Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Szybko minęło 10 lat od poprzedniego wydania „Kalendarium” i świętujemy jubileusz stulecia powstania Harcerstwa w Toruniu. W stosunku do poprzedniego to jest rozszerzone o te ostatnie 10 lat. W innych rozdziałach największe uzupełnienia dotyczą Ruchu Przyjaciół Harcerstwa. Inne to pojedyncze dopiski czy/i uściślenia, oraz jedno zdjęcie – najstarsze znane druhów z „Jedynki”. Nadal nie udało się dotrzeć do brakujących rozkazów, które zapewne wniosłyby wiele nowych wiadomości, ale to zostawiam przyszłym historykom naszego Harcerstwa.
Tematem książki jest fenomen komplementowania, a w szczególności reakcje na komplementy jako strategie grzecznościowe. Analizie poddano ok. 4500 reakcji zebranych zarówno od polskich, jak i niemieckich studentek oraz studentów.
W swojej książce Autorka wskazuje m.in. na problemy z definicją komplementu, a następnie omawia dotychczas powstałe klasyfikacje reakcji na komplementy, zwracając przy tym uwagę na ich podobieństwa, różnice oraz problemy wynikające z ich złożoności. W trakcie analizy omawiane są strategie pojawiające się po otrzymaniu kilku komplementów. Hipotezę pracy stanowi przypuszczenie, że duży wpływ na językową realizację reakcji ma kontekst sytuacyjny, socjolingwistyczne oraz kulturowe czynniki. Tak więc niniejsza książka stanowi źródło informacji dotyczące m.in. roli płci osoby komplementowanej i komplementującej w doborze środków językowych, różnic w ujęciu polsko-niemieckim oraz wpływu różnych obiektów komplementowanych na reagowanie na komplementy.
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Nikt tak nie wpłynął na mój gust, jak Francuzki. Nauczyły mnie, że nie ma seksowniejszej fryzury, niż potargane włosy i że perfekcyjność jest wrogiem dobrego stylu. W tej książce zawarłam wszystkie porady, jakich udzieliły mi koleżanki z Poitiers, gdzie studiowałam, oraz przyjaciółki z Paryża. Wszystko przetestowałam na sobie. Kilka wniosków może Cię zaskoczyć, bo będą znacząco różnić się od tego, co przeczytasz w magazynach czy poradnikach o stylu.
Moja książka to nie zbiór sztywnych zasad, jak być trendy. To raczej zabawne anegdoty, prawdziwe historie z (mojego) życia, a także szczere opinie rodowitych paryżanek, które nade wszystko nie chcą być… modne. To także przewodnik po miejscach, dzięki którym odnajdziesz swój własny Paryż w Polsce oraz album o kobietach – również Polkach – które mają w sobie to "coś". Dowiedz się, jak być jedną z nich.
Przewodnik dla nauczyciela stanowi część serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne, w której skład wchodzi również podręcznik oraz karty pracy (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Jest przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Publikacja zawiera rozkład zajęć z podziałem na edukacje: polonistyczną, matematyczną i plastyczno techniczną; tematy zajęć; cele oraz sposoby opracowania danej karty. Oprócz ćwiczeń wskazanych w poleceniu na karcie w przewodniku opisano dodatkowe zadania, które można wykorzystać podczas opracowywania danego tematu.
From the international bestselling expert on dealing with assholes'With cutting-edge research and real-life examples that are thought-provoking and often hilarious, thisis an indispensable resource'Gretchen Rubin, author of The Happiness Project'At last someone has provided clear steps for rejecting, deflecting, and deflating the jerks who blight our lives. Better still, that someone is the great Bob Sutton, which ensures that the information is useful, evidence-based, and fun to read'Robert Cialdini, author of Influence and Pre-Suasion'If only Bob Sutton's book had been available to help me deal with the full complement of 1st-class assholes I've encountered in my 50-year professional life. No names shall be mentioned'Tom Peters, co-author of In Search of ExcellenceBeing around assholes, whether at work or elsewhere, can damage performance and affect wellbeing: having one asshole in a team has been shown to reduce performance by 30 to 40%. And social media has only given rise to further incivility -- 40% of people have experienced harassment online.In The Asshole Survival Guide, Stanford professor Robert Sutton offers practical advice on identifying and tackling any kind of asshole -- based on research into groups from uncivil civil servants to French bus drivers, and 8,000 emails that he has received on asshole behaviour.With expertise and humour, he provides a cogent and methodical game-plan. First, he sets out the asshole audit, to find out what kind of asshole needs dealing with, and asshole detection strategies. Then he reveals field-tested, sometimes surprising techniques, from asshole avoidance and asshole taxes to mind-tricks and the art of love bombing. Finally, he explains the dangers of asshole blindness -- when the problem might be yours truly.Readers will learn how to handle assholes - in the workplace and beyond - once and for all!
Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lękuLęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić.Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne opatrzone przykładami i poradami dla rodziców z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów.Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców.Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu detektywistycznego myślenia, aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawyNaucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenieZacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjamiRozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczneOpisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom.dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego WirginiiNapisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku.dr Debra Whiting AlexanderDr RONALD M. RAPEE, wykładowca na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, i dyrektor tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health). Jeden z doradców tworzących Diagnostyczny i Statystyczny Podręcznik Zaburzeń Psychicznych oraz członek naukowej komisji doradczej szwajcarskich Badań Etiologicznych nad Przystosowaniem i Zdrowiem Psychicznym.Dr psychologii ANN WIGNALL, starszy psycholog kliniczny i dyrektor dziecięcego wydziału zdrowia psychicznego w Służbie Zdrowia Północnego Sydney (Northern Sydney Health Service). Założyła Klinikę Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży (Child and Adolescent Anxiety Clinic).Dr SUSAN H. SPENCE, wykładowca psychologii i rektor na Uniwersytecie Griffitha (Griffith University) w Brisbane, w Australii. Autorka ponad stu książek i artykułów naukowych z dziedziny oceniania, prewencji i leczenia zaburzeń lękowych oraz depresji u dzieci i młodzieży.Dr VANESSA COBHAM pracuje w szkole psychologii przy Uniwersytecie Queensland (University of Queensland) oraz w Służbie Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży Mater (Mater Child and Youth Mental Health Service) w Brisbane, w Australii.Dr HEIDI LYNEHAM, członek zespołu badawczego na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, oraz zastępca dyrektora tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health).
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę.
Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi.
Witold Bobiński
W skład publikacji Od wierszyka do literki, należącej do serii Metoda Dobrego Startu, wchodzą dwa zeszyty ćwiczeń zawierające materiał potrzebny do wprowadzenia 24 liter małych i wielkich. Litery uporządkowano zgodnie z kolejnością przyjętą w podręczniku dla klasy 0 pt. Wielka podróż sześciolatka autorstwa Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej. Wierszyki napisane zostały w taki sposób, aby kilkakrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca poznawanej literze. Stanowią one punkt wyjścia do ćwiczeń językowych, dotyczących przede wszystkim analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej i głoskowej), ale także analizy wzrokowej (wyróżnianie określonej litery w tekście). Pamięciowe opanowanie tekstu ułatwi dzieciom wykonanie kolejnych ćwiczeń językowych, ruchowo-słuchowych, ruchowo-słuchowo-wzrokowych.
Pakiet zawiera dwie książki dla rodziców:
,,ABC ciąży i porodu"
Ciąża to najpiękniejsze dziewięć miesięcy w życiu przyszłych rodziców. Poradnik ten jest idealną pomocą dla kobiet w ciąży i ich partnerów, aby mogli w spokoju i radości rozkoszować się tym wspaniałym czasem.
• Od pozytywnego testu ciążowego do badań profilaktycznych, przygotowań do porodu oraz samego rozwiązania.
• Rozwój dziecka w łonie matki.
• Praktyczne porady przy typowych dolegliwościach ciążowych.
• Wskazówki dotyczące zdrowego odżywiania, korzystnego dla matki i jej nie narodzonego dziecka.
• Porady na temat stosunków między partnerami.
• Informacje o najnowszych uregulowaniach prawnych.
Poradnik konsultowany i polecany przez Polskie Towarzystwo Położnych.
