Praca współczesnych menedżerów związana jest przede wszystkim z komunikowaniem się z otoczeniem. Badania pokazują, że nawet do 90% czasu upływa im na wykonywaniu czynności w różnym stopniu z tym związanych. Wiadomo też, że istnieje wyraźny związek między umiejętnością przekazywania i odbioru informacji a rozwojem kariery.
Każdy, kto chce poznać zasady komunikacji międzykulturowej i zwiększyć swoje kompetencje w tym zakresie (w pracy i poza nią), uzna informacje zawarte w tej książce za pomocne i inspirujące.
Etykieta opisywana w niniejszym przewodniku to nie tylko klasyczny savoir-vivre, dotyczący zasad zachowania przy stole, ubioru czy przedstawiania się, ale także wskazówki odnośnie do tworzenia prawidłowych relacji w trakcie spotkań, komunikacji elektronicznej czy kontaktów międzykulturowych.
W sferze zarządzania wciąż pojawiają się i znikają różne mody i tendencje, ale prace Johna Adaira, jednego z największych autorytetów w dziedzinie zarządzania i przywództwa, pozostają niewyczerpanym źródłem praktycznej wiedzy i cennych spostrzeżeń. Poradnik Przywództwo według Johna Adaira zawiera skondensowaną wiedzę o tym, jak rozwijać swój potencjał przywódczy, motywować współpracowników oraz budować kreatywne i wydajne zespoły.
Większość z nas boi się zmian, uważając, że są zbyt trudne lub wręcz niemożliwe do wprowadzenia. Autorzy książki, łącząc wiedzę z dziedziny behawioryzmu z doświadczeniami wybitnych ludzi ze świata biznesu i nauki, opisują narzędzia i techniki używane przez mistrzów oddziaływania, służące pożądanym zmianom. Dzięki tej książce poznajemy etapy procesu oddziaływania, w tym skuteczne strategie, za pomocą których możemy wprowadzić gruntowne zmiany w życiu osobistym, zawodowym i społecznym. Dowiadujemy się, że zwykli ludzie mogą dokonywać niezwykłych rzeczy i rozwiązywać problemy, którymi inni nie mieliby odwagi się zająć.
Coraz częściej można spotkać się z opinią, że formy powinny rozwijać strategie i programy zarządzania talentami. Warto pamiętać o tym, że zarządzanie talentami jest dziś nie tylko kolejnym programem działań w ramach funkcji personalnej, ale składnikiem strategii przedsiębiorstwa działającego w gospodarce opartej na wiedzy.
Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii związanych z tą problematyką, począwszy od zrozumienia istoty talentów i zarządzania talentami, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów, jak również bariery w tym procesie, a skończywszy na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji.
Zagadnieniom tym została poświęcona niniejsza publikacja, będąca efektem zarówno studiów teoretycznych, jak i badań empirycznych.
Skuteczne motywowanie i prawdziwe zaangażowanie pracowników w sprawy firmy ma bezpośredni wpływ na wyniki organizacji, dlatego pracodawcy poszukują coraz doskonalszych narzędzi wynagradzania i motywowania zatrudnionych. Jedną z metod, stosunkowo tanią i łatwą do wprowadzenia, może być partycypacja pracowników w korzyściach firmy - system oparty na podmiotowym traktowaniu pracowników, wykorzystujący motywatory finansowe i pozafinansowe.
W publikacji przedstawiono kompleksowy zestaw zagadnień, do których należą:
partycypacyjne formy wynagrodzeń zmiennych - klasyfikacja, koncepcje, najnowsze tendencje,
istota, założenia i geneza programów partycypacji w korzyściach przedsiębiorstwa w świetle dotychczasowych teorii i badań empirycznych,
konstrukcja oraz sposób funkcjonowania i wdrażania programów partycypacji w korzyściach,
propozycja programu możliwego do wdrożenia w warunkach polskich - schemat budowy, praktyczne procedury i narzędzia,
dobre praktyki partycypacji pracowników w zarządzaniu - studia przypadków kilku firm, które wprowadziły programy partycypacji pracowniczej.
Całość podsumowują ogólne wnioski i zalecenia dla polskich firm rozważających wdrożenie podobnych inicjatyw.
Połączenie teorii z praktycznymi aspektami funkcjonowania programów partycypacyjnych sprawia, że książka jest użytecznym źródłem wiedzy i wskazówek dla pracodawców, którzy pragną własnymi siłami zmodyfikować funkcjonujący system, wprowadzić nowe narzędzia motywacyjne i dokonać koniecznych zmian w kulturze zarządzania.
Firmy, które odnoszą sukcesy, potrafią wykorzystać swój wewnętrzny potencjał, czyli cechy, które kształtują ich kulturę, motywują pracowników do działania oraz sprzyjają wzrostowi innowacyjności i produktywności w dłuższym czasie. Aby poprawić jakość przywództwa, zwiększyć wydajność pracowników i zbudować kulturę sukcesu w firmie, trzeba umiejętnie rozwinąć ten potencjał i wykorzystać go na każdym poziomie organizacyjnym.
Price Pritchett, autorytet w dziedzinie budowania kultury korporacyjnej, przez ponad 30 lat pomagał dyrektorom czołowych światowych firm i ich podwładnym w dostosowywaniu się do coraz szybszych zmian w środowisku biznesowym. Opierając się na wynikach swoich unikatowych badań nad cechami niezbędnymi do osiągnięcia sukcesu, Pritchett objaśnia sekrety efektywności i przedstawia techniki, które ułatwiają pozytywną zmianę zachowań w przedsiębiorstwie, będącą warunkiem osiągnięcia optymalnej wydajności i produktywności.
W tej ważnej publikacji autor proponuje nowego typu trening wewnętrznego potencjału, który można zastosować w każdej firmie i który umożliwia zbudowanie kultury organizacyjnej psychologicznie przygotowanej do wyzwań współczesnego świata.
Książka dostarcza wiedzy na temat opisów stanowisk pracy, ich wartościowania oraz kształtowania systemów wynagrodzeń w urzędach. Przedstawia przepisy dotyczące administracji publicznej, przede wszystkim służby cywilnej, pomaga zrozumieć ich brzmienie i wyjaśnia, jak je stosować, jednocześnie zaś pokazuje system wynagrodzeń i proces wartościowania stanowisk pracy w szerszej perspektywie - z punktu widzenia zasad wynikających z nowoczesnych teorii zarządzania kapitałem ludzkim i z uwzględnieniem najlepszych praktyk biznesowych. Autorzy, mający duże doświadczenie we wdrażaniu wartościowania pracy zarówno w biznesie, jak i w urzędach, omawiają między innymi następujące istotne elementy wprowadzania w życie efektywnego systemu wynagrodzeń w urzędzie: zasady sporządzania, zakres i sposoby wykorzystania opisów stanowisk pracy, w tym możliwości wspomagania tego procesu za pomocą narzędzi informatycznych wartościowanie stanowisk pracy - charakterystyka metody, wybór technik, przebieg procesu i stosowane procedury sposoby zaplanowania procesu, zarządzania zmianą i komunikacji w ramach zarządzania projektem zaprojektowanie finalnego systemu wynagrodzeń i jego audyt W opracowaniu zaprezentowano także wskazówki sformułowane przez osoby bezpośrednio wdrażające zmiany w zakresie wartościowania stanowisk pracy - dyrektorów generalnych i dyrektorów kadrowych różnych urzędów. Adresaci: Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla członków korpusu służby cywilnej. Może też być przydatną pomocą dla wszystkich osób projektujących metodę wartościowania dla swoich organizacji, w szczególności samorządów. Można ją polecić także innym osobom zainteresowanym zarządzaniem zasobami ludzkimi, ze względu na fakt, że jest jedyną pozycją na rynku omawiającą w tak szczegółowy sposób tematykę wartościowania pracy i zarządzania wynagrodzeniami w urzędach.
Książka Jak zapewnić sobie awans zdradza sekrety zarządzania karierą i rozwojem zawodowym. Czerpiąc z doświadczeń osób, które osiągnęły największe sukcesy, autor podpowiada, jak starać się o awans, jak negocjować podwyżkę wynagrodzenia i lepsze warunki pracy, jak pokonywać kolejne szczeble kariery, a jeśli okaże się to konieczne - jak szukać zatrudnienia w innej firmie.
