Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z.
Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Pomóż maluchowi rozwinąć funkcje wykonawcze dzięki ćwiczeniom dla dzieci w wieku od 6 do 9 latDzięki funkcjom wykonawczym jesteśmy w stanie utrzymywać uwagę, robić różne rzeczy w życiu codziennym oraz pamiętać o ważnych sprawach. To duży wysiłek, szczególnie dla dziecka. Ta książka pomoże maluchom wyćwiczyć mózg oraz poprawić pamięć, elastyczność i samokontrolę, dzięki czemu będą czuły, że są lepiej zorganizowane i przygotowane na wszystko.Dzieci znajdą tu 40 ćwiczeń, które pozwolą im zdobyć nowe umiejętności przydatne w domu, w szkole i w innych sytuacjach.Po prostu dla dzieci. Ta książka została napisana specjalnie z myślą o maluchach. Zebrane w niej ćwiczenia pozwolą im na samodzielną pracę i obserwowanie, jak rozwijają się ich umiejętności.Ciekawa i angażująca. Dzieci poznają ćwiczenia, które zainspirują je do ciężkiej pracy. Dzięki temu maluchy będą umiały określić swoje mocne strony i talenty.Narzędzia dla rodziców. Dorośli również mogą się zaangażować w rozwój maluchów dzięki wskazówkom i ćwiczeniom dla rodziców zawartym w tej publikacji. Znajdą tu wyjaśnienie, jak uczą się dzieci oraz jak dorośli mogą im pomóc odnieść sukces.
Pokaż zmartwieniom, kto tu rządzi!Jeśli często się martwisz albo masz poczucie, że musisz powtarzać jakąś czynność, pamiętaj, że nie jesteś sam(a) - nawet jeśli czasem tak się czujesz. Ta książka zawiera 40 przyjemnych ćwiczeń, które pomogą ci poradzić sobie z przykrymi myślami, zamartwianiem się i uporczywym wykonywaniem czynności, a dzięki temu wrócić do swoich ulubionych zajęć!Rysuj, wpisuj odpowiedzi i rozwiązuj łamigłówki, a pokażesz swoim zmartwieniom, kto tu jest szefem (oczywiście, że ty!). Jeśli chcesz zapanować nad tymi trudnymi myślami i uczuciami, pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Dasz radę!Publikacja zawiera:Historie innych dzieci. Przeczytaj, jakie doświadczenia mają inne dzieci. Zobaczysz, że wielu chłopców i wiele dziewczynek ma podobne trudności jak ty.Mnóstwo informacji. Dowiedz się, na czym polegają twoje trudności - co to jest OCD, czym się przejawia i skąd się bierze.Gotowe narzędzia do wykorzystania. Mechanik potrzebuje konkretnych narzędzi, żeby naprawić samochód, a tobie przydadzą się narzędzia, żeby lepiej się poczuć. Poproś o pomoc osobę dorosłą, weź długopis i opisz swoje uczucia, ćwicz nabyte umiejętności!
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 1Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały one przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych. Materiał zawiera zadania dotyczące:
poznawania i utrwalania podstawowych pojęć kalendarzowych
orientacji w stosunkach przestrzennych
umiejętności wyodrębniania zbiorów
wyodrębniania i porównywania cech wielkościowych
rozpoznawania figur geometrycznych
poznawania i utrwalania znajomości cyfr w zakresie 12
podstawowych działań matematycznych
Publikacja powstała z myślą o pedagogach i rodzicach, którzy ucząc dzieci czytania, chcą wyjść poza schemat pracy opierającej się jedynie na wykorzystaniu podręcznika. Nauka czytania w ruchu i zabawie to nie tylko urozmaicenie zajęć, ale w wielu przypadkach także zaspokojenie podstawowych potrzeb dzieci (potrzeby ruchu, uczenia przez działanie, odczuwania pozytywnych emocji). Opisane w książce zabawy znajdą zastosowanie na różnych etapach nauki czytania, np. w fazie wprowadzania liter bądź utrwalania ich znajomości, a także czytania wyrazów czy nawet zdań. Większość z nich sprawdzi się podczas zajęć zarówno w szkole, jak i w przedszkolu.Sylabowe zabawy:utrwalają znajomość literuczą czytania sylabamibudzą zainteresowanie nauką czytaniabudują pozytywne skojarzenia z czytaniem.