,,RODZICU, NIE PANIKUJ!"
W codziennym życiu z dziećmi rodzice są stale konfrontowani z trudnymi sytuacjami: faza przekory, konflikty pomiędzy rodzeństwem oraz w szkole czy nierzadki temat sprzątania – każda mama i każdy tata zna te problemy. Do tego dochodzi troska o zdrowie dziecka: jak najlepiej poradzić sobie z grypą? Jak leczyć poparzenia i zatrucia? Jak stworzyć dziecku bezpieczny dom?
Ten szczegółowy poradnik jest niezawodnym towarzyszem od pierwszego roku życia dziecka do czasu jego dojrzewania. Sprawdzone informacje z zakresu zdrowia i wychowania dają rodzicom poczucie bezpieczeństwa i przygotowują ich na wszystkie ewentualności dnia powszedniego z dziećmi.
podstawowa wiedza o wychowaniu, zdrowiu i bezpieczeństwie
praktyczne przykłady rozwiązywania codziennych problemów wychowawczych
sposoby udzielania pierwszej pomocy i ważne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
Pedagogika Montessori pozwala osiągnąć pewność siebie i samodzielność, a także daje dziecku możliwość wyboru aktywności i rozwijania się we własnym tempie. Przede wszystkim chodzi o stan ducha aby nie traktować dziecka jako przyszłego dorosłego, którego się modeluje, ale jako pełnoprawną osobę, której się towarzyszy i którą darzy się głębokim szacunkiem.Ta książka jasno i prosto przedstawia pedagogikę Montessori jej historię, teorię i praktykę zarówno w szkole, jak i w domu.Nauczycielka Montessori Charlotte Poussin dzieli się swoimi doświadczeniami, aby pomóc Czytelnikom zrozumieć i stosować pedagogikę Montessori wobec dzieci. Uzmysłowia nam, jakie znaczenie ma postawa nauczyciela dla wprowadzenia w życie tego, co chce przekazać. Pokazuje nam, jak zogniskować przemyślenia nad edukacją wokół dziecka. Kładzie nacisk na obserwację, komunikację i życzliwość w towarzyszeniu dziecku na drodze rozwoju.Nowe, zaktualizowane wydanie tego bestsellera zostało wzbogacone o 20 nowych aktywności, dokładnie opisanych i zilustrowanych, które można zrealizować z dzieckiem w domu.Charlotte Poussin to nauczycielka Montessori, od 2000 roku posiadająca dyplom Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori. Pracowała w Argentynie, Brazylii, Francji i Kanadzie. Kierowała szkołą Montessori. Jest autorką książki Montessori od narodzin do trzeciego roku życia oraz wielu zestawów pedagogicznych. Stosuje zasady pedagogiki Montessori wobec piątki własnych dzieci.
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN
Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Jak znaleźć nianię idealną? Jakie pytania zadać kandydatce, by mieć pewność, że będzie jej można ze spokojem powierzyć dziecko i klucz od domu? I wreszcie jak zostać cudowną nianią, taką, o której marzy każdy rodzic? Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań zna Joanna Jakubiak, właścicielka agencji opiekunek, niania z wieloletnim doświadczeniem. Z humorem i werwą rozprawia się z najczęstszymi problemami na linii opiekunka-dziecko-rodzic. Z jej pomocą już tysiąc rodzin znalazło opiekunkę "szytą na miarę”. Wśród klientów agencji „Zaufana niania” jest bardzo wiele gwiazd. Ale jej właścicielka przekonuje, że dobra niania to nie luksus dla wybranych, tylko wybór, którego może dokonać każda szukająca opiekunki dla dziecka mama. Poradnik dla rodziców i niań.
