W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
Krótka historia sztuki to nowe, całkowicie innowacyjne wprowadzenie do tematu sztuk pięknych. Skonstruowana w prosty sposób książka omawia ponad 100 najważniejszych dzieł sztuki od rysunków naskalnych w Lascaux po współczesne instalacje i łączy je z najważniejszymi kierunkami, tematami i technikami w malarstwie i rzeźbie. Zwarta w treści i bogato ilustrowana, książka wyjaśnia jak, dlaczego i kiedy następowały zmiany w sztuce, kto te zmiany wprowadzał, na czym polegały, gdzie wszystko to się działo i jakie niosło konsekwencje. Autorka, unikając artystycznego żargonu, w sposób przystępny i zrozumiały opisuje dzieje sztuk plastycznych na przestrzeni wieków. Susie Hodge jest historykiem sztuki, historykiem i artystką. Jest autorką wielu książek, a wśród nich: 50 Art Ideas, How to Survive Modern Art, Why Your Five Year Old Could Not Have Done That: Modern Art Explained oraz 50 Art Nouveau Works of Art You Should Know.
W roku szkolnym 2025/2026 nowość wydawnicza: Karty pracy, jako pomoc uzupełniającą do podręcznika do klasy IV szkoły podstawowej pt. Trwajcie w miłości mojej ! J 15, 9.
Reprodukowane w tysiącach egzemplarzy dzieła Jana Matejki od ponad 100 lat kształtują naszą wyobraźnię historyczną. To artysta, którego nazwisko zna każdy Polak. Tę wyjątkową pozycję Matejko osiągnął już za życia, w wieku zaledwie 26 lat, kiedy jeden z krytyków po obejrzeniu Kazania Skargi okrzyknął go malarzem polskiej historii. Od tego czasu życie artysty upływało pod znakiem pracy nad kolejnymi wielkoformatowymi obrazami mającymi apelować do sumień rodaków lub wzniecać w nich narodową dumę. Ale historyczny nurt twórczości nie wyczerpuje opowieści o dorobku Matejki. Stworzył on również wiele mniejszych prac, opierając się na anegdotach zaczerpniętych z kronik. Był znakomitym portrecistą, twórcą nowatorskich polichromii do wnętrza kościoła Mariackiego, a także pedagogiem, nauczycielem najwybitniejszych malarzy kolejnego pokolenia.
Leon XIV z bliska kim jest człowiek, który dziś prowadzi Kościół?Jaki prywatnie jest nowy papież? Jakie cechy go wyróżniają, co go ukształtowało? Damian Jankowski rozmawia z o. Wiesławem Dawidowskim, augustianinem, od ponad 25 lat zakonnym współbratem Leona XIV. To opowieść o dystansie do samego siebie, o Kościele w świecie kryzysów i o wierze, która nie traci pokory.
W świecie dynamicznych przemian technologicznych i społecznych biblioteki nieustannie redefiniują swoją misję. Stają się nowoczesnymi centrami wiedzy, kultury i interakcji społecznych – miejscem spotkań, wymiany myśli i budowania relacji. Te właśnie zagadnienia znalazły się w centrum uwagi uczestników 16. Forum Młodych Bibliotekarzy, które w 2024 roku odbyło się w Toruniu. Niniejszy tom to owoc tego spotkania. Zawiera artykuły, refleksje i relacje dotyczące najnowszych trendów w bibliotekarstwie: od zastosowania sztucznej inteligencji, przez edukację ekologiczną i psychologię miejsca, po zagadnienia finansowania projektów i zrównoważonego rozwoju. To głos praktyków, wizjonerów i pasjonatów, którzy pokazują, że biblioteka może być zarówno strażnikiem tradycji, jak i liderem innowacji. Publikacja ta to inspiracja dla wszystkich, którzy chcą kształtować przyszłość bibliotek – z odwagą, refleksją i otwartością na zmiany.
