Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji.
pójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
Książka prezentuje dorobek konferencji "Kierunki zmian w opiece nad dzieckiem. Perspektywa europejska" poprzedzającej przekazanie zadań opieki nad dzieckiem do systemu pomocy społecznej. W opracowaniach przygotowanych przez polskich specjalistów i ekspertów European Scientific Association for Residential and Foster Care omówiono najbardziej znaczące tendencje w opiece nad dzieckiem w Polsce i krajach Unii Europejskiej.
Książka jest adresowana do wszystkich zaangażowanych we wdrażanie reformy systemu opieki, pracowników socjalnych, wychowawców i studentów specjalizujących się w opiece nad dzieckiem.
W opracowaniach uwzględniono stan prawny z 1 stycznia 2001 r.
Scenariusze zajęć i zabaw tematycznych. Obejmuję dzieci i zuchy w wieku 5-12 lat.W zeszycie:- Poźegnanie zimy powitanie wiosny- Idzie wiosna. Fiołki, przebiśniegi, stokrotki, bratki i jeszcze inne wiosenne kwiatki- Wielkanoc- Ogrodnik- Przyjaciel zwierząt
Make every moment with your child count. Tap into the psychology behind your child's behaviour and respond with confidence.
Find out what your child really means when he or she says "Look what I've done!", "But, I'm not tired", or "You're embarrassing me" - and discover what's really going on when they can't express themselves at all. Taking more than 100 everyday situations, the book leads you through scenarios step-by-step, explaining not only your child's behaviour and the psychology behind it but also your own feelings as a parent. It then gives instant recommendations for what you could say and do to best resolve the situation.
Covering all your child's developmental milestones from ages 2 to 7 years, What's My Child Thinking? covers important issues - such as temper tantrums, sibling rivalry, and peer pressure. What's more, there is a bank of practical "survival guides" for critical times, such as travelling in the car and going online safely.
Rooted in evidence-based clinical psychology and championing positive parenting, What's My Child Thinking? will help you tune into your child's innermost thoughts and be the parent you want to be.
Publikacja może stać się ważnym źródłem informacji dla studentów kierunków pedagogicznych i wychowania fizycznego. W sposób kompletny opisano w niej zagadnienia przybliżające czytelnikowi wiedzę z zakresu historii sportu, terminologii specjalistycznej związanej z tym obszarem nauki, problematyki edukacji olimpijskiej, interakcji zachodzących w relacjach trener–zawodnik, wychowawczego znaczenia ról odgrywanych przez trenerów i instruktorów oraz ich znaczenia dla prawidłowego wychowania. Autor pisze we wstępie: „W europejskim szkolnictwie wyższym pedagogika sportu została uznana za ważną dyscyplinę akademicką, funkcjonującą w dziedzinie nauk o sporcie, której celem jest wspomaganie działań edukacyjnych (wychowawczych) osób uczestniczących w treningu sportowym i innych formach aktywności fizycznej, niezależnie od miejsca i czasu ich realizacji w ciągu całego życia”. Opinia ta jest najwłaściwszym wyjaśnieniem potrzeby opracowania tej problematyki w formie prezentowanego podręcznika.
Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej
prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Rozważania dotyczące zarówno katalogu kar dyscyplinarnych, w których zmiany od wielu lat w zasadzie mają charakter kosmetyczny, jak i posługiwania się nimi w rzeczywistości więziennej są na gruncie polskiej doktryny niezmiernie cenne. Nie dając gotowych rozwiązań, ale wskazując możliwe, Autorka skłania do refleksji nad sytuacją więziennictwa w ogóle, nad koniecznością zachowania równowagi wobec założonego celu kary wobec więźnia i koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w samym zakładzie karnym. Cele te bywają niestety przeciwstawne. A zarazem z żadnego z nich nie można po prostu zrezygnować.
