Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy. W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:
- cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty przemawiające za ich wykorzystaniem w codziennej praktyce organizacji,
- problematyka pomiaru w diagnozie kompetencji - pojęcia efektywności pracy, trafności i rzetelności narzędzi pomiaru,
- proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych - elementy ich projektowania, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w złożonym środowisku biznesowym,
- dokładne omówienie kolejnych kroków projektowania testu,
- zagadnienie wdrażania kompetencyjnych testów sytuacyjnych oraz związane z tym wyzwania i rekomendacje.
Książka łączy cechy profesjonalnej monografii i podręcznika. Skierowana jest raczej do osób już zaawansowanych w problematyce ZZL niż do początkujących. W obecnym, trzecim, zaktualizowanym i rozszerzonym wydaniu tej książki szczegółowo omówiono następujące zagadnienia: - podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach, - zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy, - kształtowanie, racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia, - motywowanie w organizacji, - systemy wynagradzania i zasady ich budowy, - wymiarowanie pracy i ocena pracowników, - kultura i etyka organizacji w kontekście ZZL, - najważniejsze wyzwania ZZL ? także w kontekście globalizacji i wniosków ze światowego kryzysu. Autorowi udało się pogodzić szerokie i głębokie ujęcie z przystępną formą i klarownością wywodu przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL, umieszczony na końcu książki.
Geniusz konsumenta to kolejna publikacja doświadczonego stratega biznesu Petera Fiska, autora takich bestsellerów, jak Geniusz marketingu i Geniusz biznesu. Autor analizuje wpływ klientów na rozwój i działalność firm. Opierając się na przykładach marek takich jak Amazon, Boeing, Disney, Camper, Dove, H&M, Facebook czy Harley Davidson, odpowiada na pytania:
Jak zdobyć lojalnych klientów?
Dlaczego zindywidualizowany i emocjonalny przekaz marki jest tak ważny?
Jak zmieniają się klienci i co to oznacza dla firm?
Dlaczego firmy muszą podporządkować działania oczekiwaniom konsumentów?
Co decyduje o sukcesie najbardziej rozpoznawalnych marek?
Peter Fisk wyjaśnia, na czym polega fakt, że dzisiaj to klienci kontrolują firmy, podaje wiele inspirujących przykładów tego zjawiska oraz proponuje praktyczne narzędzia dla menedżerów. Pomogą one każdemu liderowi odnaleźć się w świecie skoncentrowanym na konsumentach, spojrzeć na własną firmę przez pryzmat ich oczekiwań i dzięki temu odnosić sukcesy.
David Huchins, opierając się na autorytecie największych japońskich guru, w książce Hoshin Kanri wskazuje drogę do sukcesu w konkurencyjnej rzeczywistości rynkowej. Koncentruje się na tym, od czego wszystko się zaczyna - na stałym ulepszaniu przedsiębiorstwa od środka. Udziela odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Czym jest kompleksowe zarządzanie jakością Hoshin Kanri i jak je wdrożyć?
- Jak zorganizować w firmie koła jakości?
- Jak połączyć modele Six Sigma i Lean Manufacturing, aby utworzyć optymalne rozwiązanie?
- Co wynika z faktu, że pokonana w II wojnie światowej Japonia stała się potęgą gospodarczą?
Opowieść autora toczy się od określenia strategii zwycięzcy, poprzez wskazówki dotyczące przemyślanej taktyki, po opis codziennych wyzwań w pracy. Książka zawiera nie tylko praktyczne rady, lecz także studia przypadku największych światowych firm.
Osiągnięcie wzrostu przez innowację wydaje się bardzo trudne. Niemal wszystkie firmy borykają się z problemem osiągnięcia zysków z inwestycji w innowacje. Niektórym brakuje narzędzi pozwalających włączyć innowację do codziennej praktyki. Autorzy książki Przez innowację do wzrostu zdobyli bogate doświadczenie, pomagając dziesiątkom firm osiągnąć wzrost oparty na innowacji. Przedstawiają sprawdzone na rynku metody, które pozwolą menedżerom tworzyć nowe, rozwojowe projekty i systematycznie dążyć do wzrostu przez innowację. Wskazują także pułapki na drodze do udanej innowacji i sposoby ich ominięcia. Prezentują ramy pojęciowe, narzędzia i schematy, które ułatwią czytelnikowi: - dostrzec szansę, niezauważone dotychczas przez konkurentów, - opracować rozwiązania prowadzące do nowego wzrostu, - zarządzać ryzykiem na wczesnych etapach rozwoju projektów, - tworzyć systemy i struktury pozwalające podejmować udane działania gospodarcze.
