Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Pierwsza publikacja z nowej serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) – wprowadzenie do teorii rozwijania mądrości dzieci. Autorka przedstawia rozwiązania edukacyjne, które od wczesnych etapów życia dziecka pozwolą w optymalny sposób rozwinąć jego zdolności i osobowość, żeby potrafiło sobie radzić z wyzwaniami cywilizacyjnymi XXI w. Czytelnik zapozna się z próbami poszukiwania, weryfikacji i wdrażania innowacyjnych rozwiązań metodycznych, pomocnych w procesie rozwijania refleksyjności, samodzielności działania dzieci, ich kompetencji społecznych i umiejętności rozwiązywania problemów, szczególnie o charakterze twórczym.
Znajdzie ponadto propozycje konkretnych ćwiczeń oraz sytuacji edukacyjnych, możliwych do zastosowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Książka zainteresuje zatem studentów i nauczycieli akademickich, wychowawców i pedagogów pracujących w różnych instytucjach oświatowych, konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców, którym zależy na efektywnej edukacji dzieci.
Kolejne tomy będą miały charakter praktyczny – zaprezentujemy w nich scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych.
Polecamy Państwu znacznie poszerzone o kilkanaście rozdziałów najnowsze wydanie bardzo przydatnego w codziennym życiu, popularnego wśród czytelników poradnika "Savoir vivre na co dzień i od święta". W treści książki znajdą Państwo m.in. takie rozdziały jak: Biznesowy savoir vivre, Gafy i jak z nich wybrnąć, Internetowa etykieta, Jak się ubierać, Komunijny savoir vivre, Na ulicy, Na uroczystościach pogrzebowych, Przedstawianie, Randkowy savoir vivre, Sądowy s.v., Sąsiedzi, Ślub i wesele, Telefon, W domu, w małżeństwie i w rodzinie, W kościele, W pracy, W taksówce i samochodzie, W teatrze, kinie i muzeum, W restauracji, Wdzięczność, Wizyty, goście i stół, Wręczanie kwiatów, Za granicą.
Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Serię tworzą 4 teczki:Jest już jesień;Nadeszła zima;Przyszła wiosna;Nareszcie lato.Publikacja zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
To przełomowa książka dla rodziców, w której Stuart Shanker proponuje naukę samoregulacji, mającej pomóc dzieciom samodzielnie zmienić ich zachowanie. Identyfikacja i zarządzanie emocjami pozwalają dzieciom powrócić do stanu zrównoważenia.Na naszych oczach, wbrew obiegowej opinii o bezstresowym wychowaniu, dorasta pokolenie dzieci i młodzieży, które na co dzień zmaga się ze zbyt wysokim poziomem stresu. W rezultacie mamy wśród młodej generacji eksplozję problemów emocjonalnych, społecznych, zdrowotnych, kłopotów z zachowaniem i uczeniem się. Niewielu rodziców jest w stanie rozpoznać ukryte stresory, z którymi borykają się ich dzieci.""SELF-REG"" to przełomowa książka dla rodziców, w której Stuart Shanker proponuje naukę samoregulacji, mającej pomóc dzieciom samodzielnie zmienić ich zachowanie. Identyfikacja i zarządzanie emocjami pozwalają dzieciom powrócić do stanu zrównoważenia, który jest niezbędny do rozwoju.Opanowanie umiejętności samoregulacji wesprze dziecko w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami, nauczy przezwyciężać frustracje, lepiej się koncentrować, kontrolować impulsywność. Poprawia też umiejętność współpracy z innymi i zwiększa zdolność do uczenia się nowych rzeczy.""SELF-REG"" daje rodzicom przekonanie, że ich dziecko może w pełni zrealizować swój potencjał, jeśli tylko zaoferujemy mu narzędzia potrzebne do radzenia sobie ze stresem i presją współczesnego świata. Mocno poparte wiedzą naukową techniki Stuarta Shankera wywarły znaczący wpływ na dzieci i ich rodziców. Efektem programu przeprowadzanego przez autora wśród setek tysięcy kanadyjskich dzieci była znacząca poprawa w zakresie zachowania i osiąganych wyników w nauce.