Fragment recenzji wydawniczej dr. hab Teresy Gardockiej, prof Uniwersytetu SWPS
Dziki ojciec to nie jest książka tylko dla ojców. To książka dla rodziców, małżeństw i narzeczonych, którzy chcą rozwijać swój pomysł na rodzinę, na wychowanie. Rytuały inicjacyjne zawsze pełniły ważną rolę w życiu ludzi i społeczeństw. W inicjacjach jest moc, którą można wykorzystać, by wychować dzieci w duchu wyznawanych wartości. Dzieci potrzebują, by stawiać im progi rozwojowe, wtajemniczać w nowe obszary życia, pozwalać na nowe obowiązki, dawać nowe przywileje. Jeśli ze strony rodziców i wychowawców zabraknie świadomej, pozytywnej strategii inicjacyjnej dla dzieci, bardzo prawdopodobne, że ich postawy i system wartości kształtować będą jedynie popkultura i rówieśnicy. Ale wtedy przeżycia inicjacyjne – takie jak pierwszy papieros, pierwsze piwo w tajemnicy przed rodzicami, pierwsze kontakty seksualne - poprowadzą je w zupełnie inną stronę.
Przedstawiając strategię pozytywnych inicjacji autor łączy w jedną całość psychologiczne i duchowe aspekty wychowania, a poprzez przykłady z życia wzbogacone zdjęciami sprowadza przekaz książki na poziom konkretu.
Książka może być cenną inspiracją dla psychologów, pedagogów i duszpasterzy, którzy zajmują się sprawami wychowania i wspierania rodzin.
Autorzy artykułów, umiejętnie posługując się różnorodnymi metodami badań pedagogicznych, przedstawiają diagnozę współczesnego szkolnictwa, przywołują propozycje zmian alternatywnych, sugerują nowe rozwiązania edukacyjne. Podejmują także analizę stale aktualnych problemów edukacyjnych, takich, jak: podmiotowość ucznia, indywidualizacja nauczania, jakość życia ucznia, rola klasy szkolnej w procesie socjalizacji, edukacja zdrowotna i ekologiczna, marginalizacja uczniów, wyrównywanie szans edukacyjnych w szkole wiejskiej, a także tożsamość, kształcenie i praktyka pedagogiczna współczesnych nauczycieli m.in. w perspektywie priorytetów i dyrektyw Unii Europejskiej. Publikacja odpowiada na aktualną i pilną potrzebę pogłębionej, wielowątkowej, naukowej refleksji nad stanem i przyszłością polskiego systemu edukacji oraz jej praktycznej aplikacji. Wspólny mianownik wszystkich opracowań stanowi przekonanie, że najważniejszą funkcją szkolnictwa jest promocja człowieka, jego wartości oraz integralnego rozwoju i wychowania, w tym religijnego.
W przeprowadzanych przez autorkę analizach uderza nie tylko różnorodność przywoływanych teorii, ale także precyzyjne i spójne włączanie ich w autorsko przyjętą i prowadzoną logikę wywodów oraz stosowanych uzasadnień. [...] Prezentowana praca, przez tak mocne i wyraźne a jednocześnie nowatorskie jej odniesienie do teorii, wypełnia lukę w podjętym obszarze badań - jest oryginalna. Dotychczasowe bowiem badania z zakresu wiedzy rodziców były i są nadal marginalnie traktowane.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Cichosza, prof. UKW w Bydgoszczy
Publikacja wpisuje się w ogólną wiedzę pedagogiczną i jej tworzenie, jak również w obszar badań pedagogiki rodziny i w tym sensie wypełnia lukę, jaka istnieje w polskiej myśli pedagogicznej, jeśli chodzi o relację między wiedzą ogólną a wiedzą szczegółową w pedagogice. [...] Pod względem treści książka zawiera niezbędne elementy, które układają się w interesującą lekturę i rzeczywiście - jak ukazuje to podany podtytuł - jest prawdziwym i rzetelnie zrobionym „studium”.
Z recenzji ks. dr. hab. Mariana Nowaka, prof. KUL
There are no Nobel Prizes for parenting or education, but if there were, Esther Wojcicki would be the bookies’ favourite. Known as the Godmother of Silicon Valley – or simply Woj – Esther’s three daughters have all gone on to huge success in their professional fields and, more importantly, their personal lives. What’s her secret?
As we face an epidemic of parental and childhood anxiety, Woj has the advice every parent wants to hear: climb out of that helicopter and relax.