Peter Fisk, doświadczony strateg, w swojej kolejnej, inspirującej książce wskazuje główne czynniki decydujące o sukcesie rynkowym. Przytaczając przykłady firm, które w szczególny sposób zaznaczają swoją obecność w branży (Apple, Disney, FedEx, Ferrari, Gucci, 3M, Marks & Spencer, Nike, Porsche, Second Life, Tchibo, Zara), odpowiada na pytania: Jaką rolę odgrywa w naszym działaniu inteligencja i wyobraźnia? Dlaczego ważne jest myślenie niekonwencjonalne? Dlaczego warto zaproponować coś nowego zamiast ulepszać to, co już jest? Jak angażować pracowników i klientów w innowacyjne działania? Jak realizować pomysły w praktyczny i opłacalny sposób? Co charakteryzuje geniusza biznesu? Autor nie tylko definiuje geniusza biznesu, lecz także udziela konkretnych wskazówek, jak nim zostać, opierając się na wieloletnim doświadczeniu współpracy z takimi firmami jak British Airways, Coca-Cola, Marks & Spencer, Microsoft, Virgin czy Vodafone. Zachęca do innowacyjnego myślenia, wykorzystywania własnego potencjału oraz większego angażowania się w rozwój firmy i rynku.
Książka Markowa obsługa klientów wyjaśnia, jak to się dzieje, że wśród setek marek jedne budzą pozytywne skojarzenia, a inne pozostają obojętne. Janelle Brlow i Paul Stewart wnikliwie omawiają architekturę marki, wskazując zarówno jawne, jak i ukryte aspekty sprzedaży, na przykład przekazywaną klientowi przez sprzedawcę wiarę w wartość produktu lub usługi. Odpowiadają przy tym na pytania: - Jak obsługę klienta zmienić w markową obsługę klienta? - Jak świadomość marki wpływa na doświadczenie obsługi? - Jak zwiększyć sympatię klientów do marki? - Czym, poza cechami produktu, przyciągnąć klientów? Autorzy proponują zestaw praktycznych ćwiczeń ułatwiających zastosowanie zasad markowej obsługi klienta w konkretnej firmie. Przytaczają też przykłady znanych światowych marek oraz przedstawiają sylwetki osób odpowiedzialnych za ich sukces.
W obecnych warunkach rynkowych niezwykle trudno jest być oryginalnym i innowacyjnym. Wiele nowych pomysłów jest błyskawicznie imitowanych przez konkurencje. Aby zapewnić firmie osiągnięcie trwałego sukcesu, należy stale podejmować działania w celu ochrony jej najcenniejszych aktywów - marki, produktu i informacji.
Autorzy książki omawiają zasady zarządzania prowadzące do redukcji ryzyka, zapewnienia oryginalności produktów, poprawy popularności marki i lojalności wobec niej oraz, ostatecznie, zwiększenia rentowności i wartości dla akcjonariuszy. W książce znaleźć można m.in. opis takich zagadnień, jak:
- główne założenia dotyczące ochrony produktu będące częścią strategii firmy,
- wartość bezpieczeństwa marki i prawne środki nadzoru,
- profile ryzyka dla kluczowych aktywów na każdym etapie cykli życia produktu i sposoby redukcji ryzyka,
- najlepsze praktyki bieżącego zarządzania marką i produktem, optymalne wykorzystanie nakładów,
- metody monitorowania rynku i weryfikacji bezpieczeństwa kanałów dystrybucji,
- opracowanie standardów efektywności ochrony marki.
Całość uzupełniają międzynarodowe studia przypadków ilustrujące omawiane problemy oraz sposoby realizacji działań związanych z ochroną marki i produktu, a także użyteczne pytania kontrolne.