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Chcecie, aby Wasze dziecko było odważne, kreatywne i ciekawe świata? Przed Wami książka zawierająca ponad 70 ćwiczeń, które zaskakują, budzą ciekawość i inspirują do twórczego i nieszablonowego działania. Kreatywne myślenie jest wymogiem naszych czasów, dlatego przygotowaliśmy serię, której celem jest wspieranie rozwoju dziecka, by mogło odnaleźć i rozwijać uzdolnienia, ćwiczyć myślenie abstrakcyjne, uczyć się łamać stereotypy i budować samoakceptację. Zabawą obudźmy wyobraźnię dzieci. Kojarz, wymyślaj i twórz!
Przedstawiamy kolejny, czwarty już tom cyklu RADY NIE OD PARADY.Poszczególne utwory, z których każdy kończy się morałem, łączy forma - wszystkie przeznaczone są do wystawiania na scenie. Wśród bohaterów inscenizacji znajdziemy króla Gnata, imć Twardowskiego, królewnę o dziwnych upodobaniach, zbójców, kozę, która wybrała się na wycieczkę do Paryża, i wiele innych postaci.Teksty rozpisane są na role, a w przedstawieniach może brać udział nawet spora gromadka młodych aktorów. To znakomita nauka przez zabawę. Zapraszamy!
Publikacja zawiera opisy wybranych instytucji pomocowych, które dbają o sprawy osób z niepełnosprawnościami. Należą do nich instytucje państwowe, instytucje wspierające osoby z niepełnosprawnościami w pobliżu ich miejsca zamieszkania, a także placówki, w których mogą przebywać dorosłe osoby z niepełnosprawnościami po skończeniu szkoły.W publikacji znajdują się także informacje dotyczące chronionego rynku pracy.
Opracowanie Renaty Bednarz-Grzybek jest bardzo wartościowe. Należy wziąć pod uwagę, iż sporządzenie jakiejkolwiek bibliografii jest pracą nader żmudną, wymagającą niezwykłej dokładności i skrupulatności, a także umiejętności syntetycznego przekazania treści często obszernego artykułu. Dopracowana i przemyślana treść stanowi dużą zasługę Autorki, efekt jej niesłychanej pracowitości, co dało pożądany wynik. Z pewnością publikacja okaże się ważna dla grona badaczy w zakresie nie tylko pedagogiki i kwestii z nią związanych, ale też prasoznawstwa. Bibliografia adnotowana, podobnie jak wszelkie tego rodzaju edycje, stanowi pozycję, która nigdy się nie "przeterminuje", lecz często jest bazą wyjściową dla różnego rodzaju badań.
Z recenzji dr hab. Ewy Danowskiej
Jak za pomocą sznurka narysować kwadrat, wyznaczyć granice ogródka (tak żeby nie zdenerwować sąsiada) i zbudować piramidę? Niezwykła historia o krokodylach, skarabeuszu i narodzinach geometrii.
Dzień, w którym dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, jest wyzwaniem i dla świeżo upieczonego ucznia, i dla rodziców. Aby dobrze wybrać z bogatej oferty dostępnych opcji edukacyjnych (szkoły publiczne, prywatne, nauczanie domowe), warto być dobrze poinformowanym. Zespół specjalistów w zakresie edukacji przygotował przewodnik dla rodziców, który pomoże zorientować się w tym, czego mogą oczekiwać od szkoły, czego szkoła może wymagać od nich, co powinno już umieć dziecko u progu szkoły oraz jak pomóc dziecku ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Psycholog kliniczny oraz lekarz medycyny łączą siły, by zmierzyć się z jedną z najbardziej niezrozumiałych tendencji, która coraz silniej uwidacznia się wśród młodych pokoleń. Doktor Gordon Neufeld i Gabor Mat szukają odpowiedzi na trudne pytanie: dlaczego dzieci stawiają kolegów wyżej niż rodziców?Książka Więź ułatwia rodzicom zrozumienie tego niepokojącego zjawiska i proponuje rozwiązania mające przywrócić intuicyjnej więzi między dzieckiem a rodzicem należne jej pierwszeństwo, ustalić właściwą hierarchię w domu i odzyskać zaufanie i miłość swoich dzieci.Koncepcje, zasady i praktyczne porady zawarte w książce pomogą rodzicom w zapewnieniu dzieciom tego, co przewidziała natura: prawdziwej bliskości, bezpieczeństwa i ciepła oraz możliwość przekazania wartości często nieobecnych w relacjach z rówieśnikami.
