Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Placówka w egzotycznym kraju, eleganckie fraki, smokingi, wytworne kreacje, najdroższe alkohole, rauty, spotkania na najwyższym szczeblu, szepty w kuluarach. Dostępna nielicznym wiedza o zasadach misji dyplomatycznych od wieków tworzyła wokół stosunków międzynarodowych ekscytującą aurę tajemniczości. W jaki sposób przechytrzyć Angelę Merkel? Dlaczego Rosjan, zwłaszcza przy wódce, nie wolno krytykować? Czemu polska ambasada w Algierze mieściła się w dzielnicy domów publicznych, a pierwszy polski konsulat w Grodnie w schowku na szczotki? Jak importować zanzibarskie goździki, nie uznając przy tym niepodległości tej wyspy?
Na kartach tej książki dramatyczne szczegóły zamachu na swoje życie odsłania też były ambasador Polski w Iraku Edward Pietrzyk, a były ambasador RP w Afganistanie Piotr Łukasiewicz wspomina spotkania z... Talibami.
Jak naprawdę wygląda praca ambasadora? O tym wszystkim opowiadają Marcin Pośpiech i Łukasz Walewski, którzy przeprowadzili fascynujące rozmowy z byłymi oraz obecnymi dyplomatami.
O wielu sprawach opisanych w tej książce nie miałeś pojęcia. Teraz możesz zajrzeć za kulisy.
Odzyskaj swoje dzieciństwo i pozwól je przeżyć także swoim dzieciom
Czym jest dorastanie bez odrobiny niebezpieczeństwa? W świecie, w którym dzieci zabezpieczone są kaskami oraz pasami bezpieczeństwa i trzymane z dala od jakichkolwiek zagrożeń, Gever Tulley proponuje rodzicom dość radykalną koncepcję:
Pokaż dzieciom, czym są bezpieczne zachowania, ucząc je tego, jak oceniać ryzyko.
W książce 50 niebezpiecznych zabaw, których nie powinieneś zabraniać dziecku znajdziesz wiele ekscytujących sposobów, dzięki którym Twoje dziecko będzie mogło odkrywać świat wokół siebie. Dzięki ciekawym informacjom i przystępnym instrukcjom, które krok po kroku pozwolą Ci zmierzyć się z takimi dziecięcymi wyzwaniami jak zabawa ogniem czy robienie przewrotów, niniejsza książka zainspiruje całą rodzinę do podjęcia pewnego ryzyka.
W książce prezentowane są:
zadania, na przykład takie jak demontaż urządzeń domowych;
umiejętności, takie jak chodzenie po linie;
projekty, takie jak topienie szkła;
doświadczenia, dzięki którym można na przykład poznać smak elektryczności
A jeśli zastanawiasz się, dlaczego powinieneś pozwolić swojemu dziecku na to, aby rozebrało na części jakieś urządzenie albo nauczyło się tajników chodzenia po linie, na końcu książki znajdziesz rozdział, w którym wyjaśnione są zalety każdego projektu.
Gever Tulley i Julie Spiegler — założyli Tinkering School (szkołę majsterkowania) w 2005 roku, aby promować pogląd, że dzieci mogą uczyć się poprzez budowanie prawdziwych rzeczy przy użyciu prawdziwych narzędzi i materiałów. Projekty realizowane przez majsterkowiczów obejmują między innymi żaglówki, kolejki górskie czy mosty wiszące.
„Świetna książka. Moje dzieci są nią zachwycone... Po prostu bomba!”.
Conn Iggulden, autor bestselleru Niebezpieczna książka dla chłopców
„W swojej książce 50 niebezpiecznych zabaw Gever przypomina nam, że dorastanie to podejmowanie działań związanych z korzyściami i ryzykiem, a nauka odbywa się na drodze eksperymentowania. I oczywiście musisz liczyć się z tym, że igrasz z ogniem”.
Ken Denmead, autor bestselleru Geek Dad
Czy jedynacy wychowują jedynaków?
