Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Dzisiejszy świat stawia przed szkołą, nauczycielami oraz edukacją wiele wyzwań, spowodowanych dynamicznymi procesami społecznymi, przepływem informacji, postępem naukowym i technologicznym. Publikacja wskazuje korzyści płynące z globalizacji, w tym zwiększoną mobilność i możliwość kontaktu z osobami zamieszkującymi różne części świata, co rozszerza horyzonty poznawcze i uwrażliwia na różnice kulturowe. Autor odpowiada na pytanie, po co jest szkoła oraz czego i jak powinna uczyć w XXI wieku. Wskazuje na elementy nauki progresywnej oraz organizację procesu uczenia się uwzględniającą poszukiwanie oraz popełnianie błędów, naukę z doświadczeniem zabawy, czy też rozwijanie kompetencji przyszłości, w tym rozbudzanie kreatywności, naukę samodzielności, poszerzanie horyzontów poznawczych. Porusza również takie zagadnienia jak prawa dziecka i ucznia, egzaminy oraz ocenianie. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych. Powinna także zainteresować pracowników administracji rządowej i samorządowej, którzy w ramach swoich decyzji mogą przyczynić się do inicjowania oraz utrwalania rozwiązań sprzyjających budowaniu edukacji skupionej na wzmacnianiu rozwoju dzieci.
Czytaj sylabami. Zeszyt do nauki i doskonalenia czytania to skuteczne narzędzie do nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Bazuje na sprawdzonej metodzie sylabowej - szczególnie przyjaznej dzieciom, ponieważ opiera się na prostych, rytmicznych sylabach otwartych. Zadania zostały przygotowane tak, aby dziecko mogło skupić się na odczytywaniu całych sylab, a nie pojedynczych liter. Służą temu: duża, wyraźna czcionka, przejrzysty układ stron, możliwość zaznaczania sylab. Zeszyt rozwija słuch fonematyczny, uwagę wzrokową i motorykę małą, wspiera więc nie tylko naukę czytania, ale i ogólny rozwój dziecka. Idealny do pracy w domu, przedszkolu, szkole i gabinecie terapeutycznym. Spis treści: PA MA BA LA PA FA WA MA TA DA BA FA SA ZA KA GA TA JA NA LA MA SZA ŻA RZA SA ZA CA DZA DA LA ZA HA CHA ŁA LA FA CZA DRZA DA CA SIA ZIA SA ZA CIA DZIA CA DZA ZIA RA PA BA LA JA NIA NA
Pewny start. Poziom F. Moja książka, Codziennik. Funkcjonowanie 1-2, Komunikacja, Kreatywność. Zestaw to kompleksowy zestaw kart pracy, obejmujący 720 ilustrowanych kart, podzielonych na pięć uzupełniających się publikacji dostosowanych do potrzeb uczniów. Materiały odnoszą się do kalendarza szkolnego oraz codziennych sytuacji, wspierając rozwój wszechstronnych kompetencji od matematycznych, przez językowe, psychospołeczne, aż po kreatywne.
Zestaw zawiera następujące materiały edukacyjne:
Pewny start. Poziom F. Moja książka
Pewny start. Poziom F. Codziennik. Funkcjonowanie 1
Pewny start. Poziom F. Codziennik. Funkcjonowanie 2
Pewny start. Poziom F. Codziennik. Komunikacja
Pewny start. Poziom F. Codziennik. Kreatywność
Cele pakietu to rozwijanie funkcji poznawczych, kompetencji społecznych i emocjonalnych, umiejętności komunikowania się, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz kreatywności. Różnorodne formy aktywności czytanie, pisanie, liczenie, manipulacje kartami, gry, rebusy, układanie historyjek obrazkowych i prace plastyczne wspierają wszechstronny rozwój uczniów przez cały rok szkolny.
Pewny start. Poziom F. Jesień, zima oraz Wiosna, lato. Karty pracy to zestaw 240 bogato ilustrowanych kart pracy, podzielonych tematycznie i uporządkowanych zgodnie z kalendarzem szkolnym oraz porami roku. Materiały odnoszą się do codziennych sytuacji i środowiska ucznia szkoły, domu, kontaktów rówieśniczych, emocji, zasad społecznych, a także do tematów związanych z przyrodą, higieną, zdrowiem i bezpieczeństwem. Publikacje poruszają również zagadnienia życia codziennego, takie jak zakupy, komunikacja, korzystanie z miejsc użyteczności publicznej, tradycje i wydarzenia w Polsce, Europie i na świecie. Uczniowie ćwiczą praktyczne umiejętności związane z liczeniem, rozpoznawaniem jednostek miar i wag, zapisywaniem dat czy planowaniem wycieczek.
Zestaw zawiera następujące materiały ćwiczeniowe:
Pewny start. Poziom F. Jesień, zima. Karty pracy
Pewny start. Poziom F. Wiosna, lato. Karty pracy
Cele zestawu to poszerzanie wiedzy o świecie i o sobie, rozwój funkcji poznawczych, kompetencji matematycznych, myślenia przyczynowo-skutkowego, sprawności manualnej oraz wzbogacanie zasobu słownictwa czynnego i biernego. Różnorodne ćwiczenia uzupełnianie zdań, pisanie i rysowanie po śladzie, liczenie, wycinanie, wklejanie, rozwiązywanie diagramów, rebusów, krzyżówek i układanie historyjek obrazkowych wspierają wszechstronny rozwój uczniów przez cały rok szkolny.
Pewny start. Poziom C. Moja książka, Codziennik. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność to zestaw 360 bogato ilustrowanych kart z tekstami i ćwiczeniami wspierającymi rozwój językowy, społeczny i poznawczy uczniów. Materiał zawiera teksty do czytania i słuchania, zadania manipulacyjne oraz ilustracje i zdjęcia wzbogacające przekaz.
Zestaw zawiera:
Pewny start. Poziom C. Moja książka
Pewny start. Poziom C. Codziennik. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność
Tematyka obejmuje m.in.: życie codzienne (szkoła, dom, zakupy), pory roku, pogodę, zmiany w przyrodzie, zdrowie, higienę, zasady bezpieczeństwa, podróże, środki transportu, tradycje, wydarzenia, a także aktywność fizyczną i kulinarną.
Celem pakietu jest: rozwijanie funkcji poznawczych i społeczno-emocjonalnych, umiejętności komunikacyjnych, kreatywności oraz słownictwa. Treści pomagają uczniom lepiej rozumieć otaczający świat, uczą samodzielności i wspierają codzienne funkcjonowanie.
Pewny start. Poziom C. Jesień, zima oraz Wiosna, lato. Karty pracy to zestaw 240 bogato ilustrowanych kart dostosowanych do kalendarza szkolnego i pór roku. Publikacje obejmują zagadnienia z edukacji matematycznej, polonistycznej, przyrodniczej i społecznej. Tematyka dotyczy m.in. zmian zachodzących w przyrodzie, tradycji, bezpieczeństwa, zdrowia i higieny.
Zestaw zawiera dwa materiały ćwiczeniowe:
Pewny start. Poziom C. Jesień, zima. Karty pracy
Pewny start. Poziom C. Wiosna, lato. Karty pracy
Celem pakietu jest: rozwijanie wiedzy, słownictwa, kompetencji społeczno-emocjonalnych, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz funkcji poznawczych. Różnorodne ćwiczenia czytanie, pisanie, liczenie, krzyżówki, rebusy, wycinanie, opowiadanie i układanie historyjek obrazkowych wspierają aktywną naukę i rozwój uczniów przez cały rok szkolny.
Pewny start. Poziom C. Czytanie i pisanie oraz Matematyka. Karty pracy to zestaw 240 bogato ilustrowanych kart dostosowanych do kalendarza szkolnego i pór roku. Publikacje obejmują zagadnienia z edukacji językowej i matematycznej, rozwijając zarówno umiejętności komunikacyjne, jak i logiczne myślenie.
Zestaw zawiera dwa materiały ćwiczeniowe:
Pewny start. Poziom C. Czytanie i pisanie. Karty pracy
Pewny start. Poziom C. Matematyka. Karty pracy
Tematyka kart obejmuje m.in.: dom, szkołę, pory roku, zmiany w przyrodzie, zakupy, jedzenie, kalendarz, zegar, środki transportu oraz wydarzenia i uroczystości.