Książka kierowana do rodziców, nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy poszukują prostych, sprawdzonych ćwiczeń i wskazówek w zakresie komunikacji i rozwiązywania konfliktów.W publikacji przedstawione zostały przyczyny powstawania deficytów komunikacyjnych w zakresie relacji społecznych we współczesnym, zdominowanym przez media świecie. Autorka w przystępny sposób ukazuje, jak budować i odbudowywać porozumienie z dzieckiem i nastolatkiem.
"Taka piękna jest przyroda" to zbiór wierszy o tematyce przyrodniczo-ekologicznej, który jest owocem wieloletniej pracy doświadczonego nauczyciela zafascynowanego edukacją ekologiczną.
Proponowane wiersze są doskonałą pomocą dla nauczycieli do pracy z dziećmi. Pomogą w kształtowaniu właściwej postawy maluchów wobec przyrody; uwrażliwiają je na piękno niezwykłego świata roślin i zwierząt, nauczą wnikliwie obserwować otaczającą nas przyrodę i zwrócą uwagę na potrzeby ochrony środowiska.
Każde dziecko, począwszy od narodzin, spontanicznie (samorzutnie) dąży do ochrony własnego istnienia, sygnalizuje o własnych potrzebach i domaga się ich zaspokojenia, podejmuje aktywność by czuć się dobrze. Już jako małe dziecko dąży do samodzielności, pragnie panować nad własnym ciałem i otaczającą go rzeczywistością, orientować się w niej i ją poznawać. Jeśli nie podejmuje inicjatywy, to z powodu nadmiernych ograniczeń, jakie stawiać może organizm (np. z powodu choroby organizmu) i/lub otoczenie zewnętrzne.
To spontaniczne i nieświadome ukierunkowanie stanowi nie lada wyzwanie, jeśli weźmiemy pod uwagę stan organizmu dziecka i jego możliwości na progu życia. Jednak niezwykle szybko, całkowicie zależny od otoczenia noworodek staje się dzieckiem dokonującym ekspansji w najbliższym otoczeniu. W najwcześniejszych okresach życia wymiary, masa, proporcje ciała, ulegają przemianie na tyle intensywnej, że już organizm 7-letniego dziecka uznaje się za względnie samodzielny, bo mogący zabezpieczyć własną egzystencję.
Autorzy niniejszego opracowania koncentrują swoją uwagę na możliwościach, ograniczeniach i potrzebach niedojrzałego lecz intensywnie rozwijającego się organizmu dziecka i jego psychiki w najwcześniejszych okresach życia – w niemowlęctwie i wczesnym dzieciństwie. Przybliżają pracę organizmu dziecka i wskazują na konieczność tworzenia odpowiednich warunków, aby potencjał rozwojowy mógł się ujawnić i realizować. Podkreślają szczególne wymagania, jakim muszą sprostać opiekunowie chcąc wspomagać rozwój dziecka. Niekiedy przywołują konkretne zalecenia ekspertów, wytyczne, jakimi należy się kierować w opiece nad dzieckiem, a innym razem wskazują działania, których należy unikać, aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo.
Adresatami książki są najmłodsze dzieci wkraczające w świat mowy. Króciutkie wierszyki mają bawić swoim rymem, rytmem, ale przede wszystkim nasycone są wyrazami dźwiękonaśladowczymi, sylabami, prostymi wyrazami, które stanowią niezwykle istotny i niezbędny etap w rozwoju mowy każdego dziecka. Wszystkie teksty zostały ożywione przykładowymi ruchami: zabawami paluszkowymi, huśtaniem, podskokami na kolanach itd., wspomagającymi rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa i pamięci.
