Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Gramatyka na wesoło 2 to druga książeczka z serii ""Gramatyka na wesoło"" jest próbą nowego spojrzenia na zagadnienia gramatyki języka polskiego. Dziecko nie znajdzie w niej, jak w podręczniku, odpowiedzi na wszystkie pytania związane z gramatyką języka polskiego. Ma ona na celu przystępniejsze i bardziej przejrzyste ujęcie trudnych dla dziecka zagadnień - przekształcenie żmudnej nauki pisowni wyrazów w sprawdzoną zabawę z PUS-em. Zaproponowane w nich ćwiczenia poszerzają znacznie wiedzę dziecka o poznanych częściach mowy i ich związkach wyrazowych. Dają możliwość praktycznego zastosowania wyrazów bliskoznacznych, przeciwstawnych, zdrobnień, a także różnych form przymiotnika, liczebnika czasownika. Nowatorskim rozwiązaniem są ćwiczenia czytania ze zrozumieniem oparte na znanych baśniowych watkach przygód królewny Śnieżki. Dzięki tej zabawie dziecko będzie mogło nie tylko sprawdzić prawidłowość rozwiązania, lecz także samodzielnie, bez czyjejkolwiek pomocy, poprawić ewentualne błędy i utrwalić znajomość poznanych zasad.
Książeczki z serii "Łatwe ćwiczenia do nauki czytania" opracowane zostały z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych, które mają trudności w nauce czytania. Bogaty i uporządkowany materiał metodyczny stanowi istotną pomoc w nauce, służy utrwalaniu słownictwa oraz doskonaleniu czytania ze zrozumieniem. Przedstawiona w książeczkach metoda opiera się na zabawowych formach ćwiczeń językowych, w których ważną rolę odgrywa właściwie dobrana i atrakcyjna szata graficzna.
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi?.
Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
?Nie będę dawał moich własnych wskazówek dotyczących wychowania ? chociaż na pewno nie uda mi się całkowicie tego uniknąć. Praktycznie niemożliwym jest opowiadanie o własnych doświadczeniach z dziećmi bez opowiadania się za takim czy innym zachowaniem. Nie mam nic przeciwko, żeby ta książka stanowiła reklamę życia z dziećmi. I to nie w czynie społecznym, po prostu mam ochotę podzielić się moją własną radością?.
Tak we wstępie do swojej książki pisze Jörg Lau. Autor podkreśla, że odwraca w niej perspektywę. Podstawowym dążeniem nie będzie znalezienie metod na to, by nasze dzieci robiły to, czego od nich oczekujemy. Celem autora jest ukazanie sposobów, których nasze dzieci używają, by nas wychować. Brzmi intrygująco? Jörg Lau przeanalizował całą dekadę spędzoną w roli ojca i doszedł do wniosku, że pedagogiczny wysiłek jego dzieci zdziałał co najmniej tyle, ile jego. (O ile nie więcej). Nieprawdopodobne?!
Ta wyjątkowa i przewrotnie napisana książka nie zawiera złotych zasad. To inteligentna opowieść ojca trójki dzieci, zafascynowanego swoim ojcostwem. Ojca, który jest dla swoich dzieci, ale też ojca, który jest z nimi i towarzyszy im w poznawaniu i odkrywaniu świata. Wychowywanie dzieci to ?niekończąca się seria pożegnań?, która przemienia i konfrontuje ze samym sobą, nawet jeśli jesteś już zmienioną i nową osobowością. Fenomenalny język, błyskotliwe i nieprawdopodobne anegdoty, dziennikarska narracja i wiedza książkowa w konfrontacji z życiem rodzinnym.
Tak myślą, czują i piszą współcześni ojcowie!
Zestaw ćwiczeń językowych utrwalających pojęcie rzeczownika, łączących elementy gramatyki, frazeologii i stylistyki.Ćwiczenia oparte są na konkretnym materiale, dzięki któremu dzieci odkrywają najważniejsze cechy i funkcje części mowy, poznają podstawowe zasady ortograficzne związane z pisownią rzeczowników, a także ich związki wyrazowe. Nauczyciela książeczka może zainspirować do traktowania ćwiczeń gramatycznych jako integralnej części pracy nad doskonaleniem mowy ucznia.
