Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników
-
Autor: Lewicka Dagmara
- ISBN: 9788381583183
- EAN: 9788381583183
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: C.H. Beck
- Format: 238x165 mm
- Język: polski
- Seria: ZARZĄDZANIE
- Liczba stron: 322
- Rok wydania: 2019
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
72,22złCena detaliczna: 99,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,22 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Celem głównym niniejszej monografii jest identyfikacja relacji zachodzących między systemem zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), zaufaniem organizacyjnym a zaangażowaniem pracowników. Podstawowym pytaniem prowadzonego postępowania badawczego jest: w jakim stopniu jest możliwe wywieranie wpływu na zaangażowanie pracowników dzięki systemowi ZKL i zaufaniu organizacyjnemu?
Cele szczegółowe niniejszego opracowania można podzielić na teoretyczno-poznawcze, metodyczne i utylitarne. Do celów teoretyczno-poznawczych zalicza się:
identyfikację związków między poszczególnymi elementami systemu ZKL a testowanymi rodzajami zaangażowania pracowników,
identyfikację wpływu zaufania organizacyjnego na relacje między systemem ZKL a poszczególnymi rodzajami zaangażowania pracowników,
określenie związków między poszczególnymi rodzajami zaangażowania,
identyfikację profili zaangażowania respondentów w ramach podejścia skoncentrowanego na jednostce,
wykazanie różnic w zakresie badanych relacji między testowanymi zmiennymi w poszczególnych grupach respondentów.
Celem metodycznym jest operacjonalizacja pomiaru zmiennych: elementów systemu zarządzania kapitałem ludzkim, zaufania organizacyjnego i testowanych rodzajów zaangażowania oraz badania istniejących między nimi relacji za pomocą modelowania równań strukturalnych.
Celem utylitarnym jest sformułowanie wskazówek i rekomendacji dla organizacji zorientowanych na budowanie zaangażowania pracowników opartego na systemie ZKL i zaufaniu organizacyjnym.
Przedstawioną mi do recenzji pracę uważam za wyjątkową. Przemawia za tym podjęta w niej tematyka, warsztat naukowo-badawczy, jaki prezentuje Autorka, oraz ważkość rezultatów, jakie w tej pracy osiągnięto.
Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś
Z perspektywy docelowej grupy odbiorców (środowisk naukowych, studentów, doktorantów kierunków społecznych i ekonomicznych, przedsiębiorców, menedżerów, konsultantów zarządzania i specjalistów personalnych) moja ogólna ocena monografii jest wysoce pozytywna. Konstrukcja książki, jej treść oraz walory naukowo-poznawcze i praktyczne powodują, że stanowi ona kompendium wiedzy na temat systemu ZKL, zaangażowania pracowników oraz zaufania organizacyjnego i ich wzajemnych relacji (...).
Dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. PŁ