Spotkania z porami roku. Wiosna
Materiały dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
-
Autor: Marta Pągowska
- ISBN: 978-83-8309-764-0
- EAN: 9788383097640
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Harmonia
- Format: 294x205x8mm
- Język: polski
- Seria: Spotkania z porami roku
- Liczba stron: 56
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
28,21złCena detaliczna: 38,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,20 zł
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.
Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.
W części "Wiosna" opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:
- układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)
- dopasowywaniu etykiet do obrazków
- tworzeniu wyrazów z liter i sylab
- uzupełnianiu luk w zdaniach
- ćwiczeniu słuchu fonematycznego
- wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego
- ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)
- pamięciowej analizie obrazka
- wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.