KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników

99,00 zł 85,48 zł


Celem głównym niniejszej monografii jest identyfikacja relacji zachodzących między systemem zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), zaufaniem organizacyjnym a zaangażowaniem pracowników. Podstawowym pytaniem prowadzonego postępowania badawczego jest: w jakim stopniu jest możliwe wywieranie wpływu na zaangażowanie pracowników dzięki systemowi ZKL i zaufaniu organizacyjnemu? Cele szczegółowe niniejszego opracowania można podzielić na teoretyczno-poznawcze, metodyczne i utylitarne. Do celów teoretyczno-poznawczych zalicza się: identyfikację związków między poszczególnymi elementami systemu ZKL a testowanymi rodzajami zaangażowania pracowników, identyfikację wpływu zaufania organizacyjnego na relacje między systemem ZKL a poszczególnymi rodzajami zaangażowania pracowników, określenie związków między poszczególnymi rodzajami zaangażowania, identyfikację profili zaangażowania respondentów w ramach podejścia skoncentrowanego na jednostce, wykazanie różnic w zakresie badanych relacji między testowanymi zmiennymi w poszczególnych grupach respondentów. Celem metodycznym jest operacjonalizacja pomiaru zmiennych: elementów systemu zarządzania kapitałem ludzkim, zaufania organizacyjnego i testowanych rodzajów zaangażowania oraz badania istniejących między nimi relacji za pomocą modelowania równań strukturalnych. Celem utylitarnym jest sformułowanie wskazówek i rekomendacji dla organizacji zorientowanych na budowanie zaangażowania pracowników opartego na systemie ZKL i zaufaniu organizacyjnym. Przedstawioną mi do recenzji pracę uważam za wyjątkową. Przemawia za tym podjęta w niej tematyka, warsztat naukowo-badawczy, jaki prezentuje Autorka, oraz ważkość rezultatów, jakie w tej pracy osiągnięto. Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś Z perspektywy docelowej grupy odbiorców (środowisk naukowych, studentów, doktorantów kierunków społecznych i ekonomicznych, przedsiębiorców, menedżerów, konsultantów zarządzania i specjalistów personalnych) moja ogólna ocena monografii jest wysoce pozytywna. Konstrukcja książki, jej treść oraz walory naukowo-poznawcze i praktyczne powodują, że stanowi ona kompendium wiedzy na temat systemu ZKL, zaangażowania pracowników oraz zaufania organizacyjnego i ich wzajemnych relacji (...). Dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. PŁ
Okładka książki Platforma e-learningowa jako trzon systemu zarządzania wiedzą pracowników

57,00 zł 35,33 zł


Monografia jest książką habilitacyjną przedstawiającą dorobek badań nad e-learningiem, kojarzonym popularnie tylko z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi stosowanymi w procesie kształcenia. Tymczasem autorka dowodzi, że jest on nie tylko kontynuacją - znanej z krajów o rozproszonej geograficznie populacji - idei zapobiegania wykluczeniu edukacyjnemu, ale i nowoczesną platformą już nie tylko transferu, ale wręcz zarządzania wiedzą.
Okładka książki Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem

49,00 zł 42,32 zł


Odpowiedzialność społeczna – etyka, prawo czy ekonomia? Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw stałą się integralną częścią współczesnego życia gospodarczego. Jednak pełne zrozumienie istoty i przesłania CSR wymaga umieszczenia jej w praktyce zarządzania. Książka prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście funkcjonowania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej. Drugie wydanie książki zostało zaktualizowane oraz wzbogacone o najnowsze trendy związane z rozwojem doktryny społecznej odpowiedzialności biznesu, jak i zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z trzech części, w których przedstawiono: • genezę i istotę CSR, • instrumenty zarządcze polityki CSR, • współczesne koncepcje powiązane z CSR – zrównoważonego rozwoju, przedsiębiorstwa obywatelskiego i społecznej przedsiębiorczości. Publikacja jest kierowana zarówno do pracowników naukowych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu, jak również do praktyków – przedsiębiorców i menedżerów, którzy powinni mieć świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności. Szczególnie cenną ideą jest połączenie naukowych walorów publikacji z jej celami dydaktycznymi. (...) Istotnym walorem publikacji są w tym względzie liczne studia przypadków (...) stanowiące najbardziej praktyczną, a przez to przekonującą ilustrację prezentowanych idei. (...) Bardzo interesujące i oryginalne zarazem jest przedstawienie problemów polityki finansowej i inwestycyjnej z punktu widzenia ich znaczenia dla społecznej odpowiedzialności. Prof. dr hab. Andrzej Kaleta Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Adriana Paliwoda-Matiolańska – pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, absolwentka IESE School of Business (program IFDP 2000). Od wielu lat prowadzi wykłady poświęcone CSR na uczelniach polskich i zagranicznych. Między innymi wykładała gościnnie na Roosevelt University w Chicago, Vienna University of Economics, Rey Juan Carlos University. Ponadto realizuje badania naukowe w obszarze instytucjonalizacji wzorców zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Autor licznych publikacji naukowych poświęconych CSR. Trener w szkoleniach dla przedsiębiorców i programów edukacyjnych poświęconych społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Okładka książki Organizować z polotem

