Autor dowodzi, że aby uzyskać mocną pozycję, przywódca musi być głęboko przekonany do wyznawanych przez siebie zasad, musi go cechować dojrzała samoświadomość, która będzie jego przewodnikiem w trudnych sytuacjach i podczas podejmowania złożonych decyzji. Wskazuje, jak odkryć w sobie wewnętrzny potencjał, pokierować nim i wykorzystać jego siłę.
Czytelnicy znajdą w poradniku pouczające historie wzięte z życia, a także praktyczne narzędzia, testy i ćwiczenia, dzięki którym książka stanowi usystematyzowany przewodnik po nowej filozofii zarządzania.
Umiejętności w dziedzinie komunikacji są niezbędne menedżerom i liderom, którzy powinni efektywnie przekazywać komunikaty swoim pracownikom i uzyskiwać od nich potrzebne informacje. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie komunikacji, także niewerbalnej, stanowi warunek skutecznego porozumiewania się z podwładnymi.
Poradnik zawiera skondensowane informacje o sztuce komunikacji. Omawia takie zagadnienia, jak: warunki dobrej komunikacji, umiejętność słuchania, czytania i pisania, przygotowywanie wystąpień ustnych i prezentacji, prowadzenie rozmów indywidualnych, a także najważniejsze zasady komunikacji w firmie.
System przywództwa ComposiTeam, opisany w tej książce, pomaga uwolnić olbrzymi, zmagazynowany w organizacji potencjał przywódczy.
Znakomitą większość tego potencjału ograniczają jednak biurokratyczne procedury i organizacyjna inercja. Autorzy wyjaśniają, jak zmuszanie pracowników do pracy poza ich "naturalnymi strefami komfortu" blokuje efektywność, źle wpływa na rezultaty i upośledza wrodzone zdolności przywódcze. Zachęcają, by rozpoznać i zaakceptować indywidualny, unikatowy styl pracy i typ motywacji każdego pracownika, połączyć go z indywidualnymi stylami i motywacjami innych pracowników oraz dostosować do celów organizacji. System ten uwalnia uwięziony dotąd potencjał przywódczy, dopasowując to, co ludzie robią najlepiej, do tego, czego organizacja najbardziej potrzebuje.
Z jakiego powodu kilku profesjonalistów ma status ekspertów w swoich dziedzinach? Czy pozostali też mogą nimi zostać? Autorka książki Potencjał rynków niszowych odpowiada na te pytania, wskazując najważniejsze czynniki odróżniające ekspertów od profesjonalistów, którzy zdobyli identyczne umiejętności, ale nikt o nich nie słyszał.
Przeczytaj tę książkę, a poznasz odpowiedź na pytanie, dlaczego zostanie ekspertem w danej niszy jest najpewniejszą drogą do osiągnięcia sukcesu. Dowiesz się, na czym polega formuła RDM wskazująca profesjonalistom, jak znaleźć niszę branżową, w której najlepiej wykorzystają swoje umiejętności i która przyniesie im maksymalne zyski. Autorka zdradza też siedem sekretów, które należy poznać, by zbudować tożsamość eksperta, utrwalić ją i czerpać z niej korzyści.
Budowanie relacji opartych na zaufaniu jest niezbędne we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. W książce tej zaprezentowano główne koncepcje, narzędzia i zastosowania kategorii zaufania w nowoczesnym zarządzaniu. Uwzględniono zachodzące obecnie zmiany związane przede wszystkim z przejściem od zarządzania kompetencjami twardymi do zarządzania kompetencjami miękkimi, powszechnym zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych i turbulentnym otoczeniem, w którym działają przedsiębiorstwa.
Szczegółowo omówiono między innymi:
* definicje, źródła i typologię zaufania,
* zagadnienia ekonomii zaufania,
* znaczenie zaufania w koncepcji kapitału ludzkiego,
* wytyczne do budowy zaufania w organizacji,
* rolę lidera w zarządzaniu zaufaniem,
* relacje między zarządzaniem zaufaniem a zarządzaniem wiedzą i zarządzaniem w kryzysie,
* kwestie odporności przedsiębiorstwa na korupcję i defraudację,
* strategie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem,
* problematykę zaufania w relacjach z partnerami biznesowymi,
* zasady zarządzania reputacją i lojalnością,
* strategię społecznej odpowiedzialności biznesu,
* zagadnienia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa,
* zastosowanie metodologii zarządzanie zaufaniem [w tym zespoły wirtualne, e-commerce, przetargi on-line).