Przełomowy przewodnik po wychowywaniu szczęśliwych, odpowiedzialnych, otwartych i ciekawych świata dzieci.Chcesz, aby twoje rodzicielstwo było pełne spokoju, a w domu zapanował pokój zamiast wiecznych wojen? Męczą cię napady złości u dziecka, nie wiesz, jak reagować na jego wybuchy, masz trudność ze stawianiem granic?W oparciu o najnowsze badania nad rozwojem mózgu i rozległe doświadczenie kliniczne z rodzicami, dr Laura Markham przedstawia swoje skuteczne podejście, oparte na Trzech Wielkich Ideach:- regulowaniu siebie,- pielęgnowaniu bliskiej więzi,- coachingu zamiast kontroli.Jej przesłanie jest proste: wzmacnianie emocjonalnej więzi z dzieckiem stworzy prawdziwą i trwałą zmianę. Kiedy masz bliską więź z dzieckiem, nie musisz grozić, błagać, przekupywać - ani nawet karać.W tej książce znajdziesz:- praktyczne rozwiązania i sprawdzone wskazówki,- przykłady zwrotów, dzięki którym lepiej skomunikujesz się z dziećmi w różnym wieku,- porady zachowania się w sytuacjach kryzysowych,- informacje z zakresu psychologii dziecka.Liczne przykłady z życia przedstawiają sprawdzone rozwiązania dla rodziców dzieci do ok. 9 roku życia.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic - dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową. Książka została oparta na współczesnej wiedzy nie tylko z zakresu pedagogiki rodziny, ale również neuronauki, psychologii rozwojowej i psychotraumatologii.
Druga część „Matematycznych kart pracy”, podobnie jak pierwsza, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych.
Ćwiczenia w części drugiej obejmują:
dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie 20
dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 100.
Część zadań dotyczy jednostek miar (mierzenie długości, masy, temperatury, pojemności płynów). Wprowadzone zostały również ćwiczenia rozwijające umiejętność mierzenia czasu (czas odmierzany kalendarzem, czas odmierzany zegarem).
Drugaki to karty pracy przeznaczone dla uczniów klasy 2 szkoły podstawowej. Odpowiadają zakresowi tematycznemu programu nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej. Zadania dotyczą podstaw języka polskiego, nauk społecznych, historii, biologii, geografii i ekologii, poruszają takie tematy, jak bezpieczeństwo, pory roku, bogactwa naturalne, elektryczność i energia, gatunki i środowiska życia zwierząt, ekologia, podstawy wiedzy o kosmosie, zdrowie i higiena, najważniejsze wynalazki, święta i zwyczaje, podstawy geografii Polski i wiadomości o świecie, a także wiele innych. Każde z tych zagadnień uczeń spotka na lekcji w szkole oraz w podręczniku.
Ćwiczenia doskonalą umiejętność pisania, zapoznają też z takimi formami, jak list, zaproszenie, ogłoszenie, opowiadanie. Zadbaliśmy o kolorową, atrakcyjną dla małego ucznia oprawę graficzną, zadania są ciekawe i nie tylko budują zasób wiedzy, ale też rozwijają umiejętności manualne, wyobraźnię i kreatywność. Dzięki perforacji łatwo wyrwać każdą kartkę z książki, a specjalnie dobrana kolorystyka zapewnia zachowanie czytelności w przypadku kserowania na czarno-białej kopiarce.
Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo przed tym, zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę, powinniśmy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. Profesor Joachim Bauer dowodzi, że szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Kooperacja nauczycieli z uczniami to nie jedyny warunek efektywnej pracy edukacyjnej - równie ważne jest współdziałanie szkoły i rodziców. Autor stawia pytanie, czy rodzice zdają sobie sprawę ze znaczenia własnej roli w tym procesie i związanych z nią wielkich szans, a także czy czują się na siłach, by wypełniać ją świadomie i z szacunkiem. Celem tej publikacji jest wsparcie uczniów, rodziców, nauczycieli oraz tych wszystkich, którym dobro młodych ludzi i całego systemu szkolnictwa leży na sercu. Książka dostarcza praktycznych wskazówek pomocnych w przygotowaniu gruntu, na którym mogą rozwijać się takie wartości, jak umiłowanie życia, motywacja i radość uczenia się. PIERWSZE WYDANIE KSIĄŻKI UKAZAŁO SIĘ POD TYTUŁEM: "Co z tą szkołą?"
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z problemami w zakresie komunikacji werbalnej. Zestaw kart został zaprojektowany z myślą o rodzicach i opiekunach pragnących wspomóc rozwój dziecka, jednak będzie też wartościowym materiałem dydaktycznym w pracy profesjonalistów wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogów specjalnych oraz neurologopedów. Przedstawione zadania mają na celu stymulację mózgu dziecka w taki sposób, aby w późniejszym okresie było ono w stanie zrozumieć coraz bardziej złożone zagadnienia. Materiał obejmuje ćwiczenia dotyczące części ciała, kolorów, kształtów i wielkości. Dodatkowo znajdą tu Państwo zadania rozwijające myślenie logiczne oraz ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy i rozumienie języka.