45,00 zł 31,36 zł


Organizować z polotem. Wyobraźnia organizacyjna w praktyce jest kolejną publikacją z serii Zarządzanie. Przedstawia wyniki prac i badań autorów na temat roli wyobraźni organizacyjnej w praktyce. Filozofowie i uczeni od dawna przypisują wyobraźni podstawowe znaczenia w procesie poznawania świata i nadawania mu sensu. Stąd jej rola w naukach społecznych, w tym w nauce o organizacji. Monika Kostera we Wstępie cytuje licznych autorów, klasyków nauki o zarządzaniu, uznających wyobraźnię za niezbędny atrybut i przesłankę powodzenia w zarządzaniu, szczególnie wśród okoliczności związanych z faktem nieustannej zmiany organizacji i jej otoczenia. Istotne znaczenie przypisywane jest także ćwiczeniom twórczego myślenia i treningu wyobraźni w takich formach jak burze mózgu czy gry umysłowe. Nie mniej ważny jest moralny wymiar wyobraźni, której brak rodzi deficyt w tej sferze. Wyobraźnia w odniesieniu do procesów organizowania oznacza umiejętność wychodzenia poza bieżące miejsce i rolę w strukturze organizacyjnej i myślenie o organizacji w szerszej perspektywie i w nowych kategoriach. Używanie wyobraźni w pracy menedżera oznacza stosowanie innego – nieliniowego – typu racjonalności, co daje szansę rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów, uwikłanych w rozmaite konteksty i niepewność otoczenia. Prezentowane w książce wyniki badań są teoretycznym wkładem w rozwój nauki i przybliżają praktyczne problemy organizacji. Cała książka jak i prace poszczególnych autorów mogą być z pożytkiem wykorzystywane na potrzeby dydaktyki akademickiej (zwłaszcza dla zaawansowanych studentów). Z myślą o nauczycielach akademickich i studentach w publikacji podawane są praktyczne przykłady, ponadto każdy z rozdziałów zawiera opis przypadku wraz listą 4–5 pytań dla zakreślenia pola do dyskusji i refleksji. Publikacja, dzięki prezentacji i wykorzystaniu nowoczesnych metod badawczych w kontekście rzadziej opisywanych typów organizacji, stanowi bardzo dobry przykład innowacyjnego wykorzystania badań naukowych i uprawiania nauki na światowym poziomie. Intencją autorów publikacji jest pokazanie, jak można rozwijać i wykorzystywać wyobraźnię w praktyce organizacyjnej. Stąd bez wątpienia - w swoim profesjonalno-eksperckim wymiarze – książka będzie zarówno inspirującą lekturą i ważkim przyczynkiem do dyskusji jak i inspiracją do praktycznych działań wśród osób zarządzających organizacjami.
Okładka książki Rozwój organizacji pozarządowych Teoria i praktyka

47,00 zł 32,74 zł


"Rozwój organizacji pozarządowych. Teoria i praktyka" to książka, w której przedstawiono analizy dotyczące rozwoju organizacji pozarządowych w Polsce, pokazane z perspektywy rzeczywistości gospodarczej, w jakiej te podmioty funkcjonują. W publikacji opisano rozwój i przemiany trzeciego sektora po 1989 roku oraz typy (profile) rozwoju organizacji wyróżnione na podstawie badań własnych autorki. Zawarto w niej także informacje dotyczące specyfiki organizacji pozarządowych, ich roli i znaczenia rozpatrywanych z punktu widzenia wielu teorii (przede wszystkim ekonomicznych, ale także socjologicznych i politologicznych). Publikacja ma formę podręcznika akademickiego, który został wzbogacony o studia przypadków i zadania pozwalające na praktyczną analizę przedstawionych treści. Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków społecznych i ekonomicznych, ale także do praktyków – osób działających i pracujących w organizacjach pozarządowych oraz osób zainteresowanych rozwojem i zarządzaniem organizacją.
Okładka książki Szef polski

