płyta CD z kartami i materiałami do wydruku. Wersje elektroniczne (PDF) wstępu do karty, instrukcji kart badania, szablonu wywiadu, kart badań do wszystkich trzech części, kluczy do wszystkich trzech części, karty zbiorczej, materiału obrazkowego oraz załączników 1a i 1b.- klucze do części I i III (zalaminowane).- karta diagnozy logopedycznej dziecka do trzeciego roku życia.pudełko 135x103x62mm:- karty z obrazkami 205 sztuk w formacie 65x95mm, oraz 14 sztuk w formacie 95x130mm. Tematem obrazków są wymienione w załącznikach 1a i 1b rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, nazwy pojęć, historyjki obrazkowe, obrazki różniące się szczegółami. Wszystkie karty oznaczone są wzorami geometrycznymi, dzielącymi obrazki na kategorie wiekowe do lat 7 i powyżej 7 lat, oraz na kategorie tematyczne (wyjaśnienie oznaczeń znajduje się w instrukcji Materiał obrazkowy.
Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to nowy zestaw zadań do systemu edukacji Paleta, będący kontynuacją części pierwszej. To materiał edukacyjny opracowany przede wszystkim z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to ćwiczenia wspomagające rozwój: percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej, koncentracji uwagi, logicznego myślenia. Zmysł wzroku to główny analizator w procesach poznawczych. To właśnie poprzez wzrok pozyskujemy większość informacji z otaczającego nas świata. Lecz wzrok to coś więcej niż tylko widzenie czegoś. Dla prawidłowego funkcjonowania w świecie musimy mieć również umiejętność rozpoznawania i różnicowania bodźców oraz rozumienia tego, co widzimy. Temu celowi służą niniejsze ćwiczenia uczą patrzeć świadomie, uważnie oraz rozpoznawać bodźce, które odbieramy za pomocą wzroku.Percepcję wzrokową należy stymulować na każdym etapie rozwoju i w ogóle całego życia, rówież w dzieciństwie. Im więcej opartych na zabawie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową dziecko wykonuje, tym lepszy i pełniejszy jego rozwój. Dziecku z właściwie rozwiniętą percepcją wzrokową łatwiej jest się skupić i wykonywać różne zadania; dziecko takie osiąga lepsze rezultaty w nauce i odnosi większe korzyści z przyswajania nowych rzeczy.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Nowy zestaw zadań znakomicie uzupełnia dotychczasową gamę ćwiczeń do systemu edukacji Paleta. Dzięki temu znacznie poszerzają się możliwości jego wykorzystania w procesie edukacyjnym. Polecamy go uwadze nauczycieli przedszkoli, pedagogów, jak również rodziców, zwłaszcza edukatorów domowych. Przypominamy, że do w pełni efektywnego korzystania z tarcz Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 niezbędny jest zestaw kontrolny Paleta.
Ćwiczenia zawarte w tej publikacji są przeznaczone dla dzieci, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowaniem systemu językowego. Z książki mogą korzystać również osoby dorosłe z zaburzeniami w komunikacji językowej.Celem ćwiczeń, przygotowanych dla nauczycieli, terapeutów i rodziców pracujących z dzieckiem, jest rozwijanie jego systemu językowego w obszarze przede wszystkim morfologii (głównie fleksji) i składni. Zadaniem dziecka pracującego z książką jest podanie właściwej formy wyrazu, połączenie w pary odpowiednich słów, podanie sekwencji zdarzeń. Terapeuta wyjaśnia zasadę ćwiczenia i podaje wzór według którego należy je wykonać.Ćwiczenia oparte są na materiale słownym. Dzięki nieskomplikowanej formie mogą być wykorzystywane w trakcie zajęć rewalidacyjnych czy lekcji języka polskiego.
Publikacja Ćwiczenia słownikowe związki frazeologiczne, synonimy i antonimy przeznaczona jest do pracy z dziećmi z niedosłuchem, a także jako pomoc w terapii pacjentów z niedokształceniem mowy, z autyzmem, z zespołem Aspergera oraz z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Może też stanowić użyteczny materiał dla rodziców oraz pedagogów do pracy z dziećmi z prawidłowo rozwijającą się mową. Książka zawiera wstęp, instrukcję Jak pracować z kartami? oraz 29 kart pracy. Pierwszych 18 kart poświęconych jest związkom frazeologicznym, natomiast kolejnych 11 kart dotyczy pracy z synonimami oraz antonimami.
