W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Droga rzadziej wędrowana od czasu pierwszego wydania przed trzydziestu pięciu laty wciąż zajmuje czołowe miejsca na prestiżowych listach bestsellerów; jest najbardziej poczytną książką o rozwoju duchowym człowieka (sprzedano ponad dwadzieścia milionów egzemplarzy w ponad trzydziestu językach) w historii. Książka zmarłego w 2005 roku amerykańskiego psychiatry i neurologa jest napisana lekko, bez uciekania się do naukowej nowomowy, łatwych recept czy ogólnikowych sformułowań. Stawiając znak równości między rozwojem duchowym a psychicznym człowieka, dr Peck - psychiatra, myśliciel i terapeuta - stwierdza, że psychologia i religia uzupełniają się w procesie dążenia ku pełni człowieczeństwa. Autor przedstawia takie metody radzenia sobie z trudnościami codziennego dnia, dzięki którym można je skutecznie pokonywać, a zarazem osiągać coraz wyższe poziomy świadomości.
Książka proponuje wiele ćwiczeń i metod medytacyjnych wspierających naturalne zdolności intuicyjnego poznania.
Wszyscy mamy dar intuicji, ale socjalizacja i szkoła najczęściej spychają ją na dalszy plan. Przyzwyczajamy się lekceważyć swoje instynktowne odczucia, zamiast uczyć się je rozumieć i wykorzystywać w rozwoju osobistym. W ten sposób odcinamy się od korzeni naturalnej mądrości, której owocem jest właśnie intuicja.
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich.
Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne.
W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania
w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Terapia psychomotoryczna metodą Procus i Block została stworzona w latach 60-tych XX wieku, z inspiracji dr Zofii Kułakowskiej. Terapia jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 10 lat, które wykazują łagodne zaburzenia neuropsychologiczne, m.in. ruchu, emocji, mowy. Poradnik jest przede wszystkim kompendium dla wyszkolonych terapeutów- psychomotoryki. Ze wzgledu na przystępną formę przekazu, może także służyć rodzicom w zrozumieniu, jakiej pomocy potrzebują oraz jaką pomoc mogą otrzymać dzieci z zaburzeniami rozwoju, podczas terapii psychomotorycznej
Ta książka łączy intuicyjną naukę Louisy L. Hay ? jednej z głównych ikon, która zajmuje się rozwojem ludzkiej świadomości - oraz doświadczenie medyczne dr Mony Lisy Schulz. To łatwy do wykorzystania przewodnik służący do osiągnięcia zdrowia i dobrego samopoczucia, który analizuje Twój organizm zarówno od strony medycznej jak i intuicji.
Wiemy, że umysł wpływa na fizjologię ciała. Często emocje są przyczyną chorób. Uczucia takie jak gniew, strach, smutek, miłość, radość mają duży wpływ na nasze ciało. Gniew sprawia, że mięśnie napinają się, a naczynia krwionośne zwężają, a to utrudnia krążenie krwi i prowadzi do nadciśnienia. Radość i miłość powodują odwrotną rekcję w organizmie. W książce znajdziesz dokładny opis różnych chorób oraz przyczyny ich powstawania. Wszelkie informacje poparte są badaniami naukowymi oraz głęboką intuicją autorek.
Jeśli martwisz się o swoje zdrowie, to teraz możesz zrobić test składający się z prostych pytań i szybko ustalić co mówi Ci Twoje ciało. Z łatwością określisz przyczynę swoich dolegliwości, a dzięki obszernemu studium przypadku do każdej choroby poznasz sposoby na jej wyleczenie. W książce znajdziesz także tabelę, która pomoże Ci szybko zastosować odpowiednią dla Twojej przypadłości afirmację i powrócić do zdrowia. To przewodnik, dzięki któremu staniesz się świadomy osobistej mocy uzdrawiania własnego ciała. Odkryj i nazwij swoje emocje, znajdź przyczynę swojego bólu i ulecz się.