55,00 zł 38,31 zł


W książce znajdują się praktyczne przykłady zarządzania różnymi typami organizacji w Polsce, zebrane przez prof. Monikę Kosterę. Prezentowane case?y będą ważnym wsparciem dla wykładowców i studentów kierunków zarządzania oraz punktem odniesienia i przyczynkiem do refleksji dla wszystkich praktyków zarządzania zarówno w organizacjach komercyjnych jak i różnych typach organizacji publicznych. Z recenzji dr hab. Beaty Glinki, prof. UW: Do rąk czytelnika trafia pozycja wyjątkowa. Książka Szef polski pod redakcją prof. Moniki Kostery łączy w sobie interesującą treść z łatwą w odbiorze formą. Największym walorem poznawczym i dydaktycznym książki jest to, że jej Autorzy przedstawiają Czytelnikom studia przypadków z polskiej praktyki organizacyjnej, co wypełnia wciąż istniejąca na naszym rynku wydawniczym lukę. Wszystkie studia przypadków oparto na badaniach własnych autorów (prowadzonych z wykorzystaniem metod etnograficznych), przedstawiają więc realne problemy bardzo różnych organizacji: korporacji, organizacji pozarządowych, policji, organizacji samorządowych.
Okładka książki Uczestnictwo w organizacji w perspektywie różnorodności wiekowej

99,00 zł 72,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów i doktorantów zarządzania, jak i dla praktyków – przedsiębiorców, menedżerów i osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi. Autorka zaprezentowała w niej: Wyzwania, jakie wiążą się z różnorodnością w otoczeniu organizacji i w nich samych, blaski i cienie zarządzania różnorodnością, charakterystyki reprezentantów pokoleń: Baby Boomers, X i Y, fakty i mity dotyczące funkcjonowania pracowników w różnym wieku, uwarunkowania tworzenia i podtrzymywania relacji pracownik–organizacja z uwzględnieniem różnic wynikających z wieku, praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania różnorodnością wiekową w organizacjach. Monografia ma logiczną strukturą, każdy rozdział charakteryzuje jasność i klarowność prowadzonego wywodu naukowego. W monografii w równym stopniu nacisk położono na warstwę teoretyczną, tj. przedstawienie jak wybrany problem omawiany jest w krajowej i zagranicznej literaturze przedmiotu, jak też metodyczną wybranej problematyki. Autorka stworzyła własny model badawczy oraz przeprowadziła szeroko zakrojone badania. Dla potrzeb analizy pozyskanych danych wykorzystała testy i modele statystyczne. W rezultacie monografia wzbogaca i rozwija dotychczasową wiedzę dotyczącą: problematyki kształtowania relacji pracownicy–organizacja, analizowanej z punktu widzenia działań/praktyk podejmowanych przez organizacje w zakresie szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi, zmian w preferencjach dotyczących typu kontraktu psychologicznego i jego zawartości w zależności od zmian jakie dokonują się w otoczeniu organizacji i w nich samych. Prof. dr. hab. Maria Wanda Kopertyńska Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Uzasadnienie wyboru tematu mocno osadzono w kontekście różnorodnych zmian zachodzących w otoczeniu organizacji. To zmiany, zwłaszcza demograficzne, wymuszają, w ocenie Autorki, konieczność redefinicji relacji pracownik-organizacja. Trudno się z takim wnioskiem nie zgodzić, zwłaszcza że jest on mocno udokumentowany w bogatym piśmiennictwie naukowym, do którego Pani dr Iwona Mendryk się odwołuje. Ramy teoretyczne pracy zakreślono szeroko. Są to: „podejście relacyjne, ustalenia dotyczące kontraktu psychologicznego oraz koncepcje zaangażowania w pracę (work enagagement) i przywiązania do organizacji (organization commitment)". Zabieg ten należy ocenić jako prawidłowy i ściśle powiązany z przyjętą przez Autorkę definicją uczestnictwa w organizacji. Dr hab. Joanna M. Moczydłowska, prof. PB
Okładka książki Od klasycznego do zintegrowanego zarządzania...