Wprowadzona przez autorów i sukcesywnie rozwijana koncepcja zaufania w zarządzaniu (zarządzania zaufaniem) ma charakter nowatorski na skalę światową.
Książka jest przeznaczona dla teoretyków i praktyków zarządzania: liderów i menedżerów oraz wykładowców i studentów nauk o organizacji i zarządzaniu.
Warunki współczesnej gospodarki i wprowadzane na dużą skalę zmiany w organizacjach wymagają ściśle określonych i profesjonalnych przedsięwzięć w obszarze ludzkim: racjonalizacji poziomu zatrudnienia oraz dostosowania potencjału zatrudnionych do nowych wymagań dotyczących zadań i stanowisk.
Zawarte w książce narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu racjonalizacji zatrudnienia - procedury postępowania, formularze, ankiety - pozwolą na przygotowanie i przeprowadzenie tego procesu w sposób sprawny, a także na zminimalizowanie negatywnych skutków ewentualnych zwolnień pracowników. Publikacja ma również ułatwić podjęcie samej decyzji o przeprowadzeniu restrukturyzacji zatrudnienia oraz o tym, czy prowadzić ją we własnym zakresie, czy przy pomocy podmiotów zewnętrznych
Praca współczesnych menedżerów związana jest przede wszystkim z komunikowaniem się z otoczeniem. Badania pokazują, że nawet do 90% czasu upływa im na wykonywaniu czynności w różnym stopniu z tym związanych. Wiadomo też, że istnieje wyraźny związek między umiejętnością przekazywania i odbioru informacji a rozwojem kariery.
Każdy, kto chce poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie (w pracy i poza nią), uzna informacje zawarte w tej książce za pomocne i inspirujące.
Etykieta opisywana w niniejszym przewodniku to nie tylko klasyczny savoir-vivre, dotyczący zasad zachowania przy stole, ubioru czy przedstawiania się, ale także wskazówki odnośnie do tworzenia prawidłowych relacji w trakcie spotkań, komunikacji elektronicznej czy kontaktów międzykulturowych.
W sferze zarządzania wciąż pojawiają się i znikają różne mody i tendencje, ale prace Johna Adaira, jednego z największych autorytetów w dziedzinie zarządzania i przywództwa, pozostają niewyczerpanym źródłem praktycznej wiedzy i cennych spostrzeżeń. Poradnik Przywództwo według Johna Adaira zawiera skondensowaną wiedzę o tym, jak rozwijać swój potencjał przywódczy, motywować współpracowników oraz budować kreatywne i wydajne zespoły.
Większość z nas boi się zmian, uważając, że są zbyt trudne lub wręcz niemożliwe do wprowadzenia. Autorzy książki, łącząc wiedzę z dziedziny behawioryzmu z doświadczeniami wybitnych ludzi ze świata biznesu i nauki, opisują narzędzia i techniki używane przez mistrzów oddziaływania, służące pożądanym zmianom. Dzięki tej książce poznajemy etapy procesu oddziaływania, w tym skuteczne strategie, za pomocą których możemy wprowadzić gruntowne zmiany w życiu osobistym, zawodowym i społecznym. Dowiadujemy się, że zwykli ludzie mogą dokonywać niezwykłych rzeczy i rozwiązywać problemy, którymi inni nie mieliby odwagi się zająć.
Coraz częściej można spotkać się z opinią, że formy powinny rozwijać strategie i programy zarządzania talentami. Warto pamiętać o tym, że zarządzanie talentami jest dziś nie tylko kolejnym programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej na wiedzy.
Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii związanych z tą problematyką, począwszy od zrozumienia istoty talentów i zarządzania talentami, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów, jak również bariery w tym procesie, a skończywszy na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji.
Zagadnieniom tym została poświęcona niniejsza publikacja, będąca efektem zarówno studiów teoretycznych, jak i badań empirycznych.
Skuteczne motywowanie i prawdziwe zaangażowanie pracowników w sprawy firmy ma bezpośredni wpływ na wyniki organizacji, dlatego pracodawcy poszukują coraz doskonalszych narzędzi wynagradzania i motywowania zatrudnionych. Jedną z metod, stosunkowo tanią i łatwą do wprowadzenia, może być partycypacja pracowników w korzyściach firmy - system oparty na podmiotowym traktowaniu pracowników, wykorzystujący motywatory finansowe i pozafinansowe.