Jest to książka o życiu Bronisławy Wilimowskiej (1906–2004), WIELKIEJ ARTYSTKI MALARKI współczesnego malarstwa XX wieku, którego była istotną i ważną częścią. Jest zbeletryzowaną opowieścią o Jej gruzińsko-polskim pochodzeniu, dzieciństwie i latach młodzieńczych spędzonych w Petersburgu i Paryżu, a następnie w Polsce, którą uważała za swoją JEDYNĄ Ojczyznę. Koniec swego życia spędziła w Rzymie pod opieką siostry i szwagra.
Książka jest też opowieścią o bliższej i dalszej rodzinie Artystki, Jej podróżach i działalności społecznej, a przede wszystkim o wystawach w kraju i zagranicą, jak i udziale w Powstaniu Warszawskim oraz odbudowie Polski po okupacji niemieckiej i drugiej wojnie światowej aż do obecnych przemian.
Prezentuje jednocześnie dokonania artystyczne poprzez liczne przede wszystkim pejzaże, kwiaty, tematykę powstańczą i wojenną oraz portrety i obrazy dokumentujące powojenną odbudowę Warszawy i Polski, utrwaloną na setkach płócien, barwnych akwarelach i czarno-białych rysunkach.
Karol Czejarek
Gawędy zawarte w tym zbiorze powstały z mojego sentymentu do niewyplenionych po dziś dzień różnych praktyk pogańskich. Mówią o wierzeniach, lękach i radościach naszych dawnych przodków, o rodowodzie różnych świąt, o obrzędach i zwyczajach, z których wiele zamieniło się z biegiem wieków w uciechy biesom jeno miłe i w inne malownicze zabawy ludowe.
Czy wiesz, że Vincent van Gogh za życia sprzedał tylko jedno swoje dzieło, choć przed śmiercią kończył średnio jeden obraz dziennie? Czy wiesz, że rzeźba Dawid Michała Anioła jest pokryta warstwą ludzkiej skóry? A Caravaggio, znany z cudownych obrazów biblijnych, które zdobią liczne kościoły, ,,przy okazji" zamordował kilka osób i nie raz siedział w więzieniu? Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak Vermeer tworzył swoje ultradetaliczne, malowane światłem obrazy w czasach, gdy o fotografii nikt jeszcze nie słyszał? Artystów zwykło się oceniać na podstawie ich dzieła. Okazuje się jednak, że droga, jaką pokonali w procesie twórczym, bywa równie ciekawa jak efekt końcowy ich pracy. Światło pożyczone to zaproszenie do odkrycia (na nowo) dziewięciorga wybitnych twórców i podejrzenia ich warsztatu i procesu twórczego. Wszyscy korzystamy z dorobku żyjących wcześniej - posługujemy się ,,pożyczonym światłem". Każdy ma swoją historię. Niektóre są napiętnowane samotnością lub wypełnione ciągłą walką, inne kończą się triumfem. Wszystkie ukazują różne oblicza ludzkiej tęsknoty i uczą nas kochać i dostrzegać piękno, prawdę i dobro. Wszystkie przypominają, że tak naprawdę wszelkie światło jest pożyczone od Boga.
Legenda i prawda. Eliasz i Pistulka w kulturze śląskiej
[Niniejsza praca] w serii kolejnych przybliżeń powinna doprowadzić nas do właściwego przedmiotu rozważań, do zapomnianych kart śląskiego pitavalu, którym będzie owa wspomniana na początku, niedokończona, mająca wszelkie szanse na długie trwanie, a mimo to zgasła regionalna legenda o pewnej parze łotrzyków, których wspólna pamięć bez wahania również zaliczyła do szlachetnych rozbójników i równaczy świata.
Prawzorem owych herosów występku byli dwaj ludzie żyjący niespełna sto pięćdziesiąt lat temu tuż obok pradziadów dziś żyjącego pokolenia, na tym samym skrawku ziemi: Wincenty Eliasz (1828?1918?) i Karol Pistulka (1830?1879?), w legendzie po prostu Eliasz i Pistulka.
