Judith Leary-Joyce, z wykształcenia psycholog, dyrektor generalna Great Companies Consulting, ma bogate doświadczenie w doradztwie i coachingu w zakresie poprawiania jakości pracy. W tej książce, przytaczając doświadczenia konkretnych menedżerów, radzi, jak inspirować współpracowników, personel i przełożonych, a dzięki temu skuteczniej zarządzać. Jej zdaniem menedżer umiejętnie nawiązujący relacje inspiruje do większego zaangażowania w pracę, które z kolei przekłada się na wyniki przedsiębiorstwa.
Książka obejmuje takie zagadnienia jak:
- zmiana stylu zarządzania z dotychczasowego na inspirujący,
- rozwijanie kompetencji związanych z rozumieniem emocji,
- stosowanie stylu coachingu w zarządzaniu,
- tworzenie zaangażowanych zespołów,
- zarządzanie jakością pracy i właściwe delegowanie obowiązków,
- zarządzanie talentami i zatrudnianie najlepszych osób,
- przeprowadzanie trudnych rozmów,
- okazywanie uznania na co dzień.
Dzięki studiom przypadku, cytowanym trafnym spostrzeżeniom praktyków i przykładom skutecznego działania lektura tej książki inspiruje do wprowadzania w życie pomysłowych rozwiązań dotyczących zarządzania we własnej firmie.
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i łódzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycją badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak: * podstawy metodologii nauk o zarządzaniu - główne typy badań, kierunki rozwoju, metody badawcze, * problematyka badań interpretatywnych - zastosowanie studiów przypadków, metody eksperymentalne i symulacyjne, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu, * zagadnienia badań ilościowych - procedura gromadzenia danych, podstawowe techniki analizy ilościowej, modele i ich testowanie, wykorzystanie danych wtórnych na przykładzie rachunków narodowych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Drugie wydanie wzbogaca wcześniejsze treści o metodykę literaturowych badań przygotowawczych: systematyczny przegląd literatury oraz metaanalizę badań empirycznych. Przedstawia również zaawansowane techniki badań. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji oraz nadzoru korporacyjnego i finansów przedsiębiorstw, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej,
Zarządzanie kreatywnymi pracownikami to napisany z pasją polemiczny, lecz niezwykle praktyczny przewodnik, który wyjaśnia jak, gdzie i kiedy wydobyć to, co najlepsze z najcenniejszego z zasobów - z wyobraźni utalentowanych jednostek.
Niezwykły rozwój branż kreatywnych, takich jak film, gry wideo, branża muzyczna, radiowo-telewizyjna i reklamowa, zmusił kierownictwo do zmiany obszaru zainteresowań. Przeniesiono go z organizowania umiejętności i zasobów na obszar tajemniczej sztuki eksploracji wyobraźni. Przywódcy firm stają w obliczu wyzwania, jakim jest paradoks polegający na zarządzaniu tym wszystkim, co zarządzaniu się nie poddaje.
Gordon Torr czerpie z najnowszych odkryć w badaniach nad kreatywnością i własnych wieloletnich doświadczeń w branży kreatywnej. Wnikliwie analizuje zjawisko zinstytucjonalizowanej głupoty, która w dzisiejszych korporacjach dławi nowo powstające pomysły.
"Bądź otwarty, bądź przejrzysty, bądź autentyczny" - to mantra współczesnego przywództwa, ale rzadko widać jej faktyczne zastosowanie w firmach. Tradycyjnie biznes opiera się na kontroli i trudno jest zmienić dotychczasowy sposób funkcjonowania wprowadzając otwartość, choć nowy porządek świata tego wymaga.
