W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Zawartość tego tomu stanowi bardzo bogaty materiał statystyczny związany z przestępczością nieletnich. Rozpoczyna się od zaprezentowania sytuacji w rodzinach i szkołach przez pokazanie aktywności ekonomicznej młodzieży aż do przestępczości, co w konsekwencji prowadzi do wyroków sądowych i umieszczania nieletnich w ośrodkach wychowawczych i domach poprawczych. Prezentowane tu dane statystyczne dotyczą głównie ostatniego dwudziestolecia, czasami sięgają jednak do okresu wcześniejszego (około 25 lat), innym razem prezentują tylko dane z ostatnich kilku lat. Zapoznanie się z nimi pozwala lepiej zrozumieć potrzebę resocjalizacji i jej praktyczną realizację.
Opowiadanie czyni z życia jedną całość, porządkuje je wciąż na nowo i pozwala nam – tak zupełnie mimochodem – przeżywać samych siebie. Na przykład doświadczać tego, że każdy z nas rzeczywiście potrafi opowiadać i że czyni to w niepowtarzalny, autentyczny, pełen wyrazu sposób. Kto początkowo nie ma po temu dość odwagi, może dzięki podanym przez Autorkę ćwiczeniom nauczyć się docierać do źródeł własnej kreatywności i wykorzystywać zdobyte możliwości dla ożywienia komunikacji. Nie mniej ważne jest poza tym nawiązywanie dialogu z własną fantazją oraz intuicją.
Książka wprowadza w tajniki sztuki opowiadania biograficznego, opowiadania baśni oraz teatru narracyjnego. Ukazuje możliwości wykorzystania sztuki opowiadania w pedagogice oraz w terapii. Nie pomija także problemu narracyjnych natręctw i nadużyć. Na zakończenie zaś proponuje Czytelnikowi opowieści jako prezenty. Jest to cenna publikacja dla tych wszystkich, którzy wobec zalewu anonimowego słowa płynącego z mediów starają się na nowo odkryć zapomnianą sztukę opowiadania.
Przynajmniej raz w życiu chcę zaryzykować to, co właśnie umożliwia dialog, to znaczy wypowiedź mniej kontrolowaną. Skreślanie to coś w rodzaju autocenzury. Zawsze wystrzegałem się zwierzeń. Poziom, na którym za moment się znajdziemy, sytuuje się dokładnie w połowie drogi od autocenzury i zwierzenia, będzie to zatem forma wypowiedzi pozwalająca uniknąć tego, co sam ze sobą i pustą białą kartką być może skreśliłbym, ale przede wszystkim tego, czego bym nie napisał.
Chcąc wskazać główne zalety tego podręcznika, podkreśliłbym - po pierwsze - uniwersalność jego treści z obszaru diagnostyki psychopedagogicznej. Po wtóre - to, że w trafny sposób dopasowuje warsztat i narzędzia poznania do realiów kulturowych i społecznych badanej rzeczywistości. A jest to istotne, jako że procesy wychowawcze są silnie uwikłane w niepowtarzalne realia otoczenia człowieka. Ukazuje to wyraźnie zarówno perspektywa teoretyczna, którą w pierwszej części pracy kreślą Autorki, jak i prezentowane w niej obszernie rozwiązania metodologiczne.
Prof. dr hab. Tadeusz Pilch (Słowo wstępne)
Książka Techniki terapeutyczne w fizjoterapii neurologicznej stanowi ogniwo między patofizjologią zaburzeń neurologicznych a całą gamą technik wykorzystywanych w celu poprawy możliwości ruchowych pacjenta. W podręczniku zawarto informacje dotyczące roli rehabilitacji neurologicznej w leczeniu osób dorosłych i dzieci z chorobami układu nerwowego, wiadomości z zakresu neuroanatomii, procesów kontroli ruchu, a także przebiegu rozwoju ruchowego. W książce czytelnik znajdzie podstawowe informacje na temat stosowanych technik i ćwiczeń w rehabilitacji neurologicznej, a także opis przypadków klinicznych, na których przykładzie można prześledzić przebieg badania pacjenta i proces technologiczny.
Przebudzenie wielkiego umysłu
Przygotuj się na największą przygodę Twojego życia. Do dyspozycji dostajesz nieograniczony wgląd w jeden z najbardziej fascynujących umysłów współczesnego świata. Masz niepowtarzalną okazję przyjrzeć się modelom kiełkowania wybitnych idei i nieszablonowych koncepcji, które zmieniły losy świata.
Niniejsza książka rozważa procesy myślenia , a ponadto poznawcze "strategie geniuszu", kryjące się za niezwykłą osobowością i osiągnięciami Alberta Einsteina. Przedstawia idee, które odnosiły się nie tylko do świata edukacji i rzeczywistości fizykalnej, niemniej jednak też do świata duchowego i systemów funkcjonowania społecznego. Dzięki lekturze odkryjesz, jak Einstein wprowadzał indywidualne koncepcje w czyn, oraz przy tym poznasz metody korzystania z nietuzinkowego sposobu myślenia w codziennych sytuacjach.
Istotą serii książek "Strategie geniuszy" jest ukazanie, jak narzędzia proponowane poprzez NLP mogą być zastosowane do analizy sylwetek bardzo poważnych postaci historycznych i literackich w celu pielęgnowania Twojej kreatywności , oprócz tego doskonalenia umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki programowaniu neurolingwistycznemu nauczysz się uaktywniać swoje pokłady genialności i obsługiwać je w sferze prywatnej , prócz tego zawodowej.
Robert Dilts jest jednym z najbardziej znanych i bez ustanku tworzących trenerów neurolingwistycznego kodowania programowego (NLP). Jego osobisty wkład w rozwój tej dziedziny obejmuje kilka głównych technik odnoszących się do strategii poznawczych i zmiany przekonań, modelowania zachowań, strategii działań, uczenia się , a oprócz tego komunikacji. Do wykreowanych poprzez niego technik i modeli należą integracja skonfliktowanych przekonań, a również wzorce "zręcznego języka" i poziomów "neuro-logicznych".
Bohaterami pozostałych tomów serii są: Arystoteles, Sherlock Holmes, Walt Disney, Wolfgang Amadeusz Mozart, Zygmunt Freud, Leonardo da Vinci — i wiele innych osób, których funkcjonowania wywarły ważny wpływ na kształt współczesnego świata.
Myśl jak Albert Einstein Strategie geniuszy
Spis treści:
Podziękowania
Przedmowa
Wprowadzenie
1. Epistemologia Einsteina
2. Makrostrategia modelowania Einsteina
3. Podstawowa struktura strategii myślenia Einsteina
4. Poglądy Einsteina na język
5. Mikroanaliza procesu myślenia twórczego Einsteina
6. Teoria względności
7. Psychologiczne implikacje teorii względności
8. Zastosowania strategii Einsteina
9. Podsumowanie procesu myślowego Einsteina 10. Podsumowanie
Posłowie
A. Podstawy i założenia NLP
B. Presupozycje NLP
C. Słowniczek pojęć NLP Bibliografia
Publikacja składa się z książki i płyty CD z kompletem gotowych dokumentów, które wspierają wykonywanie najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zadań związanych z pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji.
Publikacja „Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu” rozpoczyna nową serię wydawniczą „Biblioteka Monitora Prawnego”. Raz na kwartał będziemy proponować opracowania najpilniejszych zadań dyrektora przypadających na bieżący okres roku szkolnego.
Książka odpowiada na pytania:
czym jest zespół (tryb pracy, zadania, obowiązująca dokumentacja)?
w jaki sposób zorganizować pracę z dzieckiem, które posiada opinię o potrzebie kształcenia specjalnego?
w jaki sposób zorganizować pracę z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
Płyta CD zawiera komplet dokumentów w formie Word, m.in.:
Regulamin funkcjonowania zespołu
Plan działań wspierających
Przykładowe zapisy w statucie
Karty indywidualnych potrzeb
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne
Formy i metody pracy z dzieckiem
Działania wspierające rodziców dziecka
Publikacja "Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu" jest rozwiązaniem, które w przystępny sposób objaśnia nowe obowiązki dyrektorów i nauczycieli oraz podaje praktyczne rozwiązania i zasady funkcjonowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu.
W książce:
Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?
Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i kształtować kulturę osobistą uczniów?
Jak zawierać kontrakty w klasie?
Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w publikacji
Sposoby na trudne zachowania uczniów
Poznaj i zastosuj najlepsze sposoby na zdyscyplinowanie swojej klasy!
Książka zawiera:
scenariusze zajęć wychowawczych
scenariusze spotkań indywidualnych z uczniami
arkusze obserwacji i ankiety dla uczniów
scenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnych
narzędzia do autoanalizy
wzory i przykłady kontraktów klasowych/indywidualnych
Problem traumy wciąż jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla psychoterapii. Franz Ruppert zyskał międzynarodowe uznanie dzięki własnemu rozwinięciu teorii i metody terapii Helingera. Kluczowym pojęciem jego koncepcji jest trauma symbiotyczna, czyli uwikłanie dziecka w nierozwiązane traumy rodziców, głównie matki. Tak powstałe pasmo cierpień może ciągnąć się, choć w zmienionej postaci, przez wiele pokoleń. Osoba dotknięta traumą żyje w świecie wytworzonych przez siebie wyobrażeń, które mimo, że są fałszywe, pomagają dawać sobie radę z cierpieniem w codziennej rzeczywistości. Doświadczenie terapeutyczne Franza Rupperta pozwala uwierzyć w to, że na końcu tej bolesnej drogi czeka jednak upragniona radość życia.
Symbioza i autonomia
Spis treści:
Wstęp
Podziękowania
Uwaga językowa
1. Na zawsze twój - czy na zawsze sam?
1. 1 Dziecięce piosenki
1 .2. Konflikty między symbiozą i autonomią
1 .3. Hipotezy robocze
2. Co to jest „symbioza"?
2. l. Wzajemna korzyść
2.2. Łowcy i ofiary
2.3. Konkurencja i podział pracy
2.4. Uczucia pierwotne
2.5. Neurony lustrzane a symbioza
3. Symbioza jako koncepcja psychologiczna
3. l. Erich Fromm
3.2. Margaret Mahler
3.3. Martin Dornes
3.4. Dalsze rozważania
4. Co to jest autonomia?
4. l. Mnogość czy wyjątkowość?
4.2. Rozwój indywidualności i podmiotowości
4.3. Wolność od zależności
4.4. Wolność zewnętrzna i wewnętrzna
4.5. Tworzenie się „ja"
4.6. Pseudoautonomia
4.7. Prawdziwa autonomia
5. Konstruktywne i destruktywne formy symbiozy
5. l. Konstruktywne formy symbiozy
5.2. Destruktywne formy symbiozy
5.3. Konstruktywna i destruktywna relacja rodzice-dziecko
5.4. Spirala rozwoju
6. Trauma jako przyczyna zaburzeń psychicznych
6. l. Teoria więzi i teoria traumy
6.2. Model rozszczepienia psychicznego
6.3. Trauma i symbioza
7. Symbioza między rodzicami i dziećmi
7. l. Symbioza matka-dziecko
7.2. Symbioza dziecko-matka
7.3. Straumatyzowane matki i straumatyzowane dzieci
7.4. Straumatyzowani ojcowie i straumatyzowane dzieci
8. Trauma symbiotyczna
9. Uwikłania symbiotyczne
9. l. Uwikłania symbiotyczne wśród rodzeństwa
9.2. Symbiotyczne uwikłania par
9.3. Uwikłanie symbiotyczne z całą rodziną
9.4. Uwikłania symbiotyczne na płaszczyźnie narodowej
9.5. Uwikłania symbiotyczne z klubami sportowymi
9.6. Gospodarka i pieniądze a uwikłania symbiotyczne
9.7. Symbiotyczne uwikłania sprawców i ofiar
9.8. Uzależnienia a uwikłania symbiotyczne
9.9. „Psychoza", „schizofrenia" a uwikłania symbiotyczne
9.10. „Choroby" somatyczne a uwikłania symbiotyczne
10. Ustawienia traumy zorientowane na więzi
10. l. Słuchanie
10.2. Zaufanie
10.3. Od ustawień rodzinnych do ustawień traumy
10.4. Praca ze sprawą klienta
10.5. Rola terapeuty
10.6. Ustawienia traumy na sesjach indywidualnych
10.7. Wyjaśnienia teoretyczne i hipotezy robocze
11. Uwolnienie od uwikłań symbiotycznych
11.1. Opieka terapeutyczna
11.2. Terapeutyczne bezdroża
11.3. Ustawienia a trauma symbiotyczna
11.4. Rozumienie uwikłań symbiotycznych
11.5. Zrozumienie i uznanie traumy
11.6. Psychologiczna praca nad trauma
11.7. Rezygnacja z iluzji szybkiego uzdrowienia
11.8. Rezygnacja z uczuć przejętych symbiotycznie
11.9. Postawienie zdrowych części na pierwszym planie
11. 10. Rozwinięcie zdrowego poczucia ciała
11.11. Rozwinięcie poczucia własnej woli
11.12. Umiejętność bycia ze sobą
11.13. Nie chcieć ratować ani być ratowanym
11. 14. Opuszczenie uwikłanego partnera
11.15. Potrzeba dystansu w stosunku do straumatyzowanych rodziców
11.16. Nie być ani ofiarą, ani sprawcą
11.17. Zakończenie własnego dzieciństwa
11.18. Wchodzenie w nowe dobre związki
11.19. Zdrowe granice
11 .20. Prawo do seksualnego samookreślenia
11 .21. Niezłomna jasność
11 .22. Miłość bez traumy i bez uwikłania symbiotycznego
12. Nadzieja
Literatura przedmiotu
Ho’oponopono to starożytna nauka, która bierze swój początek na malowniczych hawajskich wyspach i jest częścią Huny – tajemnej wiedzy kultywowanej przez Hawajczyków.
To metoda uzdrawiania, która jest duchowym procesem polegającym na oczyszczaniu siebie i swojego otoczenia oraz zaprowadzaniu harmonii.
Podstawą Ho’oponopono jest przyjęcie założenia, że każdy człowiek jest twórcą swojej rzeczywistości, a tym samym musi zaakceptować odpowiedzialność za wszystkie zdarzenia, które zaistniały w jego życiu. Świat zewnętrzny jest lustrzanym odbiciem tego, co nosisz w sobie. Dlatego praca z Ho’oponopono opiera się na miłości i przebaczeniu.
Dzięki tej książce poznasz proste wskazówki, które ułatwią ci rozpoczęcie praktyki Ho’oponopono i dowiesz się, jak stosować tę metodę do rozwiązywania wszelkich problemów życiowych.
Fragment książki Ho’oponopono
Co to jest Ho’oponopono
Ho’oponopono jest prostą metodą uzdrawiania. Dzięki niej możemy uzdrowić każdą część swojego ciała emocjonalnego i fizycznego - rozwiązać swoje problemy życiowe, konflikty partnerskie, pozytywnie wpływając na otaczający nas świat. Hobponopono to jedna z najbardziej uznanych i popularnych metod oczyszczania duchowego znanych na świecie. Hobponopono jest częścią starożytnej huny, tajemnej wiedzy kultywowanej przez Hawajczyków, jest esencją starożytnej psychologii i hawajskiej filozofii. Najpiękniejsze jest w hunie to, że nie żąda ona dla siebie wyłączności. Nie namawia do porzucenia swych przekonań, wierzeń, czy sposobu życia. Osoba stosującą metodę Hobponopono może być jednocześnie ateistą, buddystą, katolikiem, protestantem lub wyznawcą jakiejkolwiek innej religii. Jedynym wymogiem gwarantującym skuteczność tej techniki jest to, aby dana osoba uznała ten system za swój własny i po prostu używała go. Oprócz tego; jest jeszcze jedna wielka zaleta. Hobponopono uznaje, że do jednego celu prowadzi wiele ścieżek, niezależnie od tego, czy idziemy drogą duchową, umysłową czy fizyczną. Techniki osiągania celu, pochodzące z innych systemów, są w metodzie Hobponopono całkowicie dozwolone, a najważniejsze dla sprawy jest to, że działają i są skuteczne. Hobponopono w tłumaczeniu oznacza: ho 'o - zrobić, spowodować, doprowadzić do czegoś; pono - prawidłowo, perfekcyjnie, słusznie, w boskim porządku, w harmonii; wyraz ponopono - jest jakby wzmocnieniem znaczenia i oznacza - wprowadzenie rzeczy lub zdarzeń we właściwym porządku, aby zbudować harmonię. Można więc napisać, że Hobponopono jest duchowym procesem oczyszczającym nieharmonijne zdarzenia i wprowadzającym boski porządek. Dosłownie oznacza „poprawiać", „naprawiać". To jest proces, w którym oczyszczamy i uwalniamy negatywne emocje związane ze wspomnieniami i wydarzeniami z przeszłości. Oczyszczanie metodą Hobponopono jest prostym procesem wspomagającym uwolnienie wspomnień, które ukazują się jako problemy w naszym obecnym życiu. To jest prośba do Boskości o usunięcie wszelkich toksycznych energii ukrytych w naszej podświadomości. W miejsce negatywnych energii wprowadzana jest boska energia światła. Każdy nasz problem zaczyna się zawsze od jednej myśli. Każda myśl, bez względu na to czy jest dobrą myślą, czy złą, jest energią wysyłaną przez nas w przestrzeń. Wszechświat odpowiada na nasze myśli, dając nam dokładnie to, na czym się koncentrujemy. Po wielu latach negatywnego myślenia organizm i psychika ludzka jest tak bardzo wyuczona przyjmować tylko to co złe, że staje się to częścią naszej osobowości. Człowiek uzależnia się od negatywnych myśli i emocji. Najtrudniejsze w tym procesie jest zrozumienie faktu, że sami tworzymy naszą rzeczywistość. To nasz umysł kreuje to, jacy jesteśmy, ile zarabiamy, gdzie mieszkamy, jakiej jakości mamy życie, jakich ludzi spotykamy, co robimy itp. Jeśli jesteś w stanie zaakceptować to, że sam stworzyłeś warunki, w jakich żyjesz, początkowo może to być dla ciebie szokiem! Nie przejmuj się, to przeżycie jest właśnie początkiem twojego dalszego rozwoju duchowego. Pomyśl, jeśli byłeś w stanie wykreować sobie to wszystko co masz, nieświadomie, to co jesteś w stanie stworzyć, jeśli zaczniesz świadomie kierować swoimi myślami. Zadaniem Hobponopono jest oczyszczanie, uwalnianie i neutralizowanie wszelkich energii o niskich wibracjach i przekształcanie ich w energię o najwyższych wibracjach, w energię miłości. Stosując metodę Hobponopono, nie potrzebujemy wiedzy o przyczynie wywołującej problem. Jedyna informacja jaka jest nam potrzebna to świadomość naszego aktualnego problemu. Nasza podświadomość zna przyczynę, a nasza świadomość prosi o wybaczenie. Oczyszczając siebie, oczyszczamy też wszystkich i wszystko, co mamy dookoła siebie: rodzinę, przodków, zdarzenia, miejsca, przedmioty, rośliny. Hobponopono zawsze działa we wszystkie strony. Praca metodą Hobponopono jest bardzo przydatna w zawodach takich, jak: nauczyciel, terapeuta, uzdrowiciel, pedagog, psycholog i w wielu innych, które na co dzień wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Dla terapeuty na przykład ważne jest, aby zrozumiał, dlaczego ta konkretna osoba pojawiła się właśnie w jego gabinecie i jego życiu. Oczyszczenie tej sytuacji automatycznie oczyszcza stan fizyczny i psychiczny pacjenta, który przyszedł do niego po pomoc. Najsłynniejszym przykładem działania Hobponopono jest działalność dr. HewLena, który wyleczył cały oddział psychicznie chorych więźniów, nawet ich nie widząc. Stosując technikę Hobponopono był świadomy, że jest odpowiedzialny za to, że tacy ludzie pojawili się w jego życiu. Przez cały okres terapii, a trwała ona około czterech lat, doktor oczyszczał siebie i tylko siebie, jako bezpośrednio odpowiedzialnego za sytuację, a oczyszczając siebie podświadomie leczył pacjentów. Hobponopono można posługiwać się w zasadzie zawsze i wszędzie. Można używać jej samemu i tylko dla siebie, można też stosować ją w grupie. Metoda ta umożliwia znalezienie przyczyn chorób, rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich, indywidualnych problemów rodzinnych, finansowych i firmowych. Jest wiele przykładów wyzdrowienia ludzi, u których zastosowano Hobponopono. Posługiwanie się tą metodą nie wyklucza w żadnym przypadku opieki lekarza prowadzącego. Wyjątkowe w tej metodzie jest to, że wszystkie energie uzdrawiania konkretnego problemu, określonej osoby, przenoszone są jednocześnie na otaczający nas świat, czyli uzdrawiając siebie, uzdrawiamy automatycznie nasz świat. Możliwości stosowania Hobponopono są w zasadzie nieograniczone. Problemy w miejscu pracy, poszukiwanie posady, problemy finansowe, konflikty z klientami, kłopoty rodzinne i kłótnie partnerskie, szukanie celu życia, chęć poprawienia stanu zdrowia, są tylko malutkim wycinkiem olbrzymich możliwości terapeutycznych metody Hobponopono. Na Hawajach technikę tę stosuje się również w pracy socjalnej z trudną młodzieżą, narkomanami i więźniami.
Ho’oponopono Siła tworzenia
Spis treści:
Od Autora
Co to jest Ho'oponopono?
Dr Len i jego słynny przykład
Zasady Ho'oponopono
Wylecz siebie i swój świat
Klasyczne Hobponopono
Aktywna odpowiedzialność
Nasza podświadomość
Negatywne myśli szkodzą
Ho'oponopono w grupie i indywidualnie
Krótka historia Ho'oponopono
Hobponopono w praktyce
Klasyczne Hobponopono - seans jednej osoby
Nieznalezione rozwiązanie
Oczyszczanie przyszłości
Pewność siebie i poczucie własnej wartości
Problemy finansowe z „efektem jo-jo",
Dlaczego ludzie mają bóle pleców?
Duchowe rozwiązania materialnych problemów
Kim jesteśmy naprawdę?
Dualizm
Miłość i szczęście
Negatywne energie
Nowy sposób myślenia
Nasz autoportret
Największa siła jest w samoprzebaczeniu
Literatura
Niezastąpiona instrukcja świadomego życia i osobistego rozwoju!
Książka jest cennym uzupełnieniem rozważań ze znanego dzieła Ericha Fromma Mieć lub być.
Prezentuje możliwości i sposoby osiągania przez człowieka autentycznego poczucia istnienia; świadomego rozumowania i kochania oraz produktywnego działania. Autor krytykuje fałszywe ścieżki zdobywania świadomości oraz orientację ku posiadaniu. Sens istnienia oraz cele życia człowieka wiąże z racjonalnym rozpoznaniem natury ludzkich potrzeb.
Świadomość, wola, praktyka, tolerancja dla lęku oraz nowych doświadczeń; wszystko to jest potrzebne, jeśli ma się powieść przemiana człowieka. W pewnym momencie energia i kierunek sił wewnętrznych zmieniają się tak, że zmienia się również poczucie identyczności danej jednostki. W świecie, w których dominującą cechą egzystencji jest modus posiadania, naczelne motto brzmi: "Jestem tym, co mam". Po dokonanej transformacji przybierze ono postać: "Jestem tym, co robię [...]", lub po prostu: "Jestem tym, kim jestem".
(z fragmentu książki O sztuce istnienia)
Monografia z zakresu narratopsychologii, a ściślej metodologii badań jakościowych typu narracyjnego. Autorka podejmuje stosunkowo nowy problem z zakresu ludzkich form komunikacji i ekspresji. O wysokich walorach pracy świadczy bogactwo zebranego materiału, klarowny sposób prezentacji oraz wyjątkowo rzetelne i precyzyjnie opisane procedury badawcze i analizy psychometryczne. Zjawisko narracji stanowi przedmiot zainteresowań nie tylko językoznawców czy literaturoznawców, ale także coraz częściej etnometodologów, socjologów i kulturoznawców.
Autorka koncentruje się na charakterystyce psychologów-diagnostów pod kątem ich preferencji poznawczych oraz na opisie wybranych elementów procesu diagnozowania. Choć efektem prezentowanych badań było stworzenie typologii diagnostów i tytuł książki mógłby sugerować przypisywanie tej typologii dużej wagi, to zamiarem Autorki nie jest zachęcanie do "szufladkowania" psychologów-diagnostów.
Ze Wstępu
Pierwszy na świecie kompleksowy model socjotechniki.
Poznaj zjawiska psychologiczne, które wykorzystują socjotechnicy
Odkryj sekrety perswazji, jakie socjotechnika rozgryzła dawno temu
Przekonaj się, do czego można wykorzystać kamery, urządzenia GPS i identyfikację numeru
Dowiedz się, jak niesamowite informacje można znaleźć w internecie
Zapoznaj się krok po kroku z przebiegiem ataku socjotechnicznego
Podczas większości złośliwych ataków wykorzystuje się element socjotechniczny, aby zwieść użytkownika i nakłonić go do zapewnienia atakującym dostępu. Kolejne słabości techniczne można usuwać w miarę ich powstawania, natomiast nic nie da się poradzić na głupotę, a raczej łatwowierność ludzi. Chris wyjaśnia tajemnice tego typu przedsięwzięć, omawiając wykorzystywane współcześnie ścieżki ataku. Ta książka dostarcza cennych informacji, które ułatwiają rozpoznawanie takich ataków.
Kevin Mitnick, pisarz, prelegent i konsultant.
Psychoanaliza budzi kilka kontrowersji, wiąże się z nią także sporo niedomówień. Tym bardziej warto bliżej się jej przyjrzeć. „Cztery lekcje psychoanalizy” powstały na bazie wykładów wygłoszonych przez światowej sławy psychoanalityka i przedstawiciela pierwszego pokolenia lacanistów – Moustafę Safouana. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pragnie się zapoznać z najważniejszymi koncepcjami psychoanalizy lacanowskiej. Autor omawia je, nawiązując do teorii Freuda w kontekście pozytywnym (wskazując, co łączy oba modele psychoanalizy) , a ponadto negatywnym (gdy punktem wyjścia rozważań stają się sprzeczności w koncepcji ojca psychoanalizy). Spersonalizowane rozważania wzbogaca kilkoma przykładami, dzięki którym czytelnik może sprawnie podążać za zdarza się, że zawiłą analizują wykładowcy.
Fragment książki Cztery lekcje psychoanalizy Metoda Lacana
Lekcja 1
Sądzę, że najlepiej będzie, jeżeli zacznę od przedstawienia państwu swojej koncepcji pracy na ten tydzień. Jeśli uznają państwo, że coś przeoczyłem lub że coś powinienem dodać, proszę to zasygnalizować. Chętnie uwzględnię to w programie naszej pracy.
Myślę, że teoria wieńcząca dzieło Zygmunta Freuda zawiera pewne sprzeczności. Pozostawienie ich bez komentarza mogłoby doprowadzić do jej upadku lub obalenia. Ograniczę się teraz do przypomnienia państwu dwóch najsłynniejszych sprzeczności. Pierwsza wiąże się z tym, że przeniesienie uważa się za warunek sine qua non psychoanalizy do tego stopnia, iż zaczęto ją traktować jako analizę przeniesienia. Jednocześnie przeniesienie uważa się za najpoważniejszą przeszkodę w analizie. Jakim sposobem zatem może ono być zarówno warunkiem możliwości, jak i czynnikiem niemożliwości? Druga sprzeczność dotyczy ego. Freud początkowo definiował je jako funkcję rzeczywistości, co było dla niego bardzo ważne zwłaszcza w związku z pragnieniami. Według Freuda bowiem pragnienia dążą do halucynowania swych obiektów, co oznacza, że czerpią satysfakcję z obiektów niemających nic wspólnego z rzeczywistością. Bez funkcji rzeczywistości, która koryguje funkcję pragnienia, funkcja psychiczna byłaby ograniczona do halucynaqi, do stanów psychotycznych. Wraz z odkryciem narcyzmu zaczęto jednak wyobrażać sobie ego jako czynnik sprawiający, że mylę to, czym jestem, z tym, czym chciałbym być. Jak zatem ten sam czynnik może być zarówno przewodnikiem po rzeczywistości, jak i źródłem iluzji?
Poza tymi dwiema sprzecznościami w sferze teorii praktyka pozwoliła Freudowi odkryć pewne zaskakujące fakty - fakty tak zdumiewające, że można by je uznać za nienaturalne. Ich objaśnienie nie jest zatem łatwe. Nawiązuję tutaj do kompleksu kastracji. Jak to możliwe, że chłopiec niepokoi się o swój penis? Skąd się bierze groźba kastracji? A jednocześnie jak to się dzieje, że dziewczynka może odczuwać brak penisa, co wydaje się równie zasadne jak to, że ktoś mógłby odczuwać brak trzeciego oka lub szóstego zmysłu?
Faktem jest również, że doświadczenie psychoanalityczne pozwoliło na odkrycie dwóch różnych zjawisk. Po pierwsze, że istnieje miłość przeniesieniewa, która cechuje się idealizacją. Idealizacja stanowi sedno miłości. Obiekt miłości widziany jest jako całość - nie tylko w znaczeniu jedności i zupełności, ale także w rozumieniu posiadania wszystkiego, czego mi brak. Po drugie, w tym samym doświadczeniu dostrzegamy wiele pragnień, którym wartość nadaje coś, co można nazwać obiektem częściowym - oralnym, analnym, a także spojrzeniem i głosem, lecz tutaj chodzi przede wszystkim o ich charakter jako obiektów częściowych. Niełatwo zatem dostrzec związek między owymi dwoma zjawiskami, między miłością i pragnieniem czy - innymi słowy - między obiektem całkowitym a obiektem częściowym.
O ile mi wiadomo, Jacąues Lacan jest jedynym analitykiem, który podjął wytrwałe i konsekwentne starania, aby znaleźć odpowiedzi na wszystkie te pytania. Moim zamiarem jest udzielenie państwu podczas tego tygodnia odpowiedzi, które sformułować może analityk uwzględniający pracę Lacana. Czy zgadzają się państwo na ten pomysł?
Po pierwsze, Lacan nawiązał do zupełnie nowej definicji samego doświadczenia psychoanalitycznego, a zdefiniował je jako doświadczenie dyskursu. Jego formuła „Nieświadome jest ustrukturowane jak mowa" powtarzana była tak często, że obecnie zdaje się stwierdzeniem oczywistym. Przed Lacanem jednak analitycy przyglądali się innym kwestiom - na przykład osobowości czy dynamice nieświadomego - a samą mowę uznawali za pozbawioną wartości, jeżeli za jej pomocą nie wyrażano jakiejś rzeczywistości. Oczywiście istniała definicja psychoanalizy jako terapii mówieniem, ale mówienie traktowano jako wyraz jakiejś rzeczywistości poza mówieniem. Przed Lacanem nikt nie pomyślał o ulokowaniu podmiotu wewnątrz samego aktu mówienia.
Ideę psychoanalizy jako kwestii mowy można jednak odnaleźć w Studiach nad histerią Freuda1. Kilka ostatnich stron końcowego rozdziału W kwestii terapii histerii poświęca on opisowi procesu, który nazywa rozmieszczeniem materiału psychicznego w tym, co powiedziano podczas sesji psychoanalitycznej.
Cztery lekcje psychoanalizy
Spis treści:
Podziękowania
LEKCJA 1
LEKCJA 2
LEKCJA 3
LEKCJA 4
Aneks
Indeks osobowy
Humor i prowokacja w terapii
Śmiech wprawia nie tylko w dobry nastrój, ale jest też świetnym ćwiczeniem. Ciało pracuje jak podczas wysiłku fizycznego. Serce przyspiesza rytm, krew krąży szybciej, pracują mięśnie zwłaszcza twarzy i brzucha. Głębiej oddychamy, przez co lepiej dotleniamy mózg i całe ciało. Organizm uwalnia przeciwciała, a co najważniejsze, hamuje wydzielanie hormonów stresu.
Człowiek jest jedynym żyjącym stworzeniem na Ziemi, który potrafi wykorzystać siłę śmiechu. Tę cechę wykorzystał amerykański psycholog Frank Farelly do opracowania terapii śmiechem. Pozwala ona na zdystansowanie się wobec własnych problemów, wyśmianie ich, a w rezultacie podjęcie nowych prób wyjścia z trudnych sytuacji. Z roli ofiary stajesz się bohaterem, który podejmuje walkę i szuka najlepszej strategii.
Stosując metody zaproponowane przez autorów nabierzesz dystansu wobec własnych problemów. Bez większego wysiłku podejmiesz działania, które sprawią, że dotychczasowe utrapienia całkowicie zmienią swoje znaczenie. Przede wszystkim jednak zdołasz poprawić komunikację z przyjaciółmi, z małżonkiem, dziećmi czy teściową. Teraz świadomie będziesz mógł stosować proste techniki zachowania i przekonasz się, że otaczają Cię naprawdę wspaniali ludzie.
Autorzy, Dr Eleonore Höfner i Hans-Ulrich Schlachter od lat praktykują terapię śmiechem w stworzonym przez siebie Niemieckim Instytucie Terapii Prowokatywnej. Przytaczają wiele przykładów z własnego doświadczenia, które ułatwiają zrozumienie i zastosowanie tej metody w życiu.
Śmiej się na zdrowie!
Każdy z nas odczuwa czasem lęk. Jednak co zrobić, gdy owe uczucie wymyka się nam spod kontroli, ogranicza nasze możliwości i satysfakcję z codziennego życia?
"Pokonać lęki i fobie" skierowana jest do osób, które poszukują sposobów radzenia sobie z nadmiernymi lękami i atakami paniki. Obok podstawowych informacji na temat przyczyn zaburzeń lękowych, autorzy zamieścili także opis kilku z nich. Książka zawiera wypowiedzi tych, którzy kiedyś zmagali się z lękiem oraz opisy ćwiczeń umożliwiających opanowanie paniki, pomagających zmienić sposób myślenia i zachowania. Dzięki praktycznym wskazówkom czytelnik uczy się akceptować odczuwane emocje i odbudowywać poczucie własnej wartości. Autorzy zachęcają go do pracy nad sobą i pokazują, jak wykorzystywać nowo nabyte umiejętności w rozmaitych sytuacjach społecznych.
?Komunikacja z pacjentem? to książka dla lekarzy, która uczy jak słuchać, jak rozmawiać, rozwiązywać konflikty i jaki sposób udzielać wsparcia, czyli jak budować dobre relacje z pacjentem, rozumieć jego intencje i zachowania, a także jak pokonywać pojawiające się trudności i własne słabości.
Komunikacja między lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację podstawowego celu medycyny ? Primum non nocere. Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz ? pacjent.
Książka jest bardzo praktyczna. Autorka prezentuje wiele przykładów z praktyki lekarskiej oraz przedstawia cenne rady umożliwiające skuteczną współpracę między pacjentem a lekarzem.
Psychodeliczne Modlitwy autorstwa Timothy Leary’ego to jedyna jego książka, będąca zbiorem medytacyjnej poezji, która jest zarazem praktycznym, psychodelicznym podręcznikiem zainspirowanym przez książkę Lao Tse – Tao Te Ching.
Timothy Leary czerpał z „Psychodelicznej Jakości” starożytnych prac Lao Tse. Mawiał, że jego celem jest znalezienie podstawowych idei w każdej sutrze oraz przepisanie ich w języku psychodelii. Rezultatem jego prac była przystępna dla każdego książka modlitewna, którą zgodnie z jego intencją należy czytać wolno i uważnie jako przewodnik do ponadzmysłowych doświadczeń.
„Przedstawione medytacje, dotyczące nauki i sztuki poszerzają znacznie pole świadomości a zarazem oddziałując na zmysły, pozostają spokojne, zabawne i mądre. Można powiedzieć, że znajdują się one pomiędzy najbardziej inspirującymi dziełami, napisanymi przez jeden z najbardziej wychodzących poza swe czasy i wizjonerski geniusz XX w.” – Ralph Metzer
Modlitwy Psychodeliczne
Spis Treści:
Słowo od Wydawcy
Wstęp. Ralph Metzner
Wstęp bibliograficzny. Michael Horowitz.
Przedmowa. Rosemary Woodruff Leary
Przedmowa. Timothy Leary
Część I. Modlitwy przygotowawcze
Część II. Doświadczanie energii elementarnej
Część III. Doświadczanie energii nasiona komórkowego
Część IV Doświadczanie energii neuronowej
Część V. Doświadczanie czakr
Część VI. Doświadczanie wdrukowanego świata
Poematy o postępowaniu w życiu wg. Rosemary Woodruff Leary.
W hołdzie Wielkiemu Jasnowidzącemu
Dodatki
Indeks
Ta książka to klucz do poznania uzdrawiającego potencjału i odkrycia prawdziwego piękna dźwięków.
Siła ludzkiego głosu, który ma moc uspokajania, uzdrawiania i inspirowania, jest znana wszystkim kulturom na całym świecie. Od tysięcy lat instynktownie matki nucą kołysanki dzieciom, aby je uspokoić, mnisi trwają w medytacyjnych mantrach, a ludzie łączą się ze sobą w rytmie pieśni, które śpiewają podczas pracy.
Wszyscy ludzie mają w sobie potencjał, aby być uzdrowicielami. Wszyscy mogą podnieść swoje wibracje za pomocą dźwięku. Wiedza na ten temat jest zapisana w ludzkiej strukturze DNA.
W książce Shirlie wskazuje, jak na nowo odkryć moc głosu, która może uzdrowić Twoje życie i życie ludzi dookoła Ciebie. Dzięki prostym narzędziom dowiesz się, jak rozwinąć siłę własnego głosu i ją właściwie wykorzystywać, a dzięki ćwiczeniom krok po kroku nauczysz się pozbywania emocjonalnych blokad.
Fragment książki Uzdrawianie dźwiękiem
WSZYSCYJESTESMY UZDROWICIELAMI
Czy przyszło Ci kiedyś do głowy, jak wspaniale byłoby mieć doskonałe narzędzie do uzdrawiania, zawsze pod ręką, dostępne w dzień i w nocy gdziekolwiek się znajdujesz? Narzędzie, którym mógłbyś posłużyć się otwarcie lub w tajemnicy, użyć go na samym sobie, swoich przyjaciołach i rodzinie, dzieciach, nieznajomych, osobach starszych i niepełnosprawnych, chorych i uzależnionych, a nawet wobec zwierząt i Ziemi? Jakbyś zareagował, gdybym powiedziała Ci, że już masz takie narzędzie, że jest Twoje na zawsze, gotowe do użytku zgodnie z Twoją wolą? A czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie siebie w tej bardzo stresującej sytuacji, kiedy to Ty jesteś osobą dającą pozytywne wsparcie, uciszającą wzburzone wody, oczyszczającą negatywne energie i wprowadzającą harmonię? A jeśli powiem Ci, że to wszystko jest nie tylko możliwe, ale również całkiem łatwe do osiągnięcia? Już słyszę Twoje okrzyki niedowierzania: „Co? Ja? Uzdrowicielem? Ja jestem tylko zwykłym człowiekiem, nikim szczególnym". Wyjawię Ci sekret. Wszyscy jesteśmy zwykłymi ludźmi i wszyscy jesteśmy uzdrowicielami. A najdoskonalszym, najprostszym i jak dla mnie najbardziej efektywnym narzędziem służącym do uzdrawiania jest coś, co masz przy sobie przez cały czas, przez całe życie. To po prostu Twój głos.
PO CO UŻYWAĆ GŁOSU?
Po co jednak używać głosu, jeśli być może nie czujesz się zbyt pewny jego brzmienia albo jesteś wirtuozem jakiegoś instrumentu lub znasz inne techniki? Zastanów się przez chwilę. Istnieje tak wiele form muzykoterapii, jak wiele jest gatunków w muzyce. Możesz ukończyć kurs słuchania i doświadczania ciałem muzyki klasycznej. Możesz uprawiać biotaniec i uwalniać emocje przy każdym rytmie i stylu czy używać nastrojowej muzyki do wzbudzania głębokich odczuć. Możesz wykonywać taniec transowy i intonować rytualne pieśni rdzennych Indian i szamanów, powtarzać mantry i gardłowe śpiewy mongolskie razem z guru, do wtóru bębnów, cymbałów, dzwonków czy gongów lub relaksować się przy dźwiękach fletu albo harfy, śpiewać przy akompaniamencie miedzianych mis dźwiękowych bądź oczyszczać poprzednie życia wibracjami kryształowych waz. Jednakże jedyną rzeczą, która należy tylko i wyłącznie do Ciebie, jest Twój głos. To on wibruje z częstotliwością energii Twojego serca. To on rezonuje ze wszystkim, czym jesteś w danym momencie, a używanie go nic Cię nie kosztuje. Swój głos masz zawsze do dyspozycji, a w tych rzadkich przypadkach, kiedy go zabraknie lub gdy nie chcesz, by Cię słyszano, możesz korzystać z jego wibracji w ciszy, wewnątrz siebie, i nadal przyniesie to zauważalne rezultaty.
JAK MÓJ GŁOS MOŻE POMÓC MNIE l INNYM?
Jeśli się nad tym zastanowić, najprostsza forma uzdrawiania dźwiękiem ma miejsce, gdy matka usypia śpiewem swoje dziecko. Dlaczego to działa? Ponieważ mamie zależy. Ma otwarte serce i jest złączona z dzieckiem miłością. To wszystko, co musisz zrobić, aby uzdrawiać dźwiękiem: odłóż na bok własną osobowość i użyj swojej energii, by służyć innym. Natychmiastową korzyścią, jaką przynosi terapia dźwiękiem, jest relaks. Czy w to wierzysz, czy nie, możesz nauczyć się wykorzystywać czyste tony swojego głosu w taki sposób, by pomagać innym, kiedy tylko zechcesz. Będziesz w stanie uspokoić i wyciszyć odbiorców, tak aby mogli odprężyć się i odpłynąć do magicznych światów. Upraszczając, wszystko, co musisz zrobić, to zadbać o bezpieczne, ciepłe otoczenie i użyć swojego głosu do złagodzenia bólu, stresu, traum i napięcia. Możesz skoncentrować się na stawach, kościach, otwartych ranach, problemach skórnych - wszystkich miejscach, które Twoim zdaniem wymagają leczenia - albo za pomocą wydawanych z siebie dźwięków uwolnić od bolesnych wspomnień i emocji uwięzionych w strukturach komórkowych ciała i mózgu.[...]
Uzdrawianie dźwiękiem
Spis treści
Podziękowania
Słowo wstępne
Wstęp
1. Wszyscy jesteśmy uzdrowicielami
Po co używać głosu? Jak mój głos może pomóc mnie i innym?
Dźwięk jest drogą w przyszłość Świat dźwięków Utracony kontakt Życie bez równowagi i rytmu Droga do ponownego odkrycia Wibracja Twojego głosu Przestań siebie oceniać Jak działa uzdrawianie dźwiękiem Negatywne programowanie w naszych komórkach
2. Narzędzia pracy
Twój głos Twoje płuca Twoje ciało Twój duch
3. Święta przestrzeń
Stworzenie przestrzeni do uzdrawiania Feng shui Kryształy
Anioły Dźwięku Wewnętrzna święta przestrzeń Rozgrzewka dla świątyni dźwięku
4. Dźwięk, kolor i ruch
Czakry Używanie dźwięku w pracy nad sobą Używanie dźwięku w pracy z partnerem Dźwięki uzdrawiania siebie Uwalnianie się od wzorców emocjonalnych Dźwięki i relacje z bliskimi
Wysyłanie dźwięku przodkom Wysyłanie dźwięków Bezgłośny dźwięk Usypianie Spokojne dźwięki Dźwięki heavymetalowe Uziemienie dźwięku Zamknięcie
5. Jestem przekaźnikiem dźwięku:
używanie dźwięku w pracy z innymi
Modlitwa i rytuały Medytacja prowadzona - sposób na odprężenie Jaka będzie reakcja pacjenta? Intonowanie dźwięku Kryształy Laserowe operacje dźwiękiem Oczyszczanie ciała Stopy: refleksologia dźwiękiem Napełnianie ciała energią Obserwowanie języka ciała Ściąganie energii z góry Zapieczętowanie dźwiękiem Zakodowana informacja Wracając na ziemię Dźwiękowe afirmacje Praca z dźwiękiem nad przeszłymi życiami i zakończonymi związkami Wzmacnianie dźwiękiem Uwalnianie się od wzorców emocjonalnych w parach Oś HPA Kroniki Akaszy Dzieci i dźwięk Odchodzenie wśród dźwięków
6. Krąg dźwięku: praca z dźwiękiem w grupach...................
Krąg OM Krąg na ziemi Wysyłanie słoneczników Wyzwalanie się w basenie światła Dawanie i przyjmowanie dźwięków Kąpiel w dźwiękach Śpiewanie, bębnienie i tańce w rytm dźwięku Medytacje z dźwiękiem Artysta jako uzdrowiciel dźwiękiem
7. Twórcze pisanie i dźwięk
Inspiracja z natury Uwolnij się od ograniczeń, lęków, osądów i przekonań Jestem tu i teraz: oddychanie Medytacja: jestem odbiornikiem i przekaźnikiem pomysłów Jestem bezwarunkową miłością: empatia Jestem jasnowidzem: kimś, kto widzi jasno Jestem budowniczym: scenopis do Twojego dzieła
8. Uzdrawiające Zwierzęta Dźwięku
Moi „akupunkturowi" Indianie Żaba: oczyszczenie Wąż: zmiany życiowe Królik: stawianie czoła lękom Jeleń: życzliwość pełna miłości Orzeł: duch Sowa: mądrość Pająk: tworzenie Motyl: transformacja Zwierzęta - posłańcy Uzdrawianie dźwiękiem zwierząt
9. Uzdrawianie dźwiękiem Ziemi
Komórkowa pamięć Ziemi Śpiewaj naturze! Praca z żywiołami Dźwięk, ruch i żywioły w uzdrawianiu samego siebie
Epilog. Ostatnie przesłanie od Aniołów Dźwięku.
Literatura uzupełniająca
O autorce
Informacje o warsztatach
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?