99,00 zł 72,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W kontekście pojawiających się nowych wyzwań otoczenia: gospodarki opartej na wiedzy, czwartej rewolucji technologicznej zagadnienia zarządzania procesowego w organizacji wymagają odmiennego podejścia. Stąd głównym celem monografii jest wykazanie przyczyn i sposobów ewolucji od klasycznego do zintegrowanego zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, przy jednoczesnym uwzględnieniu triady procesy–projekty–wiedza. Rezultatem prowadzonych prac jest pogłębienie oraz uporządkowanie problematyki z zakresu klasycznego zarządzania procesowego oraz jego ewolucji w kierunku zintegrowanego zarządzania procesowego. W prezentowanej monografii obok aspektów teoretycznych pojawiają się też aspekty empiryczne. Zostały przedstawione wyniki badań na świecie oraz w Polsce, realizowanych przez Autorkę w latach 2012–2018, a także studia przypadków polskich i niemieckich przedsiębiorstw. Zaprezentowane rozważania i wyniki badań to praktyczne wskazówki, które mogą stanowić inspirację dla kadry zarządzającej do podjęcia działań w kierunku budowy zintegrowanego zarządzania procesowego. Autorka postawiła przed sobą zadanie polegające na wypełnieniu luki poznawczej w obszarze zintegrowanego zarządzania procesowego, wskazując na unikalność triady: procesy, projekty, wiedza.(...) Praca stanowi zwartą całość, pogłębione i uporządkowane studium z zakresu klasycznego i zintegrowanego zarządzania procesowego. Na szczególne podkreślenie zasługują autorskie badania naukowe przeprowadzone przez Autorkę. Prof. dr hab. E. Bojar O dużej wadze i aktualności problematyki opracowania decyduje przede wszystkim nienadążanie współcześnie stosowanych instrumentów (koncepcji, metod i narzędzi) zarządzania procesowego za zmianami w samej organizacji (przedsiębiorstwie czy instytucji) i jej otoczeniu. (...) Taka sytuacja skłania do poszukiwania rozwiązań łączących różne instrumenty wspierające zarządzanie procesowe, licząc na efekty synergiczne i zmierzając w kierunku zintegrowanego zarządzania organizacją. Z tych względów dobór problematyki podjętej w opracowaniu uważam za zasadny i trafny, ale także ważny pod względem praktycznym. Prof. dr hab. S. Nowosielski Z obszernych i erudycyjnych rozważań zawartych w rozdziałach monografii Autorka stara się wyprowadzić wniosek o konieczności odejścia od wąsko rozumianego zarządzania procesami do szerszej koncepcji tzw. zintegrowanego zarządzania procesowego. Prof. dr hab. inż. M. Trocki
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w rozwoju obszarów wiejskich

99,00 zł 74,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia jest zaplanowanym rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”. Celem zespołu badawczego było powiązanie trudnego procesu zmian społeczno-gospodarczych, zachodzących bardzo wolno na obszarach wiejskich z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania obecnymi w najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstwach. Zarządzanie wiedzą jest koncepcją ukierunkowaną na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów wiedzy czy eliminowanie luk wiedzy, a to przekłada się między innymi na doskonalenie funkcjonowania organizacji, redukcję ryzyka, rozwój relacji z otoczeniem, uzyskiwanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych i innowacji produktowych. Założono, że mimo braku oficjalnych potwierdzeń w badanych instytucjach o występowaniu zarządzania wiedzą i istnieniu systemu zarządzania wiedzą w ramach rozwoju obszarów wiejskich, zarządzanie wiedzą istnieje, a procesy z udziałem wiedzy są realizowane, mimo że mogą być przez pracowników nieuświadamiane. Monografia jest adresowana zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problematyką rozwoju obszarów wiejskich oraz zarządzania wiedzą. Podjęte badania w obszarze teoretycznym i empirycznym są w pełni uzasadnione w kontekście wyzwań rozwojowych obszarów wiejskich. Autorzy wskazują, że proces rozwoju obszarów wiejskich jest wypadkową czynników związanych z kapitałem społecznym, czynnikami demograficznymi, ekonomicznymi, środowiskowymi i infrastrukturalnymi. Jednocześnie podmioty funkcjonują w warunkach zrównoważonego rozwoju, inteligentnego wzrostu i włączenia społecznego. By sprostać wyzwaniom, które warunkują funkcjonowanie w warunkach zmienności, różnorodności konieczna jest aktualna, wystarczająca i przydatna w decyzjach wiedza oraz umiejętne zarządzanie nią. Prof. dr hab. Elżbieta Skrzypek Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą Wydział Ekonomiczny UMCS Lublin Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Okładka książki Standardy organizacyjne a rozwój obszarów wiejskich w kontekście zarządzania informacją i wiedzą

