KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Przedsiębiorczość

59,90 zł 43,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
Okładka książki Zarządzanie tradycja i nowoczesność

64,90 zł 49,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik obejmuje wiedzę z podstaw zarządzania. Autorzy pokazali koncepcje zarządzania w kontekście ich rozwoju, a także ich wpływ na współczesnych kierowników i menedżerów oraz organizację i funkcjonowanie firm. W podręczniku zostały pokazane: najważniejsze i najpopularniejsze koncepcje zarządzania, współczesne uwarunkowania funkcjonowania gospodarki światowej, istota przedsiębiorczości, formy organizacji i ich współpracy, strategie organizacji, marketing we współczesnych firmach, perspektywy rozwoju techniki, zarządzanie wiedzą i technologiami, zarządzanie projektami, podejmowanie decyzji i ich skutki ekonomiczne, zarządzanie finansami organizacji, struktury organizacyjne i zarządzanie procesami, zarządzanie informacją, zarządzanie zasobami ludzkimi, kierowanie i przywództwo, patologie w zarządzaniu, społeczna odpowiedzialność organizacji. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania, prawa, dziennikarstwa, a także słuchaczy studiów podyplomowych z wymienionych dziedzin oraz uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Okładka książki Sieci w gospodarce

59,90 zł 43,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sieciowość jest obecnie jedną z najważniejszych właściwości gospodarki. Wiedza o sieciach gospodarczych jest zatem niezbędna do zrozumienia zjawisk gospodarczych w każdej skali. Sieć stała się dziś też sposobem konkurowania, co przejawia się w obiegowym stwierdzeniu ?konkurują nie przedsiębiorstwa, ale ich sieci?. Autorzy książki ? pracownicy i współpracownicy Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu ? chcieliby przyczynić się do upowszechnienia wiedzy o zjawisku sieciowości w gospodarce. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza ma charakter analityczno-teoretyczny. Autorzy skupili w niej uwagę na: zjawisku sieciowości w nauce i gospodarce, dobrach sieciowych, sieciach przedsiębiorstw, zależnościach między sieciami a rynkiem, rozkładzie władzy w sieciach, znaczeniu sieci dla konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wpływie sieci na strategie firm. W drugiej części książki zaprezentowano wybrane typy sieci na przykładzie pięciu branż ? odzieżowej, FMCG, mleczarskiej, komputerowej i motoryzacyjnej. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów wyższych uczelni różnych typów, ale może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców.
Okładka książki Procesy produkcyjne

64,90 zł 47,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik zawiera zarys wiedzy z zakresu technik i technologii wytwarzania, doboru i organizacji procesów produkcyjnych, określenia optymalnego przebiegu procesu, projektowania systemów produkcyjnych. Dołączona do podręcznika płyta CD i obszernie cytowana literatura umożliwią czytelnikom uzupełnienie i pogłębienie wiedzy. Podręcznik jest przeznaczony głównie dla studentów kierunku ?zarządzanie i inżynieria produkcji? uczelni wyższych różnych typów. Może być też przydatna dla słuchaczy innych kierunków o profilu inżynierskim oraz dla menedżerów zarządzających w firmach procesami wytwarzania.
Okładka książki Ryzyko w wyborach strategicznych...

64,90 zł 49,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„W literaturze stosunkowo rzadko podejmowany jest problem mechanizmów wyborów strategicznych, a zwłaszcza ryzyka tych wyborów. Tymczasem wybór koncepcji rozwoju to kluczowa faza zarządzania strategicznego, głównie z powodu ryzyka, które mu towarzyszy. Konsekwencje dokonywanych rozstrzygnięć są z reguły znaczące i trudno odwracalne. W tym wypadku ocena ryzyka wyborów i jego minimalizacja staje się kluczowym warunkiem skuteczności zarządzania strategicznego. To powoduje, że recenzowana praca wypełnia istotną lukę poznawczą o dużym znaczeniu dla praktyki gospodarczej. Szczególnym walorem pracy jest jej empiryczny charakter. W zarządzaniu strategicznym, będącym typową nauką stosowaną, rozpoznanie doświadczeń praktyki gospodarczej jest najcenniejszą podstawą wnioskowania. Tymczasem empiryczne rozpoznanie podstawowych problemów kreowania rozwoju w polskich przedsiębiorstwach wydaje się wciąż dalece niezadowalające, w szczególności brakuje pogłębionych badań szczegółowych problemów zarządzania strategicznego na większych reprezentatywnych próbach przedsiębiorstw. Tym samym zrealizowany projekt badawczy i opis jego wyników w recenzowanej monografii stanowi istotny wkład do rozwoju nauki, interesujący dla teoretyków, ale także inspirujący dla praktyków gospodarczych”. Prof. dr hab. Andrzej Kaleta
Okładka książki Giełda

54,90 zł 35,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W walce konkurencyjnej między giełdami różnych krajów liczą się jakość i szybkość obsługi inwestorów, ważne znaczenie mają także takie wskaźniki, jak wielkość operacji giełdowych, kapitalizacja giełdy, liczba notowanych spółek. Klienci chętniej korzystają więc z usług giełdy o większej skali obrotów, licząc na korzystniejszy układ cen. Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, funkcjonująca od ponad 20 lat i należąca do najbardziej dynamicznych na świecie, a przede wszystkim w Europie Środkowo-Wschodniej, ma doskonałą politykę zarówno przyciągania przedsiębiorstw z innych krajów, jak i utrzymywania dotychczasowych klientów. To właśnie tej giełdzie, a zwłaszcza jej zasadom funkcjonowania, inwestorom, poszczególnym rynkom giełdowym, obrotowi obligacjami, akcjami i instrumentami pochodnymi, jest poświęcona niniejsza książka. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych, a także dla praktyków gospodarczych oraz uczestników kursów i szkoleń z bankowości i finansów.
Okładka książki Public relations

44,90 zł 32,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dobra reputacja ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku. Co jednak zrobić, gdy ma się mnóstwo świetnych pomysłów, ale brakuje pieniędzy? Jak Firma może powiadomić klientów o swoim istnieniu, gdy nie stać jej na działania marketingowe i akcje promocyjne? W niniejszej książce pokazano, jak zdobyć rozgłos bez większych nakładów finansowych. W Public relations omówiono wszelkie aspekty PR, począwszy od wyszukania atrakcyjnego tematu, przygotowania komunikatu prasowego i podsuwania materiałów informacyjnych dziennikarzom, przez wykorzystanie mediów społecznościowych, a skończywszy na realizacji różnych kampanii PR. Książka zawiera mnóstwo doskonałych przykładów i cennych wskazówek pochodzących od ludzi, którzy na co dzień mają styczność z branżą PR. Czytelnik znajdzie w niej wszystko, co jest potrzebne, by zaistnieć w mediach z dobrym skutkiem. Książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się PR, marketingiem, promocja, reklamą, a także dla menedżerów i przedsiębiorców
Okładka książki Rozmowa kwalifikacyjna

44,90 zł 32,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Rozmowa kwalifikacyjna ma rozstrzygnąć, czy jesteś odpowiednim kandydatem na dane stanowisko w firmie. W jej trakcie przyszły pracodawca zada ci wiele różnorodnych, często podchwytliwych pytań, a Ty będziesz musiał udzielić na nie właściwych odpowiedzi. Co i w jaki sposób masz powiedzieć, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie pracy? Czego w żadnym razie nie wolno Ci mówić? Autorka książki uważa, że pytania można przewidzieć, a odpowiedzi można się nauczyć. Trzeba tylko wiedzieć, co decyduje o sukcesie. Jeśli przeczytasz tę książkę, znacznie zwiększysz swoje szanse. Przeanalizuj więc uważnie podane przykłady i rady, śmiało idź na rozmowę i? powodzenia.
Okładka książki Finanse i rachunkowość

64,90 zł 41,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik obejmuje kompendium wiedzy z finansów i rachunkowości dla inżynierów. Zostały w nim omówione: • rachunkowość jako system informacyjny firmy, • konto jako podstawowe urządzenie księgowe, • koszty i ich ujęcie ewidencyjne, • ustalenie, rozliczenie i podział wyniku finansowego, • sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów finansowych), • ocena kondycji finansowej firmy, • krótkoterminowe decyzje finansowe, • wartość pieniądza w czasie, • rodzaje inwestycji rzeczowych, • źródła finansowania działalności przedsiębiorstw, • metody szacowania opłacalności inwestycji, • system finansowy w gospodarce. Podręcznik jest przeznaczony dla: • studentów uczelni technicznych na kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji, • studentów zarządzania i finansów w uczelniach ekonomicznych i rolniczych.
Okładka książki Kapitał społeczny

54,90 zł 40,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wobec postępujących procesów internacjonalizacji i globalizacji coraz trudniejsze staje się przewidywanie skutków społeczno-ekonomicznych postępu technologicznego, hiperkonkurencji czy polityki poszczególnych państw. W związku z pojawiającą się niepewnością i nieprzewidywalnością zasoby niematerialne, w tym zwłaszcza kapitał społeczny, zyskują obecnie na znaczeniu. Głównym celem książki jest zaprezentowanie ekonomicznej konotacji kapitału społecznego. Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale autorka prezentuje różne próby ujęcia kapitału społecznego, w drugim podejmuje próbę inwentaryzacji jego źródeł, przedmiotem trzeciego rozdziału jest refleksja nad ustrojowymi uwarunkowaniami kreacji kapitału społecznego, a ostatni rozdział ma charakter empiryczny i stanowi próbę przeniesienia teoretycznej koncepcji kapitału społecznego do rzeczywistości społeczno-gospodarczej okresu prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych w latach 1990?2009. Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii, zarządzania, socjologii, pracowników naukowych, a także przedstawicieli instytucji rządowych i samorządowych.
Okładka książki Strategie zarządzania wiedzą

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Znaczenie wiedzy dla efektywnego zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami stale rośnie. Sprawia to, że także teoria i praktyka zarządzania zajmuje się identyfikacją strategii zarządzania wiedzą oraz rozpoznawaniem metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w realizacji procesów wiedzy, tj. pozyskiwania, rozwoju, dzielenia się, gromadzenia, wykorzystywania i ochrony wiedzy. Autorki przedstawiły: specyfikę organizacji funkcjonującej w gospodarce opartej na wiedzy; kategorie wiedzy przedsiębiorstwa; zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie; klasyfikację strategii zarządzania wiedzą; strategie zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną w polskich przedsiębiorstwach. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych i studentów zarządzania, ekonomii, socjologii, polityki społecznej.
Okładka książki Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

64,90 zł 49,13 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).
Okładka książki Dochodząc do tak negocjowanie bez poddawania się

44,90 zł 31,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Oddajemy do rąk Czytelników najpopularniejszą na świecie książkę dotyczącą negocjacji, w której pokazano prostą i wszędzie możliwą do zastosowania metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych. Autorzy proponują sprawdzoną metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony i we wszelkich rodzajach konfliktów — bez względu na to, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, współpracowników, klientów firmy. Dzięki opisanej metodzie negocjacji można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami. Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji, menedżerów, przedsiębiorców, osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
Okładka książki Siła umysłu

54,90 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Dla niektórych nie ma nic ważniejszego od myśli zaprzątających ich umysły. Z tej książki można dowiedzieć się: jakie mechanizmy i style myślenia są najpowszechniejsze wśród ludzi; w jaki sposób każdy może opanować dręczące go niepokoje i wątpliwości; co robić, aby zapanować nad stresem i złością; jak zmusić swój umysł do większego wysiłku; jak rozwijać i stymulować swoje pozytywne myślenie; jak osiągać większą pewność siebie w kontaktach z innymi osobami; jak przekształcić swoje przekonania w konkretne pomysły i jak je potem zrealizować. Książka jest przeznaczona dla osób chcących pełniej wykorzystywać swoje możliwości intelektualne, a także dla uczestników szkoleń w zakresie rozwoju osobistego i umiejętności menedżerskich
Okładka książki Rozmowa kwalifikacyjna

49,90 zł 37,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Od wyniku rozmowy kwalifikacyjnej często zależy dalsza kariera zawodowa. Podczas takiej rozmowy przeprowadzający rekrutację zadają wiele pytań, niektóre z nich bywają podchwytliwe. Aby zrobić dobre wrażenie i nie dać się wyprowadzić z równowagi, trzeba się dobrze przygotować do rozmowy. Ten poradnik zawiera najlepsze z możliwych odpowiedzi na ponad 200 pytań, na które zwykle musi odpowiedzieć osoba starająca się o pracę. Ponadto Autorka uczy, jak zręcznie i błyskotliwie odpowiedzieć na najbardziej nawet zaskakujące pytania. Dzięki temu można nabrać pewności siebie, opanować stres i panikę. Książka jest skierowana do osób starających się o pracę po raz pierwszy, a także tych, które wracają na rynek pracy po przerwie.
Okładka książki Podstawy marketingu

59,90 zł 43,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Koncepcje, instrumenty, obszary zastosowań marketingu zmieniają się w czasie, by sprostać wyzwaniom przeistaczającego się otoczenia. Jednak istota marketingu pozostaje ta sama, tzn. służy on rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb oraz pragnień klientów docelowego rynku w sposób przynoszący im satysfakcję, a przedsiębiorstwu dający zysk. W poszczególnych rozdziałach niniejszego podręcznika autorzy zawarli rozważania dotyczące: funkcji i znaczenia marketingu, kierunków jego rozwoju, preferencji i zachowań zakupowych klientów, podziału rynku na segmenty, instrumentów marketingowego oddziaływania na nabywców, gromadzenia informacji rynkowych oraz planowania i kontrolowania działalności marketingowej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem, zarządzaniem i komunikacją oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych.
Okładka książki Epistemologia i metodologia zarządzania

69,90 zł 50,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce autor analizuje podstawy poznawcze i metodologię w zarządzaniu. Ich znajomość ma istotne znaczenie we współczesnym świecie, gdyż wiedza tworzona i rozpowszechniana przez nauki o zarządzaniu istotnie wpływa na funkcjonowanie firm i gospodarek, a także politykę światową. Autor skupił uwagę przede wszystkim na: istocie problemów poznawczych we współczesnym zarządzaniu, teoriach i paradygmatach zarządzania, perspektywach poznawczych w zarządzaniu i ich zastosowaniu, nurtach krytycznych w zarządzaniu, metodologicznych rozterkach zarządzania. Książka jest przeznaczona dla specjalistów w dziedzinie organizacji i zarządzania, doktorantów na kierunkach ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych w wyższych uczelniach różnych typów.
Okładka książki Marketing produktów systemowych

54,90 zł 40,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W książce autorzy wyjaśniają rolę współczesnego marketingu w procesach tworzenia, komunikowania i dostarczania ofert systemowych produktów materialnych oraz usługowych. Analizą zostały objęte cztery grupy produktowe: ? systemowe produkty usługowe bankowości detalicznej oraz komercyjnych organizacji usług medycznych, ? systemowe oferty produktowo-usługowe międzynarodowych i krajowych sieciowych firm handlu detalicznego oraz usług taniej gospodarki, ? systemowe produkty informatyczne organizacji sieciowych działających w konwergentnych sektorach info-tele-medialnych, ? systemowe materialne produkty konsumpcyjne (wybieralnych dóbr trwałego użytku oraz innowacyjnych produktów odzieżowych). Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem, a także dla menedżerów i praktyków gospodarczych odpowiedzialnych za działania marketingowe w organizacji.
Okładka książki Podmiotowość pracownika w zarządzaniu organizacją

49,90 zł 36,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W dyskusji o roli i znaczeniu pracowników we współczesnych organizacjach ścierają się różne poglądy i stanowiska. Autor pokazał: rolę pracownika i jego zachowań przedsiębiorczych wobec realizacji celów organizacji, zmiany zachodzące w tym zakresie w organizacji na różnych etapach rozwoju i funkcjonowania, istotę i znaczenie pracy zespołowej dla rynkowego powodzenia organizacji; przedsiębiorczość w rozwoju organizacji oraz znaczenie talentu pracownika dla funkcjonowania organizacji. Książka jest przeznaczona dla specjalistów z dziedziny: zarządzania organizacjami, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.
Okładka książki Zarządzanie środowiskiem w Polsce

64,90 zł 47,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik obejmuje wiedzę o zarządzaniu środowiskiem na poziomie całej Polski oraz na poszczególnych szczeblach podziału terytorialnego. Autorzy po omówieniu podstawowych pojęć z zakresu zarządzania środowiskiem i charakteryzowaniu makrosystemu społeczeństwo-gospodarka-środowisko jako obiektu zarządzania przedstawili poszczególne elementy systemu zarządzania środowiskiem, a w tym: regulacje prawne, środki zarządzania środowiskiem, politykę ekologiczną i strategię zrównoważonego rozwoju, instrumenty zarządzania środowiskiem. Następnie zostało przedstawione zarządzanie głównymi elementami systemu, tj. ochroną przyrody, ochroną atmosfery, gospodarką wodną, gospodarką odpadami, bezpieczeństwem ekologicznym. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania, ekonomii, ochrony środowiska i gospodarki przestrzennej na różnych poziomach kształcenia.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj