Książka wskazuje na znaczenie relacji jako źródła wartości i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i organizacji publicznych. Ukazuje miejsce relacji budowanych z interesariuszami zewnętrznymi i wewnętrznymi w strukturze kapitału niematerialnego organizacji.
W załącznikach do publikacji zaprezentowano zarządzanie relacjami z klientami w ujęciu praktycznym w odniesieniu do następujących podmiotów: banku, międzynarodowego przedsiębiorstwa z sektora farmaceutycznego, przedsiębiorstwa transportowego, przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej oraz międzynarodowego przedsiębiorstwa z branży odzieżowej.
Książka przeznaczona jest dla kadry menedżerskiej, przedsiębiorców, studentów szkół wyższych (w tym studiów podyplomowych), konsultantów zajmujący się problemami zarządzania relacjami z klientami oraz wewnątrz organizacji.
Przedstawiona monografia jest ważnym, potrzebnym i bardzo aktualnym wydawnictwem. Książka przedstawia problematykę zarządzania procesowego w organizacji wobec globalizującej się gospodarki w sposób kompetentny, spójny, syntetyczny i jednocześnie komunikatywny.
Układ książki jest zwarty, logiczny oraz zrozumiały. Dzięki temu jest godna polecenia. Bezsprzecznymi walorami przedstawionej monografii jest ważność problematyki, bogaty materiał zarówno bibliograficzny i empiryczny, a nadto wysoka wartość naukowa oraz aplikacyjna.
W kontekście pojawiających się nowych wyzwań otoczenia: gospodarki opartej na wiedzy, czwartej rewolucji technologicznej zagadnienia zarządzania procesowego w organizacji wymagają odmiennego podejścia. Stąd głównym celem monografii jest wykazanie przyczyn i sposobów ewolucji od klasycznego do zintegrowanego zarządzania procesowego we współczesnych organizacjach, przy jednoczesnym uwzględnieniu triady procesy–projekty–wiedza. Rezultatem prowadzonych prac jest pogłębienie oraz uporządkowanie problematyki z zakresu klasycznego zarządzania procesowego oraz jego ewolucji w kierunku zintegrowanego zarządzania procesowego. W prezentowanej monografii obok aspektów teoretycznych pojawiają się też aspekty empiryczne. Zostały przedstawione wyniki badań na świecie oraz w Polsce, realizowanych przez Autorkę w latach 2012–2018, a także studia przypadków polskich i niemieckich przedsiębiorstw. Zaprezentowane rozważania i wyniki badań to praktyczne wskazówki, które mogą stanowić inspirację dla kadry zarządzającej do podjęcia działań w kierunku budowy zintegrowanego zarządzania procesowego.
Autorka postawiła przed sobą zadanie polegające na wypełnieniu luki poznawczej w obszarze zintegrowanego zarządzania procesowego, wskazując na unikalność triady: procesy, projekty, wiedza.(...) Praca stanowi zwartą całość, pogłębione i uporządkowane studium z zakresu klasycznego i zintegrowanego zarządzania procesowego. Na szczególne podkreślenie zasługują autorskie badania naukowe przeprowadzone przez Autorkę.
Prof. dr hab. E. Bojar
O dużej wadze i aktualności problematyki opracowania decyduje przede wszystkim nienadążanie współcześnie stosowanych instrumentów (koncepcji, metod i narzędzi) zarządzania procesowego za zmianami w samej organizacji (przedsiębiorstwie czy instytucji) i jej otoczeniu. (...) Taka sytuacja skłania do poszukiwania rozwiązań łączących różne instrumenty wspierające zarządzanie procesowe, licząc na efekty synergiczne i zmierzając w kierunku zintegrowanego zarządzania organizacją. Z tych względów dobór problematyki podjętej w opracowaniu uważam za zasadny i trafny, ale także ważny pod względem praktycznym.
Prof. dr hab. S. Nowosielski
Z obszernych i erudycyjnych rozważań zawartych w rozdziałach monografii Autorka stara się wyprowadzić wniosek o konieczności odejścia od wąsko rozumianego zarządzania procesami do szerszej koncepcji tzw. zintegrowanego zarządzania procesowego.
Prof. dr hab. inż. M. Trocki
„Celem monografii jest wdrożenie Czytelników do myślenia kategoriami koncepcji za-rządzania oraz pokazanie istoty kierunków ich rozwoju. Głównym kryterium doboru materiału prezentowanego w monografii była chęć zaprezentowania takiego zestawu koncepcji, które obejmowałyby koncepcje już dziś uznawane za klasyczne ale wciąż jeszcze wykorzystywane oraz koncepcje nowoczesne, będące efektem wprowadzania nowych podejść w naukach za-rządzania.
W prezentowanej monografii przeważa podejście zarządcze do implementacji koncep-cji zarządzania. Autorki starają się łączyć myśl teoretyczna z sytuacjami występującymi w praktyce funkcjonowania organizacji.
Poznanie problematyki zawartej w monografii może być pomocne w procesach zarzą-dzania przedsiębiorstwem i podejmowania codziennych decyzji. Monografia jest w szczegól-ności adresowana do studentów i doktorantów kierunków zarządzania i ekonomii uczelni róż-nych typów, a przede wszystkim uniwersytetów, osób podnoszących kwalifikacje z tego za-kresu oraz menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat koncepcji zarządzania.”
Z Przedmowy Agnieszki Bitkowskiej i Elżbiety Weiss
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?