Celem pakietu jest: doskonalenie umiejętności czytania i pisania, utrwalanie liter, sylab i wyrazów, rozwijanie umiejętności matematycznych (dodawanie, odejmowanie, obliczenia pieniężne), orientacji w przestrzeni, logicznego myślenia oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia obejmują m.in. czytanie, pisanie po śladzie, rozwiązywanie krzyżówek i rebusów, liczenie, kolorowanie, wycinanie, wklejanie, rysowanie oraz układanie kształtów i wzorów.
Prezentowany materiał jest nie tylko bardzo starannie przygotowany merytorycznie, ale także przemyślany od strony dydaktycznej i daje możliwość wielokrotnego, różnorodnego wykorzystywania. Zawarte w nim zadania to w dużej części gry i zabawy, które pozwalają utrwalać nabyte umiejętności w atrakcyjnej, angażującej formie (krzyżówki, labirynty, sudoku, memory, gry planszowe). [...] Autorka proponuje również bardziej zaawansowane ćwiczenia i zadania językowe (budowanie coraz dłuższych fraz, tworzenie opowieści), które oprócz usprawniania wymowy przyczyniają się do ogólnego rozwoju umiejętności językowych dziecka.
Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku. Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.
Tabliczka mnożenia Ćwiczenia w książeczce pomagają w nauce tabliczki mnożenia. Są wspaniałą propozycją dla tych, którzy mają z tym trudności.Książeczka polecana nauczycielom jako pomoc dydaktyczna ,oraz dzieciom do nauki i zabawy w domu.
Zapanuj nad złością i poczuj się lepiej! Czasami czujesz, jak złość w tobie narasta. A czasem po prostu napada cię znienacka i przejmuje kontrolę nad twoimi uczuciami i zachowaniem. Właśnie wtedy zaczynają się kłopoty... Na szczęście jest na to sposób! W tej książce znajdziesz zabawne ćwiczenia, dzięki którym nauczysz się, jak zdrowo wyrażać złość. Odkryjesz, jak można zatrzymać rosnący gniew, pesymistyczne myśli zmienić w optymistyczne, odzyskać panowanie nad sobą... I dużo więcej! Niezależnie od tego, czy potrzebujesz pomocy, żeby się uspokoić lub rozwiązać problemy, czy też chcesz wyrazić swój gniew, ta książka nauczy cię, jak zapanować nad złością i poprawić swoje samopoczucie. W książce znajdziesz: 6 ważnych umiejętności potrzebnych, żeby odnaleźć spokój i zapanować nad emocjami 40 ciekawych ćwiczeń, dzięki którym rozwiniesz te umiejętności Dodatkowe gry i zadania na końcu każdego rozdziału, które pomogą ci je utrwalić.
Zawarte w tej publikacji ćwiczenia mają na celu uświadomienie nastolatkom w spektrum autyzmu występowania szerokiego wachlarza emocji i cech charakteru, doskonalenie umiejętności ich nazywania i rozmawiania o nich, a także naukę samokontroli i regulacji emocji oraz uczuć. Materiał ćwiczeniowy umożliwia pracę z przekonaniami i myślami na temat różnych trudnych stanów emocjonalnych oraz proponuje sposoby ich oswajania i wyciszania (np. poprzez relaksację czy afirmacje). Praca z emocjami nastolatków jest bardzo istotna, gdyż bez niej są oni narażeni na frustrację potrzeb i ryzyko uciekania w niebezpieczne zachowania, takie jak samookaleczanie, stosowanie używek, zamykanie się w sobie i odcinanie od świata. Niewystarczająca praca z emocjami u nastolatków lub jej całkowity brak mogą także skutkować kryzysami psychicznymi i chorobami, np. depresją.
Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1-3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato). Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Zestaw 50 kart z zabawami sensorycznymi to świetna propozycja dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Każda karta to pomysł na nową zabawę, która wspiera rozwój i daje mnóstwo frajdy. Dlaczego warto korzystać z ZABAW SENSORYCZNYCH? Angażują całe ciało - rozwijają motorykę dużą i małą. Wspierają koordynację ruchową i precyzję działania. Pozwalają ćwiczyć reakcje na różne bodźce z otoczenia. Pobudzają zmysły przez zabawę. Pomagają dziecku lepiej poznać jego ciało. To narzędzie wspierające rozwój poprzez zabawę - w domu, przedszkolu i gabinecie terapeutycznym.