99,00 zł 54,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia jest rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładzie województwa małopolskiego”, finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki. Głównymi celami proponowanej publikacji są: wskazanie wybranych metod doskonalenia organizacji biznesu i ich charakterystyka jako przyszłych narzędzi budowania konkurencyjności oraz innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju (cel teoretyczny), przykładowa prezentacja metodyki budowy analizy progowej jako narzędzia zarządzania zrównoważonym rozwojem obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem procesów z udziałem wiedzy (cel utylitarny metodyczny), wyznaczenie hipotetycznych obszarów zarządzania wiedzą na terenach wiejskich, na przykładzie zaprezentowanych koncepcji literaturowych oraz kierunków badań własnych autorów w zakresie typologii (cel utylitarny praktyczny), analiza przypuszczalnych kierunków badań i możliwości zastosowania analizy progowej oraz wybranych i scharakteryzowanych metod zachodnich, a także japońskich w budowaniu zasobu wiedzy w zakresie urbanizacji obszarów wiejskich, analogicznie do procesów urbanizacji miast. Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Okładka książki Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań

99,00 zł 74,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Praca zawiera analizy danych opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i wykorzystywanej przez niego wiedzy, oraz nowych trendów w jego zachowaniach. Informacje te mają zasadnicze znaczenie dla menedżerów oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu firm handlowych, usługowych, a także produkcyjnych, oni bowiem na co dzień podejmują decyzje wymagające aktualnej, ale i pogłębionej wiedzy o zachowaniach konsumentów. Zawarte w książce treści mogą więc być wykorzystane jako podstawa tworzenia skutecznych strategii marketingowych. Publikacja jest oparta na solidnej podbudowie teoretycznej – autorzy dokonali przeglądu najnowszej światowej literatury dotyczącej konsumpcji i zachowań konsumentów. Książka jest adresowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych reprezentujących takie kierunki, jak: ekonomia, finanse czy zarządzanie, oraz do studentów tych kierunków zarówno na uczelniach ekonomicznych, jak i na wydziałach ekonomicznych uniwersytetów. Powinna też zainteresować doktorantów przygotowujących rozprawy z obszaru ekonomii i zarządzania. Zachowania konsumentów należą do obszaru, w ramach którego stosunkowo często badacze podejmują przedsięwzięcia identyfikacji ich specyfiki, determinant je kształtujących itp. Jednakże tematyka, wokół której skupiają się Autorzy monografii nie jest często prezentowana w literaturze zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Główny jej nacisk położony jest na wiedzę ekonomiczną konsumentów i jej wpływ na ich zachowania. Problem ten jest niezwykle aktualny, biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu (np. rozwój nowych technologii, szeroki dostęp do informacji). Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zespół autorski tworzą pracownicy Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Okładka książki Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Diagnoza, analiza, scenariusz

89,00 zł 71,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W publikacji zgromadzono bogaty materiał empiryczny, który dostarcza informacji na temat podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Rezultaty zaprezentowanych badań prowadzą do konkluzji, że można wyróżnić dwa odmienne rodzaje tych zachowań: inercyjne i kongruentne. Wyróżnikami książki są: kompleksowe, dyskursywne spojrzenie na problematykę zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z uwzględnieniem wielkości jako wewnętrznego czynnika determinującego te zachowania, diagnoza zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce prowadząca do zidentyfikowania stymulant i destymulant ich rozwoju, rozpoznanie podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, wprowadzony podział zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na intensywność działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w interakcji z otoczeniem, wskazanie zmiennych, które są podstawowymi wyróżnikami inercji i kongruencji w zachowaniach rynkowych przedsiębiorstw, opracowane, na podstawie wyników badań, scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Adresatami książki są przedstawiciele biznesu oraz instytucji z otoczenia przedsiębiorstw, a także analitycy, wykładowcy i studenci kierunków ekonomicznych. Książka może być także źródłem inspiracji dla osób prowadzących prace badawczo-naukowe, uzyskane rezultaty wskazują bowiem kierunki dalszych badań. Niezaprzeczalnym walorem pracy, oryginalnym wkładem w rozwój wiedzy na temat funkcjonowania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw są wnikliwie omówione wyniki badań pierwotnych. Autorka dokonała starannej analizy uzyskanych informacji, zestawiając je w tabelach, prezentując na wykresach oraz oceniając istotność uzyskanych wskaźników za pomocą właściwych metod statystycznych. Prof. dr hab. Henryk Mruk Katedra Zarządzania Międzynarodowego Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Okładka książki Lokalne i regionalne czynniki wsparcia przedsiębiorczości.