Być może analiza nasza będzie też w jakiejś mierze próbą wyjaśnienia, z jakiego powodu ci bardzo ongiś głośni przestępcy, którzy na krótko stali się bohaterami autentycznej legendy dziś zostali praktycznie całkowicie zapomniani. []
Dlaczego tak się stało?
Czy plakat jest dziełem sztuki, a jego autor artystą? Jeśli tak, to co lub kto o tym decyduje? Chodzi o formę plakatu, jego estetykę, a może wykształcenie autora lub zdanie krytyków bądź marszandów? Czy plakat na wystawie to już dzieło sztuki czystej, czy tylko wizytująca muzeum sztuka ulicy? W jaki sposób polski plakat - będący swobodną, ekspresyjną formą graficzną, powiązaną z zachodnią sztuką nowoczesną i przekraczającą granice pomiędzy grafiką a malarstwem - zdobył tak znaczącą pozycję artystyczną w komunistycznej Polsce, gdzie sztuka podlegała cenzurze i propagandowym wytycznym partii? Katarzyna Matul zabiera nas w złożony i fascynujący świat wzajemnych powiązań i relacji pomiędzy sztuką a polityką, które rzucają nowe światło na fenomen artystyczny nazywany powszechnie "polską szkołą plakatu". Legitymizacja artystyczna plakatu w PRL to jej doktorat, obroniony w 2018 roku na Uniwersytecie w Lozannie. Jest pokłosiem badań Autorki w nieanalizowanych wcześniej archiwach publicznych i prywatnych oraz pierwszą w historiografii naukową analizą polskiego plakatu z punktu widzenia kilku uzupełniających się perspektyw: krytyki artystycznej, wystawiennictwa oraz szkolnictwa artystycznego w kontekście nowej konfiguracji przestrzeni politycznej PRL z jej ideologią, polityką kulturalną, gospodarką pozbawioną wolnego rynku, specyficzną sytuacją artstyczną oraz międzynarodowymi napięciami zimnowojennymi. * Praca Katarzyny Matul pozwala na stworzenie modelu badań nad plakatem nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami. prof. Philippe Kaenel, Uniwersytet w Lozannie Katarzyna Matul - historyczka sztuki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, była kuratorka Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie, stypendystka Swiss National Foundation, w 2018 roku na Uniwersytecie w Lozannie obroniła doktorat Legitymizacja artystyczna plakatu w PRL: praktyki, dyskursy i instytucje (1944-1968). Zajmuje się badaniem sztuki i projektowania graficznego po 1945 roku w perspektywie historii sztuki, historii społecznej i kulturowej oraz socjologii sztuki. Autorka książek: Jak to było możliwe? O powstawaniu Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie (Universitas, 2015), De la rsistance l'autonomie, L'affiche polonaise face au ralisme socialiste 1944-1954 o polskim plakacie socrealizmu (Szwajcarskie Wydawnictwa Akademickie Alphil, 2023) oraz Lgitimation artistique de l'affiche en Rpublique populaire de Pologne 1944-1968 (Presses universitaires de Rennes, 2025). Z "polską szkołą plakatu" kojarzonych jest wielu artystów, między innymi Tadeusz Trepkowski, Henryk Tomaszewski, Józef Mroszczak, Jan Lenica, Wojciech Fangor, Wojciech Zamecznik i Roman Cieślewicz. Status plakatu jako dzieła sztuki wydają się zgodnie potwierdzać zarówno eksperci, jak i laicy. Wystarczy przejrzeć liczne publikacje, albumy, artykuły prasowe i teksty w katalogach, w których często powracają słowa takie jak "sztuka" czy "dzieło sztuki". O nobilitacji tego środka ekspresji świadczą też niezliczone wystawy polskiego plakatu w kraju i za granicą. Ich zwieńczeniem były: organizacja Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie w 1966 roku oraz utworzenie dwa lata później Muzeum Plakatu w Wilanowie. Fragment książki
Prawda, której nie pokazują w wiadomościachWyobraź sobie, że twoje życie to gra. Nieświadomie bierzesz w niej udział. Codziennie. Myślisz, że masz wybór. Myślisz, że widzisz rzeczywistość. Ale to tylko... symulacja.Z czego naprawdę składa się świat, który uważamy za realny? Czy "Matrix" był jedynie filmem, czy może - ostrzeżeniem? Kto i dlaczego zaprogramował rzeczywistość, w której tkwimy?David Icke - mistrz niewygodnych pytań i kontrowersyjnych odpowiedzi - wraca z prawdopodobnie najmocniejszą książką w swojej karierze. Po "Największym sekrecie" i "Pułapce iluzji" czas na podróż jeszcze głębiej: do wnętrza systemu kontrolującego nasze myśli, emocje i wybory.To książka dla tych, którzy czują, że świat jest czymś więcej niż tym, co widać. Dla tych, którzy chcą się obudzić z koszmaru iluzji.Prawda nie zawsze jest wygodna. Ale daje wolność. Czy jesteś gotów... wyjść z symulacji?