Dziennikarka Lauren Sandler jedynaczka i matka jedynaka skłania się do nieco bardziej złożonych rozważań, na temat przyczyn coraz częściej spotykanego zjawiska rodziny z jednym dzieckiem. Poza otwartością z jaką przyznaje, że bycie jedynakiem to po prostu wielkie szczęście, jak wygrana losu na loterii, autorka podejmuje bardziej społecznie ryzykowne wyzwanie – uzasadnienia rodziny jednodzietnej – jako najwłaściwszej w naszych czasach. Teza może niezbyt popularna, zwłaszcza obecnie w Europie, ale broni się bardzo dobrze…
Praca stanowi pionierską próbę interpretowania istotnego zagadnienia z zakresu nauk społecznych, systemowo i interdyscyplinarnie porządkującego wiedzę naukową odnosząca się do problematyki pojednania jako sposobu kreatywnej komunikacji społecznej i rozwiązania sytuacji konfliktowych. Własna propozycja przebudowy zasobów i potencjałów osób odbywających karę izolacyjną na drodze edukacji indywidualno-zbiorowej, uwzględniającej oddziaływania z zakresu empatii, strategii rozwiązywania sytuacji problemowych, poczucia sprawiedliwości naprawczej, przeżywania winy psychologicznej, potrzeb ekspiacji i przyswojenia kompetencji społecznych, sprowadza się do postawienia odważnej tezy o przebudowie transkulturowej modelu karania. Koncepcja urabiania gotowości do zadośćuczynienia i oczekiwania go w stosunku do osób pokrzywdzonych w wyniku aktu przestępczego ma na celu wykazanie, iż skuteczność i efektywność karania zależy wyłącznie od zdynamizowania wysiłków więźniów w stronę przeobrażeń wewnątrzosobowych, uzależniając ich efekty od nabywanych umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Bałandynowicza
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych.
Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna.
Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny.
Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Problematyka reintegracji i readaptacji społecznej skazanych stanowi jeden z głównych obszarów badawczych współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej a w szczególności pedagogiki penitencjarnej.
W monografii Wybrane problemy readaptacji skazanych oraz pomoc postpenitencjarna w działaniach resocjalizacyjnych zostały przedstawione różnorodne aspekty pomocy postpenitencjarnej dla osób skazanych. Przedstawiono je z perspektywy prawnej , pedagogiczno-psychologicznej i socjalnej. Ma ona charakter diagnostyczny. Całość opracowania można podzielić na trzy części. Pierwsza część poświęcona jest analizie literatury związanej z tematem readaptacji społeczno-zawodowej osób skazanych w systemie penitencjarnym. Głębszemu opracowaniu został poddany polski system penitencjarny w wymiarze pedagogicznym z uwzględnieniem wszelkich regulacji prawnych i systemowych. Następnie w dalszej części rozdziału można zweryfikować procedurę odbywania kary pozbawienia wolności w Polsce z postępowaniem z osobami skazanymi w innych krajach europejskich. W rozdziale tym opisane zostały również formy, struktury i organizacja pomocy postpenitencjarnej, która jest nieodzownym komponentem skutecznego powrotu skazanych do społeczeństwa. Ostatnim elementem , który został opisany w części pierwszej to także proces readaptacji społeczno-zawodowej osób odbywających karę pozbawienia wolności , jego zadania, funkcje oraz przebieg. Autorka wiele miejsca poświeciła współczesnym programom readaptacyjnym , które są realizowane w Polsce w zakładach karnych. Druga część dotyczy metodologii badań w którym opisana została grupa badawcza skazanych i narzędzia badawcze. Trzecia część ujmuje analizę wyników przeprowadzonych badań w środowisku izolacyjnym. W rozdziale tym przedstawione zostały wypowiedzi skazanych, wychowawców penitencjarnych i kuratorów penitencjarnych na temat rzeczywistej readaptacji społecznej więźniów, ich problemów i możliwości wprowadzania nowoczesnych rozwiązań readaptacyjnych . W zakończeniu autorka podaje szereg rekomendacji dla ulepszenia i sprawniejszego działania systemu penitencjarnego w Polsce , propozycje działań profilaktycznych i pomocowych na rzecz osób pozbawionych wolności i ich rodzin. Zawartość książki ma ułatwić zrozumienie trudności i problemów więźniów , z którymi stykają się w warunkach izolacyjnych i potem wolnościowych. Ze względu na to , że publikacja zawiera niezbędne informacje o charakterystycznych dla poruszanej problematyki zjawiskach i objaśnieniach kluczowych terminów, środki i metody oraz wskazania podstawy prawnej działania resocjalizacyjnego , opisuje teorie ,koncepcje i czynniki przestępczości , stanowi cenne żródło wiedzy dla studentów pedagogiki, prawa, pracy socjalnej, psychologii i socjologii, jak i dla osób ,którzy na co dzień zajmują się działalnością wychowawczą, profilaktyczną i resocjalizacyjna.