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki „Mały człowiek, wielkie potrzeby”. Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo. To książka dla Ciebie, jeśli chcesz: ? poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; ? nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; ? zbudować bliską więź z dzieckiem; ? konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; ? uniknąć zaszczepiania dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; ? wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
Sam problem cyberprzestrzeni, obecności w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, że istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Cieszy fakt, że czytelnik otrzymuje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań.
dr hab. prof. AJP Paweł Prüfer
Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" pokazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, oraz jako sfera zaspakajania specyficznych potrzeb indywidualnych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i istotną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej.
dr hab. prof. UZ Mirosław Kowalski
Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa aktywność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej że analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma duże znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi dane zjawiska społeczne, szczególnie w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka, a także dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje.
dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z dużego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana bardzo przystępnym językiem, bogato wzmocniona materiałem ikonograficznym, co sprawia, że zapewne znajdzie zainteresowanie wśród czytelników.
dr hab. prof. WSB Marek Walancik
Program pomaga w uświadomieniu mechanizmu powstawania uzależnienia, rozpoznawaniu symptomów oraz właściwego reagowania na zdarzenia.
Przeciwdziałanie i rozwiązanie problemu uzależnień wymaga w pierwszej kolejności przygotowania do działań profilaktycznych wszystkich nauczycieli a szczególnie wychowawców.
Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się:
na czym polega uzależnienie,
jakie są fazy uzależnienia,
po czym można poznać, że uczeń jest uzależniony,
jakie są czynniki ryzyka wejścia w uzależnienie,
jak media i otoczenie przyczyniają się do uzależnień,
jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z uzależnieniem,
jak budować zdrową, silną i odporna na uzależnienia osobowość młodych ludzi.
Zakres tematyczny modułu obejmuje nie tylko „klasyczne” uzależnienia od alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych, ale też inne formy i źródła uzależnień takie jak:
gry komputerowe,
Internet,
zakupy,
ryzykowne zachowania.
Zestaw zawiera:
płytę CD z 40 elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku
wydrukowane, kolorowe ulotki dla rodziców – 4 wzory po 30 szt.
plakaty dla uczniów – 4 wzory po 2 szt. w formacie A3
formularze diagnostyczne do wygodnego kopiowania
Głównym celem pracy było ukazanie funkcjonowania różnych form opieki nad dziećmi (w tym nieletnimi przestępcami) w Lublinie w okresie międzywojennym. W przeprowadzonych badaniach starano się określić, z jednej strony, zaangażowanie państwa polskiego, z drugiej zaś wkład instytucji prywatnych w pomoc dzieciom. Podjęte badania miały zatem na celu przedstawienie znaczenia tworzonego w tym okresie systemu opieki nad dzieckiem w Polsce i wybranych instytucji opiekuńczo-resocjalizacyjnych w Lublinie. W dotychczasowej historiografii zazwyczaj pomijano znaczenie kurateli sądowej, choć właśnie w Lublinie, Łodzi i Warszawie w 1919 r. powołano pierwsze sądy dla nieletnich i opracowano sposoby podejścia do nieletnich przestępców. Realizacja powyższych celów dokonana została przez analizę problemów badawczych w czterech grupach zagadnień związanych z historią opieki społecznej, historią prawa rodzinnego, teorią resocjalizacji oraz teorią pedagogiki opiekuńczej.
Ludwik XIV miał swoistą obsesję na punkcie etykiety. Nierespektowanie
lub niewłaściwe przestrzeganie jej zasad groziło utratą dotychczasowej
pozycji i przywilejów. Wersalska etykieta była rodzajem gry. Określała
stosunki i hierarchiczną zależność między poszczególnymi członkami
dworu króla Francji. Była ważnym elementem wersalskiego widowiska.
Wystudiowane ruchy, teatralne gesty i powtarzalność codziennych ceremoniałów wprowadzały ład i porządek, a każdy znał przynależne
mu miejsce w dworskiej hierarchii. Etykieta stwarzała okazję do intryg, pozwalała na realizację własnych ambicji lub polityki rodu, otwierała
lub zamykała drogę do kariery, awansów i pieniędzy.
Oto książka, która przybliża zasady dworskiej etykiety w Wersalu, dopracowane i rozbudowane za czasów Ludwika XIV. Jest osobliwą kroniką codziennego życia wersalskiego dworu, spisaną przez pryzmat zasad rządzących zachowaniem i rozkładem dnia mieszkańców pałacu,
który w czasach Króla Słońce był zamieszkały przez dwór liczący blisko
tysiąc osób i drugie tyle służby. Sama znajomość etykiety i zasad dotyczących porządku pierwszeństwa, rang, godności i przywilejów to nie wszystko.