Druga książeczka z serii Przygody Kurki Koko zawiera zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla przedszkolaków.
Tematycznie związane są z jesienią: pierwszy dzień jesieni, w sadzie, górska wycieczka, plony z jesiennego ogrodu, grzybobranie.
Zabawowa forma ćwiczeń oraz oryginalna oprawa graficzna umożliwiają przyjazny rozwój i doskonalenie funkcji umysłowych, takich jak :
spostrzegawczość, uważność, pamięć, porównywanie, analizowanie.
Książeczka proponuje nam historyjki obrazkowe, wskazywanie różnic i podobieństw, łączenie obrazków w pary, rozróżnianie barw i kształtów, odnajdywanie elementów w zbiorze.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Zestaw Kontrolny "rośnie razem z dzieckiem" i raz zakupiony, służy przez wiele lat do zabawy ze wszystkimi książeczkami PUS.
Publikacja Aby żadne dziecko nie pozostało w tyle. Edukacja w USA pozwala na zapoznanie się z rozwiązaniami amerykańskimi w zakresie systemu edukacji, które w okresie reform mogą być inspiracją do szukania rozwiązań zarówno w sferze polityki oświatowej, jak i codziennej praktyki organizacyjno-pedagogicznej w szkołach i wyższych uczelniach.
Tytuł książki Aby żadne dziecko nie pozostało w tyle jest również wykładnią polityki oświatowej w USA w zakresie tworzenia sprawiedliwego i egalitarnego systemu oświaty, stwarzającego warunki dla stałego polepszania wyników w nauce wszystkich amerykańskich uczniów, niezależnie od zamożności, przynależności rasowej, miejsca zamieszkania czy indywidualnych zdolności. Formalnie jest też nazwą ustawy, która określa prawa i obowiązki szkół uczestniczących w programie kontrolowania jakości nauczania i sprawdzania wiedzy zdobytej przez uczniów oraz zakres kontroli i zobowiązań instytucji federalnych.
Dlaczego warto książkę przeczytać? Dlatego, że w czasach reform warto również szukać inspiracji w doświadczeniach innego systemu definiowanego jako sprawiedliwy i egalitarny.
To dzięki tej książce Czytelnik dowie się m.in. w jaki sposób systemowo stwarzane są warunki nie jednej, ale wielu szans edukacyjnych ucznia na różnych poziomach edukacji, po co stosować wobec szkoły sankcje za niesprostanie standardom kształcenia uczniów, na czym polega program service learning i dlaczego wpływa on na wykształcenie się prospołecznych zachowań u młodych Amerykanów, jaką rolę odgrywają nauczyciele o nienauczycielskim wykształceniu, jak wyrównywać szanse edukacyjne młodzieży.
Książka przeznaczona jest dla polityków oświatowych, organizatorów edukacji na różnych poziomach, dyrektorów szkół i osób zarządzających szkołami i uczelniami wyższymi, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką.
Ortografia zmiękczenia to trzecia książeczka z serii Ortografia zawiera ćwiczenia pogłębiające i utrwalające znajomość pisowni wyrazów ze spółgłoskami miękkimi.Na przykładzie blisko 250 słów zostały przedstawione zasady pisowni spółgłosek miękkich za pomocą litery ""i"" (w pozycji przed spółgłoskami) oraz za pomocą kreski nad literą (w pozycji przed spółgłoskami na końcu wyrazów). Książeczkę Ortografia zmiękczenia zamyka słowniczek zawierający materiał językowy wykorzystany w ćwiczeniach.
Książeczki z serii Liczę w pamięci to bogaty zbiór zadań dotyczących czterech podstawowych działań arytmetycznych, które swoją przystępną i zabawową formą służą poznawaniu podstaw techniki rachunkowej, utrwaleniu pojęcia liczby oraz doskonaleniu umiejętności symbolicznego zapisu działań.