Publikacja U progu czytelnictwa. Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym autorstwa Małgorzaty Centner-Guz lokuje się w problematyce funkcjonowania dziecka w złożonych przestrzeniach kultury, spotkaniach z książką i kształtowania zainteresowań czytelniczych. Recenzowana książka jest pozycją niezwykle aktualną zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Ponadto podejmowana w publikacji tematyka ma duże społeczne znaczenie. Z recenzji dr. hab. Jolanty Andrzejewskiej
Oddajemy do rąk Czytelników drugi tom agatologicznego (gr. agathón = dobro) cyklu wydawniczego pt. Dobro i zło w wychowaniu dziecka – wieloautorską publikację pedagogiczną, podnoszącą wartość mądrej edukacji ku dobru, a przeciw złu w różnych dziedzinach i przestrzeniach wychowania.
Tom niniejszy, zatytułowany Przeciw złu, został poświęcony, w odróżnieniu od tomu pierwszego, tym właśnie dylematom utylitarystyczno-pragmatycznego i metafizycznego wymiaru dobra i zła. Znajduje to swój wyraz już w jego strukturze – trychotomicznym podziale formalnym. Pierwsza z trzech części zawiera przyczynki do refleksji nad dobrem przyjemnym, czyli Bonum delectabile, druga obejmuje teksty na temat postaci dobra pożytecznego, Bonum utile, część trzecia zaś – Contra malo – odnosi się do zła, czy raczej do sprzeciwu wobec istnienia zła. Tytułowa apostrofa „przeciw złu” wyznacza właściwie pedagogiczne credo całego tomu drugiego.
Niniejszy tom, otwierający cykl, został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum.
W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie – wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po „czarną pedagogikę”, nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa – dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do „zarządzania” złem – choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra.
Podstawowym celem pracy jest ukazanie nowej instytucji w polskim prawie penitencjarnym – systemu terapeutycznego wykonywania kary pozbawienia wolności. W publikacji Autorka szczegółowo omawia zagadnienia dotyczący wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec skazanych uzależnionych od środków odurzających lub substancji psychotropowych, począwszy od tła historycznego, poprzez ukazanie danych statystycznych i badań dotyczących danej kwestii, aż do regulacji systemu terapeutycznego.
Autorka analizuje kwestie, które budzą najwięcej kontrowersji, a także te stwarzające najwięcej problemów, wpływające na efektywność wykonywania kary pozbawienia wolności w systemie terapeutycznym.
W monografii zawarto ponadto wnioski i postulaty, których realizacja powinna przyczynić się do ewentualnego udoskonalenia funkcjonowania systemu terapeutycznego w kontekście skazanych uzależnionych od środków odurzających, a także do pełnej realizacji zadań postawionych przez ustawodawcę.
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski.
Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów.
Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości.