Jeżeli chcemy funkcjonować w świecie savoir vivre trzeba savoir vivre rozumieć, czuć, umieć nim myśleć, poznać i przyswoić sobie jego ducha i filozofię. Temu służy ta książka.Ukazuje ona również savoir vivre jako sztukę życia - pewną całościową receptę na życie - receptę, której realizacja sprawi, że będzie ono nadprzeciętne - wielkie, wspaniałe, piękne, szlachetne i podniosłe.
Niniejsza publikacja składa się z 28 tekstów (poddanych modyfikacjom), które ukazały się drukiem w latach 1973–2014. Ich tematy oscylują wokół trzech głównych zagadnień (wprawdzie wyodrębnionych umownie, ale – w założeniu – porządkujących), spajających to, co obowiązywało w tradycyjnie rozumianym nauczaniu języka polskiego, z tym, co współtworzy polonistykę nowoczesną. Mamy tu więc, obok łączenia dawnych i nowych teorii językoznawczych, wykorzystywanie w podobnym (dychotomicznym) zestawieniu: pojęć i problemów, metod kształcenia oraz umiejętności redagowania przez uczniów określonych form wypowiedzi; w niemal każdym z artykułów obserwuje się liczne odniesienia do historii dydaktyki i systemu językowego. Omawiając kolejne kwestie, badaczka z reguły nawiązuje do preferowanych w rożnych okresach teorii naukowych i chętnie włącza w prowadzony wywód osiągnięcia wielu dyscyplin wiedzy: począwszy od strukturalizmu po holizm i antropocentryzm, od psycholingwistyki i socjolingwistyki przez pragmatykę językową po etnolingwistykę i aksjologię, jednocześnie doprecyzowując i stosując w swoich szkicach ważne terminy, np.: sprawność językowa, kompetencja komunikacyjna, kompozycja, spójność przekazu.
Zrozumieć emocje swoje i innych to klucz do szczęśliwego życia. Wielu z nas, rodziców, niestety nie nabyło tej cennej umiejętności w dzieciństwie, przez co czujemy się zagubieni, gdy przychodzi nam radzić sobie z emocjami własnych dzieci.Z pomocą przyjdzie ta książka, dzięki której uczymy się nie tylko rozpoznawać emocje, lecz także odpowiednio na nie reagować. Pełna jest konkretnych przykładów, scenek z życiai dialogów pomiędzy rodzicami a dziećmi, praktycznych rad i sugestii, a także testów, ułatwiających samopoznanie i wgląd we własne emocje.
Płeć: dla chłopca i dziewczynki Wiek: od 4 lat do 9 lat Oferujemy książkę z ćwiczeniami rozwijającymi uwagę, przeznaczoną dla dzieci w wieku od 4 do około 9 lat: W jej pierwszej części omówiono rozwój i właściwości uwagi u dzieci oraz czynniki mające wpływ na jej koncentrację - Informacje tam podane ułatwią rozumienie i kreatywne korzystanie z części drugiej: Część druga to ćwiczenia i zabawy wspomagające rozwój uwagi w powiązaniu z takimi procesami psychicznymi, jak: percepcja (spostrzeganie) słuchowa i wzrokowa, pamięć, wyobraźnia, myślenie i rozumowanie matematyczne. Poszczególne rozdziały łączą ćwiczenia uwagi z wymienionymi procesami psychicznymi. Książka zawiera ponad 60 zabaw, rebusów, zagadek itp. rozwijających i ćwiczących uwagę oraz jej koncentrację. Można kserować kartki z zadaniami tak, by każde dziecko miało swoją „kartę pracy” w przedszkolu czy w szkole. Można pracować z dziećmi indywidualnie (w domu) i w grupie (w klasie). Różnorodność zabaw i wzrastający stopień ich trudności (od łatwych do trudniejszych) czyni tę pozycję niezwykle przydatną także w terapii dzieci z ADHD i innymi deficytami. Każde dziecko w zabawie i poprzez zabawę w atmosferze ciepłej emocjonalnie, pozbawionej lęku, ma możliwość lepszego rozwoju i doskonalenia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?