Dr Meredith Belbin, twórca teorii ról zespołowych i autor o międzynarodowej renomie, w książce Nie tylko zespół prezentuje syntetyczny wykład o strategiach i instrumentach pozwalających zwiększyć zaangażowanie pracownika i powiązać jego predyspozycje z rolami powierzanymi mu w organizacji. Publikacja ta, będąca efektem doświadczeń autora zgromadzonych podczas badań i współpracy z różnymi organizacjami na całym świecie, umożliwia czytelnikom pogłębienie wiedzy na temat mechanizmów funkcjonowania zespołów i grup.
Belbin głosi, że praca powinna być nieustannie modyfikowana przy utrzymywaniu równowagi w funkcjonowaniu pracownika w trzech rolach: zawodowej, zespołowej i roli pracy. Podkreślając rosnące wymagania wobec nowocześnie pojmowanych stanowisk, wprowadza do komunikowania o pracy kod kolorów, przetestowany w kilku krajach. Komunikowanie na wielu poziomach często porównuje z funkcjonowaniem zbiorowości owadów społecznych. Zauważa także, że techniki informatyczne wzbogacają możliwości pracy sieciowej i sprawiają, że firma może się rozwijać w kierunku form zbliżonych do superorganizmu.
Książka pokazuje, jak coraz dojrzalszy zespół może nauczyć się w nowoczesny sposób dystrybuować pracę poprzez harmonijne powiązanie ról zespołowych i ról pracy.
Podstawą książki Nowe zjawiska w świecie szkoleń jest rozległy projekt badawczy prowadzony w dziesięciu krajach i dotyczący praktyki szkoleniowej na całym świecie. Na podstawie wyników badań autor stwierdził, że praca trenerów jest zależna od różnic kulturowych, a w dziedzinie doskonalenia kompetencji pracowników kształtuje się model globalny.
Martyn Sloman podkreśla, że w gospodarce opartej na wiedzy i usługach elementem wyróżniającym dobrze prosperującą organizację są umiejętności pracowników. W związku z tym rolą trenera jest nie tylko prowadzenie szkoleń, lecz także usprawnianie i koordynowanie procesu doskonalenia kompetencji, odpowiadającego potrzebom firmy i dostosowanego do oczekiwań i kontekstu słuchaczy. Wymaga to od trenera nowego sposobu myślenia oraz nawiązania stosunków partnerskich w całej organizacji.
Ta książka przekona każdego, że nauczenie się korzystania z sieci nie jest niczym trudnym. W prosty i przejrzysty sposób wskaże, jak szybko zdobyć biegłość w posługiwaniu się internetem, i pomoże docenić zalety tego najważniejszego współczesnego wynalazku.
Krok po kroku wyjaśniono tu wszystkie podstawowe kwestie i opisano funkcje, z którymi należy się zapoznać, żeby w pełni wykorzystać ogromne możliwości, jakie daje internet - by nie tylko ułatwiał codzienne życie, ale także dostarczał wiedzy i rozrywki. Przystępnie i przejrzyście wskazano między innymi:
- jak korzystać z poczty elektronicznej i komunikatorów internetowych,
- jak robić zakupy przez internet,
- jakie serwisy internetowe mogą być przydatne seniorowi,
- jak korzystać z Facebooka i forów internetowych,
- jak założyć bloga,
- gdzie oglądać legalnie filmy wideo w internecie,
- jak założyć internetowe konto bankowe,
- jak bezpiecznie korzystać z internetu.
Szczegółowe wskazówki ilustrowane są licznymi przykładami, wyjaśniono także podstawowe terminy związane z internetem, co dodatkowo pomoże czytelnikowi w oswojeniu wirtualnego świata.
W komentarzu przeprowadzono szczegółową analizę instytucji separacji obowiązującej w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym od 16 grudnia 1999 r.
Opracowanie podzielone zostało na dwie części. Pierwsza zawiera omówienie przepisów prawa materialnego i procesowego dotyczących separacji w ramach ustaw: Kodeks cywilny, Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz Kodeks postępowania cywilnego. Autor przedstawia przesłanki oraz skutki orzeczenia separacji, a także jej zniesienia. Przybliża również zagadnienia związane z postępowaniem w sprawie o separację.