Autorka książki Charlene Li pokazuje, jak wykorzystać moc mediów społecznych, by stać się otwartym i nie stracić przy tym kontroli nad wewnętrznymi i zewnętrznymi relacjami organizacji. Dowodzi, że firma nie powinna przystępować do nawiązywania otwartych relacji bez wypracowania jasnych wytycznych dotyczących jej obecności na forum społecznym. Potrzebne jest bowiem precyzyjne określenie oczekiwań w stosunku do tych nowych relacji oraz wprowadzenie nowych zasad komunikacji. Samo otwarcie się i pozwolenie, by sprawy toczyły się własnym torem grozi pogrążeniem się w chaosie. Otwartość wymaga większego - nie mniejszego - rygoru i wysiłku niż sprawowanie kontroli w tradycyjny sposób.
Opierając się na konkretnych przykładach z wielu krajów i różnych gałęzi przemysłu, autorka wskazuje, jak właściwie wprowadzić otwartość w relacjach zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, oraz omawia strategie i procedury służące osiągnięciu tego celu, które zostały pomyślnie wdrożone przez szereg organizacji.
W wielu branżach marki własne stanowią ogromną konkurencję dla marek producenckich. Na ogół jednak wielkie firmy bagatelizują zagrożenie ze strony marek sklepowych. Nadal panuje bowiem przekonanie, że marki własne to produkty gorszej jakości, którymi konsumenci szybko się znudzą. Autorzy książki, którzy przez ostatnie dziesięć lat zajmowali się tym zagadnieniem, pracując jako konsultanci i wykładowcy seminariów dla kadry kierowniczej obalają ten mit. Korzystając z badań własnych i doświadczenia innych badaczy, analizują strategie detalistów wobec marek własnych i zachęcają producentów marek do opracowania skutecznych metod reagowania. Proponują albo rywalizację, albo współpracę z dostawcami marek własnych. W przeciwieństwie do wielu konsultantów i specjalistów ds. marketingu twierdzą, że cudowny środek rozwiązujący problemy producentów marek z markami sklepowymi istnieje. Jedynie ciężką pracą i konsekwencją można zmniejszyć zagrożenie.
Osiągnięciu tego celu służy siedem strategicznych koncepcji:
zmiana nastawienia
skuteczna współpraca
innowacyjność
selektywna walka
konkurencyjne ceny
stała poprawa jakości
kreatywność w działaniach rynkowych
W książce zamieszczono studia przypadków i praktyczne wskazówki umożliwiające menedżerom podejmowanie jak najkorzystniejszych działań w nowych warunkach. To lektura obowiązkowa dla każdego producenta, detalisty i twórcy strategii zainteresowanego skutkami wzrostu znaczenia marek własnych.
Dave Logan, John King i Halee Fischer-Wright w swojej książce podkreślają znaczenie plemion we współczesnym świecie i przywódców, którzy stoją na ich czele. Wychodzą z założenia, że jednostka może dobrze się czuć i skutecznie działać jedynie jako część zintegrowanej grupy. Przywództwo plemienne omawia zatem najbardziej twórcze interakcje międzyludzkie i rolę przywódców w budowaniu relacji społecznych.
W książce można znaleźć wiele intrygujących spostrzeżeń, dotyczących m.in.:
funkcjonowania organizacji, w których nie ma ducha plemiennego,
stopniowego przechodzenia od perspektywy "ja" do perspektywy "my",
efektywności relacji "w trójkach" w porównaniu z kontaktami dwojga ludzi,
nieograniczonych możliwości prawdziwych plemion.
Książka jest wynikiem 10 lat badań prowadzonych z udziałem 24 tysięcy osób w 24 organizacjach. Autorzy zamiast tabel i liczb przedstawiają konkretne osoby, których sylwetki i losy ilustrują ich wnioski. Ich zdaniem przywódcy dobrze prosperujących organizacji dbają o wzmacnianie związków "plemiennych", nie zaś samodzielnego działania. Ich spostrzeżenia dotyczące grup można odnieść nie tylko do środowiska firm, ale też do całego życia społecznego.
Monografia, będąca wznowieniem cenionej publikacji Komercjalizacja szpitali i jej skutki w świetle przepisów polskiego prawa gospodarczego, stanowi kompleksowe opracowanie problematyki przekształcania szpitali w spółki kapitałowe (czyli komercjalizacji) pod kątem prawnogospodarczych skutków takiego przekształcenia. Autor szczegółowo omawia prezentowane zagadnienia, dostrzegając w skomercjalizowanych szpitalach przede wszystkim podmioty podlegające przepisom prawa gospodarczego i regułom gospodarki wolnorynkowej – łącznie z ich zagrożeniem upadłością. Książka dostarcza szczegółowej wiedzy na temat procedur przewidzianych w ustawie o działalności leczniczej, a także regulacji prawa gospodarczego, które będą miały zastosowanie w stosunku do szpitali po ich przekształceniu w spółki kapitałowe.
Publikacja adresowana jest do praktyków i teoretyków prawa związanych z sektorem ochrony zdrowia, pracowników służby zdrowia – zwłaszcza kadry zarządzającej szpitali, a także do pracowników jednostek samorządu terytorialnego zaangażowanych w proces komercjalizacji szpitali.
Jay Conrad Levinson, ojciec marketingu partyzanckiego, oraz Shane Gibson, ekspert branży mediów społecznościowych, łączą w swojej książce ponadczasowe zasady marketingu partyzanckiego z najnowszymi aplikacjami i narzędziami wykorzystywanymi w mediach społecznościowych, prezentując czytelnikom wzorcowe plany działania, poszczególne etapy ich wdrażania oraz ponad 100 rodzajów broni marketingowej.
Unikając przytłaczających statystyk, branżowego żargonu i akronimów, autorzy przedstawiają szczegółowy plan ataku w mediach społecznościowych. Ich zdecydowana strategia partyzancka pozwala identyfikować niekonwencjonalne okazje na obszarze mediów społecznościowych, angażować klientów, pobudzać do działania i prześcigać swoich konkurentów w generowaniu zysków.
Książka prezentuje m.in.:
- 19 tajemnic, jakie powinien poznać każdy partyzant marketingu w mediach społecznościowych,
- zestaw narzędzi partyzanckich w mediach społecznościowych,
- siedmiozdaniowy plan ataku w mediach społecznościowych,
- obszerną listę kontrolną cech stron społecznościowych i blogów,
- 20 rodzajów wskaźnika ROI partyzanta,
- darmowe partyzanckie narzędzia wywiadowcze,
- narzędzia społecznościowe przyszłości,
- i dużo, dużo więcej!
Anomia pracownicza to zjawisko społeczne polegające na systematycznym występowaniu w grupach pracowniczych nieuczciwych zachowań doprowadzających do wymiernych strat finansowych w organizacji. Niniejsza książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją traktującą kompleksowo o zjawisku anomii pracowniczej, łączącą solidne, zweryfikowane podstawy naukowe z praktyką biznesową. Jest to praktyczny podręcznik dostarczający kadrze zarządzającej i menedżerom narzędzi przydatnych do rozpoznawania i ograniczania negatywnych skutków anomii pracowniczej. Zastosowanie przedstawionych tu rekomendacji i użytecznego modelu diagnostycznego pozwoli: • zarządzać ryzykiem anomii pracowniczej, • przywrócić pożądane wartości i normy postępowania wśród zatrudnionych, • podnieść poziom bezpieczeństwa wewnętrznego i ochronić zyski, • zwiększyć przewidywalność zachowań pracowników w organizacji, • podnieść efektywność i poziom zaangażowania pracowników, • zoptymalizować koszty funkcjonowania organizacji. Cenny zasób praktycznej wiedzy uzupełniają liczne studia przypadków anomii pracowniczej osadzone w polskiej rzeczywistości biznesowej początku XXI wieku.