Kluczem do dworskiego sukcesu było opanowanie sztuki
umiejętnego korzystania z ustanowionego zbioru reguł.
Czy jesteś gotów, Drogi Czytelniku, poznać ten sekret?
Pierwsza część książki nakreśla okoliczności i powody wprowadzenia rozbudowanej etykiety, opartej w dużej mierze na zasadach ceremoniału ustanowionych przez Katarzynę Medycejską. Druga część to alfabetyczny zbiór haseł dotyczących wersalskich zwyczajów i obyczajów. Jest to jednak zbiór osobliwy, jego autorka bowiem jest daleka od podawania prostych definicji. Każde z haseł, hojnie urozmaicone błyskotliwymi i zabawnymi anegdotami, zawiera objaśnienie konkretnej zasady lub ceremoniału.
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprint z 1937 r. "STRAŻ NAD PROSNĄ. 1912-1937 JEDNODNIÓWKA JUBILEUSZOWA HARCERSTWA ZIEMI KALISKIEJ".
Przyrzeczenie Harcerskie
Mam szczerą wolę całym życiem pełnić
służbę Bogu i Polsce; nieść chętną pomoc
bliźnim; być posłusznym Prawu Harcerskiemu.
Prawo Harcerskie
I. Harcerz służy Bogu i Polsce i sumiennie spełnia swoje obowiązki.
II. Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy.
III. Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim.
IV. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza.
V. Harcerz postępuje po rycersku.
VI. Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznać.
VII. Harcerz jest karny i posłuszny rodzicom i wszystkim swoim przełożonym.
VIII. Harcerz jest zawsze pogodny.
IX. Harcerz jest oszczędny i ofiarny.
X. Harcerz jest czysty w myśli, mowie i uczynkach; nie pali tytoniu, nie pije napojów alkoholowych.
HARCERZE!
„Już w latach niewoli przygotowywaliście się do służby Ojczyźnie. Uwierzywszy w tę pracę, że tylko silny i zdrowy, przygotowany odpowiednio naród zdolny jest podjąć zwycięsko zbrojną walkę o niepodległość, poczęliście z całym entuzjazmem młodości zaprawiać swe ciała do trudów życia obozowego, ćwiczyć się w rzemiośle wojennym, a dusze swe młode nastrajać na wysoki ton moralny ofiarnej gotowości do czynu.
To też gdy huragan wojny światowej deptać począł niwy polskie i przyjść miało do dziejowego porachunku za lata krzywd i niewoli, Wyście w pierwszym stanęli szeregu tych, którzy odważyli się sięgnąć po zaszczytne miano żołnierzy niepodległości. Łzami matek i ojców żegnani lub częściej bez ich wiedzy i zezwolenia rzucając dom rodzicielski, szliście w szeregi polskich oddziałów na trud wojenny, przerastający wielekroć Wasze siły, na rany i śmierć, na górną radość zmierzenia się z wrogiem w otwartym polu.
Nie sprzeniewierzyliście się i potym nakazom harcerskiego prawa, gdy zmartwychwstała Ojczyzna pod broń swych obywateli dla obrony granic wołała.
W walkach o Kresy Wschodnie, Małopolski czy Ziemię Litewską, w walkach zeszłorocznych z przemożnym chwilowo wrogiem braliście czynny i chwalebny udział. Rozrzuceni po oddziałach regularnej armii lub zgrupowani w odrębne jednostki w służbie wywiadowczej, kurierskiej i frontowej, zdaliście raz jeszcze egzamin ze swej dojrzałości obywatelskiej i gotowości do ofiar, zawsze świecąc swym starszym towarzyszom broni przykładem wysokiego pojmowania swych ochotniczo na się wziętych obowiązków.
Oddając cześć poległym za Ojczyznę kolegom Waszym, wyrażam Wam, Harcerze, podziękę i uznanie za dotychczasową służbę“.
Naczelny Wódz
(—) J. PIŁSUDSKI
Pierwszy Marszałek Polski.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?