Drugą część opracowania stanowią wzory pism procesowych z zakresu separacji wraz z objaśnieniami.
Web 2.0 - interaktywne i mobilne oblicze internetu - zmienia świat, stwarzając nowe zjawiska społeczne, wywołując demokratyczne rewolucje, budując i niszcząc fortuny. Czy Twoja firma jest przygotowana, aby w pełni korzystać z Web 2.0? Czy jest otwarta na nowe trendy zarządzania, oparte na współpracy, innowacyjności i elastyczności? Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać media społeczne, narzędzia intranetowe, wiki i blogi do rozwoju komunikacji firmy i budowania trwałej przewagi konkurencyjnej.
Autor niniejszej książki pracuje na prestiżowej uczelni technicznej Massachusetts Institute of Technology (MIT), gdzie zajmuje się badaniem wpływu technologii informacyjnych na świat biznesu. Znalazł się na liście 100 najbardziej wpływowych osób w sektorze IT, publikowanej przez wydawnictwo Ziff-Davis, oraz wśród 50 najbardziej wpływowych osób w branży IT, wybranych przez magazyn "Baseline".
W książce przedstawiono poszczególne elementy statusu prawnego osób zatrudnionych w administracji publicznej (członków korpusu służby cywilnej oraz pracowników samorządowych) wynikające z aktualnych przepisów prawa, m.in. takie jak:
- nawiązanie stosunku pracy (w tym stosowanie umowy o pracę na zastępstwo oraz umowy o telepracę),
- obsadzanie stanowisk w służbie cywilnej oraz samorządzie terytorialnym,
- zmiana i zawieszenie stosunku pracy oraz ustanie stosunku pracy,
- prawa i obowiązki osób zatrudnionych w administracji publicznej,
- organizacja czasu pracy, wynagradzanie oraz urlopy pracownicze.
Omówiono ponadto ostatnią nowelizację ustawy o pracownikach samorządowych, która weszła w życie z dniem 1 września 2013 roku. Uwzględniono poglądy doktryny, najnowsze orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe oraz dokonano wykładni przepisów prawnych budzących wątpliwości w praktyce.
Stan prawny na 30 listopada 2013 roku.
Publikacja stanowi kompleksową analizę regulacji prawnych dotyczących pomocy społecznej w Polsce. Autorzy przedstawiają pomoc społeczną jako złożony, ale jednocześnie spójny system, wyodrębniając i omawiając najważniejsze jego elementy: cele, zasady i wartości, organy i zakres ich działania, jednostki organizacyjne, system świadczeń, system opieki nad rodziną i dzieckiem oraz zadania i uprawnienia pracowników socjalnych.
Głównymi walorami opracowania są:
- kompleksowość - omówiono najważniejsze zagadnienia z zakresu problematyki pomocy społecznej;
- oryginalność ujęcia - jest to jedyne na rynku opracowanie ukazujące działanie pomocy społecznej jako wieloelementowego, ale jednocześnie spójnego systemu z uwzględnieniem nowych instytucji tworzonych na mocy przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- wnikliwa analiza rozwiązań prawnych dotyczących pomocy społecznej w Polsce;
- przejrzysta struktura;
- prosty, zrozumiały język;
- bogata bibliografia, w tym liczne pozycje literatury zagranicznej.
Publikacja ma na celu przybliżenie światowej myśli teoretycznej skupionej wokół problematyki przywództwa edukacyjnego. Zawiera szczegółowe omówienie najnowszych nurtów dotyczących przywództwa, przedstawiono tu także propozycje badawcze oraz przykłady "dobrych praktyk" rekomendowanych jako rozwiązania do szerokiego zastosowania. W pracy zintegrowano teorię z praktyką, wskazano na znaczenie interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień przywództwa edukacyjnego oraz dostarczono przykładów zachowań i postaw przywódczych w szkole i jej otoczeniu.
Książka jest kontynuacją publikacji Prawo farmaceutyczne. Poradnik dla aptek (Warszawa 2013) stanowiącej kompendium wiedzy na temat zakładania i prowadzenia aptek oraz punktów aptecznych, a także funkcjonowania aptek internetowych.
