Spotkania z porami roku. Wiosna
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
zapowiedź
-
Autor: Marta Pągowska
- ISBN: 9788383097640
- EAN: 9788383097640
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Harmonia
- Format: 20.5x29.7cm
- Język: polski
- Seria: Spotkania z porami roku
- Liczba stron: 56
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: po 01.11.2025
-
Brak ocen
-
28,20złCena detaliczna: 38,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,61 zł
x
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Wiosna” opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na: układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru) dopasowywaniu etykiet do obrazków tworzeniu wyrazów z liter i sylab uzupełnianiu luk w zdaniach ćwiczeniu słuchu fonematycznego wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru) pamięciowej analizie obrazka wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.