KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Nauki o zarządzaniu

54,90 zł 36,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autor ? ceniony autorytet w dziedzinie zarządzania ? opierając się na swoim bardzo bogatym doświadczeniu pracownika naukowego i nauczyciela akademickiego, pokazał zarządzanie jako dyscyplinę naukową oraz związane z tym problemy i kontrowersje. W książce zostały więc omówione m.in.: powstanie, rozwój i osiągnięcia nauk o zarządzaniu; przedmiot i zakres tych nauk oraz ich subdyscypliny; miejsce tych nauk wśród dziedzin i dyscyplin naukowych; twierdzenia i teorie nauk o zarządzaniu; badania naukowe w zakresie zarządzania; etyka badacza w naukach o zarządzaniu. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych w obszarze nauk o zarządzaniu, a także osób przygotowujących rozprawy habilitacyjne i doktorskie oraz uczestników studiów doktoranckich.
Okładka książki Strategie marketingowe

59,90 zł 45,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Problematyka strategii marketingowych i ich wyboru oraz kształtowania obejmuje obszerny zakres zjawisk i procesów decyzyjnych. Wynika to zarówno z natury marketingu, jak i z mechanizmów pozyskiwania informacji oraz podejmowania decyzji w warunkach istnienia wielu możliwości wyboru, które stwarzają rynek i jego przeobrażenia. W niniejszym podręczniku autorzy koncentrują uwagę na najważniejszych nurtach wiedzy o podstawowych strategiach marketingowych oraz sposobach i mechanizmach ich kształtowania. Wszystkie prezentowane w książce strategie wskazują na uniwersalny charakter marketingu jako podstawy działania przedsiębiorstw na rynku. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem, zarządzaniem i komunikacją oraz dla menedżerów i praktyków gospodarczych odpowiedzialnych za działania marketingowe w organizacji.
Okładka książki Biznesplan

49,90 zł 37,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce krok po kroku przystępnie opisano proces przygotowania i opracowania biznesplanu. Autor wyjaśnia podstawowe zasady dotyczące planowania w biznesie; pokazuje techniki szybkiego i zręcznego przygotowania planu bez względu na to, czego on ma dotyczyć; omawia najefektywniejsze sposoby prezentacji planu; przedstawia metody wdrożenia planu i jego realizacji. Książka jest przeznaczona zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców i menedżerów oraz studentów zarządzania.
Okładka książki Procesowe zarządzanie organizacją

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W niniejszej książce autor, zachęcając przedsiębiorstwa do procesowego zarządzania organizacją, koncentruje uwagę między innymi na: ? przesłankach podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem; ? projektowaniu procesów organizacyjnych; ? dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji; ? organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą; ? kulturze organizacji procesowej; ? strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania. Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona specjalistów z dziedziny procesowego zarządzania organizacją oraz realizatorów przedsięwzięć projektowo-wdrożeniowych w obszarze procesów, a także studentów kierunków ekonomicznych oraz uczestników szkoleń dla menedżerów.
Okładka książki Organizacja zachowań zespołowych

59,90 zł 43,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi: ? oczekiwania organizacji wobec jej uczestników, ? rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników, ? najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych, ? kluczowe aspekty komunikacji, ? kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację, ? rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników, ? wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, a także dla praktyków gospodarczych.
Okładka książki Zarządzanie dla inżynierów