Seria książek Studia z pedagogiki szkoły pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk obejmuje tematy związane z teorią i praktyką nauczania, organizacją pracy szkoły, rozwojem uczniów, metodami dydaktycznymi, psychologią szkolną oraz innymi aspektami funkcjonowania placówek edukacyjnych. Przyjęta w tytule tomu kategoria autonomii szkoły zwraca uwagę na warunki realizacji przez szkoły wszelkich koncepcji pedagogicznych, kształtowania przyjętej misji, przebiegu procesów, które mają sprzyjać efektywności edukacji zorientowanej na holistyczny rozwój uczniów i relacji głównych podmiotów szkolnego życia. Stąd rozpoznanie kategorii autonomii szkoły oraz kontekstów, w które jest uwikłana stanowi punkt wyjścia pod zjawiska i procesy ukrywające się za murami szkół. Celem Autorów jest wykazanie znaczenia autonomii szkoły w szkolnej codzienności oraz roli podmiotów edukacyjnych w jej kształtowaniu i rozwoju. Na podstawie istniejących koncepcji teoretycznych i rezultatów badań została podjęta również dyskusja nad praktycznymi możliwościami realizacji koncepcji autonomicznej szkoły, jako niezbędnego warunku wzmocnienia rozwoju szkół.
Olo i Awa właśnie przyjechali na parę dni do gospodarstwa cioci i wujka. Nie ma dla nich nic przyjemniejszego niż wakacje na wsi! Tylko tu mogą do woli wchodzić na drzewa, zbierać kwiaty, zajadać owoce, karmić zwierzaki... Odkryj razem z nimi wieś pełną wdzięku i... dźwięków!Wieś jest pełna dźwięków i fascynujących pomysłów na poznawanie świata wszystkimi zmysłami. Blisko natury, wśród roślin i zwierząt, w otoczeniu życzliwych ludzi, dziecko żyje pełnią harmonijnego współistnienia. Polecam z całego serca!dr Małgorzata Swędrowskapedagożka, autorka książek dla dzieci, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego
Dlaczego oglądamy seriale? Czy to tylko „tania rozrywka”, niewymagająca intelektualnego zaangażowania? Naszym zdaniem tak krytyczne spojrzenie na ten fenomen współczesnej kultury popularnej jest zdecydowanie upraszczające i nie oddaje ani jego złożoności, ani rzeczywistej roli, jaką odgrywa u dzisiejszych uczestników życia kulturalnego.Gdzie wobec tego tkwią przyczyny popularności seriali?Na czym polega ich edukacyjna wartość? Stawiamy te pytania w książce i zapraszamy Czytelniczki i Czytelników do wspólnych poszukiwań odpowiedzi.
Masowanki na cztery pory roku to proste i skuteczne narzędzie do budowania więzi między dzieckiem a dorosłym. Wierszyki rozwijają słuch i wspierają procesy integracji sensorycznej. Kształtują znajomość schematu własnego ciała, która w późniejszym czasie jest fundamentem do opanowania podstawowych umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Połączenie prostych, rytmicznych i rymowanych tekstów z dotykiem bliskiej osoby pomaga dziecku się wyciszyć, rozluźnić, skupić uwagę, a także rozbawić.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
W książce podjęto próbę zdefiniowania zakresu rosyjskiego języka biznesu (RJB) i wyodrębnienia takich jego treści, które okażą się przydatne polskim studentom rusycystyki. Dla zrealizowania tego zamierzenia przeprowadzono trójstopniowe postępowanie badawcze obejmujące: przegląd literatury przedmiotu dotyczącej RJB jako języka specjalistycznego; zbadanie zakresu, jaki RJB przypisują autorzy rosyjskich i polskich podręczników do nauki tej odmiany języka; skonfrontowanie uzyskanych wyników z danymi na temat użycia RJB pozyskanymi od absolwentów filologii rosyjskiej aktywnie wykorzystujących znajomość języka rosyjskiego w swej pracy. Zastosowano metodologię doboru kręgów tematycznych, posługując się klasyfikacjami umieszczonymi na zawodowych portalach internetowych: LinkedIn, Pracuj.pl i Goldenline. Monografia może nie tylko wzbogacić zasób wiedzy przedmiotowej dydaktyków akademickich zaangażowanych w proces nauczania RJB (na kierunkach rusycystycznych oraz pokrewnych: slawistycznych, lingwistyce stosowanej z językiem rosyjskim), ale również posłużyć do przygotowania podręczników do nauki RJB, uwzględniających realne potrzeby współczesnego rynku pracy.
