Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Wtargnięcie technologii cyfrowej czy szerzej mediów elektronicznych w przestrzeń życia codziennego spowodowało zmiany nie tylko na płaszczyźnie komunikacji, ale także biologii czy nawet ontologii. Wobec powyższych procesów determinowanych obecnością nowych mediów autorzy książki Edukacja w czasach cyfrowej zarazy stawiają kluczowe pytanie: Na ile współczesna edukacja odpowiada na ten problem? Nie chodzi tu jednak o wprowadzanie nowych mediów jako narzędzi w praktyce pedagogicznej, ale o stworzenie całkowicie nowego spojrzenia na edukację, zbudowaną na koncepcji nowych mediów i ich właściwości, odpowiadającej strategiom uczenia się i percepcji zgodnych z najnowszymi odkryciami z zakresu psychologii i neurobiologii, przy jednoczesnym utrzymaniu powagi i statusu humanistyki.
Gdzie dzwoniec dzwoni i pluszcz się pluszcze to zbiór tekstów, które pomogą wyćwiczyć wymowę najtrudniejszych głosek w języku polskim, wzbogacą słownictwo związane z porami roku i zmianami zachodzącymi w przyrodzie, a przy tym będą świetną zabawą dla każdego, dzięki dowcipom i humorowi, które nieodłącznie towarzyszą każdemu wierszykowi. Staną się także niezbędną pomocą przy ćwiczeniach dykcyjnych na lekcjach języka polskiego, kółkach recytatorskich i teatralnych.
Książa polecana przez Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Monografia Logopedia artystyczna stanowi cenne uzupełnienie serii podręczników logopedycznych publikowanych przez wydawnictwo naukowe Harmonia Universalis. Tom ten jest wartościowy merytorycznie – proponuje się w nim sposób ujmowania tego działu logopedii oraz zakresy, treści, a także metody i techniki pracy w dziedzinie logopedii artystycznej.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
Publikacja, będąca w polskiej literaturze przedmiotu pierwszym opracowaniem na temat etykiety dyplomatycznej, obejmuje wszystkie najważniejsze aspekty współczesnej etykiety dyplomatycznej oraz niektóre łączące się z nią elementy protokółu dyplomatycznego i ceremoniałów. Prezentuje ogólne zasady etykiety dyplomatycznej, obowiązujące zwłaszcza podczas oficjalnych kontaktów z przedstawicielami obcych państw, organizacji międzynarodowych i zagranicznego biznesu, udziela też wskazówek dotyczących reguł zachowań w określonych sytuacjach. Szczegółowo omówiono w niej następujące zagadnienia:
- pojęcia etykiety dyplomatycznej, protokółu, ceremoniałów i savoir-vivre?u, które w praktyce są często mylone,
- podstawowe zasady etykiety i protokółu dyplomatycznego,
- ważniejsze aspekty etykiety dyplomatycznej w kontaktach z przedstawicielami obcych państw,
- aspekty etykietalno-protokólarne wizyt oficjalnych przedstawicieli państw,
- przyjęcia dyplomatyczne oraz ich aspekty etykietalno-protokólarne i organizacyjne,
- aspekty etykietalno-protokólarne związane z rokowaniami dwustronnymi i dyplomacją wielostronną,
- etykietę ubraniową, flagową, orderową i żałobną,
- etykietę w zakresie posługiwania się różnymi drukami grzecznościowymi, zasady korespondencji dyplomatycznej oraz jej styl, formy i rodzaje.
Słowo wstępne (z publikacji)Wersja pierwotna niniejszej publikacji została przygotowana dla APNA (Asociación de Padres de Personas con Autismo, Hiszpania). Autorzy składają podziękowanie APNA za zgodę na przygotowanie publikacji w obecnej postaci.Niniejsza publikacja została podzielona na cztery części. W pierwszej przedstawione zostały dowody na poparcie tezy, że objawy autyzmu są po części konsekwencją zaburzeń fizjologicznych o podłożu metabolicznym. W drugiej omówiono związki pomiędzy nieprawidłowościami metabolicznymi a objawami autyzmu. Trzecia dotyczy niektórych współcześnie wykorzystywanych interwencji biomedycznych oraz ich powiązań z teorią metabolizmu. Czwarta zawiera wskazówki praktyczne dotyczące wdrożenia bezglutenowej i bezkazeinowej interwencji pokarmowej.
Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty"".
Książka zawiera psychologiczną charakterystykę zespołu wypalenia zawodowego nauczycieli. Przedstawiono w niej kilka najpopularniejszych koncepcji tego zjawiska oraz modele wyjaśniające jego etiologię i dynamikę. Zaprezentowane w książce badania empiryczne przeprowadzono wśród nauczycieli religii. Zwrócono w nich uwagę na dyspozycje osobowościowe katechetów, posiadane przez nich poczucie kompetencji zawodowych, odczuwany stres w pracy, stosowane strategie zaradcze oraz rodzaj pracy emocjonalnej. Uwzględniono także niektóre zmienne socjodemograficzne. W wyniku dokonanych analiz określony został związek wybranych zmiennych z nasileniem i postacią wypalenia zawodowego.
Pierwsza część książki adresowana jest do wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z aktualnym stanem wiedzy na temat zjawiska wypalenia zawodowego wśród nauczycieli różnych przedmiotów. Ponieważ grupę badanych stanowią katecheci, niniejsze opracowanie porusza kwestie ważne w szczególny sposób dla studentów przygotowujących się do nauczania religii, tych, którzy już wykonują to zadanie oraz osób zaangażowanych w organizację ich pracy, przygotowanie do zawodu i wsparcie. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na wiele wspólnych zagadnień związanych z pracą także innych nauczycieli.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Sklep, Opowiadania, Detektywi
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Sklep" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Budowniczowie, Łap i unikaj, Piraci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Kierunki i kolory" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Segregacja śmieci, Ekosystem, Ekoskrzaty
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Segregacja śmieci" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Rysujmy razem, Dopasuj do obrazka, Muzykanci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Miasto" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Multimedialne i wielkoformatowe gry oraz zabawy
wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat
Pakiet zawiera:
• trzy interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej: Dopasuj przeciwnie, Ułóż zdania, Poeci
• wielkoformatową grę dydaktyczną "Słowa, litery, wyrazy" wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci
• karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych.
Książka zawiera 18 scenariuszy zajęć do pracy z dziećmi w wieku od 4 do 12 lat, wraz ze wskazówkami dla prowadzącego i kartami pracy. Założeniem programu jest przygotowanie dzieci do samodzielnego i odpowiedzialnego życia w duchu wartości oraz z poszanowaniem ich godności osobistej. Autorki podpowiadają, jak pracować z dzieckiem konstruktywnie, a jednocześnie być blisko niego poprzez okazanie mu szacunku oraz otwartości na jego potrzeby i emocje. Program kierowany jest dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów i tych wszystkich specjalistów, dla których ważny jest świat dziecka oraz dbanie o jego prawidłowy rozwój psychospołeczny. Może zainteresować również te osoby, które w swojej pracy z dzieckiem korzystają z takich metod, jak plastyka i arteterapia.
Ćwiczenia kaligraficzne Piszę po śladzie, cz. II"" przeznaczone są dla uczniów klas IV-VI oraz starszych mających trudności w opanowaniu poprawnej grafiki pisma.Na rynku edukacyjnym jest wiele ćwiczeń ćwiczących rękę piszącą. Rodzice, nauczyciele zastanawiają się, które z nich wybrać dla swoich dzieci, które się sprawdzą, będą skuteczne. Prezentowane ćwiczenia są absolutną rewelacją na rynku edukacyjnym. Podczas pracy nad nimi zostały uwzglednione wszystkie standardy i wymogi, które mają wpływ na przygotowanie dziecka do prawidłowego pisania. A oto, co wpływa na ich skuteczność:Mogą być stosowane w szkole, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz w pracy z rodzicami w domu.Zawierają 109 stron liter alfabetu według kolejności ich wprowadzania w trakcie nauki szkolnej.Każda litera podzielona jest na elementy ułatwiające kształtne pisanie z zachowaniem prawidłowego kierunku. Wzory opracowanych liter oraz ich części napisane są przerywaną linią, a w końcowym etapie ćwiczenia linią ciągłą o mniej intensywnym kolorze.Zadaniem ucznia jest ćwiczenie pisania po śladzie kolejnych elementów, a następnie całych liter według zasady ciągłości pisania.Ćwiczenia są przełomową publikacją na rynku z zakresu ćwiczeń grafomotorycznych dlatego, że:- po raz pierwszy uczeń otrzymuje nie szlaczki i nie pojedyncze litery,na których ćwiczy kaligrafię i rękę piszącą - ale kompletny zestaw 109 kart do kopiowania z literami alfabetu,- ćwiczy pisząc po śladzie stopniowo - najpierw kolejne elementy danej litery,w coraz większym zakresie - aż do ćwiczenia pisania całych liter.
