Turystyka jest ważną częścią gospodarki światowej. W książce szczególną uwagę zwrócono na branżę hotelarską, która w czasach pandemii COVID-19 przeżywała ogromny kryzys. W tym czasie branża hotelarska odnotowała poważny spadek rozwoju, a sektor turystyczny uległ przeobrażeniom oraz skutecznej adaptacji do nowych warunków. W opracowaniu zaprezentowano również zagadnienia związane z rekreacją, która pozytywnie wpływa na zdrowie człowieka kształtując jego osobowość i charakter. Prezentowana monografia składa się z czterech części. Część pierwsza publikacji poświęcona została ekonomiczno-społecznym uwarunkowaniom rozwoju turystyki. Przedstawiono w niej podstawowe informacje dotyczące znaczenia gospodarki doświadczeń w turystyce, jak również ukazano istotę kredytowania przedsiębiorstwa turystycznego. W tej części zwrócono również szczególną uwagę na transport psów w turystyce, który w obecnych czasach jest zagadnieniem bardzo ważnym. W części drugiej przybliżono szanse i kierunki rozwoju wybranych rodzajów turystyki. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia związane z turystyką wiejską, turystyką medyczną i kwalifikowaną. W części tej podkreślono potrzebę większego uwzględniania zainteresowań turystów w kształtowaniu oferty turystycznej. W trzeciej części monografii zaprezentowano wybrane czynniki rozwoju branży hotelarskiej. Zwrócono szczególną uwagę na kategoryzację hoteli, transfer wiedzy jako istotnego aspektu zarządzania. Znaczenie rekreacji ruchowej przedstawiono w części czwartej. Opracowania w niej zawarte dotyczą m.in. osób ćwiczących na siłowniach, jak również organizację obozów sportowych dla dzieci i młodzieży. Książka jest adresowana do studentów turystyki, rekreacji, hotelarstwa, wychowania fizycznego, sportu, zarządzania, a także właścicieli podmiotów gospodarczych wchodzących w skład przemysłu czasu wolnego.
Rozwój turystyki sprawił, że władze zarówno na szczeblu lokalnym, jak i centralnym dostrzegły szansę na ekspansję gospodarcza i promocję regionów oraz krajów. W książce autorzy omówili:
• istotę, powstanie i rozwój polityki turystycznej,
• obszary, narzędzia oraz podmioty uczestniczące w tworzeniu i realizacji polityki turystycznej państwa,
• podstawowe zasady, które muszą być respektowane w odniesieniu do polityki turystycznej państwa, w tym zasadę zrównoważonego rozwoju,
• wpływ Unii Europejskiej na politykę turystyczną państw członkowskich,
• oddziaływanie administracji rządowej i samorządowej na rozwój turystyki i funkcjonowanie przedsiębiorstw branży turystycznej,
• promocję jako ważny element polityki turystycznej.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców i studentów na kierunkach o profilu turystyczno-hotelarskim, urzędników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się turystyką, a także dla przedsiębiorców z branży turystycznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?