NTEGRACJA SENSORYCZNA W ROZWOJU DZIECKA. PODSTAWY NEUROFIZJOLOGICZNEKsiążka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłoworuchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat:- rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi;- roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego;- genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka;- neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu;- wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej to główne przyczyny wad postawy i stóp, które - niezauważone w wieku dziecięcym - mogą doprowadzić do poważnych schorzeń w późniejszym okresie życia. Dlatego konieczne są działania zapobiegawcze, które powinno się rozpoczynać jak najwcześniej. Poradnik jest przeznaczony dla rodziców, którzy chcą dbać o prawidłowy rozwój swoich dzieci. Zawiera informacje o budowie i funkcjonowaniu narządu ruchu w warunkach prawidłowych oraz o najczęściej występujących jego schorzeniach. Zamieszczone w każdym rozdziale zestawy ćwiczeń, przystosowanych do wykonywania w domu, sprawiają, że książka może być pomocna w profilaktyce i w rehabilitacji.
Pochodząca z lat 60 XX wieku Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block jest przeznaczona dla dzieci w wieku 3 - 10 lat, które wkazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m.in. ruchu, emocji czy mowy. Ten poradnik jest kompendium dla wyszkolonych terapeutów psychomotoryki. Jednak ze względu na przystępną formę przekazu może służyć również rodzicom przy zrozumieniu jakiej pomocy potrzebują oraz jaką moga otrzymać dzieci z zaburzeniami rozwoju w czasie terapii psychomotorycznej.
W podręczniku w kompleksowy sposób zostały przedstawione informacje z zakresu fizjoterapii pediatrycznej. Jest to pierwsza tego typu publikacja napisana przez polskich autorów.
Poza postępowaniem fizjoterapeutycznym uwzględniono również aspekt kliniczny pozwalający zrozumieć istotę omawianych schorzeń i symptomatyczną dla każdego schorzenia fizjoterapię. Najważniejsze schorzenia wieku dziecięcego i młodzieńczego omówiono w działach obejmujących: neonatologię, neurologię, ortopedię, reumatologię, pulmonologię, kardiologię, onkologię oraz fizykoterapię i balneologię. Autorzy poświęcili również dużo uwagi problemom niepełnosprawności dzieci i młodzieży. Podręcznik spełnia wymogi programowe wydziałów fizjoterapii studiów licencjackich. Biorąc jednak pod uwagę zakres omawianych tematów, będzie również przydatny dla studentów fizjoterapii wyższych poziomów nauczania, ponadto może stanowić cenną pomoc w pracy zawodowej każdego fizjoterapeuty i lekarza rehabilitacji medycznej.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu.
Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce.
W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block została stworzona w latach 60-tych XX wieku, z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Terapia jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat, które wykazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m.in. ruchu, emocji, mowy. Poradnik jest przede wszystkim kompendium dla wyszkolonych terapeutów- psychomotoryki. Ze wzgledu na przystępną formę przekazu, może także służyć rodzicom w zrozumieniu, jakiej pomocy potrzebują oraz jaką pomoc mogą otrzymać dzieci z zaburzeniami rozwoju, podczas terapii psychomotorycznej
Model terapii psychomotorycznej został opracowany w latach 60. XX wieku w Brukseli z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Jest to terapia przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat z zaburzeniami funkcjonowania, których podłożem jest minimalna dysfunkcja mózgu, spowodowana nieprawidłowością w dojrzewaniu mózgowych struktur integracyjnych (między innymi odpowiadających za funkcję mowy, zachowania i prawidłowej identyfikacji własnego ciała). Celem i efektem terapii psychomotorycznej jest konstrukcja lub aktywizacja sieci neuronalnych, które odpowiadają za mózgowe procesy integracyjne.
Poradnik ma być przewodnikiem dla rodziców jak w domowych warunkach, podczas codziennych zajęć wspierać dziecko i poprawiać jego możliwości psychomotoryczne.
Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym dzieci nasilają się wraz z wiekiem i stają się coraz bardziej widoczne, a zmiany utrwalone trudno leczyć. Istnieje więc potrzeba jak najwcześniejszego podejmowania działań usprawniających, które zlikwidują lub zmniejszą nieprawidłowe objawy.
W poradniku przedstawiono opartą na wiedzy neurofizjologicznej metodę usprawniania opracowaną przez małżeństwo Bobathów.
Metoda ta stosowana jest z powodzeniem u wcześniaków, niemowląt i dzieci starszych z zaburzeniami ruchowymi różnego pochodzenia - powstałymi zarówno w wyniku opóźnionego rozwoju, jak i poważnych schorzeń, np. mózgowego porażenia dziecięcego.
Książka może być przydatna dla lekarzy rodzinnych, pediatrów i rehabilitantów.
Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej to główne przyczyny wad postawy i stóp, które - niezauważone w wieku dziecięcym - mogą doprowadzić do poważnych schorzeń w późniejszym okresie życia. Dlatego konieczne są działania zapobiegawcze, które powinno się rozpoczynać jak najwcześniej. Poradnik jest przeznaczony dla rodziców, którzy chcą dbać o prawidłowy rozwój swoich dzieci. Zawiera informacje o budowie i funkcjonowaniu narządu ruchu w warunkach prawidłowych oraz o najczęściej występujących jego schorzeniach. Zamieszczone w każdym rozdziale zestawy ćwiczeń. przystosowanych do wykonywania w domu, sprawiają, że książka może być pomocna w profilaktyce i w rehabilitacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?