Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze. Od narodzin do wieku szkolnego.Takiej książki jeszcze nie było!Nowe wyzwania współczesnej pedagogiki wymagają od nauczycieli szczególnych kompetencji oraz umiejętności reagowania na nieustanne zmiany w systemie edukacji. Ta publikacja to wyjątkowy podręcznik - proste w strukturze i skuteczne narzędzie, przydatne w edukacyjnej i wychowawczej pracy z małymi dziećmi! Książka zawiera techniki, zabawy i gry stymulujące rozwój dziecka od narodzin aż do 5 roku życia. Zamieszczono w niej ponad 600 dydaktycznych scenariuszy, które można wykorzystać w indywidualnej pracy z dzieckiem lub do pracy w grupach. Dodatkowo obszerna jej część została poświęconą szczególnym technikom pedagogicznym, opartym na współczesnych zasadach dydaktyki.Jest to kompleksowa pomoc dla nauczycieli pracujących w żłobkach i przedszkolach. Prezentuje pomysły do stosowania w praktyce oraz podpowiada nowoczesne sposoby ewaluacji i planowania pracy z dziećmi.Dla kogo jest ta książka? Polecamy dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, pedagogów, psychologów, logopedów - wszystkim uczestniczącym w edukacji małego dziecka, towarzyszącym mu w jego rozwoju. Wszelkie placówki edukacyjno-wychowawcze.Dlaczego warto ją nabyć? To profesjonalne kompendium dla nauczycieli i pedagogów. Skarbnica praktycznych scenariuszy zajęć na każdy etap rozwoju dziecka (od 45 dnia do 5 roku życia). To rzetelnie opracowany ,,gotowiec"", opatrzony porcją teoretycznego komentarza. Proponuje nowatorskie, wyrastające doświadczenia, rozwiązania dydaktyczne.
To bardzo dobra i przystępnie napisana książka dla osób o różnym przygotowaniu. Może zainteresować zarówno osoby systematycznie studiujące wiedzę o ludzkim poznawaniu (filozofia, psychologia, socjologia), jak też przedstawicieli wielu różnych zawodów, dziedzin sztuki i literatury, dla których myślenie intuicyjne jest niezbywalnym źródłem twórczości. W książce umiejętnie przedstawiono dotychczasowe rezultaty badania intuicji. Zapoznajemy się nie tylko z silnymi stronami intuicji, ale także z warunkowanymi przez nią błędami. Niewątpliwym walorem książki jest rozległość zawartej w niej wiedzy o różnych formach i prawdopodobnych mechanizmach intuicyjnego poznawania. W ramach takiego sposobu prezentacji materiału intuicja nabiera cech procesu przenikającego wszystkie procesy umysłowe człowieka, z czego nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Prawie każdy akt rozumienia zawdzięczamy intuicji. Oryginalność naszych ocen i wypowiedzi również w dużym stopniu zależy od intuicji. Wszystko, co niewyrażone, niewypowiedziane tkwi w naszych umysłach jest znacznie bogatsze i bardziej złożone niż to, co udaje się nam uporządkować i zakomunikować w standardowy sposób. Z tego właśnie względu wiedza o intuicji ma coraz większe znaczenie, które będzie wzrastało w przyszłości.
Z recenzji prof. Czesława S. Nosala
Czy każdy z nas posiada zdolności intuicyjne? Czy je wykorzystuje? Czy warto się kierować przeczuciami? David G. Myers, psycholog społeczny i propagator wiedzy psychologicznej zebrał w swojej książce to, co psychologia ma do powiedzenia na temat intuicji. Ukazuje różne formy i prawdopodobne mechanizmy intuicyjnego poznawania. Dowodzi zarówno siły intuicji jak i jej słabości. Pisze, że "intuicja - nasza bezpośrednia, natychmiastowa wiedza poprzedzająca racjonalną analizę - ma jednocześnie zdumiewający potencjał i stanowi zaskakujące niebezpieczeństwo". Myers oddziela rzeczywistość od iluzji, pokazując zastosowania intuicji w sporcie, ekonomii, polityce doborze kadr, małżeństwie i pracy terapeutycznej. Książka jest równie fascynująca, jak jej temat.