Z tej książki dowiesz się:
jak kierować swoją karierą,
jak informować przełożonych o swoich osiągnięciach,
jak "zarządzać" szefem,
jak unikać działań hamujących karierę,
jak przetrwać okresy niepewności,
jak starać się o awans,
jak zorientować się, że czas opuścić firmę i poszukać pracy gdzie indziej.
Rachunkowość zarządcza w ostatnich latach rozwija się niezwykle dynamicznie. Coraz częściej podkreśla się potrzebę wzmocnienia jej roli w zarządzaniu strategicznym. Współczesna rachunkowość zarządcza zajmuje się zatem gromadzeniem, przetwarzaniem i raportowaniem informacji, które umożliwiają kadrze menedżerskiej podejmowanie decyzji sprzyjających osiąganiu nadrzędnych, strategicznych celów działalności przedsiębiorstwa, zorientowanych na kreowanie wartości dla jego właścicieli. W książce przedstawiono koncepcje, modele i instrumenty rachunkowości zarządczej wykorzystywane w:
- analizie strategicznej
- planowaniu i realizacji strategii
- kontroli strategicznej
Marketing stanowi dziś ważne narzędzie pozyskiwania i sprawowania władzy. Umiejętnie stosowany buduje wizerunek podmiotu politycznego, a przede wszystkim umożliwia osiągnięcie przewagi konkurencyjnej nad rywalami w długim okresie. Może także rozwijać więzi między politykiem i wyborcą, a tym samym wpływać na podniesienie jakości życia publicznego.
Osiąganie przewagi na rynku politycznym powinno dokonywać się przez opracowanie i wdrażanie skoordynowanych i dostosowanych do sytuacji politycznej strategii. Kwestiom tym jest poświęcona ta publikacja. Zgromadzony w niej materiał multidyscyplinarny z zakresu zarządzania strategicznego, marketingu, politologii i socjologii, ilustrowany najnowszymi przykładami z życia publicznego, uświadamia złożoność zjawisk wpływających na społeczny odbiór ugrupowania politycznego i osoby polityka.
W książce szczegółowo omówiono:
rolę strategii w marketingu politycznym
specyfikę działań strategicznych w przestrzeni publicznej
proces budowy założeń strategicznych
strategie instrumentalne (produktowe, cenowe, dystrybucyjne, promocyjne, personalne), konkurencyjne i relacyjne stosowane na tym rynku
nowe koncepcje tworzenia przewagi konkurencyjnej
problemy etyczne i inne wyzwania marketingu politycznego
modelowe rozwiązanie w zakresie współpracy polityków i wyborców, z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć techniki cyfrowej
Książka jest przeznaczona dla polityków, przedstawicieli mass mediów, stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów aktywnie włączających się w procesy publiczne.
Na każdym etapie rozwoju organizacji główną rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa zarządzanie, czyli umiejętność mądrego wykorzystywania potencjału ludzkiego, finansowego i materialnego. Procesem zarządzania zajmują się menedżerowie: osoby, które planują działania, podejmują decyzje, organizaują pracę, motywują ludzi, kontrolują wykorzystywanie zasobów i osiągane wyniki. Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji
Targi krajowe i zagraniczne oraz konferencje to znakomita okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Aby jednak móc ją wykorzystać, trzeba precyzyjnie określić cele, stworzyć dobry projekt wystawienniczy i profesjonalnie wprowadzić go w życie. Cenną pomocą w tym będzie ta książka stanowiąca kompendium wiedzy na temat tworzenia strategii wystawienniczych i skutecznego zarządzania tego typu projektami.
Wysokiego poziomu fluktuacji personelu często nie rozpatruje się w kategoriach problemu. Nierzadko organizacje dokładają jedynie starań, by zatrzymywać tych nielicznych pracowników, którzy odznaczają się szczególnie wysoką efektywnością i mają niezwykle duży wkład w osiąganie celów firmy. Inaczej do tego zagadnienia podchodzi autor książki, uznając, że fluktuacja pracowników zawsze jest szkodliwa dla organizacji. Każde bowiem niepożądane odejście pracownika z firmy uszczupla jej cenne zasoby o człowieka, w którego zainwestowała ona swój czas i środki.