Masz w sobie moc, która Cię uzdrowi.
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej.
Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej.
Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii.
Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.
Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu.
Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.
Anna Jędrzejczyk jest Autorką książki: ?Dalekie podróże z zamkniętymi oczyma.? Jest to zestaw 35 wizualizacji ? podróży odbytych w czasie przepięknie prowadzonych warsztatów terapeutycznych w studio JuriMo w Krakowie. Jeśli nigdy nie byłeś kroplą wody, nie widziałeś głębin oceanu, ławicy ryb, nierówności dna morskiego, potężnego żółwia, skarbów w zatopionym wraku to ta książka jest dla ciebie. Możesz również poczuć się członkiem zespołu artystów uczestniczących w koncercie przy użyciu gongów i mis tybetańskich lub poczuć się jak jedna z nutek, która wędruje wraz z melodią od ziemi aż po bezkres Uniwersum. Możesz usłyszeć dźwięki kosmosu i odczuć wszystkie żywioły wszechświata manifestujące swą niezwykłą siłę. Tematyka utworów niezwykle atrakcyjna: lasy, góry, morze, piaski, rośliny, zwierzęta ? cały nasz świat tu i teraz oraz jego bogaty i silny wpływ na ludzi. Bogactwo wiedzy przekazanej językiem prostym, zrozumiałym, lecz również plastycznym, mnóstwo epitetów, metafor, porównań, animizacji.
Początek to ważny moment. Nie można go pominąć. Tu - na początku - wszystko możesz zacząć. Może zdarzyć się, że jeden dzień zmieni całe Twoje życie. Napotkany człowiek, przeczytana książka, obejrzany film lub zasłyszane słowa. Mogą zmienić wszystko. Życie bowiem staje się w chwilach. Właśnie masz przed sobą taką szansę. Jeśli choć raz w życiu zadałeś sobie pytanie: Co dalej? Uwierz ? to książka dla Ciebie. Nie tylko dlatego, że to po prostu dobra lektura. Podyktowana doświadczeniem i przemianą wielu osób. Powinieneś ją przesłuchać, bo dzięki temu przestaniesz tracić czas. Zaczniesz oddychać, poczujesz, że zmiana której pragniesz jest w zasięgu ręki. Możesz się przebudzić. Warunek jest jeden. Daj sobie szansę na siebie.
Wstęp do książki czyta sam autor Maciej Bennewicz. Na lektora pozostałej części swojego dzieła wybrał on znanego polskiego aktora, Rocha Siemianowskiego, którego interpretacja okazała się być mu najbliższą.
Bez względu na to, co budzi w nas chęć stwierdzenia czy wręcz zawołania: „chcę się modlić”, potrzebujemy praktycznej pomocy, aby to pragnienie modlitwy zaspokoić. Wiemy, że samo powtarzanie słów, nieważne jak bardzo pięknych, nie wystarczy. Nasz krzyk dobiega z jakiejś głębszej – bardzo głębokiej – części naszej istoty. Musimy doświadczyć tego Środka i pozwolić, aby tam powstała i stamtąd uniosła się nasza modlitwa.
Ze wstępu Autora
Terapia baśniami to ? jak wyjaśnia Kazimierz Pospiszyl ? wspólna podróż terapeuty i pacjenta. A przedstawiana książka jest próbą przygotowania czytelnika w taką podróż. Główny nacisk został w niej położony na analizę trudnej drogi dojrzewania społecznego bohaterów różnych opowieści w kręgu układów rodzinnych. Poznajemy więc na nowo mit o Narcyzie, baśń o Kopciuszku, legendę o Królu Rybaku, historię Doriana Graya, Frankensteina, mit o Dedalu i Ikarze oraz historię pierścienia Nibelunga i mit o Perseuszu.
Przywołanie historii znanych od wielu pokoleń ma pomóc rozpoznać, na którym etapie procesu socjalizacyjnego powstały nieprawidłowości i umiejętnie im zaradzić.
Energia Kundalini znana była od dawna jako niebiańska moc i niezawodny sposób osiągnięcia oświecenia. Nie ogranicza się ona wyłącznie do wzniosłych, duchowych doznań. Uważa się ją również za sekretny klucz do przyjemności cielesnych i radości. Choć jest to energia o niebiańskim pochodzeniu, nie musisz się po nią udawać w niebiosa ? jest w pełni dostępna na ziemi. Wystarczy, że zaprosisz ją do swojego życia, a ona natychmiast przybędzie i rozświetli wszystkie sfery Twojej codzienności. W skorzystaniu z energii kundalini pomoże Ci Cyndi Dale ? międzynarodowa ekspertka specjalizująca się w dziedzinie metod energetycznego uzdrawiania. Od lat podnosi ona na duchu czytelników oraz inspiruje ich do poszukiwania zarówno sensu życia jak i własnej osobowości. Nie inaczej jest w przypadku tej książki. Dzięki niej Twoje życie uzyska nową jakość zarówno na planie materialnym jak i duchowym. Kundalini znajdzie swoje zastosowanie w codziennych działaniach oraz prostowaniu wszelkich niedoskonałości zdrowotnych. Pomoże Ci także odkryć nową jakość w związkach międzyludzkich i znacząco zwiększy ilość sukcesów zawodowych. Autorka oferuje szereg narzędzi do okiełznania tej wspaniałej energii. Są wśród nich między innymi tantra, mantry i praca z oddechem. Dzięki nim odkryjesz nowy wymiar spełnienia, radości i satysfakcji. Boska energia, boskie życie.
Wybrany fragment ksiżki
Pranajama: oddechy kundalini
Oddychamy od momentu naszych narodzin, jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest dla nas oddychanie - oczywiście dopóki nie zabraknie nam tchu. Oddychanie jest jednym z najbardziej istotnych narzędzi przy wspinaniu się po drabinie do os'wiecenia, w dodatku praktyki kundalini są zawsze połączone ze świadomym oddychaniem. Pranajama to głębokie oddychanie umożliwiające nam aktywację oraz wzrost kundalini. Większość joginów przyznaje, że oddychanie jest niezbędne do bezpiecznego przebudzenia kundalini. Jednym z bardziej efektywnych procesów oddychania jest ten nauczany w jodze krija, praktyce bazującej na kundalini, którą można wprowadzić do codziennego życia w bardzo łatwy sposób.
Słowo krija w sanskrycie oznacza „działanie, uczynek lub wysiłek". Większość praktykujących wciela niektóre krije w codzienne życie. Joga krija stanowi niezwykle ważny proces aktywacji kundalini, który jest popularny dopiero od niedawna. Preferowana przez Paramahansa Jogananda, autora Autobiografii jogina, joga krija pomogła w otwarciu Zachodu na jogę w dwudziestym wieku. Oparta na zasadach jogi karma oraz na innych formach jogi tantrycznej i kundalini joga krija zakłada, że dusza zamieszkująca w naszym ciele, inaczej nazywana ya, może regulować wszystkie nasze akcje lub kirs. Kognat kri jest również korzeniem słowa kar-wttt- Podczas gdy karma, reguła przyczyn oraz skutków, odnosi się Qo akcji, kri oznacza „robić". Joga krija jest więc zjednoczeniem * Bezkresem poprzez odpowiednie działania.
Celern obrzędów jogi krija jest większa wrażliwość na głos duszy. Podstawą jogi krija jest świadomy oddech — oddech, który wypełnia nie tylko ciało, lecz również duszę. Gdy twoja dusza jest wypełniona, może uzyskać przewagę nad umysłem i ostatecznie uwomić się od ciała i osiąganąć stan samadhi lub wypełnić Absolut. W tym czasie, praktykujący żyją jako słudzy społeczeństwa, poświęcając się, aby wspierać innych.
Dlaczego mielibyśmy się nie przekonać, jak bardzo zwykłe oddychanie może zmienić nasze życie?
a książka zawiera nowe, odkrywcze spojrzenie na modlitwę, ukazuje jej prostotę i piękno. Słowa w niej zawarte najpierw wypływają z wewnętrznego doświadczenia później z rozległej wiedzy o zasadach i prawach modlitwy. Jest to niezbędna pozycja dla wszystkich pragnących odnowić lub rozpocząć życie modlitewne. Modlitwa w ciszy - najstarsza modlitwa świata. Człowiek, coraz częściej przekonuje się, że nie może żyć i normalnie funkcjonować bez powrotu do swego wnętrza; bez skupienia, milczenia i chwil samotności. Jak jednak wejść w ciszę serca? Jak być z Bogiem codziennie sam na sam, odkładając na bok słowa, intencje i sprawy do załatwienia? Jak oddać Mu się cały? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć ta mała książeczka powstała na pustelni gdzieś we Francji.
Ks. Andrzej Muszala (ur. 1963 r.) - ksiądz archidiecezji krakowskiej, wykładowca bioetyki na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, duszpasterz akademicki. Publikuje w miesięczniku katolickim 'List' oraz w 'Medycynie Praktycznej'. Od 1996 roku prowadzi rekolekcje o modlitwie w ciszy w pustelni w Beskidach (www.pustelnia.pl).
W Anielskiej Terapii Doreen Virtue przekazuje nam kojące wiadomości pochodzące z Królestwa Aniołów, które pomogą Ci poradzić sobie z kłopotliwymi emocjami, takimi jak depresja, znudzenie, zakłopotanie i złość oraz sprawami związanymi z pracą, relacjami, rodzicielstwem i wieloma innymi.
Tak Doreen Virtue pisze o wpływie, jaki na jej pracę jako psychoterapeuty wywarły anioły. ?Zaczęłam pomagać moim klientom w słyszeniu ich własnych aniołów. Bardzo szybko odkryłam, że uzdrowicielska moc aniołów przekracza siłę każdej wymyślonej przez człowieka terapii, z jaką kiedykolwiek się zetknęłam. Anioły otrzymały od Boga wspaniałe dary, by dzielić się nimi z nami.
Anioły widzą zwyczajne sytuacje w inny sposób. Ich przesłania pomagają nam uleczyć nasze myśli i wierzenia, przekształcając je w dodający siły i pełen miłości punkt widzenia. Uczą nas, jak używać naszych duchowych zmysłów, by widzieć, słyszeć, czuć i rozpoznawać prawdziwy świat, który góruje nad iluzją światowych problemów.?
Dzięki tej książce porozumienie między lekarzem a pacjentem stanie się łatwiejsze.
Książka dotyczy relacji lekarz – pacjent i pacjent – lekarz. Relacja ta jest szczególna, ponieważ uruchamia mnóstwo projekcji, przeniesień, uczuć. Warto o nich wiedzieć, gdyż wtedy łatwiej sobie z nimi radzić. Obie strony mogą z książki dowiedzieć się, na co w tym trudnym kontakcie zwracać uwagę, by przebiegał w miarę bez zakłóceń i służył leczeniu. Bo na wynik leczenia ma wpływ zarówno lekarz, jak i pacjent – to wspólna odpowiedzialność. Dlatego relacja między nimi musi być uświadamiana i w sposób mądry, celowy podporządkowana leczeniu.
Z książki skorzystają zarówno lekarze, personel medyczny, studenci medycyny i nauk pokrewnych, jak i pacjenci.
Wybrany fragment książki
PRZEDMOWA
Profesora Cezarego Szczylika
Pierwsze wrażenie - wreszcie ktoś to opisał! Opisał dwa światy funkcjonujące obok siebie. Świat chorego i świat lekarza. Światy, którym w polskiej rzeczywistości nie dane jest się spotkać, gdyż oba nie są nauczone sztuki porozumienia. Pacjent boi się choroby i wszystkiego co się z nią wiąże -szpitala, inwazyjnej diagnostyki, lekarzy, pielęgniarek i salowych. A lekarz?
Współczesna Polska po odzyskaniu niepodległości, uwolnieniu się z tyranii nakazowego myślenia burzy dotychczasowe stereotypy. Stereotyp darmowej opieki medycznej, nieomylności lekarzy, wyglądu pacjentów „opakowanych" we wszechobecne szaro-niebieskie szpitalne piżamy, identyczne z tymi w więzieniach i wojsku. Ale nie tylko to wspominam z tej już zamierzchłej przeszłości. Pamiętam moje akademickie podręczniki - wiele z nich przypominało treścią książki telefoniczne; zakuwanie tysięcy terminów, nazw organów, niezliczonych przyczepów mięśni i więzadeł. Rozszerzone i skrócone zalecenia badania lekarskiego, podmiotowego, przedmiotowego. Wszystkiego się nauczyłem, dostałem wybitnie dobre oceny i... Gdy po raz pierwszy stanąłem przy *óżku chorego, zdałem sobie sprawę, że całe to akademickie wyposażenie jest niekompletne. Brak mi języka porozumie-nią, brak mi wiedzy o drugim świecie, o świecie chorego i cierpiącego pacjenta. Dziś wiem też, że to ja powinienem być profesjonalnie przygotowany do rozmowy z moim p cjentem, że to dla mnie - studenta, a później lekarza - powinny istnieć podręczniki przygotowujące do pracy z chorym.
Podręczników dla chorych o tym, jak się przygotować do rozmowy z lekarzem, nie ma.
To po mojej stronie, po naszej lekarskiej stronie, jest przygotowanie się do pracy z pacjentem, do rozmów o bólu, stra-j chu, wstydzie, samotności. Może też Państwo nie uwierzycie, ale po przeczytaniu spisu treści stanęło mi przed oczami moje całe zawodowe życie, blisko czterdzieści lat pracy. Czterdzieści lat i świadomość że nikt takiego podręcznika dotychczas nie napisał. Przecież ten podręcznik powinienem dostać właśnie czterdzieści lat temu. Z pewnością byłbym lepszym lekarzem. I uczucie ulgi, katharsis. Wojciech Eichelberger z Ireną Stanisławską opisują wspomniane dwa światy - ze zrozumieniem, empatią i delikatnością. Jest w tej książce mądrość i szacunek. Jest ta książka swoistym memento, zachętą do zastanowienia, refleksji. Dla mnie jest też bardzo osobista, bo wiem, że wszystko, co opisali, jest we mnie gotowe.
Polecam tę książkę rektorom i dziekanom wszystkich uczelni medycznych. Od tej książki, od tego podręcznika powinniśmy zaczynać swą przygodę z medycyną.
prof. dr hab. n. med. Cezary Szczylik
Kierownik Kliniki Onkologii
Wojskowego Instytutu MedycznegoPRZEDMOWA Profesora Jerzego Woy-Wojciechowskiego 7
PRZEDMOWA Profesora Cezarego Szczylika 11
1. LĘK, BÓL, CIERPIENIE 13
2. WSTYD 25
3. DOTYK 37
4. SŁOWA, DIAGNOZA, PRAWDA 49
5. TRUDNY PACJENT 65
6. PACJENT W SZPITALU 79
7. MŁODY PACJENT 87
8. ODDANIE BLISKIEJ OSOBY 97
9. CHOROBY PRZEWLEKŁE I TERMINALNE 105
10. NARODZINY I UMIERANIE 121
11. WSPÓŁODCZUWANIE 133
12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, WYPALENIE 143
"W kwietniu 1983 roku musiałem przestać pić. Niedługo później trafiłem na pierwszy mityng Anonimowych Alkoholików. Po pół roku abstynencji pojechałem na czterotygodniową kurację odwykową. Tam pozbyłem się wszelkich złudzeń. Przekonałem się, że jestem alkoholikiem i że muszę zrezygnować z alkoholu pod każdą postacią. Dowiedziałem się, że alkoholizm wiązał się z niedojrzałością emocjonalną i brakiem podstawowych umiejętności życiowych, choćby takich jak rozpoznawanie i wyrażanie własnych uczuć, bezpieczne radzenie sobie z lękiem, złością i samotnością, nawiązywanie i utrzymywanie nieegoistycznych relacji z innymi ludźmi oraz wyznaczanie granic i umiejętność powiedzenia "nie". I że bez tych zdolności trudno będzie mi zachować trzeźwość."
(ze wstępu)
Książka „Siły, które pokonają raka” jest znakomitym przewodnikiem dla osób, które szukają dla siebie źródeł wsparcia w chorobie nowotworowej i procesie jej leczenia. Wiele cennych wskazówek znajdą w niej również ich bliscy, terapeuci i lekarze.
Publikacja prowadzi Czytelników od diagnozy, poprzez medyczne aspekty terapii nowotworów, do wspomagających terapii psychologicznych. Prezentuje szeroki wachlarz dostępnych terapii psychoonkologicznych, a wśród nich terapię poznawczo-behawioralną, terapię akceptacji i zaangażowania oraz interwencje psychologii pozytywnej skoncentrowane na nadziei i wzroście osobowym. Przy każdym z tekstów zamieszczono propozycje ćwiczeń i technik terapeutycznych - praktyczne porady, pomocne na każdym etapie choroby.
Doświadczeni terapeuci wyjaśniają jak radzić sobie z chorobą i wspomagać leczenie. Dr Ewa Wojtyna podpowiada, w jaki sposób zmniejszać lęk i kształtować zdrowe przekonania. Joanna Dudek-Głąbicka opisuje nowatorską terapię, która uczy jak mimo choroby żyć zgodnie z tym, co dla nas najważniejsze. Dr Mariusz Zięba przybliża fenomen pozytywnych konsekwencji trudnych wydarzeń życiowych, zaś dr Kinga Tucholska pokazuje jak rozwijać prawdziwą nadzieję.
Od śmierci Daniela Paula Schrebera minęło niemal równo sto lat, trudno więc o lepszą okazję, by przyjrzeć się bliżej „najczęściej opisywanemu przypadkowi w historii psychiatrii, człowiekowi cierpiącemu na – jak sam twierdzi – chorobę nerwów, o którym Freud orzekł, że byłby doskonałym dyrektorem zakładu psychiatrycznego, Lacan zaś – że wykazuje się talentem i pasją teologa. „Przypadek Schrebera” to nie tylko fascynujący swoją złożonością system urojeń byłego sędziego, ale również wyzwanie rzucone rodzącej się tradycji psychoanalitycznej. Co więcej, wyzwanie to towarzyszy psychoanalizie w całej dotychczasowej historii jej rozwoju, za każdym razem zmuszając ją do zrewidowania własnych założeń, zakwestionowania dogmatów i przemyślenia na nowo fundamentalnych pojęć.
Krzysztof Wolański – filozof, w roku 2012 obronił doktorat w Szkole Nauk Społecznych PAN. Głównymi obszarami jego zainteresowań są psychoanaliza i współczesna myśl krytyczna. Uczy literatury w jednym z warszawskich liceów.
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci.
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u dzieci w wieku 8–13 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie dziecka w terapię. Postać kotka, który ze Strachusia przemienia się w Zaradnego Kota, przemawia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się dobrą zabawą. Dzieci uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi, poznają techniki relaksacyjne oraz skuteczne strategie rozwiązywania problemów i rozluźniania się w sytuacjach stresowych. Zeszyt ćwiczeń i podręcznik składają się na program terapeutyczny „Zaradny Kot”.
Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Kristina A. Hedtke (Bertzos) – doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?