Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Celem zebranych w niniejszym tomie artykułów jest próba odpowiedzi na pytanie, co współcześnie pozostało z historycznego pojęcia autonomii sztuki i na czym miałaby polegać nowa formuła autonomii? Czy wypracowana przez nowożytną filozofię figura sztuki, która posiada właściwy sobie język, logikę/gramatykę, narzędzia i środki wypowiedzi jest do utrzymania? Czy jest do utrzymania towarzysząca sztuce autonomicznej i legitymizująca jej wartości filozofia reprezentująca coraz bardziej spolaryzowane stanowiska wobec tradycji filozoficznej i nowych stylów pisarstwa filozoficznego, bliskiego literaturze? Czy performatywny zwrot uderza tylko w autonomię dzieła czy też dokonuje dekonstrukcji innych składników sytuacji estetycznej? Jaką rolę w kontekście praktyk sztuki bez dzieł odgrywają dawne kategorie estetyczne, takie jak twórczość, doświadczenie estetyczne, percepcja i całkiem nowe lub na nowo zinterpretowane, jak zdarzenie czy gra i wspólnota? Jak oceniać w kategoriach filozoficznych i estetycznych, ale także społeczno-politycznych, tezę o powrocie realnego? Jak rozległe jest pole teoretyczne autonomii sztuki w obrębie nowoczesnego społeczeństwa? Czy otoczenie rynkowe, wysoka instytucjonalizacja świata sztuki, subsydia państwowe i uprawiane różne polityki kulturalne (zarówno przez władze, jak i kuratorów) pozwalają sztuce na samosterowność i wolność wypowiedzi? Jeśli w tych warunkach autonomia sztuki jest możliwa, to co miałaby ona oznaczać? Odpowiedzi udzielane są przez specjalistów wielu dyscyplin: filozofów, estetyków, kulturoznawców, filologów, kognitywistów, teatrologów, znawców performatyki, a także praktyków, artystów i muzealników.
Program kinestetyczno-komunikacyjny dla dzieci ze znaczną lub głęboką niepełnosprawnością intelektualnąPublikacja Ja i moje potrzeby jest skierowana głównie do rodziców dzieci z głęboką i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Powstała w odpowiedzi na potrzeby związane z chęcią ułatwienia dziecku funkcjonowania w środowisku domowym na podstawowym poziomie. To również doskonała pomoc dla terapeutów, którzy wiedzą, jak ważne jest obranie wraz z rodzicami wspólnego modelu oddziaływania na dziecko. Pierwsza część publikacji poświęcona jest utworzeniu prostego systemu komunikowania podstawowych potrzeb. Zawiera system opartych na założeniach terapii wielozmysłowej znaków symbolizujących najważniejsze potrzeby dziecka. Druga część przedstawia propozycję tworzenia mapy sytuacji, czyli systemu komunikacji bazującego na rzeczywistych fotografiach.
Przedstawiana monografia Zaburzenia komunikacji pisemnej z serii Logopedia XXI Wieku poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zaburzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyjnych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielności i poszerzenia możliwości zawodowych.
Tom składa się z trzech części: Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze, Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy oraz Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej.
Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji.
Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.
Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
Pomoc terapeutyczna Uczymy się mówić została przygotowana w oparciu o doświadczenia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami w komunikacji językowej. Publikację można wykorzystać do kształtowania wielu umiejętności z zakresu komunikacji, czyli rozumienia i nadawania mowy. Pomoc wykorzystuje wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC). Tablice wchodzące w skład publikacji zawierają m.in.: kolory, kategorie (środki transportu, zwierzęta, zabawki itd.), symbole oznaczające wielkość.