W publikacji przedstawiono kompleksowy zestaw zagadnień, do których należą:
partycypacyjne formy wynagrodzeń zmiennych - klasyfikacja, koncepcje, najnowsze tendencje,
istota, założenia i geneza programów partycypacji w korzyściach przedsiębiorstwa w świetle dotychczasowych teorii i badań empirycznych,
konstrukcja oraz sposób funkcjonowania i wdrażania programów partycypacji w korzyściach,
propozycja programu możliwego do wdrożenia w warunkach polskich - schemat budowy, praktyczne procedury i narzędzia,
dobre praktyki partycypacji pracowników w zarządzaniu - studia przypadków kilku firm, które wprowadziły programy partycypacji pracowniczej.
Całość podsumowują ogólne wnioski i zalecenia dla polskich firm rozważających wdrożenie podobnych inicjatyw.
Połączenie teorii z praktycznymi aspektami funkcjonowania programów partycypacyjnych sprawia, że książka jest użytecznym źródłem wiedzy i wskazówek dla pracodawców, którzy pragną własnymi siłami zmodyfikować funkcjonujący system, wprowadzić nowe narzędzia motywacyjne i dokonać koniecznych zmian w kulturze zarządzania.
Firmy, które odnoszą sukcesy, potrafią wykorzystać swój wewnętrzny potencjał, czyli cechy, które kształtują ich kulturę, motywują pracowników do działania oraz sprzyjają wzrostowi innowacyjności i produktywności w dłuższym czasie. Aby poprawić jakość przywództwa, zwiększyć wydajność pracowników i zbudować kulturę sukcesu w firmie, trzeba umiejętnie rozwinąć ten potencjał i wykorzystać go na każdym poziomie organizacyjnym.
Price Pritchett, autorytet w dziedzinie budowania kultury korporacyjnej, przez ponad 30 lat pomagał dyrektorom czołowych światowych firm i ich podwładnym w dostosowywaniu się do coraz szybszych zmian w środowisku biznesowym. Opierając się na wynikach swoich unikatowych badań nad cechami niezbędnymi do osiągnięcia sukcesu, Pritchett objaśnia sekrety efektywności i przedstawia techniki, które ułatwiają pozytywną zmianę zachowań w przedsiębiorstwie, będącą warunkiem osiągnięcia optymalnej wydajności i produktywności.
W tej ważnej publikacji autor proponuje nowego typu trening wewnętrznego potencjału, który można zastosować w każdej firmie i który umożliwia zbudowanie kultury organizacyjnej psychologicznie przygotowanej do wyzwań współczesnego świata.
Książka dostarcza wiedzy na temat opisów stanowisk pracy, ich wartościowania oraz kształtowania systemów wynagrodzeń w urzędach. Przedstawia przepisy dotyczące administracji publicznej, przede wszystkim służby cywilnej, pomaga zrozumieć ich brzmienie i wyjaśnia, jak je stosować, jednocześnie zaś pokazuje system wynagrodzeń i proces wartościowania stanowisk pracy w szerszej perspektywie - z punktu widzenia zasad wynikających z nowoczesnych teorii zarządzania kapitałem ludzkim i z uwzględnieniem najlepszych praktyk biznesowych. Autorzy, mający duże doświadczenie we wdrażaniu wartościowania pracy zarówno w biznesie, jak i w urzędach, omawiają między innymi następujące istotne elementy wprowadzania w życie efektywnego systemu wynagrodzeń w urzędzie: zasady sporządzania, zakres i sposoby wykorzystania opisów stanowisk pracy, w tym możliwości wspomagania tego procesu za pomocą narzędzi informatycznych wartościowanie stanowisk pracy - charakterystyka metody, wybór technik, przebieg procesu i stosowane procedury sposoby zaplanowania procesu, zarządzania zmianą i komunikacji w ramach zarządzania projektem zaprojektowanie finalnego systemu wynagrodzeń i jego audyt W opracowaniu zaprezentowano także wskazówki sformułowane przez osoby bezpośrednio wdrażające zmiany w zakresie wartościowania stanowisk pracy - dyrektorów generalnych i dyrektorów kadrowych różnych urzędów. Adresaci: Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla członków korpusu służby cywilnej. Może też być przydatną pomocą dla wszystkich osób projektujących metodę wartościowania dla swoich organizacji, w szczególności samorządów. Można ją polecić także innym osobom zainteresowanym zarządzaniem zasobami ludzkimi, ze względu na fakt, że jest jedyną pozycją na rynku omawiającą w tak szczegółowy sposób tematykę wartościowania pracy i zarządzania wynagrodzeniami w urzędach.