Rozwiązywanie zadań nie służy pamięciowemu opanowaniu umiejętności liczenia. Jest raczej propozycją aktywnej nauki, opartej na kształceniu zdolności formułowania wniosków i samodzielnemu dochodzeniu do wyniku działania. Taki model uczenia się sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i wzmacnia ich odporność emocjonalną, potrzebną przy pokonywaniu trudności w przyswajaniu abstrakcyjnego materiału.
Gramatyka na wesoło 1 to pierwsza książeczka z serii ""Gramatyka na wesoło"" jest próbą nowego spojrzenia na zagadnienia gramatyki języka polskiego. Dziecko nie znajdzie w niej, jak w podręczniku, odpowiedzi na wszystkie pytania związane z gramatyką języka polskiego. Ma ona na celu przystępniejsze i bardziej przejrzyste ujęcie trudnych dla dziecka zagadnień - przekształcenie żmudnej nauki pisowni wyrazów w sprawdzoną zabawę z PUS-em. Zaproponowane w nich ćwiczenia poszerzają znacznie wiedzę dziecka o poznanych częściach mowy i ich związkach wyrazowych. Dają możliwość praktycznego zastosowania wyrazów bliskoznacznych, przeciwstawnych, zdrobnień, a także różnych form przymiotnika, liczebnika czasownika. Nowatorskim rozwiązaniem są ćwiczenia czytania ze zrozumieniem oparte na znanych baśniowych watkach przygód królewny Śnieżki. Dzięki tej zabawie dziecko będzie mogło nie tylko sprawdzić prawidłowość rozwiązania, lecz także samodzielnie, bez czyjejkolwiek pomocy, poprawić ewentualne błędy i utrwalić znajomość poznanych zasad.
Książka porządkuje i aktualizuje dostępną od ponad 20-lat wiedzę o arteterapii, inaczej ? terapii z udziałem sztuki, której prekursorką w Polsce była autorka niniejszej publikacji (Por. ?Kulturoterapia?, 1988/1994). Prócz wiadomości historycznych i ściśle teoretycznych prezentuje w nowym świetle modele postępowania kulturoterapeutycznego z ludźmi wymagającymi opieki i wsparcia. Omawia metody pracy m.in. z czytelnikiem chorym, ale też formy zupełnie nowe, takie jakie oferują np. fotografoterapia i hortikuloterapia. Dużo uwagi poświęca metodologii badań naukowych, niezbędnej do stwierdzenia efektywności terapii z udziałem sztuki. Autorka dostrzega i wskazuje na analogie między pielęgniarstwem, pedagogiką i arteterapią, w ich dążeniu do uznania swojej tożsamości i odrębności naukowej.
Carl Honoré w Pod presją przedstawia interesujący, a zarazem niepokojący obraz dzieciństwa w dzisiejszych czasach, obraz pokolenia nadmiernie kontrolowanego, nadzorowanego i rozpieszczanego. Jak powiada, nasze nowoczesne podejście do dzieci odnosi skutek odwrotny do zamierzonego: dochowaliśmy się pokolenia dzieci z nadwagą i krótkowzrocznością, dzieci, które często chorują i cierpią na depresję, dzieci, które faszerujemy lekami jak nigdy wcześniej. Posługując się anegdotą, odwołując się do badań i własnych doświadczeń, Honoré wskazuje nam błędy popełniane w szkole i w domu, rozwiewa popularne mity i nawołuje do zmiany.
Jeżeli kiedykolwiek przemknęła Ci przez głowę myśl, żeby wcisnąć do rozkładu dnia Twojego i tak już zapracowanego dziecka judo, kaligrafię, skrzypce czy suahili ? ta książka jest dla Ciebie.
Ortografia ó - u to pierwsza książeczka z serii Ortografia zawiera ćwiczenia pogłębiające i utrwalające znajomość pisowni wyrazów z ""ó"" i ""u"".Zawarte w książeczce ćwiczenia przygotowują dziecko do zadawania pytań, uświadamiają problem błędu, uwrażliwiają na błąd, rozbudzają czujność ortograficzną.Na przykładzie blisko 250 słów zostały zilustrowane zasady pisowni z ""ó"" (niewymiennym i wymiennym w zakończeniach -ów, -ówka, w pozycji warunkowej przez zamienność form i rodziny wyrazów pokrewnych) oraz z ""u"" (w zakończeniach typu -uję, -unek, -ulec, na końcu wyrazów, w wyrazach zdrabniających i lekceważących). W książeczce został umieszczony słowniczek, zawierający materiał językowy wykorzystany w ćwiczeniach.
Książeczka 100 pytań i odpowiedzi jest tytułem skierowanym do dzieci przedszkolnych i szkolnych, tych, które nie potrafią jeszcze samodzielnie czytać i tych, które z czytaniem już dobrze sobie radzą.
Wszystkie ćwiczenia zostały zaprezentowane w formie quizu, który nie sprawia nawet najmłodszym dzieciom problemów. Książeczka uczy dzieci formułowania pytań i wyszukiwania odpowiedzi.
Specjalny dobór czarno - białych ilustracji jest zamierzony, ponieważ zmusza dzieci do logicznego myślenia, pobudza ich wyobraźnię, zachęca do samodzielnych obserwacji i doświadczeń. Stanowi dobry materiał wyjściowy do kolorowania, ucząc dzieci posługiwania się kredkami oraz kształci ich sprawność ruchową.
Poszczególne zadania poszerzają wiedzę dziecka o najbliższym otoczeniu, ponieważ oparte są na doświadczeniach z życia codziennego i dotyczą jego najróżniejszych aspektów: zdrowia, higieny, ruchu, właściwego odżywiania, a także świata roślin i zwierząt.
Od gwiazdki do bajki 1 to książeczka, która została opracowana przez doświadczonego pedagoga Panią Danutę Bojanowską - Obłudę.
Adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i rozpoczynających naukę w szkole.
Zawarte w niej ćwiczenia stanowią pomoc dla dziecka w pierwszym etapie nauki czytania i pisania.
Układ ćwiczeń został tak opracowany, aby mógł służyć każdemu dziecku w rozwoju funkcji analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, zarówno pod kontrolą, jak i w samodzielnym działaniu.
Książeczka rozpoczyna się ćwiczeniami rozróżniania samogłosek (baza do wydzielania sylaby) niewymagającymi czytania przez dziecko, jeżeli czytanie sprawia mu jeszcze trudności.
W początkowej fazie ćwiczeń, osoba dorosła odczytuje wyrazy (sylaby), które wzmacniają analizator wzrokowy.
W następnych ćwiczeniach tzw. sylabowych dziecko poznaje już sylaby i zaczyna samodzielnie czytać. Odróżnia je i uczy się określania ich pozycji w wyrazie.
Autorka zakłada, że ćwiczenia można połączyć z nauką pisania, ponieważ stanowią one bardzo dobry materiał do odwzorowania.
Idę do szkoły 2 to kolejna książeczka z serii, podobnie jak Idę do szkoły 1 jest pełna gier i zabaw ogólnorozwojowych w formie obrazkowej, dla starszych przedszkolaków i dzieci rozpoczynających naukę w szkole.
Dzięki książeczce dzieci uczą się:
* rozpoznawania i utrwalania nazw ptaków, zwierząt polnych i afrykańskich,
* rozpoznawanie i utrwalanie nazw owoców, kwiatów i warzyw,
* łączenia w pary obrazków logicznie do siebie psujących i ze względu na brakujący element.
Książeczki z serii "Idę do szkoły" do nauki poprzez zabawę, dzięki pracy dziecko ma szansę nauki:
* rozpoznawania kształtów i wielkości,
* określania kierunków,
* poszerzenia słownictwa,
* wzbogacenia wiedzy,
* zapamiętywania szczegółów i ich pamięciowego odtwarzania,
* rozróżniania, wyodrębniania, porównywania, nazywania i zliczania.
Książeczki z serii "Idę do szkoły" będą wspaniałą pomocą zarówno dla przedszkolaków jak i dzieci rozpoczynających naukę w szkole.
Książeczka 100 pytań i odpowiedzi jest tytułem skierowanym do dzieci przedszkolnych i szkolnych, tych, które nie potrafią jeszcze samodzielnie czytać i tych, które z czytaniem już dobrze sobie radzą.
Wszystkie ćwiczenia zostały zaprezentowane w formie quizu, który nie sprawia nawet najmłodszym dzieciom problemów. Książeczka uczy dzieci formułowania pytań i wyszukiwania odpowiedzi.
Specjalny dobór czarno - białych ilustracji jest zamierzony, ponieważ zmusza dzieci do logicznego myślenia, pobudza ich wyobraźnię, zachęca do samodzielnych obserwacji i doświadczeń. Stanowi dobry materiał wyjściowy do kolorowania, ucząc dzieci posługiwania się kredkami oraz kształci ich sprawność ruchową.
Poszczególne zadania poszerzają wiedzę dziecka o najbliższym otoczeniu, ponieważ oparte są na doświadczeniach z życia codziennego i dotyczą jego najróżniejszych aspektów: zdrowia, higieny, ruchu, właściwego odżywiania, a także świata roślin i zwierząt.
Książeczki z serii Liczę w pamięci to bogaty zbiór zadań dotyczących czterech podstawowych działań arytmetycznych, które swoją przystępną i zabawową formą służą poznawaniu podstaw techniki rachunkowej, utrwaleniu pojęcia liczby oraz doskonaleniu umiejętności symbolicznego zapisu działań.
Rozwiązywanie zadań nie służy pamięciowemu opanowaniu umiejętności liczenia. Jest raczej propozycją aktywnej nauki, opartej na kształceniu zdolności formułowania wniosków i samodzielnemu dochodzeniu do wyniku działania. Taki model uczenia się sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i wzmacnia ich odporność emocjonalną, potrzebną przy pokonywaniu trudności w przyswajaniu abstrakcyjnego materiału.
Książeczki Dreptuś Matematyk to propozycja wspaniałej zabawy dla dzieci wykazujących naturalne zainteresowanie matematyką w początkowym okresie edukacji: w domu, przedszkolu lub szkole.
Zawarte w książeczkach zadania służą:
* utrwaleniu przeliczania i odczytywania liczb kolejno od 0 do 12,
* obliczaniu dowolnym sposobem sumy i różnicy dwóch liczb w zakresie 12,
* utrwaleniu symbolicznego zapisy działań matematycznych,
* porównywaniu liczb: mniejsza – większa,
* szukaniu właściwej liczby w ciągu liczb malejących i rosnących,
* zapoznaniu się z tematyką zbiorów,
* przyporządkowywaniu prostego dodawania i odejmowania odpowiednim ilustracjom.
Zadania mają oryginalna i zabawową formę graficzną.
Postać Dreptusia zachęca dzieci do podejmowania wysiłku przy rozwiązywaniu kolejnych ćwiczeń, co wielostronnie aktywizuje dziecko i pobudza wyobraźnię.
Taki model uczenia sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci, wzmacnia ich odporność emocjonalna potrzebną przy pokonywaniu trudności w przyswajaniu abstrakcyjnego materiału oraz przygotowuje do wejścia w jego kolejny, nowy zakres.
Istotą wychowania człowieka jako osoby jest w pierwszej kolejności poznanie tajników ludzkiego życia, biorąc pod uwagę wszystkie jej sfery: intelektualną, moralną, psychiczną, religijną i społeczną. Celem wychowania jest pełny rozwój jednostki ludzkiej, zarówno osoby, jak i członka społeczności ludzkiej. Proces doskonalenia się osobowego jest bardzo ważny, ale podstawą tej doskonałości osobowej człowieka jest stosunek do prawdy o człowieku. Idzie tu o taką prawdę, która byłaby jednocześnie mądrością. Bo wiedzy w dzisiejszym świecie dużo, ale mądrości wciąż mało.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?