59,90 zł 44,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie, czyli zmniejszanie niepewności działania przez podejmowanie trafnych decyzji, nie ogranicza się głównie do koordynacji, nadzoru i kontroli, ale obejmuje także funkcje planowania, kierowania, projektowania i zmieniania [Mikołajczyk 2010, s. 275]. Organizacje funkcjonujące w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu wymagają bowiem liderów transformacyjnych [Tichy, Devanna 1986] i stałego doskonalenia. Planowanie i wdrażanie zmian to domena zadań współczesnego inżyniera ? projektanta i coraz częściej lidera zmian. Wiedza na temat organizacji i zarządzania (przedmiot omawianej tu dyscypliny naukowej), zdobywana podczas studiów, ma umożliwić uchwycenie i zrozumienie zarówno porządku, jak i sprzeczności, a czasem wręcz paradoksów organizacyjnych. Wiedza taka jest, w pewnym zakresie, niezbędna każdemu człowiekowi. Organizacje są bowiem tworami powszechnymi. Tworzą one materię życia społecznego, a w nim ? świata biznesu. Jest to, jak sądzą specjaliści w zakresie zarządzania, ?świat systemów otwartych, formalnych struktur i oddziałujących na siebie całości społeczno-technicznych. Jest to świat zorganizowany, ale nie do końca. Pozostaje w nim wiele miejsc dla działań spontanicznych, emocjonalnych, często irracjonalnych, zarówno ze względu na cele organizacji, jak i poszczególnych jej uczestników? [Koźmiński, Piotrowski 1995, s. 11]. Aby rozwijać w inżynierach wrażliwość na złożoność i różnorodność rzeczywistości organizacyjnej, którą muszą oni rozumieć, aby skutecznie sobie z nią (w niej) w późniejszym życiu radzić, wiedza teoretyczna o organizacji i zarządzaniu powinna być stale uzupełniana przez doświadczenia praktyczne. Zarządzanie organizacjami wymaga bowiem wiedzy akademickiej o organizacji, ale także wiedzy, jak się uczyć zarządzać i szlifować posiadany talent kierowniczy już w praktyce. Nigdzie, tak jak w organizacji, powiedzenie, że ?praktyka czyni mistrza? nie wydaje się być bardziej adekwatne. Adeptów zarządzania należy zatem ?wyposażyć? w instrumenty zarządzania ? koncepcje, metody i techniki adekwatne do różnych sytuacji organizacyjnych, pozwalające na urzeczywistnienie zamierzeń organizacyjnych. Instrumenty te odwołują się do idei powstałych na gruncie wielu dyscyplin naukowych ścisłych i humanistycznych. ?Specyficzne DNA współczesnych metod tkwi w ogólnych, klasycznych zasadach naukowej organizacji? [Błaszczak, Czekaj 2010, s. 473]. Prezentowany podręcznik ma za zadanie ułatwienie poruszania się w tej ?dżungli? koncepcji i metod, a nawet jej uporządkowanie. Pełni więc funkcje przewodnika po złożonych problemach zarządzania organizacjami w burzliwym świecie biznesu i w społeczeństwie sieci.
Okładka książki Psychologia sukcesu

54,90 zł 40,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy jesteś gotowy na sukces? Niektórzy ludzie wydają się stworzeni do odnoszenia sukcesów. Wykorzystują posiadane umiejętności i talenty w rozmaity sposób, coraz lepiej poznając siebie i zdobywając jeden szczyt po drugim. Wszystko opiera się na mechanizmie kumulacji wiedzy ? z każdym osiągnięciem uczą się czegoś nowego, co prowadzi ich do jeszcze większych osiągnięć, dzięki którym znowu poszerzają swoją wiedzę itd., itd. W efekcie docierają nieporównanie wyżej, niż uważali za możliwe. Jest to porywające, ambitne i nadzwyczaj owocne podejście do życia. Takich ludzi nazywam seryjnymi triumfatorami. Wbrew pozorom nie dysponują oni żadnymi nadnaturalnymi mocami. To tacy sami ludzie jak wszyscy, tyle że po prostu nauczyli się pokonywać ograniczenia krępujące innych. Oni wiedzą, że najbardziej żałuje się tych rzeczy, których się nie zrobiło, i tych okazji, które się przepuściło. Dlatego z wielkim zapałem chwytali się dostrzeżonych sposobności, by w pocie czoła jak najlepiej je wykorzystać. W rezultacie obce jest im poczucie dotkliwego rozgoryczenia, że życie mogło ? a wręcz powinno było ? przybrać lepszy obrót. Czy pragniesz być równie skuteczny? Czy chciałbyś w pełni wykorzystać posiadane umiejętności i talenty, by zmienić swoje życie w nieustające pasmo sukcesów? Jeśli tak, to na pewno możesz tego dokonać. Żeby to pragnienie się spełniło, musisz poszerzyć swoją wiedzę. W efekcie twoje życie może nabrać zupełnie nowego wymiaru, bo zajmiesz się czymś, o czym nigdy wcześniej nie myślałeś, albo w dotychczasowej pracy zaczniesz osiągać wyniki przekraczające twoje najśmielsze wyobrażenia. Jeśli tylko jesteś gotowy na takie wyzwanie, zmierz się z nim! W dzisiejszym, pędzącym do przodu świecie stanie w miejscu i tak nie wchodzi w grę. Ciągłe uczenie się i rozwijanie typowe dla seryjnych triumfatorów to najlepszy sposób, by utrzymać się w czołówce. Witaj w świecie seryjnych triumfatorów. Dzięki tej książce nauczysz się w pełni wykorzystywać posiadane umiejętności i talenty, by zmienić swoje życie w nieustające pasmo sukcesów. Dowiesz się, jak rozpoznać i kształtować, zgodnie ze swoimi potrzebami, czynniki psychologiczne, które ułatwiają lub utrudniają drogę ku sukcesom. Poznasz siedem przykazań, które pomogą ci w doskonaleniu i stosowaniu najważniejszych umiejętności i innych osobistych atutów ? tak byś mógł osiągnąć w życiu, co tylko zechcesz. Otwórz drzwi do świata nieograniczonych możliwości i żyj tak, by bez żalu patrzeć w przeszłość. Książka jest przeznaczona dla osób chcących silniej kontrolować własne życie i gotowych na nowe wyzwania zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Okładka książki Marketing dla inżynierów