Urszula Szuścik
Uwarunkowania adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich niedostosowanych społecznie to jeden z priorytetów współczesnej resocjalizacji. W publikacji przedstawiono jak przebiega ona w Republice Federalnej Niemiec. Książka zawiera cenne informacje o cechach przygotowania zawodowego, usamodzielnienia i uwarunkowań procesów adaptacji społeczno-zawodowej nieletnich - niedostosowanych w kontekście specyfiki kulturowej tego państwa. Zgromadzony materiał pozwolił na dokonanie analizy i oceny specyfiki rozwiązań stosowanych w tym państwie, w odniesieniu do badanych nieletnich, jako kategorii społecznej. Dokonano jej w perspektywie porównawczej, opierając podjęte rozważania na rozwiązaniach prawnoformalnych i organizacyjnych różnych rodzajów pracy z nieletnimi, prowadzących do ich uzawodowienia i adaptacji zawodowej.
Publikacja może zostać wykorzystana zarówno przez studentów pedagogiki, w szczególności pedagogiki resocjalizacyjnej, socjoterapii, pracowników instytucji czy podmiotów zaangażowanych w pracę z nieletnimi niedostosowanymi społecznie, jak też przez osoby niezwiązane z pracą pedagogiczną. Umożliwia ona poszerzenie wiedzy na temat zjawiska patologii społecznych i innych im towarzyszących. Obszerna literatura obcojęzyczna stanowi znaczący walor książki.
Recenzowana książka stanowi niewątpliwie świadectwo wysokich kompetencji autora jako badacza zjawisk edukacyjnych uwikłanych w zróżnicowany technicznie, treściowo i etycznie świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Z uznaniem należy także odnotować konsekwencję autora w eksplorowaniu roli TIK w życiu osób z niepełno-sprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności intelektualnej.
Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Autor podjął tematykę społecznie ważną, bardzo współczesną, a jednocześnie w dużej mierze unikalną, gdyż połączenie trzech obszarów (pedagogiki, pedagogiki specjalnej i pedagogiki medialnej) w jednej monografii spotyka się bardzo rzadko. Recenzowana książka jest więc próbą wypełnienia istniejącej luki, jaką był brak kompleksowego opracowania problematyki miejsca, roli, znaczenia i zakresu używania narzędzi ery cyfrowej, głównie Internetu, przez młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną. (...) Jest to pozycja ważna, merytorycznie wartościowa i oryginalna.
Z recenzji dr hab. inż. Janusza Morbitzera, prof. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Książka Czółenka czy szpilki? Poradnik savoir-vivre dla kobiet gotowych na sukces z klasą to poradnik dla każdej kobiety, która w drodze do sukcesu nie ma zamiaru zapominać o dobrych manierach. Autorka przekonuje w niej, że biegłość w znajomości etykiety towarzyskiej i biznesowej oraz w zasadach dress code’u bardzo pomaga w błyskotliwej karierze, choć wcale jej nie gwarantuje, i dlatego konieczne jest rozwijanie jeszcze innych kompetencji, m.in. w dziedzinie sprzedaży, networkingu i wystąpień publicznych. Publikacja Marii Pierzchały ma na celu przede wszystkim dodać pewności siebie podczas wielu życiowych sytuacji: gdy pojawiają się wątpliwości, jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak przywitać się z prezesem firmy, kiedy i jak wręczyć wizytówkę lub jak napisać e-mail, który spełnia wszystkie kryteria poprawności. Mimo że jest to poradnik, autorka starała się, aby była to nie tyle lista zasad, ile przede wszystkim ciekawa lektura. Dzieli się w niej swoimi osobistymi doświadczeniami, a kiedy trzeba, opisuje historię osób, które miały duży wpływ na losy współczesnego świata, jak np. Rosa Parks.
Możesz wychowywać dzieci!
To jest książka, na którą wszyscy czekali!
Kształtowanie dzieci miłością uczy, jak przekazać dzieciom zasady Królestwa Bożego i ukazuje Serce Pana. Ten łatwy do wdrożenia plan da ci narzędzia do wychowywania dzieci w radości i pełni Pana Jezusa.