Współczesny świat, stoi przed coraz większymi wyzwaniami związanymi z cyberbezpieczeństwem. W tym kontekście „Leksykon Cyberbezpieczeństwa” jest nieocenionym kompendium wiedzy, które w sposób przystępny i wyczerpujący objaśnia ponad 500 kluczowych terminów z tej dziedziny. Ta imponująca, 570-stronicowa publikacja jest istotnym rynku tak obszernym i szczegółowym opracowaniem, łączącym w sobie zarówno podstawowe definicje, jak i zaawansowane zagadnienia związane z ochroną danych i systemów informatycznych. Leksykon został zaprojektowany z myślą o szerokim gronie odbiorców. Przede wszystkim skorzystają z niego specjaliści IT i eksperci ds. cyberbezpieczeństwa, którzy poszukują solidnego źródła wiedzy pozwalającego ugruntować i poszerzyć ich kompetencje. Również studenci kierunków technicznych znajdą w nim rzetelne wyjaśnienia pojęć związanych z cyberbezpieczeńsstwem. Publikacja jest także cennym narzędziem dla menedżerów i przedsiębiorców, którzy muszą zrozumieć kluczowe mechanizmy ochrony danych, aby skutecznie zarządzać ryzykiem w swoich organizacjach. Dzięki klarownemu językowi i logicznemu układowi treści książka stanowi doskonały punkt wyjścia również dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z cyberbezpieczeństwem. Zakres tematyczny leksykonu jest niezwykle szeroki – obejmuje zarówno podstawowe pojęcia, takie jak phishing, malware czy ransomware, jak i bardziej zaawansowane kwestie techniczne, w tym szyfrowanie, systemy firewall czy rozwiązania IDS/IPS. Autorzy nie pominęli również istotnych regulacji prawnych, ani nowoczesnych zagrożeń, takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji w cyberatakach, deepfake’i czy ataki na urządzenia IoT. Leksykon wypełnia ona lukę na rynku wydawniczym – w Europie brakuje podobnych, tak wyczerpujących opracowań, które łączyłyby w sobie przystępność z fachową głębią. Dzięki temu może pełnić rolę praktycznej encyklopedii, po którą można sięgnąć w codziennej pracy czy podczas nauki. „Leksykon Cyberbezpieczeństwa” to pozycja obowiązkowa dla każdego, kto chce świadomie poruszać się w cyfrowym świecie i skutecznie przeciwdziałać jego zagrożeniom. Łącząc w sobie kompleksowość z przejrzystością, stanowi nie tylko wartościowe narzędzie edukacyjne, ale także praktyczną pomoc w zawodowej codzienności. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym specjalistą, studentem, czy przedsiębiorcą dbającym o bezpieczeństwo swoich danych – ta książka zasługuje na miejsce w Twojej biblioteczce.
