W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Myślą główną tego zbioru artykułów jest przeświadczenie, że jedną z podstawowych funkcji pedagogiki resocjalizacyjnej jest terapia. Znane osobowości pedagogiki resocjalizacyjnej (m.in. Lesław Pytka, Marek Konopczyński, Andrzej Bałandynowicz, Teodor Bulenda, Tomasz Rudowski, Paweł Szczepaniak i in.) prezentują interdyscyplinarne podejście do tej praktycznej nauki. Odwołują się do metod twórczych takich, jak: arteterapia, biblioterapia, muzykoterapia jako szczególnie przydatnych w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie. Koncentrują się również na możliwościach istniejących metod naprawienia relacji osoby nieprzystosowanej społecznie ze środowiskiem społecznym np. przez wykorzystanie mediacji, kształtowanie kierunków pracy pomocowej. Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Adresatów jest wielu. Przede wszystkim wychowawcy w zakładach poprawczych i karnych, pracownicy opieki w urzędach, wychowawcy i nauczyciele, a także rodzice. Bez nieustannego poszerzania wiedzy z tej dziedziny nie jest możliwy rozwój tej dyscypliny resocjalizacyjnej i kształtowanie nowych standardów w życiu społecznym.
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo.
Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze.
Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafika, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
Wszystkie najważniejsze religie uczą nas, że powinniśmy stosować metody służące doskonaleniu umysłu. W tej kwestii niczym się między sobą nie różnią.
Absolutnie każdy z nas posiada taki sam potencjał, te same predyspozycje mentalne. Nasze otoczenie i inne rzeczy są bardzo ważne, ale ważniejsza jest natura samego umysłu. By żyć w szczęściu i radości, musimy zatroszczyć się o swoje umysły.
Otwórz się na mądrość Dalajlamy i dowiedz się, dlaczego w tradycji buddyjskiej umysł zajmuje tak ważne miejsce. Poznaj uskrzydlający traktat Klejnot Spełniający Życzenia tradycji ustnej. Dotyczy on przenikania natury umysłu, a jego autorem jest Khöntön Peljor Lhündrub, nauczyciel V Dalajlamy. Udaj się w duchową podróż i odwiedź kolejne poziomy świadomości. Zanurzając się w to źródło czystej wiedzy, zrozumiesz, czym jest bezpośrednie doświadczanie głównych prawd buddyzmu.
Pełna miłości życzliwość i współczucie to właściwości umysłu. Wykształcając je w sobie, staramy się zmniejszyć gniew, nienawiść, strach i podejrzliwość - negatywne, destruktywne emocje, które również stanowią część umysłu.
Tenzin Gyatso - XIV Dalajlama, duchowy i świecki przywódca Tybetańczyków oraz laureat Pokojowej Nagrody Nobla. Szanowany na całym świecie za zaangażowanie w budowę porozumienia pomiędzy różnymi tradycjami religijnymi oraz dążenie do zbliżenia nauki z duchowością.
José Ignacio Cabezón jest profesorem buddyzmu tybetańskiego i kulturoznawstwa w katedrze XIV Dalajlamy oraz kierownikiem Wydziału Religioznawstwa Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Barbara.
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Wychodząc z założenia, że narkotyki choć niepożądane, stały się obecne w przestrzeni społecznej, autorzy postanowi przygotować drugie wydanie opracowania dotyczącego zagrożeń narkotykowych – mając świadomość, iż w ostatnich latach liczba publikacji o podobnym charakterze jest ogromna (tylko w latach 2008-2011 na polskim rynku wydawniczym ukazało się ponad 30 nowych publikacji podejmujących problem narkomanii w ujęciu cząstkowym lub ogólnym). Autorzy uznali zatem za zasadne, korzystając z dorobku wielu naukowców, a także własnej praktyki, przedstawić kolejne opracowanie możliwie najbardziej syntetyczne, ze szczególnym naciskiem na charakterystykę substancji pod kątek ich wpływu na zdrowie człowieka.
Konstrukcja opracowania zmierza nie tylko do ukazania zjawiska od strony wpływu narkotyków na zachowania człowieka (z uwzględnieniem substancji najnowszych), ale także zaprezentowania zawodowych doświadczeń autorów w obszarze profilaktyki narkotykowej. Przyjęty układ opracowania zmierza również do zaprezentowania podstawowych informacji niezbędnych, a nierzadko koniecznych do rozpoznania zjawiska, jego skutków i następstw oraz sposobów podejmowania działań prewencyjnych.
Publikacja powstała we współpracy z Wyższą Szkołą Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Wspólcześni ludzie zapomnieli jak należy się modlić - uważają, że modlitwę znajdą w kościele, meczecie czy synagodze. A gdzie jej szukać i czym różni się ona od medytacji - o tym właśnie mówi OSHO w tej książeczce. Każda z 10 książek Mini - serii, znanego nauczyciela duchowego OSHO, to zapis jego oryginalnych wykładów. Z właściwym sobie, nieco sarkastycznym poczuciem humoru OSHO jasno i zrozumiale przekazuje wiedzę, która posłuży naszemu rozwojowi, naszej przemianie osobistej. Inaczej spojrzymy na partnera, na swoje dzieci, przyjrzymy się samym sobie.
Praktyka pokazała, że pedagog resocjalizacyjny sprawdza się znakomicie nie tylko w instytucjach dyscyplinarno-izolacyjnych, ale wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z problemami wychowawczymi czy zagrożeniem przestępczością, m.in. Na stanowisku pedagoga szkolnego, wychowawcy podwórkowego, kuratora zawodowego, pracownika różnych instytucji reagowania w sytuacjach kryzysowych, pracownika socjalnego (w szerokim tego słowa rozumieniu) no. W instytucjach samorządowych, w roli animatora inicjatyw społecznych na rzecz zapobiegania patologiom społecznym, organizatora działań profilaktycznych, wreszcie organizatora procesów integracyjnych i instytucjach wychowawczych,. Bez szczególnych ustaleń legislacyjnych, które w tym przypadku pojawiają się najczęściej jako usankcjonowanie pewnej praktyki czy specjalnej debaty publicznej, pedagodzy resocjalizacyjni zaczęli być zatrudniani w instytucjach wymagających niestandardowych metod działania, oraz dobrej wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i kryminologicznej, np.. Jako mediatorzy, w ośrodkach wsparcia ofiar, jako pedagodzy ulicy, w zespołach interwencji kryzysowej itp.. Ich rola w najbliższej przyszłości z pewnością będzie rosła a wraz z nią potrzeba odpowiedniej bazy intelektualnej i empirycznej.
Obecnie obserwujemy wyraźny kryzys wychowawców i wychowania. Rodzice i nauczyciele doświadczają coraz większych niepowodzeń.
Trudno chronić nastolatków przed uzależnieniami, demoralizacją i przestępczością.
Niniejsza publikacja podejmuje trudne i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest komunikacja wychowawcza. Tego typu komunikacja to podstawowe narzędzie formacji dzieci i młodzieży. To rodzaj niezwykłego spotkania, dzięki któremu wychowanek ma szansę odkrywać własną tajemnicę oraz dorastać do życia w miłości i prawdzie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu - przewodnik praktyczny Znajdziesz w nim: porady praktyków, pomocne w sprawnym wykonywaniu nowych obowiązków, przejrzyste komentarze, dzięki którym z łatwością zrealizujesz zalecenia MEN w codziennej pracy, przykładowe arkusze IPET, PDW, ewaluacji , upraszczające procedury dokumentacji.
Już same słowa MANIPULACJA czy WYWIERANIE WPŁYWU powodują negatywne skojarzenia. Najbardziej prymitywną formą manipulacji jest kłamstwo, jednak „ludzie dojrzali, mając do dyspozycji cały arsenał lepszych manipulacji, rzadko stosują formę zwykłego kłamstwa. Jeżeli w świecie dorosłych spotykamy proste kłamstwo, to najczęściej tylko wtedy, gdy spełnione są dwa podstawowe warunki kłamstwa: brzmi ono prawdopodobnie oraz jest absolutnie niemożliwe do sprawdzenia przez odbiorcę.” Autorka Anna Jarmuła w książce Manipulacja i wywieranie wpływu na ludzi, w prosty sposób stara się przybliżyć Czytelnikowi dzisiejszą wiedzę badaczy tego tematu. Książka bogata jest w opis technik, metod i przykładów na to, co powinniśmy wiedzieć, by przetrwać na froncie wpływu społecznego, uwikłani w próbę manipulacji naszą osobą czy też naszymi działaniami. W książce zawarta jest odpowiedź na pytanie jaki wpływ na nasze decyzje, postawę, sukces czy porażkę ma partycypacja w naszych zachowaniach osób trzecich. Koniecznie ją przeczytaj.
Pionierka psychoterapii dla DDA w Polsce opisuje typowe sytuacje w rodzinach alkoholowych, ich wpływ na psychikę dziecka oraz procesy powstawania destrukcyjnych schematów osobistych, tworzących problemy DDA. Pokazuje proces psychoterapeutycznego docierania do śladów traumatycznych doświadczeń i toksycznych relacji z dzieciństwa DDA oraz program psychoterapii grupowej dla pacjentów.
"Przez ostanie kilka lat, prowadząc wykłady na rozmaite tematy z dziedziny psychoterapii, pytam słuchaczy: "Kto z was uważa siebie za terapeutę zorientowanego egzystencjalnie?". Do postawy egzystencjalnej przyznaje się znaczna część publiczności, na ogół ponad 50%. Zapytani jednak, co to jest podejście egzystencjalne, mają trudności ze znalezieniem odpowiedzi. Język, jakiego używają psychoterapeuci, by opisać jakiekolwiek podejście terapeutyczne, nigdy nie słynął z rzeczowości czy choćby ze zwykłej jasności, jednakże spośród wszystkich słowników terapeutycznych żaden nie może się równać z egzystencjalnym pod względem jego mglistości i panującego w nim zamętu. Terapeuci wiążą podejście egzystencjalne z takimi, z natury rzeczy nieprecyzyjnymi i najwyraźniej niepowiązanymi ze sobą terminami, jak "autentyczność", "spotkanie", "odpowiedzialność", "wybór", "humanistyczny", "samorealizacja", "ześrodkowanie", "Sartrowski" bądź "Heideggerowski", a wielu specjalistów od zdrowia psychicznego od dawna uważa podejście egzystencjalne za mętne, "niewyraźne", nieracjonalne i romantyczne – nie "podejście" właściwe, lecz coś, co daje licencję na improwizację, na to, by niezdyscyplinowani, mętni terapeuci robili "co im się podoba". Mam nadzieje wykazać, że tego rodzaju wnioski są nieuzasadnione, że podejście egzystencjalne jest wartościowym, skutecznym paradygmatem psychoterapeutycznym, równie racjonalnym, równie spójnym i systematycznym jak każde inne."
Irvin D. Yalom
Autorzy tej książki są prekursorami i uznanymi autorytetami terapii procesualno-doświadczeniowej. Szczegółowo opisują różne zadania i techniki tej teoretycznej, wspieranej empirycznie terapii humanistycznej i zwracają uwagę na ogromne znaczenie relacji terapeutycznej. Dyskutują na temat teorii, wybranych przypadków, metod leczenia oraz badań w sposób, który powoduje, że ta złożona metoda terapeutyczna staje się zrozumiała dla wszystkich czytelników. Pokazują, w jaki sposób umiejętne i przemyślane wykorzystanie wskazanych technik może doprowadzić do osiągnięcia zmiany.
Publikacja zawiera wiele użytecznych informacji, dzięki czemu przedstawia wielką praktyczną wartość dla terapeutów i studentów uczących się terapii procesualno-doświadczeniowej, jak również dla tych wszystkich, którzy zajmują się nauczaniem tej metody terapeutycznej.
Terapia skoncentrowana na schematach jest metodą łączącą sprawdzone techniki poznawczo-behawioralne z elementami terapii interpersonalnych, skoncentrowanych na doświadczeniu i psychodynamicznych. Jej celem jest niesienie pomocy ludziom z długotrwałymi problemami psychicznymi, w tym z zaburzeniami osobowości i chronicznymi depresjami.
Eshkol Rafaeli, David Bernstein i Jeffrey Young – pionierzy tej metody – omawiają 30 charakterystycznych jej cech i miejsce, które zajmuje w szerokim spektrum terapii poznawczo-behawioralnych.
Publikacja stanowi zwięzłe wprowadzenie dla czytelników niezaznajomionych z tą techniką terapeutyczną, natomiast tym, którzy już się z nią zetknęli ukazuje, czym terapia skoncentrowana na schematach różni się od innych terapii poznawczo-behawioralnych.
Książka dla osób prowadzących indywidualne rozmowy psychologiczne z pacjentami. Autorka wyjaśnia, jakie umiejętności terapeuty są tu najważniejsze i jak powinny przebiegać takie rozmowy, aby były skuteczne: pomagały tym, którzy pomocy potrzebują.
Książka profesora Mellibrudy będzie fascynującą lekturą dla wszystkich zainteresowanych współczesną psychoterapią. Pokazuje praktyczne i poznawcze możliwości integracyjnego korzystania z dorobku różnych podejść psychoterapeutycznych oraz dostosowywania psychoterapii do indywidualności pacjentów i specyfiki ich problemów. Zawiera oryginalną koncepcję kategoryzacji negatywnych schematów osobistych i ścieżek integracji praktyki psychoterapeutycznej, tworzących warunki do ich zmiany. Autor prezentuje różne formy aktywności psychoterapeuty i jego współpracy z pacjentem i obszernie ilustruje je przykładami dialogów i konkretnych sytuacji psychoterapeutycznych. Szczególną uwagę poświęca śladom dziecięcych traum, które są przyczyną wielu zaburzeń i problemów osobistych ludzi dorosłych korzystających z psychoterapii. Pomaga w lepszym rozumieniu, na czym polega psychoterapia oraz w jaki sposób jej doświadczanie może przyczyniać się do ulepszania własnego życia.
Terapia Gestalt opiera się na procesie eksperymentowania uczestnika z samym sobą, odkrywania własnych możliwości, rozszerzania świadomości własnego doświadczenia, podejmowania wyborów, decyzji i ryzyka dotyczących wzorów zachowania. Zadaniem terapeuty jest proponowanie różnorodnych procedur i sytuacji, które mają być pomocne w efektywnym przebiegu tego procesu.
Terapia zmierza do takiego stanu, w którym uczestnik stanie się samowystarczalny i będzie gotowy do samodzielnego kontynuowania pracy nad sobą, nad własnym rozwojem.
W książce tej przedstawiono program terapeutyczny uczący umiejętności radzenia sobie w konstruktywny sposób z różnymi sytuacjami. Autorzy koncentrują się przede wszystkim na zastosowaniu go w pracy z osobami uzależnionymi. W publikacji znajdą Państwo dokładny scenariusz prowadzenia treningu zachowań konstruktywnych, sesja po sesji, wraz z analizą różnic między jego zastosowaniem w ośrodku całodobowym i ośrodku otwartym.
Ludzie coraz rzadziej mówią o swoich smutkach, melancholii, rozczarowaniach, przygnębieniu, traceniu nadziei itp., a coraz częściej stwierdzają, że chorują na depresję i połykają pigułki, które mają zmienić ich sposób doświadczania realiów własnego życia. Czy depresja to zaburzenie biochemicznej równowagi w mózgu związane z ilością takich neuroprzekaźników jak serotonina czy dopamina? Czy leki przeciwdepresyjne są skuteczne w przywracaniu tej równowagi i czy naprawdę leczą depresję ? Fascynująca książka Irvina Kirscha ujawnia kulisy marketingowych działań przemysłu farmaceutycznego, które straszą ludzi epidemią depresji, promują leki przeciwdepresyjne oraz ukrywają przed opinią publiczną wyniki badań, pokazujące ich złudną skuteczność i dotkliwe skutki uboczne. Zdaniem Kirscha i innych poważnych badaczy nie ma wystarczających dowodów naukowych potwierdzających tezę o braku równowagi biochemicznej w mózgu oraz specyficzne działanie leków przeciwdepresyjnych. Antydepresanty mogą przynosić doraźną ulgę, ale w ogromnej mierze jest ona spowodowana efektem placebo, czyli nadzieją na ich uzdrawiające efekty. Książka wskazuje na potrzebę poszukiwania innych form pomocy dla osób przygnębionych, rozczarowanych i tracących nadzieję na lepsze życie.
Publikacja ta to przełomowy i praktyczny poradnik na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych. Łączy różne podejścia do wielu rodzajów następstw traumy. Autorzy koncentrują się na empirycznym wsparciu technik terapeutycznych oraz kluczowej roli relacji między terapeutą a pacjentem. Osobny rozdział poświęcili zastosowaniu środków psychoaktywnych w leczeniu pacjentów dotkniętych traumą i ich ograniczeniom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?