Moją dawną rezerwę odczuwaną w stosunku do pierwszych, amatorskich prób leczenia muzyką niwelowały stopniowo kolejne wydarzenia. () Przełomowym elementem w mojej edukacji muzykoterapeutycznej stała się złożona mi propozycja oceny pracy pt. Muzykoterapia. Między wglądem a inkluzją, którą przyznaję przyjąłem z dużym zaciekawieniem i przeczytałem z ogromną przyjemnością i wzrastającą w miarę zapoznawania się z kolejnymi artykułami satysfakcją. ()Otrzymujemy dzieło obszerne, wielowątkowe, wartościowe i potrzebne. Ze względu na rozmiar nie jest to księga przeznaczona do przeczytania jednym tchem, ale też nie takie było jej przeznaczenie. Autorom nie chodziło wszak o stworzenie zbioru zamkniętego ani wyczerpującego podjętą problematykę, ale wzbudzenie w czytelniku pogłębionej refleksji, zachęcenia do wielokrotnego powracania do przeczytanych już rozdziałów, zależnie od potrzeb. Głęboko wierzę, że ten cel zostanie osiągnięty.Z recenzji prof. dr. hab. Leszka BajonaPraca stanowi istotny wkład w badania nad społecznymi konsekwencjami muzykoterapii. Zainteresowanie tą tematyką znajduje uzasadnienie zarówno ze względu na poszukiwanie paradygmatu umożliwiającego łączenie procesów inkluzji społecznej z muzykoterapią, jak i pogłębiania wiedzy ekonomicznej, socjologicznej czy psychologicznej dotyczącej procesów włączania poszczególnych grup społeczno-ekonomicznych w nurt życia społeczeństwa. W tym kontekście podjęta tematyka ma znaczne zadanie aplikacyjne, ponieważ może stanowić cenną wskazówkę przy doborze instrumentów, które w najbardziej efektywny sposób pomogą na włączanie się w życie, tym samym zmniejszając grupę jednostek pozostających na marginesie. () Autorzy zakładają, że inkluzja wiąże się z gotowością i motywacją do włączania, zdolnością do uczenia się i nabywania cech inkluzyjnych. Słusznie zwracają uwagę, że potrzebne jest wsparcie w ściśle określonych sytuacjach, bez którego nie jest możliwa spójność społeczna. () Patrzą na to zjawisko wielostronnie, interdyscyplinarnie i przez pryzmat wielości form wykluczenia społecznego. Już na wstępie zaznaczając, że jest to proces, który zaczyna się w głowach.Z recenzji dr. hab. Sławomira Kalinowskiego
Andr Stern, który nigdy nie chodził do szkoły, przekonuje, że zabawa jest najskuteczniejszym narzędziem do uczenia się, a rozwój dziecka leży w jego naturze. Zachęca więc do bezwarunkowego zaufania dziecku.Zamiast standaryzacji i rywalizacji, pokazuje niesamowitą siłę swobodnej zabawy, dzięki której dziecko może rozwijać się w indywidualny sposób i we własnym tempie.W tej książce Andr Stern pokazuje, jak dzięki zabawie Twoje dziecko może uczyć się naprawdę skutecznie.""Zabawa pozwala dziecku nawiązać kontakt z codziennością, z sobą samym i ze światem. Przez nią przejawiają się jego skłonności, potencjał, a także głębokie wewnętrzne pragnienia. Swobodna zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia"" , pisze Andr SternJego przekaz wypływa z dorobku ojca, Arno Sterna, który od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie pracuje z dziećmi, a także z jego osobistego doświadczenia dzieciństwa bez szkoły, które pozwoliło mu opanować umiejętności od czytania, pisania i liczenia przez naukę pięciu języków, programowania i astronomii po profesjonalną grę na instrumencie, komponowanie muzyki i lutnictwo.
Ćwiczenia operacji myślowych są przeznaczone dla osób, które mają trudności z przetwarzaniem i porządkowaniem informacji. Są polecane dla dorosłych i młodzieży szkolnej z zaburzeniami komunikacji językowej, występującej w wyniku:afazji,zespołów otępiennych,choroby Alzheimera,dysleksji,obniżonej sprawności intelektualnej,niedosłuchu.Zestaw ćwiczeń jest także doskonałym treningiem dla osób zdrowych, które chcą zachować jak najdłużej sprawność intelektualną.Zamieszczone zadania dotyczą:aktualizacji słownictwa,pamięci operacyjnej,kategoryzacji,analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej,pisania i czytania.Ćwiczenia zostały uporządkowane tematycznie, wspomagając proces przetwarzania i rozumienia występującej leksyki. Różnorodność zadań daje możliwość pracy z osobami o różnym stopniu zaburzeń językowych.
Publikacja przeznaczona jest dla rodziców, nauczycieli i logopedów do pracy z dziećmi, u których proces kształtowania się mowy nie został jeszcze zakończony. Poprawna wymowa daje dziecku większą szansę na sukces edukacyjny i pozwala uniknąć stresów. Dlatego ważne jest, aby skorygować zaburzenia artykulacyjne, zanim dziecko pójdzie do szkoły. W publikacji zawarte są ćwiczenia do terapii logopedycznej głosek: s, z, c, dz. Zagadki, krzyżówki i inne ciekawe formy zadań są bardzo pomocne w procesie kształtowania u dzieci prawidłowej wymowy.