W drugiej części szczegółowo zostały przedstawione zasady refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych. Przybliżono m.in. mechanizmy ustawy refundacyjnej i definicje ustawowych pojęć. Dokonano analizy przepisów tej ustawy i rozporządzenia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept w kontekście zasad zawierania umów z Narodowym Funduszem Zdrowia. Przedstawione zostały również zasady przeprowadzania kontroli w aptekach.
W opracowaniu omówione zostały najnowsze zmiany w prawie dotyczące aptek, w szczególności przepisy ustawy z dnia 27 września 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw, oraz projektowane zmiany w zakresie ustawy refundacyjnej. Zaprezentowano ponadto aktualne orzecznictwo, urzędowe interpretacje przepisów prawnych i wzory dokumentów z objaśnieniami niezbędnymi do funkcjonowania apteki.
Stan prawny na 31 października 2013 roku.
Publikacja zawiera materiały z sesji "Jak skutecznie chronić ofiary przemocy w rodzinie? Ofiary wysokiego ryzyka, standardy międzynarodowe, polskie realia", zorganizowanej 4 grudnia 2012 r. w czasie 16 dni obchodów Międzynarodowej Kampanii Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć.
W publikacji zamieszczono referaty poświęcone charakterystyce zjawiska przemocy w rodzinie, reparacjom dla ofiar w świetle dokumentów międzynarodowych, orzecznictwu Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, ocenie ryzyka zagrożenia ciężkim uszkodzeniem ciała i zabójstwem, a także dołączono do niej najważniejsze akty prawne.
Przemoc w rodzinie godzi nie tylko w osoby bezpośrednio dotknięte tym przestępstwem, ale także w całe społeczeństwo. Jest to niezwykle ważny problem zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Trzeba więc o tym zjawisku wiedzieć jak najwięcej, aby umieć właściwie zareagować.
Aktywne ćwiczenia szkoleniowe zostały opracowane w taki sposób, aby były zaskakujące, dynamiczne, pełne dramaturgii i zapewniały niezapomniane wrażenia. Dzięki temu szkolenie pozostaje dłużej w pamięci jego uczestników, gwarantuje osiągnięcie celów szkoleniowych i pozwala uzyskać trwałe efekty. Ćwiczenia powstały na podstawie trzydziestopięcioletniego doświadczenia autora w zawodzie trenera i projektanta szkoleń. W trakcie aktywnych ćwiczeń szkoleniowych stosuje się gry, symulacje, scenki i wizualizacje, które angażują zarówno myślenie, jak i emocje uczestników. Zamieszczone w tym zbiorze ćwiczenia stanowią cenną podpowiedź i źródło inspiracji dla trenerów, by mogli samodzielnie projektować i udoskonalać proces aktywnych szkoleń oparty na metodzie uczenia przez doświadczanie.
Ćwiczenia można wykorzystać przy omawianiu takich zagadnień, jak:
- zapoznawanie się i komunikacja,
- zachowanie asertywne,
- wywieranie wpływu na inne osoby,
- konflikt i negocjacje,
- kreatywność a rozwiązywanie problemów,
- usprawnianie pracy zespołowej,
- wymiana informacji zwrotnych,
- przywództwo,
- szkolenie i coaching pracowników,
- zrozumienie innych osób,
- sprzedaż i obsługa klienta,
- budowanie zespołu,
- szkolenie szkoleniowca.
Field marketing to niezwykły przewodnik po zasadach i praktykach obowiązujących w marketingu terenowym. Autorzy opisują, na czym polega marketing terenowy oraz jak i kiedy można go stosować. Omawiają także szczegółowo metody stosowane w marketingu terenowym, m.in. sprzedaż bezpośrednią, merchandising, degustacje, eventy i akcje tajemniczy klient, oraz sposoby ich wykorzystania.
Dzięki książce dowiesz się, kiedy i w jaki sposób warto sięgać po konkretne techniki marketingu terenowego oraz jak mierzyć ich efekty. Znajdziesz w niej wiele cennych porad dotyczących skutecznego stosowania narzędzi marketingu terenowego w analizie sytuacji rynkowej, tworzeniu marki czy planowaniu działań promocyjnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?