Miał być matematykiem, a został - papieżem. Uczęszczał do szkół katolickich, zdobywał wiedzę teologiczną, by ostatecznie skończyć studia ścisłe. Wówczas, w 1977 r., wstąpił do zakonu augustianów i tak rozpoczęła się jego duszpasterska droga od Chicago, Środkowego Zachodu (USA), poprzez Rzym, Peru, ponownie USA i Rzym, potem znów Peru, aż po tron Piotrowy w Watykanie. 8 maja 2025 r., w dzień patrona Polski, św. Stanisława BM, świat poznał o. Roberta Prevosta jako Leona XIV. To jest książka optymistyczna. Budzi nadzieję, ponieważ katolicy na całym świecie wiążą z nowym papieżem Leonem XIV oczekiwania normalizacji w Kościele i niezłomnego trwania przy nauczaniu Chrystusowym. Uleganie presji tzw. świata, jego niby postępowym nowinkom - tego mamy dosyć, to jest droga na manowce. To pierwsza na świecie, obszerna oraz bogato ilustrowana biografia o. Roberta Prevosta - Leona XIV. Książka zawiera materiały, które dotąd nie były nigdzie publikowane, m.in. dawniejsze fotografie oraz homilie i przemówienia o. Roberta Prevosta. Liczne i obszerne cytaty odsłaniają duchową głębię i niezwykłą osobowość Leona XIV. Biografia ukazuje jego dzieciństwo w zgodnej, katolickiej rodzinie oraz jego drogę aż po studia. Poznajemy młodego augustianina, który pobierał nauki w tym samym miejscu, co niegdyś Karol Wojtyła i czytywał św. Augustyna pod tym samym drzewem oliwnym. Znajdujemy opisy jego pracy duszpasterskiej od USA i Rzymu po Andy. Zaglądamy za kulisy wydarzeń związanych z konklawe, śledzimy pierwsze tygodnie pontyfikatu, które już zapisały się w historii Kościoła. Adam Sosnowski dotarł do współbraci zakonnych, współpracowników z Kurii Rzymskiej, parafian, studentów i przyjaciół papieża z różnych etapów jego życia. Ich opowieści i świadectwa tworzą barwny, poruszający i głęboko ludzki portret Leona XIV. Dla nas szczególnie cenny jest osobny rozdział poświęcony Polsce, z unikatowymi fotografiami. Ważną część książki stanowi historyczny materiał poświęcony wszystkim papieżom noszącym imię Leon - od Leona I Wielkiego po Leona XIII, którego autorem jest ks. prof. Janusz Królikowski. Leon XIV chętnie odwołuje się do swoich imienników, zwłaszcza do Leona XIII, autora przełomowej encykliki Rerum novarum, oraz do Leona Wielkiego, którego relikwie umieścił w swoim nowym pektorale. Dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, kim jest Ojciec Święty rodem z Chicago, dokąd może on poprowadzić Kościół, ta książka jest lekturą obowiązkową.
Fascynująca panorama świata i epoki, która dała początek europejskiej kulturzeOna: Pauline Viardot, megagwiazda opery, śpiewaczka znana i kochana w każdym z europejskich krajów.On: Iwan Turgieniew, wybitny rosyjski pisarz, ślepo i oddanie zakochany w Pauline.On numer 2: Louis Viardot, mąż Pauline, krytyk, dziennikarz, od którego oceny zależały kariery wielu wybitnych twórców.A w tle XIX wiek pełen przemian politycznych, społecznych i kulturalnych.Jak doszło do tego, że około 1900 roku na całym kontynencie obowiązywały te same lektury, reprodukowano te same obrazy, tę samą muzyką grano w domach i tej samej muzyki słuchano w salach koncertowych, a we wszystkich znaczących europejskich operach wystawiano te same dzieła? W jaki sposób wytworzył się europejski kanon, który dziś stanowi fundament kultury wysokiej nie tylko w Europie, ale wszędzie tam, gdzie Europejczycy się osiedli?Ten szczególnego rodzaju kosmopolityzm - wspólnota dzieł sztuki, myśli i rozwoju - sprawił, że wybitne talenty mogły jeszcze jaśniej zabłysnąć na międzynarodowej scenie. Orlando Figes pokazuje to na przykładzie burzliwych losów trójki artystów, których dziś nazwalibyśmy bohaterami kultury masowej. Ich kariery bowiem rozwijały się bez względu na jakiekolwiek granice. Pauline Viardot, która pochodziła z hiszpańskiej rodziny Garcia, znana była jako francuska mezzosopranistka, śpiewała włoskie opery, przyjaźniła się z rosyjskimi pisarzami, a przy tym przez wiele lat mieszkała w Niemczech. Doświadczyła też problemów pojawiających się na styku kultury iekonomii. Bo kultura, aby się utrzymać, musi działać jak biznes, a artyści nieraz muszą funkcjonować jak biznesmeni. I to nadal się nie zmieniło.Europejczycy z jednej strony pokazują, jak daleko zaszliśmy w rozwoju jako ludzkość, a z drugiej uprzytamniają, że pewne dylematy są stare jak świat, a mimo tego wciąż nie tracą na aktualności.