Książka przybliża problematykę współczesnego marketingu żywności, dostarczając odpowiedzi na fundamentalne pytania, m.in. o to, jak skutecznie wprowadzać na rynek produkty stanowiące ofertę wartości i zarządzać nimi, w jaki sposób kreować markę produktu żywnościowego, jak prowadzić komunikację z aktualnymi i potencjalnymi konsumentami, jak realizować cele strategii dystrybucyjnych oraz doskonalić ofertę asortymentową produktów żywnościowych. Szczegółowej analizie poddano następujące zagadnienia: ? specyfika rynku żywności, mechanizmy funkcjonowania i struktura, wybrane aspekty zachowań konsumenckich oraz ewolucja koncepcji marketingowych, ? charakterystyka współczesnych narzędzi marketingowych na rynku żywności ? produkt i marka jako oferta wartości dla konsumentów, rola ceny, komunikacji marketingowej oraz dystrybucji, ? informacja rynkowa ? istota, zakres, rodzaje i procedura badań marketingowych dotyczących marek, cen, skuteczności komunikacji marketingowej i dystrybucji.
Geniusz marketingu to książka dla każdego marketera, który chce się wyróżnić i nauczyć wykorzystywać zarówno swoją inteligencję, jak i wyobraźnię. Współczesne rynki ulegają dynamicznym przeobrażeniom, a więc również podejście do marketingu musi się diametralnie zmienić – powinien mieć on charakter strategiczny, komercyjny i innowacyjny.
Książka ta dostarcza nowatorskich pomysłów i inspiracji, dzięki którym można:
• stworzyć wyróżniające się marki,
• wprowadzić innowacyjne rozwiązania,
• zwiększyć zaangażowanie konsumentów,
• odnieść sukces na skomplikowanych rynkach, wykorzystując ich potencjał i zmiany ich struktur,
• zastosować strategie marketingowe zapewniające przewagę nad konkurencją.
Według autora przykład należy czerpać z wielkich światowych marek i dlatego przedstawia on m.in. wizję Google, rozwój Apple i Starbucks, rewolucję Ebay, dyscyplinę wartości Microsoftu i Toyoty, budowanie strategii przez Coca-Colę. Każdy może stać się geniuszem marketingu, ucząc się od najlepszych: inteligencji od Steve’a Jobsa, wyobraźni od Philippe’a Starcka, zdolności osiągania sukcesu od Phila Knighta.
Dziś, kiedy transakcyjna praca działu HR (np. system wynagrodzeń, świadczenia) jest coraz częściej zautomatyzowana i zlecana firmom zewnętrznym, nadszedł czas, by specjaliści HR na nowo zdefiniowali i rozszerzyli swoje strategiczne role. Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
- wybieranie działań, które tworzą największą wartość,
- właściwe kierowanie działem HR przez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną,
- rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy,
- dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy,
- obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań.
Książka przedstawia nowy model przywództwa, który w elastyczny sposób łączy teorie i wyniki badań z narzędziami i wskazówkami dotyczącymi praktycznego ich zastosowania przez każdego menedżera. Punktem wyjścia jest określenie znaczenia lidera w organizacji, sposobów wypracowania w sobie cech przywódczych, a następnie skutecznego ich wykorzystywania dla osiągnięcia założonych celów.
Zapoznanie się z przedstawionymi w tej publikacji teoriami i praktycznymi narzędziami pomoże czytelnikom opanować tak ważne umiejętności związane z rolą lidera, jak:
- wychwytywanie wczesnych sygnałów i szans rynkowych oraz reagowanie na nie we właściwym czasie,
- dostosowywanie zasobów do szybko zmieniających się warunków otoczenia,
- wpływanie poprzez własną osobowość i styl zarządzania na zwiększanie efektywności działania organizacji,
- budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem,
- tworzenie kultury organizacyjnej otwartej na wyzwania rynkowe,
- kreowanie organizacji zorientowanej na działanie i cele,
- osiąganie stanu równowagi między konsekwencją w działaniu a elastycznością.