W czasie pandemii COVID-19 życie publiczne niejako zamarło lub przeniosło się w sferę prywatnej przestrzeni (praca, nauka, kult religijny), a bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem stał się śmiertelnym zagrożeniem. W świadomości wielu osób pojawiła się niepewność, głównie dotycząca przyszłości. Jaka ona będzie? Co się zmieni w naszych relacjach? Jak będziemy przygotowywać młodych ludzi do funkcjonowania w świecie zupełnie nieprzewidywalnym? Jak nauczymy się funkcjonować w stanie realnego zagrożenia? Niepokój związany był z prawie każdą sferą życia, w tym z tworzeniem nowej jakości kontaktów międzyludzkich. Czy wciąż będą funkcjonować głównie w świecie wirtualnym? Czy spotkaniom będzie stale towarzyszył dystans fizyczny? Jak będziemy się komunikować i czego będziemy musieli się nauczyć? Tych pytań było o wiele więcej i można je tworzyć w zależności od badanej dziedziny życia.
Dzikie stwory. Sztuka wychowania chłopców
Jak ukształtować dzikie serce Waszego syna?
Jak wychować go, by wyrósł na silnego, dojrzałego emocjonalnie mężczyznę?
Jak okiełznać Wasze „dzikie stwory”, nie marnując przy tym potencjału, który niesie ze sobą ich „dzikość”, żądza przygód i pasja?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Stephen James i David Thomas, doświadczeni ojcowie i terapeuci. Mają oni wyjątkowy dar rozumienia złożonego języka chłopięcego serca i zdolność przekładania swojej wiedzy na praktyczne wskazówki i sugestie.
Opierając się na badaniach klinicznych i własnych doświadczeniach rodzicielskich, pokazują, na czym polega specyfika chłopców pod względem fizycznym, psychicznym i duchowym. Oferują jednocześnie kompletny program radzenia sobie z problemami, jakie ta specyfika może stwarzać rodzicom, wychowawcom czy nauczycielom.
Ich książka daje świeże spojrzenie i podnosi na duchu tych, którzy czują się sfrustrowani zmaganiami z chłopięcą „dzikością”. Podkreśla przy tym rolę zarówno ojca, jak i matki, wskazując odmienność zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie chłopców.
Niezależnie od tego, czy Twój „dziki stwór” jest przedszkolakiem, uczniem czy studentem, znajdziesz w tej książce odpowiedzi, podpowiedzi i inspiracje, które pozwolą ci aktywnie towarzyszyć mu w jego drodze do bycia mężczyzną.
„Jako pediatra, na co dzień stykam się z rodzicami mającymi problemy ze zrozumieniem i poprowadzeniem przez życie swoich synów. Jeśli chcesz zdobyć praktyczne umiejętności rodzicielskie, znajdziesz tu mnóstwo dobrze przemyślanych porad. Książka pełna jest skutecznych i prostych sposobów, które możesz z miejsca wprowadzić w życie. Jest to jeden z najlepszych poradników dla rodziców, jakie znam”.
DR LINDA BRADY, pediatra
„Jestem przekonana, że ta książka odegra tak wielką rolę w życiu rodziców i dzieci, jak żadna inna. To lektura obowiązkowa dla każdego rodzica”.
SARA EVANS, piosenkarka
Stephen James prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, jest ojcem trzech synów (w tym dwóch bliźniaków) i córki.
David Thomas jest dyrektorem Poradni dla Mężczyzn i Chłopców w Nashville, ojcem dwóch synów i córki, jak również współautorem książki Być świadomym rodzicem. Autopilot jest dla samolotów, wydanej po polsku przez Wydawnictwo eSPe.