"Charaktery", Sierpień 2004
Z pewnością nie raz pękaliście ze śmiechu, kiedy wasze dwu-lub trzyletnie pociechy próbowały was nieudolnie oszukać po rozmontowaniu kosztownej zabawki albo, co gorsza, roztrzaskaniu - w celach eksperymentalnych, rzecz jasna - waszego ulubionego kubka. Widać było jak na dłoni, że co jak co, ale gładko wypowiedziane kłamstwo nieszczególnie im wychodzi. Rodziców nieustannie śmieszą także, z niezmierną powagą czynione, próby zabawy w chowanego, kiedy trzylatek zasłania swoje własne oczy w przekonaniu, że kiedy on nie widzi sam siebie, nie dostrzega go równiez całe otoczenie. Bawiło was zapewne i to, że o sobie samych wasze małe dzieci mówiły wyłącznie w trzeciej osobie, zwłaszcza wtedy, kiedy zapytane, kogo widzą w lustrze (a widziały własną postać), wykrzykiwały, zamiast spodziewanego: "To ja!", że to Marysia, Antek albo Maja. Cóż, małe dzieci nie potrafią przekonująco kłamać, sądzą, że to, co widzą ich oczy, widzą też wszyscy inni, nie rozpoznają także w lustrach siebie samych. Książka Tomasza Kozłowskiego odpowiada na pytanie, dlaczego tak się dzieje. A co najważniejsze, jest niezmiernie interesującą podróżą po meandrach nauk kognitywnych, socjoligii i psychologii ewolucyjnej, które do spółki zajmują się głównym poruszanym tu zagadnieniem, od wieków fascynującym ludzi - naszą samoświadomością. (z recenzji prof. Tomasza Szlendaka)
Program profilaktyczny oparty na formule programu "Decyzja należy do Ciebie".
Materiały do samodzielnego przeprowadzenia debaty z młodzieżą - książka i płyta DVD zawierająca 2 filmy dotyczące tolerancji i kształtowania pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych.
Program skierowany do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Arteterapia to dziedzina wiedzy rozwijająca się na pograniczu pedagogiki, psychologii i sztuki. Jej istotą jest lecznicze oddziaływanie na system psychiczny oraz na określone formy zachowania poprzez zastosowanie środków artystycznych.
Autor rozważa teoretyczne, metodyczne, praktyczne i aksjologiczne aspekty arteterapii oraz jej zastosowanie w świetle swojej teorii doznań transakcyjnych. W tym ujęciu edukacja i terapia przez sztukę prowadzą do zmian w samoświadomości osoby zaburzonej, skłaniając ją do odkrywania nowych wartości artystyczno-estetycznych, poznawczo-intelektualnych, filozoficznych, etycznych i duchowych.
W swoich rozważaniach autor nawiązuje do teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego oraz teorii samoświadomości Zbigniewa Zaborowskiego.
Książka zawiera ponad 300 scenariuszy do kształcenia umiejętności społecznych u dzieci i młodzieży.
Wybierając opisane tu ćwiczenia, na swój sposób stajecie się strażnikami zaginionego skarbu edukacji. Rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny ? te trzy aspekty stanowiły kiedyś absolutną bazę podejścia pedagogicznego do nauczania i uczenia się.
Niestety, ostatnimi czasy zostały one zakopane głęboko pod warstwą standaryzowanych programów, na podstawie których mierzy się kompetencje uczniów w czytaniu i wykonywaniu działań matematycznych.
Książka ta zawiera gotowe scenariusze lekcji i ponad 40 kart pracy do kserowania dla uczniów, a także setki praktycznych ćwiczeń, których celem jest pomóc nastolatkom w radzeniu sobie ze złością i zdobyciu umiejętności panowania nad sobą.
Złość to uczucie naturalne i wszyscy od czasu do czasu w złość wpadamy, ale nauczenie się, jak ją wykorzystać, by rozwiązać problem lub dokonać jakiejś zmiany w naszym życiu, może być sprawą trudną. Niniejsza książka dostarcza wskazówek i ćwiczeń, których celem jest pomóc wychowawcom i trenerom nauczyć młodzież właściwego wyrażania złości. Niech złość pomoże, nie krzywdzi. Poznajcie szybkie i łatwe sposoby rozpoznawania złości i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Niniejsza książka podejmuje 250 problemów z zakresu savoir vivre. Obejmuje jednak, w istocie 500-700 szczegółowych wskazań etykiety. Odnosi się również, chcąc nie chcąc lub wprost i w sposób zamierzony do niektórych (przynajmniej kilkudziesięciu) ogólnych zasad savoir vivre ukazując jak je stosować w określonych sytuacjach. Problemy te wybrali sami czytelnicy książek dotyczących savoir vivre autorstwa Stanisław Krajskiego i uczestnicy prowadzonych przez niego zajęć z tego zakresu. Dzięki tej książce poznamy zatem pewne stałe, często newralgiczne ,,punkty"", w których często następują nasze wpadki. Nabędziemy też pewnej wrażliwości, która pozwoli nam często potem powstrzymać się od działań niewłaściwych i odwołując się do odpowiednich źródeł lub obserwując zachowania innych postąpić tak jak trzeba.
Niniejsza książka jest przeznaczona dla tych, którzy potrzebują i to "na gwałt" informacji i rad z zakresu savoir vivre dotyczących sytuacji towarzyskiej czy służbowej, wktórej niedługo się znajdą.
Książka przeznaczona jest dla kobiet, ale mężczyźni też mogą z niej z powodzeniem korzystać.
Odpowiada na wszystkie pytania, które powinna sobie postawić kobieta pragnąca używać perfum w sposób właściwy, zgodny z ich strukturą, charakterem, przeznaczeniem, jak również zgodny z zasadami i wskazaniami savoir vivre, etykiety oraz etykiety biznesu.
Publikacja jest źródłem zarówno wiedzy teoretycznej, jak i narzędzi, które pokazują jak przełamać strach przed śmiercią i jak rozmawiać o końcu życia swoim i bliskich, oraz że można umierać godnie i świadomie, nie traktując śmierci jak wyroku. W książce zawarto także informacje, jak należy pomagać umierającym, by ostatnie chwile nie były rozpaczliwą walką, lecz czasem spokoju, ciszy i intymności. I właśnie to ostatnie - pomoc ludziom cierpiącym i umierającym - jest centralnym zagadnieniem publikacji.
Niewielu rodzi się geniuszy. Wszystkie dzieci mają mnóstwo talentów. Dlaczego te życiowe szanse są systematycznie w naszych szkołach zaprzepaszczane? Czy winni są rodzice, którzy są zbyt przemęczeni i za wygodni, aby przejąć odpowiedzialność za jedyny w swoim rodzaju talent własnego dziecka? Czy też winni są nauczyciele, którzy zbyt mało kochają dzieci i którzy stracili zapał do wykonywania swojej pracy? Czy winny jest, biorąc pod uwagę całokształt, system szkolny, który uniemożliwia czerpanie radości i zdobywanie osiągnięć oraz który zupełnie odizolował się od naszego społeczeństwa? Zrzucanie odpowiedzialności za odkrywanie i za wspieranie rozwoju talentów na kogoś innego jest słodką trucizną, którą powoli pożera wielu młodych ludzi. Ilu wrogów potrzeba, aby zupełnie zmarnować życie uzdolnionego dziecka? Andreas Salcher naświetla tezy z aktualnej dyskusji na temat szkolnictwa z zupełnie zapomnianej perspektywy utalentowanego ucznia. Wykazuje istotne znaczenie przejmowania - bez cienia sprzeciwu odpowiedzialności za talent swojego dziecka. Konkretne przykłady z Austrii i z Niemiec ukazują miejsca, gdzie już dzisiaj dzieci uczą się z radością, a ich indywidualne talenty zostały odkryte. Najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż te najgorsze. Dlatego wszystkie dzieci mają prawo do rozwijania swoich talentów.