Karty edukacyjne Dbam o emocje pomagają kształtować zdrowe nawyki, wspierają rozwój emocjonalny i zachęcają do troski o zdrowie psychiczne. To świetny punkt wyjścia do mądrych, empatycznych rozmów oraz inspirujące narzędzie, które podpowiada, jak lepiej rozumieć i regulować emocje. Tematyka kart: potrzeby i emocje, odporność psychiczna, samoświadomość i samoakceptacja, relacje interpersonalne. W pudełku znajdziesz 50 kart, które przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat. Wykorzystaj je w gabinecie, w szkole lub w domu. Pokaż nastolatkowi, że jego emocje są ważne!
Chcesz, by ćwiczenia logopedyczne były dla dzieci przyjemną zabawą? Wypróbuj zestaw SZUMIĄCE PLANSZÓWKI LOGOPEDYCZNE krótkie i wciągające gry, które motywują do wielokrotnych powtórzeń głosek szeregu szumiącego. Dzięki nim dzieci szybciej przyswajają poprawną artykulację, jednocześnie rozwijając słownictwo i umiejętność słuchania. To idealny zestaw dla logopedów, rodziców oraz nauczycieli, którzy szukają skutecznych i przyjaznych form terapii. Dlaczego warto? Łączymy zabawę z intensywną pracą nad wymową i językiem. Stopniowany poziom trudności i starannie dobrane wyrazy wspierają skuteczną naukę. Rozwijamy myślenie logiczne, pamięć i umiejętności społeczne. Utrwalamy prawidłową artykulację i wspieramy rozwój mowy. Ciekawa rozgrywka zwiększa zaangażowanie dzieci. Zestaw nie zawiera kostki i pionków.
Chcesz, by ćwiczenia logopedyczne były dla dzieci przyjemną zabawą? Wypróbuj zestaw SYCZĄCE PLANSZÓWKI LOGOPEDYCZNE krótkie i wciągające gry, które motywują do wielokrotnych powtórzeń głosek szeregu szumiącego. Dzięki nim dzieci szybciej przyswajają poprawną artykulację, jednocześnie rozwijając słownictwo i umiejętność słuchania. To idealny zestaw dla logopedów, rodziców oraz nauczycieli, którzy szukają skutecznych i przyjaznych form terapii. Dlaczego warto? Łączymy zabawę z intensywną pracą nad wymową i językiem. Stopniowany poziom trudności i starannie dobrane wyrazy wspierają skuteczną naukę. Rozwijamy myślenie logiczne, pamięć i umiejętności społeczne. Utrwalamy prawidłową artykulację i wspieramy rozwój mowy. Ciekawa rozgrywka zwiększa zaangażowanie dzieci. Zestaw nie zawiera kostki i pionków.
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach, wychowawcach i rodzicach pragnących pomóc dzieciom i młodzieży świadomie kształtować swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Jej celem jest wspieranie edukacji w zakresie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z Internetu, a także rozwijanie krytycznego myślenia i umiejętności budowania zdrowych relacji w sieci. W książce znajdziesz scenariusze lekcji wychowawczych, które poruszają kluczowe tematy związane z cyfrową rzeczywistością, m.in.: ślad cyfrowy, wizerunek online, bezpieczeństwo w sieci, higiena cyfrowa, dezinformacja, stalking, cyberbullying. fragment książki Anna Konarzewska niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka, polonistka i doradczyni metodyczna w GODN (Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli). Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni. Jest ambasadorką Wiosny Edukacji oraz Fundacji Kosmos dla Dziewczynek. Ekspertka Programu PROJEKTOR w zakresie relacji i szczęścia osobistego. (Program ten powstał w 2001 roku, jego autorem jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności). Finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Nauczyciel Roku 2021 oraz Nagrody im. Ireny Sendlerowej Za naprawianie świata w 2021 roku. Trzykrotnie nominowana do Nagrody im. Janusza Korczaka w latach 20222024. Autorka książek: Być (nie)zwykłym wychowawcą (2019) oraz (Nie)zwykłe spotkania. Wokół godzin wychowawczych (2022). Współautorka książki Pisanie to wyzwanie. O tekstach młodzieży polskiej w edukacji szkolnej (2024).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?