Korzystając z doświadczeń, które zdobył, pracując jako menedżer ds. zarządzania zasobami ludzkimi, autor pomaga znaleźć odpowiedź na pytania:
- dlaczego ludzie decydują się odejść z organizacji,
- jakie są koszty tego zjawiska,
- co można zrobić, by ograniczyć skalę fluktuacji.
Opisane w książce środki, które można wykorzystać, aby obniżyć poziom płynności zatrudnienia, dotyczą takich obszarów, jak:
- wynagrodzenie i świadczenia dodatkowe,
- szkolenia i rozwój pracowników,
- warunki pracy,
- rekrutacja i selekcja,
- zarządzanie pracownikami.
Książka jest przydatnym źródłem informacji dla menedżerów ds. zasobów ludzkich, właścicieli firm oraz pracowników firm konsultingowych.
Zbiór kilkudziesięciu innowacyjnych, skutecznych technik służących radzeniu sobie z problemem stresu w organizacji.
Szczegółowo opisane techniki mogą być wykorzystywane zarówno do pracy z grupą, jak i w zajęciach indywidualnych. Przeznaczone są dla psychoterapeutów, psychologów zajmujących się doradztwem w zakresie radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy oraz osób prowadzących szkolenia. Zastosowanie tych technik podczas zajęć umożliwi zmianę niewłaściwego nastawienia do otoczenia oraz utrwalonych nawyków, a także znalezienie optymalnego dla poszczególnych osób sposobu radzenia sobie ze stresem.
Poszczególne sesje związane są m.in. z takimi zagadnieniami jak:
• obserwacja zachowań związanych ze stresem
• związek stresu z satysfakcją z pracy
• kontrola stresu
• techniki relaksacji i ćwiczenia rozluźniające
• przezwyciężanie lęku, strachu, gniewu
• budowanie sieci wsparcia w zespole
Dr Roy Bailey jest psychologiem, specjalistą w dziedzinie leczenia uzależnień i psychoterapeutą zajmującym się problematyką zdrowia pracowników. Pracuje jako konsultant I dyplomowany psycholog kliniczny, nauczyciel metody programowania neurolingwistycznego, doradca biznesowy, trener, terapeuta indywidualny i psycholog-doradca. Uznawany jest za światowego lidera w dziedzinie zarządzania stresem, a także doradztwa w tym zakresie dla firm i menedżerów. Jest członkiem Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego i Profesjonalnego Instytutu Rozwoju Kadr.
W książce omówiono podstawowe i najczęściej wykorzystywane w praktyce regulaminy, takie jak regulamin pracy i wynagradzania, organizacyjny, a także regulaminy i procedury premiowania, przyznawania nagród, rekrutacji, adaptacji i ocen oraz socjalne i szkoleniowe.
Zaprezentowano również innego typu regulacje stosowane przez pracodawców, dotyczące m.in.:
- bezpieczeństwa danych osobowych i użytkowania sprzętu,
- relacji pracowniczych,
- zasad użytkowania przez pracowników telefonów komórkowych,
- zasad użytkowania i przyznawania samochodów służbowych,
- procedur prac specyficznych (zespoły zadaniowo-projektowe "czasownicy" i telepracownicy).
Książka zawiera obszerny zbiór wzorów regulaminów i procedur znajdujących szerokie zastosowanie w dużych i średnich firmach. Dokumenty te można modyfikować i dostosowywać je do specyfiki i potrzeb danej organizacji.