59,90 zł 37,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat współczesnego marketingu, jego genezy i dotychczasowych kierunków rozwoju, ale również ukazuje podstawowe tendencje i wyzwania, jakie będą mu towarzyszyć w przyszłości. Zwrócono w nim zwłaszcza uwagę na: partnerskie podejście do podmiotów rynkowych oraz indywidualizowanie cech kierowanej do nich oferty (marketing partnerski); aktywizowanie nabywców finalnych poprzez włączanie ich do procesu przygotowywania oferty rynkowej (prosumpcja); stosowanie marketingowego podejścia do pracowników, pozwalającego na zaspokajanie ich oczekiwań, a tym samym wzbudzanie autentycznego zaangażowania w osiąganie rynkowych celów przedsiębiorstwa (marketing personalny); przestrzeganie zasad etyki wobec wszystkich partnerów i rynkowej edukacji nabywców finalnych. W książce autorzy zwracają szczególną uwagę na: ? genezę, dotychczasowe kierunki rozwoju oraz przyszłe tendencje i wyzwania współczesnego marketingu; ? partnerskie podejście do podmiotów rynkowych oraz indywidualizowanie cech kierowanej do nich oferty (marketing partnerski); ? aktywizowanie nabywców finalnych poprzez włączanie ich do procesu przygotowywania oferty rynkowej (prosumpcja); ? stosowanie marketingowego podejścia do pracowników, pozwalającego na zaspokajanie ich oczekiwań, a tym samym wzbudzanie autentycznego zaangażowania w osiąganie rynkowych celów przedsiębiorstwa (marketing personalny); ? przestrzeganie zasad etyki wobec wszystkich partnerów i rynkowej edukacji nabywców finalnych. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania na wyższych uczelniach różnych typów oraz słuchaczy szkoleń i podyplomowych studiów menedżerskich.
Okładka książki Osobowość

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Każdy człowiek jest wyjątkowy. Ma indywidualne cechy, które składają się na jego osobowość. Kluczem do sukcesu jest poznanie swoich mocnych stron i zdanie sobie sprawy ze swoich wad. Ci, którzy zaszli na szczyt, potrafili okiełznać słabości i unikać sytuacji, w których mogłyby się one ujawnić. Jednocześnie robili wszystko, by zaistnieć w dziedzinie, w której czuli się najlepiej. W książce "Osobowość" Autor, Dr Rob Jeung, opisał, jak cechy osobowości mogą kształtować życie prywatne i zawodowe każdego człowieka. Przybliżył, czym jest osobowość i jak ją określić, pokazał, w jaki sposób wpływa na ludzką ciekawość świata, dokonywane wybory, umiejętności przystosowawcze, pozycję w grupie, wrażliwość w relacjach z innymi ludźmi i wiele innych aspektów życia. Ponadto Autor zaproponował sposoby modyfikacji osobowości, które pomogą w osiągnięciu założonych przez nas celów. Książka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości cech osobowości. Dr Rob Yeung, psycholog i trener, jest autorytetem w dziedzinie psychologii osiągnięć. Szkolił między innymi liderów biznesu, sławnych sportowców, znanych przedstawicieli branży filmowej i telewizyjnej, muzyków. Stosując testy osobowości, pomógł swoim klientom wykorzystać ich mocne strony i osiągnąć sukces.
Okładka książki Handel zagraniczny z płytą CD