Beata Lewandowska-Kaftan z charyzmą i niezwykłym wyczuciem oprowadza nas po najciekawszych zakątkach Afryki i w bardzo osobisty sposób opowiada historie ludzi i miejsc. Każdy odwiedzany region to osobny świat z odmienną kulturą, wierzeniami, obyczajami. By go poznać, warto być blisko ludzi. Dlatego wybierzemy się na gwarne targowiska, do warsztatów mistrzów rękodzieła, na tradycyjne tańce i do domów afrykańskich przyjaciół, gdzie skosztujemy miejscowych potraw i wspólnie pomuzykujemy. Maleńką cessną polecimy nad niedostępnymi rejonami i dane nam będzie zobaczyć Ziemię oczami Adama i Ewy. Pokołyszemy się w rytm saharyjskiego bluesa, posłuchamy dźwięków malijskiego bębna djembe i popróbujemy mocnej masajskiej tabaki zrobionej z tytoniu i krowiego łajna.Podróże po tym kontynencie są jak wędrówki przez odmienne światy. Wielość Afryk jest fascynująca, a tradycja w zaskakujący sposób miesza się z nowoczesnością. Podróżnik przybywający tu po raz pierwszy może mieć wrażenie, że dotarł na koniec znanego mu świata. Najlepszymi przewodnikami są napotkani w drodze ludzie. Opowiedziane przez nich historie, wspólnie przeżyte chwile i emocje uchylą drzwi i choć na moment pozwolą odrzucić nasz europejski punkt widzenia. Wtedy zaczniemy widzieć i rozumieć.Afrykańskie lekcje są bezcenne, choć bywają gorzkie. Przypomną o dawno zapomnianym życiu tu i teraz, o potrzebie drugiego człowieka i konieczności dzielenia się, o pokorze wobec losu. A jeśli będziemy otwarci i uważni, pokażą, jak bardzo my ludzie - mimo pozornych różnic - jesteśmy do siebie podobni. I że najpiękniej podróżuje się nie z punktu do punktu, ale od człowieka do człowieka.
Architektura nowoczesna to fascynująca sztuka, która przyczynia się do kreowania otaczającej nas rzeczywistości. Dzięki genialnym pomysłom współczesnych projektantów powstają budynki nie tylko funkcjonalne, ale także i piękne. Zakrzywione wieże, powyginane dachy i pofałdowane elewacje sprawiają wrażenie, jakby niektóre obiekty przeczyły prawom grawitacji. Budowle te stanowią niezbity dowód na to, że wyobraźnia człowieka jest niczym nieograniczona. Ta książka to świetny przewodnik po niezwykłych obiektach z całego świata. Znajdziecie tu najwspanialsze drapacze chmur, największe mosty, ekskluzywne hotele, muzea, teatry, opery, sale koncertowe, a także wielkie stadiony. Dzięki tej publikacji poznacie historię tych wspaniałych budowli, a także nacieszycie oczy pięknymi fotografiami.