Książka Jak zapewnić sobie awans zdradza sekrety zarządzania karierą i rozwojem zawodowym. Czerpiąc z doświadczeń osób, które osiągnęły największe sukcesy, autor podpowiada, jak starać się o awans, jak negocjować podwyżkę wynagrodzenia i lepsze warunki pracy, jak pokonywać kolejne szczeble kariery, a jeśli okaże się to konieczne - jak szukać zatrudnienia w innej firmie.
Z tej książki dowiesz się:
jak kierować swoją karierą,
jak informować przełożonych o swoich osiągnięciach,
jak "zarządzać" szefem,
jak unikać działań hamujących karierę,
jak przetrwać okresy niepewności,
jak starać się o awans,
jak zorientować się, że czas opuścić firmę i poszukać pracy gdzie indziej.
Rachunkowość zarządcza w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie. Coraz częściej podkreśla się potrzebę wzmocnienia jej roli w zarządzaniu strategicznym. Współczesna rachunkowość zarządcza zajmuje się zatem gromadzeniem, przetwarzaniem i raportowaniem informacji, które umożliwiają kadrze menedżerskiej podejmowanie decyzji sprzyjających osiąganiu nadrzędnych, strategicznych celów działalności przedsiębiorstwa, zorientowanych na kreowanie wartości dla jego właścicieli. W książce przedstawiono koncepcje, modele i instrumenty rachunkowości zarządczej wykorzystywane w:
- analizie strategicznej
- planowaniu i realizacji strategii
- kontroli strategicznej
Marketing stanowi dziś ważne narzędzie pozyskiwania i sprawowania władzy. Umiejętnie stosowany buduje wizerunek podmiotu politycznego, a przede wszystkim umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad rywalami w długim okresie. Może także rozwijać więzi między politykiem i wyborcą, a tym samym wpływać na podniesienie jakości życia publicznego.
Osiąganie przewagi na rynku politycznym powinno dokonywać się przez opracowanie i wdrażanie skoordynowanych i dostosowanych do sytuacji politycznej strategii. Kwestiom tym jest poświęcona ta publikacja. Zgromadzony w niej materiał multidyscyplinarny z zakresu zarządzania strategicznego, marketingu, politologii i socjologii, ilustrowany najnowszymi przykładami z życia publicznego, uświadamia złożoność zjawisk wpływających na społeczny odbiór ugrupowania politycznego i osoby polityka.
W książce szczegółowo omówiono:
rolę strategii w marketingu politycznym
specyfikę działań strategicznych w przestrzeni publicznej
proces budowy założeń strategicznych
strategie instrumentalne (produktowe, cenowe, dystrybucyjne, promocyjne, personalne), konkurencyjne i relacyjne stosowane na tym rynku
nowe koncepcje tworzenia przewagi konkurencyjnej
problemy etyczne i inne wyzwania marketingu politycznego
modelowe rozwiązanie w zakresie współpracy polityków i wyborców, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki cyfrowej
Książka jest przeznaczona dla polityków, przedstawicieli mass mediów, stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów aktywnie włączających się w procesy publiczne.
Na każdym etapie rozwoju organizacji główną rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa zarządzanie, czyli umiejętność mądrego wykorzystywania potencjału ludzkiego, finansowego i materialnego. Procesem zarządzania zajmują się menedżerowie: osoby, które planują działania, podejmują decyzje, organizaują pracę, motywują ludzi, kontrolują wykorzystywanie zasobów i osiągane wyniki. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji
Targi krajowe i zagraniczne oraz konferencje to znakomita okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Aby jednak móc ją wykorzystać, trzeba precyzyjnie określić cele, stworzyć dobry projekt wystawienniczy i profesjonalnie wprowadzić go w życie. Cenną pomocą w tym będzie ta książka stanowiąca kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii wystawienniczych i skutecznego zarządzania tego typu projektami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?