69,90 zł 50,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

We współczesnej gospodarce praktycznie każde przedsiębiorstwo ma pośrednie lub bezpośrednie powiązania międzynarodowe. Aby skutecznie prowadzić międzynarodową działalność handlową, przedsiębiorca musi mieć rozległą wiedzę z wielu dziedzin, m.in. prawa, ekonomii czy zarządzania. Dzięki szczegółowemu opisowi poszczególnych etapów międzynarodowych transakcji handlowych niniejsza książka stanowi doskonały poradnik zarówno dla tych, którzy mają już doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowej działalności handlowej, jak i dla osób, które taką działalność rozpoczynają. Książka zawiera najnowsze regulacje w każdym opisywanym obszarze. Autorzy omówili w niej m.in.: • typy i treść ofert oraz kontraktów, w tym wszystkie najważniejsze klauzule podstawowe i uzupełniające, jakie powinny się znaleźć w takich dokumentach, • przyczyny i skutki błędów w kontraktach oraz sposób postępowania przy ich naruszeniu, • najczęściej stosowane zwyczaje w handlu międzynarodowym, w tym najnowsze formuły handlowe Incoterms 2010, • sposoby i możliwe zabezpieczenia płatności, • organizację transportu, • problematykę celną (odprawy, procedury, dług celny, dokumentacja), • ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności przewoźnika i producenta od różnych rodzajów ryzyka, • podatki pośrednie związane z obrotem międzynarodowym, • dokumentację występującą w całym przebiegu transakcji handlu zagranicznego. Trudnym do przecenienia walorem poradnika jest ponad 300 przykładów i uwag z praktyki gospodarczej ilustrujących omówione w książce zagadnienia oraz zbiór ponad 60 przykładowych dokumentów używanych w transakcjach handlu zagranicznego.
Okładka książki Markowe produkty turystyczne

59,90 zł 45,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia: ? istotę i cechy produktu turystycznego, ? korzyści wynikające ze stosowania marki w turystyce, ? cykl życia produktu turystycznego, ? turystyczny łańcuch wartości markowych produktów turystycznych, ? koszty i korzyści związane z prowadzeniem turystyki zrównoważonej, ? proces tworzenia i wdrażania markowych produktów turystycznych w Polsce. Autor, Adam Edward Szczepanowski napisał tę książka z myślą o studentach różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyka oraz rozwojem regionalnym i lokalnym. Z pewnością będzie też przydatna pracownikom samorządów, organizacji pozarządowych oraz biur podróży specjalizujących się w turystyce krajowej.
Okładka książki Podejmowanie decyzji

44,90 zł 32,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nasza aktywność życiowa wiąże się bezpośrednio z naszymi wyborami. Każdego dnia, podejmując decyzje, organizujemy swój czas. Umiejętność dokonywania właściwych wyborów, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, jest bardzo cenna. W książce autor w przystępny sposób przybliżył psychologiczny aspekt podejmowania decyzji oraz przedstawił ich rodzaje. Wiele uwagi poświęcił opisowi czterofazowego procesu podejmowania decyzji oraz czynnikom skłaniającym do podjęcia określonej decyzji. Książka jest przeznaczona dla wszystkich zmagających się z codziennym podejmowaniem decyzji, aby dzięki radom w niej zawartym mogli szybciej dokonać lepszego wyboru.
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie zasobami ludzkimi w międzynarodowych korporacjach, funkcjonujących w świecie gospodarki opartej na wiedzy i wielokulturowości, jest złożone i wielowymiarowe. Dotyczy to zwłaszcza grup kapitałowych o charakterze międzynarodowym, które ? poprzez przejęcia i fuzje, w procesach umiędzynaradawiania ? włączają zagraniczne przedsiębiorstwa w swoje struktury. Przyjęte sposoby zarządzania takimi organizacjami gospodarczymi nie zawsze są skuteczne, stąd rodzi się potrzeba wypracowania efektywnych metod rozwiązywania występujących w nich złożonych problemów społecznych (personalnych, interpersonalnych, kulturowych) oraz organizacyjnych. W tym celu poszukuje się m.in. wzorca menedżera i specjalisty międzynarodowego (przyszłego ekspatrianta), aby zapewnić spójność kultury organizacyjnej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. W Zarządzaniu zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych Autor, Czesław Zając zwraca szczególną uwagę na: - problematykę lokalizacji funkcji personalnej w strukturach grup kapitałowych; - koncepcję strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w warunkach wielokulturowości występującej w międzynarodowych grupach kapitałowych ; - metody i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi, które mogą być wykorzystywane w grupach kapitałowych; - kompetencje i postawy menedżerów międzynarodowych oraz metody oceny ich pracy; - identyfikację problemów specyficznych dla zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych. Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej spółek tworzących grupy kapitałowe różnego rodzaju oraz dla studentów zarządzania, a także słuchaczy szkoleń i podyplomowych studiów menedżerskich.
Okładka książki Specjalności kuchni polskiej