W przeciwieństwie do podeścia tradycjonalnego, ta ksiązk auczy rodziców, jak wychowywać swoje dzieci tak, aby potrafiły rozporządzać swoją wolnością i chronić ważne relacje na poziomie serca.
„... gdzie jest Duch Pański – tam wolność” (2 List św. Pawła do Koryntian 3,17)
Dzieci rodzą się z podstawową potrzebą wolności. Zaprzeczanie temu lub życie w nieświadomości tego w pewnej chwili niszczy więzi pomiędzy rodzicem a dzieckiem.
„W miłości nie ma lęku, lecz doskonała miłość usuwa lęk, ponieważ lęk kojarzy się z karą. Ten zaś, kto się lęka, nie wydoskonalił się w miłości” (1 List św. Jana 4,18)
Kształtowanie dzieci miłością wprowadza paradygmaty, spostrzeżenia, umiejetności i pomysły, które pomagają rodzicom zredukować strach, poprzez wyeliminowanie wymierzania kar i wzmocnienie serc swoich dzieci, aby mogły one wypełnic Boży plan w swoim życiu.
DANNY SILK jest pastorem do spraw Życia rodzinnego w Zborze Bethel w Redding, w Californii. Piastuje on funkcję dyrektora organizacji non profit – Kształtowanie Miłością, która jest poświęcona wzmacnianiu rodzin i społeczności na poziomie lokalnym, krajowym i miedzynarodowym. Razem ze swoja żoną Sheri są rodzicami trójki dzieci. Prowadzili również dom, jako rodzina zastępcza, przez który przewinęło się ponad 70 dzieci.
Rekomendacje:
Trudno mi jest w obiektywny sposób promować duszpasterstwo Danny’ego Silka. Prawda jest taka, że w naszym zborze Danny nie ma sobie równych. Jego niezwykła wnikliwość pozwala mu dostrzec źródło problemów, które stoją na drodze do pojednania i błogosławieństwa, a jego mądrość pozwala mu być „budowniczym rodzin” i „architektem relacji”. Z całego serca polecam Danny’ego Silka i wszystkie jego materiały, dzięki którym otrzymasz to, co najlepsze od Boga.
– Bill Johnson, starszy Zboru Bethel w Redding
Dlaczego to niemożliwe? to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody i wyglądu ludzi. Patrząc na fotografie i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, który element zdjęcia jest nierealny i dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Dorośli – rodzice, dziadkowie, nauczyciele – dbają o twoje bezpieczeństwo. To zrozumiałe, że chcą cię chronić. Jednak sam też możesz na siebie uważać. Wystarczy, że poznasz zasady bezpieczeństwa i zaczniesz się do nich stosować. To jest naprawdę proste! Przedstawiamy wspaniałą książkę, dzięki której dziecko dowie się, jak bezpiecznie zachowywać się na ulicy, na podwórku, w lesie i wielu innych miejscach. Książka zawiera mnóstwo kolorowych zdjęć i ilustracji!
Dobre obyczaje to zasady, których przestrzega się po to, żeby lepiej się nam żyło. Żebyśmy ciągle nie wpadali na siebie, nie kłócili się i nie obrażali. Żebyśmy umieli cieszyć się z tego, że jesteśmy razem z innymi. Jeśli będziemy dla siebie uprzejmi, codzienne życie okaże się łatwiejsze i przyjemniejsze. Warto znać dobre obyczaje! Przedstawiamy wspaniałą książkę, dzięki której dziecko dowie się, jak grzecznie zachowywać się w domu, na przyjęciu, w szkole i wielu innych miejscach. Książka zawiera mnóstwo kolorowych zdjęć i ilustracji
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
Publikacja "Skuteczne sposoby rozwiązywania problemów wychowawczych" to dla dyrektorów kompendium wiedzy z zakresu przeciwdziałania problemom wychowawczym jak palenie papierosów, agresja rówieśnicza czy wagary. To również zbiór sprawdzonych wskazówek i procedur postępowania w razie wystąpienia określonych problemów wychowawczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?