Książka zawiera bogaty zestaw materiałów, które pomogą w rozwijaniu ważnych kompetencji pracowników, jakimi są umiejętności interpersonalne, i w stworzeniu efektywnego, przyjaznego i twórczego środowiska pracy. Oprócz przejrzystej prezentacji najważniejszych zagadnień z tej dziedziny, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, autorzy dostarczają zbioru kilkudziesięciu atrakcyjnych, interaktywnych gier i ćwiczeń grupowych gotowych do zastosowania podczas szkoleń rozwijających umiejętności interpersonalne. Są one niezwykle użytecznym i przynoszącym wymierne efekty narzędziem dla trenerów i szkoleniowców, a także - ze względu na uniwersalność i możliwość dostosowania do różnorodnych warunków i potrzeb - dla menedżerów, szefów zespołów i pracowników działów personalnych, ponieważ:
- efektywnie rozwijają umiejętności nawiązywania kontaktów,
- zachęcają do nawiązywania bliższych relacji interpersonalnych i przełamywania barier,
- uczą skutecznego słuchania i otwartej komunikacji,
- pomagają ćwiczyć stosowanie zasad etykiety biznesowej,
- rozwijają umiejętność radzenia sobie z trudnymi klientami i współpracownikami,
- promują zespołowy proces rozwiązywania problemów.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji. Sugerowane warianty modyfikacji gier dają prowadzącemu dodatkowe możliwości ich kreatywnego dostosowania do sytuacji szkoleniowej.
Autorzy szczegółowo, krok po kroku pokazują, jak napisać profesjonalny plan marketingowy.
Z tej książki dowiesz się:
- od czego zacząć przygotowywanie planu marketingowego,
- jakie informacje powinien zawierać plan marketingowy,
- jak zgromadzić dane, które wprowadzamy do przygotowanego szablonu planu online,
- jak opracować kolejne części planu marketingowego,
- jakich błędów szczególnie trzeba się wystrzegać, tworząc plan.
Dodatkową inspiracją przy opracowywaniu własnego planu marketingowego mogą być omówione w książce i zamieszczone na stronie internetowej przykładowe plany marketingowe różnych firm i instytucji.
Szablon planu marketingowego online do samodzielnego wypełnienia jest tak zaprojektowany, że po wprowadzeniu wymaganych danych do kolorowych pól pozostałe komórki w kolorze szarym (a także wykresy) generują się automatycznie.
Po wypełnieniu szablonu możesz go z powodzeniem wykorzystać w charakterze planu marketingowego swojej firmy na trzy lata, ze szczegółowym planem operacyjnym na jeden rok.
Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat tradycyjnych i najnowszych koncepcji oraz metod rachunkowości zorientowanej na potrzeby zarządzania.
Celem tej książki jest prezentacja i objaśnienie istoty, zasad i uwarunkowań zastosowania narzędzi składających się na rachunkowość zarządczą jako dziedzinę wiedzy i aktywności niezbędną w procesie efektywnego zarządzania strategicznego i operacyjnego współczesnymi podmiotami gospodarczymi. Przedmiotem analizy są:
? fundamentalne pojęcia i tendencje w rozwoju rachunkowości zarządczej,
? systemy rachunku kosztów,
? zasady rozliczania i rozwiązania ewidencyjne dotyczące kosztów działalności operacyjnej, stosowane zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w Polsce, zasady rozliczania i kalkulacji kosztów produktów w warunkach stosowania rachunku kosztów pełnych i rachunku kasztów zmiennych,
? cele zastosowania i zasady funkcjonowania rachunku kosztów standardowych, zagadnienia i metody rachunkowości zarządczej istotne w podejmowaniu decyzji operacyjnych,
? problematyka rachunku odpowiedzialności, cen transferowych oraz zasad budżetowania operacyjnego,
? przesłanki zastosowania, struktura i zasady kalkulacji w rachunku kosztów działań, zarówno typu klasycznego, jak i Time-Driven ABC,
? metody rachunkowości zarządczej ukierunkowanej strategicznie (m.in. rachunek kosztów docelowych, budżetowanie kapitałowe, zbilansowana karta wyników), zagadnienia strategicznego zarządzania kosztami i wynikami oraz zarządzania opartego na wartości, wybrane organizacyjne i etyczne aspekty rachunkowości zarządczej.
Książka przeznaczona jest dla menedżerów i praktyków rachunkowości zarządczej. Przydatna będzie również dla studentów, jak i osób samodzielnie zdobywających bądź rozszerzających wiedzę z tej dziedziny.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?