39,90 zł 25,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

?Specjalności kuchni polskiej? to najnowszy zbiór przepisów charakterystycznych dla współczesnej kuchni polskiej. Są to przepisy znane, sprawdzone, niezbyt skomplikowane w przygotowaniu, nowoczesne od strony współczesnych zasad żywieniowych, uwzględniające upodobania kulinarne Polaków. Znajdziecie Państwo tu wiele przepisów na przysmaki przyrządzane zarówno na co dzień, jak i na uroczyste okazje. Polska ma bogatą tradycję kulinarną, wypracowaną przez pokolenia, a zawirowania historyczne sprawiły, że do polskiej kuchni weszło wiele nowych potraw. Mieszały się smaki i aromaty. Mamy więc potrawy całkowicie polskie, ale i potrawy z innych kuchni, które przygotowywane w polski sposób tak wrosły w naszą tradycję, iż są uważane za czysto polskie. Współcześnie kuchnia polska wciąż wzbogaca się też o nowe potrawy. Pochodzą one często z kuchni odległych regionów świata. Przygotowywanie potraw musi się obecnie opierać na aktualnej wiedzy o zasadach żywienia, aby potrawy były i smaczne, i zdrowe. Trzeba więc pamiętać, że dzisiaj preferowane są potrawy niezbyt tłuste, lżejsze, łatwiej strawne, z dużą ilością warzyw. Codzienne zagonienie i szybkie tempo życia nie sprzyjają delektowaniu się jedzeniem. Ale należy dbać, aby przyrządzane potrawy były smaczne i estetycznie podane, bo to nie tylko pomaga zaspokoić głód, ale może też poprawić humor, ułatwić kontakty międzyludzkie i wzbogacić wzajemne relacje. Autorzy zaproponowali przepisy, które mogą stać się inspiracją do kulinarnych poszukiwań, tworzenia nowych smakołyków, wyzwalania inwencji w komponowaniu nowych lub modyfikowania już znanych potraw.
Okładka książki Marketing sportu

64,90 zł 47,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Współcześnie organizacje sportowe funkcjonują w warunkach rynkowych i kierujący nimi powinni dysponować umiejętnościami i narzędziami przydatnymi w takich okolicznościach. Takim systemem narzędzi jest marketing, który także podlega zmianom i którego zasięg wyraźnie rośnie. Przedmiotem niniejszej książki jest pokazanie potrzeb i sposobów działań marketingowych klubów i innych organizacji sportowych w warunkach istnienia i rozwoju rynku sportu. Książka zawiera wiele polskich i zagranicznych przykładów i studiów przypadku, które są niezwykle pomocne przy poznawaniu praktycznych stron marketingu sportu oraz przy tworzeniu własnych koncepcji działań marketingowych. Prof. Andrzej Sznajder zebrał tę wiedzę z myślą o studentach uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, a także osobach profesjonalnie związanych z podmiotami rynku sportu: ?klubami sportowymi, ?związkami sportowymi, ?przedsiębiorstwami rozważającymi inwestowanie w sport, ?mediami realizującymi transmisje sportowe.
Okładka książki Zachowania konsumentów na rynku