Her tried and tested TRICK system will help you:
· Let your child discover their own passions
· Move on from past parenting mistakes
· Build rock-solid foundations for a lifelong relationship
· Be brave enough to give your child freedom
· Work with your children, not against them
· Set healthy relationships with technology
Your children are the future. If you change your parenting, you can change the world.
Poznajcie Melę, która chce wiedzieć, skąd się wzięła na świecie.Mela zadaje mamie, tacie i dziadkom pytania często uważane przez dorosłych za kłopotliwe. Dziewczynka jest dociekliwa i oczekuje rzeczowych odpowiedzi. W miarę jak rośnie, chce wiedzieć coraz więcej. Dlatego ta książka może wam towarzyszyć podczas rozmów na temat płci i rozmnażania nawet przez kilka lat. To znakomita pomoc! Podaje rzetelne informacje w sposób zrozumiały dla kilkulatka i podpowiada, w jaki sposób taktownie przekazywać je maluchom. Wspólna lektura oraz oglądanie pięknych ilustracji zaspokoją ciekawość dziecka, a rodzicom pozwolą uniknąć skrępowania, gdy córka czy synek zaskoczą ich kolejnym pytaniem.Marta Maruszczak z wykształcenia biolog i antropolog, studiowała też medycynę, jednak zamiast pracować przy mikroskopie lub na wykopaliskach, związała się zawodowo z dziennikarstwem. Będąc mamą trojga dzieci, w tym bliźniaków, przez kilkanaście lat kierowała czasopismami dla młodych rodziców. Obecnie pisze artykuły o zdrowiu, lecz największą przyjemność sprawia jej tworzenie popularnonaukowych książek dla młodszych i starszych czytelników. Ma w dorobku ponad 25 tytułów. Napisała też kilka poradników z dziedziny psychologii, wychowania i zdrowia. Z zamiłowania długodystansowa rowerzystka, ogrodniczka i obserwatorka mruczących, czworonożnych domowników: dawniej Tupeta, Filuta i Burbona, a teraz Bemola i Brysia.Monika Filipina w 2011 roku ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie na Uniwersytecie w Wolverhampton. W tym samym roku za projekt licencjacki otrzymała wyróżnienie na wystawie D&AD New Blood w Londynie. W 2014 roku ukończyła studia magisterskie ze specjalizacją w ilustracji książek dla dzieci na Cambridge School of Arts. W 2013 roku książka Oh! What a Tangle dostała nagrodę Golden Pinwheel dla najlepszej książki międzynarodowej na Targach Książki dla Dzieci w Szanghaju. Współpracuje z wydawnictwami w Polsce i zagranicą. Jej autorskie książki zostały wydane w Polsce, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii.
Wystarczy tylko miesiąc, by stać się lepszą mamą, lepszym tatą...
Najlepszy rodzic pod słońcem, czyli jaki? Perfekcyjny, nieomylny i bezbłędny? Oddający sto procent swojego czasu dziecku czy może cieszący się własną, niezależną częścią życia? Czy można stać się najlepszym rodzicem, jeśli ma się za sobą trudne doświadczenia i nie raz, i nie dwa dokonało się nie najlepszego wyboru wychowawczego?
Rodzicielstwo to nieustający rozwój. Tę piękną przygodę zaczynamy jako czysta kartka i wraz z kolejnymi miesiącami uczymy się znaczenia słów "spełnione rodzicielstwo". I choć każdy z nas od czasu do czasu popełnia błędy lub podejmuje niezbyt dobre decyzje, nic nie jest stracone. Zawsze przecież można zacząć od nowa. Najlepszy pod słońcem rodzic jest w każdym z nas - trzeba tylko obudzić go ze snu.
Rozpocznij miesiąc pracy nad piękniejszym rodzicielstwem:
Zbuduj pokłady cierpliwości, z których możesz czerpać bez końca
Zadbaj o konsekwencję w działaniu i stwórz dzięki temu szczęśliwy dom
Stwórz z dzieckiem piękną relację
Zadbaj o swój rozwój, który będzie inspirować Twoje dziecko do własnych poszukiwań
W ciągu tych czterech tygodni przepracujesz najważniejsze tematy związane z Twoim kluczowym życiowym zadaniem - byciem matką lub ojcem. Przeanalizujesz to, co wydarza się w Twojej psychice, nastawieniu i emocjach, gdy wchodzisz w rolę rodzica. Ze swoich obserwacji wyciągniesz budujące wnioski i na ich podstawie wprowadzisz zmiany, które uczynią Cię rodzicem najlepszym pod słońcem, czyli szczęśliwym!
O autorze
Edyta Zając - jest psychologiem, trenerem oraz autorką książek psychologicznych i bloga poświęconego psychologii. Od kilku lat prowadzi kursy online, które umożliwiają współpracę z psychologiem bez wychodzenia z domu. Jest żoną Mirka oraz mamą trójki dzieci.
Młodzi ludzie żyjąc w społecznościach wielokulturowych oraz w złożonej rzeczywistości rodzinnej, nierzadko stają wobec zagrożenia, jakim jest wykluczenie społeczne. Podjęcie efektywnych działań w celu wzmocnienia kondycji społecznej i moralnej młodzieży niesie ze sobą konieczność odwołania się do systemu prewencyjnego ks. Jana Bosko. Zawarta w opracowaniu refleksja jest uwzględnieniem szerokiego kontekstu zagadnień, które wpisują się w sposób istotny w realizację zamysłu wychowania prewencyjnego.
Publikacja skierowana jest szczególnie do rodziców i pedagogów (nauczycieli, wychowawców, katechetów), którym nie jest obojętny los młodzieży potrzebującej pomocy i wsparcia. Stanowi ona również próbę zwrócenia uwagi na pilną potrzebę podjęcia gruntownej formacji społecznej i chrześcijańskiej młodego pokolenia.
Począwszy od lat sześćdziesiątych XX wieku, w kulturze euroatlantyckiej rozpowszechnia się idea rezygnacji z wychowania i zastąpienia go relacją „przyjaźń z dziećmi”, pogląd kluczowy dla nurtów określanych jako „antypedagogika”. Postulat „przyjaźni z dziećmi” bywa postrzegany jako zaprzeczenie ponad dwutysięcznego dorobku edukacyjnego kultury europejskiej oraz ponad dwustuletniego dorobku pedagogiki. Jednak odpowiedź na pytanie: dlaczego (nie) trzeba wychowywać, zmusza do refleksji nie tylko nad negacją, ale i nad zasadnością afirmacji wychowania.
Prezentowana publikacja stanowi próbę (l’essai) określenia istoty antypedagogiki i możliwości percepcji jej tez. Jej celem jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czym jest antypedagogika (postpedagogika)? Jaka jest jej geneza i typy? Jak w ramach koncepcji postpedagogiki uzasadnia się brak potrzeby i możliwość wychowania? Co proponuje się zamiast wychowania? Jak z perspektywy antypedagogicznej interpretuje się funkcje rodziny, szkoły, grupy rówieśniczej, a także wspólnot wyznaniowych w procesie rozwoju człowieka?
Niniejsza praca, bardzo potrzebna, nowatorska i oryginalna, zasługuje na szczególne uznanie. Podjęta inicjatywa badawcza wypełnia lukę w badaniach z tego zakresu, zwłaszcza w odniesieniu do województwa warmińsko-mazurskiego. Praca jest napisana bardzo dobrym językiem, a całość tekstu i szczegółowych analiz potwierdza solidne przygotowanie warsztatowe Autorki oraz gruntowną znajomość problematyki badawczej. Generalnie monografia ta ma charakter pionierski, dobrze się więc stało, że Joanna Domańska zajęła się tak ważną dla nauki i dla całego społeczeństwa problematyką. Biorąc pod uwagę dotychczasową historiografię regionu warmińsko-mazurskiego, należy uznać pracę za w pełni odkrywczą [...] Praca jest jedną z najlepszych z tej dziedziny Mogę to stwierdzić jako osoba od dawna zajmująca się dziejami opieki społecznej.
Z recenzji prof. dra hab. Mariana Surdackiego Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawia II
Autorka swoją pracą wypełnia lukę w dotychczasowej historiografii regionalnej i edukacyjnej. Godnym podkreślenia walorem pracy jest jej podstawa źródłowa. Autorka dobrze rozpoznała i metodycznie zebrała bogaty i różnorodny materiał źródłowy [...] Stwierdzam również, że Autorka wykazała się bardzo dobrym zorientowaniem w rozważanej problematyce. Opiniowana praca zasługuje na uznanie. Praca mieści się wśród najlepszych ostatnio wydanych opracowań z zakresu tej szeroko pojętej dziedziny, co stwierdzam jako badacz zajmujący się szkolnictwem, wychowaniem i opieką.
Z recenzji prof. dra hab. Krzysztofa Jakubiaka Uniwersytet Gdański
Publikacja ma walor syntezujący znaczący dorobek Marii Szymańskiej w dziedzinie pedeutologii i dydaktyki szkoły wyższej. Ponadto przedstawia unikatowy proces interpretacji wartości w kształtowaniu tożsamości zawodowej nauczyciela i pedagoga.
Dr hab. Mirosława Zalewska-Pawlak, prof. UŁ.
Temple Grandin wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera? []W tej książce niczym w pigułce zgromadziła wnikliwe, przemyślane, elokwentne i nade wszystko praktyczne konkluzje oraz wskazówki na temat radzenia sobie z szerokim wachlarzem zachowań, stylów uczenia się i problemów zdrowotnych, które występują w autyzmie i zespole Aspergera.dr Ruth Christ SullivanTemple jest moją bohaterką. Gdyby wybierano osobę, która w tym stuleciu w największym stopniu przyczyniła się do rozwoju naszej wiedzy na temat autyzmu, to oddałbym swój głos na Temple Grandin.dr Tony Attwood
Zmiany we współczesnym świecie powodują wzrost oczekiwań społeczeństwa wobec szkoły i systemu edukacji. Ostatnie lata to okres burzliwego rozwoju nauki, w którym skumulowały się doświadczenia wielu pokoleń pedagogów. Jednak obecny stan systemu edukacji nie zadowala wielu osób zaniepokojonych o jej kształt. Dziś istnieje potrzeba dialogu o edukacji, ale w sposób holistyczny – pokazujący ją nie tylko jako przedmiot troski kolejnych reformatorów czy polityczną kartę przetargową. Wobec wyzwań przyszłości konieczne staje się myślenie o tym, jaki kształt może ona przybrać i co zrobić, by zmiany te nie były pozorne, lecz podążały we właściwym kierunku. Wyrażamy nadzieję, że problematyka współczesnego wymiaru edukacji w przestrzeni szkolnej i akademickiej stanie się przyczynkiem do dalszych, pogłębionych analiz teoretycznych i badawczych. Głosy w dyskusji nad kondycją i rozwojem edukacji zgromadzone w tej monografii skłaniają do refleksji i namysłu, wdrażają do krytycznego osądu zastanego stanu oświaty, prowokując jednocześnie do spojrzenia prospektywicznego.
Redaktorzy naukowi
Książka podpowiada, jak nawiązać bliższe więzi, wypracować szacunek, współpracę, zaufanie i troskę między członkami rodziny adopcyjnej. Jej wielką zaletą są też opisy różnych przypadków, z jakimi zetknęła się w swojej pracy terapeutycznej autorka. Pomagają one w zrozumieniu zachowania dzieci i uwrażliwiają rodziców na ewentualne dalsze zaburzenia w okresie młodzieńczym. Potrzebom emocjonalnym i poziomom rozwoju przypisane są strategie, jakie rodzice powinni stosować, aby wzmocnić poczucie szczęścia dziecka i jego zdrowie psychiczne. Rodzice otrzymują wiele szczegółowych informacji na temat rozwoju dzieci, zwłaszcza tych, które rozwijają się nieharmonijnie. Książka pokazuje, jak stworzyć takie środowisko, które z każdego członka rodziny wydobędzie to, co najlepsze.
Terapeutka więzi Deborah Gray przedstawia wiele teorii i wyników badań. Delikatnie zachęca, uwrażliwia, wspiera i uspokaja przerażonych rodziców adopcyjnych, jednocześnie dostarcza praktycznych narzędzi rodzinom oraz pracującym z nimi osobom. Wszystko objaśnia za pomocą anegdot i przykładów, by pokazać, jak sugerowane techniki mogą wywoływać pozytywną zmianę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?