Publikacja stanowi podsumowanie wieloletnich doświadczeń, badań i przemyśleń trójki wybitnych teoretyków i praktyków zarządzania specjalizujących się w doradztwie biznesowym i coachingu wyższej kadry menedżerskiej. Powstała z myślą o liderach biznesu pragnących wykorzystać w praktyce narzędzia nowego modelu przywództwa na miarę XXI wieku, a przy tym osiągnąć zdrową i satysfakcjonującą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Książka zawiera opisy 50 oryginalnych i ciekawych gier szkoleniowych, które wzmacniają efekt uczenia się poprzez włączenie do szkoleń elementu humoru i zabawy, pomagają przyciągnąć uwagę uczestników i ułatwiają rozwój pożądanych cech i umiejętności. Zaprezentowane tu gry: ? rozwijają kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów, ? wspierają budowę zgranych i efektywnie współpracujących zespołów, ? rozwijają inteligencję emocjonalną i uczą asertywności, ? ułatwiają akceptację zmian, ? wzmacniają charyzmę u menedżerów, ? poprawiają atmosferę w miejscu pracy. Usystematyzowany zestaw gier jest pełnym, gotowym do wykorzystania programem szkoleniowym, choć można go też przystosować do własnych potrzeb lub wykorzystać gry oddzielnie. Każda z gier zawiera sugerowane zabawne wprowadzenie, spis potrzebnych materiałów, szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Menedżer politykiem?
Pytanie wydaje się zaskakujące, ale jeśli weźmiemy pod uwagę stałe elementy pracy menedżera, którymi niewątpliwie są nieustanne konfrontacje, rozwiązywanie konfliktów, odróżnianie wrogów od przyjaciół i opracowywanie taktyk, odpowiedź nasuwa się sama.
Jak funkcjonuje władza i polityka w organizacji?
Jak, korzystając ze strategii, zostać wytrawnym graczem politycznym w swojej firmie?
Dlaczego jako polityczny nawigator wzmacniasz swoją wiarygodność i przyczyniasz się do lepszych wyników firmy?
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w niniejszej książce, która zawiera również praktyczne narzędzia samooceny i cenne wskazówki określające plan rozwoju, niezbędne do wyostrzenia zmysłu politycznego każdego menedżera. Dowiesz się, jak zbudować znakomite relacje ze współpracownikami, a jednocześnie wzmocnić swój autorytet na arenie politycznej, jaką jest każda współczesna firma.
Autor prezentuje model skutecznego zarządzania silnie zorientowanego na praktykę, uzupełniając go obserwacją dwudziestu dziewięciu menedżerów z różnorodnych organizacji i branż w czasie jednego typowego dnia ich pracy. Wyciągając wnioski z tych obserwacji i zestawiając je z własnym rozumieniem istoty zarządzania, Mintzberg przedstawia między innymi:
- czynniki, nieraz zaskakujące, które jego zdaniem są naprawdę istotne w procesie zarządzania,
- typologię różnych postaw wobec zarządzania,
- najważniejsze problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy menedżer, i sposoby ich rozstrzygania,
- charakterystykę skutecznego zarządzania, które nazywa zarządzaniem zaangażowanym.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu ?nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat: * ewolucji sposobów postrzegania organizacji. * typologii organizacji, ich cech i form, * istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, * czynników i faz rozwoju organizacji, * zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność, * procesów organizacyjnych - istoty, rodzajów, zarządzania procesowego, * form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikacje, i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji, jak i praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie rozwoju organizacji komercyjnych, publicznych i społecznych, a także przedstawicieli władz lokalnych, generujących swymi działaniami rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego.
Przywództwo i zmiany organizacyjne zaczynają się od myślenia o problemach i możliwościach ich rozwiązania. Każdy zainteresowany zmianami lub rozwijaniem cech przywódczych powinien zrozumieć, czym jest proces myślenia. Warto pamiętać o tym, że myślenie nie odbywa się w próżni, lecz w otoczeniu społecznym. Przywództwo polega zatem na kształtowaniu grupowego procesu myślenia i budowania strategii oraz wspólnym podejmowaniu decyzji. Zmiana czyjegoś sposobu myślenia i nastawienia wymaga od menedżerów doskonałego opanowania procesu aktywizacji myślenia w pracy zespołowej. Ta książka wskazuje przywódcom, jak mogą wpływać na sposób myślenia personelu. Pokazuje powiązania leżące u podstaw procesu zmian oraz normy i nawyki rządzące rozmowami biznesowymi. Zawiera przykłady mechanizmów podejmowania decyzji i usprawniania procesu wprowadzania zmian organizacyjnych. Odpowiada na wiele pytań nurtujących menedżerów: Dlaczego zebrania rzadko przynoszą oczekiwane efekty? Czemu propozycje zmian zwykle napotykają opór i wywołują niepokój? Dlaczego czasami, gdy jesteśmy w grupie, tworzymy wielkie rzeczy, a innym razem tracimy tylko czas, pieniądze i energię?
Prezentowane w niniejszym tomie teksty są pokłosiem konferencji pt. ?Etyczne problemy zarządzania w ochronie zdrowia?, która odbyła się w Krakowie w październiku 2012 r. Podejmowane podczas spotkania kwestie stanowią zaczątek poważnego dyskursu nad etycznym wymiarem zarządzania w służbie zdrowia, są wstępnym rekonesansem w dziedzinie, która dotychczas zwykle umykała uwadze teoretyków i praktyków systemu albo pojawiała się w dyskusjach jedynie marginalnie i bardziej w charakterze ozdobnika niż jako przedmiot poważniejszego namysłu.
Teksty zawarte w publikacji układają się w trzy grupy zagadnień, które przybliżają:
? zasady moralne i cele systemowe fundamentalne dla organizacji systemu ochrony zdrowia,
? zarządzanie różnymi elementami w różnych wymiarach systemu, z uwypukleniem moralnych aspektów jego funkcjonowania w tym zakresie,
? niedostatki pojawiające się w działaniu poszczególnych elementów składowych systemu, których niewydolność wpływa znacząco na obniżenie poziomu uzyskiwanej opieki.
Publikacja skierowana jest do osób zarządzających podmiotami leczniczymi, a także lekarzy, studentów kierunków związanych ze służbą zdrowia oraz z prawem, administracją i zarządzaniem.
Dlaczego dobre tradycyjne zespoły często się nie sprawdzają? Dlaczego mimo wzajemnego zaufania, wiary we własne możliwości i solidnych procesów współpracy brakuje im kreatywności i elastyczności? Dynamika wewnętrzna, choć sama w sobie pozytywna, może się przyczynić do powstania muru oddzielającego zespół od zewnętrznego świata. Mur ten zaś może uniemożliwić zespołowi przystosowanie się do zmian i dostarczanie przedsiębiorstwu wartości.
Autorzy, korzystając z wyników swoich wieloletnich badań, dowodzą, że to, co jest potrzebne i co funkcjonuje właściwie, to nowy rodzaj zespołów - zespoły X, które:
- zastępują tradycyjną koncentrację na budowaniu wewnętrznej spójności orientacją na skuteczne zarządzanie relacjami zewnętrznymi
- nadążają za zmianami rynkowymi, technologicznymi, kulturowymi i konkurencyjnymi
- wprowadzają innowacje dzięki szybkiemu przechodzeniu od tworzenia koncepcji do ich urzeczywistniania
- wykorzystują rozproszone przywództwo, aby uzyskać dostęp do kluczowych informacji i wiedzy specjalistycznej, niezależnie od tego gdzie te wartości się znajdują - wewnątrz organizacji czy poza nią
Szczegółowy opis procesu tworzenia tego typu zespołów, zawierający gotowe rozwiązania i wskazówki przydatne dla kadry zarządzającej i pracowników działów HR, wsparty jest licznymi przykładami zaczerpniętymi z doświadczeń Microsoftu, Southwest Airlines, BP, Merill Lynch i wielu innych organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?