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii.
Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka.
Publikacja zwraca uwagę na problematykę oferty resocjalizacyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży z poważnymi kłopotami z zachowaniem norm społecznych. Wspólnym celem instytucji publicznych, kierujących swoją aktywność do tej grupy powinno być skuteczne podejmowanie działań w celu zapobiegania dalszej demoralizacji. Każda z instytucji, i każdy z pomysłów pomocy małoletnim popełniającym przestępstwa zasługuje więc na rozważenie oraz rzetelną ocenę ewaluacyjną skuteczności tych działań.
W publikacji podjęto rozważania nt. funkcjonowania zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich. Problematykę ujęto z perspektywy psychologicznej, pedagogicznej i prawnej, dostarczając wiedzy i nowych koncepcji dotyczących aktualnych wyzwań i perspektyw rozwoju tych instytucji w Polsce.
Od pierwszych chwil życia dzieci potrzebują dotyku. Pełne czułości głaskanie i przytulanie daje maluchom poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie buduje w nich pewność, że są akceptowane i kochane. Delikatny dotyk wycisza, uspokaja, a tym samym poprawia funkcjonowanie nie tylko systemu nerwowego, ale całego organizmu. Jest niezbędny dla życia i zdrowia.
Masażyki relaksacyjne są formą zabawy, która dzięki dotykowi wychodzi naprzeciw dziecięcej potrzebie bliskości, czułości, a tym samym potrzebie bezpieczeństwa. Proponowane masażyki z jednej strony mogą służyć relaksacji, wyciszeniu, odprężeniu, z drugiej strony mogą aktywizować dziecko i pobudzać je do radosnej zabawy.
Barwna, oparta na materiałach archiwalnych, opowieść o jednej z najważniejszych polskich instytucji wychowawczych XX wieku. Andrzej Friszke przedstawia Związek Harcerstwa Polskiego jako organizację wychowującą zaangażowanych społecznie obywateli.Książka ukazuje ewolucję relacji Związku Harcerstwa Polskiego z władzami PRL. Początek opowieści wyznacza zjazd łódzki z grudnia 1956 roku, czyli odbudowa ZHP na zasadzie kompromisu między dawnymi działaczami harcerskimi i grupą, która zaangażowała się lub dorastała w ZMP. Cezurą zamykającą opowieść jest koniec roku 1963, kiedy w wyniku decyzji najwyższych władz PZPR autonomia ZHP zostaje złamana, a związek poddany ścisłej politycznej kontroli.
Twoje dziecko wcześniej nauczyło się obsługiwać tablet niż zawiązywać buty?A teraz więcej czasu spędza w sieci niż z Tobą?Jeśli tak, to jesteś cyfrowym rodzicem, czy tego chcesz, czy nie. I pewnie czujesz się trochę zagubiony, może nawet przerażony tym, jak dużo miejsca w życiu Twojego dziecka zajmują media społecznościowe i życie w sieci. Ta książka jest dla Ciebie!""Cyfrowi rodzice"" są wyważonym i świetnie napisanym poradnikiem dla rodziców e-dzieci. Autorka nazywa i systematyzuje to, co czujemy intuicyjnie (i co czasem spędza sen z powiek), oddzielając fakty od mitów. Rozbiera na czynniki pierwsze świat nowych mediów, ukazując go w kontekście wychowywania dzieci i młodzieży. Nie da się bowiem zaprzeczyć, że jesteśmy pierwszym pokoleniem rodziców dzieci w sieci. Dynamiczny świat nowych aplikacji i internetowych mód (snapchaty, miniblogi, tweety itd.) jest nie do ogarnięcia dla większości dorosłych, dlatego autorka opracowała wskazówki, jak w nim nawigować, będąc jednocześnie aktywnym i czujnym, ale nie przeczulonym rodzicem.Atuty książki:- przystępny i wciągający styl- liczne przykłady i anegdoty- konkretne wskazówki dla rodziców
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?