Książka adresowana jest do kobiet w każdym wieku, córek, matek. Ma na celu przybliżenie relacji matka-córka oraz jej wpływu stylów wychowania na przyszłość i kształtowanie się charakteru kobiety.Publikacja wyrasta z osobistych i zawodowych doświadczeń autorki jako terapeutki i psycholożki pracującej z kobietami. Dzięki lekturze książki kobiety, matki będą mogły spojrzeć szerzej na relację matka-córka oraz będą mogły czerpać wiedzę, jak wychowywać swoje córki i jakimi matkami powinny być, aby ich córki były pewne siebie, pozbawione kompleksów, silne i mocne.
Aretologia to nauka o cnotach intelektualnych i moralnych. Nam, laikom, cnota czy życie cnotliwe kojarzy się prawie wyłącznie ze sferą seksu. Tymczasem cnotą jest nie tylko wstrzemięźliwość seksualna, ale także np. męstwo, roztropność czy umiarkowanie. A czym jest męstwo lub roztropność w życiu codziennym – o tym właśnie jest ta książka. Pojęcia dzisiaj zupełnie niemodne, zapomniane czy wręcz wyśmiewane w świecie, w którym najważniejszą „wartością” jest dobra zabawa, coś, co jest „very funny” lub „very exciting”. Dzisiaj panuje powszechny indywidualizm, który jest skrajnie różny od chrześcijańskiego personalizmu, choć wydaje się, że pojęcia są zbieżne. To jednak złudzenie. To właśnie dzisiaj, w tzw. postmodernizmie, w którym panuje totalny permisywizm i relatywizm moralny, nastąpił gwałtowny wzrost zachorowań na schizofrenię, chorobę afektywną dwubiegunową, autyzm, anoreksję, bulimię i wiele innych chorób psychicznych. Mnożą się jak króliki salony wróżbiarskie, horoskop w gazecie to norma, wróż czy wróżka w telewizji może nam przepowiedzieć przyszłość ze szklanego ekranu (niektórzy może pamiętają jeszcze słynnego Kaszpirowskiego). A wystarczy powrót do starych, tradycyjnych wartości, do życia w zgodzie z Panem Bogiem i własnym sumieniem. Ale choć to wydaje się takie proste, to dlaczego tego nie robimy?
Susan Stiffelman, ekspertka w zakresie pedagogiki rodzicielskiej, przekonuje, że każde zachowanie, które wystawia naszą cierpliwość na próbę – jak odmowa współpracy czy ignorowanie próśb – może pomóc nam zbudować większą świadomość i przełamywać schematy, tak by wychowanie dziecka przychodziło z łatwością i przerodziło się w źródło radości.
Książka zawiera praktyczne rady, skuteczne ćwiczenia i techniki , uczy jak stać się rodzicami, którymi zawsze pragnęliśmy być, by wychować nasze pociechy na pewnych siebie i asertywnych młodych ludzi.
„Pokazuje rodzicom, jak przekształcić rodzicielstwo w praktykę duchową”.
– Eckhart Tolle, autor Potęgi teraźniejszości
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów.Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi...Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów. Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi... Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów. Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi... Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów.Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi...Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów. Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi... Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów.Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi...Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Seria Jagoda i Janek w Polsce jest przeznaczona dla dzieci, które potrafią samodzielnie czytać, a także dla tych, ćwiczących umiejętność słuchania krótkich narracji i zapamiętywania najważniejszych informacji. Dzieci, które nauczyły się sztuki czytania razem z serią Kocham Czytać chętnie poznają nowe przygody swoich ulubionych bohaterów.Książeczki pozwolą dzieciom poznać najpiękniejsze zakątki kraju, a przede wszystkim wskażą, na co warto zwracać uwagę podczas wakacyjnego odpoczynku. Teksty otwierają także wiele ciekawych tematów, które dorośli mogą podejmować z dziećmi ważne wydarzenia z historii Polski, odmienność krain geograficznych, piękno przyrody, charakterystyczna fauna i flora, regionalne potrawy, interesujące spotkania z ludźmi...Obok znanych miejscowości pojawiają się tu małe miasteczka i wioski, co pozwoli dziecku dostrzec uroki najbliższych okolic i nauczy aktywnego oglądania świata. W opowiadaniach stawiane są też pytania, na które rodzice i dzieci muszą wspólnie poszukiwać odpowiedzi w Internecie, atlasach, encyklopediach czy innych źródłach. Taka formuła czytania pokaże efektywne sposoby zdobywania informacji, nauczy współpracy, rozbudzi ciekawość dziecka i będzie motywować do nieustannych poszukiwań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?