Rzeźnik Jedna z najwybitniejszych amerykańskich autorek, od lat typowana do Literackiej Nagrody Nobla, nie zwalnia tempa i dobiegając dziewięćdziesiątki jest w znakomitej pisarskiej formie. "Rzeźnik" Joyce Carol Oates opowiada wstrząsającą historię eksperymentów medycznych na kobietach, jakich dopuszczał się w przytułku dla nerwowo chorych doktor Silas Aloysius Weir; postać wzorowana na kilku rzeczywiście istniejących lekarzach, w tym Silasie Weirze Mitchellu, tak zwanym ojcu ginekopsychiatrii. Wymyślona przez Mitchella pseudonauka miała udowodnić, że zaburzenia psychiczne da się wyleczyć przez wyeliminowanie schorzeń części intymnych. Mitchell okaleczył wiele kobiet, jednak przez lata pozostawał bezkarny, gdyż bestialskich zabiegów dokonywał przede wszystkim na obłąkanych, robotnicach kontraktowych i dziewczynkach - obywatelkach pozbawionych głosu. Choć wśród jego pacjentek były również postaci tak światłe i prominentne jak Virginia Woolf czy Jane Addams, Mitchell uchodził bowiem za geniusza. "Rzeźnik" to niezwykle potrzebna w dzisiejszych czasach literacka analiza źródeł nienawiści do kobiet oraz nadużyć systemu władzy, który zalegalizował niewolnictwo, a pacjentów szpitali psychiatrycznych pozwalał traktować nieludzko. Zarazem jest to imponujące dzieło pisarskiej wyobraźni, czerpiące pełnymi garściami z tak popularnych gatunków, jak gotycka powieść grozy, "dark romance" czy "body horror" po to, by w sposób radykalny odsłonić naturę zła. "Oates jest geniuszką w ścisłym tego słowa znaczeniu". Rebecca Makkai "Rzeźnik to wstrząsający page-turner oparty na faktach". Stephen King
Książka prezentuje biografię oraz najważniejsze wystąpienia biskupa Roberta Francisa Prevosta, ukazujące poglądy i postawę nowo wybranego papieża Leona XIV. Jak sam powiedział w wywiadzie dla oficjalnego portalu Watykanu: „Biskup nie powinien być małym księciem w swoim królestwie – mówił. Jest powołany, by być blisko ludzi, chodzić z nimi, cierpieć z nimi… Obowiązkiem duszpasterskim biskupa jest być pasterzem, który chodzi za ludem Bożym”.
Lektura tej książki pozwoli nie tylko lepiej poznać i zrozumieć osobę Leona XIV, ale także przyjrzeć się wyzwaniom, jakie stoją obecnie przez Kościołem i jego Pasterzem.
Bali Pocket (Lonely Planet)Zwiedzaj szybciej. Zobacz więcej.Wakacje w sercu BaliŁap fale w CangguPodziwiaj widoki ze szczytu klifu i pokaz tańca Kecak w świątyni Pura Luhur UluwatuOdnajdź swój wewnętrzny spokój, praktykując jogę w UluwatuZanurz się w nocnym życiu Seminyak"Sączenie lokalnego piwa o zachodzie słońca w kawiarni w Canggu podczas hipnotyzującego pokazu tańca w Ubud i obserwowania surferów ujarzmiających fale w Ulus - balijskie przeżycia zostają z tobą na długo."
Mediolan Pocket (Lonely Planet)Zwiedzaj szybciej. Zobacz więcej.Wakacje w sercu MediolanuPodziwiaj DuomoPoluj na modne stroje w Quadrilatero d'OroZachwycaj się Ostatnią wieczerzą Leonarda da VinciPozwól ponieść się operze w kultowej La Scali"Architektura racjonalistyczna czy Duomo skąpane w różowym świetle słońca: piękno Mediolanu jest mniej oczywiste niż Rzymu czy Wenecji, ale przez to jeszcze bardziej urzekające."
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?