Karolina Gołąbek – absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo. Adiunkt dydaktyczny w Zakładzie Komunikacji Językowej i Kulturowej w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UJ. Nauczycielka języka rosyjskiego. Główne zainteresowania badawcze to szeroko traktowane języki specjalistyczne (ich nauczanie oraz dydaktyka przekładu). Oprócz działalności dydaktycznej i tłumaczeniowej zajmuje się współpracą ze środowiskiem nauczycielskim poprzez udział w projektach naukowo-dydaktycznych, konferencjach krajowych i międzynarodowych. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka specjalistycznego (języka biznesu) oraz języka ogólnego.
Niezbędnik wiedzy o kosmosie dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które interesują się kosmosem i Wszechświatem. Zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają Układ Słoneczny, dowiedzą się czym jest kosmos, planeta karłowata, droga mleczna, galaktyka, stacja kosmiczna i wiele, wiele innych. Dodatkowym atutem książki są naklejki, które uatrakcyjnią zdobywanie wiedzy.
Niezbędnik wiedzy o państwach świata dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, który zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki, mapy i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają: państwa i ich flagi, stolice, słynne budowle, charakterystyczne dla danego kraju zwierzęta, typowe potrawy, tradycyjne stroje i wiele, wiele innych. Ciekawostki wzbogacą wiedzę dziecka, a naklejki z flagami uatrakcyjnią wykonanie zadań.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
Monografia Agnieszki Lewickiej-Zelent to ważna i udana próba innego/nowego czy też niedostatecznie dotąd wykorzystywanego w pedagogice resocjalizacyjnej spojrzenia na osoby obarczone piętnem skazania/uwięzienia z perspektywy rozumiejącej i w pewnym stopniu pozytywnej. Kategoria poczucia krzywdy u osób skazanych nie należy do priorytetowych w ujmowaniu zjawiska niedostosowania społecznego i widzenia osób nieprzystosowanych/niedostosowanych. Tymczasem to właśnie doświadczanie krzywdy może stanowić mechanizm tworzenia się czy też autonomizowania się tożsamości dewiantywnej, nierzadko powiązanej z racjonalizowaniem zachowań pozanormatywnych, traktowanych jako uzasadnione w doświadczanych przez skazanych warunkach rozwoju. []Monografia stanowi wielowątkową, ale merytorycznie konsekwentnie realizowaną refleksję dotyczącą funkcjonowania osób skazanych, z dominującą kategorią przebaczenia (innym i sobie), traktowaną jako swoisty mechanizm resocjalizacji, której efektem może stać się rozwój/samorealizacja osób skazanych, zapoczątkowana przez przebaczenie, a następnie potencjalnie warunkująca proces wewnętrznej i trwałej przemiany skazanych. To specyficzne i wciąż zbyt słabo wykorzystywane, nie tylko w rodzimej pedagogice resocjalizacyjnej, ujęcie zagadnienia zrealizowane w autorskim projekcie badawczym (dodajmy organizacyjnie i realizacyjnie trudnym) stanowi podstawę oceny jego rezultatów jako ważnego i poważnego autorskiego wkładu w rodzimą (i nie tylko) pedagogikę i pedagogikę resocjalizacyjną, dając równocześnie możliwości implementowania założeń konstruowanej czy modyfikowanej autorsko teorii przebaczenia do praktyki resocjalizacyjnej, a ostatecznie w moim przekonaniu decydując w niebagatelnym stopniu o jej skuteczności czy efektywności. []Pod względem zawartości treściowych praca w moim przekonaniu stanowi istotny wkład w rozwój nauk o wychowaniu pedagogiki i pedagogiki resocjalizacyjnej, a zawarte w niej treści egzemplifikują realizację postawionych przez Autorkę celów. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Wysockiej
Autor z dużym znawstwem naświetla główne problemy współczesnej edukacji muzycznej. To ciekawe opracowanie niesie ze sobą ważne przesłanie, a jednocześnie postulat o potrzebie dokonania fundamentalnych zmian w jej obszarze oraz dostosowania edukacji muzycznej do współczesnych przeobrażeń cywilizacyjnych, społecznych i kulturowych. Autor w szczególny sposób podkreśla konieczność uczynienia całej edukacji, a w szczególności muzycznej, artystycznej i kulturalnej bardziej autonomiczną, demokratyczną i podmiotową w stosunku do uczniów. Z recenzji dr hab. Beaty Bonny, prof. UKW W tej książce głos oddajemy obecnym i byłym uczniom szkolnictwa ogólnokształcącego, którzy opowiadają swoje historie, przybliżają osobiste doświadczenia, wyrażają własne opinie. Układa się to w wyjątkowo spójną opowieść o współczesnej szkole i miejscu, jakie zajmuje w niej edukacja muzyczna. [] W tym miejscu chcę gorąco podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej pracy. Przede wszystkim wyrazy wdzięczności kieruję do studentów animacji kultury Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS, którzy bardzo mi pomogli w badaniach, nie tylko jako grupa badana, ale również jako badacze zagadnienia. Dziękuję także uczniom, którzy zechcieli wypełnić ankiety, podzielić się swoimi opiniami. To dzięki nim powstała ta - dla mnie fascynująca - opowieść o edukacji muzycznej. Ze słów Wstępu
Autorzy publikacji odpowiadają na pytania o to, co ma wspólnego matematyka z kreatywnością i czy nauczanie i uczenie się matematyki może być twórcze. Ich zdaniem lekcje matematyki są doskonałą okazją do kształtowania i badania kreatywności, a twórcze momenty aha! wspomagają proces uczenia się i rozwój poznawczy wszystkich uczniów, nie tylko tych najzdolniejszych. Książka wprowadza do nauczania matematyki sformułowaną przez Koestlera teorię bisocjacji kreatywności momentu aha! Autorzy łączą ją z konstruktywistycznymi koncepcjami uczenia się, tworząc podstawy nowej teorii, która integruje kreatywność z uczeniem się i pozwala opisać momenty wglądu na różnych etapach rozwoju ucznia. Zebrane w tej publikacji teksty rzucają światło na kreatywne doświadczenie eureka w matematyce, które omawiane jest w rozmaitych kontekstach: afektu, procesów poznawczych, teorii uwagi oraz neuronauki i kreatywności komputerowej.Pozycja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych kreatywnością w nauce, nauczycieli matematyki i przedmiotów ścisłych, badaczy ludzkiej kreatywności i specjalistów od kreatywności komputerowej, a także rodziców, którzy chcą pielęgnować twórczą postawę u swoich dzieci.******Creativity of an Aha! Moment and Mathematics EducationThe authors of the publication answer questions about what mathematics has to do with creativity and whether learning mathematics can be creative. In their opinion, maths lessons are an excellent opportunity to shape and explore creativity, and creative aha! moments support the learning process and cognitive development of all students, not only the most talented ones. The book introduces the theory of bisociation the creativity of an aha! moment, formulated by Koestler, into the teaching of mathematics. The authors combine it with constructivist concepts of learning, forming the basis of a new theory, which integrates creativity and allows to describe moments of insight at different stages of student development. The texts collected in the publication shed light on the creative experience of eureka in mathematics, which is discussed in various contexts: affection, cognitive processes, attention theory, neuroscience and computational creativity.Keywords: aha! moment, Koestlers bisociation theory, constructivist learning concepts, maths didactics, creativity research.
Autor książki w sposób zupełnie nowy i oryginalny porusza problem stosowania środków audiowizualnych w dydaktyce szkolnej a przede wszystkim w nauczaniu religii. W wybitnym stopniu wzbogaca teorię katechetyczną, ponieważ po raz pierwszy przedstawia zagadnienie środków audiowizualnych w aspekcie uwarunkowań i rozwoju tego ważnego składnika procesu dydaktycznego i katechetycznego. Po raz pierwszy także na terenie katechetyki omawia strukturę podręcznika multimedialnego i w jego świetle ocenia szeroko stosowane w Polsce nowe podręczniki początku XXI wieku.
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba. Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?