Poznawać, poznać, rozumieć, zrozumieć, wartościować, akceptować, działać to rodzina pojęć kluczowych, które opisują procesy prezentowane w niniejszej książce. Rozumienie czegoś bądź kogoś wiąże się zawsze z przeżyciem. A. Kępiński mówił o wczuciu i rozumieniu. „Słowa te chodzą z sobą w parze” – wyjaśnia J. Tischner. A zatem nie ma wczucia bez jakiegoś rozumienia i nie ma rozumienia i zrozumienia bez jakiegoś wczucia. Zarówno rozumowy, jak też uczuciowy komponent poznania drugiego człowieka, odbywa się najpełniej w miłości. Ten fenomen egzystencji człowieka wzrasta i ubogaca się wraz ze wzrastaniem i rozwojem człowieka. Nie można zrozumieć człowieka bez zrozumienia jego miłości. Nie można zrozumieć miłości człowieka bez jakiegoś rozumienia człowieka rozwijającego się w świecie wartości. W osobowej przestrzeni aksjologicznej miłość zajmuje szczególne miejsce. Każdy człowiek w charakterystyczny dla siebie sposób doświadcza oraz urzeczywistnia wszystkie wartości współwystępujące z miłością.
Pytania o rozumienie miłości przez człowieka w biegu jego życia, są pytaniami, które w istocie prowadzą do rozumienia niepowtarzalnych właściwości konstytuujących człowieka. Badania naukowe tych problemów jak mniemam – pozwolą człowiekowi szerszymi oczyma spojrzeć na tajemnicę człowieka, a być może zmniejszą nieco zakres owej tajemnicy.
Książka Rozwój rozumienia miłości podejmuje problematykę rozumienia miłości przez człowieka w różnych fazach życia: od małego dziecka, poprzez wiek szkolny, gimnazjalny, wczesną dorosłość aż do dojrzałości w małżeństwie.
Rozwój rozumienia miłości należy do prac z zakresu pedagogicznej problematyki miłości obejmujących:
- Miłość zagubiona wartość współczesnej pedagogiki,
- Meandry miłości,
- Deficyt miłości.
Książka przedstawia oczekiwania i pragnienia kobiet, podpowiada, co zrobić, aby zachwycić piękną nieznajomą, proponuje proste rozwiązania skomplikowanych kwestii.
Łatwe zagadki Jacka i Agatki 2 to druga z serii nowych książeczek przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych.
Dzięki książeczce dzieci poznają swoje najbliższe otoczenie.
W książeczce znajdziemy :
Natura o wiosennej porze,
W wodzie i nad wodą,
Jaka to cyferka, a jaka literka?
W lesie,
Wiersze i zagadki,
Muzyczne zagadki Jacka,
Szarady i zagadki przyrodnicze,
Przydatne urządzenia w domu,
W co się ubieramy?
My się zimy nie boimy!
Nasze podróże.
Pierwsze lektury to książeczka przeznaczona dla dzieci w klasach I - II
Lekturę dla najmłodszych zaczyna się zwykle od poezji. W wierszach dla dzieci pojawiają się zabawy i żarty językowe, formy posługujące się rymem i rytmem, które łatwo "wpadają w ucho". Dzięki temu dzieci szybko przyswajają sobie pojedyncze wyrażenia lub fragmenty, potrafią określić nastrój, połączyć fakty, czy skojarzyć bohatera z konkretnym wierszem. Dlatego trzon tematyki książeczki stanowią dynamiczne i pełne humoru wiersze j. Tuwima i J. Brzechwy.
Autorzy, posługując się prostym i jednocześnie bogatym słownictwem, inspirują wyobraźnię dziecka. W prosty i przystępny sposób przekazują treści, które sprawiają, że nawet najmłodsze dzieci bez trudu potrafią ustalić myśl przewodnią utworu i wskazać zawarte w nim przesłanie.
Tematyka ćwiczeń nawiązuje do znanych bajek i baśni mówiących o dziecięcych przeżyciach i marzeniach, ich stosunku do świata przyrody i najbliższego środowiska.
Dla nauczycieli i rodziców Pierwsze lektury, to starannie przygotowany i uporządkowany materiał dydaktyczno - wychowawczy. Zadania zawarte w książeczce służą między innymi:
•utrwalaniu znajomości treści przeczytanych utworów
•sprawdzaniu stopnia zrozumienia czytanych tekstów
•odczytywaniu intencji autora tekstu i ilustratora
•rozpoznawaniu bohaterów na podstawie ilustracji lub opisu
•tworzeniu opowieści nawiązujących do przedstawionych ilustracji.
Słowniczek ortograficzny dla dzieci to książeczka dla dzieci w nauczaniu zintegrowanym:
•zawiera bogaty materiał językowy służący utrwaleniu zasad poprawnej pisowni w języku polskim: ponad 300 wyrazów, wyrażeń i zwrotów językowych;
•w prosty i przystępny sposób przybliża podstawowe zasady pisowni wyrazów z "ó", "u", "rz", "ż", "ch", "h": wymiennymi i niewymiennymi, w pozycji po i przed spółgłoskami, na końcu wyrazu, w charakterystycznych zakończeniach i wyrazach pokrewnych; utrwala również wyrazy, których pisownia nie opiera się na żadnej z reguł ortograficznych;
•atrakcyjna szata graficzna, ponad 160 rysunków autorstwa Mirosława Stankiewicza, które śmieszą i intrygują swoja dowcipną formą;
•w pracy z dziećmi klas młodszych zalecana jest dodatkowa aktywność nauczyciela, prowadzenia ukierunkowanych zajęć ze szkolnym słownikiem ortograficznym.
Niniejsza książka jest skierowana przede wszystkim do rodziców dzieci z wadami postawy oraz do wszystkich cierpiących na choroby kręgosłupa. Można w niej znaleźć zestawy ćwiczeń zapobiegających wadom postawy, a także przydatne dla każdego nauczyciela wychowania przedszkolnego scenariusze bajek zachęcających do ćwiczenia najmłodsze dzieci.
Przystępny język, pozbawiony zwrotów wytrawnego chirurga ortopedy, często niezrozumiałych dla pacjenta, przyczyni się zapewne do łatwego przyswojenia treści książki przez starszych i młodszych czytelników.
Wielokulturowość spostrzegana jest jako bogactwo i szansa rozwoju współczesnych społeczeństw, ale rodzi też wiele problemów. Idee i praktyka edukacji międzykulturowej eksponują przede wszystkim pozytywne strony i prorozwojowe możliwości wielokulturowości. Sprawom tym poświęcona jest obszerna literatura – w tym seria publikacji „Edukacja Międzykulturowa”. W pracach z zakresu pedagogiki międzykulturowej – rozumianej jako subdyscyplina nauk pedagogicznych – oraz edukacji międzykulturowej – jako obszaru praktyki społecznej – dostrzegane są również liczne problemy, które występują w wielokulturowym świecie. Ten tom dotyczy właśnie głównie zjawisk trudnych, konfliktowych, nękających społeczeństwa wielonarodowe, wieloetniczne, wielowyznaniowe – ogólnie określane jako wielokulturowe.
Fragment Wprowadzeni
Rodzicielstwo może być proste! Co prawda, zawsze będzie miało swoje wyzwania, lecz powinno opierać się na fundamencie zrozumienia i miłości oraz chęci wyjścia naprzeciw podstawowym potrzebom Twojego dziecka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?