59,00 zł 45,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia została oparta na wynikach ogólnopolskiego projektu naukowego finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki (NCN). Zebrany w ten sposób materiał badawczy posłużył przygotowaniu opracowania łączącego zagadnienie wspierania przedsiębiorczości przez JST szczebla gminnego, polityk rozwojowych samorządów, klasteryzacji oraz kapitału społecznego. Opracowanie ma innowacyjny i szeroki pod względem tematycznym zakres. Odpowiada ono aktualnym zagadnieniom badawczym odwołującym się do polaryzacji zjawiska przedsiębiorczości oraz prób ich wyjaśniania. Publikacja jest skierowana do szerokiego kręgu pracowników sektora publicznego na poziomie regionalnym, powiatowym i gminnym, którzy będę mieli możliwość aplikacji wniosków zawartych w monografii w celu wspierania przedsiębiorczości. Drugą grupę adresatów tworzą przedstawiciele środowiska akademickiego, którzy poruszają w badaniach i pracach badawczych takie zagadnienia, jak: przedsiębiorczość, wsparcie przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny, polityka rozwoju lokalnego, finanse samorządowe, polityki rozwojowe JST, a także klasteryzacja. Autorzy podjęli aktualny i ważny, zarówno z punktu widzenia teoretycznego, jak i praktycznego, temat dotyczący wspierania przedsiębiorczości przez władze lokalne. Niewątpliwie zaletami recenzowanego tomu są: prezentacja wyników własnych, obszernych badań ankietowych przeprowadzonych na dużej próbie gmin oraz opracowanie na ich podstawie własnych modeli wyjaśniających przy użyciu narzędzi ekonometrycznych. Prof. dr hab. Andrzej Miszczuk - Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, UMCS w Lublinie Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie (Katedra Makroekonomii, Katedra Finansów, Instytut Badań i Analiz Finansowych) z dużym doświadczeniem w praktyce.
Okładka książki Kapitał zagraniczny a kulturowe uwarunkowania zarządzania bankami w Polsce

99,00 zł 79,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zasadniczą tezą Autora jest stwierdzenie, że czynniki kulturowe zaliczają się do istotnych determinant działalności i rezultatów banków z udziałem kapitału zagranicznego, stanowiąc barierę ich rozwoju. Za cel monografii przyjęto zatem pokazanie związków czynników kulturowych - zwłaszcza kultur narodowych, z których pochodzą zagraniczni inwestorzy, ale także elementów ich kultur organizacyjnych - z bieżącym zarządzaniem i przyjmowaną strategią w kontrolowanych przez nich bankach. Publikacja jest oparta na przeprowadzonych przez Autora badaniach, obejmujących m.in. 59 wywiadów pogłębionych (uzupełnionych o część ustrukturyzowaną) z obecnymi i byłymi członkami najwyższego kierownictwa banków z udziałem kapitału zagranicznego (m.in. prezesami banków BRE, Nordea, HSBC, BGŻ, BPH, Deutsche) oraz 28 wywiadów uzupełniających z osobami związanymi ze środowiskiem bankowym, ale nienależących do wskazanej grupy (prezes i wiceprezes banku PKO BP, prezes dużego banku spółdzielczego, przewodniczący i wiceprzewodniczący KNF, zarząd ZBP, prezes BIK, przedstawiciele mediów, konsultingu, firm rekrutacyjnych, prawniczych, IT itd.) Rozważania i wnioski w niej[książce] zawarte są bardzo dobrze udokumentowane i oparte na solidnym materiale faktograficznym. Nie znam innej pozycji literatury, która w sposób tak kompleksowy, a zarazem szczegółowy traktowałaby o problemach bankowości w okresie transformacji ustrojowej w Polsce. Prof. dr hab. Czesław Sikorski Katedra Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego Praca osadzona na badaniach własnych to źródło wielu inspiracji badawczych oraz cenna pomoc dla praktyków, szerokiej rzeszy pracowników banków. Dla studentów jest to okazja do zajrzenia za drugą stronę lady bankowej i zapoznanie się z pierwszej ręki z problemami kulturowych uwarunkowań zarządzania. Dla obywateli jest to sprawdzone źródło wiedzy o faktycznej roli kapitału zagranicznego w funkcjonowaniu sektora bankowego w Polsce. Prof. dr hab. Jan K.Solarz Społeczna Akademia Nauk
Okładka książki Marketing przyszłości

59,00 zł 40,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W warunkach współczesnych przemian zachodzących w gospodarce światowej i gospodarkach narodowych, należy bardzo wnikliwie analizować mechanizmy kształtujące zachowania konsumentów i prowadzić profesjonalne, nowoczesne działania marketingowe. Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom problematyki marketingu, wskazanie kierunków jego rozwoju i specyfiki marketingu przyszłości. Założeniem rozważań jest zbadanie, jak przeobraża się marketing w kontekście współczesnych uwarunkowań, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i instrumenty marketingowe, jak zachowują się współcześni konsumenci oraz jakie są kierunki rozwoju marketingu. Autorzy przedstawiają: istotę i przeobrażenia zachodzące w marketingu w kontekście krajowym i międzynarodowym, podstawowe problemy badawcze, odnoszące się do tradycyjnych i nowoczesnych działań marketingowych, kierunki rozwoju marketingu. Monografia jest kierowana do studentów i nauczycieli akademickich kierunków ekonomicznych jako pomoc do przedmiotów: podstawy marketingu, zarządzanie marketingowe, a także jako lektura uzupełniająca z przedmiotów: marketing usług, zachowania nabywców. Może być przydatna również słuchaczom studiów podyplomowych i doktoranckich, związanych z marketingiem i zarządzaniem, jak również praktykom, śledzącym nowe trendy w marketingu. Zespół autorski tworzą pracownicy Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, głównie Katedry Marketingu Usług. Ogromną zaletą książki jest jej bardzo czytelna, logiczna wewnętrzna struktura, w której Czytelnik odnajdzie nie tylko najważniejsze ustalenia teoretyczne marketingu (…), ale także pełny przegląd możliwych rozwiązań strategicznych (…). Warte szczególnej uwagi są te fragmenty książki, które dotyczą nowoczesnych ujęć marketingu, gdyż dowodzą konieczności szybkiego „nadążania” za nową wiedzą z zakresu: badania rynku, analizy zachowań konsumentów, zarządzania narzędziami 4P oraz budowania lojalności klientów – stanowiących podstawę sukcesu rynkowego współczesnych przedsiębiorstw (…). Prof. dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Okładka książki Metodologia projektowania systemów organizacyjnych przedsiębiorstwa

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W monografii zaprezentowano wyniki badań podstawowych, których celem było rozwinięcie uniwersalnych koncepcji metodologicznych projektowania systemów organizacyjnych. Badania te posłużyły opracowaniu metodyk szczegółowych, odniesionych do funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy omawiają m.in.: klasyczne i współczesne metodyki projektowania, projektowanie usprawniające i bazowe, uniwersalne ujęcie procesu projektowo-realizacyjnego, podejście systemowe w projektowaniu organizacji, projektowanie struktur organizacyjnych w perspektywie gospodarki opartej na wiedzy, projektowanie zintegrowanego systemu zadaniowego, projektowanie systemów zarządzania procesowego, projektowanie systemów zarządzania strategicznego, projektowanie systemów zarządzania jakością, projektowanie systemów logistycznych i operacyjnych, projektowanie struktur sieciowych, projektowanie struktur algorytmicznych, projektowanie systemów wczesnego ostrzegania i zarządzania ryzykiem, projektowanie systemów motywacyjnych, projektowanie systemów oceny kompetencji kadry menedżerskiej. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do zespołów badawczo-projektowych, kadry menedżerskiej oraz do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. /../ książka /…/ jest w znacznym stopniu unikalna w polskiej literaturze przedmiotu, a poza tym jest interesująca, pragmatyczna i inspirująca do wprowadzania innowacji zarządczych w naszych przedsiębiorstwach. Posiada również dużo walorów dydaktycznych i naukowych. Prof. dr hab. Henryk Bieniok Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach Autorami monografii są pracownicy naukowi Katedry Procesu Zarządzania oraz Katedry Metod Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W przygotowaniu książki brał również udział jeden pracownik Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Redaktorem naukowym jest prof. dr hab. Adam Stabryła, ceniony naukowiec i dydaktyk, wieloletni kierownik Katedry Procesu Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, autor licznych, wielokrotnie wznawianych publikacji.
Okładka książki Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta

59,00 zł 45,15 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka przedstawia syntetyczny przegląd teorii zachowań konsumenta w procesie podejmowania decyzji nabywczych związanych z korzystaniem z Internetu. Autorka proponuje klasyfikację internetowych źródeł informacji o produktach i usługach oraz formułuje zalecenia dla podmiotów tworzących elektroniczny przekaz marketingowy. Tematyka /monografii/ jest bardzo aktualna i interesująca zarówno z punktu widzenia teoretycznego, jak i utylitarnego. Zmiany zachodzące w zachowaniach nabywczych konsumentów są uwarunkowane między innymi pojawieniem się nowych źródeł informacji, do których można zaliczyć źródła internetowe. Recenzowana monografia dr Joanny Kos-Łabędowicz wychodzi naprzeciw tym praktycznym i teoretycznym potrzebom. Dr hab. Grażyna Rosa prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Okładka książki Ryzyko operacyjne w naukach o zarządzaniu