59,90 zł 43,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Współcześnie konsument bywa nazywany ?królem systemu ekonomicznego?. Od jego zachowań często zależy bowiem rynkowe powodzenie wielu przedsiębiorstw. Autor, prof. dr hab. Leszek Rudnicki, przedstawił prawidłowości występujące w postępowaniu konsumentów w procesie zaspokajania potrzeb. Jednocześnie została pokazana rola czynników psychologicznych, personalno-demograficznych, społeczno-kulturowych i ekonomicznych w kształtowaniu zachowania konsumentów na rynku. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i szkół biznesu, uczestników kursów doskonalących kwalifikacje w zakresie marketingu. Może być też przydatna dla osób zawodowo zajmujących się działalnością marketingową.
Okładka książki Zachowania w organizacji

69,90 zł 52,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jest to trzecie wydanie podręcznika cieszącego się dużym zainteresowaniem studentów oraz menedżerów w Polsce i na świecie. Autorzy prezentują w nim najważniejsze zagadnienia dotyczące zachowań jednostek i grup w organizacji oraz struktury organizacyjnej. Z książki czytelnik dowie się między innymi: ? jakie są zalety i wady grupowego oraz indywidualnego podejmowania decyzji, ? w jaki sposób motywować i wynagradzać pracowników, ? co to jest inteligencja emocjonalna, ? jak zbudować efektywny zespół pracowników, ? co to jest organizacja wirtualna, ? na czym polega skuteczne komunikowanie się w organizacji, ? jakie są współczesne poglądy na przywództwo, ? które taktyki sprawowania władzy w organizacji są najskuteczniejsze, ? w jaki sposób rozwiązywać konflikty w organizacji, ? jakie są zalety i wady poszczególnych struktur organizacyjnych, ? co to jest kultura organizacji, ? jak przezwyciężać opór pracowników wobec zmian. Przedstawione zagadnienia ułatwiają zrozumienie zachowań ludzi w organizacji oraz efektywniejsze kierowanie pracownikami. Walorami książki są umiejętne połączenie teorii z praktycznymi przykładami oraz przystępny styl. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, psychologii, socjologii, dziennikarstwa, międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Okładka książki Sieci aliansów

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Głównym celem książki jest próba szerokiego ujęcia problematyki sieci aliansów. Rozważania zaprezentowane w pracy koncentrują się na: identyfikacji pojęcia organizacji sieciowej i sieci aliansów oraz ich klasyfikacji w ujęciu wielo- i jednokryterialnym, zarządzaniu sieciami aliansów, ze szczególnym uwzględnieniem struktury formalnej i nieformalnej oraz roli menedżerów w tym procesie, pomiarze efektywności sieci aliansów, zarządzaniu relacjami w sieci aliansów i roli zaufania między partnerami, identyfikacji skali i zakresu występowania powiązań sieciowych w praktyce gospodarczej krajów rozwiniętych (na przykładzie dwóch branż). Sposób i forma napisania książki, zastosowane przykłady zarówno z polskiej, jak i zagranicznej praktyki gospodarczej sprawiają, że opracowanie przeznaczone jest dla szerokiego kręgu odbiorców obejmującego teoretyków i praktyków zarządzania, a także studentów uczelni ekonomicznych wszystkich kierunków.
Okładka książki Strategie marketingowe w instytucjach kultury

49,90 zł 36,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów? głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego. W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.
Okładka książki Rozmowa kwalifikacyjna

49,90 zł 37,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zatrudnienie nieodpowiedniej osoby może oznaczać dla organizacji stratę czasu i niepotrzebne koszty. Wytypowanie najlepszego kandydata w pierwszym podejściu nie zawsze jest proste, ale bardzo się opłaca. Jak tego dokonać, można się dowiedzieć z niniejszej książki, napisanej przez czołową brytyjską specjalistkę ds. rekrutacji. W książce najwięcej uwagi poświęcono sztuce prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, ale omówiono w niej również wszystkie pozostałe elementy procesu rekrutacji. Zawiera ona wiele rad dotyczących przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej, a także najważniejsze pytania, które należy zadać kandydatowi. Książka jest przeznaczona dla pracodawców i osób zawodowo zajmujących się rekrutacją pracowników, ale może być też interesująca dla tych wszystkich, którzy poszukują pracy.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj