KATEGORIE [rozwiń]

André Christophe

Okładka książki Czas na medytację
nowość

34,99 zł 25,71 zł


Popraw jakość życia w prosty i łatwy sposób Medytacja to droga do cichej rewolucji w twoim życiu: uczy, jak zwolnić, cieszyć się życiem, stawiać czoła codziennym trudnościom. Dzięki niej możesz odnaleźć wewnętrzny spokój i emocjonalną równowagę, o które coraz trudniej w dzisiejszym świecie. Christophe André, znany francuski psychiatra i psychoterapeuta, na przykładzie własnych doświadczeń oraz potwierdzonych badań naukowych pokazuje, jak użytecznym i niosącym korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego narzędziem może być medytacja. W prostych, jasnych słowach objaśnia jej tajniki. Tłumaczy również, czym jest praktyka, co ma do powiedzenia na jej temat nauka, z jakich tradycji się wywodzi, jakie są jej korzyści i ograniczenia. Pokazuje, jak zacząć i jak doskonalić jej technikę. Ta książka przekaże Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o medytacji – znajdziesz tu zarówno wyjaśnienia teoretyczne, jak i praktyczne ćwiczenia, które już dziś możesz zacząć wprowadzać w życie, aby uczynić je lepszym. Christophe André – francuski psychiatra i psychoterapeuta. W latach 1992–2018, w ramach uniwersyteckiej służby zdrowia psychicznego i terapeutów, pracował w szpitalu Sainte-Anne w Paryżu. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych i depresyjnych. Jest jednym z liderów terapii behawioralnych i poznawczych we Francji. Jako jeden z pierwszych wprowadził zastosowanie medytacji w psychoterapii. Jest autorem poradników i książek popularnonaukowych, m.in. „Życie wewnętrzne” czy „Trzy minuty medytacji”.
Okładka książki Życie wewnętrzne

34,99 zł 25,71 zł


40 lekcji prowadzących do poznania swojego wnętrza na nowo Christophe André wyjaśnia, jak ważne jest życie wewnętrzne w świecie, w którym pozory i wygląd zewnętrzny stawiane są na pierwszym miejscu. Ciągłe spełnianie oczekiwań spływających z zewnątrz odrywa nas od istoty duszy. Życie wewnętrzne jest wszystkim, co sobie uświadamiamy, gdy stopniowo odwracamy naszą uwagę od tych wymagań. Paradoksalnie to właśnie wtedy dostrzegamy, że mamy ciało, że oddychamy, że zamieszkują nas emocje i myśli, zarówno pozytywne jak i negatywne. André proponuje 40 lekcji, dzięki którym nawiążesz intymną relację z królestwem swoich emocji i doznań.
Okładka książki Trzy minuty medytacji

39,99 zł 29,39 zł


Już od dwóch tysięcy lat ludzie medytują, zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie. Korzyści z medytacji potwierdzają obecnie liczne badania naukowe. Świecka i przystępna praktyka uważności stosowana jest w gabinetach lekarskich, w szkole, w firmach i w domach. Zapewnia pogodę ducha, siłę i jasność umysłu, pomaga także stawiać opór chorobom naszej epoki: egoizmowi, materializmowi, cyfrowemu rozproszeniu. W książce Trzy minuty medytacji, wywodzącej się z audycji radiowej o tym samym tytule, emitowanej na falach stacji France Culture, Christophe André proponuje czterdzieści ćwiczeń medytacyjnych. Zaprasza do nawiązania przyjaźni z samym sobą i ze światem oraz na fascynujący trening umysłu. Jeśli jesteś debiutantem, ćwiczenia te, przedstawione przez jednego z pionierów laickiej medytacji we Francji, zachęcą cię, by pójść dalej. Jeśli już medytujesz, mogą być sposobem na wprowadzenie do codziennej praktyki nowych elementów.
Okładka książki Medytacja. Dzień po dniu

49,90 zł 37,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka łączy w sobie urodę pięknego albumu z reprodukcjami arcydzieł malarstwa i użyteczność podręcznika, w którym autor uczy nas – w sposób poetycki i konkretny jednocześnie – jak żyć bardziej świadomie, jak być bardziej obecnym w swoim życiu. Dzieła sztuki służą za punkt wyjścia do poruszania kolejnych zagadnień: praca z oddechem, obserwowanie swoich myśli, dostrzeganie tego, co zwyczajne lub niewidoczne, akceptacja, odpuszczanie… W świecie zdominowanym przez szybkość, w którym człowiek żyje pod presją czasu, odruchowo i nieraz bezrefleksyjnie się jej poddając, prędzej czy później zaczyna odczuwać naturalną potrzebę, by zwolnić, i zaczyna poszukiwać sposobu, by żyć w większej harmonii z sobą i światem. Medytacja uważności jest doskonałą odpowiedzią na te poszukiwania. Jest ona dla naszego umysłu tym, czym ćwiczenia fizyczne są dla naszego ciała. Wybrany fragment książki Żyć chwilą obecną To jest teraz, tylko teraz. Za moment to będzie już coś innego: sroka odleci, słońce będzie wyżej na niebie, cień żywopłotu się cofnie... Nie będzie ani lepiej, ani gorzej; będzie po prostu inaczej. A więc to właśnie teraz trzeba się zatrzymać, poczuć, jak mroźne powietrze szczypie w nos, słuchać wszystkich tych przytłumionych dźwięków, podziwiać niesamowite światło zimowego słońca. Zostać tu najdłużej, jak się da, nie oczekując niczego szczególnego. Przede wszystkim niczego nie oczekiwać. Lecz po prostu być tam, starając się jak najlepiej dostrzec niezliczone bogactwa tej chwili: śnieg spadający z drzew z cichym, miękkim odgłosem; niebieskawą biel cienia żywopłotu; podskakiwanie sroki, która szuka odrobiny ciepła w słońcu. Wszystko jest doskonałe, nie brakuje niczego, żeby ta chwila przepełniła nas zadowoleniem. Uważnie bądźmy po prostu obecni w tej chwili łaski, zwyczajnej i pełnej blasku. Zdecydować się na przebywanie w chwili obecnej    Uważność uczy nas otwierania oczu. To ważne, ponieważ wokół nas są światy, które bezustannie lekceważymy. Tu i teraz. Możemy do nich wejść, zatrzymując automatyczny bieg naszych działań i myśli. Tym, co ułatwia dostęp do tych światów chwili obecnej, są oczywiście pewne czynniki zewnętrzne, jak słońce, śnieg i sroka z obrazu Moneta. Ale także decyzja, żeby najczęściej jak to możliwe pozwalać życiu, by nas dosięgało, dotykało, poruszało. Chodzi o akt dobrowolnej świadomości, chodzi o to, byśmy postanowili otworzyć bramy naszego umysłu na to wszystko, co jest tutaj. Zamiast chronić się w tej czy innej wewnętrznej twierdzy: raminacjach, rozmyślaniach, pewnościach i antycypacjach.    Ten akt jest aktem wyzwolenia. Wyzwolenia od naszych myśli o przyszłości albo przeszłości: uważność sprowadza nas z powrotem do teraźniejszości. Akt wyzwolenia z naszych ocen: uważność sprowadza nas z powrotem do obecności. Nasz umysł jest przeładowany tyloma rzeczami! Czasami ważnymi, czasami interesującymi. A czasem całkiem bezwartościowymi i niepotrzebnymi. Przeszkadzają nam one w widzeniu, utrudniają nam więź ze światem. Potrzebujemy przeszłości i przyszłości, potrzebujemy wspomnień i planów. Ale potrzebujemy także teraźniejszości. Przeszłość jest ważna, przyszłość jest ważna. Filozofia chwili obecnej nie polega na stwierdzeniu, że jest ona lepsza od przeszłości czy przyszłości. Tylko że jest bardziej krucha, że to ją należy chronić, ją, która znika z naszej świadomości, kiedy tylko jesteśmy zajęci, zaprzątnięci czymś innym. To jej należy dać przestrzeń, by mogła istnieć. Więcej odczuwać, niż myśleć: świadomość zanurzona    Medytacja uważności nie oznacza analizowania chwili obecnej, a przynajmniej nie w taki sposób, jak się sądzi. To doświadczanie jej, odczuwanie całym ciałem, bez słów. Takie obywanie się przez dłuższy czas bez mowy nie jest ani zwyczajne, ani wygodne. Ani łatwe: nie mówić - to jeszcze ujdzie, ale nie myśkd Tylko doświadczać, połączyć się. A jednak wszyscy mamy już za sobą to doświadczenie. To, co się wówczas dzieje i co wykracza poza słowa, opisuje fragment Listu Lorda Chandosa do Franciszka Bacona, wspaniałej noweli austriackiego pisarza Hugo von Hofmannsthała: „Od tej pory wiodę żywot, jaki - obawiam się - z trudem zdołałby Pan pojąć, tak bezdusznie i bezmyślnie płyną mi dni [...] Niełatwo mi zdać Panu sprawę, na czym te dobre chwile polegają; oto znowu zawodzą mnie słowa. W takich chwilach objawia mi się bowiem coś, co nie ma i nie może mieć nazwy, i niespodziewanie wypełnia jakieś zjawisko należące do otaczającego mnie świata pienistym strumieniem wyższego życia. Zapewne trudno to zrozumieć bez przykładu, proszę tedy, by okazał Pan wyrozumiałość, jeśli moje przykłady okażą się głupie. Konewka, pozostawiona na polu brona, pies wylegujący się na słońcu, ubożuchny cmentarz, kaleki człowiek, mała wiejska chałupa -wszystko to może stać się naczyniem objawienia. Każdy z tych przedmiotów, i tysiące podobnych, po których oko prześlizguje się ze zrozumiałą obojętnością, może nagle, w chwili, której nadejście żadną miarą nie zależy ode mnie, przybrać charakter podniosły i poruszający -słowa stają się zbyt ubogie, aby to wyrazić".
Okładka książki Niedoskonali, wolni, szczęśliwi

39,90 zł 29,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Samoocena odgrywa ważną rolę w uzyskaniu harmonii i dobrej jakości życia. Związek z wewnętrznym Ja wywiera wpływ zarówno na nasze zachowanie i emocje, jak również na to, jak odczuwamy siebie i otaczający nas świat. Zachodnia kultura dowartościowuje pojęcie sukcesu, sprawia, że dążymy do jego osiągnięcia we wszystkich dziedzinach życia, a każda porażka obniża samoocenę. Christophe André od 1998 roku prowadzi badania nad problemem samooceny u swoich pacjentów. W prezentowanej książce analizuje ich postawy, emocje i zachowania, bada m.in. stosunek pacjentów do samych siebie, własnych działań, relacji z innymi i lęku przed śmiercią. Autor pomaga nam: przestać martwić się o to, jakie wrażenie robimy na innych, działać, nie bojąc się porażki i osądu, lepiej rozumieć siebie, nie drżeć więcej na myśl o odrzuceniu, uporać się z osobistymi problemami,  odzyskać równowagę i osiągnąć spełnienie, odnaleźć swoje miejsce Christophe André jest lekarzem psychiatrą w Szpitalu Św. Anny w Paryżu. Wszystkie jego książki cieszą się wielkim powodzeniem: Psychologie de la peur, Vivre heureux, L’Estime de soi, La Force des émotions, Comment gérer les personnalités difficiles (z François Lelordem), La Peur des autres (z Patrickiem Légeronem).
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj