Z ogromną radością oddajemy w ręce Czytelników pierwszy tom podręcznika Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu integracyjnym. Od teorii do praktyki. Publikacja ta jest odpowiedzią na pilną potrzebę systematyzacji wiedzy i praktyki klinicznej w obszarze psychoterapii dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem podejścia integracyjnego. To pierwsza tego rodzaju książka na polskim, a nawet europejskim rynku akademickim – kompleksowa, osadzona w realiach klinicznych, uwzględniająca zarówno aktualny stan badań, jak i wieloaspektowy charakter pracy terapeutycznej z osobami w wieku rozwojowym. Podręcznik ten kierujemy do szerokiego grona odbiorców – psychoterapeutek i psychoterapeutów różnych orientacji teoretycznych, psychologów klinicznych, psychiatrów dzieci i młodzieży, pedagogów i pracowników ośrodków zdrowia psychicznego, a także do osób przygotowujących się do pracy w tym obszarze: studentów, uczestników szkoleń specjalizacyjnych i kursów psychoterapeutycznych. Zależy nam na tym, by nasza publikacja była nie tylko źródłem wiedzy, ale także inspiracją do myślenia klinicznego, do zadawania pytań i do podejmowania odpowiedzialnych decyzji terapeutycznych. W niniejszym tomie koncentrujemy się na kluczowych fundamentach psychoterapii integracyjnej: specyfice rozwojowej dzieci i młodzieży, psychopatologii w ujęciu rozwojowym, podstawach teoretycznych integracji oraz etapach pracy terapeutycznej – od diagnozy i konceptualizacji przypadku po planowanie interwencji. Wskazujemy, jak można łączyć różne perspektywy teoretyczne i praktyczne w sposób spójny, przemyślany i skuteczny, mając zawsze na względzie dobro pacjenta i jego rodzinnego systemu. Ufamy, że lektura tego podręcznika będzie dla Państwa źródłem wiedzy, refleksji i inspiracji, a zarazem wsparciem w codziennej praktyce klinicznej. Mamy nadzieję, że przyczyni się również do budowania mostów pomiędzy różnymi podejściami terapeutycznymi oraz do tworzenia środowiska współpracy, wymiany i integracji – na rzecz lepszej i bardziej adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży w Polsce.
Zaburzenia odżywiania stają się obecnie coraz częstszym problemem. Dotyczą dzieci w każdym wieku, począwszy od niemowlęctwa (niedojadanie, przejadanie), przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (wybiórczość pokarmowa, atypowe zachowania żywieniowe), po nastolatków (jadłowstręt psychiczny, bulimia, nienormatywne zachowania żywieniowe).Współcześnie istotnymi kompetencjami dietetyka i psychodietetyka stają się: ocena występowania zaburzeń odżywiania i nieprawidłowych zachowań żywieniowych, różnicowanie ich z innymi jednostkami chorobowymi, a także planowanie adekwatnego leczenia dietetycznego i edukacji żywieniowej skierowanej do młodego pacjenta oraz jego rodziny."Dietetyka w zaburzeniach odżywiania u dzieci i młodzieży" to pierwsza publikacja na polskim rynku wydawniczym przejrzyście opisująca objawy, kryteria rozpoznania, leczenie, specyficzne trudności związane z żywieniem oraz zalecenia dietetyczne i postępowanie psychodietetyczne w jadłowstręcie psychicznym, bulimii, zaburzeniu z napadami objadania, ARFID, pice, zespole przeżuwania, zaburzeniach odżywiania w niemowlęctwie i wczesnym dzieciństwie, ortoreksji i diabulimii.Walorami publikacji są: oparcie na aktualnych danych i dowodach naukowych, unikatowość oraz możliwość zastosowania jako literatura dla studentów dietetyki i kierunków medycznych oraz kompendium wiedzy dla specjalistów: dietetyków, psychodietetyków, lekarzy pediatrów, psychiatrów i psychologów, także jako pomoc dla rodziców, opiekunów, nauczycieli i pedagogów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?