Publikacja stanowi podsumowanie prowadzonych przez autorkę badań i przedstawia rezultaty terapii muzyką w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia w rozwoju. Autorka wskazała zarówno na różnorodność możliwości oddziaływań muzykoterapeutycznych, jak i wynikających z jej stosowania ograniczeń, prezentując osiągnięcia w obszarze rozwoju społecznego dziecka poprzez podejście pragmatyczne. (...) Zadaniem przygotowanej publikacji było przedstawienie walorów muzykoterapii w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Autorka dobrze wywiązała się z tego zlecenia. Podjęła również trud zachęcenia zainteresowanych do realizacji i poszerzania zakresu badawczego nad tą dziedziną arteterapii oraz zaakcentowała potrzebę upowszechniania wśród pedagogów terapeutów i opiekunów dzieci uzyskanych rezultatów, wskazując korzyści współpracy z muzykoterapeutami. (...) Dzieląc się osiągniętymi rezultatami, autorka pracy przyczynia się do upowszechniania muzykoterapii i zachęca do wdrażania jej w większej liczbie placówek terapeutycznych, edukacyjnych i zdrowotnych. Fragment recenzji dr. hab., prof. UŚ Mirosława Kisiela
Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty jest wyjątkowym źródłem informacji na temat wykorzystania arteterapii w systemie penitencjarnym. Autorzy dokładnie analizują i prezentują różne aspekty i konteksty, w jakich arteterapia może być użyta w celu wspierania procesu resocjalizacji osadzonych.Książka wyróżnia się swoim interdyscyplinarnym podejściem do arteterapii w kontekście resocjalizacji. Autorzy biorą pod uwagę zarówno aspekty psychologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, jak i organizacyjne, związane z procesem resocjalizacji, i prezentują arteterapię jako narzędzie skuteczne na poziomie jednostki i grupy więźniów. To kompleksowe podejście jest szczególnie wartościowe, ponieważ podkreśla różnorodność możliwych kontekstów i celów, w jakich arteterapia może być stosowana. Książka jest wzbogacona o scenariusze zajęć, co ułatwia czytelnikom zrozumienie, jak teorię można przekształcić w praktykę. Te praktyczne wskazówki i przykłady pomogą terapeutom i innym profesjonalistom w systemie penitencjarnym w planowaniu i wdrażaniu własnych programów arteterapeutycznych. Książka podkreśla znaczenie roli arteterapeuty jako specjalisty, który jest w stanie dostosować terapię do indywidualnych potrzeb osadzonych. Autorzy analizują także wyzwania związane z pracą w trudnym środowisku więziennym i zapewniają wskazówki dotyczące budowania relacji z osadzonymi oraz zarządzania grupowymi sesjami arteterapeutycznymi.Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty to cenna publikacja, która oferuje kompleksowe spojrzenie na wykorzystanie sztuki w procesie resocjalizacji osadzonych. To źródło inspiracji i wiedzy zarówno dla profesjonalistów pracujących w systemie penitencjarnym, jak i badaczy zainteresowanych terapią sztuką w kontekście resocjalizacji. Książka otwiera drzwi do zrozumienia potencjału sztuki w transformacji życia osadzonych. Z recenzji dr. hab. Pawła Maciaszczyka, prof. ucz.
Przedstawione w publikacji rozważania i analizy nie wyczerpują readaptacyjnego potencjału tkwiącego w kategorii zadowolenia z życia, jednak w ocenie Autorki mogą stać się inspiracją do dalszej eksploracji i podejmowania prób ich włączenia nie tylko w dyskurs pedagogiki resocjalizacyjnej, ale przede wszystkim w pedagogiczną praktykę oddziaływań penitencjarnych, Ze względu na liczne walory zatrudniania osób skazanych postuluje się podjęcie nowych inicjatyw na rzecz ich aktywizacji zawodowej. Bardzo słusznie uznając wyższość personalistycznego u humanistycznego podejścia do człowieka nad determinizmem biologicznym i społecznym, w badaniach wkupiono się na zasobach skazanych, które z jednej strony stanowią barierę ochronną przed czynnikami ryzyka, a z drugiej kształtują dojrzałą istotę odpowiedzialną za siebie, sprawującą kontrolę nad własnym życiem i mającą poczucie sprawstwa, co niezbędne jest w uzyskaniu przemiany wewnętrznej która stanowi cel maksymalny w resocjalizacji. Z recenzji ks. dr. hab. Kazimierza Pierzchały, prof. KUL
Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, że jest ona globalną strategią działań na rzecz zdrowia, której niezbędny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dzięki niej ludzie zyskują odpowiednie kompetencje, pozwalające im na dokonywanie zmian w swoim środowisku i stylu życia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczących istnieją dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedną z nich jest tworzenie warunków umożliwiających ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadając tę wiedzę mogą oni wzmacniać swoje zdolności do działania na rzecz zdrowia własnego i innych, jednocześnie stając się podmiotami tych działań. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezpośrednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do działania) mogą dokonać zmiany społecznej, do której dąży się w promocji zdrowia. Drugą ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaływanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpływały na politykę publiczną i kształtowanie konkretnych środowisk. Prezentowana publikacja spełnia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziałania im, z drugiej - jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieści się tworzenie środowisk wspierających zdrowie.
Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających. Z uwagi na potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego. Ostatnia część książki zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich pracy i organizacji edukacji włączającej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?