79,00 zł 60,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ryzyko operacyjne jest obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Zarządzanie nim wymaga nowego podejścia, uwzględniającego jego wieloaspektowość oraz problemy z dostępem do danych umożliwiających modelowanie i analizę. Aby ocenić tego rodzaju ryzyko, trzeba przeprowadzić analizę zagrożeń naruszających bezpieczeństwo: procesowe, środowiskowe, pracy, fizyczne, osobowe, informacji, w tym funkcjonujących systemów informatycznych. Książka przedstawia przegląd czynników wpływających na powstawanie ryzyka operacyjnego oraz zasad zarządzania nim i celowego wpływania na nie. Zawiera zarówno podejście teoretyczne: definicje pojęć, klasyfikacje, metody kwantyfikacji, mechanizmy materializowania się ryzyka, jak i przykłady praktyczne ukazujące zagrożenia, na które narażone jest przedsiębiorstwo, oraz drogi zaradzenia nim. W opracowaniu zawarte są również rozważania dotyczące kompleksowego zarządzania ciągłością działania. Książka jest rozwinięciem wcześniejszej publikacji pt. „Zarządzanie ryzykiem operacyjnym” wydanej przez Wydawnictwo C.H.Beck w 2008 roku. Poza aktualizacją treści wprowadzono nowe zagadnienia, np. zarządzanie ryzykiem w projektach. Publikacja jest podręcznikiem przeznaczonym dla studentów uczelni technicznych i ekonomicznych, kierunków: Zarządzanie oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji do przedmiotów związanych z zarządzaniem operacyjnym, ryzykiem operacyjnym oraz bezpieczeństwem tak procesów produkcyjnych, jak i IT. Może też stanowić znakomitą pomoc dla praktyków stających w obliczu potrzeby utrzymania ciągłości działania swoich firm i ograniczenia związanego z tym ryzyka. Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Wydziałów Zarządzania Politechnik Łódzkiej i Warszawskiej oraz Akademii Leona Koźmińskiego.
Okładka książki Efektywność sieci publicznych.

49,00 zł 38,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja prezentuje teorię i wyniki badań w zakresie teorii sieci w aspekcie działania partnerstw lokalnych w sektorze pomocy społecznej. Jest to publikacja naukowa, zawierająca jednak praktyczne wskazówki wyjaśniające zjawiska mające miejsce w partnerstwach lokalnych. Wyniki badań mogą stanowić benchmarki dla zarządzających, wskazują sposób zarządzania partnerstwami i pomiaru efektywności jego działania. Agata Austen – dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Okładka książki Ewolucja zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw

49,00 zł 26,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Projekt badawczy będący przedmiotem publikacji bazuje na założeniu, że wraz z rozwojem, a zwłaszcza wzrostem Przedsiębiorstw, ewoluują metody zarządzania strategicznego. Wpływ na to mają zarówno zmieniające się możliwości rozwojowe wynikające z doświadczenia, wiedzy, zasobów, jak też i inne wymagania wobec strategii, coraz bardziej formalne, a także związane z komunikacją i skuteczną realizacją. Owe zmiany nie zawsze mają charakter pozytywny. Mogą zarówno rozwijać zarządzanie strategiczne, jak i prowadzić do jego degeneracji. Celem naukowym projektu było rozpoznanie procesów ewolucji zarządzania strategicznego w toku rozwoju przedsiębiorstw, zidentyfikowanie trendów pozytywnych i negatywnych w tym zakresie i na tej podstawie zaprojektowanie modelu rozwoju metod zarządzania strategicznego odpowiedniego dla kolejnych faz ich dojrzewania. Ankieta badawcza zawierała: 84 pytania w części zasadniczej, 4 pytania w części rekrutacyjnej, 11 pytań w części metryczkowej. Pytania w kwestionariuszu pogrupowane zostały w ramach 19 obszarów badawczych, a odpowiedzi udzielne były przy wykorzystaniu skali Likerta. Otrzymane wyniki poddane zostały następnie analizom statystycznym w celu opracowania wniosków. Zarządzanie strategiczne, rozwijane głównie w kontekście dużych firm, posiada ogromny potencjał, który może być wykorzystany oraz zaoferowany małym i średnim przedsiębiorstwom. Niniejsza monografia jest w tym aspekcie bardzo istotnym wkładem, gdyż dostosowanie teorii zarządzania strategicznego do potrzeb mniejszych firm może nastąpić tylko na podstawie intensywnych badań empirycznych i adekwatnych rekomendacji wynikających z teorii zarządzania strategicznego. Dr hab. Justyna Światowiec-Szczepańska, prof. UE Katedra Zarządzania Strategicznego Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj